בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
שלום בני בן שנתיים+5 ונראה חלש ביחס לבני גילו וגם ביחס לילדים הקטנים ממנו בחצי שנה-שנה (גם במראה החיצוני נראה חלש וגם ביכולות המוטוריות)
הוא מסרב בתוקף ללכת ברגל (גם מרחקים קצרים) הוא איננו מטפס על חפצים/מתקנים מעל גובה המותן (מטפס רק על מה שיכול לשלוח רגל ולא מושך גוף כפי שעושים ילדים אחרים), לא עולה על מתקנים בגן השעשועים/ג'ימבורי ללא עזרה,לא מצליח להרים את עצמו בבריכת הכדורים ("טובע") ובאופן כללי בכל פעולה נראה שמשקיע מאמץ רב. כבר זמן רב שהוא מבצע צעד ואנו חושבים שעכשיו הולך לסגור את הפער אבל נראה שהפער רק גדל...חשוב לציין שהוא גם קטן מאוד פיזית (שוקל 10.1 ק"ג מתחת לאחוזון 3)

מבחינת אבני הדרך הראשונות- זחל והתיישב לאחר גיל שנה. אובחן עם גמישות יתר ולאחר טיפול פיזותרפיסטית התחיל ללכת בגיל שנה+4. מבחינת מוטוריקה עדינה לא נראה שיש בעיה- מצייר יפה, אוחז נכון את העט, צובע, משחיל חרוזים גדולים וכדומה.קיים גם עיכוב קל בשפה (עוד לא מדבר ברור ממש. לאחרונה החל לצרף משפטים קצרים אך עדיין מחליף אותיות ולזר קשה להבין)
מספר שאלות:
1. האם יכול להיות קשר בין החולשה ובין המשקל? האם תתכן מסת שריר נמוכה מסיבה כלשהי? מבחינת המבנה הוא בעיקר צר- בגובה נמצא באחוזון 20 ויש לו כרס קטנה.
2. האם יש מקום לדאגה? מה ניתן לצפות מילד בן שנתיים וחצי שיעשה לבד ומה צריך להדליק נורה אדומה?
3. האם כדאי לפנות לטיפול/אבחון? אם כן- לאן כדאי לפנות?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:03 03.03.15
מיכל שלום,
מה שאת מתארת, יכול לנבוע ממספר סיבות : מסת שריר דלה, חולשה פיזית, או סרבול מוטורי (מה שנקרא DCD). בכל מקרה, כדאי לטפל בכך וחשוב להתחיל בהתייעצות עם רופא הילדים, שאולי ימליץ על בדיקות, כמו בדיקות דם, ואבחון של פיזיותרפיסטית.
כל טוב!
הקטנה שלי בת שלוש וחודשיים וטרם גמולה..ניסינו באביב-קיץ שעבר אך היא לא שיתפה פעולה והחלטנו לחכות עם זה..לפני כמה חודשים הראתה נכונות להוריד את החיתול בגן ולשבת על האסלה אך לצערי לאחר מס' ימים חזרה לטיטול ולא הסכימה לשבת על האסלה...ב3-4 לילות האחרונים לאחר שהיא נכנסת למיטה לישון היא מורידה את הטיטול ונרדמת בלי טיטול..חוץ מפעם אחת שלא "עליתי" על זה היא הרטיבה במיטה..בפעמים האחרות שמתי לה טיטול לפני שנכנסתי לישון..האם עליי לשתף איתה פעולה ולא לשים לה טיטול בלילה כשהיא מורידה אותו? לצערי ביום היא עדיין רוצה טיטול ולא זורקת אותו...מה עליי לעשות?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
10:27 26.02.15
שירה שלום,
ברור שהבת שלך התחילה בתהליך הגמילה, אבל היא עדיין לא בשלה לגמילה באופן מלא. בשלבי הביניים האלה, גם הילד מבולבל, ובוודאי גם ההורה.
לדעתי, יש לפעול עפ"י "מבחן התוצאה". אם הילדה עדיין מרטיבה בלילה, חבל על הבלגן שנוצר, וחבל גם על עוגמת הנפש שהילדה בוודאי חשה מן הכשלון. אפשר לומר לה באופן ישיר, שכל עוד הפיפי "בורח" לה, צריך לשים חיתול. לפעמים, זה מדרבן את הילד להפעיל רצון ולהתבגר, למרות שבלילה, ידוע לנו שהתהליך הרבה יותר מורכב.
נקווה לגמילה מזורזת, ואם לא - תצטרכי להתאזר בסבלנות. לא נורא. זה יגיע.
כל טוב!
את חושבת שעליי להשאיר אותה בלילה בלי הטיטול אם היא יבשה (מדובר על תחילת הלילה) או שעליי לשים לה טיטול כדי למנוע הרטבה?
שירה שוב שלום,
לפי תיאורך בהודעה הראשונית, הילדה מרטיבה כל לילה ! זה בדרך כלל קורה במהלך הלילה, כשהשינה יותר עמוקה, אולי בשלב שאנו מגדירים כ"שנת חלום" (REM). לכן, בוודאי שאם תשימי את החיתול בתחילת הלילה, תמנעי את ההרטבה של כל המיטה בהמשך.
 
מירב
09:44 23.02.15
שלום רב,

בני בן 2.5 מגיל בשנה וחצי ירד מאחוזון 50 לאחוזון 3 בגובה ובמשקל,
בדקנו צליאק ובלטות התריס הכל תקין,
לפי בדיקה של אינדוקרינולוגית לדעתה הבעיה העיקרית היא חוסר בקלוריות (אנחנו מנסים לתת לו מאכלים עתירי קלוריות), יש לציין שבעלי שוקל 63 קילו על גובה של 1.85..

האם ניתן להשלים קצב גדילה? מה מוצע הצמיחה בגיל זה?

תודה!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:50 23.02.15
מירב שלום,
כל שידוע לי הוא שיש שינויים רבים בקצב הגדילה בשנות החיים הראשונות, גם באופן נורמלי, ובוודאי אם יש סיבה גופנית לאי ספיגת המזון. אבל אינני הכתובת לשאלה זו. רק הרופא ייתן לכם מענה מקצועי ואחראי. אני מניחה שאתם בידיים טובות, והאנדוקרינולוג בוודאי ימשיך לעקוב.
כל טוב!
שלום רב, מחפשת מידע על הסיבות להבדלי גובה אצל תאומות זהות, הגדלות באותה סביבה.
תודה מראש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:52 11.02.15
שלום,
גם תאומות זהות, אינן זהות ב-100 אחוז. ולכן גם ידוע לנו, שיש הרבה תופעות, שקיימות אצל אחד התאומים, ולא אצל האחר.
אין סיבה לדאגה, ובכל מקרה, אצל ילדים, קצב הגדילה משתנה לאורך השנים, וייתכן שהן כן תסיימנה את הצמיחה באותו גובה. (איינך מציינת בנות כמה הן).
כל טוב והרבה בריאות !
 
טלי
08:55 11.02.15
והבדלי הגובה עדיין לא משמעותיים (כ-2 ס"מ)
אך בכל זאת - האם כדאי כבר כעת לגשת לאנדוקרינולוג? או שמוקדם מדי?
ותודה על התגובה המהירה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:02 11.02.15
לדעתי, כפי שאמרתי קודם, אין סיבה לפנות לאנדוקרינולוג, אבל אם את רוצה ולא רגועה - עשי זאת.
כל טוב!
 
לילך
14:45 09.02.15
היי...יש לי ילד בן 11 ע ם אבחון של בעיית קשב וריכוז.
בין הטיפולים הומלץ על שחייה טיפולית.
כרגע הילד נמצא בחוג שחייה זו השנה השנייה..
האם שחייה טיפולית היא משהו שונה מהחוג השחייה הרגיל ?
האם חוג שחייה רגיל לא מבפיק ?
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:30 09.02.15
לילך שלום,
לי מוכרת שחייה טיפולית כדרך טיפול בבעיות מוטוריות, כמו קואורדינציה לקוייה, טונוס שרירים, סרבול. אין מחקר המראה ששחייה משפיעה על קשב וריכוז.
לצערנו, בשנים האחרונות החוגים נעשו מסחריים, ולכל חוג נותנים כותרת "טיפולי", ומציעים אותו כתרופה לכל בעייה.
בעיני, זה מיותר.
כל טוב!
 
ניצה אלבז
16:04 06.02.15
הילד שלי בן שנתיים ועשרה חודשים ניסינו להתחיל גמילה הוא לא ממש רוצה רק פיפי הוא עושה בשירותים מה שמדהיג אותי ממש שהילד מתאפק לקקי לא מוכן לעשות בכלל לא בשירותים ולא בחיתול הוא יכול להתאפק כמה ימים ושהוא כבר לא יכול להתאפק הוא עושה ממש בצרחות ובכי שממש מלחיץ אותי היינו אצל הרופאת משפחה והיא נתנה לו תרופה לשילשולים וגם הוא מתאפק יומיים עד שהוא עושה ושהוא עושה בצעקות ופחד וכל היום מתלונן על כאבי בטן מה עושים אני ממש מתוסכלת מזה הרופאה אמרה שזו בעיה פסיכולוגית אבל מה עושים עם זה ???
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:51 06.02.15
אמא יקרה שלום,
עשיית הצרכים באסלה היא תוצאה של מספר תהליכים, שצריכים להבשיל אצל הילד : תהליך נוירולוגי, פיזיולוגי ופסיכולוגי. למעשה, כפי שאת מתארת, הילד שלך מתאפק, ופירושו של דבר שהוא מסוגל כבר לשלוט בשרירי היציאה. אבל, כמו הרבה ילדים צעירים, הוא כנראה פוחד לעשות את הצואה באסלה. זה לא נוח לשבת (הם פוחדים שיפלו לתוכה), יש לילדים הרגשה לא נעימה כשהם מרגישים את יציאת הצואה. ולכן ההימנעות.
הדרך היחידה שפועלת היא להניח לילד !!! ממילא, הוא צעיר מאד, ואין שום סיבה ללחוץ עליו להיגמל. אחוז לא קטן של הילדים נגמלים בגיל שלוש וחצי-וארבע, וזה לגמרי בנורמה.
עזבו אותו ! תנו לו לעשות כפי שהוא רוצה, אל תדברו על זה, אל תכעסו ואל תשדרו לו שהוא נכשל. תראו שבעוד כמה חדשים זה יגיע.
כל טוב!
 
ניצה אלבז
20:32 06.02.15
זה מה שעשינו אבל עכשיו הוא לא רוצה לעשות גם בחיתול הוא מתאם ורץ בכל הבית עד שעובר לו הוא נרגע אבל לא עושה כמה ימים עד שהוא כבר לא מצליח להתאפק אחרי כמה ימים הוא עושה בחיתול בצרחות של ממש אישה יולדת זה ממש מפחיד ומלחיץ
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:26 06.02.15
בוודאי שאם הוא מתאפק, הצואה יבשה וקשה, והיציאה כואבת מאד. זה יוצר מעגל קסמים שלילי, הגורם לילד להתאפק עוד יותר. לכן, טוב להניח לילד, לתת לו להרגע, ואז הדברים מסתדרים. במצב של התאפקות קיצונית, נותנים איזה מרכך לצואה, כמו שמן כלשהו, או חומרים טבעיים, כדי לגרום ליציאה יומית, שאינה כואבת. חשוב גם להוסיף מרכיבים למזון, כמו סיבים, פירות וירקות טריים, שמקלים על צואה רכה.
נראה לי שהילד כרגע במשבר, ומאד לחוץ סביב העניין. העיקר הוא לאפשר לו להרגע : לא לדבר על היציאות, ולא ללחוץ.
 
טל
11:47 23.12.14
היי,
בני בן שנה ו-4 חודשים כמעט
צועק המון, מקשקש, שר ומה לא,
אבל עדיין לא אומר אף מילה - פרט לאבא - שרק עכשיו החל לקשר בין המילה
לאבא שלו.
האם יש סיבה לדאגה? תינוק בגיל זה אמור כבר להגיע מס' מילים ראשונות?
האם ניתן לקדם\לעזור לו באופן כזה או אחר?
בנוסף, אילו משחקי מילים אני יכולה לעשות איתו על מנת לקדם אותו?
אני שרה לו המון ושמה לו מוזיקה כל הזמן, כשהוא שומע מוזיקה
הוא מתלהב, מוחא כפיים וצוחק.
פרט לזה הוא ילד נבון, מבין הרבה יותר ממה שאומרים לו.
תודה לכן.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:18 23.12.14
טל שלום,
זה בנורמה גם אם ילד מתחיל לדבר בגיל שנה וחצי. מה שחשוב הוא שהוא מפיק צלילים, וכן, ובעיקר - מבין את מה שאומרים לו (כמו : איפה אור? איפה אבא? תביא את הכדור) אם יש הבנה, הדיבור יגיע. לא לדאוג.
בינתיים - לדבר אליו הרבה, באופן ברור, במשפטים קצרים, מול הפנים שלו.
כל טוב!
בני כבר בן שנה ו-5 שיהיה בריא
באמת שכל היום צועק, מוציא ומפיק קולות, מקשקש ומה לא
אבל עדיין אף מילה קונקרטית מובנת.
האם זהו הסימן או הסיבה לפנות לאבחון בעיכוב שפתי?
בעלי מתחיל לדאוג , שכן "משווה" אותו כל הזמן לילדים אחרים בני גילו שמפותחים מעט יותר ממנו מבחינה שפתית.
אני כל הזמן אומרת לו שזה לא נכון להשוות בין פעוטות, שכל אחר אינדיוודואל.
מה את אומרת? אשמח לעצתך
תודה ויום נפלא :)
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:01 03.02.15
שוב שלום,
בגילו, כבר צפוי שיאמר הברות קוליות, כחלק ממלים (-בא ל=אבא, -פוח ל=תפוח וכד'). יש ילדים שמדברים בג'יבריש, אבל העיקר הוא שהילד ישמיע צלילים מגוונים, כמו ב, ג, ד, ת, וכד'.
אם זה לא קורה, כדאי לבדוק שמיעה, ולהתייעץ עם קלינאית תקשורת.
כל טוב!
 
לילך
07:57 01.02.15
היי....יש לי תאומות מקסימות בנות שנה ו 4 חודשים אבל עניין המשקל מטריד אותי מאד
אחת מהן שוקלת 9 קילו והשנייה 8 קילו..הן אוכלות אוכל מגוון..השר..עוף..פחמימטת.מעדנים...וגם 3 פעמים ביום נוטרילון עם דייסה..אבל הן לא עולות במשקל ואינני יודעת מה לעשות
עקבתי גם אחרי מספר הפעמים שהן נותנות צואה ביום והן מגיעות ל ז3-5 פעמים .
ביום.
האם יש בעיה..האם יש צורך בבדיקות מסויימות..האם יש מזון או משהו משמין..
בבקשה עזרה אני ממש פוחדת..
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:58 01.02.15
לילך שלום,
אין סיבה לפחוד !!! אם ההתפתחות תקינה והילדות בריאות בדרך כלל, אין צורך לדאוג.
מאידך, זה בהחלט משקל נמוך, וחשוב לעקוב אחרי זה. אני בטוחה שיש לך רופא ילדים, ויש לנו בארץ טיפת-חלב, כך שיש עם מי להתייעץ. שאלי את רופא הילדים שלכם, ולפי שיקולו, הוא יחליט אם מוצדק לעשות בדיקות מיוחדות, או להפנות אתכם למומחה אחר.
כל טוב!!!
 
רעות
21:33 31.01.15
אם כששני ילדים- בן ובת בגילאי 9 מתפשטים, נוגעים אחד בשני באיברי מין וישנה חדירה שלו בה..האם זו פגיעה או האם זו התנהגות של סקרנות מינית נורמלית ולגיטימית?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:47 31.01.15
רעות שלום,
נראה לי שזה קצת יותר מסקרנות נורמלית. זו התנהגות שמוכרת בסביבות גיל 5, כאשר יש אז באמת גילוי של אברי הגוף, ותשומת-לב לשוני שבין בן לבת. בגיל 9, רוב הילדים כבר מבינים שאסור לנגוע בגופו של מישהו אחר, בוודאי לא באברים המוצנעים.
לכן, נדמה לי שמדובר בילדים שרואים יותר מדי סרטים בעלי תוכן מיני, ו/או חשופים למגע מיני של מבוגרים בסביבה שלהם.
בהחלט כדאי לשוחח עם ילדים אלה ולהסביר להם, מדוע ההתנהגות שלהם לא תקינה.
כל טוב, בהצלחה!
לתכנים כאלו כי הילדה לא נחשפה למיניות כזו אלא הכירה זאת דרכו.
זה קרה לפני הרבה שנים..והילדה היא אני. אני זוכרת שהוא היה משכנע אותי שהוא יעשה את זה לקצת ואני הסכמתי. זה תמיד היה ביוזמתו ואני זוכרת שהיו פעמים שהרגשתי שזה לא בסדר ואני לא רוצה. לא זכור לי אבל שאמרתי לו שיפסיק.
השאלה אם זה קורה בגיל כלכך מוקדם האם זו נקרא פגיעה מינית? אם אכן זה לא משהו תקין..אז איך ניתן להגדיר את ההתנהגות? אני פשוט זקוקה למישהו שיבהיר לי האם נפגעתי או האם שיתפתי פעולה עם התנהגות לא תקינה ואז אין כאן שום פגיעה של שום צד.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:15 01.02.15
רעות שוש שלום,
עכשו את מעלה שאלות שהן מהתחום המשפטי, ואני אינני מומחית לכך. "פגיעה מינית" היא בהגדרה מערכת של יחסי-מין בכפייה, כאשר אחד הצדדים איננו רוצה בכך. עם זאת, לא ברור לי מה מעמדו של ילד בן 9 בעניין זה. האם הוא בר-אישום ??? ישנה גם שאלה לגבי ודאות הזכרון שלך, כילדה, ולאחר הרבה שנים.
אם כוונתך לפתוח תיק תלונה, עלייך לפנות למשטרה, ואז בוודאי תעברי חקירות שינסו לבחון את הזכרונות שלך, מול הזכרונות של אותו ילד.
 
רונית
17:00 30.01.15
היי דר יוכיח מה שלומך ?
מקווה שאת זוכרת את ההודעות שלי מהעבר התייעצות איתך לגביי בני בן ה5 בעניין הפרעת קשב וריכוז
לאור המלצתך החלטתי לקחת אותו לאבחון במסגרת הקופה ולא באופן פרטי במידה ונרצה חוד שניה נלך למישהו פרטי
בכל מקרה נקבע לנו תור לעוד חודש וחצי בבית חולים שניידר לדר תמר שטיינברג האם שמעת עליה ?אם לומר את האמת האבחון קצת מלחיץ אותי
בני נכון להיום בן 5 וחודשיים כיצד מתבצע האבחון לילדים בגיל זה ?
אודה להתייחסות
תודה מראש
וסוף שבוע נעים
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:20 31.01.15
רונית שלום,
ד"ר שטיינברג היא נוירולוגית-ילדים, מנוסה. נחמדה. הבדיקה היא במידה רבה דרך משחק, קצת שאלות, קצת בדיקה גופנית של קואורדינציה, וקצת תצפית על הילד. אני מניחה שאם תתרשם שאמנם יש סימנים של קשיי קשב וריכוז, היא תפנה אתכם בהמשך לאבחון פסיכולוגי.
זו בעיני הדרך הטובה והנכונה.
כל טוב!
 
רחל
18:14 27.01.15
ילדה בת שנה וחמשה חודשים עדין לא מדברת אומרת רק צליל ראשון כמו נו - נועה אמ -אמא וכן יש לה רעידות מדי פעם ביד ימין האם יש קשר היא נשלחה לבדיקה של אלקטרודות במוח. זה מדאיג אותי. האם צריך בדיקה מקדימה אחרת.?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:27 28.01.15
רחל שלום,
כל דבר חריג מצדיק בדיקה של רופא ליתר בטחון. הרעידות ביד הן בהחלט תופעה לא רגילה, וצריך לבדוק אותה אצל נוירולוג-ילדים. הבדיקה של אי.אי.גי. (EEG) היא פשוטה ולא כואבת וטוב שעושים אותה. כנראה שאחריה יראה את הילדה נוירולוג-ילדים.
נקווה שהכל יהיה בסדר.
כל טוב והרבה בריאות!
 
שרי
21:26 19.01.15
שלום רב,
בני בן שלוש וחצי והוא בעלי עיכוב התפתחותי כללי ועל כן מצוי בגן למעוכבי התפתחות. אחרי שיחה עם הגננת ומהכרותי, מן הסתם, איתו נראה שחלק מקשייו נובעים מבעיות רגשיות, למשל: קשה לו עם שינוי בסדר היום בגן או מגיב בבכי כמתבקש לאסוף צעצועים או כשמתבקש לבצע מטלה שקשה לו. איך אני יכולה לעזור לו? הוא ילד חברותי מאוד ותמיד במרכז העניינים בגן וההתנהגות הזו עלולה להשפיע על הקשרים החברתיים בעתיד. יש לו גם לעיתים ניתוקים כאלה לכמה שניות בזמן המפגשים. האם כל אלה יכולים להצביע על קשיים בקשב וריכוז? האם יש קשר? תודה וסליחה על המגילה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:46 20.01.15
שרי שלום,

לגבי הקשיים בהתנהלות הילד - הם יכולים לנבוע משתי סיבות :
א. מקושי שלו בהתארגנות, שהוא חלק מהעיכוב ההתפתחותי הכללי.
ב. הבכי יכול להיות תגובה של תסכול, כשהילד מרגיש באמת שקשה לו, או שאיננו מצליח כמו יתר הילדים.
לגבי שתי הסיבות - אני בטוחה שמטפלים בהן, כחלק מתכנית הטיפול בילד. בדיוק לשם כך הוא בגן מיוחד, שיש בו קבוצת ילדים קטנה, ויש צוות מקצועי שמגיע ומטפל בכל ילד גם באופן פרטני וגם כקבוצה.
אני מציעה לך לא להיבהל ולחכות בסבלנות. במהלך הטיפולים השנה הילד אמור להתקדם, והקשיים אמורים להצטמצם.

לגבי ה"ניתוקים" - זה מצריך בירור נוירולוגי. דברו עם נוירולוג-ילדים שמלווה אתכם.

כל טוב!
 
אמא
10:58 15.01.15
בן השלוש שלי ילד עם המון אנרגיות ומרץ. התחיל גן רק השנה. מתקשה לשבת במפגשים. מתקשה לשחק בתוך הגן בזמן המשחק החופשי. עובר ממקום למקום כי דעתו מוסחת בקלות בגלל כל הרעש ועודף האפשרויות. לא תמיד קשוב או שאולי לא שומע - עבר בדיקת שמיעה תקין אך יש נוזלים באוזן שמאל. הרופאה אמרה לחכות שיעבור ולבוא לביקורת. הוא מסוגל לשאול שאלה שוב ושוב גם אם עניתי ואני לא בטוחה אם הוא לא שמע את התשובה או שפשוט הוא לא מקשיב.
יש לו חוש ריח מפותח מאוד שיכול לגרום לו לא לרצות להיכנס למקום חדש בגלל ריח לרא מוכר. אני מתלבטת מה לעשות. היה באבחון דרך הקופה אבל הרגיש לי מאוד לא מקצועי ושוקלת אבחון פרטי
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:47 16.01.15
אמא יקרה שלום,
לפי התמונה שאת מתארת, צריך לשקול אפשרות של הפרעת קשב. אפשר לנסות לטפל גם בגיל זה, בדרך פסיכולוגית, ע"י הדרכה שלך ואולי גם של הגננת. לכן חשוב שייערך אבחון.
אני תמיד מעדיפה מקום ציבורי, בגיל זה - עדיף מכון להתפתחות הילד, שם נמצא צוות רב-מקצועי, שעובד במשותף, ובמידת הצורך ניתן לקבל טיפולים מסודרים והתייעצות עם כמה אנשי מקצוע, כולל קלינאית תקשורת, מרפאת בעיסוק ורופא.
כל טוב ובהצלחה!
 
אמא
08:51 16.01.15
כמו שכתבתי הוא כן עבר אבחון במכון להתפתחות הילד של הכללית. הם אמרו שהכל תקין תואם גיל וכשנבוא שוב עוד חצי שנה. לי הרגיש לא מקצועי האבחון. בגלל זה שוקלת ללכת למכון פרטי. את לא ממליצה? כדאי כן לחכות חצי שנה ולבטוח באבחון שנעשה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:30 17.01.15
שוב שלום,
לא ברור לי מדוע התרשמת שהאבחון "אינו מקצועי". ייתכן שהוא לא היה כפי שציפית.
אין גם להסתיר, שלא כל הצוותים הם באותה רמה. יחד עם זאת, באופן כולל, אמרתי שאני מעדיפה את האבחון במערכת הציבורית, במכון להתפתחות הילד, ונימקתי מדוע.
היתר הוא לשיקולך.
כל טוב!
 
אמא
11:10 17.01.15
מה זה מכון להתפתחות הילד בשרות ציבורי? האם המכונים של קופות החולים נכללים בזה? איפה אני מוצאת מכון ציבורי כזה שקרוב אלינו? (גרים ברמלה)
 
ד''ר יוכי בן-נון  
11:26 17.01.15
כן, בהחלט. הכוונה היא למכונים שנמצאים בבתי-חולים או של קופות החולים. למשל, יש מכון גדול וטוב באסף הרופא, אני מניחה ששלחו אותך למכון של הקופה שלך שקרוב לביתך. יש גם מכונים פרטיים, אבל אלה יקרים, ורובם פחות טובים.
 
נטלי
03:00 13.01.15
היי...יש לי ילד בן 11 וחצי שמזה שנה מתנהג התנהגות תינוקית ולא מתאימה לגילו..משמיע קולות..מנסה להצחיק בשטויות..וגם בכיתה התחילו לקרוא לו ליצן הכיתה.
בבית כשאנחנו מעירים לו על מעשים קונדסים הוא עונה בקול ילדותי ומעצבן ותשובות מעצבנות וטיפשיות..
מה עליי לעשות...מה עליי לבדוק ...איזה בדיקות להתחיל..האם צריך צילום ראש נוירולוגי ?
קשה לי ממש ואיני יודעת מה לעשות
חברה אמרה שזו התנהגות של אוטיסט...האם זה נכון ?
אציין שהוא ילד רגיל לכל דבר..עצמאי..יש לו מלא חברים..הוא בחוג לכדורגל ושחייה...
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:24 13.01.15
נטלי שלום,
עניתי לך בפורום השני בהרחבה.
כל טוב!
שלום רב,

ביתי בת שלוש וחצי נמצאת בגן שפתי בגלל איחור בהתפתחות השפה וחשד לבעיות בתקשורת.
ישנה התקדמות מתחילת השנה אבל ישנה בעיה שמטרידה אותי וזה שהיא לא אוכלת את ארוחת הבוקר שהיא מביאה מהבית. אני שואלת אותה מה להכין לה לארוחת הבוקר ושמה לה בדיוק מה שהיא מבקשת אבל כשמגיעה השעה לאכול היא מתחילה לבכות ואומרת שהיא לא רוצה לאכול. את הפרי שמחלקים בצהריים היא אוכלת למרות שלאחרונה אמרו לי שגם עם זה היא התחילה לעשות בעיות.
אציין שהיא אוכלת יפה מאוד בבית אבל בגן היא מסרבת לאכול. למה זה קורה? על מה זה מעיד? קשור לתקשורת? הרצון שלה לשלוט במשהו? אני כבר לא יודעת מה לחשוב...
אודה על תשובתך

אביב
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:09 11.01.15
אביב שלום,
אין לי תשובה ברורה לשאלתך, אף שמוכרים לי כמה מקרים כאלה : ילדים שלא רצו לאכול בגן, או לא היו מוכנים לישון בגן. לפעמים זה קשור בתחושה של חוסר בטחון של הילד, לפעמים זה נובע מהרגלים מסויימים שיש בבית, ואין בגן. למשל, שבבית עוזרים לילד לאכול, ובגן לא. אולי זה מביך אותה, שכל הילדים אוכלים יחד. אינני רואה קשר לתופעה זו עם קשיי התקשורת.
הדרך לנסות לפתור את החידה היא לבקש מעוזרת הגננת להסתכל על הילדה ולנסות לראות מה מפריע לה. אולי אפילו לצלם אותה בזמן שהילדים אוכלים. אפשר לבקש מהעוזרת להציע לילדה עזרה, או אפילו רק לשבת לידה.
לצערי, צריך פשוט לנסות פתרונות שונים, עד שתצליחו, או עד שהילדה תסתגל ותאכל כרגיל.
כל טוב!
שלום רב. הבן שלי בן שנתיים וחודש. עבר בגיל 7 חודשים ניתוח לב פתוח.
בגיל שנה ושמונה אצל קלינאית תקשורת נאמר שיש לו תקשורת טובה. מבחינת הבנה מאחר מאחר ב 8חודשים ומבחינה שפתית ב10 חודשים. לאחר 4 חודשים אצל קלינאית שבדו איתו על שיפר ההבנה הוא הדביק את הפער ההבנתי. כרגע עובדים איתו על היגוי והפקת צלילים.
האם זה שהוא עדיין אינו מדבר ואומר רק כמה הברות בודדות מעיד על סוג של פיגור או אוטיזם ???
מבחינה מוטורית הוא בסדר גמור.
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:49 05.01.15
דודו שלום,
ידוע לנו על קשר בין ניתוחי לב בגיל הרך לבין עיכובים התפתחותיים. ילד שעבר תקופה של מחלה, במיוחד מחלת-לב, וניתוח לא פשוט, מטבע הדברים הוא חלש יותר, ומוגבל יותר, וזקוק להתאוששות.
לפי התיאור שלך, האיחור הוא קל, ורק בשפה, ומה שמעודד הוא - שהטיפול משפיע לטובה.
אין סימנים של אוטיזם לפי התיאור שלך !!!
ברור שכרגע הילד בפיגור יחסית לצפוי בגילו, אבל אנחנו מדברים על עיכוב, שלתקוותנו ייסגר, ובעוד כשנה , הילד ייכנס לנורמה המתאימה. נקווה מאד שכך יהיה.
מאחלת לכם הרבה בריאות !!!
 
לנוש
11:27 31.12.14
שלום. תינוקת בת שנה. יש לה גמישות יתרה בשרירים (היינו אצל אורטופד). היא לא עומדת על כל כף הרגל. היא נעמדת על קצה העצבאות וכך הולכת סביב השולחן הנמוך בסלון, או בעזרת ההליכון שדוחפת לפניה. אבל היא לא מסוגלת ללכת הרבה זמן, דקות בודדים ונופלת. הרופא אמר שזה אמור להסתדר ואין צורך בטיפול כל שהוא . האם זה אמור להסתדר לבד? מתי אני צריכה להתחיל לדאוג, שילדה לא הולכת? תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:11 31.12.14
שלום,
מקובל היום שהסף העליון לטווח הנורמה בהליכה הוא שנה וחצי, אז יש עוד זמן וזה בסדר. יחד עם זה, אולי כן כדאי לטפל. אם מותר לי, אני מציעה שתבקשי הערכה של פיזיותרפיסטית התפתחותית ותסתמכי עליה.
כל טוב!
 
אור
18:48 28.12.14
שלום רב,
הבן שלי בן שנה סהכ תינוק פעלתן מחייך צוחק
יוצר קשר עין אבל לא ממש מגיב לשם שלו כשקוראים לו . לעתים מסתובב אחרי שקוראים לו פעמיים שלוש לעתים בכלל לא . נראה ששומע טוב כי כאשר שואלים איפה אור ישר מרים את הראש ומחפש אור .
הוא מגיב לנוכחות הורים כאשר באים לאסוף אותו בגן ישר בא אלינו .הוא ממלמל הרבה ואומר אבא מאמא אור ואם אם .
מה יכולה להיות הסיבה לכך שלא מגיב לשמו ?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:17 28.12.14
אמא יקרה שלום,
הציפיות שלך הן קצת מוקדמות מדי. רוב הילדים מתקשים לזהות את השם עם עצמם בגיל זה, גם מבחינת ההבנה, וגם מבחינה זו, שאנחנו מרבים לקרוא לילד בשמות חיבה וכינויים, כך שקשה לו "לבודד" את שמו האמיתי.
אם הוא שומע היטב, ומבין "איפה אור", אני משוכנעת שגם הכרת שמו ותגובת זיהוי יגיעו בעוד כ-3 ח'. לא לדאוג!
כל טוב!
שלום
ביתי בת שנה ושלושה חודשים. ילדה מתוקה עירנית ומעורבת בנעשה סביבה. מגיבה לדברי. עצמאית. מבינה מה שרני אומרת לה. יש לה אח בן 7 ואחות בת 4 וחצי. החלה ללכת רק לאחרונה. לא מדברת מלבד "ממה". לא מצביעה על חפצים בספר... מצד אחד היא נראית לי מאוד פקחית מצד שני היא לא עונה ל"קריטריונים". אחיה הלכו לפני גיל שנה. האחות דיברה מוקדם. האח מאוחר אבל הוא מאוד חכם... האם יש משהו שאוכל לעשות על מנת לעודד את ההתפתחות שלה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:33 24.12.14
אמא יקרה שלום,
לפי תיאורך, הבת שלך אינה זריזה במיוחד, אבל היא בהחלט בנורמה, וכפי שאנחנו יודעים, "כל ילד והקצב שלו". תני לה, היא תגיע לכל ההישגים המקובלים.
כל טוב!
 
אמא
17:11 24.12.14
תודה רבה דר יוכי בן נון!

התעייצתי איתך בעבר עבור ילדי הגדולים יותר ותמיד היו תשובותייך מועילות משכילות ומחזקות!

רציתי רק לשאול האם ה"איטיות" של ביתי מצביעה על רמת אינטיליגנציה?

תודה
וכל טוב!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:33 24.12.14
אמא יקרה,
חד-משמעית - לא !!! אין שום קשר.

כל טוב!
 
אמא
05:34 24.12.14
שלום דר יוכי

ביתי (4 וחצי) ובני (7) כוססים ציפורניים. ההרגל הזה מטריד אותי מאוד ולמרות שדברתי איתם על כך הם לא מצליחים להיפטר ממהרגל הזה. (לפני שנה ביתי התגברה על זה אך שבה לכך לפני מספר חודשים) האם יש לכך פתרון?

תודה רבה!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:35 24.12.14
שלום אמא יקרה,
בגיל 4 עדיין קשה לטפל, אבל בגיל 7 כבר אפשר בהחלט לקחת את הילדה לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי. מדובר בטיפול פסיכולוגי ממוקד, קצר, המונע את ההרגל הטורדני של הילד.
מציעה לך למצוא באזורך, אולי דרך קופת החולים שלך, פסיכולוג מומחה לילדים בשיטת CBT.
כל טוב, בהצלחה!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  120  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים