בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
 
שגית
14:49 23.04.14
שלום יש לי ילדה בת 3 ורציתי לשאול כמה דברים.
היא כרגע עם עיכוב התפתחותי בדיבור, לא מדברת משפטים, לא מסבירה עצמה כמו שצריך ולא אומרת פעלים. התחלנו טיפול אצל קלינאית אך לאחר 4 טיפולים הקלינאית הפסיקה הטיפול היות והילדה לא משתפת פעולה. מה עליי לעשות? האם ככה זורקים ילדים שלא משתפים פעולה? אין משהו שצריך ומומלץ לקלניאית תקשורת לעשות?
כמו כן רציתי לשאול איך אני יכולה לעזור לילדה לפתח את הבטחון עצמי שלה? איך אני יכולה בבית להפעיל אותה כדי שתהיה יותר עצמאית ותשחק לבד? איך אני יכולה לעזור לה עם התפתחות השפה יש משהו ספציפי שאני יכולה לעשות או לשים עליו יותר דגש?
ושאלה אחרונה איך אני יכולה לגרום לה להתנתק קצת מההורים? היא לא מוכנה ללכת לשום מקום לבד אלא רק עם ההורים (לפעמים כשיש ילדים לאחרונה התחילה לשחק איתם בלעדנו ההורים).
 
ד''ר יוכי בן-נון  
 
16:00 24.04.14
שגית שלום,
ראשית, בלי להכיר את קלינאית התקשורת אני בטוחה, שהיא לא "זרקה, את הילדה,. אלא שלפעמים, במיוחד בגיל כה צעיר, מרגישים שהטיפול בילד אינו יעיל, כיוון שהוא איננו משתף פעולה. זה קורה לא מעט, ובמצב כזה הרבה פעמים עדיף להפסיק, ולנסות שוב כעבור חדשיים-שלושה. לפעמים גם טוב לנסות מטפלת אחרת, ונוצר קשר טוב.
ועכשו לבעיות ההתנהגותיות הנוספות שאת מציינת, בעניין חוסר בטחון והיצמדות להורים. ייתכן שהכל קשור : גם האיחור השפתי, וגם חוסר הבטחון והתלותיות.
אני מציעה שתבקשי התייעצות עם פסיכולוגית התפתחותית, שתאבחן את הילדה, ותדריך אותך כיצד להתייחס אליה. בהחלט ייתכן, שהיא גם תוכל לעזור לקלינאית תקשורת כיצד ליצור קשר חיובי ושיתוף פעולה מצד הילדה.
מנסיוני, במכונים להתפתחות הילד, אנחנו עובדים כצוות, והייעוץ המקצועי המשותף מאד עוזר לטיפול בילד להיות יעיל.
כל טוב!
הי,
אשמח לשמוע אם יש כאן אמהות לילדות בעלות תסמונת טריפל X, ולשמוע על הקשיים שבגידול ילדות אלו.

היום קיבלנו את התוצאות של בדיקת מי השפיר, וזו אכן התוצאה (תסמונת טריפל X - לעוברית).
קראתי המון באינטרנט, אבל גם פגישות ושיחות עם הרופאים לא סייעו בקבלת ההחלטה:
על פניו לא מדובר בתסמונת קשה - ברוב המקרים, ומצד שני יש יותר סיכוי להתפתחות של בעיות בעתיד, שאותן לא ניתן לצפות....

בסופו של דבר הרופאה הגנטיקאית משאירה את ההחלטה בידינו - ואנחנו אובדי עצות.

האם יש כאן מישהי שקיבלה את הבשורה ויכולה לומר מה ההחלטה שקיבלה, ומה השפיע בסוף על ההחלטה?
בנוסף - האם אתן מכירות ילדה/אישה שיש לה תסמונת טריפל X? ילדה שלכן או של מכרים?
מעניין אותי לדעת מה מצבן של בנות עם תסמונת זו ואני חושבת שזה מה שיכריע בסופו של דבר הכף.

אשמח לכל מידע מסוג כזה,
תודה,
נויה.
מחפש פורום לילדים בגיל 11+ עם בעיות איחור התפתחותי/פיגור קל?
מי מכיר מי יודע?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
10:07 16.04.14
אהוד שלום,
הגעת למקום הנכון. שאל את שאלתך, ואענה לך.
כל טוב, חג שמח!
חג שמח לדוקטור יוכי.
יש לי ילדה בת כמעט 12 הסובלת מ"איחור התפתחותי"/פיגור קל.
היינו אצל רופאים/ פסיכולוגים/ מאבחנים רבים מאוד וכמובן אף אחד מהם לא יכול "לשים את האצבע" במדוייק על הבעיה שלה.
הילדה לומדת בכיתה ה' בבית ספר רגיל (אשר משלב בכל כיתה מספר ילדים עם עיכוב התפתחותי ברמות שונות)
מבחינת קריאה וחשבון הילדה ברמת כיתה א', כלומר לא מצליחה להבין את הרעיון של חיבור וחיסור....תרגילים עד 10 עושה בעזרת האצבעות וכו'.....
מבחינת קריאה היא כמו בתחילת כיתה ב' או בסוף כיתה א'.

1. מה שמדהים אותנו הוא שאין לה בעיה עם הזיכרון- להיפך, היא זוכרת את שמות הילדים שלמדו איתה מאז גיל 4 (!) את שמות הגננות ועוזרות הגננות בכל התקופה וכן את שמות המורות וכו'....
גם אירועים שקרו לפני שנים רבות היא זוכרות, מדוע אינה מצליחה לזכור את סדר אותיות ה א'-ב' טו את העיקרון של חיבור מספרים???
2. הילדה לא מסוגלת לבטא את האותיות ח' ו- ר'....היא מטופלת אצל קלינאיות תקשורת מגיל 4.... אבל כששאלתי את הקלינאית האחרונה שאלה- היא לא ידעה לתת לי תשובה....השאלה שלי היתה פשוטה- אני לא מכיר גבר או אישה בגיל 20-30-40 שלא יכול לבטא את האותיות ח' ו- ר'.....אז אולי זה דבר שעובר עם הזמן וחבל סתם להשקיע מאמץ ולתסכל את הילדה עם תרגולים חוזרים ונשנים של אותיות גרוניות אלו- הרי בסוף זה יסתדר ....

מה דעתך......וסליחה על האורך....
אהוד שלום,
לצערנו, הסיבות לפיגור אינן תמיד ידועות, אם כי ברור לנו שמדובר בפגיעה כלשהי בפעילות המוח. מקובל לחשוב שכ-30% מהסובלים מפיגור הם "ללא סיבה". עדיין איננו יודעים מספיק על המוח, וגם אין לנו את הטכנולוגיה המתוחכמת כדי לאתר בעיות.
העובדה שהזכרון תקין, איננה סותרת את הקושי של הילדה להבין דברים, משום שהמשמעות שלהם מורכבת מדי או מופשטת מדי עבורה. יש לה זכרון טוב לעובדות "יבשות", אבל כשמדובר באותיות או מספרים, הדברים מורכבים יותר.
הגישה הנכונה היא לעבוד עם הילדה על התחומים שקשים לה בצורה אינדיוידואלית וספציפית, בדרך שהכי קלה לה להבנה. זו המומחיות של מורות לחינוך מיוחד וללקויות-למידה.
לגבי ההיגוי הלקוי - לא תמיד הדברים מסתדרים מאליהם. מדובר בצלילים שקשורים בחיך העליון, וכדאי לבדוק אצל רופא אף-אוזן-גרון אם מבנה החיך תקין. ייתכן שיש שם בעייה. אבל בכל מקרה, כדאי להמשיך בטיפול של קלינאית תקשורת.
כל טוב, חג שמח!
 
אהוד
09:02 17.04.14
לד"ר יוכי שלום רב וחג שמח :
יש לי שני בנים אחד בגיל ששוקצת והשני בגיל שלוש .
התחלתי עם הבן הקטן שלי גמילה (בן השלוש)הוא משתף פעולה יפה עם הפיפי אבל עם הצואה יש לו ממש בעיה ,אחרי שהוא עושה הוא אומר לי שעשה ולא לפני ,גם כשאני יודעת שהוא עושה ואני שואלת אותו אם הוא צריך לשירותים הוא אומר שלא ויעדיף לעשות בתחתון.
אני מודעת לכך שיש להרבה ילדים בעיה עם הנושא הזה אבל איך אוכל לעזור לו ולגרום לו לעשות את הצואה בשירותים ??
יש לו ספרים בנושא ,אנחנו משתדלים מאוד לעודד אותו .
בברכה ,
ש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:56 15.04.14
שלום אמא יקרה,
פרט לעידוד הילד, ולדוגמה שהוא מקבל מן האח הגדול, אין הרבה מה לעשות. צריך להתאזר בסבלנות. זה תהליך, מורכב, מבחינה פיזיולוגית ושכלית, והוא איטי יותר ממה שהיינו רוצים לפעמים. יש לילדים חשש מהישיבה על האסלה, יש להם קושי לפעמים לזהות את הלחץ על פי הטבעת כסימן לצורך להתרוקן. לפעמים עוזר, כשנותנים לילד סיר. יותר נעים להם לשבת על סיר, והם מרגישים יותר יציבים ובטוחים.
נסי, בעדינות, אבל אל תלחצי, ואל תשדרי לילד שאת מאוכזבת. חכי עוד קצת. זה יבוא.
כל טוב, חג שמח!
 
אפרת
21:24 12.04.14
שלום, בתי בת 1.8.ילדה ערנית, סקרנית,חקרנית משחקת מציירת וכו. הדאגה שלי היא בקשר לתקשורת שלה .בגיל שנה עשיתי לה אבחון במרכז להתפחות הילד והם אמרו שאין שום בעיה.
אבל - היא עדיין לא מדברת( ממלמלת ואומרת אבא כסתם מילה אני חד הורית).הכל אצלה חזותי- מתקשרת מעולה בעזרת הצבעה. מושכת אותי לאן שרוצה. אני צריכה להראות לה אוכל על מנת שתבוא לאכול. להראות לה נעליים וכו'. נדיר שהיא מביאה משהו שמבקשים מימנה, מבינה שאומרים לה לא. לפעמים מבינה שמבקשים שתחכה שתבוא שתשב .לא תמיד.היא עצמאית מיום שנולדה הכל מנסה קודם לבד.מצד שני היא הצל שלי.אוהבת שמשחקים איתה.יוזמת משחק משותף.חולקת חוויות.
היא בבית איתי או עם אמא שלי. ואני מודה שאנחנו מנסות אבל לא מדברים איתה המון ולא תמיד דורשים מימנה דברים.רק אני רואה אפשרות לבעיה, לא אמי ולא הסביבה.
השאלות- יש סיכוי שההבחנה לא נכונה?, יש אפשרות שהיא היתה בסדר ועכשיו כבר לא?.מה לעשות עכשיו?
תודה מראש על התשובה וסליחה על האורך.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:37 12.04.14
אפרת שלום,
אני מתרשמת שיש לילדה איחור שפתי מסויים, אם כי לא נורא. חשוב לבדוק שהשמיעה תקינה !!! חשוב לדבר אליה הרבה, מול הפנים, וכך תוכלי לבחון אם היא קולטת ומבינה. אם אין התקדמות, כדאי בעוד כחדשיים, לקראת גיל שנתיים, לבקש אבחון של קלינאית תקשורת.
כל טוב, חג שמח!
 
אביב
20:37 12.04.14
ערב טוב,

ביתי בת שנתיים ו-10 חודשים העברנו אותה אתמול ממיטת תינוק למיטת מעבר. נסענו איתה לקנות את המיטה וכשהגיע הלילה היא לא היתה מוכנה בשום פנים ואופן לישון בה. ביום היא כן שכבה בה ושתתה את הבקבוק שלה. אבל בלילה היא לא היתה מוכנה לישון (ישנה איתנו במיטה). היום אמרתי לבעלי שאנחנו לא מוותרים לה. הכנסנו אותה למיטה ואנחנו יושבים לידה שלא תרד ואומרים לה שעכשיו הולכים לישון וזאת המיטה החדשה והיא אומרת שהיא לא אוהבת את המיטה והיא כועסת עלינו.
היא כבר שעה במיטה ולא מפסיקה לבכות. מה עושים כדי שהיא תתרגל? אני רוצה לציין דבר חשוב שהיא התחילה לדבר רק לאחרונה ובהתפתחות הילד טוענים שיש לה כנראה גם בעיית תקשורת (היא לא מאובחנת) אבל היא לא מקובעת על דברים.
זה נורמלי ככה שהיא לא מוכנה לישון במיטה החדשה? היא ממש כועסת עלינו.. איך עוזרים לה להסתגל? תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:34 12.04.14
אביב שלום,
רוב הילדים אינם שמחים למיטת המעבר, במיוחד בגיל כה צעיר, ומתנגדים לכך. בגיל מבוגר יותר, (3+) כשהם מבינים את היתרון של היכולת לצאת מהמיטה, הם פחות מתנגדים.
מכל מקום, צריך לעזור לילדה להתרגל למיטה, ואפשר לעשות זאת בכמה דרכים : אפשר לשבת על ידה זמן-מה עד שתרדם, אפשר להביא לה למיטה חפצים שהיא אוהבת, כמו בובה, דובי, כרית. בסופו של דבר הילד מתרגל.
סבלנות. כל טוב, בהצלחה, חג שמח!
כך שנהיים לה קשרים וזה ממש לא יפה. עושה זאת בעיקר ברגעי צפייה בטלויזיה או במפגש בגן. מה כדאי לעשות? ניסיתי לדבר איתה על כך אך זה לא עוזר ונראה לא בשליטתה. שאני אוספת לה שיער זה עוזר אבל לא תמיד. החל לפני חודשיים. היו לה שתי אפיזודות כאלה כתינוקת וזה עבר ששמנו לה כובע ושכחה מיזה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:21 11.04.14
קרן שלום,
לרבים מאיתנו, גם מבוגרים, יש הרגלים כאלה, במיוחד במצבים של שעמום או מתח. זו מין תנועה סטריאוטיפית, אוטומטית, שעוזרת לנו כנראה להירגע.
אצל ילדים מבוגרים יותר, אפשר לעבוד על ההרגל הזה ולסלק אותו. בגיל 6 זה קצת מוקדם, ולכן טוב שאת מנסה למנוע זאת ע"י איסוף השיער. דרך אחרת היא לתת לילד הרגל אחר, אולי פחות מזיק. למשל : לקחת כדור גומי קטן וללחוץ אותו. יש כדורים מיוחדים כאלה לקנייה. כדאי לנסות.
כל טוב, חג שמח!
 
אלין
08:42 07.04.14
שלום,
שמי אלין ואני מבררת לגבי אחיין שלי הוא בן שנה ו-5 חודשים
עדיין לא הולך בקושי מדבר (הוא עומד והולך מסביב לשלחן)
הוא היה באיבחון אצל נוירולוג אשר גילה התפתחות איטית
אמר שמבינה מוטורית הוא כמו גיל שנה
ושיכלית כמו 10 חודשים,הפנה אותו לפסיכולוג ילדים.
1.האם קרו מקרים שזה ישתפר?
2.לאן עליהם לפנות (אשמח להמלצות בבקשה) ההורים חסרי אונים ומבואסים
לעזרתכם,אודה

אלין
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:48 07.04.14
אלין שלום,
ראשית, בהחלט צריך להיות אופטימיים שהמצב ישתפר, גם אם תישאר בעייה. כשמטפלים, ילדים מצליחים להשתפר בשנים הראשונות, אפילו בצורה מרשימה.
לגבי הפנייה - רופא הילדים צריך להפנות אותם למכון להתפתחות הילד, מטעם הקופת חולים שלהם, ולפי מקום המגורים שלהם. במכון להתפתחות הילד יש צוות רב-מקצועי, כולל פסיכולוגית, קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסטית, מרפאת בעיסוק, ולפי הצורך הן מאבחנות את הילד והן מטפלות.
עודדי את ההורים שלא יהיו מבואסים, ושיקוו לטוב.
ייתכן גם שכדאי להם לעשות בדיקות מסויימות, כדי לברר מה הסיבה לעיכוב בהתפתחות. זה חשוב.
כל טוב!
 
מעיין
20:47 03.04.14
יוכי שלום
ביתי בת 10.5 שוקלת 26.6 וגובה 133 . רציתי לדעת האם גובהה תקין ואם לא מה עליי לעשות בנידון מבחינת בדיקות.

רוב בנות כיתתה גבוהות מאוד ולכן אני קצת מודאגת.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:29 04.04.14
מעיין שלום,
אינני יכולה לענות לך בתשובה חד-משמעית, כיוון שחסר לי מידע חשוב . בתהליך הבדיקה, שמים את נתוני הילד על עקומת אחוזונים. מקובל שהמצב לא תקין, אם הילד נמצא מתחת לאחוזון 3.
מעבר לכך, לפני ששולחים לבדיקות, בוחנים את עקומת הגדילה של הילד לאורך תקופה מסויימת, אפילו שנה-שנתיים. אם הילד נמצא באותו אחוזות כל התקופה, זה נחשב בסדר.
ובנוסף - מודדים גם את ההורים. סביר להניח, שאם ההורים נמוכים, גם פוטנציאל הגדילה של הילד הוא קטן.
לכן, אני מציעה לך לפנות לאחות בקופת-החולים שלכם, ולבקש ממנה למדוד את הילדה ולבחון את מקומה על עקומת הגדילה היום, ואולי שוב בעוד כמה חדשים. אולי אפשר גם לבדוק את עקומת הגדילה שלה בעבר. רק כך ניתן להחליט.
כל טוב!
היי
הילדה שלי הינה בת 3 ותשעה חודשים ילדה מקסימה חייכנית חכמה

הגננת העירה את תשומת ליבי ואמרה שבכל פעילות בגן פתאום היא מתנתקת מהסביבה.

אני גם שמתי לב לכך בכל מיני דברים
שאני מבקשת ממנה לעשות משהו אז לוקח לה המון זמן מן חולמנית כזו
אבל לא חשבתי שזו איזשהי בעיה שזה פשוט האופי שלה.
הגננת אומרת שצריך לבדוק
שזה פשוט קורה בכל פעילות

כשאני לוקחת אותה להצגה /שעת סיפור היא תמיד מרוכזת ותמיד משתתפת
אז לא לקחתי את זה כבעייתי
מה חושבים?
אשמח לתגובה
הדר.
 
הדר
16:45 31.03.14
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:49 01.04.14
שלום רב

מעניין אותי אם נעשו מחקרים ואשמח להפניה, אשר בדקו את הקשר בין התפתחות תפיסתית איטית (קושי בפזלים, ציור, תפיסת לימוד ספרות וכו בהתאם לגיל), ובין רמת האינטלגנציה.

האם בהכרח ילד שהתפתח מוקדם יחסית לגילו בתחומים אלו, יהיה בעל רמת אינטלגנציה גבוהה יותר בחייו הבוגרים, מילד שהתפתח בתחומים אלה בצורה איטית ביחס לגיל והשלים את הפער בגיל מאוחר יותר?

האם יש מקרים שילד שהתפתח בתחומים אלו בצורה איטית יותר ביחס לגיל, הראה דווקא על רמת אינטלגנציה גבוהה יותר בחיוו הבוגרים?


תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:58 27.03.14
לונה שלום,
יש הרבה מחקרים בנושא, אך יש לנו עדיין קושי לנבא רמת אינטליגנציה מהגיל הרך לגיל המבוגר. בגיל הרך מתקיימים הרבה שינויים בתהליך ההתפתחות, ולכן ילד יכול לתת פתאום ,קפיצה" בגיל 3-4-5, ובגיל 7-8 נראה ילד מבריק. ויש להיפך - ילד שההתפתחות שלו היתה מהירה בהתחלה, אבל בגיל ביה"ס הוא יהיה ילד ממוצע, ולא יותר. זה תלוי גם בהמשך החיים, במידה שהוא מקבל גרויים מהסביבה, ואולי עוד גורמים, שלא ברורים לנו.
מה שברור הוא, שכשרואים איטיות, חשוב לעבוד עם הילד ולהשקיע בו יותר, בבית או בטיפול מקצועי. זה תמיד עוזר.
כל טוב!
שלום
נכדתי בת שנתיים ושמונה חודשים והיא עדיין לא גמולה ומסרבת לשבת על סיר
או בשירותים.היא בת יחידה כרגע.
כמו כן היא מדברת רק מילים ספורות למרות שהיא מבינה הכל ומבצעת כל מה
שאומרים לה כשהיא רוצה משהו היא פשוט לוקחת ביד ומצביעה על רצונה
למשל להשתמש במחשב היא מבקשת שיקחו אותה לחדר המחשב ומצביעה כל הדרך
לשם ואז מצביעה על המחשב שואלים אותה את רוצה לשבת והיא מנענעת בראש.
היא גם יודעת לתפעל אייפד ללא בעיות.

הילדה עירנית ואוהבת להשתלב בכל משחק שמציעים לה. לפעמים בלהט המשחק עם ילדי המשפחה האחרים היא מדברת בשפה לא מובנת .אף אחד לא מבין אותה.

ביקשתי מכלתי לקחת אותה לאבחון אבל עד עתה זה לא בוצע.
האם יש סיבה מצידי ללחוץ עליה לגשת לאבחון עם הילדה? או שצריך לתת לילדה
עוד זמן .
שלום סבתא יקרה,
לגבי הגמילה - זה בסדר. עדיין מוקדם, והיא לגמרי בנורמה.
לגבי הדיבור - זה חריג, ויש כאן איחור ברור, וכדאי מאד להגיע לאבחון וטיפול של קלינאית תקשורת.
יחד עם זה, אני ממליצה לך להיזהר ברמת ההתערבות שלך מול הבן וכלתך. לפעמים ההתערבות של סבתא רק יוצרת התנגדות וכעס. מוטב שהגננת תציע להורים לטפל בעניין.
כל טוב!
 
סבתא ותיקה
22:56 25.03.14
 
חנית
05:59 24.03.14
ביתי בת 5 משחק יפה עם ילדים עליך נראה שהם אלה שיוזמים אלה דגם מושכים אותה ביד כשהם רוצים ואפילו בהם רצים הם גוררים אותה בלי שתירצה
ביתי יותר מידי נחמדה ולא אומרת לא או שזה לא נעים ושיפסיקו
ולי מהצד כואב לראות אותה סמתי חבים טליה ככה
יד לה אחות תינוקת בת חצי שנה והיא אחות גדולה ונבונה ובבית היא אומרת לכולם מה לעשות רק עם ילדים היא מתקשה לשלוט ולעמוד על שלה
דיברנו על זה כמה פעמים והיא לכ מצליחה להגיד לא או די זה לא נעים שאת מושכת אותי ברגע האמת
האם יש דרך להראות לה שזה בסדר להגיד שזה פוגע וכואב?והאם יש מצב שהיא אוהבת את הילדים החזקים ואלה ששולטים בחבורה?האם זה איזשהו סימן לזה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:13 24.03.14
שלום,
את מתארת מצב מוכר, שבו ילד שלנו מתנהג בצורה שלא מתאימה לאופי שלנו, ואנחנו מרחמים עליו ומנסים לשנות אותו. צריך להבין ולקבל, שכל ילד נולד עם תכונות אופי מסויימות, שגורמות לו להתנהג בדרך מסויימת, ואנחנו איננו יכולים לשנות זאת לפי רצוננו, או לפי האופי שלנו.
ייתכן שבבית, הבת שלך בעלת בטחון ותחושה של חופש, אבל בחוץ, עם ילדים אחרים, הוא מרגישה פחות בטחון עצמי, ולכן היא יותר מוותרת להם. ראשית, אינני חושבת שזה פוגע וכואב לה. אולי את מגזימה. שנית, גם אם זה לא נעים לה, צריך לתת לה להתמודד עם כך, ולבחור בעצמה איך היא מגיבה. רק כך היא תוכל להתפתח בדרכה ולהתחזק. הניחי לה ואל תדאגי. היא תמצא את דרכה.
כל טוב!
בני בן השלוש אובחן כאוטיסט ונמצא במעקב כבר שנה בהתפתחות הילד. הפסיכולוגית עשתה לו מבחן IQ. התוצאה הייתה בתחוםמילולי 77 תחום קוגניטיבי 60 ובתחום הביצועי הכללי 55 . הילד נכנס למעון יום שיקומי לפני חודשיים והוא מטופל באופן אינטנסיבי גם באופן פרטי . הוא מראה שיפור אבל באןפן איטי . השאלה היא האם בגיל כזה כבר אפשר להגיד כי זה פיגור או שעוד מוקדם לאבחן אותו כמפגר ?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
06:58 20.03.14
דוד שלום,
המינוח הוא עניין של החלטה פורמלית, ולפעמים - זה תלוי בשיקולים כלכליים של מתן קיצבה וכו'. לפני שנים, נהגנו לחכות עד גיל 3 על מנת להגדיר ילד עם פיגור. ועד גיל 3 היינו מדברים על "עיכוב". בצמוד לזה, הביטוח הלאומי היה נותן קיצבה להורים רק החל מגיל 3. בשנים האחרונות, השימוש במונח "פיגור" יכול להיות כבר בגיל שנתיים, אבל בידיעה, שהדברים יכולים להשתנות, ככל שהילד מתקדם וגדל.
מאחלת לכם שיפור והתקדמות,
שלום רב,
בני בן 3 מטופל במכון להתפתחות הילד בשל עיכוב שפתי.
בני נשלח לאבחון גם בגלל עיכוב שפתי וכן לאחר שיחה עם הגננת שאמרה כי אינו יוצר קשרים עם בני גילו.
מטופל אצל קלינאית וריפוי בעיסוק ( שלטענתם החליטו לטפל גם בזה בעקבות שאלון שמילאתי).
בעת האבחונים הדגשתי בפני המאבחנים והנויירולוגית כי יש לו גם מספר התנהגויות חריגות. כשהיה קטן אהב לסובב דברים, היה הופך את הבימבה ומסובב את הגלגלים למשל, התנהגות זו חלפה. כיום אובססיבי כלפי דלתות, אוהב לפתוח ולסגור אותן פעם אחר פעם( לא בבית, בקניון למשל).
אני מודאגת
במכון להתפתחות הילד לא איבחנו כל בעית קשב/ אוטיזם. האם קורה שהאבחונים לא
מדוייקים? מה דעתך? מה עלי לעשות?
 
מירב
23:34 15.03.14
לציין כי השיחה עם הגננת הייתה בגיל שנתיים ושמונה.
היות והיה שיפור שפתי ( עדיין בעיכוב) שאלתי את הגננת
לגבי קשרים עם ילדים אחרים בגן והיא אמרה שהיום
הוא בשלב שהוא מציק לילדים כדי לזכות בתשומת הלב
שלהם.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:05 16.03.14
מירב שלום,

לצערנו, שום אבחון איננו מדוייק ב-100 אחוז ותמיד יש טעויות, גם ברפואה. יחד עם זה, את עצמך מציינת שחלק מההתנהגויות החריגות חלפו, וגם הגננת רואה מגמה של הילד ליצירת קשר עם ילדים אחרים, כך שאין זה רק מסתמך על האבחונים, אלא בס"ה הילד נראה תקשורתי.
אינני רואה סיבה לדאגה שלך, פרט למצב כללי של דאגה שיש לכל אמא, תמיד.
כנראה שהיה עיכוב בהתפתחות השפתית, אבל הילד בתהליך שיפור, ונראה תקין. יש לך על מה לשמוח.
כל טוב, פורים שמח!
 
שירי
07:44 13.03.14
היי יוכי.
בעבר שאלתי ומנסה שוב.
בני זורק כללל דבר על הרצפה ועושה הרבה רעש.
סיפרתי למטפלת והיא אמרה שגם בגן הוא עושה את זה וזה בעיה. היא אמרה שצריך לשבת איתו כלל יום ולהסביר לו יפה "לא זורקים - מניחים", ולהראות לו בסבלנות.
ניסיתי כמה פעמים וזה פשוט לא עוזר. מה דעתך? האם בגילו הוא מבין את המשמעויות של מה שמסבירים לו?

תודה
שירי
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:04 13.03.14
שירי שלום,
ראשית, המטפלת טועה, ואין לצפות מילד בגיל זה להבין שאסור לזרוק.
שנית, צריך להבין, שהזריקה נעשית ממספר סיבות : הן בשל קושי בקואורדינציה עדינה, שקיים באופן טבעי בגיל זה, הן מתוך הרצון לשמוע את הצליל המלווה את זריקת החפץ, ושלישית, כנראה - מתוך מוטיבציה לבחון את החפצים בעולם : מה מרעיש, מה לא, מה נשבר, וכד'.
אפשר להניח לילד בגיל זה לזרוק, לא יקרה כלום, בתנאי שכמובן מונעים ממנו עיסוק בחפצים שבירים או מסוכנים.
כל טוב!
 
שירי
13:17 13.03.14
כבר נלחצתי. אני רואה שהוא לא מבין עדיין.
רק שהרעש שהוא עושה לשכנה למטה לא נעים לי :)
 
נועה
17:02 10.03.14
שלום,
יש לי ילד בן שנתיים ושלוש,לא מדבר חוץ מהברות,בעיקר גי'בריש.נמצא בהבנה מלאה.
היינו במרכז להתפתחות הילד-עבר אבחון של קלינאית תקשורת שלטענתה יש עיכוב בדיבור ובעיה במוטוריקה עדינה.ממליצה על טיפול בקלניאית תקשורת וריפוי בעיסוק ולשקול מסגרת גן של מעוכבי התפתחות לצורך עזרה בשפה.
אני לא ממתינה למרכז בגלל חוסר מטפלים ופניתי לטיפול פרטי אצל קלינאית ,האם לפנות גם לריפוי באופן פרטי-האם זה משמעותי לשיפור בדיבור אצל הילד והאם לקבל את המלצתה לגן שפתי (בעירנו מוגדר מעוכב התפתחות-הוד השרון)שהרי יש שם ילדים עם עיכובים שאולי יכולים להביא לרגרסיה אצלו ולא להתקדמות?
מה לעשות?
האם זה פתיר?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:38 10.03.14
נועה שלום,
כדאי לטפל במשולב, גם בדיבור וגם בריפוי בעיסוק. חלק מקשיי הדיבור עשוי לנבוע מרפיון שרירים וקואורדינציה לקוייה. עם שני הטיפולים יחד, זה יעיל יותר. נסי להפעיל את הביטוח המשלים שיש לך, כדי לא ליפול תחת העול הכספי.
לגבי גן - הגנים הם טובים, ומאד מקדמים את הילדים. איננו חוששים מ"השפעות רעות" של ילדים אחרים, כיוון שמדובר בגן עם קבוצה קטנה של ילדים, כ-10 בדרך כלל, והטיפולים הם לפי תכנית אישית מותאמת לכל ילד (תל"א). מנסיוני, רוב הילדים יוצאים ממסגרת כזו אחרי כשנתיים, ומסוגלים להיכנס לכתה א' רגילה.
כל טוב, בהצלחה!
שלום רב,

ביתי בת שנתיים ו-9 חודשים החלה לדבר ממש לאחרונה זאת אומרת משפטים (היא מטופלת אצל קלינאית תקשורת) היא היתה אומרת מילים אבל תוך כחודש היא נתנה קפיצה גדולה והחלה לחבר משפטים ולפטפט בלי הפסקה... הבעיה היא שהיא התחילה להרביץ לילדים בגן ולמשוך להם בשערות וגם לי ולאבא שלה היא מרביצה וצוחקת למרות שאני מאוד כועסת עליה ואומרת לה שאני לא חברה שלה כבר ושאני לא אקנה לה כל מיני דברים שהיא אוהבת.... אבל כלום לא עוזר היא מתעצבנת שלא נותנים לה מה שהיא רוצה זורקת דברים על הרצפה ומכה. איך מפסיקים את התופעה הזאת? זה נראה כאילו שהיא לא מבינה שאסור להרביץ. יכול להיות שבגיל הזה לא מבינים שאסור להרביץ? זה ממש מתסכל.

תודה רבה
אביב שלום,
ילדים מרבים להרביץ בגיל 3 בדרך כלל. זה גיל שבו הילד מרבה להתמרד, להביע את דעתו ואישיותו, לבחון את הגבולות ואת חוקי העולם. במיוחד זה בולט אצל ילדים שיש להם איחור שפתי, והם מרגישים קושי להתבטא באופן מילולי. לכן, אתם יכולים להבין שמדובר בתופעה התפתחותית, בתוך הנורמה.
מצד שני, צריך לחנך את הילד שההתנהגות התוקפנית אסורה, ולכן חשוב להעיר לו בטון תקיף, ובצורה חריפה, אפילו לקחת אותו פיזית ממקום הריב, או לחבק אותו "חיבוק דוב" כדי שיפסיק. מותר גם לתת לו עונשים קלים, כמו למנוע ממנו לראות טלויזיה. לפעמים, גם ההתעלמות עוזרת : אפשר לעזוב את החדר, ולהשאיר את הילד לבד עד שיירגע.
זו תקופה לא קלה, אבל היא חולפת.
כל טוב, ו-סבלנות !
 
מיכל
16:07 07.03.14
חזרתי לעדכן אותך .
את בטח זוכרת כמה קשה היה לי עם תוצאות האבחונים במכון להתפתחות הילד , עברנו בדיקה אצל פסיכיאטרית באופן פרטי .
הילד שלי בסדר , הוא לא על הרצף , הוא לא אוטיסט , הוא בסדר.
יש לו קשיים שפתיים שהולכים ומשתפרים , הוא מטופל אצל קלינאית .
הוא יצר אתה קשר טוב , עשה את כל מה שלא עשה במכון.
אני חוזרת להודות לך על התמיכה בתקופה הקשה .
העצה הכי טובה שנתת לי היא שהוא מי שהוא , מי שאני מכירה , הוא לא השתנה בעקבות האבחון ,ברגע הראשון לאחר שנתנו לנו את האבחנה , עבר לי בראש שהוא ילד אחר עכשיו , " מה הוא עכשיו " ? " מה יהיה איתו ? " איך להתנהג איתו ? " מליון מחשבות על מה יהיה עכשיו . הדבר הכי נכון שעשיתי היה ללכת לקבל חוות דעת נוספת , השתגעתי מזה שאני יודעת שהוא בסדר והם לא רואים את זה , אני שמחה שאשת מקצוע ראתה את זה .
עכשיו אני נושמת לרווחה עם כוחות נפשיים להגיע לכל טיפול שיצטרך כדי לחזק ולקדם אותו.
תודה על שהיית כאן , אני מעריכה מאוד את העזרה היקרה שאת נותנת כאן לכל אחד ואחד .
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:48 07.03.14
שלום מיכל,
אני שמחה לשמוע על תוצאות האבחון השני, ומודה לך על העדכון והתודה.
אני שמחה שעזרתי, ומאד מקווה, שבהמשך תהני מהילד, והוא יביא לכם הרבה גאווה ונחת.
כל טוב!!!
 
אורה
14:49 03.03.14
שלום,

בתי בת 3.1. הגננת אמרה שאוצר המילים שלה בנורמה אך קצת נמוך. אני משייכת את זה בין היתר לעובדה שהיא דו-שפתית. עוד אמרה הגננת שהקשב שלה גם הוא בנורמה אבל היא הייתה מצפה ליותר בשלב הזה. מפותחת מבחינת המוטוריקה הגסה, חברותית ואהובה על ילדים.

השאלה שלי היא :האם בגיל הזה זה בסדר לא לדעת צבעים? היא לא משייכת את המילה לצבע ,אלא באופן רנדומאלי לחלוטין:)
ושאלה שניה- כשמשחקים במשחק :"מה חסר?"- מעמידים בשורה 4 פריטים ומוציאים אחד מהשורה כשהיא לא רואה, היא מסתכלת, מחייכת ומונה את הפריטים שנשארו דווקא- לא ברור אם לא הבינה את מהות המשחק, את המונח "חסר" או לא מצליחה לזכור מה באמת חסר... באם זה בסדר לגילה?

תודה רבה מראש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:40 03.03.14
אורה שלום,
מה שאת מתארת בהחלט רגיל לגיל 3, ואין לצפות מילדה בגילה לא להכיר צבעים בשמם, ולא להבין מה זה "חסר". חכו עוד כחצי שנה. זה יגיע.
כל טוב!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  114  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים