בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
 
שירן
00:46 06.07.15
במערכת החינוך דרשו לעשות לילדים של אחותי אבחונים. והיא לא עשתה זאת מסיבותיה. המערכת ערבה את הרווחה וזו טענה שהאם מזניחה את ילדיה וכופה עליה לעשות אבחונים. האם אחותי עשתה עבירה פלילית? האם באמת ניתן לכפות עליה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:34 06.07.15
שירן שלום,
אי אפשר לחייב הורים לערוך אבחון לילד, אלא אם כן מח' הרווחה מצאה שיש דברים נוספים, המעידים על הזנחה של הילדים, או התעלמות לא אחראית מצרכים שלהם.
אין כאן עבירה פלילית, אבל אפשר לבחון את המסוגלות ההורית שלה, ולהטיל עליה פיקוח.
1. מה יכול להחשב הזנחה? 2. מה זה מסוגלות הורים ואיך בודקים? 3. איזה פיקוח יכולים להטיל עליה. מי יפקח?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:34 06.07.15
שרון שוב שלום,
לעובדות סוציאליות יש קריטריונים והערכה, שמראה בסיכום עד כמה הורה מטפל בילדיו בצורה מיטבית, גם פיזית, גם נפשית וגם רגשית..הפיקוח ניתן בידי עובדות סוציאליות.
בל טוב!
 
שירן
18:43 06.07.15
מה הם יעקבו אחריה? אבל היא אמא טובה וחמה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:14 06.07.15
זה אומר ביקורי בית, שיחות איתה ועם הילדים.
 
שירן
 
21:21 06.07.15
שלום
בתי בת שנה ו 4.
מבצעת פעולות פשוטות, חייכנית, מגיבה לשמה, מצביעה,
עושה 2-3 ג׳סטות.
אין עדיין מילה מובהקת, לפעמים ״אבא״ ורק כשמבקשים ממנה לחזור, לא נראה שיש משמעות מבחינתה למילה.
אבל כן ממלמלת ואפילו שרה באופן די מדוייק כבר 2 שירים, ״יהונתן הקטן״ ו״נד נד״.
האם זה אמור להדליק נורה, שהילדה שרה, אבל עדיין לא מדברת ?
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:06 06.07.15
יובל שלום,
זה בסדר ונורמלי, אל תדאגי.רוב הילדים מתחילים לדבר סביב גיל שנה וחצי.
כל טוב!
שלום רב,
ביתי בת השנה ושמונה מעולם לא ניסתה לאכול לבד, מתנגדת לאכול מוצקים ומעולם לא הכניסה צעצועים לפה.
(אוכל טחון שאני מאכילה אותה בכפית היא אוכלת יפה).
עם בעיה זו, פניתי לרופאה התפתחותית ובזמן המפגש שלי איתה היא שאלה אותי שאלות נוספות על ביתי ובהתאם לתשובותיי היא שיערה שלביתי יש בעיית תקשורת.
מאז אותו המפגש, שמתי לב לדברים הבאים:
- ביתי אינה מצביעה
- אוהבת להסתובב סביב עצמה
- אוהבת להסתכל זמן מה בחלון
- אוהבת מאוד לגעת בזרם של מים (היא יכולה לבלות כך שעות)
- המשחק שלה אינו משמעותי (למרות שלאחרונה ואחרי הרבה עבודה שלי, היא משחקת יפה במשחק של הכנסת כדורים לחורים)
- בגן שעשועים היא בדרך כלל אוהבת לרוץ ופחות לשחק במתקנים (תלוי במצב הרוח שלה)
- היא עדיין לא מדברת אך מבינה מילים כמו בואי, קחי ואת השם שלה.

חשוב לציין שהיא ילדה חייכנית, אוהבת לצחוק ולשחק איתי, אין לה התפרצויות זעם, חביבה מאוד לילדים, יש לה קשר עין טוב, מחזירה אהבה ומאוד אוהבת חיבוקים, עושה 'שלום' ומוחאת כפיים (מנסה לחקות אותנו ודמויות בטלויזיה).
כמו כן, עד היום אינה הייתה בגן (טיפול אצל הסבתא).

אשמח לעצת המומחים, כיצד אני יכולה לעבוד איתה בבית על מנת לעזור לה להתקדם וכמו כן, למי כדאי לפנות להמשך אבחון וטיפול
תודה!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:52 05.07.15
לילך שלום,
אני מתפלאת שהרופאה לא הפנתה אותך להערכה של פסיכולוגית התפתחותית. היא אמנם צעירה מאד בגילה, אבל כדי שתעבור הסתכלות גם של פסיכולוגית ותהייה במעקב אצלה, אחת לחדשיים לערך.
רק כך אפשר יהיה להדריך אותך איך לעבוד איתה, ובמידת הצורך, להיעזר באנשי מקצוע נוספים, כמו קלינאית תקשורת למשל.
כל טוב!
 
שימרית
16:00 02.07.15
שלום,
ביתי בת 3.9, סופרת עד 10 מגיל שנתיים, אך לאחרונה שמנו לב שהיא מדקלמת את המספרים אבל כנראה לא מבינה את המשמעות של מניית עצמים (מניחים 8 עצמים והיא מונה 10 כי סופרת את אותו עצם בכוונה פעמיים וכד'). זה לא עקבי, במספרים נמוכים היא מונה נכון. האם יש להתמיד ולעבוד איתה ע"כ או שזה יגיע עם הגיל?
האם ישנה תוכנית לימודים כלשהי לגיל הרך שלפיה נוכל לדעת מה מצופה מבחינת התפתחות בכל גיל? (לדוגמא - מתי לזהות מספרים, אותיות, כתיבת שם וכד')
אנחנו לא רוצים להאיץ אך גם לא להישאר מאחור...
בתודה מראש!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:34 02.07.15
שימרית שלום,
מה שאת מתארת מוכר וידוע. צריך להבין, שילד לומד הרבה דברים באופן אוטומטי, כמו ספירה למשל, אבל איננו מבין למשעה את מושג הכמות.לכן, צריך ללכת באופן הדרגתי ובהתאם להבנת הילד. לקראת גיל 4, ילד מבין כמות של 4-5 פריטים, ולכן כשנראה ילדים סופרים, מעבר לכמות המובנת להם, הם טועים בדרכים "מצחיקות".הבנה זו מתפתחת כמובן עם הגיל, ויש לתת לילד את הזמן להתפתח בקצב שלו.
את כל המידע ההתפתחותי שאת מחפשת, תוכלי למצוא היום באינטרנט. כך תדעו אם הילדה בתחום הנורמה, מעבר לכך - לא מומלץ להכניס את הילד ל"תכנית לימודים מואצת". זה מלחיץ, וכבר ראינו, שזה גורם לאפקט הפוך מהרצוי.
בשנה הבאה, אני מניחה שתוכלי להתייעץ גם עם הגננת,ולהיות מותאמת עם תכנית הגן.
כל טוב!
שלום,
בני בן שנתיים ושמונה חודשים, באוקטובר יהיה בן שלוש.
ילד מאוד אנרגטי ופעיל ומבין הכל אך לא מדבר הרבה וכשמדבר לא מדבר ככ ברור.
רק עכשיו נמצא בתהליך גמילה.
אני מתלבטת אם להשאירו בגן הפרטי או להעביר לגן עירייה.
בגן הפרטי רוב הילדים בגילו עוזבים ובעיקר החברים שלו, והרוב יהיו ילדים בני שנתיים.
האם כדאי שיהיה עם ילדים בגילו על מנת שיפתח את השפה?
יש קשר בין הדברים? אני מפחדת להשאיר אותו עם הילדים הקטנים
וכך זה אולי יתסכל אותו ולא יעודד אותו לדבר בכלל.
אודה על העצה,
אורית
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:35 02.07.15
אורית שלום,
בדרך כלל ההמלצה שלנו היא לשלב ילד בקבוצה של בני-גילו. זה מהווה עבור הילד מודל לחיקוי, ומאתגר אותו.
מאידך, אולי כדאי לך לפנות להתייעצות לקלינאית תקשורת. בהחלט ייתכן שתוכל להדריך אותך כיצד לקדם את הילד בתחום השפה.
כל טוב!
שלום

בני הקטן בן שנה ו10 חודשים .
מטריד אותי שכשאנחנו נכנסים למקומות הוטמי אדם הוא ממש מתחיל להכנס ללחץ ולבכות ( לדוג' הינו בחוג מוזיקה הייתי יחד איתו והוא לא היה מוכן לשתף פעולה אפעלו שהוא עלי הוא פשוט לא הפסיק לבכות ודרש לצאת החוצה)
מבחינת שפה- יש לו אוצר מיליים של כ 60 מילים אבל עדיין לא אומר צרופי מילים ויחש מילים שלא הוגה נכון( התיעצתי עם קלינאית שאמרה לי כי זה בסדר)
מצי=ק לי שהוא מאוד מאוד חושש מזרים ולא מוכן לנסות להתקרב
וישנה עוד בעיה התנהגותית שבמשך הזמן מחמירה .
הוא התחיל להרביץ בכן וגם איתנו בחוץ . איך שרואה ילד בן גילו שקרוב אליו הוא דוחף ועוקץ ... בלי שהילד יעשה לו כלום
אני לא מבינה מהיכן זה נובע ... לא יודעת איך להתנהג במקרים כאלו ומה לעשותצ
ל פעם שאני מסבירה הוא פשוט מתעלם .
מצד אחד אני אומרתשאולי כי הוא לא מדבר עדיין - ואולי לא...
למי אני יכולה ללכת ? מה לעשות ?
אנא עזרו לי
תודה
שלום אמא,
פחד מזרים הוא תופעה ושלב התפתחותי מאד ידוע, ובדרך כלל הוא חולף מאליו. יש כמובן ילדים שהם ביישנים באופיים, ואז התופעה נמשכת גם הלאה, אם כי בצורה פחות בולטת.
גם להרביץ ולנשוך זו תופעה מוכרת, במיוחד בגיל של הבן שלך, לפני תחילת הדיבור. צריך להגיד לו "לא" בצורה תקיפה, כדי שיבין שאתם כועסים, אבל גם זה חולף. כנראה שזה נובע מתסכול, כל עוד הילד לא יכול להתבטא, וליצור קשר עם אחרים בדרך מילולית.
כל טוב!
היי

בני בן שנה ו-3, ילד יחיד, חייכן ומתוק שמאז ומתמיד ההתפתחות שלו הייתה תקינה אבל בטווח התקין המאוחר יחסית. כרגע הוא זוחל ממש מהר על 6, פה ושם הליכת דוב, מושך את עצמו לעמידה והולך יפה סביב חפצים, פה ושם נחמד בלי תמיכה אבל ממש לכמה רגעים. אין עוד עמידה עצמאית מבוססת ואין הליכה. בנוסף לא מוכן לנסוע על בימבה וכו', כן מוכן סמאארטרייק שהוא בתוך המושב ואנחנו מסיעים אותו.
במקביל, אומר רק "אבא" ומשמעי הרבה קולות אבל אין ג'יבריש עיקבי/מילים משובשות עיקביות ואין כמעט ג'סטות - לא מצביע, לא שולח נשיקה, כן מוחא כפיים, זוחל לכיסא אוכל כשרוצה לאכול, דוחף את הכפית כשלא רוצה יותר, נענה ל"תן לי" ו"בוא אלי". בדיקת שמיעה הראתה נוזלים באוזניים אבל לא הרבה וירידה קלה בשמיעה. הם כן היו מוטרדים שבין 2 הבדיקות חלפו חודשיים והוא לא הוסיף שום מילה חדשה.

אני תוהה אם יש צורך ללכת איתו לאבחון במכונים להתפתחות הילד או להמתין ולראות איך ממשיך להתפתח ? יש מה "להפסיד" מללכת לאבחון כבכר בשלב כזה ?
לגבי הנוזלים אנחנו מתכננים להתחיל דיקור ולתת לזה צ'אנס לפני ניתוח כפתורים.

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:39 30.06.15
נועה שלום,
אינני רואה סיבה או צורך באבחון כרגע, אבל כדאי להמשיך לעקוב, גם בתחום המוטורי, וגם בעניין השמיעה. שניהם חשובים.
אין לך מה "להפסיד" באבחון, אבל בדרך כלל מדובר בביורוקרטיה והמתנה ארוכים.
מקווה שהילד ימשיך להתקדם ותירגעו.
כל טוב!
שלום
היות והמשיבים פה צריכים לענות ע"פ תיאור, ולא ע"פ הסתכלות,
משתדלת לפרט בפירוט רב, כך שמתנצלת על כך, ומודה מראש.
בתי אוטוטו בת 14 חודש.
חיוך וקשר עין טובים, מגיבה היטב לשמה, ברב המקרים גם כאשר מרוכזת במשהו אחר.
"תני כיף" - נותנת.
"תני לי .." (מה שיש לה ביד) - נותנת.
"שימי מוצץ" - שמה, "תוציאי"- מוציאה..
"תעשי טובה לאמא" - לרב עושה..
"שימי ידיים על הראש" - שמה..
"תביאי כדור" לרב הולכת ומביאה, עדיין לא מוסרת או מגלגלת
"איפה עגלה ?" - לרב ניגשת אליה ומשחקת איתה.
משחילה חישוקים קטנים לעמוד.
לפעמים נענית לבקש ומצליחה לעשות מגדל של 3 קוביות.
בובת צעצוע שבוכה, ממלאת את ההוראה שלנו ושמה לה מוצץ.
עושה ביי ביי עם היד.
מוחאת כפיים ע"פ בקשה, או למשמע שירים בטלוויזיה וברכב.
אוהבת מאוד לזמזם היטב את השיר נדנד (אהדד, אהדד..), מאוד אוהבת נדנדות.
מחפשת, מסתובבת ומצביעה עם האצבע לכיוון, לשלאלה איפה אבא, אמא, אחות..
יודעת ומראה איפה זה אוזן, ציצי ופופיק - רק אצל מי ששואל אותה, לא על גופה שלה.
בשבועיים האחרונים, כשהולכים איתה, מצביעה כמעט לכיוון המון דברים בדרך (קריאות אהה.., אהה..)
יודעת ללכת לשולחן גבוה, להיעמד ולהמתח כדי לקחת את בקבוק המים (מאוד אוהבת מים), או משהו אחר שחפצה בו. עדיין לא הולכת בלי רהיט, עושה 2-3 צעדים לבד, ונופלת.
ממש לאחרונה החלה לבכות כשנפרדים ממנה בגן, אם כי מתעשתת מהר.
כשבאים לקחת אותה, מתלהבת וזחל מהר לכיווננו.
מבחינהת תזונה, לא הנקתי, ומעולם לא אהבה את תחיליפי החלב יותר מדי. היו קצת קשיים עם התזונה, אבל הנושא הסתדר עם המעבר למוצקים - כיום אוכלת טוב (555).
סבלה מספר פעמים מדלקות אזניים חוזרות, מטופלת במנה יומית של אנטיביוטיקה כבר מס' חודשים.
רופא אזניים רואה כמות לא מבוטלת של נוזלים באוזן, בדיקת השמיעה מחזקת את זה, וכנראה שתלך לניתוח כפתורים.
עכשיו מה לא..
לא אומרת "אבא" באופן מכוון, לפעמים במידה ומבקשים ממנה לחזור. מעבר לזה, מדי פעם שמענו את המילה "באביי" בסיטואציה של ביי ביי כשמישהו הולך.
מעבר לבאביי שגם זה לא יותר מדי, והמילה נדנד, אין עוד מילה יזומה.
הרבה הברות, הרבה קולות, אבל לא מילים.
לא יודעת לחקות חיות עדיין, ולהבחין ביניהן.
את השיר 10 אצבעות עושה רק את החלק של האצבעות,ף למרות השמעות ונסיונות רבים.
"ידיים למעלה על הראש" - עובדים איתה, אבל עושה חלקי מאוד, רק ידיים על הראש, ומחיאת כפיים בסוף.
מדי פעם מנענעת לעצמה את זרוע יד ימין בתנוע של ביי ביי, בלי קשר, ובלי שיהיה לידה מישהו.
יכול שחלק מהדברים עדיין מוקדמים לגילה, ואם לא היתה לנו ילדה גדולה שבגילה בעיקר כבר עשתה את כל "10 אצבעות", "ידיים למעלה" ונענתה לעוד כמה בקשות, אז אולי זה לא היה מעלה בי שאלות.
רציתי רק להבין אם הילדה עדיין בתוך טווח התפתחות תקין, בקצה שלו, או שמא מאחרת .
תודה רבה.
רעות שלום,
הילדה נראית לי מפותחת היטב לגילה ואין שום סיבה לדאגה, בשום תחום.
צריך כמובן להמשיך במעקב עם האוזניים, ונקווה שהניתוח יעבור בקלות.
מאחלת לכם רק טוב, והרבה הנאה !!!!
שלום רב
בני בן שנתיים וחצי
עיכוב התפתחותי כללי dq 48
לא מדבר לא אוכל לא הולך
שתי בדיקות אם אר איי איבחנו כיארי 1
הגנטיקאית טוענת שיש לו קוסטלו, העניין עדיין בבדיקה
הוא הולך מסביב לרהיטים ובין חפצים
מפחד מאוד מרעש חזק ובכל פעם שהוא חולה יש לו רגרסיה רצינית בהתנהגות ובאופן כללי
אנחנו לפני ועדה האם לנתח את המוח( הרופאים רוצים הגנטיקאית לא) הלשון שלו המון זמן בחוץ ונאמר לנו עי עוס שהיינו אצלה ( אולי יפתח פיגור שכלי ויצטרך להיות באקים)
כרגע אנחנונלחמים להכניס אותו למסגרת שיקומית שתעזור לו להתפתח כי הוא חכם מאוד וצמא לידע, פעלתן חייכן ומאוד אוהב!
ביטוח לאומי טוען שלא מגיע לנו כלום ודחו אותנו בועדה רפואית משום שהוא לא על כסא גלגלים או מונשם!
הילד הזה נופל בין הכסאות משום שמערכת אטומה ולא מתחשבת
אנחנו רק רוצים לעזור לילד להתפתח ולהדלים פערים
בלוינשטיין טופלנו אבל הטיפולים לא מועילים ואין התקדמות כלל
למי אפשר עוד לפנות כדי שהילד החכם הזה לא יאבד את הזמן היקר שלא ניתן להחזיר???
אנחנו עייפים מתוסכלים מיואשים וחושבים על העתיד שלו שלא נראה מזהיר כלל כרגע ללא עזרה
אמא יקרה שלום,
צר לשמוע תלונות כמו שלך, וקשה לנחם אותך......
עד גיל 3, הילד זכאי להיות במסגרת מעון שיקומי, כמו בית איזי שפירא למשל, וכדאי מאד שתלחצו לשלב אותו במסגרת כזו.
גם לגבי הביטוח הלאומי - ידוע לי שהם מערימים קשיים עד גיל 3, אבל צריך ללחוץ, בעזרת עורך-דין אולי.
אני מקווה שהטיפולים הרפואיים יעזרו, ותהייה התקדמות בהתפתחות. ילדים מפתיעים לטובה ברוב המקרים !!!
אל תתייאשו, למרות הקשיים.
כל טוב!
 
אמא כואבת
08:11 17.06.15
תודה רבה על הצענה המהיר
בית איזי שפירא הוא בדיוק המקום שראינו על מנת להכניס את הילד לפחות לשנה אחת
אולם התשלום שם הוא יקר ומשום שאנחנו לא זכאים לקצבה עבור הילד זה סכום שאנחנו לא יכולים לשלם
האם ידוע לך על עוד מקומות שניתן להכניס אותו על מנת שכן ילמד לפחות השנה הקרובה וישלים פערים?
הלב שלי שבור! זה זמן יקר מאוד בשלב של ההתפתחות וכולם פשוט מתנערים מלעזור
תודה מראש על המענה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:03 17.06.15
שוב שלום,
- כדי לברר מה המסגרות החינוכיות האפשריות, את צריכה לפנות למח' החינוך בעירייה במקום המגורים שלכם. שם יוכלו לתת לכם מידע.
- לגבי התמיכה הכספית - פנו למח' הרווחה, או לעובדת הסוציאלית של בית-החולים שם הילד במעקב. הם צריכים לתת לכם את המידע הנכון. כמו שכבר אמרתי, צריך לא לוותר, ולפעמים עזרה של עורך-דין, או ארגון כמו זכותי, משיגים את הזכאות.
בהצלחה!
עד גיל שלוש שנים אכן ביטוח לאומי מערים קשיים. אבל אנחנו קיבלנו בסופו של דבר קצבה גם מתחת לגיל שלוש שנים. הילד צריך לצבור נקודות לפי גילו, בהתאם לפעולות שהוא מבצע/לא מבצע וזה תלוי גם בדו"ח של הגורמים המטפלים וגם באיך שהילד מתנהג בועדה.
המלצה: אל תביאו את הדו"ח הכי מרשים של הילד. להפך, חפשו את הדו"ח התפקודי שלא מטייח ומציין בדיוק במה הילד אינו מתפקד כבני גילו ועד כמה רמת העיכוב משמעותית וחריגה - רק כך זה עובד.
נכון שתמיד אנחנו מחפשות את השיפור ודואגות שהילד יתקדם. בועדה הרפואית - צריך לעשות את ההפך.
בהחלט שכדאי לבדוק שוב את העניין של הביטוח הלאומי עם גורמים שמעורים בעניין.
ממליצה לפנות לחברה של מימוש זכויות שלא גובה תשלום מראש, רק אם משיגה לכם תקציב וכן אם אינה גובה כל השנים אלא רק בתחילה.
 
גלי
00:21 10.06.15
ביתי בת 10 קיבלה מחזור. גובהה 152 ס"מ. כשנולדה ובתור ילדה היתה באחוזון 95 מבחינת הגובה. ואני יודעת שמרגע קבלת מחזור גובהים בסנטימטרים בודדים. האם יש טיפול תרופתי היכול לעודד המשך גדילה? והאם לפנות לרופאת הילדים או למרפאה מיוחדת? (גם אני האם, קיבלתי מחזור בגיל זה אך הייתי גבוהה יותר, ומקבלת המחזור גבהתי בסנטימטרים בודדים). אני חוששת שתשאר נמוכה. בעלי 180 ס"מ ואני 164.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:29 10.06.15
גלי שלום,
בגרות מינית מוקדמת היא תופעה ידועה, ואפשר לטפל בה, ע"י עצירת ההתפתחות המינית, ודחייה של קבלת המחזור. יש רופאים מומחים שמטפלים בכך, והם נקראים אנדוקרינולוגים. בכל מחלקת ילדים יש מרפאה מיוחדת, ואת יכולה לקבל הפנייה להתייעצות. אינני בטוחה שלא מאוחר מדי לטפל, אבל בוודאי כדאי להתייעץ.
כל טוב!
שלום

בתי בת שנה וחודש, אחות לילדה בת 4.5 .
מבחינת מילים, אומרת אבא רק אם אמרים לה להגיד אבא, מדי פעם מתעלמת מזה ולא חוזרת על המילה. לא קוראת לי אבא מיוזמתה.
בדר"כ עושה לנו ביי ביי עם היד, וגם אומרת, אם כי לפעמים מקשרת את זה ואומרת ביי ביי כשאנחנו מעבירים אותה מיד ליד (אומרת לזה שמעביר אותה)
בנוסף, מצביעה עם האצבע על כל מיני דברים.
נושא ה"איפה אור" לא ממש סגור אצלה)
צוחקת ומחייכת המון.
אם שואלים איפה אחותה (בשם שלה) אן איפה אמא, אז מסתכלת לכיוון.
אם אומרים לה להביא כדור אז מביאה.
"תני יד" - נותנת.
אם מחזיקה משהו ומבקשים, אז נותנת.
עושה "טובה לאבא/אמא" אם מבקשים.
לא הצלחתי ללמד אותה אברים בפנים שלה, יודעת רק "איפה אוזן של אבא", תופסת אותה.
מוחאת כפיים, את השיר "ידיים למעלה" מבצעת חלקי מאוד.
שימי מוצץ -שמה.
שתי מים -שותה.
לא דברים מעבר לזה מבחינת פקודות.
מסדרת יפה עיגולים בתוך העמוד, לרב לא ע"פ סדר.
כששמים אותה בגן (נכנסה לתינוקיה בגיל 4 חודשים), אף פעם לא בוכה, נשארת בכיף ובחיוך (האם תקין??) כשבאים לאסוף אותה, זוחלת בשמחה לכיוון מי שבא.
לרב אין בעיה ללכת לאחרים, למרות שהיו מקרים שבהם בכתה מפרצוף לא מוכר.
מאוד אוהבת נדנדות, כשרואה נדנדנה מאוד מתלהבת ורוקעת עם הגפיים.
ברגע שמורידים אותה, בוכה מאוד ורוצה לחזור.
שרה את השיר "נד נד" תוך כדי תנועת נדנוד הרבה במהלך היום, בכל מיני סיטואציות, חלקן לא קשורות. שרה כמעט באופן מלא מבחינת הלחן, אפילו עוברת בית, אם כי כמובן מזייפת במילים.
האם באופן כללי יש פה איזה עיכוב, והאם מטרידה העובדה שאבא זו לא מילה ראשונה, (למעשה עדיין לא מילה כי לא יוזמת אותה) אלא המילה נד נד ?
אבא קצת מוטרד...
אודה להתייחסות.
רועי שלום,
המושג "אבא" הוא מופשט עבור ילד, ודי מבלבל, כי הרי לאבא יש גם שם, והילד שמוע את השם ...... כך שאין זה פלא כלל שילדים באחוז מסויים מתעלמים מהמילה אבא, והארבה פעמים קוראים לאבא בשמו הפרטי.
מכל מקום, לפי התיאור שלך, הילדה בהחלט מתאימה לגילה, ואין שום סיבה לדאגה. נראה לי שהכל בסדר.
כל טוב!
 
רועי
12:55 08.06.15
פשוט קראתי איפשהו שילדים שלא אומרים באב כמילה ראשונה, יכול להדליק נורה..
בנוסף, קראתי כי גם לגבי החזרה מספר לא מבוטל של פעמים במהלך היום על השיר נדנד תוך כדי נדנוד, ( בין עם ישיבה על כסא ברכב, באמבטיה או בטרמפולינה ) גם כן עלולה להליק נורה אדומה .
אגב, לא תמיד בוכה כשמקבלת מכה.
בנוסף, השבוע כשקיבלה שתי זריקות לגיל שנה, לא בכתה כלל.
מקווה שבאמת סתם מוטרד..
תודה..
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:12 08.06.15
רועי שוב שלום,
ממש לא מטריד, במיוחד אי-שימוש במילה אבא......
לגבי הכאב - כדאי לבדוק. ידוע לנו שיש ילדים (גם מבוגרים!) שסף הכאב שלהם גבוה, והם לא מגיבים כשהם נפגעים.
תהנה מהילדים, כזה תענוג לראות אותם מתפתחים !! כהורים אנחנו תמיד דואגים, אבל אל תיתן לדאגות להשתלט עליך!!!
 
רונית
16:32 03.06.15
היי דר מה שלומך ?
יש לי שתי שאלות :
1. בתי בעוד מספר ימים תיהיה בת 8 חודשים ועדיין לא מתהפכת נאמר לי בטיפת חלב כי ייתכן שיהיה עיכוב מאחר והיא תינוקת טיפונת מלאה בגיל חצי שנה שקלה 8 קילו היא עדיין לא מתהפכת באופן עצמאי ז"א אם אני ישים אותה על הבטן וייקח לה את הרגל לכיוון הרגל השניה היא כן תתהפך אך לבד באופן יזום לא עושה זאת . מעבר לכך היא מדברת המון צוחקת המון הקשר עין שלה מצויין יודעת לכוון את היד שלה לחפצים .
2. בני בן 5.5 התייעצתי איתך לגביו בעבר בפגישת צוות עם המרפאה בעיסוק קלינאית תקשורת גננת שילוב וגננת הגן המליצו לי על טיפול רגשי מאחר ואינו בטוח ביכולתיו זה בא לידי ביטוי במשימה שנראית לו קשה ונמנע לעשות אותה ולאחר דרבון הוא נוכח לדעת שהוא אכן מסוגל המטרה בגדול להיא אותו לידי כך שיכיר ביכולות שלו שהם מאוד גבוהות ולא יימנע ממשימות -0 על איזה טיפול היית ממליצה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:20 03.06.15
רונית שלום,
לגבי התינוקת, אינך צריכה להיות מודאגת. היום הגבול העליון של הנורמה הוא 10 ח' לישיבה וזחילה. נראה לי שהיא בדרך לשם.
לגבי הבן - כדאי להתייעץ עם פסיכולוגית התפתחותית. היא תהייה בקשר עם המטפלות האחרות שלו, וגם עם הגננת, ותוכל לסייע לו. במידת הצורך, וזה חשוב - היא תדריך אתכם וגם את הגננת.
כל טוב, בהצלחה!
היי
הבן שלי נולד עם היקף ראש קטן,
לי יש היקף ראש קטן ולאבא שלו היקף ראש גדול.

בסביבות גיל שנה וחצי חלה קפיצה משמעותית ואז ההיקף המשיךבאותה מגמה, נוירולוגית אישרה שהכל תקין.
היום היינו בטיפת חלב ושוב יש קפיצה משמעותית.

מה עליי לעשות? הרופא ילדים לא התרגש מהקפיצה הקודמת.
אשמח לעזרתכם,

מצרפת בקובץ את הנתונים כפי שקיבלתי היום מטיפת חלב
 
ד''ר יוכי בן-נון  
06:28 02.06.15
הילה שלום,
קצב הצמיחה וההתפתחות אינם קבועים לאורך השנים הראשונות, והדבר טבעי ורגיל.
מעבר לכך, ערכים שבטווח הנורמה מעידים שהכל בסדר. מתעוררת דאגה כאשר הערכים הם גבוהים מאד, או נמוכים מאד.
אם נוירולוגית בדקה את הילד ואישרה שהכל תקין, כדאי שתסמכי עליה, ותהיי רגועה.
המשיכי במעקב כרגיל.
כל טוב!
 
עדי
20:02 21.05.15
שלום רב,
בני בן 1.3 גיל מתוקן 1.1 ( נולד פג ויש לו תאומה). עידו ילד מגיל צעיר מתקשר נהדר עם הסביבה ילד מאד חברותי וחייכן, עושה ג׳סטות כמו ביי ביי וכפיים ו״ותרימי אותי״, מאד אוהב לחבק ולנשק. אוהב מאד לשחק יודע לבנות מכדל מארבע קוביות, מסיע מכוניות, יודע להכניס צורות לתוך קופסא ולהוציא, הוא משחק בכדור איתי ועם אחותו ונהנה לשמוע מוזיקה לרקוד. הוא עוד חא הולך לבד אלא רק עם תמיכה.
העניין הוא שהוא לא מצביע עם האצבע המורה ( אולי חמש פעמים ראיתי שהצביע עם האצבע). אם אני שואלת איפה אור הוא מושיט את כל היד, אם אני מחזיקה ביסקויט ביד אחת ובמבה בשנייה ושואלת אותו מה הוא רוצה הוא מושיט את כל היד לכיוון מה שהוא רוצה. האם זה תקין? אני יודעת שהצבעה היא שלב חשוב בהתפתחות, איך אפשר לעודד הצבעה?
שאלה נוספת מבחינת הכרת חלקי גוף, כשאני שואלת אותו איפה ראש הוא שם ידיים על הראש כנל לגבי בטן רגליים וידיים
האם תקין?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:54 21.05.15
עדי שלום,
נראה לי שיש לך ילד מפותח להפליא, ואת צריכה להינות ממנו!!!מה שאת מתארת, הוא גרסאות ידועות ומקובלות בהתפתחות ילדים, וזה תקין לחלוטין. הרי אנו אומרים, שלא כל הילדים קוראים את הספר על התפתחות !
לגבי הצבעה - לא כל הילדים מצביעים, בפירוש לא. והצבעה עם כל היד היא הצבעה לכל דבר ועניין. הרי העיקר הוא הסימון ע"י תנועה של החפץ שהילד מתמקד בו. ולא חשוב איך הדבר נעשה.
כנ"ל לגבי זיהוי חלקי גוף : עוד יותר מכך - הרי כך אנחנו מלמדים את הילדים : "ידיים על הראש"!!! או "ידיים על מותניים". בהרבה משירי הילדים ההצבעה היא עם כל כף היד, והילד מפנים זאת.
לסיכום, זה בסדר, וזה תקין וזה נחמד ומיוחד!
כל טוב וחג שמח!
 
הריונית
12:25 20.05.15
שלום,

אני בהריון שבוע 18 עם תינוקת שנמצאה עם טריפל X.
קראנו המון והתייעצנו עם גנטיקאים שנתנו לנו להבין כי הסימפטומים הם נדירים
ואם ישנם, ניתנים לטיפול.

אנחנו מאוד מתלבטים אם להמשיך בהריון, נשמע לכל מידע נוסף.

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:37 20.05.15
אמא יקרה שלום,
אינני גנטיקאית, ולכן אינני רוצה לקחת אחריות על תחום שאינני מומחית בו.
אני מקווה שקיבלתם את כל המידע הרלבנטי, ולפיו תעשו אתם את ההחלטה. לא פשוט, אבל החיים מעמידים אותנו במצבים כאלה לא אחת.
מאחלת לכם רק טוב, איך שתחליטו!!!
 
הילה
15:00 01.05.15
הי יוכי,
מבקשת להתייעץ איתך עבור בני בן השנה ו-11 חודש.
אתחיל ואומר כי יש לי שני ילדים גדולים ממנו, האחת בת 5 והבכור בן 7.
הקטן מדאיג אותי מאוד ולא נתקלתי עם אחיו הגדולים בבעיה זו.
אני לא יודעת איך להציג את הבעיה אבל אנסה:
למיטב ידיעתי בגיל הזה מבינים הכל, או לפחות כמעט הכל.
אצלו זה מרגיש אחרת.
יש דברים שהוא מבין ויש דברים שהוא לא מבין או אולי לא רוצה או מתעלם.
אין לי דרך אחרת לנסח זאת.
לדוגמה, אם אשאל אותו איפה אף? יסתכל אלי במבט נוקב כזה ולא יענה, למעשה לא יעשה כלום.
מנגד, אתמול ראה אותנו שכן ושאל אותו מה היא אוכל והוא להפתעתי הרבה השיב - עוגיה.
דוגמה נוספת- אם אשאל אותו מה אני מחזיקה ביד, נניח את הנעל שלו, הוא לא יגיד כלום, פשוט כלום! אבל אם יתקל במקרה בנעל שלו, אז יגיד - נעה.
עוד דוגמה- אני מקריאה לו ספר , איפה הפיל? אין תגובה . אפילו לא תנועה. אבל אם אשאל אותו תוך כדי סיפור הוא יענה - פי ( נראה לי כאילו הוא משנן את הסיפור)
דוגמה אחרונה- אני מסבירה לו שאי אפשר לעלות על הנדנדה כי יש עליה ילד הוא מתחיל לצרוח , רץ לנדנדה וכל מה שאני אומרת לו חודר דרכו בכלל. מנגד שישב על הנדנדה ושאלתי אותו עם הוא רוצה להתנדנד עם אחיו- הושיט את הידיים שלו שאקח אותו לאחיו.
אני מרגישה שאני מדברת אליו והוא לא מבין או לא מקשיב או פשוט לא אכפת לו!
כי יש לי המון דיסונס איתו- דווקא הדברים הפשוטים, תביא לי, מה זה? איפה זה? הוא לא מגיב והדברים המורכבים יותר, כמו סיטואציות הוא כן מבין.
אני חסרת אונים, מתוסכלת ולא יודעת מה יש לו.
האחות בטיפת חלב אמרה לי בצורה הכי בוטה- שהוא לא שם עלינו וגם שמה שאנחנו מבקשים ממנו כמו שים ידיים על הראש לא מעניין אותו.
הרופא ילדים שראה אותו כמה פעמים אמר שאולי זו בעיית קשב וריכוז ( אבל עוד מוקדם לדעת). הייתכן?
אציין שעשינו בדיקת שמיעה - הכל תקין
הוא מדבר מעט, אוצר מילים של כ-100 לערך.
מלבד זאת, שובב, נמרץ, כל הזמן בתנועה אפילו שהוא אוכל הוא חייב להתעסק עם משהו, חייכן , צוחק הרבה ותמיד נענה למשחקים עם אחיו הגדולים.
מה יש לו?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:11 01.05.15
הילה שלום,
די ברור לי, שהילד מבין מה שאת מדברת, ויודע להשתמש במילה הנכונה כדי לשיים את האובייקט.
גם די ברור לי, שזו לא בעייה של קשב וריכוז, כיוון שהוא מאד עקבי בהתנהגות שלי.
לפי הפרשנות שלי, הוא איננו מצביע כשאת שואלת אותו, כיוון שאינו רואה צורך להצביע. הוא יודע שאת מבינה שהוא יודע את המילה, ולכן אין צורך שיענה לך בהצבעה. מאידך, כשתשאלי : "איפה X?" הוא יענה או יצביע, כי זה איננו מובן מאליו.
כבר ראיתי בחיי המקצועיים כמה ילדים כאלה. אין סיבה לדאוג. הם בסדר גמור.
כל טוב!
 
הילה
21:56 28.04.15
שלום ד״ר בן נון,

מבקשת להתייעץ איתך על בני בן השנתיים.
בני לא מצביע. לא מצביע על חפצים, או תמונות, או בכלל.
אם אני מסכמת את מספר ההצבעות שהיו לו, אפשר לספור על יד אחת.
הדבר התמוה בעניין שאם אני קוראת לו ספר ואשאל אותו שאלה , הוא יענה. אם אראה לו תנועה שקשורה לסיפור , הוא יחזור אחריי וגם בפעם הבאה שאקרא לו הוא מיד יעשה את התנועה , ( נניח פרפר עף גבוה) אבל אם אם אשאל אותו איפה , נניח , איפה רכבת? דממה.
אני לא מצליחה להבין את הפער הזה.
אני מראה לו שוב ושוב, שואלת ואומרת את התשובה. מצביעה על התשובה , לוקחת לו את היד ( אני מרגישה שכשאני לוקחת לו את היד זה לא נעים לו) .
כנל גם בפאזלים- איפה פרה? כלום, אין התייחסות.
מה יש לו?
האם זאת בעיה בתפיסה המרחבית?
האם זה קושי למידה?
חברה שלי אמרה לי שהבן שלה בן ה-4 יש בדיוק אותו הדבר ורק עכשיו החל להשתפר. אמרה לי שקוראים לזה - דיספרקציה. קראתי ולא מסתדר לי. הבנתי כי זה קושי בתכנון, לא מסתדר לי עם ילד שלא מצביע אבל מחקה תנועות.
מה עושים? האם צריך לטפל?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:26 28.04.15
מאיה שלום,
יש ילדים שלא מצביעים, אלא מגיבים לשאלה בתשובה מילולית. זה כאילו הם מבינים את התנועה כלא שייכת לעולם המלים, אם אפשר להסביר זאת.
לפי התיאור שלך, הילד תקין ומפותח כפי גילו, ולא הייתי מתעסקת בכך. לא חייבים להצביע.
כל טוב!
 
הילה
20:58 28.04.15
שלום יוכי,

בתי בת שנתיים. החלה לדבר בחודש האחרון.
מדברת בהברה אחת ומתכוונת גם לדברים רבים ( שאנו מבינים את כוונתה) כגון: צה- החוצה, חולצה, צב או לדוגמה כה- שמיכה, חתול , כדור
מידי פעם משתמשת בשתי הברות כשמדובר במילה שהצליל בה חוזר כגון- פרפר: פהפה, במבה- בבה וכו.
מספר דברים מטרידים אותי, אשמח לדעתך בעניין-
1. האם טבעי שהיא שהיא מדברת בהברה קצרה אחת בלבד?
כלומר, למה את המילה כדור היא לא אומרת - דור או חתול - תול?
2. אני מלמדת אותה מילים חדשות כל הזמן, היא חוזרת אחרי, היא גם משתמשת בהן ואז לפתע הן כאילו נעלמות לה. נניח לימדתי אותה במבה , וכשהיא רואה אז היא מבקשת או אומרת ולפני כמה ימים כשהיא ראתה ורצתה ושאלתי אותה מה זה, אז היא אמרה אמ- אמ ( אוכל). חזרתי ואמרתי לה במבה ושוב היא אמרה אמאמ. איך תרחיב את את אוצר המילים שלה, אם היא מאבדת אותם? אני מודאגת.
תודה על ההתייחסות
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:23 28.04.15
מאיה שלום,
הדיבור מתחיל פעמים רבות בהיגוי של ההברה האחרונה בלבד (כי היא ההברה המודגשת בעברית), וזה בסדר. אבל יחסית לגיל שנתיים, יש עדות לאיחור כלשהו. לכן, הייתי מבקשת התייעצות עם קלינאית תקשורת, וגם עושה בדיקת שמיעה.
כל טוב!
 
אדר
19:05 27.04.15
שלום,

הבת הקטנה שלי בת שנה וכמעט 11 חודשים,לא מדברת.
אומרת אבא ורק עכשיו החלה להגיד במכוון,מאמ למים
ואממ לאוכל.״נאדד״ נדנד כשנמצאת על הנדנדה ופעם
אחת אמרה תאתא לחמותי.לא חזרה על כך שוב.
השאלה אם יש מה לעשות בגיל כזה או לחכות?
היא מבינה הכל ויודעת להסביר מה רוצה ללא מילים

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:06 27.04.15
אדר שלום,
אם הילדה מבינה, כנראה שאין סיבה לדאגה. אבל - לא כדאי גם לחכות. העיכוב בדיבור יוצר תסכול אצל הילד שלא יכול להתבטא, וגם עלול ליצור פער בינו לבין ילדים אחרים.
לכן, המלצתי היא לבקש הפנייה לקלינאית תקשורת ולהתייעץ איתה. חשוב גם לערוך בדיקת שמיעה לילדה, כדי לוודא שהשמיעה אכן תקינה.
כל טוב!
 
רותם
13:03 24.04.15
בני בן שנה ותשע
עם עכוב התפתחותי מטופל עיפיסיוטרפסטית ובתור למרפא בעיסוק
שנה הבאה יתחיל גן חדש בשל אלוצים
הוא עוד לא הולך אבל מתהלך ואןחז בחפצים
הלך אמש 3 צעדים ונפל
מועמד לנתוח כפתורים ושקדים בשל נוזלים באזניים
מאמינה שעוד ידביק את הפער
רופאה התפתחותית חוץ מעיכוב שאמרה לא ציינה דברים אחרים
האם יוכל ללכת לגן רגיל שנה הבאה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:47 26.04.15
רותם שלום,
ראשית, נראה לי שלא מדובר בעיכוב משמעותי, כך שאין פער גדול בינו לבין ילדים אחרים, ואפשר יהיה לשלב אותו בגן רגיל. כן חשוב שימשיך בפיזיותרפיה, ואולי גם יטופל אצל קלינאית תקשורת, אחרי שיחלים מהניתוח !!!
שנית, אני מעריכה שהוא ידביק את האיחורים, גם בתחום המוטורי, וגם בתחום השפה, ויוכל להמשיך גם הלאה בגן רגיל.
כל טוב והרבה בריאות !!!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  122  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים