בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
שלום
בתי בת שנה ו- 3, ומטריד אותי שאינה מזהה חיות, מבדילה ונחקה אותן.
בכל הזדמנות שוראים כלב, שואלים אותו "איפה כלב" ואומרים לה איך עושה כלב, אבל היא לא קולטת את העניין.
לא מבדילה בכלב בין תמונות שאר של חיות, או לפחות לא מצביעה עליו
אם שואלים אצל הסבתא (יש כלב) איפה כלב אז מפנה את הראש לכיוונו או מצביעה.
לא אומרת (הב הב, או משהו) לשאלה איך עושה כלב, לא מבדילה גם בחתול למשל.
קשר עין תקין, חייכינית ועקשנית, יודעת בדיוק מה רוצה מעצמה.
מבצעת פעולות פשוטות, ובגדול די מבינה אותנו.
אומרת 2-3 מילים, אם כי המילה הראשונה לא היתה אבא, אלא "נאדד" (נד-נד), ואפילו שרה 2 משפטים מהשיר, לא מעט פעמצים במהלך היןם.
כיום אומרת "אבא", אבל לא ממש כדי לקרוא לי, אלא כשהיא רוצה משהו, אומרת "אבא אבא", גם אם זה לא אני, ופעמים מוסיפה לזה את המילה "אזה, אזה" (את זה) ומצביעה למה שהיא רוצה.
מחקה אותנו ב 2-3 דברים, "ידיים למעלה על הראש" מוחחאת כפיים ורוקדת למשמע שירים, וכארש אומרים לה "כל הכבוד".
האם נושא החיות בגילה מהווה איחור התפתחותי מבחינתנה, האם צריך כבר לבדוק את הנושא ?
 
מורן משה
23:35 20.08.15
שלום , אני אמא לילד בן 3.5 ולאחרונה אני נתקלת במצבים שבהם הוא נבהל להיות בסביבת קהל רב.
הוא נלחץ כאשר הוא רואה הרבה אנשים באיזור אחד, יכול להיות בבריכה, בגן שעשועים, בהפנינג בבית של חברים ובכל מקום בילוי אחר. עד כדי כך שהוא מעדיף לא לצאת מהבית בכל סיטואציה הוא אומר״ לא רוצה ללכת יש שם ילדים״ גם כשהוא נכנס למקום שיש בו מוזיקה חזקה הוא נלחץ ומתחיל לבכות ודורש ללכת לבית או שהוא אומר שהוא רעב, עיייף העיקר לא להיות נוכח באותו מקום, אני ממש מוטרדת מהמצב.
אשמח לקבל יעוץ איך להתמודד.
 
צליל
02:18 23.08.15
יוכי נפטרה,,,
 
אורית רובין
22:40 05.08.15
 
שירה
01:41 09.08.15
עבר לי רעד שקראתי את זה. אבל אילו החיים. מקווה שבכל זאת יהיה המשך לפורום החשוב הזה.
 
שירה
12:21 18.08.15
 
מירי
14:23 17.08.15
שלום רב,

יש לי ילד מקסים בן שנה וחמישה חודשים.
הוא מאוד תזזיתי ולא מסוגל להתעסק במשהו מסויים יותר מדקה ואפילו פחות.
אף פעם לא ייחסתי לזה חשיבות מיוחדת אבל לאחרונה התחילו להידלק אצלי כמה נורות אדומות:
א. הוא התחיל למשוך לעצמו בשערות בכח.
ב. הוא נבהל ובוכה כשאני מפעילה את המיקסר או מעבד המזון (ומדובר בילד חמישי כך שיש הרבה מאוד רעש בבית כל הזמן)
ג. השינה שלו לפעמים מאוד קלה עד שכל רעש קטן מעיר אותו.
ד. הוא לא מוכן לטפס על מתקנים מסויימים בגינה.
ה. הוא שונא שמחבקים אותו ומוכן רק לפרגן לי מדי פעם משהו קטן.
ו. הוא מתעצבן מאוד מאוד מהר ומשתטח על הרצפה ובוכה מאוד מדברים מאוד קטנים ולא מהותיים.
ז. הוא מאוד אוהב מוזיקה ועד כדי כך שהוא ממש מתעצבן אם לא מדליקים.
ח. הוא מרביץ מאוד חזק לילדים אחרים.
יש עוד כמה דברים שאני לא ממש זוכרת אותם עכשיו.
האם יכול להיות שהוא סובל מהפרעה מסויימת בויסות התחושתי?
האם ניתן לאבחן את זה בגיל קטן כל כך? והאם ניתן לטפל בו בגיל צעיר כל כך?
אני קצת מוטרדת ויכול להיות שזה לחינם אז אשמח לקבל תשובה בהקדם.
תודה.
 
מיכל
12:31 15.07.15
מה שלומך ? רציתי להתייעץ איתך שוב בבקשה.
כתבתי כאן בעבר , תזכורת קטנה , בני אובחן asd קל בהתפתחות הילד , לא קיבלנו את את האבחנה כי אין לו שום בעיות תקשורת , פנינו לפסיכיאטרית בכירה בתחום ששללה לגמרי את האבחנה שלהם . במקביל עברנו טיפולים בריפוי בעיסוק ואצל קלינאית עקב קשיים במוטוריקה ומעט בהבעה בדיבור. זה היה לפני כמעט שנתיים שהתחלנו את התהליך שם . סיימנו גן חובה בגן רגיל , ההמלצות הן כיתה א רגילה .
לא מדברים איתנו מהמכון על מה קורה בהמשך , אני לא מוכנה שהאבחנה תישאר בתיק שלו , את התעודות הרפואיות קרעתי כשניתנו לנו , לא הגשתי שום תביעה לביטוח לאומי או למס הכנסה . הוא כבר בן 6 מה הנהלים לגבי גיל כזה במכון ? איך מוחקים את האבחנה ? מי מוחק ? אני מתכוונת לקחת שוב לאבחון אצל הפסיכיאטרית שבדקה אותו , זה ממש יושב לי על הלב וקשה לי הסיפור הזה. לבקש מהם אבחון חוזר ?
תודה על כל מידע .
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:57 15.07.15
שלום מיכל,
אסור לנו למחוק דברים שנכתבו בתיק רפואי. זה נוגד את החוק ומפליל את המטפל. מאידך,את יכולה לבקש בדיקה נוספת, בדיוק לקראת העלייה בכיתה א', כדי שיסוכם וייכתב שהילד כיום תקין.
כל טוב!
 
מיכל
13:49 15.07.15
את אומרת שהאבחנה לא תימחק לעולם ? איך יכול להיות ? או שרק מי שכתב אותה יכול לתקן ?
מה שקורה ב״ שוק ״ האבחונים כיום ממש מרתיח ! ממהרים לתייג ילדים , יש כאן תעשייה שלמה סביב טיפולים ואבחונים.
אם בעבר היה לי x וכיום אין לי , למה אי אפשר למחוק ? מה יהיה כשיגיע לצבא ? אם הרופא יכתוב לו את זה אז לא יגייסו אותו ? זה לא נתפס !
לתעשית האבחונים ומוכנים לשלם על זה כסף.
בני בן שנה ותשע.עוד מעט עשר. מבחינת התפתחות ישנו עיכוב כללי.
הליכה- טרם הולך עצמאית. נמצא במעקב פיזיוטרפיה .
כרגע הולך סביב רהיטים, קירות, נשען על הספה עם הגב.באחיזה של יד אחת או שניים צועד איתנו מרחק מסוים. אבל עדיין נראה שלא מוכן מבחינת הביטחון ללכת לבד. גם שאני אומרת לו לעמוד לבד לבד.. הוא נעמד..לכמה שניות .. למשל אתמול עמד כמה שניות לבד. וראיתי עליו שהוא כנראה מפחד יחד עם זאת כל הגוף שלו היה נרגש אז אחרי כמה שניות הפיל את עצמו לישיבה
מעבר לכך אין לו הרבה מילים. אבא, אממ( לעיתים זה נשמע כמו אמה) את-זה, איה( דודה שלו) במבה ,והגננת אומרת שהוא אומר בגן לא ואוטו
אנחנו נמצאים במעקב א.א.ג. לגביי השמיעה ( כרגע יש ירידה קלה - בדיקה חוזרת בעוד חודשיים) כי לעיתים שאנחנו קוראים לו הוא לא מפנה את הראש. לא מתייחס. אבל שמתי לב שאני קוראת לו ויחד עם זה אומרת לו קח במבה, אוטו וכו הוא מסתובב. או בכלל כל רעש מהדלת או אוירון , טלוויזה ישר מפנה את הראש. יכול להיות שיש לו שמיעה סלקטיבית בגיל הזה?
מבחינת משחק. הוא לא אוהב לגו, לא בונה מגדל 3 קוביות קטנות. מהגדולות כן בונה
מה שכן אוהב ( גם בגן), -להכניס ולהוציא מקופסא ( מאוד אוהב), כדורים, מכוניות, חיות, כלי מטבח,
חוץ מזה הרבה פעמים זורק מהשולחן.גם אחרי שסיים לשחק. לי זה נראה שלפעמים יש לו הפרעת קשב וריכוז.
בנוסף הוא משחק עם השפתיים שלו הרבה.( נראה לי זה נראה שזה נקרא שרבוב. והוא מרייר הרבה.
היינו אצל מומחית בנוירולוגית והתפתחות הילד שרשמה שיש חשד לקשיים בתפקוד יתקשורתי כי היא שמה לב לשרבוב שלא אופייני לגילו, ולזה שלא תמיד מתייחס לקריאת שמו. או שהיא שמה לב לקשר עין קצר.
מצד שני עם כל העיכוב הזה. האינטואיציה האימהית שלי אומרת לי שמדובר בעיכוב התפתחותי כללי.(" לייט בלומר" ) ולא בעיה תקשורתית כי מבחינה מוטורית גם התעכב ,ביצע את כל השלבים פשוט מאוחר יותר..אולי גם בדיבור זה יהיה ככה? ובעוד דברים בהתפתחות
אני חייבת לציין שמדובר בילד חייכן, שמח, שמאוד אוהב אנשים, ילדים ובכלל חברה פנים של אנשים. שירים ( רוקד עם הרגליים) את החוגים בגן מאוד אוהב ובכלל ללכת לגן
שרואה את אבא שלו הוא מתלהב משמחה , כנ"ל לגביי סבא שלו. אז איך בדיוק בעיה בתקשורת?
ממה את מתרשמת? ולמה היא בדיוק התכוונה לקשיים בתפקוד התקשורתי? אשמח לתגובתך.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:37 21.07.15
אמא יקרה שלום,
הכוונה בהפרעות תקשורת היא בעיקר לילדים שנמנעים מקשר חברתי עם אחרים - ילדים ומבוגרים. לא עונים כשפונים אליהם, לא מחפשים מגע וכד'.
את מציגה תמונה רחבה ומורכבת של איחור בהרבה תחומים, ולכן אינני יכולה לתת לך התרשמות דרך האינטרנט. לשם כך יש מכון להתפתחות הילד, עם מנהל שהוא נוירולוג-ילדים, וצוות רב מקצועי, ובמידת הצורך עושים בדיקות גופניות שונות, כמו בדיקות גנטיות, שיכולות להסביר את מקור הבעייה. לפעמים, זה צרוף מקרים של כל מיני בעיות "פשוטות", כמו ליקוי בשמיעה, מוטוריקה חלשה, וכד'.
בעיני, במצב כזה, חשוב מאד שתהייו במעקב של צוות טוב ומסור, אשר גם יאבחן, וגם יוכל לטפל.
בהצלחה!
 
אמא ד
23:05 28.07.15
קודם כל תודה על התשובה הזריזה.
דבר שני רציתי לשתף אותך בעוד עיניין
לפני שבועיים בערך היינו עם הילד אצל נוירולוגית מומחית להתפתחות הילד שכתבה בסוף האבחון שהילד יוצר קשר עין קצר, ושנצפו מעט נפנופים. בנוסף לשרבוב השפתיים .
אני חייבת לציין שהנפנופים עם הידיים מגיעים בסיטואציה מסוימת, מאז האבחון אני עוקבת אחרי התזמון שלהם ותמיד הם מגיעים שהוא מתלהב ממשהו. אז מה הבעיה בנפנופים?
לגביי קשר עין קצר, אני לא מבינה מאיפה היא הביאה את זה. הילד לעיתים מביט בי ובאחרים והקשר עין שלו נמשך הרבה יותר זמן ממה שהיא התרשמה. אפילו הרופא שלו אמר שהוא נועץ מבטים .. ושאפילו אישתו בירח דבש לא הסתכלה עליו ככה :)
גם הגננת במעון מציינת שיש לו קשר עין איתה ועם הסייעת ושהוא מאוד קשוב בשעות של החוגים וקריאת ספרים למשל .
עוד דבר אחרון וחשוב לא פחות. שהגדרת מה היא בעיה בתקשורת הגדרת ילד שנמנע מקשר עם אנשים. זה הדבר האחרון שאפשר לומר על הבן שלי.
למשל שאנחנו אצל סבא וסבתא, הוא תמיד מחפש את סבא שלו קורא לו אבא אבא! ( סבא עוד לא אומר :)) רק שייקח אותו וירים אותו, אותו דבר שרואה את אבא שלו.
עם הילדים בגן הוא יוצר קשר, בדרך שלו , אם זה בלהדחף למשחק שלהם ולחטוף מכונית או בחצר לעשות קוקו ולהתחבא . בנוסף ושאנחנו בחברה מסוימת הוא פורח הוא מאוד אוהב פנים של אנשים , וממש רואים שהילד מאושר בסיטואציות חברתיות .
כל מה שכתבתי עכשיו זה לא מגיע ממקום של להתגונן זה באמת איך שהוא מתנהג , על פי הדברים שכתבתי את יכולה בבקשה לתת את דעתך המקצועית אפילו שלא פגשת אותו?
 
שרון
00:19 10.08.15
אימא יקרה את יודעת הכי טוב ,שיש עיכוב בשפה יש עיכוב גם בתקשורת שהשפה משתפרת אז גם התקשורת .ממליצה לך
מנסיון אישי לא לוותר על שיחה /סיפורים משחקים שירים
להפעיל אותו הרבה .לעשות לו תרגילים כמו על שכיבה על הגב על כדור פיזיו .לקחת אותו לגימבורי ולהפעיל אותו זה עוזר גם לדיבור
בהצלחה
 
שרון
00:14 10.08.15
אני המומה על פטירתה ,אישה מדהימה מקצועית שלא מפחדת להגיד את שעל ליבה
הלוואי וכל אנשי המקצוע ילמדו ממנה לתת אבחון אמיתי ולהקשיב להורים כי הם יודעים הכי טוב
יהי זכרה ברוך
קצת ארוך ומתסכל..מרגישה שבעלי לא מאמין בבן שלנו כמוני. מאז שהוא נולד, אפילו כשהיה בבטן הייתה לי אינטואיציה שהילד מבריק. מבחינה מוטורית הוא התפתח נורא נורא מהר, הלך בגיל 10 חודשים, את כל הצבעים ידע עד גיל 1.8, התחיל לשאול שאלות כמו איך דברים עובדים ואיך מכונות עובדות מגיל שנתיים, אולי לפני קצת ובאופן כללי סקרן בטירוף. המשחקים שלו מלווים בהמון דמיון, הוא ממציא כל הזמן משחקים ומדבר לצעצועים בלי הפסקה מגיל צעיר. מבחינה וורבלית הוא מדבר יפה מאוד לגילו ויש לו אוצר מילים וידע. מספרים ואותיות הוא ממוצע למדי, לא תופס אותם מהר כמו את הדברים האחרים. לעומת זאת הוא הכי מככב במשחקי חשיבה ומאוד מדייק בתשובות לעומת בני גילו. קניתי לו את המשחק הבדלון והוא תיקתק אותו במהירות וגם את המשחקים אוניברסיטה לגן מ1 עד 4, משחק הכנה לגן חובה. את 1+2 סיים תוך שעה, עם שלוש מצליח מאוד יפה אך צריך להשקיע מעט מחשבה (ב1 ו2 כמעט ולא), במיוחד מצליח את הלוחות שדורשים הבנה לוגית. השאלה שלי היא איך להתמודד עם זה שהסביבה סקפטית לגבי המבריקות שלו, חוץ מסייעת אחת וגננת קודמת שאומרות שהוא יוצא דופן אני לא שומעת כאלו דברים מבעלי ומהגננת הנוכחית רק שהוא קצת מעל הממוצע ומרגישה שנעשה לו עוול כי חשוב לי שיכירו ביכולותיו ויטפחו בהתאם. חשבתי אולי לקחת אותו לאבחון דידקטי פרטי. מבחינה חברתית הוא גם כן מדהים, מקובל , שמח ובעל הבנה חברתית מפותחת. אשמח לתובנות בעניין. תודה :-).
 
הדר
22:35 05.08.15
האם מחוננות זה עניין רוחבי וילד מחונן מצטיין ברוב הדברים, למשל יודע לכתוב או לקרוא וחיבור וחיסור בגיל מאוד צעיר? כי את הבן שלי זה עדיין לא מעניין. הוא מתעניין בגוף האדם, חלל, מכונות ותהליכים אך לא באותיות ומספרים.
 
שרונה
09:03 04.08.15
בני בן התשע החל לאחרונה להציץ כשאני מתפשטת והוא מבקש לגעת ב״ציצי״ . המטפלת אמרה לי שהוא עושה זאת גם איתה. וכן הסבתא.הוא גם ביקש ממני לשכב ושכב עלי. מה עלי לעשות ומה להסביר לו ?
תודה
 
ריקי
12:53 02.08.15
בני בן שנתיים ןחצי, סך הכל מפותח מאוד, אבל יש לו בעיה בהיגוי מילים, האוצר מילים שלו גדול ויש משפטים יפים אבל לא תמיד מבינים מה הוא מדבר. לאחרונה החיים איתו הפכו להיות קשים מאוד, הוא עושה דווקא, מציק לאחיו הגדול וכל דבר זה מלחמה. הוא לא מקשיב לנו ובורח בכוונה כשצריך להתלבש, יורד כל הזמן מהשןלחן בזמן האוכל, מרביץ לאחיו, ובעיקר בוכה מכל דבר שלא מוצא חן בעיניו. הוא ממש נהיה דיקטטור, כל דבר חייב להיות לפי מה שרוצה אחרת הוא צורח ומוחה (למשל, רוצה שוקו ואם לא מקבל צורח ובוכה, רוצה שארים אותו ואם אי אפשר הוא בוכה) יש לציין שבחודש האחרון לא היתה לנו שיגרה מסודרת כי לא היינו בביתנו אלא גרנו אצל קרובי משפחה. מה אפשר לעשות כדי שהחיים יהיו יותר נסבלים? מתי עובר הגבול בין התנהגות "נורמטיבית" למשהו שנובע מקשיים אחרים בגיל זה?
 
גלית
11:36 29.07.15
שלום,
בני בן 7 חודשים.
הוא מתהפך לשני הצדדים, ונימצא במצב של 6. ומתחיל להתקדם על משטח באמצעות כפות הרגליים.
כלומר הוא לא זוחל אלא מתקדם באמצעות כפות הרגליים, מעין הליכה על 6. ולעיתים מתקדם באמצעות קפיצות.
האם תקין? האם זה אומר שהוא מדלג על שלב הזחילה? או שזה סוג של זחילה?

תודה מראש,
גלית.
 
שרון
07:34 24.07.15
בוקר טוב,ראשית תודה ענקית על הפורום הנהדר והמקצועי,
בני בן הארבע (היום)מפגין התנהגות שונה מאוד בגן ובבית
כרגע יש קייטנה והוא עם הצוות של הצהרון שהמובילה מספרת בהתרגשות גדולה שהוא התחיל להיפתח לדבר לבקש,תמיד היו פערים בין הבית לגן .פערים ממש גדולים.מטופל 4 חודשים אצל קלינאית שיפור עצום ככל שהשפה מתקדמת מתקדם בתקשורת,מביע את עצמו מבקש .אבל עדיין קשה לו לתאר מה קרה בגן.מספר מה אכל ועם מי שחק וזהו.שרוצה משהו מבקש כמו שצריך"סא לי לאוכל"אני רוצה את המשאית".שמתאר משהו אוב הזמן מתאר בגוף שלישי ."ירין השתולל בגן"ושאני אומרת לו איך צריך להגיד.הוא ישר עונה אני השתוללתי בגן.באבחון נמצא שהקושי השפתי הוא ראשוני לתקשורת.הוא בגן רגיל הסעיה שלי שהגננת לא מנסה להעצים היא רק מראה קשיים
הוא בתייוך פשוט מסתדר יפה והיא טוענת שקשה לה לתווך שיש הרבה ילדים.מה עושים ?מדןע יש כל כך הבדלים בין הגן לבית?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:57 24.07.15
שרון שלום,
רבים מהילדים מתנהגים באופן שונה בבית, בגן ובחוץ. למעשה - גם אנחנו מתנהגים שונה בכל סביבה : זה תלוי בבטחון העצמי, בהיכרות, בתכונות אופי כמו פתיחות. זה בולט במיוחד בתקופות מסויימות, כמו מעבר גן, או קייטנה, שבה יש ילדים חדשים.
אין מה לדאוג. חשוב לעודד את הילד, לחזק אותו, לתת לו מחמאות בכל פעם שהוא משתתף כמו כולם. כך הפער יקטן, והוא יתחזק.
כל טוב!
 
מירב
18:00 19.07.15
שלום ד״ר יוכי,

פונה אלייך לגבי בני השני בן השנתיים וחודשיים.
אתחיל ואומר שלפני 4 חודשים עבר ניתוח כפתורים עקב נוזלים וירידה בשמיעה של 40 אחוז בשתי האוזניים.
מאז , לפני חודשיים בערך התחיל לדבר, מילים בודדות, ובשבועיים האחרונים גם מחבר שתי מילים כמו - צה מי , שמשמעותם - רוצה מים.
איני מודאגת מהשפה, אנחנו מטופלים אצל קלינאית והדבר אינו מטריד אותי גם אם ידבר מאוחר.
אני פונה אלייך דווקא לגבי התנהגות בסיסית שלא באה לידי ביטוי בשפה ובשפת גוף והיא זאת שמדאיגה אותי מאוד.
ואתן לך דוגמה- אין אצלו ״ לא״ , לא בא לידי ביטוי בשפת גוף ובשפה כמובן. רק במקרים שאני כועסת עליו או הוא רוצה משהו ואני לא מסכימה ואני מנסה להציע לו אלטרנטיבה אז הוא עושה לא עם הראש. הוא מבין מה אני אומרת , אבל ההתנגדות היא באמצעות השתטחות על הרצפה, בכי, מכות - מרביץ לנו הרבה שלא מסכים עם מי שאמורים לו, אבל לא בשפת גוף או שפה אין.
רק בשביל לחדד, כשאני אשאל אותו אם הוא רוצה עוגייה, אז ישר יבוא למטבח שמח, אם לא ירצה עוגייה, פשוט יתעלם מהבקשה שלי וימשיך בשלו.
המילה כן- לפני שבועיים החל להשתמש בה, אני שמה לב שכמעט כל שאלה הוא עונה כן. אני חייבת לציין שרוב השאלות באמת מכוונות לכן או לא ולרובן הוא צריך לענות כן. לדוגמה- אתה רוצה שנשחק במטוס? יענה כן.
אבא, אמא- גם פה, הדבר חוזר על עצמו. הוא לא קורא לנו בכלל. כשאשאל אותו בתמונה איפה אבא ? יצביע או יראה לי.
יותר מזה, הוא עובר על יד התמונות שעל המקרר ואומר לי את השם של אח שלו מיוזמתו אך הוא לא קורא לו.
קח/ תביא/ בוא- גם אילו מילים שלא קיימות. מילים שנראות לי חשובות יותר מהשם של הבובה שאליה הוא כן קורא בשמה
אני לא יודעת איך להתייחס לעניין. הקלינאית נתנה לי הסבר שלא מתקבל על הדעת- שייתכן שהוא לא מרגיש צורך לקרוא לנו , כי אנחנו זמינים עבורו.
אני לא יודעת אם יש בעיה ואם כן מה היא ואיך לטפל.
אוסיף רק שהוא ילד שמח מאוד, שובב ביותר, אוהב מאוד לשחק עם אח שלו ואיתנו הוריו.
האם תוכלי לעזור?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:31 19.07.15
מירב שלום,
מה שאת מתארת היא התנהגות מאד נורמטיבית לגיל הילד, ובעיקר - לשלב שלפני דיבור ברור. מסבירים זאת כמעין ביטוי לתסכול, שהילד אינו יכול להביע עצמו.
יש שני שיטות להתייחס לכך : האחת - לקחת את הילד, להרים אותו ולחבק אותו מעין "חיבוק דוב". הדרך השנייה היא לצאת מהחדר, ולהניח לו להרגע. שירגיש שאינן לו "רווחים" מההתנהגות הזו, ושלא כדאי לו.
אני יכולה להבטיח לך שזה חולף..לא לדאוג!
כל טוב!
 
מירב
16:40 20.07.15
הי יוכי,

אני חושבת שאולי לא הסברתי את שאלתי, כי איני מוטרדת מההשטחויות והאלימות, אלא מהעובדה שהוא אינו קורא לנו אמא ואבא, אינו קורא בשמות, לא משתמש בלא וכן. האם מתשובתך אני יכולה להירגע ולצפות שזה יגיע? האם נשמע ץבזמן הקאוב את המילים אבא, אמא, לא ומילים חשובות אחרות?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:38 21.07.15
אין סיבה שלא. אם השמיעה בסדר - זה יגיע.
כל טוב!
 
דינה
09:53 17.07.15
דוקטור יוכי היקרה.

אני אמא לשלושה ילדים,
הגדול שלי בן 4 וחצי, הוא ילד מאד בוגר וחכם עם תפיסה מהירה, יש לו ביטחון עצמי (הוא אומר על עצמו סתכלו אני חתיך)
לאחרונה הוא התחיל לזרוק חפצים בבית כשמשהו לא הולך בדיוק כמו שהוא רוצה.
הוא מתחמן אותנו ואת אחיו הקטן, אני יודעת כשהוא עושה זאת, אך לא יודעת איך למתן או לעצור את זה..
בגן השנה הוא לא אהב את הגננת ונראה לי שהוא הרגיש מאויים מכמה ילדים, (הוא לא היה בזרימה ליד כל ילדי הגן, ראיתי שהוא מאד מנסה להרשים אותם..
אני מניחה שהתיאורים הראשונים נורמטיבים לילד שמגלה את עצמאותו וכוחו ובודק אותנו וכו'.
אבל מה שהכי מטריד אותי, ואני כותבת את זה בכאב לב עצום.
זה שכאילו הוא הפך להיות זר בשבילי, אני אוהבת אותו בכל ליבי אבל לא מוצאת דרך להתקרב אליו!! אני צריכה לדובב אותו המון, הוא מדבר הרבה אבל לא נפתח באמת. כך אני מרגישה בכל אופן, גם אני כאילו בוחנת ובודקת כל צעד שלו, וכל הרגשה שלו (והוא כנראה שם לב) אני עם יד על המצפון כל הזמן איתו..
אני מרגישה שהוא שם את עצמו כבוגר אבל מתרחק יחד עם זה.
(אולי תורמת לזה החוצפה, וזה שהוא מחליט לעשות מה שהוא רוצה!)

איך אפשר לאהוב את הילד בלי חסמים ?
איך אפשר להתעלם מהתחפושת המלחיצה שהוא שם את עצמו בתוכה?
ואיך אפשר לסמוך עליו ולהפסיק לבדוק את רגשותיו ותגובותיו?

אשמח לתושבה :)
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:40 19.07.15
אמא יקרה שלום,
יש תקופות של מרד והתפרצות תוקפנות אצל כל ילד במהלך ההתפתחות, וגם אצל מבוגרים.... ל]פעמים הסיבה ברורה לנו - משהו שקרה בחיים, בבית, בגן, ולפעמים זהלא ברור. לשם כך יש פסיכולוג ילדים, ואני מציעה לך לגשת להתייעצות של מספר מפגשים. אני מניחה שפסיכולוגית טובה תוכל לגלות את הסיבה ולעזור לך להתמודד עם זה היטב.
כל טוב!
 
אני
20:18 30.09.14
שלום. בני בן 5.5. מזה זמן שמתי לב שהוא מדי פעם עושה תנועות עם הידיים. לוקח את היד ומנגב את האף או את הלחי..חוזר על התנועה הזאת הרבה פעמים, לא תמיד ברצף. בעיקר כשהוא מתרגש,משחק במשהו. לעומת זאת, כשהוא אוכל או מרוכז בטלויזיה למשל, אינו עושה זאת. אציין כי הוא ילד בריא, מפותח לגילו ללא בעיות מיוחדות כלשהן. זה לא מפריע לו או לתפקודו, בעיקר לי...האם יש סיבה לדאגה? ממה זה נובע?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:33 30.09.14
שלום,
יש בדרך כלל אחת משתי סיבות עיקריות לתנועות חזרתיות : הסיבה האחת היא הרגל שהילד רכש, עקב סיבה כלשהי : למשל לנקות ידיים, או לנגב את האף, כפי שאת מציינת. במצב זה יש לילד שליטה על התנועה, ובדרך כלל היא תיפסק לאחר זמן-מה.
הסיבה השנייה היא מעין "טיק" : מין דחף נוירולוגי, ללא סיבה הגיונית, לפעולה מוטורית כלשהי. ללא שליטה. במצב כזה, התנועה עשוייה להימשך תקופה ארוכה. אם היא אינה מפריעה לתפקוד הילד, הרי שלא עושים שום דבר. אם היא מפריעה, אפשר להתייעץ עם נוירולוג-ילדים כדי לבדוק איך אפשר לעזור.
אין טעם להעיר לילד. מוטב להתעלם מכך ולהניח לו. פשוט עקבו אחריו עוד כמה שבועות. נקווה שזה יחלוף. אם לא - פנו לרופא הילדים והתייעצו איתו.
כל טוב!
 
אני
20:37 30.09.14
מדובר כבר בכמה שבועות שהוא עושה זאת. אולם זה לא מפריע לו.. יכול להיות שהתנועה התחילה מביישנות וזה פשוט נשאר לו? האם בכל מקרה ממה שציינת אין סיבה לדאוג?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:49 30.09.14
שוב שלום,
אינני רואה שום קשר לביישנות. ניסיתי להסביר את שתי הסיבות המקובלות. שתיהן לא מדאיגות !!! שוב אומר שאני מציעה להמתין עוד מעט ולראות.
כל טוב!
 
אני
20:57 01.10.14
ד"ר שלום, ניסיתי לבדוק אם זו תנועה שהוא שולט בה ונראה שאכן כך. שאלתי אותו למה הוא עושה את התנועה הזו והוא אמר שמגרד לו..ביקשתי ממנו כל פעם שהוא עושה את התנועה להגיד מילה מסוימת "עכשיו", והוא אכן עשה זאת. האם זה יחלוף מעצמו? זה פשוט קשה לי לראות את זה...י
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:06 01.10.14
שוב שלום,
עשית יפה, ואכן הסימנים הם שלילד יש שליטה בכך. בדרך כלל, במצב כזה התופעה חולפת.
אולי קשה לך לראות זאת, אבל אל תדאגי ואל תתרגשי, ואל תייצרי יותר מדי תשומת-לב סביב זה. זה רק יוצר מתח אצל הילד שגורם להחמרת התופעה. פשוט תתעלמי.
כל טוב!
 
אמא מודאגת
08:28 18.07.15
שלום ד"ר,

אז עברה כמעט שנה וזה אכן עבר כמעט לחלוטין. העניין הוא שכעת שוב החל בתנועות חוזרות (שונות מהקודמות) עדיין באזור הפנים. תנועה של ניגוב האף וליטוף הראש. שאלתי...האם זה נחשב לתקופה ארוכה כי הנה זה חוזר? האם יש משמעות לכך? אני משתגעת...
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:36 19.07.15
שלום,
אין צורך להשתגע. זה לא משהו מסכן חיים או מדאיג, אבל במקרה שזה חוזה ונשאר זמם ארוך - כדאי לך להתייעץ עם נוירולוג-ילדים. יש דרכים, בעזרת תרופות, וגם בעזרת טיפול פסיכולוגי, לעצור זאת. תהיי רגועה. זה חשוב.
כל טוב,
 
ריקי
18:49 08.07.15
לילד בן חמש מצאו חיידק סטרסטוקוקוס והשקדים שלו מאוד נפוחים הוא ואחותו התאומה קיבלו טיפול באוגמנטין ועדיין הנפיחות לא יורדת הם נמצאים בשליחות ברוסיה הרופא לא ביקשה לעשות משטח גרון חוזר והשקדים עדיין נפוחים מה לעשות
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:07 09.07.15
ריקי שלום,
לצערי, אין לי כל דרך לייעץ לך מה לעשות. תלוי בזמינות של הרופא, ובגישה של הרופא. אם זה משהו חולף, לא יקרה כלום, למרות שהיה כדאי לתת אנטיביוטיקה. אם זה הופך למשהו קבוע, צריך לעקוב שזה לא יתפתח לדלקת אוזניים וכד'.
מאחלת להם רק בריאות
 
שירה
00:46 06.07.15
במערכת החינוך דרשו לעשות לילדים של אחותי אבחונים. והיא לא עשתה זאת מסיבותיה. המערכת ערבה את הרווחה וזו טענה שהאם מזניחה את ילדיה וכופה עליה לעשות אבחונים. האם אחותי עשתה עבירה פלילית? האם באמת ניתן לכפות עליה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:34 06.07.15
שירן שלום,
אי אפשר לחייב הורים לערוך אבחון לילד, אלא אם כן מח' הרווחה מצאה שיש דברים נוספים, המעידים על הזנחה של הילדים, או התעלמות לא אחראית מצרכים שלהם.
אין כאן עבירה פלילית, אבל אפשר לבחון את המסוגלות ההורית שלה, ולהטיל עליה פיקוח.
 
שירה
17:31 06.07.15
1. מה יכול להחשב הזנחה? 2. מה זה מסוגלות הורים ואיך בודקים? 3. איזה פיקוח יכולים להטיל עליה. מי יפקח?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:34 06.07.15
שרון שוב שלום,
לעובדות סוציאליות יש קריטריונים והערכה, שמראה בסיכום עד כמה הורה מטפל בילדיו בצורה מיטבית, גם פיזית, גם נפשית וגם רגשית..הפיקוח ניתן בידי עובדות סוציאליות.
בל טוב!
 
שירה
18:43 06.07.15
מה הם יעקבו אחריה? אבל היא אמא טובה וחמה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:14 06.07.15
זה אומר ביקורי בית, שיחות איתה ועם הילדים.
 
שירה
21:21 06.07.15
שלום
בתי בת שנה ו 4.
מבצעת פעולות פשוטות, חייכנית, מגיבה לשמה, מצביעה,
עושה 2-3 ג׳סטות.
אין עדיין מילה מובהקת, לפעמים ״אבא״ ורק כשמבקשים ממנה לחזור, לא נראה שיש משמעות מבחינתה למילה.
אבל כן ממלמלת ואפילו שרה באופן די מדוייק כבר 2 שירים, ״יהונתן הקטן״ ו״נד נד״.
האם זה אמור להדליק נורה, שהילדה שרה, אבל עדיין לא מדברת ?
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:06 06.07.15
יובל שלום,
זה בסדר ונורמלי, אל תדאגי.רוב הילדים מתחילים לדבר סביב גיל שנה וחצי.
כל טוב!
שלום רב,
ביתי בת השנה ושמונה מעולם לא ניסתה לאכול לבד, מתנגדת לאכול מוצקים ומעולם לא הכניסה צעצועים לפה.
(אוכל טחון שאני מאכילה אותה בכפית היא אוכלת יפה).
עם בעיה זו, פניתי לרופאה התפתחותית ובזמן המפגש שלי איתה היא שאלה אותי שאלות נוספות על ביתי ובהתאם לתשובותיי היא שיערה שלביתי יש בעיית תקשורת.
מאז אותו המפגש, שמתי לב לדברים הבאים:
- ביתי אינה מצביעה
- אוהבת להסתובב סביב עצמה
- אוהבת להסתכל זמן מה בחלון
- אוהבת מאוד לגעת בזרם של מים (היא יכולה לבלות כך שעות)
- המשחק שלה אינו משמעותי (למרות שלאחרונה ואחרי הרבה עבודה שלי, היא משחקת יפה במשחק של הכנסת כדורים לחורים)
- בגן שעשועים היא בדרך כלל אוהבת לרוץ ופחות לשחק במתקנים (תלוי במצב הרוח שלה)
- היא עדיין לא מדברת אך מבינה מילים כמו בואי, קחי ואת השם שלה.

חשוב לציין שהיא ילדה חייכנית, אוהבת לצחוק ולשחק איתי, אין לה התפרצויות זעם, חביבה מאוד לילדים, יש לה קשר עין טוב, מחזירה אהבה ומאוד אוהבת חיבוקים, עושה 'שלום' ומוחאת כפיים (מנסה לחקות אותנו ודמויות בטלויזיה).
כמו כן, עד היום אינה הייתה בגן (טיפול אצל הסבתא).

אשמח לעצת המומחים, כיצד אני יכולה לעבוד איתה בבית על מנת לעזור לה להתקדם וכמו כן, למי כדאי לפנות להמשך אבחון וטיפול
תודה!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:52 05.07.15
לילך שלום,
אני מתפלאת שהרופאה לא הפנתה אותך להערכה של פסיכולוגית התפתחותית. היא אמנם צעירה מאד בגילה, אבל כדי שתעבור הסתכלות גם של פסיכולוגית ותהייה במעקב אצלה, אחת לחדשיים לערך.
רק כך אפשר יהיה להדריך אותך איך לעבוד איתה, ובמידת הצורך, להיעזר באנשי מקצוע נוספים, כמו קלינאית תקשורת למשל.
כל טוב!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  123  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים