בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
ערב טוב
בני בן ה-4 ילד חברותי וחמוד. הוא בגן טרום חובה ויש לו שם די הרבה חברים. הוא מזמן הרבה חברים אלינו, והולך לחברים.
הוא ילד קצת ביישן, אבל בכל זאת מאוד אהוב ומוזמן הרבה. אציין שהוא מאוד קשור אלינו ההורים.
הבעיה היא, שכל החברים שלו מגיעים אלינו, וההורים משאירים אותם והולכים לשעה- שעתיים, ומשאירים אותם אצלנו לבד.
לעומת זאת, בני לא מוכן בשום אופן להישאר לבד אצל חבר. עוד לא ניסינו את זה, כי רק מלדבר על זה הוא מתחיל להילחץ, ולא רוצה בשום אופן, ולא מסכים. לא ננסה לעשות זאת ללא תיאום איתו, כי הוא יעשה סצינות ובכי, ואני לא רוצה להשאיר אותו כך אצל חבר (אף אחד מהם גם לא יהנה מזה...).
אציין, שעד השנה הוא היה בגן פרטי, ונכנס לגן מעורב של טרום טרום + טרום חובה, כך שיש שם לא מעט ילדים שזו השנה השנייה שלהם בגן, והם מכירים יותר טוב.
מה דעתך? איך ניתן לשכנע אותו לנסות ללכת לבד? (אני גם לא רוצה שיתפסו אותו כ"שונה" , וגם לא רוצה "להתנחל" אצל הילדים האלה בבית, כדי שימשיכו ויזמינו אותו...)
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:20 18.12.14
נעמי שלום,
ייתכן שהבטחון העצמי עדיין נמוך מעט, והילד זקוק למקום שבו הוא מרגיש יותר בטחון, וזה הבית.
אני מציעה לא ללחוץ אותו כרגע, ולתת לו להיות המארח אצלכם בבית. אני משוכנעת שעוד כמה חדשים גם יהיה מוכן להתרחק מהמקום הבטוח וללכת לחברים. זה יגיע. סבלנות !
כל טוב וחג שמח!
 
לילוש
14:20 15.12.14
יוכי היקרה,
אני נהנית לקרוא את תגובותייך הנעימות והתומכות. כל הכבוד!
רציתי לשאול לגבי בני בן השנה ו7 חודשים...
הכל התחיל כשבגיל שנה וחודש בעת בדיקה שגרתית הופנינו מהרופאה בטיפת חלב להתפתחות הילד משום שלדעתה הילד עם קשר עין קצר מידי, לא מבין הוראות פשוטות, צועק הרבה ואין הברות.
לאחר אבחון במכון להתפתחות הילד בו ראו אותו: קלינאית תקשורת, פסיכולוגית וגם רופא התפתחותי נקבע שלילד יש איחור התפתחותי רב תחומי של כחצי שנה. אך מאוד תקשורתי. שלחו לבדיקת גנטית ציפ אך אני מאוד מפחדת לעשותה. אני יודעת מה היא בודקת. המליצו על מעון יום שיקומי.
חשוב לי לציין שבכל האבחונים בני לא שיתף פעולה ולדעתי לא ראו אותו כפי שהוא.
בני נמצא בגן פרטי רגיל, אומר אמא , די והברות כגון: נה, מה, בה, דה , טא , אה.
אני יודעת שיש לו איחור שפתי הבעתי, אך לגבי הבנה - הוא מבין כל מה שאנחנו אומרים לו, קח, תשים, תתן לסבא/סבתא/דוד/ דודה וכו', מאכיל חיות ובובות, משחק במשחקי הרכבות, בונה מגדלים של קוביות. מתקשר בצורת ג'סטות, מזמזם שירים שהוא אוהב, למשל כל פעם שרואה חיה מסויימת מזמזם את המנגינה של השיר התואמת, עושה קולות של סוס, אריה . עושה עם הפה דג, יודע חלקי גוף, עושה פרצוף עצוב/קוף, עצמאי באכילה שלו, התחיל ללכת בגיל שנה ו5.
מאוד אוהב לשחק לחקור לנסות ולבדוק.
מאוד תקשורתי.
דבר אחד לא מובן לי - כשאנחנו משחקים עם בובות של חיות ואשאל אותו איפה למשל הסוס הוא יידע, ואם אראה לו בובה למשל של חתול יעשה לי את הקול שלה אבל אם נקרא ספר יחדיו ואשאל איפה הסוס לא יצביע אך לסירוגין יכול אחרי כמה דקות לדפדף בספר לראות את הסוס ולזמזם לי את רוץ בן סוסי.....
ייתכן שהוא לא מצביע לי בספר כי לא רוצה?
בדברים אחרים שהוא רוצה הוא כן מצביע.
דבר נוסף אין לו עדיין תחושת גדול-קטן, הוא יכול לראות מגלשה צעצוע קטנה ולרצות לגלוש עליה.....ולבכות כשאני מסבירה לו שאי אפשר והוא גדול מידי לזה
לגבי העיכוב בשפה - אנו מטופלים ע"י קלינאית וגם ריפוי בעיסוק...
מה דעתך?
 
לילוש
14:27 15.12.14
שכחתי לציין
שבהריון שלי, בשבוע 5 לא ידעתי שאני בהריון עדיין ועשיתי חיסון נגד אדמת בהמלצת הרופא, עשיתי פעמיים בדיקת הריון שיצאה שלילית ואז התחסנתי ומסתבר שהבדיקה הטעתה אותי. בכיתי המון לאחר שהבנתי שחוסנתי בהריון ולקחתי את זה מאוד קשה אך המכון הטרטולוגי/ ייעוץ מחלות זיהומיות ועוד הרבה מקומות ששאלתי והתייעצתי אמרו שניתן להמשיך את ההריון.
כעת רציתי לשאול האם ייתכן שהעיכוב של בני נובע מהחיסון? איך אוכל לדעת מה הסיבה לעיכוב?
האם יש ילדים בגיל של בני וגם בגיל מאוחר יותר שעדיין לא מג'ברשים ומשלימים פערים?
מאוד דואגת
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:48 17.12.14
לילוש שלום,
לגבי הקשר עם חיסון - יש כיום מחקרים חד-משמעיים שאין קשר בין פגיעות התפתחותיות לבין חיסונים.
עדיין אין לנו תשובות מלאות לכל הסיבות של העיכובים שיש בהתפתחות. לכן חשוב לעשות את הבדיקה הגנטית, וכל בדיקה אחרת שהצוות הרפואי ממליץ. זה חשוב לדעת גם עבור בני משפחה אחרים, וגם בדור הבא.
יש ילדים שמשלימים פערים ומסתדרים. יש ילדים שמשתפרים, אבל נשארים עם לקות למידה, או קשיים אחרים, לפעמים מינימליים, ולפעמים יותר קשים.
חשוב לטפל, מוקדם ככל האפשר, כדי לנסות לסגור את הפער ולקדם את הילד. ככל שהילד צעיר יותר, המוח שלו יותר פלסטי ומושפע מהטיפולים.
כמי שעבדה במכון להתפתחות הילד כ-40 שנה, אני ממליצה לסמוך על הצוות המקצועי ועל ההמלצות שלו.
מאחלת לכם שיפור, וכל טוב! תמיד תקווי שיהיה שיפור ויהיה טוב יותר,
חנוכה שמח!
תודה על תגובתך, רציתי שתראי את הבדיקה הנוירולוגית ותגידי לי מה זה אומר בבקשה:
ערני וחיוני
אורור ראתי טוב נשימה בועית
עמוד שדרה תקין
ללא סימנים דיסמורפיים
ראש סמטרי עצבים קרניאליים פנים סמטריות
מימיקת פנים תקינה תנועות גלגלי עיניים תקינות אישונים תקינים
תנועות צוואר וכתפיים תקינות....
....
כוח גס תקין וסימטרי ב4 גפיים
החזרים גידיים תקינים וסימטרים
טווחי תנועה מוגברים בירכיים ובכפות הרגליים מוגברים בברכיים במרפקים ובכפות הידיים ותקינים בכתפיים
לא נצפה רעד או דסמתריה בביצוע פעולה
בבינסקי שלילי

ציון הדיקיו של התפקוד חזותי מוטורי יצא 60 ושל השפה 42
האם יש מצבים כאלה של ילדים שהוגדרו עם פיגור? האם יש ילדים שהדביקו פערים?
שוב שלום,
זה אומר שהבדיקה הגופנית בסדר, ואין שום סימנים לפגיעה נוירולוגית. וזה חיובי !
מצד שני, התפקוד הקוגניטיבי נמוך, בעיקר בתחום השפה.
כפי שאמרתי, יש ילדים שסוגרים את הפער, ונכנסים לנורמה. נקווה שגם אצלכם.
 
רננה
16:27 10.12.14
דר' יוכי שלום רב,

בני הקטן בן 4 ולפי דעתי סובל בעיכוב בהתפתחות שפתית.
הוא עדיין מתקשה לחבר משפטים מאד מורכבים, לדוגמא הוא מעדיף להגיד: "פנס,פנס" , או " אני רוצה פנס" אבל לא יגיד - אני רוצה את הפנס שנמצא בארון....
לא מצליח להסביר מה קורה לו, כמו לדוגמא איפה כואב לו או איך קיבל את מכה.. הוא יכול לומר היכן כואב לו (ולרוב מעדיף להצביע על המקום), אבל כל נסיון להוציא ממנו יותר ממשפט אחד ברצף לא מצליח.
אני מנסה לדובב אותו על מה שקורה בגן וקשה לי להבין מה עשה באותו יום.
מכיוון שהשנה אנחנו נמצאים בחו"ל, לא אוכל לאבחן אותו , אבל הייתי רוצה לדעת האם אוכל לנסות לעזור לו בבית.

תודה,
רננה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
10:19 12.12.14
רננה שלום,
אתם במצב מורכב. ייתכן שלילד היה איחור שפתי ראשוני, עוד לפני שנסעתם, אבל כנראה שהוא מחמיר בעקבות החשיפה שלו לדו-לשוניות. זה מוכר לנו, זה, קורה, וזה קשה.
כן חשוב, אפילו מאד חשוב, לטפל בכך ולא להמתין עד שתחזרו ארצה. אולי תוכלי למצוא קלינאית-תקשורת ישראלית במקום שאתם נמצאים, אולי מישהו מהארץ יכול לעזור לכם, אפילו באמצעות קשר טלפוני. מעל גיל 4, כל דחייה של הטיפול עלולה לגרום אח"כ קשיים לילד בכניסה לביה"ס ובמוכנות ללמידה.
בהצלחה!
 
רננה
12:46 12.12.14
אני אצור קשר בארץ עם חברה שהיא קלינאית תקשורת בארץ..
לצערי אנחנו גרים במקום כמעט ללא ישראלים..

תודה רבה,

רננה
 
רונית
13:16 05.12.14
לציין כי יודע לצייר ריבוע ,משולש קיים קושי ,מצייר צלב ללא בעיה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:36 06.12.14
רונית שוב שלום,
ניכר שקשה לך לקבל את ההערכה של הגננת, וכי את רואה בדבריה מעין ביקורת לא מוצדקת על הילד שלך. אני מציעה לך להשלים עם ההערכה שלה, ולראות אותה כמקצועית, מאחר שיש לה נסיון בוודאי עם ילדים רבים, והיא יכולה להשוות בקלות בין הילדים, ולזהות מתי ילד חורג מן הנורמה הממוצעת של הילדים האחרים.
אין זה אומר שהילד שלך לא תקין, אלא שיש לו כנראה כמה תחומים של קושי, לא נוראי, וכדאי לטפל בכך, ולא להטמין את הראש בחול. תמיד מוטב לטפל מוקדם, כדי שהקושי לא יתקבע, והילד לא יסבול מכך.
כפי שהצעתי לך, כדאי לפנות למקום מסודר בתחום התפתחות הילד, שם יש צוות, שעובד בשתוף-פעולה. כדאי שיראה אותו רופא עכשו, גם אם לא יעשה כלום, ויזמין אתכם לביקורת בעוד שנה. במצב כזה, בדיקת הביקורת תהייה אמינה יותר, כיוון שהרופא כבר יכיר את הילד.
ממליצה לך להרגע, לקוות לטוב.
כל טוב!
 
רונית
13:52 08.12.14
דר יוכי שלום ,
היה לי חשוב לחשוב על דברייך ואני מודה לך על הכנות !!!!
כפי שציינתי אני ני לא מתכחשת שלבני יש קושי , קושי שאני ראיתי אותו בגיל 3 והלכתי איתו למרפאה בעיסוק באופן פרטי עד שהתפנה תור דרך הקופה ......
אני כל הזמן שומעת את המילה שיש לבני הפרעת קשב וריכוז ואני טועה ביני לבין עצמי האם הקושי שנאמר לי מהגורמים המקצועיים הוא אכן נכון או כי קיים קושי קוגניטיבי אחר
כפי שציינתי בני הולך לחוגים , להצגות ללא כל בעיה ,ילד מאוד חברותי אני לא רואה שוני בהתנהגות שלו מול ילדים אחרים פרט לעובדה שהוא קצת ביישן אך זוהי תכונת אופי .
אני קוראת דיי הרבה ניזונה בעיקר מהאינטרנט לא יודעת אם זה טוב או רע לענין הפרעת הקשב והריכוז ,קוראת על תופעות הלואי של הריטלין ואם לומר את האמת אני שואלת את עצמי עד לאן הגענו האם היתרונות של התרופה אכן עולות על החסרונות שלה אני לא בטוחה בכך .
בהמשך לעצתך לקראת חודש מרץ אני יפנה ליחידה להתפתחות הילד במקום מגוריי ויבקש שבני יעבור אבחון פסיכולוגי

לענין ההפרעת קשב וריכוז אני יפנה בימים הקרובים נוירולוג דרך הקופה , אני בקופת חולים כללית ומברור קצר שמעתי על דר' עדי אדר אשמח לדעת אם שמעת על האבחונים שלו או עליו ובמידה וקיימים נוירולוגים בעלי שם בהבחנת קשב וריכוז אשמח אם תוכלי להמליץ לי עליהם גם אם מדובר ברופאים שאינם עובדים עם הקופה

מתנצלת על האורך ואין מספיק מילים בפי כדי להודות לך על העבודה הנפלאה שאת עושה בפורום הנ"ל

יום מקסים
רונית
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:15 08.12.14
רונית שוב שלום,
בשנות החיים הראשונות התמונה היא הרבה פעמים מעורבת, ובאמת קשה להפריד לעתים בין קושי קוגניטיבי, למשל קושי של הילד ללמוד או להבין דברים, לבין קשיים בקשב וריכוז. כי הרי ילד שמתקשה להבין, לא יהיה קשוב, יחפש עיסוקים אחרים, ויעשה רושם של מפוזר והיפראקטיבי.
מאידך, לכל איש מקצוע יש צבירה של נסיון עם עשרות ומאות ילדים, וכך הידע שלו מתבסס, ולדעתי, הוא תמיד אמין הרבה יותר מאשר קריאת מידע באינטרנט.שימי לב שהרבה מאתרי האינטרנט ממומנים ע"י חברת תרופות או גופים מסחריים אחרים, ויש להם עניין מיוחד בדרך שבה הם מציגים את הדברים.
לגבי הריטלין - את צודקת שעלולות להיות לתרופה תופעות לוואי, כמו לכל תרופה. אבל : א. התרופה ניתנת תחת מעקב רופא צמוד. ב. יש היום כמה תרופות, וניתן להתאים לכל ילד את התרופה ואת המינון האישי המתאים לו. שוב, אני מרגישה שקשה לך לסמוך על אנשי המקצוע, אבל אין להם תחליף!!
שמעתי על ד"ר אדר, דברים טובים. איך אומרים ? תחשבי טוב ויהיה טוב.
 
רונית
10:19 09.12.14
בוקר טוב ,
תודה רבה , עזרת לי מאוד
המשך יום מקסים
 
רונית
23:06 03.12.14
דר' יוכי שלום רב אודה לחוו"ד המקצועית
פניתי אלייך מספר פעמים לגביי בני אשמח לשמוע את דעתך
בני היה לפני מספר ימים בן 5 בסך הכל מתפתח יפה מטופל אצל מרפאה בעיסוק , קלינאית תקשורת וגננת שילוב
ישנו חשד להפרעת קשב וריכוז
פניתי היום לגננת על מנת להתייעץ איתה האם ללכת עם בני עכשיו לנוירולוג לבדיקת הנושא או להמתין מספר חודשים עם זה ככל הנראה אני ישאיר אותו גן על מנת שיגיע לכיתה א בשל יותר לציין כי הוא הכי קטן בגן , היא אמרה לי שהיא התכוונה ליצור איתי קשר ואני הקדמתי אותה והיא רוצה לבקש את אישורי לביצוע אבחון פסיכולוגי
רציתי לדעת מהם השלכות לכך

לציין כי נועם בגיל 4 עבר אבחון פסיכולוגי

שאלה נוספת רצייתי לדעת אלו טיפולים מומלצים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז פרט לריטלין - אני באופן אישי מאוד מתנגדת למתן תרופה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:13 04.12.14
רונית שלום,
למעשה, את שואלת לגבי 2 בדיקות.
1. בדיקת נוירולוג : במכונים להתפתחות הילד מקובל, שהילד נבדק ע"י נוירולוג-ילדים אפילו כבדיקה ראשונית, מייד כשהוא מגיע למכון, ובוודאי כאשר הוא כבר נבדק ומטופל ע"י 2 אנשי מקצוע אחרים. לכן, הייתי בהחלט ממליצה על בדיקה כזו. הנוירולוג הוא גם רופא התפתחותי, והתרומה שלו עשוייה להיות חיובית ומשמעותית.
2. בדיקה פסיכולוגית. : ילד עם קשיים בהתפתחות, כפי שנראה אצל הילד שלך, מקובל שהוא עובר אבחון פסיכולוגי בין גיל 5-6. זאת, כדי לראות את הבשלות לביה"ס, וכדי לנסות לאתר מראש תחומי קושי שעלולים להשפיע על הלמידה שלו, בקריאה, בכתיבה או בחשבון, למשל. לכן, הגננת מבקשת את הפסיכולוגית של הגן לאבחן את הילד, וגם לערוך עליו תצפית בגן. כך אפשר יהיה לדעת אם נכון להעלותו לכתה א', או עדיף להשאיר אותו עוד שנה, וכן - אם יעלה לכתה א', האם יזדקק לעזרה לימודית. גם אבחון זה עשוי לתרום לך מידע, ויקל עלייך לעשות את ההחלטה הנכונה לגבי המשך הדרך.
בהצלחה!
 
רונית
08:46 05.12.14
תודה על תשובתך

במידה ויעבור אבחון פסיכולוגי אני מעוניינת שהוא יעבור אותו באופן פרטי האם מערכת החינוך יכולה להתנגד לכך ?

בני הוא יליד נובמבר ולמיטב הבנתי זה נתון לשיקול דעתי האם להשאיר אותו גן זאת אומרת שאין צורך באישור פסיכולוגי

לעניין הנוירולוג האם לדעתך לבצע את האבחון עכשיו או בשלב מאוחר יותר בהנחה שהוא נשאר גן

אם לומר את האמת אני מתוסכלת וממש מרגישה כי לא נותנים לבני לגדול בשקט בסך הכל מדובר בילד מקסים , הוא ילד שקט עם שובבות טובה ובריאה וממושמע לכל כללי הגן ,מאוד חברותי יש לו הרבה חברים בגן .

אני לא מתכחשת לאיחור ההתפתחותי הוא אכן קיים ולדעתי כתוצאה מאיחור בתפיסה נכונה של הצבע - רק לפני חצי שנה הוא התחיל לאחוז את הצבע ועד אז הוא נמנע מציור וכל הזמן היה אומר לא רוצה לצייר כי הוא לא יודע הביטחון מתחיל לחזור לו אבל קיים פער של שנה שלא התנסה בציור ולכן הנושא הגרף מוטורי חלש

הוא הולך לחוג שחיה ורשמתי אותנו לחוג סדנה רכה שמטרת החוג היא שבכל מפגש מכינים יצירה אחרת כאשר הילד הוא זה שמחליט כיצד לבצע את היצירה ללא שום ביקורת מהסביבה - אתמול הוא הכין בית מקרטון ונגע בדבק ובעוד חומרים ללא כל בעיה באופן כללי היה מעדיף שאני ייגע בדבק אך כשראה שאני לא נוגעת בדבק אינו נמנע מהמגע

יודע לספור עד 20 מבצע דפי עבודה של הכנה לכיתה א יודע לזהות יוצא דופן מספרים עד 10 יודע לזהות יודע איך כותבים את השם שלו לא יודע לכתוב אותו אך מזהה את האותיות ויודע מה בא אחרי מה

מרכיב פאזלים של 48 חלקים בצורה מושלמת
אם נותנים לו לחזור על ציור מקווקו יודע - הציור לא בא לו באופן ספונטני אך אם מבקשים יודע לצייר דשא שמש
איש מצייר ראש גדול עיניים אף ופה , הידיים יוצאות מהראש והרגליים יוצאות מהגוף
מאוד מקפיד לצייר גם שיער

בגן הגננת מתעקשת על כך כי קיימת הפרעת קשב וריכוז בשעת מפגש יושב אם כולם ולא קם מהכיסא ולא מפריע לילדים אחרים לדבריה חולמני לא ברור לי כיצד יודעת שאינו מקשיב ייתכן כי חולמני אך כן מקשיב לא כל כך ברורה לי האינדיקציה' ייתכן כי חולמני לפרקים קצרים לא לכל הזמן

אשמח לחוו"ד
האם זה כל כך נורא שילד בן 5 עדיין לא יודע להעתיק את שמו או סתפ צורה שנותנים לו להעתיק האם הפער הוא כזה גדול היה ב16/11/2014
 
רינה
20:06 04.12.14
היי חש לי ילד בן 3 לאחרונה אני מקבלת דיווחים מהגן על תיפקדיו כמו למשל
שהגננת מניחה סלסלת משחק עם קוביות או לגו
הילד רץ לאזור המשחק ואוסף לילדים את המשחק
במין אובססיה כזאת ולא מרשה להם לפזר למרות
שהגננת מסבירה שזה בסדר
אינו מצליח המון פעמים לתעל את כעסיו ללא קשר לגן
גם בבית בכל מיני מצבים הוא מתחיל לבכות ולצרוח
ולפעמים גם לדפוק את ראשו בריצפה
מתקשה במגע ובלהפתח עם אנשי צוות גן המון זמן
מקשה לשבת ולהתרכז ולשמוע רעשים בלגאן ומקומות צפופים
איני יודעת איך להתמודד כבר ומה לענות לצוות הגן ואיך להתמודד עם כעסיו הרבים
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:18 04.12.14
רינה שלום,
בוודאי שחשוב לנסות ולברר מה הסיבה או הסיבות להתנהגות זו של הילד. בדרך כלל, התנהגות כפי שאת מתארת מופיעה בתגובה למשבר כלשהו בסביבה של הילד, שגורם לו למתח, למצוקה או לחרדות. האם יש מתח בבית? האם קרה משהו בגן ?
אם אין סיבה שנראית לכם, וההתנהגות ממשיכה מעבר לכמה שבועות, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי, לאבחון ישיר של הילד, אשר יוכל להגיע לשורש העניין.
כל טוב!
 
מ
15:28 04.12.14
שלום
מה החשיבות של שנת צהריים בגיל 5 וכמה שעות לינת לילה ולינה ליממה דרושות תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:03 04.12.14
שלום,
ילדים רבים מפסיקים עם שנת הצהריים בסביבות גיל 4-5, וזה תקין. יש הורים שאפילו מעדיפים כך, כיוון שאז הילד נרדם מוקדם יותר בערב.
שעות השינה בלילה הן כ-9-10 שעות, וכאמור, בגיל זה, די בשנת הלילה.
כל טוב!
שלום, אנחנו שוקלים להיכנס להריון. אני סטודנטית בתואר שבו לומדים יום שלם (משמונה בבוקר עד שבע בערב) ועוד חצי יום (עשר עד שתיים).
האם מגיל חודשיים ניתן להשאיר את התינוק עם אביו או עם מטפלת בזמן הזה או שיכול להיגרם נזק להתפתחותו?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:00 02.12.14
כרמל שלום,
מה שחשוב הוא הקביעות והיציבות של הדמות המטפלת בתינוק, וכמובן - יכולתה של הדמות הזו לתת מענה פיזי ורגשי לצרכים של התינוק. זו לא חייבת להיות האם. חשוב שתהייה סבלנית, רגועה, זמינה, וכמובן שתדע להאכיל, לחתל, להחזיק בתינוק.
כל טוב, בהצלחה!
 
כרמל
14:16 02.12.14
 
אביב
11:45 20.11.14
תראי הגננת של אביב עשתה איתנו שיחה ולטענתה לאביב יש קשיים בהיגוי(כלומר לא מבינים אותו), ובעיות מיקוד במפגשים ופעילויות וכו'. מילאה שאלון, שלחנו אותו למכבי, הפנו אותנו לבדיקת שמיעה שם גילו ירידה קלה בשמיעה. אני חייב לציין כמה דברים על אביב בכל אופן בבית, כי יש כאן לדעתי פער בין הגן לבית. אני ואישתי הכנו רשימת מילים והגעענו ליותר ממאה מילים, עכשיו זה לא משהו שהוא משתמש בו כל הזמן אבל אם תראי לי תמונות של חיות חפצים וכו הו איגיד לך אותן מילים. יש לו באמת החלק מהמילים בעיית היגוי למשל רכבת יגיד "טבת" או כלב יגיד "אלב" או רפת יגיד "אפת", מחבר מילים כגון: הבית של מו(פרה) אגב אומר "פאה", שעון שלי, אבא שלי, תיק שלי,זה נראה כאילו הכל שלו(זה מצחיק) מצביע לדברים שהוא רוצה, מושך אותי ביד לדברים שהוא רוצה. לטענת הגננת חברותי מאד, אוהב. היא רשמה בשאלון בגדול משום מה אוצר מילים דל, אינו מכיר את חלקי גופו(הילד מכיר בגופו הכל אנחנו עוברים איתו על זה אחרי מקלחת!!!! רשמה משחק דמיוני דל, אני אתן דוגמא למשל בובות אוהב להאכיל לחבק לנשק , מטורף על מכוניות אז כל היום צועק "אוטו", מסיע את האוטו, היא טוענת שכאילו המשחק שלו לא מתפתח לדברים הבאים. גם אנחנו וגם היא חושבת שין בעיה בהבנה בכלל, מבין דברים מורכבים. היא אומרת ביחס לבני גילו במפגשים לא ממוקד לא מרוכז, כשהיא שואלת לגבי אלמנטים של סתיו הוא לא עונה לה אחרים כן, אבל לתמונות מגיב ישר. היא לא רואה פה קטסטרופה, אבל כן רוצה שנבדוק כי לטענתה הילד "מבלבל" כי יש פעמים בדברים שמעניינים אותו שהוא בעניין לגמרי ויש פעמים כמו בשיעור מוזיקה שהוא לא מתייחס בכלל להפעלה. כמו שאת שמה לב אנחנו מודאגים...חחח. פאזלים חדשים מרכיב בשניה !!!אם לא מעניין אותו אז קשה מאד להושיב אותו. למוכניות יש לו אובססיה הוא יכול לשחק במכוניות המון זמן ואופן המשחק הוא : מסיע , מסתכל מקרוב תוך כדי תנועה על הגלגלים, מנסה להכניס חפצים לתוך הרכב כגון "נהג קטן", מסדר את המכוניות בשורה, מסיע אותם על הקירות, גב הספה, שולחנות וכו'. עכשיו לגבי מיקוד וריכוז, יוצר קשר עין לא הייתי אומר אורך, זה תלוי אם זה מעניין אותו, יוצר קשר עין משותף, אני כן הייתי אומר שכשאני פונה אליו ומנסה למקד את המבט שלו אלי הוא כאילו מתעצבן ואומר לא אבל לא תמיד.
זהו הגדול, נשמח לתגובתך.תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:03 20.11.14
אביב שלום,
כהורים, תמיד עדיף לנו לשמוע שהילד שלנו מצויין, או לפחות בסדר. לצערנו, בחיים האמיתיים עולות לעתים בעיות, ועדיף לטפל בהן, ככל שהילד קטן יותר.
ראשית, תמיד יש פער בין התנהגות הילד בבית, לבין התנהגות הילד בגן, מסיבות רבות : בבית הילד מרגיש בטוח יותר, הסביבה שקטה יותר (קל לו יותר לשמוע!), אין תחרות של ילדים אחרים, ועוד. לכן, ההתנהגות בבית תמיד נראית יותר תקינה מאשר בגן.
אבל המבחן הוא דווקא בגן, כיוון שרוב חיינו אנו מתפקדים בסביבה חברתית, תחרותית, רועשת, מאתגרת.
לכן, חשוב להקשיב לגננת, וטוב שיבחנו את הילד אנשי מקצוע מנוסים, וימליצו לכם מה לעשות. ייתכן שיאמרו להמתין, עד שהשמיעה תשתפר, שיגדל עוד. וייתכן שימליצו על טיפולים מסייעים, כמו טיפול שפתי, וזה חיובי.
אני בפירוש ממליצה על התייעצות עם צוות להתפתחות הילד. זה רק יכול לעזור.
כל טוב!
 
אביב
12:07 20.11.14
ראשית תודה על תגובתך המהירה.
וכן אנחנו נקח אותו לקלינאי תקשורת ונטפל בעניין של השפה.
אבל האם את חושבת מהתיאורים שלי שיש פה איזה בעיה קשה כגון אוטיזם ? או משהו נורא אחר ?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:26 20.11.14
אביב שוב שלום,
בוודאי שאינני רואה משהו נורא !!! וקודם כל, טוב להרגע ולראות דברים בפרופורציה. ס"ה ההתפתחות שלו נראית בתחום הנורמה, וגם החריגות אינן חריפות.
כאיש מקצוע אנו יודעים, שבגיל הצעיר כל כך , התמונה לא תמיד ברורה, אבל בעקבות טיפול, השינויים הם דרמטיים. למשל, כשהילד מתקדם בדיבור, ויכול לבטא את עצמו יותר בקלות, הבטחון העצמי שלו עולה, הוא פחות "מתבלבל", קשר-העין שלו יותר טוב, וכל ההתנהלות שלו בחברה משתפרת. לכן, חשוב לדאוג שהשמיעה תהייה תקינה, ושהדיבור ישתפר. אני משוכנעת שבעוד כמה חדשים תראו כולכם את השינוי לטובה.
בהצלחה!
 
חדווה
20:41 11.11.14
בני בן שש עוד מעט, ילד חכם וחברותי אך מתמודד עם קשיים בויסות התחושתי וקשיי קשב וריכוז. בשנה האחרונה מדי פעם כשנפגש עם חבר הוא יוזם לסגור את הדלת ולהוריד מכנסיים ולגעת אחד לשני באיבר המין. בעבר דיברנו איתו על זה והסברנו שכל אחד נוגע באיבר מינו וגבולות הגוף וכו וכו ויכול להיות שהוא עכשיו מפחד שהסקרנות שלו היא דבר רע. אתמול כשחזר מחבר הוא סיפר לי ש״עשה דבר רע״ הוא וחברו נגעו אחד לשני ואפילו נתן לחבר נשיקה באיבר המין. הוא ביקש ממש שלא אספר לאביו. מה עלי לעשות במקרה כזה? אשמח להכוונה מה לומר לבני ואיך להתמודד
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:36 11.11.14
חדווה שלום,
ההסבר שלך נכון, אם כי נראה לי שיש כאן סקרנות יתר, ואולי הנאה מוגברת, בשל בעיות הוויסות התחושתי, ולכן התופעה בולטת יותר.
אני מציעה שתערבי את הגננת, ותבקשי ממנה לשוחח עם כל הילדים על הנושא. זה מאד מקובל בשנים האחרונות. למשרד החינוך יש אפילו תכניות הדרכה בנושא, כיוון שחשוב ליצור אווירה כללית אצל הילדים לגבי מה מותר ומה אסור.
בוודאי שאין להעניש או לכעוס, אבל חשוב להיות החלטיים ותקיפים.
בהצלחה!
 
אמא
18:26 11.11.14
בני כמעט בן 4 ובתחילת שנה עבר גן וכו'
הוא נמצא בגן רב גילאי, יחד איתו יש גם ילדים בגיל חובה. ויש להם התמודדויות מול הגדולים.
לאחרונה הוא התחיל להציק לאחיו הקטן מתוך משחק וגם סתם. משתלט עליו, משכנע אותו להביא לו מהעוגיות שלו מהדברים שלו.. משכנע ממש כאילו מכריח.. אני לא יכולה שלא להתייחס וכל תגובה יוצאת לא טוב וכשכן ניסיתי לשתוק סתם נהייתי עליו טעונה והתפוצצתי אח"כ.
ולי הוא עושה סרטים אם אני לא מביאה לו משהו וגם אם אין לי בכלל להביא לו, הוא לא מבין את זה ובוכה וצורח על זה..
בגן היו 2 מקרים השבוע שבאחד הוא החזיר לילד הכי מציק בגן (מהגדולים) וזרק עליו קוביה ובמקרה השני זרק קוביה על ילד בגילו עדין שעיצבן אותו והגננת אמרה שהוא זרק אך היה בהלם כשפגע.. ז"א שלא באמת התכוון..
אני יודעת שעובר עליו דברים.. אמרי לי בבקשה איך עליי להתנהג ולהגיב ולהיות חזקה!
כל הרחבה תהיה ברכה.
תודה רבה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:33 11.11.14
אמא יקרה שלום,
בבסיס הדברים כנראה שהילד שלך מתחיל להיות מודע לתחרותיות בחיים, מצד אחד - אחיו הקטן, מצד שני - הילדים הגדולים בגן, ואולי הוא מרגיש, משני הכיוונים, שהוא "המקופח".
אני מציעה לך למצוא דברים שיוכלו לפצות אותו : למשל, לתת לו בבית תפקידים של האח הגדול, כדי שירגיש אחריות ואת הבכורה. לדוגמה, אפילו להרשות לו ללכת לישון קצת יותר מאוחר מאחיו.
חשוב שתמצאי זמן להקדיש לו לבד. בכלל, טוב כשלהורים יש זמן נטו עם כל ילד לחוד! בזמן זה טוב לשוחח עם הילד, לעשות איתו דברים שהוא אוהב במיוחד, ולתת לו להרגיש "בן יחיד", לפחות פעם בשבוע.
אפשר גם לבקש את הגננת, שתיתן לו תפקידי אחריות בגן, כדי שלא ירגיש נחות מול הגדולים יותר, וכמובן - לבקש ממנה להתערב, אם היא רואה שמציקים לו.
בסופו של דבר, הילד לומד להתמודד, וזה אפילו מחשל אותו.
בהצלחה!
 
ליאת
09:04 09.11.14
יש לי ילדה בת חמש וחצי , ואחת " ההנאות " הגדולות שלה זה חיטוט באף , היא לא מסוגלת שיהיה לה ליכלוך מיותר באף , העניין מתעצם לאחר קירור או שפעת כי אז יש לה הרבה עניין , שמתי לב שזה כבר סוג של אובססיה , והיא לא ככ שולטת על זה , ( זה נמשך כבר די הרבה זמן ) אני מפחדת להשתמש במילה טורדני ... אבל האצבע שלה נמצאת בנחיריים מרבית היום , והיא סיפרה לי שהסייעת העירה את תשומת ליבה ...
אני מעירה לה , אבל לא רוצה להשתמש בהפחדות של יהיה "לך אף גדול או נחיריים גדולות "...השאלה שלי איך אני מסיטה אותה מעניין בלי שתפתח אובססיה חלופית ... אשמח לעצה מהירה !!!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:51 09.11.14
ליאת שלום,
יש ילדים שיש להם רגישות תחושתית בגוף, או באזורים מסויימים, ואנו רואים אצלם ,התעסקות יתר" באזורים האלה : נגיעות, ליטוף, גירוד, או, כפי שאת מתארת חיטוט באף. 0או בפה, או באצבעות בדרך כלל).
בגיל צעיר זה לא נורא, ואנו ממליצים שלא להתייחס לכך. פשוט להתעלם. בדרך כלל זה חולף, אבל אם זה ממשיך, הרי בגיל 7 אפשר כבר לטפל בכך בדרכים פסיכולוגיות, כדי לגמול את הילד.
להצעתי, בשלב זה פשוט התעלמי, ואל תגיבי.
בהצלחה!
 
אמא
22:14 08.11.14
ד"ר יוכי שלום, תודה על הפורום.

בני השני בן שנתיים ושמונה חודשים ולאחרונה נהיה בכיין בצורה מעצבנת מאד.. (אנחנו חווים קושי זוגי שמשפיע עליו לדעתי, אנחנו בטיפול אך זה תהליך..) כל דבר קטן הוא בוכה בהגזמה. אנחנו מודעים לזה שיש לו קצת בעיה של וויסות תחושתי, ולאחרונה הוא התחיל לחבק יותר מידי, נדבק מאד וגם שמבקשים שיפסיק, הוא לא מפסיק.. זה מציק ומעצבן ובעיקר מדאיג אותי, אני לא רוצה שגם בגן הוא יהיה "קרציה"..
אנא עזרי לי.. (וזה מעבר ל"גיל שנתיים הנורא".. משהו באופי העצמי שלו התחיל להשתנות לכיוון השלילי..)
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:30 09.11.14
יעל שלום,
אינני בטוחה שמה שאת מתארת הוא מעבר ל"גיל שנתיים הנוראי" !! לדעתי, זה בהחלט במסגרת גיל המרד הזה, ולכך גם נוסף אולי תחושת המתח בבית בשל הקשיים הזוגיים שלכם. וכפי שאת מציינת, מדובר בילד עם קשיי ויסות תחושתי, שעם ההתפתחות, גם הולך ונהייה יותר מודע לקושי שלו. כל זה יחד, בוודאי יוצר בילד אי-שקט ומתח, שבא לידי ביטוי בצורך בקרבת מבוגר, ובתגובה רגשית יותר קיצונית מהרגיל.
ועדיין - זה נראה לי בטווח התקין והסביר, ולא הייתי מודאגת מכך.
אני מציעה לך לשדר לו רוגע, וסבלנות. למצוא את הדרך להרגיע אותו כשהבכי מתפרץ - או בחיבוק, או בשיר אפילו, או בהסחת דעתו. אני בטוחה שזה יחלוף.
מאחלת לכם רק טוב!
 
רונית
09:55 08.11.14
דר' יוכי שלום רב מה שלומך ?
פעמים רבות התייעצתי איתך ואני מודה לך על כך מאוד
בני נמצא כרגע בגן חובה מטופל בריפוי בעיסוק , קלינאית תקשורת אנחנו בהפסקה נחדש את הטיפול בחודש הבא וקיבל השנה גננת שילוב .
בסך הכל מדובר בילד חכם ,קיים פער קטן בינו לבין ילדים שאיתו בגן אך אנו עובדים על זה וב"ה הוא ישלים את הפער
מדובר בילד שהולך בכיף לגן , נפרד מאוד יפה מהוריו והגננת מדווחת על ילד שמח שעבר תהליך מדהים ומשחק עם לא מעט ילדים בגן ,גם יש לו חבר מאוד טוב בגן שבא אלינו והוא הולך אליו .
לציין הגננת שלו היא אישה מדהימה שאני מאוד מתחברת לאני מאמין שלה שהוא ההכנה לכיתה א היא לא לימוד אותיות ומספרים היא יותר עובדת איתם על שפה שהיא מאוד עשירה . בגן יש חצר אוקולוגית שמטרתה לפתח את הסקרנות של הילדים וישנה הבנה מאוד גדולה לצד הרגשי של הילדים היא באמת מאמינה כי כאשר הילד מאמין בעצמו וביכולות שלו הוא משיג הרבה יותר ולכן היא מתעסקת הרבה בנושא העצמת הילד .
העינין הוא כזה בגן יש 35 ילדים מתוכם 22 בנים ומתוך 22 הבנים יש 10 ילדים מאוד בעייתיים ברמה שהגננת עירבה את השרות הפסיכולוגי וגורמי הרווחה וגם בימי החופש שלה היא מגיעה לגן מאחר והגננת המחליפה לא מצליחה להשתלט על הילדים
מדובר בילדים בלתי ניתנים לשליטה אני בעצמי הבאתי יום אחד את ילדי לגן וראיתו בעיניי כיצד הגננת יוצאת מדעתה .
בנוסף לפני יומיים בני התעורר בשעה 4 לפנות בוקר העיר אותי וסיפר לי שהסייעת אחזה בידו של ילד מסויים אני יודעת לפי השם כי מדובר באחד מהילדים הבעייתיים לדבריו אחזה בו חזק ואף חולצתו נקרעה וביקש ממני לדבר עם הסייעת ולהגיד לה שזו לא התנהגות יפה .
מאחר ואני מבינה את הבעייתיות בגן אני משערת שהסייעת ניסתה לעצור את הילד מלעשות משהו ואוליי משכה בחולצה
עם זאת בני רואה דברים שילד בגילו לא אמור לראות.
לסיכום :
השאלה האם לאור כל מה שכתבתי כאן כדאי להעביר אותו גן ?חשוב לציין כי לאור ההתנהלות הבעייתית בגן ללא כל ספק הגננת פחות פנויה לילדים כמו כל גננת אחרת
אני ממש אודה לחוו"ד המקצועית
תודה מראש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:25 09.11.14
רונית שלום,
את שואלת שאלה קשה, ולהרגשתי - אין תשובה ברורה. שום מקום אינו מושלם, ולכל גן יהיו יתרונות וחסרונות. אם בגן הנוכחי הגננת היא טובה, כפי שאת מציינת, והילד כבר מורגל, ויש לו חבר טוב (ואולי בהמשך יהיו עוד חברים), לא הייתי מטלטלת אותו למסגרת חדשה. אצל כל ילד, ובמיוחד ילד כזה, תהליך ההסתגלות למקום החדש אינו פשוט, ועלול לפגוע בו. היציבות מאד תורמת לילד להרגע, וכך - להשתפר.
אני מציעה שתשוחחי איתו על מקרים כאלה שאת מתארת, אולי אפילו תבקשי מהסייעת או מהגננת לשוחח עם הילדים על מה שקרה, כדי שינסו להבין את השתלשלות העניינים.
כל טוב!
ד״ר יוכי שלום
היום הבן שלי ( בן חמש וחצי ) בכה כשאחותו הגיעה להוציא אותו מהגן בגלל שלא בחרו בו לאיזה משחק , הוא היה בהתקף בכי ולא הסכים ללכת הבייתה , הבת שלי התקשרה אליי שאני אגיע . הסייעת הסבירה מה קרה . אמרתי לו שיש עוד ילדים בגן ושאי אפשר לבחור רק אותו . ממש כעסתי עליו והענשתי אותו ביום בלי מחשב . הוא לא אהב את זה והיה ממש חסר לו , כל פעם בא לחבק אותי ולשאול אם אפשר לשחק , וביקש סליחה . לא ויתרתי . מאז שנכנס לגן הוא ממש מתבכיין אם הוא מפסיד או לא בוחרים בו או כל דבר שידו לא על העליונה. הגננת אומרת שהוא נרגע קצת אבל עדיין נמשך . אני מדברת איתו על זה , היום הענשתי והבהרתי לו שהוא ייענש בכל פעם שיתנהג בצורה כזו , זה ממש בכי מוגזם . אני נוהגת בסדר או שזה משהו שאין לו שליטה עליו ? אני לא רוצה להעניש סתם . הוא שאל אותי למה הוא ילד רע , הסברתי לו שהוא לא רע ושהוא טוב אבל הוא מתנהג לא יפה ושאם ימשיך להתבכיין ככה לא יילך לכיתה א. איך מבגרים אותו קצת ? אנחנו כרגע רק אצל קלינאית תקשורת .
תודה על כל עיצה הערה או הארה. אני ממש מובכת כשאני רואה אותו ככה בגן בוכה מכלום.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:20 05.11.14
מיכל שלום,
יש ילדים שהם רגישים יותר, או - חסרי בטחון עצמי. הם מרגישים נחותים בכל מצב שהם לא משתתפים בו, ותגובתם היא לבכות, כיוון שאין להם את התוקפנות ואת הבטחון להגיב חזרה.
אסור לכעוס על ילד כזה, כיוון שאז את פוגעת עוד יותר בבטחון העצמי שלו, שכנראה ירוד ממילא. גם אין צדק לכעוס עליו : זה יותר חזק ממנו.
להיפך : חשוב לעודד אותו, לשבח אותו על דברים שהוא טוב בהם, להקפיד שהילדים כן ישתפו אותו.
בקשי גם את הגננת שתעזור לו בדרך זו עד כמה שהיא יכולה. בסבלנות, הוא יתחזק, ואז ימצא דרכים חכמות להשתלב בחברת הילדים טוב יותר.
כל טוב!
 
מיכל
10:37 06.11.14
טוב ששאלתי אותך , אני לא רוצה להעניש ללא הצדקה. לא חשבתי שזה בגלל חוסר בטחון אלא פשוט בגלל תחרותיות , הוא צריך להיות המנצח ותמיד להשתתף.
אני משבחת אותו על התנהגות טובה , הוא מקבל פרסים , אבל זה ממש לא נעים לבוא לגן ולראות את זה ...
תודה !
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:26 06.11.14
היי מיכל,
למשורר הלבנוני המפורסם חליל ג'ובראן יש שיר נפלא שכותרתו "ילדינו הם לא הילדים שלנו" = כלומר, הם באים מאיתנו, אבל יש להם אישיות ומציאות משלהם.......
לא תמיד הילדים דומים לנו, ולא תמיד אנחנו מרגישים בנוח עם האופי שלהם. אבל זו האישיות שלהם, וצריך לכבד זאת, ולעזור להם להיות הכי טובים שאפשר, אבל לא בהכרח כמונו !!!
אז בסבלנות!!! עוד תהיי גאה בו.
כל טוב!
 
מיכל
16:50 06.11.14
דיברתי עם הגננת והסייעת , הסברתי , שמחתי לשמוע שהגננת משבחת אותו כשהוא מתנהג יפה. נקווה שיחלוף מהר.
תודה
שלום רב אודה לעזרתכם!
בתי בת 3 וחצי כבר מגיל שנתיים גמולה ביום אך קמה בכל בוקר עם טיטול מלא.
מבחינת גיל נראה לי היא כבר גדולה. עד עכשיו דגלתי בכך שהיא תהיה מוכנה ותקום עם טיטול יבש אוריד לה לחלוטין. אני נורא מתלבטת אם זו השיטה. כרגע נדמה כי היא עדין לא בכיוון שלקום יבשה. יש לציין שהיו מספר פעמים ששכחתי לשים לה והיא לא התעוררה בלילה מאי נוחות היא קמה בבוקר בתוך שלולית.
מתלבטת מה עושים?
אודה לעזרתכם!!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:30 04.11.14
קרן שלום,
מבחינתי, הילדה בסדר. אחוז גבוה של הילדים בגיל שלוש וחצי עדיין אינם גמולים בלילה. זה בהחלט לא חריג !. לכן, לא הייתי "לוחצת" אותה, ולא הייתי עושה מכך עניין. פשוט המשיכי לשים לה טיטול, או מכנסונים. אני בטוחה שהיא תבשיל לגמילה גם בלילה, אולי בעוד חצי שנה, וזה לגמרי בנורמה.
כל טוב!
שלום רב,

ביתי בת 3 ו-4 חודשים מטופלת כבר למעלה משנה אצל קלינאית תקשורת ופסיכולוג בגלל עיכוב בהתפתחות השפה וחשד להפרעות קלות בתקשורת. כרגע היא בגן שפתי.
ברור לי שלילדה שלי יש חוסר ביטחון או שזה רגישות יתר. אתן לך דוגמא, אתמול הלכנו לבקר בגן שבו היתה ביתי בשנה שעברה. כשנכנסנו לשם היא לא רצתה להגיד שלום לא לגננת ולא לסייעת ממש נצמדה אלי והתחילה לבכות. אני רוצה לציין שהיא מאוד אהבה את הצוות בגן ועד היום היא מזכירה אותם לפעמים... למה היא מגיבה ככה? הרי לא הכרחתי אותה לבקר בגן שאלתי אותה אם היא רוצה ללכת. האם זה קשור להפרעות תקשורת/אוטיזם? היא מדברת מאוד יפה איתנו אבל אם מישהו שואל אותה:איך קוראים לך? או בת כמה את? היא מסתכלת עליו ולא עונה. מה זה התופעה הזאת? ואיך אפשר לטפל בה?

תודה רבה
אביב שלום,
התופעה של ביישנות יתר, או רתיעה חברתית, או חרדה חברתית, מוכרת לנו אצל ילדים. גם אצל ילדים רגילים, אבל היא בולטת, מטבע הדברים, אצל ילדים שהם חריגים בתחום מסויים. ילדים מודעים לקשיים או לחריגות שלהם, ולכן בחברה הם נמנעים מלהיפתח וליצור קשר. עד כדי כך, שלפעמים קשה לעשות את האבחנה המבדלת בין ילד עם חרדה חברתית/ביישנות יתר (זה נראה לנו כדרגות חומרה שונות של אותה הבעייה) לבין ילד עם קשיי תקשורת.
באחוז גבוה, הרתיעה החברתית פוחתת מאד כשהילד מתקדם בהתפתחות בעקבות הטיפול. במקרה שלכם - כשהילדה תדבר באופן יותר שוטף ותואם לגילה. אם הרתיעה החברתית נשארת אחרי שחל שיפור בתפקוד של הילד, מטפלים בחרדה בדרכים פסיכולוגיות. הטיפול יעיל מעל גיל 7 בדרך כלל, ויש לכך מומחים בין הפסיכולוגים.
המתינו בסבלנות. נקווה שתראו שיפור.
כל טוב!
 
אביב
12:25 01.11.14
 
מוריה
15:39 31.10.14
שלום,בני בן ה4 חודשים סובל מחוסר סימטריה בראש (כנראה שמלידה) ומטורטיקוליס.הופננו לפני חודשיים ע"י הרופאה בטיפת חלב לפיזיותרפיה וכרגע הוא מטופל אצל פיזותרפיסטית בהתפתחות הילד פעם בחודש.השאלה שלי היא מתי החוסר סימטריה בראש אמור לעבור?האם פיזותרפיה אחת לחודש זה מספיק?והאם כדאי להתייעץ עם עוד רופא בנוגע לעניין?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:54 31.10.14
מוריה שלום,
ככל שידוע לי, מקובל שהטיפול יינתן אחת לשבוע, פלוס הדרכה לאם לתרגילים יום-יומיים. בדרך כלל, זה מצב חולף בתוך חדשיים-שלושה לאחר תחילת הטיפול.
בהצלחה!
 
מוריה
16:07 31.10.14
ראשית,תודה על התגובה המהירה.אצלנו בהתחלה הטיפול היה אחד לשבועיים וכרגע הפיזותרפיסטית אומרת שהיא רואה קצת שיפור אז היא קבעה אחת לחודש.שנית,ברצוני לדעת מתי בערך אמורה לעבור הבעיה של החוסר סימטריה בראש?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:28 31.10.14
מוריה שוב שלום,
לגבי טיפולי הפיזיותרפיה - ככל שידוע לי, אחת לחודש איננו סידור מקובל. אולי הוא נובע מעומס של הפיזיותרפיסטית, אבל איננו מוצדק לדעתי מבחינה מקצועית.
לגבי האסימטריה בגולגולת - ככל שידוע לי זה עשוי לקחת עד שנה. בעניין זה, חשוב מעקב רפואי.
ושוב כל טוב!
 
שרון
09:27 29.10.14
שלום רב בני בן 8 חודשיים בדיוק תינוק שנולד פג בשבוע 36 במשקל 2885 נולד עם ריאות לא בשלות (מצוקה נשימתית tnn) כיום הוא זוחל גחון מסתובב סביב צירו עומד עמידת 6 ואף מנסה לזחול כך ,יוצר קשר עין לטווח ארוך מחייך חיוך חברתי מזהה שקוראים לו מברבר משחק יפה מתעניין בחפצים אך לא אומר הבהרות כמו (בב ,פפ,או)וכו... חשוב לי לציין שבעקבות הפגות עברנו בדיקת ברה שבדקו את כל הבדיקות שמיעה שיש והכל יצא תקין האם יש סיבה לדאגה??
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:38 29.10.14
שרון שלום,
למעשה, אפשר "לתקן" את הגיל של הילד ל-7 ח' (למרות ששבוע 36 לא ממש נחשב פג).
מכל מקום, אם כל ההתפתחות תקינה, וגם בדיקת השמיעה היתה תקינה, אין סיבה לדאגה, וההפקה של הברות בוודאי תגיע עוד כחדשיים.
ובכל מקרה, טוב לדבר אליו הרבה, פנים מול פנים, כדי לגרות אותו.

כל טוב!
 
שרון
17:35 28.10.14
שלום יוכי,

יש לי תאומים, בן ובת, בני שנתיים וחודשיים. נולדו בשבוע 36+2. הבת במשקל 1950 והבן במשקל 1815.

כיום בתי שוקלת כ-10.5 ק"ג ובני שוקל כ-9 ק"ג. הוא נמוך ממנה בכמה סנטימטרים, וגופו מאוד צנום.

בעבר רופאת הילדים הפנתה אותנו לאשפוז יום בשניידר, כיוון שחששה כי הוא בתת-משקל ואינו מתפתח כמו שצריך (שניהם לא מגיעים לעקומות לגילם).

ערכנו בדיקות דם ובדיקת תבחין הורמון גדילה (ספוט), ונראה שהכל בסדר, אך יש בדיקת הורמון גדילה שבודקת את רמתו בדם לאורך מספר שעות. אנחנו מתלבטים אם לערוך את הבדיקה הזו כיוון שהיא לא נעימה, ובעיקר מתלבטים אם להמשיך את המעקב בשניידר.

בננו עבר הרבה מחלות וגם אשפוזים (אנטיביוטיקה באינפוזיה למשך עשרה ימים בגלל דלקת שהגיעה לעצמות), ועבר בדיקות מרובות, ואנו לא רוצים לגרום לו סבל נוסף.

הוא איננו אכלן גדול, וגם אנחנו אנשים נמוכים וצנומים. הרופאה ממליצה לנו להמשיך בבדיקות, אך אני לא בטוחה שאנו רוצים בכך.

מלבד הורמון גדילה, מה יכולות להיות הסיבות לכך שפעוט אינו מתפתח כראוי מבחינה פיזית?

לגבי שאר הבחינות אין שום עיכוב התפתחותי.

תודה על תשובתך,

שרון
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:35 28.10.14
שרון שלום,
יכולות להיות אולי עוד סיבות להאטה בגדילה, הנובעות מתהליכים במערכת העיכול, כמו קושי בספיגת חומרי המזון. זה נושא שמטפל בו גסטרו-אנטרולוג.
אני נוטה לסמוך על רופאים, ומעריכה שהרופאים שלכם יודעים איזה בדיקות כדאי לעשות לצורך הרחבת הבירור. זה בוודאי שיקול שלכם אם לעשות זאת. אפשרות נוספת היא לדחות את הבדיקות, אולי לעוד שנה, כשהילד יהיה חסון יותר.
אין תשובה נחרצת.
כל טוב !
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  119  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים