בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
 
דודו
15:56 19.08.14
שלום. בגיל שנה וחצי אמרו לנו בטיפת חלב שהילד צריך כבר חדעת לבנות מגדל קוביות של שלוש חלקים, בשלב זה הוא עדיין לא היה בונה מכיוון שאף פעם לא עבדנו איתו על זה. לאחר כמה ימים שהראנו לו בבית הוא באמת התחיל לבנות מגדלים בכל מיני צורות של שלוש וארבע וחמש חלקים. ככה במשך חודשיים. בחודש האחרון הוא פשוט לא מוכן לבנות מגדל ולא משנה מאיזה סוג. הוא פשוט לוקח את הקוביות ומעיף אותם ממנו או שהוא בונה בחוסר עניין 2 קוביות ואז מפרק אותם.
במהלך התקופה הוא למד דברים חדשים אך נושא המגדל מטריד אותנו. האם יש פה בעיה ??????
 
ד''ר יוכי בן-נון  
18:21 19.08.14
דודו שלום,
תחשוב : לו היו נותנים לך לעשות אותו דבר שוב ושוב ושוב, זה לא היה נמאס לך ????
ילד מתפתח וסקרן, נמשך להרבה דברים, ועובר מדבר לדבר : מנסה, בודק, מגוון. בוודאי שאחרי שלמד לבנות מגדל, הוא עובר ללמידה של דברים אחרים..... כך הוא מתקדם..... זה התהליך הכי נורמלי , והסימן הכי טוב לילד בריא ונבון.
מצויין !
 
דודו
16:57 17.08.14
יש לי ילד בן שנה ושמונה חודשים.
בגיל 8 חודשים בערך הוא פיתח חרדת זרים. הוא לא היה מוכן שאף אחד ירים אותו או ייגע בו אפילו. חוץ מאיתנו ההורים. לפעמים הוא גם היה עצבני אפילו אם מסתכלים עליו.
1- האם זה נורמלי דרגה כזאת של חרדת זרים?
רק היום לאחר שנה הוא קצת מתחיל להיפתח יותר לסביבה. אני מציין שהוא כרגע עדיין לא במסגרת של גן.
2- האם זה סביר שרק בגיל שנה ושמונה חודשים זה מתחיל לעבור ?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:36 18.08.14
דודו שלום,
עניתי לך בפורום השני שלי, שאליו פנית. אנא ראה שם את תשובתי.

כל טוב!
בני בן 4.8, גמול ביום מהחיתולים כבר מגיל 3 וקצת. בלילה איני מצליחה לגמול אותו.
לפני כ-3 חודשים, מתקופת פסח הורדתי לו את החיתול. התחלתי לדבר איתו על החשיבות של ההרגשה שאם רוצים פיפי בלילה, צריך לגשת לשירותים. כל לילה כשעתיים אחרי שכבר עשה פיפי ונרדם אני מעירה אותו (יותר נכון נושאת אותו) לכיוון השירותים, כאשר אני עושה זאת - בבוקר, מתעורר ללא פיפי. באם קורה שפיספסתי את הקימה שעתיים לאחר שנרדם, עושה פיפי במיטה וממשיך לישון, בלי שדבר זה מפריע לו
. המשך השינה גם כשהוא רטוב מעידה בפני שיתכן ועדיין לא מוכן לגמילה. מה את ממליצה לעשות, עוד מעט נכנסים מחדש לתקופת הסתיו/חורף האם יהיה נכון להחזיר לו את החיתול? (ישן עתה עם תחתונים). מאוד רוצה שעד החורף יגמל, מהן המלצותיך בעניין?
רונית שלום,
כמו בהרבה דברים, הרצון שלנו, כהורים, צריך לתאום את יכולת הילד.הגמילה בלילה היא עניין מורכב ביותר, והרבה ילדים מרטיבים בתכיפות מסויימת עד גיל 6 ו-7, במיוחד בנים. לפעמים זה נובע משינה עמוקה, לפעמים - מחוסר רגישות תחושתית ללחץ השלפוחית.
לכן אחת הגישות לטיפול היא "דיאטת שתייה : להפסיק עם השתייה כשעתיים לפני השינה. בחורף זה עובד, בקיץ פחות.
אני מציעה לא ללחוץ, ולא לגרום לילד בושה, או תחושת אשמה או מבוכה. הוא בהחלט לא אשם. יש היום תחתונים עם חיתול, מכובדים ונוחים. שילבש אותם עד שיבשיל להפסקת ההרטבה גם בלילה.
כל טוב!
 
שלי
18:03 11.08.14
אני מאוד מסכימה עם הד"ר, בתהליך הגמילה סבלנות היא מילת המפתח ואסור להאיץ ולשדר לחץ כי זה רק מלחיץ את הילד. בלילה אני מציעה לך לשים בנתיים דריי נייטס, זה מה שאני עשיתי עם הבן שלי בתקופה הזאת. לאט לאט הפספוסים פוסקים וזה עובר
 
רונית
00:09 11.08.14
בני בן 4.8, בן יחיד, מקבל תשומת לב רבה, יתכן ובשל כך ניתן להגיד שמפונק. הרבה פעמים אני נתקלת מצידו בהתפרצות בכי מלווה בזעם כאשר לא מקבל את אשר רוצה.
יש לציין שהינו ילד פיקח ונבון, מפותח לגילו, מבין ומתקשר כמו בוגר. מאוד מכעיס אותי הרבה פעמים כאשר אני אומרת לו לא לעשות דבר מה, כאילו לא שומע אותי וחוזר על פעולתו שאסרתי אותה שוב ושוב. לאחרונה החל גם להתחצף ולענות לא יפה.
שאלתי היא מהן השיטות האפקטיביות כדי שישתף פעולה מייד, בלי שיהיה צורך לבקש ממנו שוב ושוב. ובאם נאמר לו לא לעשות דבר מה והוא בכל זאת עשה, מהן הן הפעולות שעלי לנקוט באותו רגע.
לרוב אני מנסה לדבר איתו כאל בוגר, לעיתים מושיבה אותו בחדר כמה דקות- שני אלו לא התגלו כתורמים, כי במקרים חדשים אני שבה ורואה את ההתנהגות הלא תקינה.
מה עלי לעשות כדי להגיע להתנהגות יותר נאותה של הבן, המשקפת כי הילד מבין שיש גבולות וכי עליו להשמע לדברי ולהוראותי?
יש לציין שאינו מתנהג כך באופן גורף לכל אשר אני אומרת לו. יש מקרים בהם הוא מתנהג כפי שתארתי ומקרים אלו מאוד מכעיסים
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:36 11.08.14
רונית שוב שלום,
אם הילד נבון, אפשר לשבת לשוחח איתו, להסביר לו מדוע צריך גבולות, ומה הגבולות.
אפשר לערוך "חוזה" עם הילד, לפיו תבחרי 3-4 התנהגויות (לא יותר בפעם אחת!) שאותן אסור לו בהחלט לבטא. אפשר להעלות זאת בכתב ע"י מדבקות צבעים, כאשר לכל התנהגות לא רצוייה יהיה צבע אחר, והדף יהיה על המקרר. במסגרת החוזה, אפשר להחליט על עונש שהילד מקבל לגבי כל התנהגות שלילית. ואז, כאשר הוא מתחיל לאבד שליטה, אפשר לומר לו : תזכור "צבע אדום" או "צבע סגול", לפי העניין.
מנסיוננו, זה עובד. כאשר הילד מצליח לשלוט בעצמו, חשוב מאד לשבח אותו, ואולי אף לתת לו פרס קטן בשל כך.
דרך אחרת היא להתעלם מן הבכי והתקפי הכעס. לצאת מהחדר, לתת לילד להרגע, ואז לדון איתו על העניין. גם זה עובד עם חלק מהילדים, המחפשים שליטה ע"י התקפי הזעם.
בהצלחה!
שלום
.האם את/ה מכיר/ה ויכולה להמליץ על פסיכולוגית לילדה בת 7,
באיזור פתח תקוה רבתי וסביבותיה,
שמטפלת מטעם קופ"ח מכבי?
תודה מראש
בני נולד שלו ורגוע , בגיל שנה שהפסקתי להניק אותו הפך להיות אגרסיבי ואלים. מי שנמצא סביבו בעיקר ילדים סובל מהעניין הוא מושך בשיער , צובט, נותן צ'פחות בלי כל סיבה סתם כי בא לו, יכול להיות שמדי פעם ההתנהגות נובעת מתשומת לב מילדים אחרים, אבל אני מרגישה שזה מעבר מכוון שהוא לא יודע להתנהג אחרת לי אין רגע מנוחה אני חייבת להיות אחריו כשאנו נמצאים בגינה או בגימבורי או בכל מקום אחר שיש שם ילדים אני חייבת להיות ממש ממש צמודה אליו מכוון שפתאום משום מקום תבוא צביטה, משיכת שיער , וצ'פחה, אני מסבירה אך ללא שום הצלחה, הוא לא מדבר אולי ממש מילים בודדות אמא אבא בקבוק מים לעומת אחותו שבגילו לא הפסיקה לפטפט. הוא לא בגן, הוא ילד נבון שמבין מה שאומרים לו אך עדיין ממשיך בהתנהגות הזו, כשהוא מתרגש ממשהו אז ההתנהגות הופכת להיות יותר קיצונית וההרגשה שהוא כאילו צריך שק איגרוף כדי להוציא את כל האגרסיות שמתחבאות בו, אציין שהוא ילד שמקבל אהבה אין סופית מטופח אני מקפידה להוציא אותו לגינה וכו' . אשמח לקבל הצעה כלשהי, או הכוונה לאן לפנות אולי הוא צריך עזרה בלשחרר אגרסיות , אין לי מושג מה לעשות, תודה מראש גלית.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:51 06.08.14
גלית שלום,

התקופה של התנהגות תוקפנית היא שלב התפתחותי ידוע, שמופיע לפני תחילת הדיבור. אנחנו מסבירים זאת בכך שהילד כבר מבין, ורוצה להתבטא, אבל לא מסוגל כל עוד הדיבור שלו לא מפותח מספיק. זו כנראה חווייה של תסכול, ואין לילד דרך אחרת לתקשר אלא במגעים .
מצד שני, לו הוא היה בגן, במסגרת מסודרת, בוודאי היה לומד לרסן את עצמו יותר טוב. זו למידה חברתית, וכל עוד הוא לבד, זה לא קורה.
כרגע - אפשר לתפוס לו את הידיים כשהוא מרביץ, ולהגיד לו בטון תקיף "אסור"! או "אמא כועסת".
אני מקווה שבספטמבר ייכנס לגן, והשפה תתפתח, והתופעה תיעלם.
כל טוב!
שלום
בני בן 2.3 החל בחודשים האחרונים להתחצף - מאוד לא ממושמע, עושה מה שמבקשים ממנו רק אחרי כמה פעמים שאומרים לו ,ולפעמים צריך לקחת אותו בכח (זה יכול להיות מלבוא להתקלח, להתלבש, ללכת הביתה או למקום אחר וכל דבר בעצם..). אם כבר לוקחים בכח או עושים משהו שלא מוצא חן בעיניו - מגיב בחוצפה: אומר לנו "פויה /איכסה / אתה מגעיל, לך מפה" וכו', מסוגל גם להכות אותנו אם עושים משהו שהוא לא רוצה ועוד. נציין כי יש לו אח בן 3.9 שהוא ילד מקסים ויותר קשוב אלינו, אבל בהחלט מלמד את אחיו הצעיר מלים לא יפות ו"מביא" מהגן טקטיקות חדשות כל הזמן...
אנו מנסים לשים לו גבולות - למשל לא לקרוא לו 10 פעמים, אלא בפעם השנייה- שלישית פשוט לבוא ולקחת אותו (גם בכח אם אין ברירה), וזה הרבה פעמים מסתיים בהמון בכי ודרמות מצידו - הוא עושה מכל דבר כזה טרגדיה של דמעות... ובכלל - מאוד מפונק, אם הוא לא מקבל מה שרצה, הוא בוכה מאוד, מכה, מדבר אלינו לא יפה.
בנוסף נציין, כי הוא מאוד קשור אלי - אמא שלו, והמון "נדבק" אלי - מתחבק ומתנשק איתי, ואוהב את אבא רק כשאני לא באיזור. כשאני נמצאת, הוא מתנהג לאבא בצורה נוראית , מתחצף אליו ומדבר אליו לא יפה, אם אבא בא לחבק אותו הוא ממש מכה אותו!! ניסינו בטוב, באיומים, ב"עונש" (ללכת לשבת בצד או במיטה לדקה או שתיים), ב"היעלבות" וכו' וכו'.
כלום לא עוזר!
מאיזה כיוון לדעתך צריך לתקוף את הבעיה? איך הכי נכון להציב לו את הגבולות שחסרים לו?
בנוסף -
הוא מדבר מאוד טוב מבחינת אוצר מלים (אומר ממש הכל) ומשפטים ארוכים, אבל חלק מהמילים שלו משובשות, והוא הוגה "חיריק" במקום "צירה"- למשל "לא יפי" במקום "לא יפה". האם צריך לדעתך לפנות לקלינאית תקשורת? אציין שהשפה שלו מתפתחת ומשתפרת כל הזמן.
תודה רבה מראש.
ליה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:54 02.08.14
ליה שלום,
גיל שנתיים מוכר בשם ה-TERRIBLE TWO. מבחינה התפתחותית, האישיות מתגבשת, והילד נמצא בשלב שבו הוא בוחן את העולם, ונלחם על עצמאותו. לכן הוא מנסה להשליט את רצונו, להגיד הרבה "לא", ולמרוד בהורים.
לדעתי, אתם עושים נכון בהשמת הגבולות, כפי שאת מתארת, ויש לכך אפקט חינוכי, גם אם זה לא מיידי. אפשר גם לתת עונשים מסויימים, כמו למנוע ממנו משהו שהוא אוהב, וכן - לבטא את הכעס שלכם עליו בהבעת פנים ובמלים ברורות.
והעיקר - סבלנות. זו תקופה, והיא חולפת. כמו מחלות ילדות אחרות.
כל טוב !
 
אמא לחוצה
09:48 29.07.14
בוקר טוב
הבת שלי כמעט בת 9 חודשים והיא לא משחקת לבד לאורך זמן. היא משחקת כ-5 דקות ואז בוכה. מרימים אותה ומחזירים אותה עם צעצוע אחר ואז שוב משחקת כ-5 דקות ושוב בוכה. כל הזמן נמצאים איתה במעין מלחמה. כך זה היה תמיד. היום בבוקר המטפלת במשפחתון שלה הודיעה לנו שהיא לא מסוגלת יותר לשמור עליה מכיוון שהיא כל הזמן בוכה וביקשה מאיתנו לבדוק אפשרות של מטפלת אישית.
מבחינת התפתחות מוטורית היא רק מתהפכת מהבטן לגב ולהיפך (לא התחילה לזחול או לשבת...). מה לעשות?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:35 30.07.14
אמא יקרה,

עניתי לך בפירוט בפורום השני. אנא קראי שם. אני מקווה שעזרתי ולו במעט.

כל טוב!
 
אבאלה
02:11 27.07.14
שלום רב
ראיתי שיש כאן יחס חם ומענה טוב ומקצועי
נולדו לי בס"ד תאומים אחרי הרבה שנות ציפיה
בשבוע ה-36, הבן הוא הבכור נולד במשקל 2.020 והבת במשקל 1.500
כעת הם בגיל 9 חודשים, הבת דוקא מתהפכת לשתי צדדים , זוחלת על גחון ומנסה לזחול על ארבע, מתקשרת באופן סביר
ואילו הבן, כמעט ואינו זוחל קדימה או אחורה, הכי קל לו זה לדחוף את עצמו הצידה, וזה גם כן רק עם מגרים אותו.
כעת שלמד להתהפך מהבטן לגב, הוא מעדיף פשוט להתהפך.
לפעמים הוא מנסה לזחול והוא מרים את ידיו מהרצפה כמה פעמים, אך לא מצליח לזחול
מאוד אוהב נשיקות ומגע ומגיב מאוד יפה
בלילה אם הוא שומע רעש הוא פורץ בבכי היסטרי,
אם זבוב הולך עליו זה לא מפריע לו בכלל

הוא מקבל טיפולי פיזוטרפיה, שמקדמים אותו ממש במעט,
נתנו לו גם כמה טיפולים במים שמשפיעים עליו יותר, אך עדיין לא נראה פריצת דרך,
לפעמים ואולי זה בגלל רעשים מסוימים יש לו מין טיקים של בהלה
הרופאה להתפתחות הילד של קופ"ח אומרת שזה בסדר וזה רק איחור בהתפתחות
איך אני יכול לדעת שהיא צודקת, האם כדאי לקחת אותו לאבחון נוסף, ואם כן אצל מי?
תודה רבה, אבאלה

אשמח אם תשלחו לי את התגובה גם למייל M48485252@gmail.com היות וכמעט אין לי אינטרנט זמין
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:34 28.07.14
אבאלה יקר שלום,

נראה לי לפי התיאור שלך שהילד מתפתח בסדר, לפי גילו, ואין סיבה לדאגה. אני גם חושבת שאתה יכול לסמוך על דברי הרופאה, ואין צורך ללכת לעוד חוות-דעת. צריך בוודאי להמשיך בפיזיותרפיה ולהיות סבלני. ההתפתחות איטית מעט, אבל יש התקדמות. כדאי לדעת שבתחילת החיים, בנות בדרך כלל זריזות יותר מבנים, ובהמשך זה משתווה.
בינתיים תהנה מהילדים !!!
כל טוב!
 
אבאלה
17:29 28.07.14
שלום אני בן 16 הגובה שלי 1.61 הגובה של אבא שלי 1.73 ושל אמא שלי 1.54
אחי הקטן בן 15 1.67 ואחי הגדול בן 20 1.71 רציתי לדעת האם יש לי בעיה בהורמונים עד כדי לקחת זרקיות וכדורים האם בכלל מאוחר כי אני בן 16 או שזה הגובה שאני אמור להיות והאם אני יוכל לגבוה עוד באופן טבעי 4-9 סמ ככה? אשמח אם תעזרו לי תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:37 28.07.14
איתי שלום,
ידוע לנו שהצמיחה נמשכת עד גיל 21 בעקביות, ואח"כ יותר באיטיות אפילו עד גיל 25, כך שיש לך עוד לאן לשאוף. מצד שני, לפי הנתונים שאתה מציין, אינכם משפחה גבוהה, ולכן נראה שאתה בטווח התורשתי שלך.
אתה יכול לבקש מרופא הילדים להתייעץ עם מומחה לגדילה, והוא יכול לעשות את הבדיקות המתאימות כדי לברר את מצב הורמון הגדילה.
כל טוב!
 
אביב
10:29 23.07.14
שלום רב,

ביתי בת 3 מטופלת בהתפתחות הילד אצל קלינאית תקשורת ופסיכולוג בגלל איחור בדיבור ובעיות תקשורת קלות.. (היא לא מאובחנת היא ממש "גבולית" והצוות עדיין לא החליט.היא הולכת לגן שפתי בשנה הבאה). לביתי יש כנראה בעיות רגשיות שמתבטאות בזה שהיא ישר בוכה שהיא רוצה משהו ולא מקבלת. היא מלאת בטחון בבית וגם בטיפולים אצל הקלינאית תקשורת. מפטפטת ומתקשרת נהדר שרה ורוקדת... אבל אתמול היתה לה מסיבת סיום במשפחתון והיא כל כך התרגשה מהמסיבה .. אבל כשהגענו היא ניגשה עם הסייעת לרקוד עם כל הילדים היא הראתה לכולם את השמלה שלה ופתאום פרצה בבכי ולא רצתה לחזור לרחבה. ישבה לי על הברכיים כל המסיבה. הגננת אומרת שבחזרות היא עשתה הכל כמו כולם והיתה שם המפעילה וצוות הגן . למה יש לה את החרדות האלה מהרבה אנשים? את רובם היא מכירה אלה ההורים של הילדים בגן.
זה מאפיין ילדים עם בעיות תקשורת?
אודה לתשובתך
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:22 23.07.14
אביב שלום,
יש ילדים עם מצב שנקרא "חרדה חברתית", כשהכוונה היא בדיוק לחרדה מקהל, חרדה ממצבים פומביים, ומציאות של הרבה אנשים יחד, אפילו אם הילד מכיר אותם. יש גם מבוגרים כאלה, וזה נושא לטיפול פסיכולוגי בהמשך החיים. כיום המחשבה היא שחרדה חברתית היא בעייה מולדת.
פעמים רבות, בעיות התקשורת הן תוצאה של החרדה החברתית, ולכן קשה לנו בגיל הצעיר כל כך לעשות את האבחנה המדוייקת.
אצל הבת שלכם , אני מנחשת שקשה לעשות את האבחנה במיוחד, משום שיש עיכוב בשפה, שגם הוא עלול ליצור קשיים בתקשורת אצל הילד, וגם אולי קיימת חרדה חברתית.
אני מציעה לכם להכניס אותה לגן שפתי, ולהמתין עוד שנה. אולי כשיחול שיפור משמעותי ביכולת הביטוי שלה, ומעצם הגדילה, תראו בשנה הבאה תמונה חיובית וברורה יותר. וגם אם יהיה צורך בטיפול בחרדה החברתית, זה ניתן לטיפול.
כל טוב!
 
אורית
10:10 21.07.14
היי
שוב שאלה לגבי ביתי בת החודשיים
שמנו לב שכאשר היא על הבטן או אפילו על הגב,היא לא מפנה את ראשה לרעשים שאנחנו עושים לה על ידי רעשן למשל,
אנחנו יודעים שהיא שומעת,כי אם היא ישנה ואנחנו עושים רעש היא קופצת,אבל רעש ע"י קול או צעצוע לא גורמים לה להסתובב,
מצד שני היא עוקבת אחרי פנים של אדם,או צעצוע,ומחייכת ,
יש לה העדפת צד קלה,אבל אנחנו לא יודעים אם זו הסיבה,
האם דרוש מעקב או בדיקה נוספת?
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:51 21.07.14
אורית שלום,
לא נראה לי שזה מדאיג בגיל חדשיים. ייתכן פשוט שהרעש לא מספיק חזק/מפחיד, ו/או שאיננו משמעותי עבורה. כלומר : היא עדיין לא מזהה אותו עם חפץ או אדם מוכר. זה יגיע בעוד כמה שבועות.
כל טוב!
 
אורית
13:56 20.07.14
היי
תינוקת בת חודשיים,נולדה 2980 גר
לאחר חודש הייתה כבר 4200 גר
ועכשיו בת חודשיים רק 4750 גר
כלומר רק עליה של 550 גר בחודש האחרון,לאחר שעלתה בצורה משמעותית יותר בחודש הראשון
הקף ראש עמד על 38 במדידה של היום-גיל חודשיים
בגיל חודש היה 36
ויש גם עליה בגובה
יש לציין שהיא רק יונקת,היה ניסיון לתת לה תחליף כתוספת אולם לא נראה שהיא רוצה ולכן הפסקנו
האם ההאטה בגדילה תקינה? האם כדאי לתת תוספת?
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:07 21.07.14
אורית שלום,
ידוע לנו שיש האטה בגדילה לאורך הזמן ! זו העקומה הנורמלית. ככל שהגיל עולה, פרופורצית הגדילה קטנה.
עם זאת, בארצנו קיים מעקב של טיפת-חלב בצורה מסודרת, וטוב אם תתייעצי עם אחות או רופא, כדי להיות רגועה, בעיקר מבחינת כמויות המזון וסוג המזון.
כל טוב והרבה בריאות !
 
הדר
01:04 19.07.14
יש לי בן, בן שנתיים שיודע את כל הצבעים מגיל צעיר (שנה ושמונה) ולהבחין בין צד ימין לצד שמאל (מצביע לימין כששואלים אותו איפה זה ימין וכנ"ל לגבי שמאל), מתקתק מגדלים תוך כמה דקות, סקרן באופן מיוחד, כל הזמן מנסה לחבר חלקים ומערכות עם חוטים דקים, להבין איך זה הולך ואיך צריך להרכיב וממש מתרכז למשך המון זמן, לפעמים שעה עד שמצליח או שמתייאש. יודע לפתוח עם מפתח מגירות משרדיות . לבחור דיסק , להכניס אותו למקום ולהדליק את המוזיקה (כבר כמה חודשים טובים), תמיד עשה הכל מאוד מוקדם. בדיבור הוא ממוצע פלוס. אני חושבת שזה לא מאפיין התנהגות של בן שנתיים בשום קנה מידה ובעלי חושב שזה קצת מעל הממוצע וזהו.
הגננת אומרת שהוא חכם מאוד ושניגש לאבחון בהמשך. אני רוצה לעזור לו להגשים את הפוטנציאל שלו ולא רוצה לחכות למבחני המחוננים בכיתה ב.
האם יכול להיות שהוא מחונן? איזה בדיקות עליי לעשות? חשוב לי שהוא יאובחן אם אכן הוא מחונן על מנת לתת את הפיתרון הטוב ביותר למה שהוא זקוק.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:37 19.07.14
הדר שלום,

לפי תיאורך, הילד אכן מפותח הרבה מעל המקובל בגיל שנתיים !!! עם זאת, לצערנו, אין זה מבטיח מחוננות בהמשך. לעתים ההתפתחות הראשונית מהירה, ואח"כ, בגיל 4-5, יש האטה בהישגים, והתקרבות לממוצע הנורמה. לכן גם, מבחני המחוננות נעשים סביב גיל 7-8, ולא לפני כן. לפי מחקרים רבים, האינטליגנציה מתגבשת סביב גיל זה, ורק אז היא תשקף את הפוטנציאל לחיים.

מכל מקום, טוב לגרות ילד ולהעשיר אותו ככל האפשר בכל גיל : לדבר אליו הרבה, לחשוף אותו לחוויות שונות, כגון : טיול בגן חיות, במוזיאונים לילדים, בקונצרטים, באופרה. לספר לו סיפורים, לשיר שירים, מוזיקה, משחקים מכל סוג.אל תשכחו לאפשר לו גם קשר עם ילדים אחרים, הרבה משחק משותף. ידוע כיום כי אינטליגנציה רגשית איננה פחות חשובה!

כל טוב, בהצלחה!
 
הדר
10:04 19.07.14
 
הדר
10:06 19.07.14
יש ילדים ממוצעים בגיל שנתיים מכל הבחינות שבגיל 7 או 8 מתגלים כמחוננים?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:44 19.07.14
בהחלט כן. זו התופעה ההפוכה : ילדים שנראים רגילים לחלוטין בגיל שנתיים, מאיצים את ההתפתחות השכלית בהמשך, ומאובחנים כמחוננים.
לכן האמירה היא, בהתבסס על מעקב של התפתחות האינטליגנציה, שרק סביב גיל 5 מתגבשת היכולת הפוטנציאלית, והיא מקבלת משמעות של תופעה קבועה יותר סביב גיל 7.
ושוב - כדי "לסבך" את העניינים : ידוע לנו כיום שההצלחה בלימודים, ובוודאי בעבודה ובהמשך החיים - אינה תוצאה של פוטנציאל האינטליגנציה השכלית בלבד, אלא שיש חשיבות רבה ביותר לאינטליגנציה רגשית, לאינטליגנציה חברתית, וגם לתכונות אישיות משמעותיות כמו : רצון, מוטיבציה, יכולת התמדה ואולי עוד גורמים.
שיהיה בהצלחה, בכל התחומים !!!
שלום,
בשבוע הבא בני יהיה בן חמישה חודשים. כבר בגיל חודשיים נאמר לנו בטיפת חלב כי אינו עוקב במבט. מומחה לרפואת עיניים קבע כי אינו זקוק למשקפיים וכתב בסיכום "מבנה עיניים תקין ורפרקציה תקינה, אך עם ניסטגמוס ו- sun set eyes. מומלץ לגשת לברור נוירולוגי מקיף ע"י נוירולוג ילדים מומחה."
רופא הילדים של בני נלחץ מאוד והצליח להלחיץ גם אותנו.
חוסר הידיעה מדיר שינה מעיניי. האם מדובר באפליפסיה? בפיגור? ספקטרום אוטיסטי?
לציין כי הילד ממקד בי מבט לעיתים, ועוקב אחריי אך לא בקביעות. אני מרגישה כי הוא פשוט מתפתח לאט, אך איבדתי כל בטחון באינטואיציה שלי בעקבות תגובת רופא בילדים. האם בגיל כזה כבר ניתן לראות אם הילד אוטיסט או על הספקטרום (בעיית תקשורת)?
עילם שלום,

מה שרופא העיניים מציין הוא סימנים להפרעה נוירולוגית כלשהי, שיש לברר אותה. ייתכן שישלחו אתכם גם לבדיקות גנטיות. אלה אינם סימנים לאוטיזם.
בהחלט כדאי לך לגשת לנוירולוג ילדים מוקדם ככל האפשר, כדי לדעת כיצד אפשר לטפל ולעזור. נוירולוג-ילדים מתמצא גם בהתפתחות הילד, ויוכל לתת לך הערכה כללית לגבי רמת ההתפתחות.
מאחלת לכם כל טוב והרבה בריאות !
 
עילם
14:05 18.07.14
 
אורית
22:07 17.07.14
שלום רב,
הבן שלי סיים כיתה א. ילד חכם, מסתדר חברתית, ללא בעיה בולטת מסויימת מבחינת בית ספר.
ישנה בעיה שמאוד מציקה לי:
כשבן שלי שקוע במשהו (לא חשוב אם זה טלויזיה, כדרור כדור או אפילו סתם פעילות לא מוגדרת), הוא לא עונה כשמדברים אליו, לא מגיב לשם שלו, לא עונה לשאלות. זה מאוד מפריע כי הוא מרגיש שכל הזמן כועסים עליו - אני, מדריכים, מורים, כל מי שמנסה לפנות אליו (לפעמים פעמים רבות רצוף קוראים בשמו והוא לא עונה) לא מקבל כל תגובה ממנו. חשוב לי לציין שהילד משתף, מספר מה עובר עליו, מתקשר, בעל חוש הומור ולחלוטין מבין מה קורה סביבו. שאלתי אותו מספר פעמים אם הוא לא שומע כשקוראים לו והוא טוען שהוא לא שומע (בפירוש אין לו בעיית שמיעה). האם זאת יכולה להיות סוג של בעיית קשב? הוא מסוגל להתרכז במשימות זמן רב ולא היתה איתו שום בעייה של שיעורי בית או הפרעות בכיתה במהלך השנה אך זו בעייה רצינית מבחינתנו בעיקר בגלל הכעס של הסביבה עליו והתחושה שזה גורם לו.
מה דעתך? מה אפשר לעשות?
תודה!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:17 17.07.14
אורית שלום,
יש גם מבוגרים כאלה !!! זו תופעה של יתר-קשב, כשאדם שוקע בעשייה מסויימת ו"נבלע" בתוכה, ללא הקצאת קשב למה שקורה בסביבה.
ישנן דרכים ללמד ילד לעשות פיצול-קשב, ואת יכולה להתייעץ עם פסיכולוג שמטפל בגישה קוגניטיבית-התנהגותית. מדובר בטיפול קצר יחסית וטכני. ייתכן שימליצו לך לחכות עוד שנה, או אפילו שנתיים, כדי לעשות טיפול כזה.
בכל מקרה, אינני רואה סיבה לדאגה, ולא כדאי גם להקדיש לכך תשומת-לב מיוחדת. הילד מרגיש בגישה השלילית אליו, וזה רק מחמיר את המצב. עדיף להיות סבלניים.
כל טוב!
 
שירה
13:00 17.07.14
שלום לך, אני לא בטוחה שזה המקום המתאים להתייעץ, אם לא אשמח שתפני אותי.
תודה מראש.
ביתי בת 9 , נולדה כפגית עם בעיות עיניים רציניות [בעין אחת ממש לא רואה] יש לציין שכל ההתפתחות שלה היתה תקינה רק בגיל 4 בערך התוועדנו לעובדה שהיא לא רואה בעין אחת.
ברוך ה' היא מתפקדת רגיל לחלוטין, ילדה חכמה חרוצה ועם התאמות של משרד החינוך ללקויי ראיה היא גם מצליחה מאוד בלימודים ובמבחנים.
אני רוצה להתייעץ לגבי התנועות שלה, בסך הכל היא ילדה פעילה מאוד. רצה מטפסת רוכבת קצת על אופניים, קופצת. גם מבחינת מוטריקה עדינה אוהבת לצייר לכתוב,
אך כשהיא עושה תנועות עם הידיים בעיקר בזמן ריקוד או מסיבות התנועות מאוד מגולמניות כאלה[מקווה שאני מסבירה נכון] כאילו חסר קצת רפיון בשרירים . ניסיתי לשלוח אותה השנה לחוג שחיה והתעמלות במים חשבתי אולי יעזור קצת.. אבל לא ממש נראה לי.. לא שאני מצפה ממנה להיות רקדנית.. אבל אשמח לדעת אם יש משהו לעשות כדי לשפר קצת את התנועות?
והאם זו בעיה ידועה מוכרת?
ושוב תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
14:25 17.07.14
שירה שלום,
בוודאי שיש קשר בין ראייה לבין תנועה במרחב, אבל זה לא בהכרח הסיבה, וייתכן שפשוט זו ילדה לא ספורטאית במיוחד, או קצת מסורבלת, גם ללא קשר לראייה.
אני מציעה שתקחי אותה פעם אחת לאבחון אצל פיזיותרפיסטית, ותשמעי מה דעתה המקצועית. ייתכן שאין בעייה, והיא תציע לך להמשיך עם שחייה, או התעמלות רגילה, וייתכן שהיא תציע טיפול קצר של פיזיותרפיה, או מה שנקרא "התעמלות טיפולית".
בהצלחה, וכל טוב!
 
אלינור
10:06 15.07.14
יש לי בן בן שנה ועשרה חודשים ,היום הגננת אמרה לי שהילד נופל או ננשך הוא לא בוכה אלא אם זה מכה חזקה במיוחד אני אישית לא שמתי לב לשום דבר חריג .
האם זה נורמלי?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:44 15.07.14
אלינור שלום,
יש ילדים שיש להם מצב של תת-רגישות, והם מגיבים לכאב יותר חזק מן הרגיל, יחסית לרוב הילדים. אולי זה המצב עם הילד שלך. צריך להקפיד עם ילד כזה, שלא יקבל פצעים או מכות חזקות, שלא יטופלו, כיוון שייתכן, שהוא לא יתלונן.
כל טוב!
 
רונית
09:32 15.07.14
דר יוכי שלום רב, מה שלומך ?
זו אינה הפעם הראשונה שאני פונה אלייך ואשמח לשמוע את דעתך
בני בן 4 ו8 חודשים ,היה לו עיכוב התפתחותי מבחינת אחיזת הצבע וזיהוי צבעים עד גיל 4 לא ידע את כל הצבעים לקראת גיל 4 וחודשיים השלים את הפער ויודע לזהות את כל הצבעים :)
לענין אחיזת הצבע עברנו את המכשול הנ"ל והיום אוחז את הצבע בצורה טובה מצליח לבצע פעולות של של לעבור על mיור עם קווים וכדומה
מזהה את כל המספרים מ1 עד 10 לעיתים מתבלבל בין 6 ל9
מאוד אוהב פאזלים

מה שמטריד אותי הוא שעדיין אינו מצייר כמו שאר הילדים בני גילו אם לדוגמה אני יישב איתו ויגיד לו שעכשיו אנחנו מציירים ציור לסבתא ואני מצירת דשא בדף משלי ואז הוא יצייר דשא בדף משלו כנ"ל לגבי שמש וכנ"ל לגביי פרח ואפילו איש אבל אם אני יביא לו דף וייתן לו לצייר זה יסתיים בסתם שירבוט כמו מסגרת ולצבוע את תוכה .
והנושא הזה ממש ממש מטריד אותי אני מרגישה כי הציור אינו מדבר אליו אני חייבת לציין שגם אני הייתי כזו לא אהבתי לצייר בילדותי ואף נמנעתי מכך .
האם זה נורמלי שילד בגיל שלו לא מצליח להביא תוצרים כמו בני גילו , וכיצד היית ממליצה לפתח את היכולת הזו

שאלה נוספת ילד בגיל זה מה הציפיה ביכולת של פעולות חשבוניות

אודה להתייחסותך המקצועית
תודה מראש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:42 15.07.14
רונית שלום,
לגבי הציור - ייתכן שיש איחור ביכולת להציג אובייקטים, שנובעת מהקושי שהיה באחיזת עפרון. אולי מדובר בקצב התפתחות קצת איטי מהצפוי, אבל העובדה המשמחת היא שהילד משיג את הידע! ייתכן גם, שאהבת הציור איננה באופיו, וגם לכן הוא איננו כל כך מצליח. יש אנשים כאלה. העקרון הוא לחשוף את הילד : בתרגול יחד איתך, בביקור במוזיאונים, בהסתכלות על תמונות בספרים.
לגבי חשבון - בגיל זה, צפוי שהילד ידע בעיקר חיבור, במספרים קטנים, אולי מעט חיסור. גם זה מגיע יותר סביב גיל 5, 5+.
בהצלחה!
שלום רב,
בני בן עשרה חודשים. בריא. שוקל 8+. לא יושב (בכלל.. בשום אופציה)
לא זוחל על שש.... כן זוחל גחון די מהר אבל לא יד רודפת יד....
האם לדאוג? האם לעשות משהו?
דנה שלום,
הצעתי לך בפורום אחר לבקש מהרופא הפנייה לפיזיותרפיסטית התפתחותית, כדי לבדוק את טונוס השרירים. במידת הצורך, היא תציע לכם טיפול.
כל טוב!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  117  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים