בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
 
הילה
15:00 01.05.15
הי יוכי,
מבקשת להתייעץ איתך עבור בני בן השנה ו-11 חודש.
אתחיל ואומר כי יש לי שני ילדים גדולים ממנו, האחת בת 5 והבכור בן 7.
הקטן מדאיג אותי מאוד ולא נתקלתי עם אחיו הגדולים בבעיה זו.
אני לא יודעת איך להציג את הבעיה אבל אנסה:
למיטב ידיעתי בגיל הזה מבינים הכל, או לפחות כמעט הכל.
אצלו זה מרגיש אחרת.
יש דברים שהוא מבין ויש דברים שהוא לא מבין או אולי לא רוצה או מתעלם.
אין לי דרך אחרת לנסח זאת.
לדוגמה, אם אשאל אותו איפה אף? יסתכל אלי במבט נוקב כזה ולא יענה, למעשה לא יעשה כלום.
מנגד, אתמול ראה אותנו שכן ושאל אותו מה היא אוכל והוא להפתעתי הרבה השיב - עוגיה.
דוגמה נוספת- אם אשאל אותו מה אני מחזיקה ביד, נניח את הנעל שלו, הוא לא יגיד כלום, פשוט כלום! אבל אם יתקל במקרה בנעל שלו, אז יגיד - נעה.
עוד דוגמה- אני מקריאה לו ספר , איפה הפיל? אין תגובה . אפילו לא תנועה. אבל אם אשאל אותו תוך כדי סיפור הוא יענה - פי ( נראה לי כאילו הוא משנן את הסיפור)
דוגמה אחרונה- אני מסבירה לו שאי אפשר לעלות על הנדנדה כי יש עליה ילד הוא מתחיל לצרוח , רץ לנדנדה וכל מה שאני אומרת לו חודר דרכו בכלל. מנגד שישב על הנדנדה ושאלתי אותו עם הוא רוצה להתנדנד עם אחיו- הושיט את הידיים שלו שאקח אותו לאחיו.
אני מרגישה שאני מדברת אליו והוא לא מבין או לא מקשיב או פשוט לא אכפת לו!
כי יש לי המון דיסונס איתו- דווקא הדברים הפשוטים, תביא לי, מה זה? איפה זה? הוא לא מגיב והדברים המורכבים יותר, כמו סיטואציות הוא כן מבין.
אני חסרת אונים, מתוסכלת ולא יודעת מה יש לו.
האחות בטיפת חלב אמרה לי בצורה הכי בוטה- שהוא לא שם עלינו וגם שמה שאנחנו מבקשים ממנו כמו שים ידיים על הראש לא מעניין אותו.
הרופא ילדים שראה אותו כמה פעמים אמר שאולי זו בעיית קשב וריכוז ( אבל עוד מוקדם לדעת). הייתכן?
אציין שעשינו בדיקת שמיעה - הכל תקין
הוא מדבר מעט, אוצר מילים של כ-100 לערך.
מלבד זאת, שובב, נמרץ, כל הזמן בתנועה אפילו שהוא אוכל הוא חייב להתעסק עם משהו, חייכן , צוחק הרבה ותמיד נענה למשחקים עם אחיו הגדולים.
מה יש לו?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:11 01.05.15
הילה שלום,
די ברור לי, שהילד מבין מה שאת מדברת, ויודע להשתמש במילה הנכונה כדי לשיים את האובייקט.
גם די ברור לי, שזו לא בעייה של קשב וריכוז, כיוון שהוא מאד עקבי בהתנהגות שלי.
לפי הפרשנות שלי, הוא איננו מצביע כשאת שואלת אותו, כיוון שאינו רואה צורך להצביע. הוא יודע שאת מבינה שהוא יודע את המילה, ולכן אין צורך שיענה לך בהצבעה. מאידך, כשתשאלי : "איפה X?" הוא יענה או יצביע, כי זה איננו מובן מאליו.
כבר ראיתי בחיי המקצועיים כמה ילדים כאלה. אין סיבה לדאוג. הם בסדר גמור.
כל טוב!
 
הילה
21:56 28.04.15
שלום ד״ר בן נון,

מבקשת להתייעץ איתך על בני בן השנתיים.
בני לא מצביע. לא מצביע על חפצים, או תמונות, או בכלל.
אם אני מסכמת את מספר ההצבעות שהיו לו, אפשר לספור על יד אחת.
הדבר התמוה בעניין שאם אני קוראת לו ספר ואשאל אותו שאלה , הוא יענה. אם אראה לו תנועה שקשורה לסיפור , הוא יחזור אחריי וגם בפעם הבאה שאקרא לו הוא מיד יעשה את התנועה , ( נניח פרפר עף גבוה) אבל אם אם אשאל אותו איפה , נניח , איפה רכבת? דממה.
אני לא מצליחה להבין את הפער הזה.
אני מראה לו שוב ושוב, שואלת ואומרת את התשובה. מצביעה על התשובה , לוקחת לו את היד ( אני מרגישה שכשאני לוקחת לו את היד זה לא נעים לו) .
כנל גם בפאזלים- איפה פרה? כלום, אין התייחסות.
מה יש לו?
האם זאת בעיה בתפיסה המרחבית?
האם זה קושי למידה?
חברה שלי אמרה לי שהבן שלה בן ה-4 יש בדיוק אותו הדבר ורק עכשיו החל להשתפר. אמרה לי שקוראים לזה - דיספרקציה. קראתי ולא מסתדר לי. הבנתי כי זה קושי בתכנון, לא מסתדר לי עם ילד שלא מצביע אבל מחקה תנועות.
מה עושים? האם צריך לטפל?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:26 28.04.15
מאיה שלום,
יש ילדים שלא מצביעים, אלא מגיבים לשאלה בתשובה מילולית. זה כאילו הם מבינים את התנועה כלא שייכת לעולם המלים, אם אפשר להסביר זאת.
לפי התיאור שלך, הילד תקין ומפותח כפי גילו, ולא הייתי מתעסקת בכך. לא חייבים להצביע.
כל טוב!
 
הילה
20:58 28.04.15
שלום יוכי,

בתי בת שנתיים. החלה לדבר בחודש האחרון.
מדברת בהברה אחת ומתכוונת גם לדברים רבים ( שאנו מבינים את כוונתה) כגון: צה- החוצה, חולצה, צב או לדוגמה כה- שמיכה, חתול , כדור
מידי פעם משתמשת בשתי הברות כשמדובר במילה שהצליל בה חוזר כגון- פרפר: פהפה, במבה- בבה וכו.
מספר דברים מטרידים אותי, אשמח לדעתך בעניין-
1. האם טבעי שהיא שהיא מדברת בהברה קצרה אחת בלבד?
כלומר, למה את המילה כדור היא לא אומרת - דור או חתול - תול?
2. אני מלמדת אותה מילים חדשות כל הזמן, היא חוזרת אחרי, היא גם משתמשת בהן ואז לפתע הן כאילו נעלמות לה. נניח לימדתי אותה במבה , וכשהיא רואה אז היא מבקשת או אומרת ולפני כמה ימים כשהיא ראתה ורצתה ושאלתי אותה מה זה, אז היא אמרה אמ- אמ ( אוכל). חזרתי ואמרתי לה במבה ושוב היא אמרה אמאמ. איך תרחיב את את אוצר המילים שלה, אם היא מאבדת אותם? אני מודאגת.
תודה על ההתייחסות
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:23 28.04.15
מאיה שלום,
הדיבור מתחיל פעמים רבות בהיגוי של ההברה האחרונה בלבד (כי היא ההברה המודגשת בעברית), וזה בסדר. אבל יחסית לגיל שנתיים, יש עדות לאיחור כלשהו. לכן, הייתי מבקשת התייעצות עם קלינאית תקשורת, וגם עושה בדיקת שמיעה.
כל טוב!
 
אדר
19:05 27.04.15
שלום,

הבת הקטנה שלי בת שנה וכמעט 11 חודשים,לא מדברת.
אומרת אבא ורק עכשיו החלה להגיד במכוון,מאמ למים
ואממ לאוכל.״נאדד״ נדנד כשנמצאת על הנדנדה ופעם
אחת אמרה תאתא לחמותי.לא חזרה על כך שוב.
השאלה אם יש מה לעשות בגיל כזה או לחכות?
היא מבינה הכל ויודעת להסביר מה רוצה ללא מילים

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:06 27.04.15
אדר שלום,
אם הילדה מבינה, כנראה שאין סיבה לדאגה. אבל - לא כדאי גם לחכות. העיכוב בדיבור יוצר תסכול אצל הילד שלא יכול להתבטא, וגם עלול ליצור פער בינו לבין ילדים אחרים.
לכן, המלצתי היא לבקש הפנייה לקלינאית תקשורת ולהתייעץ איתה. חשוב גם לערוך בדיקת שמיעה לילדה, כדי לוודא שהשמיעה אכן תקינה.
כל טוב!
 
רותם
13:03 24.04.15
בני בן שנה ותשע
עם עכוב התפתחותי מטופל עיפיסיוטרפסטית ובתור למרפא בעיסוק
שנה הבאה יתחיל גן חדש בשל אלוצים
הוא עוד לא הולך אבל מתהלך ואןחז בחפצים
הלך אמש 3 צעדים ונפל
מועמד לנתוח כפתורים ושקדים בשל נוזלים באזניים
מאמינה שעוד ידביק את הפער
רופאה התפתחותית חוץ מעיכוב שאמרה לא ציינה דברים אחרים
האם יוכל ללכת לגן רגיל שנה הבאה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:47 26.04.15
רותם שלום,
ראשית, נראה לי שלא מדובר בעיכוב משמעותי, כך שאין פער גדול בינו לבין ילדים אחרים, ואפשר יהיה לשלב אותו בגן רגיל. כן חשוב שימשיך בפיזיותרפיה, ואולי גם יטופל אצל קלינאית תקשורת, אחרי שיחלים מהניתוח !!!
שנית, אני מעריכה שהוא ידביק את האיחורים, גם בתחום המוטורי, וגם בתחום השפה, ויוכל להמשיך גם הלאה בגן רגיל.
כל טוב והרבה בריאות !!!
 
הילה
17:18 15.04.15
שלום יוכי,
בני בן שנה ועשרה חודשים.
הוא תזזיתי , נמרץ ולא נח לרגע.
הכוונה שלי, שהוא חייב כל הזמן להתעסק במשהו- אם זה צעצועים, אם זה לקפוץ על הספה, להעלות על הכיסאות , להפוך את הכיסאות, להשתולל אם אח שלו הגדול, לנסוע על אופניים , לשחק מחבואים ושנייה אחת לא נח!
משחקים המצריכים ריכוז כמו בנייה, ציור, השחלה וכדומה- בכלל לא מעניינים אותו ואם הוא כבר מוכן אז לדקה שתיים ולא יותר.
מלבד זה, כחלק מהתנועה הבלתי פוסקת שלו, הוא לא מקשיב ל-90 אחוז ממה שאומרים לו. נניח רוצה לצאת החוצה לשחק ואני אומרת לו שאי אפשר כי יורד גשם וקר- זה בכלל לא חודר אליו. והוא מתעקש , נופל על הרצפה, רוקע וצורח ומסרב להקשיב.
מה עושים? מתי יירגע אם בכלל? אפילו לשבת לאכול הוא לא מוכן, חייב להסתובב ואם מבקשים ממנו הוא מתעלם וממשיך בשלו או נכנס להתקף קריז.
עזרי לי בבקשה
 
הילה
17:31 15.04.15
דרך אגב, האם זה נורמלי שהוא לא מתעניין במשחקי הרכבה, השחלה, ציור וכדומה ורק רוצה להשתולל ולשחק משחקים אתלטים? ( מאוד אוהב גני משחקים, מגלשות, לטפס, לקפוץ, לרוץ, משחקי מחבואים) גם שאני מנסה לשבת איתו ואני כל הזמן, זה לא מחזיק מעמד יותר מכמה דקות
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:48 16.04.15
מור שלום,
זהו גיל, שבו עדיין הפעלתנות-יתר היא נורמטיבית : באופן טבעי, הילד עדיין מתעניין בעיקר בתנועה במרחב, ולא במשחקי שולחן (כמו הרכבה), טווח-הקשב הוא עדיין קצר, וגם התגובות הרגשיות של כעס הן אופייניות, כי הילד עדיין מתקשה לווסת את רגשותיו.
אין הרבה מה לעשות בגיל זה, אבל חשוב לשבת עם הילד 5 דקות, פעמיים-שלוש ביום ולעשות איתו משהו מובנה (כמו הרכבת מגדל, השחלה) כדי שיתחיל ללמוד לשבת ולפעול בצורה מסודרת. יתר הזמן - תני לו להיות פעיל, בתנועה.
יחד עם זה כדאי לעקוב, ולצפות שסביב גיל שנתיים לערך הוא יתחיל להרגע, ויהיה יותר מוכן לשבת ולשחק, ואפילו לשמוע שיר או סיפור קצר. אם זה לא יקרה, צריך יהיה לבדוק אם לא מדובר בהיפראקטיביות, שתצריך טיפול בהמשך.
כל טוב!
 
שירן
08:36 14.04.15
האם רופא התפתחותי זה נוירולוג? מה תפקידו במכון להתפתחןת הילד?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:38 14.04.15
זה לא אותו הדבר, אבל אלה שתי התמחויות שנלמדות יחד, ולכן רופא התפתחותי הוא כמעט תמיד גם נוירולוג ילדים. במכון להתפתחות הילד, הרופא בודק את ההיבטים הגופניים/נוירולוגיים, כדי לוודא שהכל תקין.
 
שירן
21:31 13.04.15
האם אפשר להגיע לשם לאבחון התפתחות גם שלא נראה שיש בעיה עם.הילד.אלא.רק להשקיט את.המצפון? ומאיזה גיל.אפשר.להגיע?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:27 14.04.15
שירן שלום,
מכון להתפתחות הילד הוא חלק מהמערכת הרפואית, ואי אפשר להגיע אליו ללא סיבה מוצדקת. אין זה הוגן, כיוון שזה ייצור תורים ארוכים ועומס. לכן, ההפנייה מאושרת רק ע"י רופא ילדים, כאשר הוא משוכנע שיש סיבה ויש צורך.
כל טוב!
 
שירן
21:09 13.04.15
1. מה זה ויסות חוש? 2. מי מאבחן.אם יש.קושי בויסות חושי? 3. במה באים לידי ביטוי.הקשיים? 4. כיצד מטפלים.בתופעה זו?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:25 14.04.15
שירן שלום,
לכל בני האדם יש קנה-מידה של קליטת גרויים בחושים, במנעד של חוזק, מחזק עד חלש. למשל : בעוצמת הקול שאנו שומעים, בחווייה של תחושת המגע, וכד'. יש ילדים (גם מבוגרים) שקנה-המידה הזה "מזייף" יחסית לנורמה, וכך למשל, הם מרגישים כל גרוי יותר חזק מהרגיל (לדוגמה : הכל נשמע להם בקול רם, כמו צעקה) או להיפך : שומעים חלש, כמו אנשים ששמיעתם פגועה. ילדים כאלה, חוויית העולם שלהם שונה משלנו, ולכן הם גם מתנהגים אחרים : הם צועקים, הם נוגעים בגסות ובכוח, וכד'. לכן חשוב לשפר זאת.
האבחון והטיפול נעשה ע"י מרפאות-בעיסוק. הטכניקות מלמדות את הילד בהדרגה לחוש את הדברים אחרת (ע"י מסאז', מגע עם דברים שונים ועוד).
כל טוב!
 
רן
18:20 10.04.15
1. מה זה אבחון פסיכודיאגנוסטי. 2. מה זה אבחון התפתחותי
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:52 10.04.15
שירן שלום,
1. אבחון התפתחותי הוא מערך הבדיקות שעושים לילדים בגיל הרך, בשנות החיים הראשונות, כדי לוודא שהילד מתפתח כצפוי מכל הבחינות : מבחינה מוטורית, שכלית, שפתית, חברתית. הוא נעשה בדרך כלל ע"י צוות ,או חלק מצוות של מומחים בהתפתחות הילד : רופא, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, קלינאית תקשורת, ככל שצריך.
2. אבחון פסיכודיאגנוסטי, כשמו כן הוא : אבחון פסיכולוגי מקיף, שמטרתו לזהות סיבות מצוקה רגשית/נפשית אצל הילד. מדובר באבחון שנעשה רק ע"י פסיכולוג, מעל גיל 6-7 בדרך כלל. הוא בודק בדרך כלל את האינטליגנציה, ואת העולם הנפשי של הילד.

כל טוב!
 
קטקט
21:46 06.04.15
שלום:) ביתי בת שנתיים, מודיעה לפני שעושה קקי ומבקשת גם להחליף.. התחילה להוריד לעצמה מכנסיים וחיתול ולנסות לשבת על סיר.. עד כה שום דבר לא יצא ולרוב הפיפי היה על הריצפה. הבעיה העיקרית היא בלילה בשבוע האחרון מורידה מכנס וחיתול וככה נרדמת.. אני באה אחרי שעהלבדוק ולפעמים כבר רטוב במיטה.. מחליפה הכל ושמה חיתול והיא נרדמת שוב.. היא לא מוכנה לגמילה בלילה בכלל ואני לא בטוחה שמוכנה גם ביום אבל איך לא לפגוע בניסיונות שלה ובביטחון שלה וגם לדאוג שתשאיר חיתול בלילה? ניסיתי בגד גוף הצליחה להוציא חיתול גם ממנו..
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:07 07.04.15
שלום קטקט,
את מתארת שלב בתהליך שהוא אופייני לאחוז גבוה מאד של הילדים. במיוחד יש לציין, שביתך צעירה מאד, ולכן די סביר שאינה בשלה לגמילה, לא ביום ובוודאי לא בלילה.
לא תפגעי בבטחון שלה אם תתעקשי לשים לה חיתול. להיפך - הילדים נפגעים ומבולבלים יותר ממצב שבו הם נרטבים וצריך להחליף הכל סביבם. לגבי סוג החיתול : יש מכנסונים הנקראים PULLUPS, ורוב הילדים מסתגלים אליהם בקלות. נסי אותם.
בהצלחה! חג שמח!
שלום רב,אודה להכוונה ואנסה לקצר.
בני בן 1.8 אינו הולך עצמאית . האם יש סיבה לדאגה?! לאן עלי לפנות במידה וכן?
הולך מעט ומתעייף כאשר מחזיקים לו 2 ידיים או יד אחת
מגיל קטן חשדתי שמשהו לא תקין אך הרופא וגם טיפת חלב אמרו שאני סתם בלחץ והכל בסדר על דעת עצמי לוקחת אותו מגיל 7 חודשים לשחיה טיפולית.
בסוף גיליתי שבגן שהיה -היו שמים אותם רוב היום בלול בחושך כמובן שבאותה שניה הוצאתי אותו משם.
רק לאחר שלקחתי אותו לטיפול חלה תפנית חיובית בהתפתחות:התהפך בגיל 8 ח לראשונה,זוחל גחון מ9 חודשים,התיישב בגיל שנה,זוחל על 4 מ 1.2 ונעמד והחל ללכת עם תמיכה סביב 1.2 גם כן.
מטפס על שולחנות ,כיסאות , מתקשר נפלא -שר שירים מלאים,רוקד,משלים משפטים
מוסר ותופס כדורים אך לא הולך עצמאית!
אורטופד אומר שחוץ מגמישות יתר והיפותוניה אין בעיה ממשית וסובר שעוד קצת ויתחיל ללכת (הייתי פעמיים בבדיקה)
על רופא הילדים כאמור אני לא סומכת ואני מודאגת
אשמח לכח עצה והכוונה
תודה וסליחה על אורך השאלה
 
ש.ח
10:14 06.04.15
לדעתי יש בעיה רגשית שהוא סוחב עוד מהגן הארור שהוזכר קודם
בגן הנוכחי(המקסים) ובכלל הוא מחפש להיאחז בדמות כדי לקבל ביטחון
ז״א שבגן חייב להיות בסביבת המטפלת של הקבוצה שלו
אם היא הולכת להפסקה הוא בוכה ממש כשהיא נוכחת הכל בסדר
ואם הורים אחרים באים לפני לאסוף את ילדיהם הוא ממש יושב ומתייפח
לידי הוא מלא ביטחון מאושר ושמח (גם מפידבקים שאני מקבלת)
כאמור הוא צריך להיאחז בדמות כדי לקבל ביטחון
איך ניתן לטפל בזה? לטעמי זה גם מהווה עיכוב להליכה עצמאית הלא כן??
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:41 06.04.15
שלום,
לגבי ההליכה, זה בוודאי עיכוב משמעותי, וחשוב להבין מה הסיבה לכך ולטפל בזה. אפשר לפנות לפיזיותרפיסטית, ובמידת הצורך, היא תפנה אתכם שוב לאורתופד.
לגבי הבכי בגן - בהחלט ייתכן שמדובר בילד חסר בטחון, אולי גם משום שעדיין אינו מסוגל להתנייד באופן עצמוני. כרגע הוא צעיר מאד, ועדיין אינני רואה דרך לטיפול רגשי. חשוב לטפל קודם בהליכה, ואח"כ לראות איך מתקדמים.
כל טוב, חג שמח!
מודה לך על תגובתך
כאמור הייתי אצל אורטופד פעמיים שאומר שחוץ מהיפותוניה וגמישות יתר
שלא במצב חריג הוא לא מזהה איזושהי בעיה
שכן הילד מטפס על שולחנות כסאות וכו (צפה בו)
הלכתי אליו פעמיים.
ואנחנו מטפלים בזה בשחיה טיפולית
אך הילד עדיין לא הולך עצמאית
האם יש משהו נוסף שכדאי לבדוק?
או שבאמת זה רק עניין של זמן וסבלנות ?! כיוון שכאמור זה לא מוזנח אלא מטופל
אודה לכל הכוונה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:08 06.04.15
שוב שלום,
בעיני שחייה טיפולית אינה טיפול. זו פעילות ספורטיבית טובה ובריאה, אבל מקובל לחשוב בעולם הרפואי שהיא אינה יעילה כדי לגרום לילדים התקדמות בהתפתחות המוטורית. אני חוזרת על המלצתי : לכו לפיזיותרפיסטית התפתחותית.
כל טוב!
 
עליזה מלכה
17:35 03.04.15
שלון ןחג שמח לך. הנכד שלי בן 4.5 חודשים הוא מחייך עוקב במבט אחרי צעצועים מגיב לסביבה את מבחינה מורוית לא מחזיק את הראש הוא נשמט לאחור לא מחזיק צעצוע נראה מאוד כבד כאילו מעוך היה אצל נוירולוג אובחן כאיפותמי בדיקת רפלסים תקינה ושללו מחלות שרירים הרופא לא נותן הסבר מה קורה וביתי מודאגת מהעתיד התחיל פזיוטרפיה עם שיפוחר מה עושים האם שחיה עוזרת
 
ד''ר יוכי בן-נון  
23:12 03.04.15
סבתא עליזה שלום,
את כנראה מתכוונת להגיד, שהרופא אבחן את הילד כהיפוטוני. אם כן, הרי זה מצב שמשתפר, ואין מה לדאוג. טוב שהתחיל פיזיותרפיה, ואפשר להתייעץ עם הפיזיותרפיסטית מה עוד ניתן לעשות.
כל טוב, חג שמח!
 
יעל
10:57 31.03.15
בני בן 3.5.
המוטוריקה הגסה והעדינה שלו ממש בסדר (אם לא מעבר לממוצע בגילו), ואם זאת הוא מרבה ליפול.
האם מוכרת בעיה של שיווי משקל למרות מוטוריקה תקינה? ואם כן מה השם של התופעה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:35 31.03.15
יעל שלום,
השאלה היא אם זה עניין של שווי משקל. לפעמים יש משהו בדפוס ההליכה, בדרך של הנחת כף הרגל, שאיננו ישר וגורם לנפילה. כדאי להתייעץ עם פיזיותרפיסטית.
כל טוב, הרבה בריאות וחג שמח!
אני רוצה להתחיל עם הילדה תהליך של גמילה מחיתולים (ולא בפעם הראשונה..הפעמים האחרות לא צלחו...). היא כבר בת שלוש ו-4 חודשים ומפספסת כל פעם כשמנסים להוריד לה טיטול..למרות שהיא מאוד מפותחת מבחינה שכלית ומבחינה ורבלית היא לא אומרת כשהיא צריכה לשירותים...אך כלו כל הקיצין מבחינתנו וכמו כן היא נכנסת לגן עירייה בספטמבר ולא ניתן לדחות זאת יותר...אני יודעת שבהתחלה מורידים לה חיתול רק ביום..איך אני יודעת שהיא כבר בשלה להוריד חיתול גם בלילה?

אודה להנחייתך ולקבלת טיפים כדי שהפעם זה יצליח...
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:21 27.03.15
שירה שלום,
אני אולי אאכזב אותך, אבל לשיטתי, אין טעם להוריד לילד את הטיטול לפני שהוא מראה סימנים ברורים למוטיבציה, לא משנה באיזה גיל, ובאיזה שלב. ככל הנראה, כרגע עדיין אין בשלות לתחילת התהליך. ובכלל, עד ספטמבר יש עוד כחצי שנה, וזה המון זמן מבחינת תהליכים שהילד עובר. בהחלט ייתכן שהמוטיבציה תגיע בעוד כחדשיים, ואז הגמילה תהייה קלה ומיידית.
אני מציעה להתאזר בסבלנות, וזה משתלם.
חג שמח !!!
 
רונית
11:12 10.03.15
היי דר' יוכי ,
מקווה שאת זוכרת את התייעצותי בעבר ,אני קצת יזכיר לך בני בן 5 ו3 חודשים התייעצתי איתך האם לקחת אותו באופן פרטי לאבחון קשב וריכוז או דרך התפתחות הילד בבית חולים
לאחר התייעצות איתך ועם עוד גורמים מקצועיים החלטתי לקחת את בני להתפתחות הילד בשניידר .
היינו בשניידר לפני מספר ימים בדקו את בני שני רופאים כאשר אחת מהם היא מנהלת המכון בבית החולים , הרופא ביצע עם בני שיחה שבה הוא שאל אותו איפה הוא גר , בן כמה הוא איך קוראים לגננת שלו, איך קוראים לגן שלו ,מה שמו של החבר הכי טוב שלו בגן , במה הוא אוהב לשחק בני שיתף פעולה בצורה מדהימה ענה לו על כל השאלות ( הייתי ממש גאה בו . )
בנוסף צייר ציורים ( ציור של בית וציור של איש ) את האיש צייר עם עיניים,אף פה שיער וגבות , לצין כי לא צייר גוף למרות שיודע ז"א שמהראש יצאו הרגליים ומהפנים הידיים . ובית צייר בית גבוה עם גג ( לציין כי אצל בני היה עיכוב בכל הקשור לנושא הציורי והגרף מוטורי עקב אחיזת צבע לא נכונה ותקופה ארוכה נמנע מציור הוא מטופל אצל מרפאה בעיסוק מגיל 3 ו10 חודשים
בנוסף ביצע כמה תרגילים כמו לקפוץ על רגל אחת בשתי הרגלים ביצע זאת בצורה טובה ,ללכת בקוו ישר רגל אחרי רגל - היה קצת קושי ,הלך על קצות האצבעות בצורה טובה והלך על העקב בצורה טובה , כשדיברתי עם הרופאה אמרה שיש לו קצת סרבול מוטורי כששאלתי על המשמעות של זה נאמר לי שזו תכונת אופי לא קשור לאינטיליגנציה
הסתכלה גם על הידים שלו ואמרה לי שיש לו גמישות יתר בידיים - ידעתי על זה עוד לפני שהגענו אליה.
לגבי טיפול היא אמרה לי שכרגע היא לא רואה מקום לטיפול תרופתי שאנו צריכים לראות כיצד ההפעה הזו תשפיע בבית ספר ושנגיע למעקב בעוד שנה .
סוכם כי יש לו הפרעת קשב ללא המרכיב של ההיפרקטיביות
שאלתי היא כזו :
חשוב לי לציין כי התחושה היתה כי הרופאים שבדקו אותו היו מאוד מקצועיים עם זאת חשובה לי מאוד דעתך האם לדעתך יש מקום להתייעצות נוספת.
שאלה נוספת במכתב שהם שלחו לנו נכתב כי אחיזת עיפרון לא בשלה ואם לומר את האמת זה דבר שמשגע אותי בני עם גמישות יתר בידיים כולל באצבעות ז"א שאת תמתחי את האצבאות שלו אחורה שלא כמו שאר האנשים האצבעות שלו הולכות הרבה אחורה ולא נעצרות מבחינת האחיזה לדעתי אנחנו במקום טוב האחיזה היא אגודל אצבע אמה וכך הוא גם אוכל האחיזה היא נכונה האם באנשים עם גמישות יתר באיזה שהוא שלב בחיים האחיזה בשלה ?

מתנצלת על האורך, אודה לחוו"ד המקצועית
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:27 10.03.15
שלום רונית,
אני שמחה מאד שעברתם את האבחון בשניידר, ולאור זאת, אין לדעתי שום צורך באבחון נוסף. גם האבחנה לא "נוראית", ואתם יכולים מאד להרגע.!!!
חשוב להמשיך במעקב לגבי עניין הריכוז, וחשוב לטפל בנושא גמישות היתר בידיים. לא תמיד זה נעלם, אבל זה משתפר מאד. אז יש תקווה !!!!
לסיכום שלי : הילד בסדר, ועם קצת עזרה ומעקב - יהיה בסדר גמור !!!
הלוואי על כולם.
כל טוב!
 
רונית
15:12 18.03.15
היי ,
לא הספקתי להודות לך על תשובתך המרגיעה , לאורך כל הדרך התייעצתי איתך לגביי בני ( מגיל 3.5 ) ולאורך כל הדרך התשובות שלך היו מאוד מקצועיות וממש הנחלת בי את ההרגשה שאני לא לבד ועל כך תודה רבה

ללא כל ספק הורות לילד עם בעיות קשב וריכוז היא הורות אחרת אבל בזכותך ובעוד גורמים מקצועיים שמעורבים לאורך הדרך התחושה היא שלא כל המעמסה נופלת עליי וזה לחלוטין הקלה גדולה

אין מספיק מילים שיכולות לתאר את העזרה שלך אז אני יסיים בתודה ענקית בטוחה שיגיעו עוד התייעצויות :)

ללא ספק יש לי עוד דרך ארוכה עם בני , אבל אני לחלוטין מרגישה כי אנחנו בדרך הנכונה וב"ה יהיה בסדר !!!!

המשך יום טוב ,

שאלה קטנה לגביי הגמישות יתר פרט לריפוי בעיסוק יש משהו נוסף שניתן לעשות לענין הגמישות יתר ,
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:36 18.03.15
רונית שוב שלום,
גמישות-יתר היא עניין פיזיולוגי, שנולדים איתו. ככל הידוע לנו, זה משתפר עם הגיל. בטיפולים של רפוי-בעיסוק, ההורים מקבלים הדרכה לעבוד עם הילד באופן יום-יומי בבית, וזה מזרז את השיפור.
לגבי קשיי קשב וריכוז - גם זו בעייה מולדת, ועם טיפול נכון אפשר להתגבר עליה ולתפקד יפה בחיים. צריך לדעת היעזר באנשי המקצוע, להקשיב לעצות שלהם, ולהשקיע בילד, גם בטיפולים, וגם בהתייחסות נכונה בבית.
ברור שזה איננו קל, ועם עוד ילדים, יש תקופות של תחושה של עול כבד, אבל אני רוצה לומר, שהלוואי שלא יהיו צרות גדולות מזה !!!

כל טוב! אני שמחה שאני יכולה לעזור. התודה שאני מקבלת היא התגמול היפה ביותר שיש לי. אז תודה לך !!!!
 
שרון
12:06 16.03.15
יוכי שלום, הבן שלנו בן 3.7 נכנס לגן טרום טרום השנה , גן קשה עם ילדים שלא היו גמולים והיא צריך להתעסק עם הגמילה , אחכ עם בעיות אלימות בקיצור - הלך לאיבוד.
בשיחה עם פסיכולוגית שצפתה בו נאמר שהוא לא יוצר קשר עין תמיד שמדברים איתו ומשחק ליד ילדים ולא איתם הוא רוצה לשחק ולא יודע איך הוא נעמד מצפה שיזמנו אותו ושזה לא קורה הולך לשחק לבד. כמו כן הוא מאוד מוסח קם הרבה חוזר עובר מדבר לדבר.חשוב להגיד שאם קוראים בשמו לא תמיד הוא עונה אבל אם אומרים לו "רון קח" - הוא מפנה מבט מייד, או "רון בוא תראה " הוא מגיע ומביט לאן שהצבענו
אין דיבור חוויתי לא יספר מה היה בגן , אני שואלת והוא עונה - מה אכלת עם מי שיחקת? במה ? על הכול הוא עונה אבל לא מעבר כמו הגננת הייתה היום? בכלל קשור יותר לצוות הצהרון .
עונה לשאלות ומבקש מה שהוא רוצה אבל לא משתף
מדובר בילד חם אוהב לשחק איתנו עם אחיו מנשק המון נהנה ממשחקי מחבואים , תחרות ריצה ,אהוב על חבריו של אחיו
מה יש לילד? האח הגדול סובל מבעיות קשב וריכוז והפרעת למידה
מה יש לילד?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:14 17.03.15
שרון שלום,
אינני יכולה לקבוע אבחנה רק על בסיס תיאור באינטרנט. זה לא מקצועי ולא אחראי. צריך להתרשם מהילד באופן ישיר, לשוחח עם הגננת (לפעמים הגננת מגזימה), לפעמים הולכים לגן כדי לעשות תצפית שם, אולי להעביר לו אבחון פורמלי, ורק אז אפשר לדעת.
ייתכן שהילד בסדר, אבל הוא לחוץ בגן, ולכן הוא מתנהג אחרת, בצורה לא תקינה.
אני מציעה לך לבקש הפנייה למכון להתפתחות הילד. תפגוש אתכם פסיכולוגית, והיא תעבור אתכם את התהליך. בסופו, תוכלו לדעת בוודאות, ואם צריך - לטפל בילד.
כל טוב!
 
אורית
19:24 16.03.15
שלום
אני אם חד הורית לילד בן 3.5
, מאז גיל שנה.
אב מבקר פעמיים בשבוע.
ילד חייכן ומתוק . עבר ניתוח כפתורים בגיל שנתיים
ונמצא קרוב לשנה בטיפולי שפה עם קלינאית תקשורת
אחת לשבוע. נמצא בגן עירייה. היה שיח בנוגע לגן שפה
כרגע ממשיכים בגן הרגיל.
עשינו אבחון נוסף , והקלינאית אמרה שהילד גוזר
עם פה פתוח, ועושה פעולות עם כל הגוף והפנים.
האם זה יחלוף רק עם ריפוי בעיסוק או שיש תרגילים
שכדאי לעשות עם פיזיותרפיסטית לילדים ( יש דבר כזה בכלל?!)
אני חוששת שלהעמיס על הילד עוד מפגש עם איש מקצוע
יקשה עליו, אולי יש תרגילים שניתן לעשות בבית?
מה ההשלכות של דבר כזה? ז״א לגזור עם פה פתוח וכו

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:09 17.03.15
אורית שלום,
אלה סימנים של היפוטוניה, וכדאי וחשוב לטפל בכך. אני בהחלט מסכימה איתך, שעוד טיפול יכביד, גם עלייך וגם על הילד, אבל עדיף לטפל בגיל צעיר, ולחזק את הילד, מאשר להמתין. אח"כ קשה יותר, וחוויית התסכול והכשלון של הילד גדולה יותר.
הטיפול בהיפוטוניה יכול להיות גם ע"י פיזיותרפיסטית, וגם ע"י מרפאת בעיסוק.
בהצלחה!
שלום,

זקוקה להתייעצות מקצועית ועניינית .. הבנתי שזה המקום (-:
כל הפרטים חשובים (כנראה)
בני בן 6. בכור. יש אח נוסף במשפחה בן 3.
בחודש האחרון החל לירוק המון.
מה זה המון?
הוא מוציא רוק על שרוולי החולצה הארוכים עד כדי כך שהשרוולים רטובים לגמרי!
לעתים הרוק נשאר על הסנטר ואז הוא מנגב אותו וזה מתנגב על הלחיים- יש לו לחיים אדומות מלאות יוסש בגלל הריור הכבד הזה!
הוא לא שולט בזה כך זה נראה ולא מפסיק.
בנוסף, מרבה לנשוך את שולי בגדיו..

מדובר בילד נורמטיבי, פעיל, מפותח לגילו וכו..

אציין שלפני שנה, בגיל חמש, חווינו שבועיים מפחידים איתו.
הילד החל להזות במהלך כל היום.
לא היה לו חום! לא היה חולה לפני כן.
היה ממש מדמיין דברים, רואה שיש לי רגלי דינוזאןר ומדבר בקול מוזר כאילו הוא בהיפנוזה.
עשינו בדיקת EEG שיצאה תקינה.
פסיכולוג ילדים פרטי אבחן ואמר שאין טראומה שהילד חווה (כבר חששנו שהיה משהו בגן)
וברוך ה׳ כעבור שבועיים נעלם כלא היה.

נתונים נוספים:כשיש חום גבוה מתחיל לפתח הזיות- לפעמים. לא תמיד.
בריחת שתן בלילה - לא מרגיש.
עשינו בדיקת כליות באולטראסאונד-הכל תקין.

מה התרשמותכם הראשונית לאור הנתונים הרבים שסיפקתי?
יש קשר לנוירולוגיה.?
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:27 12.03.15
מעיין שלום,
קשה לדעת דרך האינטרנט, אם הריור נגרם מבעייה גופנית, או שזו בעייה התנהגותית. קודם כל צריך לשלול בעייה גופנית, ולצורך זה יש להתייעץ עם רופא ילדים. אולי הוא יחליט לשלוח אתכם לייעוץ נוסף אצל רופא אף-אוזן-גרון.
אם אין בעייה גופנית, ומדובר בהתנהגות חריגה שהתפתחה אצל הילד, כדאי להתייעץ עם פסיכולוג איך לעצור אותה. יש שיטות ללמד את הילד לשלוט בכך.
מקווה שהבעייה תיפתר במהרה.
הרבה בריאות !
ותודה על התייחסותך
זה מאד עוזר!
שוב שלום,
זה איננו התחום של ריפוי בעיסוק, אלא של קלינאית תקשורת, ו/או פסיכולוגית. קודם כל.
בהצלחה!
 
אריאלה
07:28 13.03.15
שלום
יש לי בן בן 6 חודשים.
מאז שנולד היו לו אצבעות ארוכות ובטיפת חלב הגיע לאחוזון 96 בגובה למרות שאני ובעלי לא גבוהים מהרגיל (1.63 ו 1.75).
מעבר לזה הראש דווקא באחוזון 21 ובמשקל 50. אובחן גם עם טונוס שרירים מעט גבוה.
אין לנו היסטוריה של תסמונת מרפן במשפחה.
רציתי לדעת מבחינת התמונה הקלינית האם יש חשש שמדובר בתסמונת מרפן?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:46 13.03.15
סימה שלום,
אני מבינה שאת מודאגת ומתוחה, אבל אינני רואה עצמי ככתובת הנכונה לענות לשאלתך. ראשית, זה עניין רפואי, ושנית - זה מחייב בדיקה גופנית של הילד.
אם אינך סומכת על רופא הילדים, בקשי ממנו הפנייה לרופא מומחה בהתפתחות הילד, או למומחה בתסמונות גנטיות.
אני מקווה שתתבדי. מאחלת לכם בריאות וכל טוב!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  121  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים