בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים עמוד 3

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
 
שירה
10:26 07.05.14
שלום,בתי בת 4.פיפי עושה יפה בשירותים,קקי עושה רק רק בחיטול,לא מוכנה לעשות בשירותים.ניסיתי בכל דרך אפשרי אך ללא הצלחה.מה אפשר לעשות?
אודה על עזרה,תשובה,עצה..
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:15 08.05.14
שירה שלום,
ילדים רבים נרתעים בתחילת הגמילה מעשיית הצואה באסלה. כנראה שהתחושה של היציאה מפי הטבעת, תוך ישיבה ארוכה יחסית על האסלה, נותנת לילד תחושה לא נעימה ושל חוסר-בטחון. יש הרבה ילדים שנוח להם יותר לעשות את הצואה בסיר, שעומד על הרצפה, וכך התנוחה של הילד יותר יציבה ובטוחה. והרבה מהילדים מעדיפים לעשות בטיטול, בעמידה.
עמדתי היא לא ללחוץ על הילד. לאפשר לו לעשות בדרך זו, עד שזה יחלוף, כאמור, אפשר לנסות סיר. וזה חולף.
סבלנות. אין סיבה להתרגש מכך או לדאוג.
כל טוב!
 
מיכל
14:09 29.04.14
היי יוכי ! מה שלומך ?
הבן שלי בן 5 , כבר 3 פעמים ( לא ברציפות , האחרונה אתמול בלילה ) שהוא חולם בלילה שהוא לא מוצא אותנו , הוא מתעורר בוכה ונסער ולוקח זמן להרגיע אותו .
פעם הוא חלם שאיבד אותנו בקניון , אתמול חלם שלקחתי אותו לגן ולא חזרתי לקחת אותו , גן לא ידוע , לא זה שהוא הולך אליו , הוא חזר היום מהגן ואמר לי אמא את לא תשאירי אותי בגן נכון ? אני מחבקת אותו ומסבירה שזה רק חלום ולא באמת ושאני לא יעזוב אותו . ממה זה נובע ?
דרך אגב , הוא מתקדם יפה בקבוצה שלו עם הקלינאית והפסיכולוגית , התחלנו גם ריפוי בעיסוק , אני מקווה שבסוף הטיפולים הם ימחקו את האבחנה שלהם מהתיק ונוכל להמשיך הלאה .

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:35 29.04.14
מיכל שלום,
סביב גיל 5, ישנו שלב נורמלי של התעוררות פחדים שונים, ואולי זו סיבה אפשרית לחלומות הרעים. אולי גם הוא ראה סרט בטלויזיה, או שמע סיפור בגן, שמתקשר לו עם פחד הנטישה.
בכל מקרה, את עושה נכון שאת מדברת איתו על כך, וטוב שתאמרי לו דברי עידוד בכל פעם.
כדאי גם לספר לפסיכולוגית, שתעבוד איתו קצת על נושא זה.
כל טוב!
 
מיכל
14:42 01.05.14
אני לא חושבת לשתף את הפסיכולוגית .
הילדים נכנסים לקבוצה ללא ההורים , במקביל מתקיימת קבוצה להורים שאנחנו בחרנו לא לקחת בה חלק . הבנתי שזו קבוצת תמיכה ולי אין צורך בזה כי לא קיבלתי את תוצאות האבחונים שעבר שם . אני מחכה בחוץ שעה וכולם נכנסים העובדת סוציאלית של הקופה .
בגלל זה שאני נשארת בחוץ , ובגלל זה שפנינו לאבחון פרטי שסתר את התוצאות שלהם אני זוכה ליחס גרוע . הקלינאית אפילו לא יוצרת איתי קשר עין , תשובות לשאלות אני מקבלת בקצרה , הפסיכולוגית פחות או יותר בסדר , אבל אין לי איתן קשר שאני אשתף מעבר לקבוצה .
לא קיבלנו למשל לוח עם חופשות שהבנתי ששאר ההורים קיבלו .
מבחינתי , אני מביאה אותו לטיפול , אז שלא יאהבו אותי , שיחשבו עליי מה שהם רוצים , עברתי תקופה קשה מאוד אחרי האבחון , הפסיכיאטרית החזירה אותי לחיים , ממש ככה , אין לי כוונה להתנצל בפניהן על שפניתי לחוות דעת שנייה .
אני חושבת שזה פשוט מגעיל ולא מקצועי , אבל שיהיה , אנחנו נסיים את הטיפול ואני מקווה שלא נצטרך להגיע לשם עוד .
תודה
מהניסיון שלך , כשנסיים את הטיפולים יעשו לו אבחון חוזר ?
אם הפעם הוא ישתף פעולה באופן מלא , ואני מניחה שיסתמכו על חוות דעת של המטפלים , יכול להיות שימחקו לו את ה ADS מהתיק ? זה מאוד מטריד אותי
הפסיכיאטרית אמרה לי שהם לא ימחקו על סמך האבחון שלה , אם זה לא יימחק למי אפשר לפנות בעניין ? אני חוששת שאולי ילכו איתי ראש בראש דווקא , אני יודעת שזה לא נשמע טוב אבל אם היית רואה את היחס אליי לא היית מתפלאת שאני מעלה את זה . קיבלנו תעודות והם ציינו שם שזה ", לכל החיים " , זה באמת מה שיהיה ?
תודה
שבוע טוב
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:46 06.05.14
מיכל שוב שלום,

בגיל צעיר, התחזית לטיפולים היא ארוכה : לפחות כ-4-5 שנים, עד גיל 8 לערך.
אבחונים חוזרים נעשים, כאשר הילד מגיע לצומת, שיש בה צורך בהחלטה פרקטית בדרך כלל : בכניסה לגן-חובה, בעלייה לכתה א', או - כאשר יש תחושה של שינוי משמעותי, שאולי מצריך שינוי של הטיפול או שינוי המסגרת של הילד.
אם הצוות המקצועי משוכנע שהילד איננו עונה כבר לקריטריונים של ASD, האבחנה"נמחקת", לא אחורה, אבל כהגדרה עכשווית. אני מכירה ילדים רבים שאובחנו כ-ASD בגיל שנתיים, ואח"כ קיבלו אבחנות אחרות, כמו ADHD (לקות קשב והיפראקטיביות) או לקויי-למידה. יש שינויים, שאיננו יודעים לנבא, ואנחנו משתדלים לעשות כמיטב הידע שלנו, גם מבחינת הטיפול, וגם מבחינת ההגדרה.
צריך לטפל, וצריך לקוות, שהשינוי יהיה חיובי, ובאופן משמעותי. הלוואי.
כל טוב!
 
מיכל
09:36 06.05.14
שלום רב, יש לי ילד בן שנתיים ושלושה חודשים, ילד טוב ונבון. הוא מבין הכל ובגן אומרים שהוא מאוד חכם, מתקשר טוב מאוד . היה בבית עד לפני כחודש וחצי ועכשיו כבר נכנס לגן. לצערי, הוא לא מדבר, יודע מילים אך לא מספיק לגילו, לפעמים גם מחבר שני מילים כמו: אמא בואי, אבא שם.. אני ראיתי כבר עד לפני כחצי שנה שהוא לא מדבר וכבר אז פניתי להתפתחות הילד, לפני כחודש וחצי התחלנו טיפול אצל קלינאית בקופה. היינו חייבים להכנס לקליניקת דוברת רוסית כי הוא מבין רק רוסית. אני רואה קצת שיפור מאז תחילת הטיפול אבל עדיין מודאגת מאוד כי הייתי בטוחה שעם הכניסה לגן והטיפול שלה קלינאית הוא יתקדם יותר... אנחנו מדברים איתו בבית, משתדלים לקרוא לו ולשחק אבל הוא עדיין לא מדבר כמו שצריך. אני ממש מודאגת וכבר לא יודעת מה לעשות. הקלינאית אומרת שיש שיפור קטן אבל נראה לי שהיא אומרת את זה על מנת להוכיח את עצמה יותר. מה דעתך? אולי כדי לפנות לעוד גורם? להחליף קלינאית? עד מתי לחכות עוד?
בנוסף, לרוב, הוא הולך על קצות האצבעות, במיוחד כשהוא ללא נעליים. אני הייתי איתו כבר אצל אורטופד שציין שהכל בסדר. חשוב לציין שהוא לא תמיד הולך כך יכול ללכת גם רגיל . תקופה ארוכה הלך כבר רגיל ואז שוב חזר על קצות האצבעות..אולי זה הרגל? ככה אמרה אורטופד ורופא המשפחה אבל זה עדיין מטריד.
תודה רבה .
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:26 05.05.14
שלום,

ילדים שחשופים לשתי שפות תמיד מתעכבים בהתפתחות השפה, ולכן זה לא מפתיע שיש לבן שלך איחור. אני מציעה לך שתטפל בו קלינאית תקשורת בעברית, כיוון שזו השפה שהוא צריך לדבר בה. וכמו-כן, צריך לחכות בסבלנות לפחות חדשיים-שלושה כדי להרגיש שיפור והתקדמות.
לגבי ההליכה על קצות האצבעות - מקובל לבקש גם בדיקה של נוירולוג-ילדים ולא רק אורתופד. כדאי.
כל טוב, מקווה שיהיה שיפור והכל יסתדר.
יום עצמאות שמח!!!
 
רונית
13:02 04.05.14
שלום רב,
בני בן 4 וחמישה חודשים,ובתי בעוד חודששים תיהיה בת 3 שאלתי קצת מוזרה אבל אתמול ראיתי שבני מנשק את בתי ברגליים ובידיים ובכל הזדמנות שיש לו הוא אומר חה כמה היא יפה...מעולם לא נתקלתי בהתנהגות מסוג זה
לבינתיים לא הגבתי להתנהגות הזו .בתי כם דיי משתפת פעולה ואוהבת את האהבה שהוא מרעיף עליה נוטה גם לחבק הרבה בתקופה האחרונה .

שאלה נוספת נכון להיום הם מתקלחים ביחד עד איזה גיל זה נאאה לך בסדר לחלוק מקלחת ביחד.י
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:50 05.05.14
רונית שלום,
ייתכן שהילד ראה סרט כלשהו בטלויזיה שהציג התנהגות כזו. ייתכן שהוא מנסה לרצות אתכם ולהראות איזה ילד טוב הוא, אח בוגר, וכו'. אינני רואה סיבה לדאגה. בגיל זה, תפיסת המיניות היא עדיין מאד תמימה. בהחלט ייתכן שגם לו היה לו אח במקום אחות, היית רואה התנהגות דומה.
ובהמשך, וקשור לכך - לא מפריע לילדים משני המינים להיחשף עד גיל 5 לערך.בגיל זה מתחילה הבושה, והמודעות לצורך בפרטיות, וייתכן שאז יבקשו מיוזמתם להתקלח בנפרד.
כל טוב, יום עצמאות שמח!
 
דנה
11:05 04.05.14
שלום, הגוזל שלי בן שנתייםוחודשיים ילד חמוד שובב מפותח מדבר יודע להסביר את עצמו..
נמצא במעון עם עוד 20ילדים בערך בגילו.. חלק מהילדים כבר גמולים..
רצית להתחיל איתו גם אבל אני לא יודעת איך אני נמצאת בחודש רביעי ..
דיברתי איתו הבעיה היא שהוא אומר רק אחרי שהוא עושה למרות שאני אומרת לא נורא פעם הבא נעשה בשרותים
איך לעשות את זה נכון?
אשמח לעזרה
תודה..
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:45 05.05.14
דנה שלום,
הדרך הנכונה היא להמתין עד שהילד בשל לגמילה, והיוזמה באה ממנו. גם אם אין זה תואם את לוח הזמנים שלך. מדובר בתהליך מורכב, מבחינה פיזיולוגית ומבחינה שכלית. ומדובר בילד ממש צעיר ! אינני רואה סיבה ללחוץ עליו.
לעצתי, המתיני בסבלנות עוד כמה חדשים. זה יגיע.
כל טוב, חג עצמאות שמח!
 
אביב
13:37 30.04.14
שלום רב,

ביתי בת שנתיים ו-11 חודשים נכנסה למשפחתון בתחילת השנה. היא מטופלת אצל קלינאית תקשורת ופסיכולוג בגלל עיכוב בדיבור. בתחילת השנה הילדה היתה צריכה המון תיווך והיא היתה פסיבית וחסרת בטחון ולאט לאט היא נפתחה והתחילה לדבר גם בבית וגם בגן וממש היתה לה "קפיצה" גדולה מכל הבחינות. לאחר שחזרנו מחופשת פסח היא חזרה להיות בגן כמו שהיא היתה בתחילת השנה. המון תיווך ולא פעילה כמו שהיתה, בוכה בבוקר כשאני הולכת אבל נרגעת מיד. למה זה קורה? כל כך שמחתי שהיא התקדמה והתחילה להיפתח לאנשי הצוות ולילדים ופתאום חזרה אחורה... זה תופעה מוכרת?

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:08 30.04.14
אביב שלום,

ילדים מגיבים בנסיגה התפתחותית הרבה פעמים בעקבות יציאה מהשגרה, כמו : חופש, נסיעה , מחלה וכד'. אני מציעה לכם שלא להיבהל מכך ולהמשיך כרגיל, זה בוודאי יחלוף בעוד שבועיים-שלושה.

כל טוב!
 
קרין
23:18 28.04.14
שלום רב,
אני אמא לתאומים: בן ובת.
השאלה בנוגע לבן.
הם נולדו בשבוע 38, בת במשקל 2900, בן 2500.
הם נולדו בניתוח קיסרי.
לאחר הניתוח, הבן סבל מהיפוגלוקמיה (סוכר נמוך) וטופל על ידי תזונה(בהתחלה דרך הזונדה) היה בפגיה 4 ימים, לאחר 3 ימים בערך המצב הסתדר והתחיל לאכול לבד..
היום בן ארבעה וחצי חודשים. מפותח מצויין. היות והיה במשקל נמוך התבקשתי להאכיל אותו כל שלוש שעות. להלן הנתונים.
1. ביום הלידה - משקל 2510.
2. בגיל שבוע: משקל 2750, היקף ראש 33.8. גובה 47.
3. בגיל שבועיים משקל 3040.
4. בגיל שלוש שבועות - משקל 3450, היקף ראש 35.7. גובה 50.5
5. בגיל חודש - משקל 4050. היקף ראש 36.4, גובה 51.4
6. בגיל חודשיים- משקל 5250, ראש 39, גובה 55.5.
כל הזמן הזה, הוא היה באחוזונים מאוד נמוכים. ופתאום בגיל ארבעה חודשים קפץ בכל האחוזונים בצורה מאוד מוזרה:
משקל 7400, גובה 62, היקף ראש 42.
אחות בטיפת חלב אמרה שכרגע הוא בכל הפרמטרים באחוזון 50 ויש לעקוב לאחר היקף ראש.
אני נורא מודאגת, האם זה אומר משהו שהוא פתאום קפץ בצורה כזאת, במיוחד בהיקף ראש.
אני בת 27, היקף ראש 63, ובעלי אותו סגנון, כלומר ראש די גדול.
האם נתקלתם במקרה כזה??? האם זה אומר שמשהו לא בסדר?
אודה לתשובתכם
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:56 29.04.14
קרין שלום,
זה קורה הרבה, שתינוקות קטנים, נותנים קפיצה דרמטית בגיל מסויים, ומתקנים את עקומת הגדילה שלהם למצב הרצוי. בעקרון זה לגמרי לא מדאיג, אלא צפוי. צריך להמשיך לעקוב ולראות, שהקצב בהמשך הוא תקין ורגיל, ולשם כך יש לך את מעקב טיפת-חלב.
נקווה שהכל יהיה בסדר הלאה. כל טוב!
שלום רב
יש לי בת תאומה אשר לא מצביעה על האור לפעמים אם בא לה היא מעיפה מבט אבל לא יותר מזה ( לעומת אחותה התאומה שכבר מצביעה)
בנוסף לוקח לה זמן עד שהיא מתייחסת אלינו שקוראים לה ( נראה לפעמים שהיא מתעלמת בכוונה)
כמו כן לשחק היא אוהבת לבד פחות חברותית איתנו היא יכולה לשבת לשחק להכניס צורות לדלי וכו אך לרוב היא אוהבת לבד גם לא עם אחותה
כמו כן היא לא עושה לנו קוקו ופחות ניגשת אלינו
למרות שבזמן האחרון חל שיפור בהתייחסות שלה אלינו אני עדין לא רגועה
מבחינה מוטורית היא מתקדמת עדין הן לא הולכות אבל מזה אני לא מתרגשת
היא אוהבת צורות קופסאות משחקת מאוד יפה לבד אוהבת להחביא צעצועים תואמים
ואוהבת פינות קטנות ששם היא מחביאה צעצועים
אני לא יודעת האם יש בעיה או שאני סתם פרנואידית
אשמח לעזרה
תודה מראש
קשת שלום,
אני מבינה את הדאגה שלך, במיוחד על רקע ההשוואה עם אחותה. כדי לחשוד באוטיזם, צריך להיות גם קשר-עין לקוי, התעלמות מאחרים, ונראה לי לפי תיאורך שלא זה המקרה.
ברצוני לשאול, אם בדקתם שמיעה, ואתם בטוחים שהיא שומעת היטב ??
אני מציעה שתבדקי בכיוון זה, ותמשיכי לעקוב. נקווה שהכל בסדר.
כל טוב!
 
שרה
23:54 24.04.14
יש לי נכד בן שנתיים וחודשיים. הוא מבין מה שמדברים איתו, אך אומר רק: אבא ואמא. הולך על קצה האצבעות. האמא טוענת שהוא שומע מעולה. לפעמים לא מבינים אותו והוא צועק ומתוסכל וגם מתסכל אותנו. אימו היתה אצל רופא אורטופד ולא מצא בעייה שצריכים לטפל ברגליים. הוא כל הזמן הולך על קצה האצבעות. ברצוני לציין שגם אחיו הגדול (היום כבן 9) הלך על קצה האצבעות ובגיל בערך 4 אולי קצת מעל -זה עבר.האם בגיל הזה מספיק שאומר אבא ואמא? ומה עם ההליכה על קצות האצבעות זה יחלוף בגלל שאצל אחיו זה חלף???. מה תגובתך לאור הנתונים שציינתי?? תודה רבה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
06:21 25.04.14
סבתא יקרה שלום,

בגיל שנתיים ילד צפוי לדבר הרבה יותר, גם מבחינת אוצר מלים, וגם מבחינת חיבור משפטים של 2 מלים, ולכן נראה לי, שלנכד שלך יש איחור מסויים בהתפתחות השפה.
לגבי הליכה על האצבעות - זה לא תקין. זה יכול להיות מסיבה אורתופדית, כמו קיצור גיד, או שרירים, ויכול להיות מסיבה נוירולוגית. בכל מקרה, זו צורת הליכה לא בריאה, ומקובל לטפל בכך. אולי כדאי להפנות אותם לבדיקה של רופא התפתחותי.
כל טוב!
 
שגית
14:49 23.04.14
שלום יש לי ילדה בת 3 ורציתי לשאול כמה דברים.
היא כרגע עם עיכוב התפתחותי בדיבור, לא מדברת משפטים, לא מסבירה עצמה כמו שצריך ולא אומרת פעלים. התחלנו טיפול אצל קלינאית אך לאחר 4 טיפולים הקלינאית הפסיקה הטיפול היות והילדה לא משתפת פעולה. מה עליי לעשות? האם ככה זורקים ילדים שלא משתפים פעולה? אין משהו שצריך ומומלץ לקלניאית תקשורת לעשות?
כמו כן רציתי לשאול איך אני יכולה לעזור לילדה לפתח את הבטחון עצמי שלה? איך אני יכולה בבית להפעיל אותה כדי שתהיה יותר עצמאית ותשחק לבד? איך אני יכולה לעזור לה עם התפתחות השפה יש משהו ספציפי שאני יכולה לעשות או לשים עליו יותר דגש?
ושאלה אחרונה איך אני יכולה לגרום לה להתנתק קצת מההורים? היא לא מוכנה ללכת לשום מקום לבד אלא רק עם ההורים (לפעמים כשיש ילדים לאחרונה התחילה לשחק איתם בלעדנו ההורים).
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:00 24.04.14
שגית שלום,
ראשית, בלי להכיר את קלינאית התקשורת אני בטוחה, שהיא לא "זרקה, את הילדה,. אלא שלפעמים, במיוחד בגיל כה צעיר, מרגישים שהטיפול בילד אינו יעיל, כיוון שהוא איננו משתף פעולה. זה קורה לא מעט, ובמצב כזה הרבה פעמים עדיף להפסיק, ולנסות שוב כעבור חדשיים-שלושה. לפעמים גם טוב לנסות מטפלת אחרת, ונוצר קשר טוב.
ועכשו לבעיות ההתנהגותיות הנוספות שאת מציינת, בעניין חוסר בטחון והיצמדות להורים. ייתכן שהכל קשור : גם האיחור השפתי, וגם חוסר הבטחון והתלותיות.
אני מציעה שתבקשי התייעצות עם פסיכולוגית התפתחותית, שתאבחן את הילדה, ותדריך אותך כיצד להתייחס אליה. בהחלט ייתכן, שהיא גם תוכל לעזור לקלינאית תקשורת כיצד ליצור קשר חיובי ושיתוף פעולה מצד הילדה.
מנסיוני, במכונים להתפתחות הילד, אנחנו עובדים כצוות, והייעוץ המקצועי המשותף מאד עוזר לטיפול בילד להיות יעיל.
כל טוב!
הי,
אשמח לשמוע אם יש כאן אמהות לילדות בעלות תסמונת טריפל X, ולשמוע על הקשיים שבגידול ילדות אלו.

היום קיבלנו את התוצאות של בדיקת מי השפיר, וזו אכן התוצאה (תסמונת טריפל X - לעוברית).
קראתי המון באינטרנט, אבל גם פגישות ושיחות עם הרופאים לא סייעו בקבלת ההחלטה:
על פניו לא מדובר בתסמונת קשה - ברוב המקרים, ומצד שני יש יותר סיכוי להתפתחות של בעיות בעתיד, שאותן לא ניתן לצפות....

בסופו של דבר הרופאה הגנטיקאית משאירה את ההחלטה בידינו - ואנחנו אובדי עצות.

האם יש כאן מישהי שקיבלה את הבשורה ויכולה לומר מה ההחלטה שקיבלה, ומה השפיע בסוף על ההחלטה?
בנוסף - האם אתן מכירות ילדה/אישה שיש לה תסמונת טריפל X? ילדה שלכן או של מכרים?
מעניין אותי לדעת מה מצבן של בנות עם תסמונת זו ואני חושבת שזה מה שיכריע בסופו של דבר הכף.

אשמח לכל מידע מסוג כזה,
תודה,
נויה.
מחפש פורום לילדים בגיל 11+ עם בעיות איחור התפתחותי/פיגור קל?
מי מכיר מי יודע?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
10:07 16.04.14
אהוד שלום,
הגעת למקום הנכון. שאל את שאלתך, ואענה לך.
כל טוב, חג שמח!
חג שמח לדוקטור יוכי.
יש לי ילדה בת כמעט 12 הסובלת מ"איחור התפתחותי"/פיגור קל.
היינו אצל רופאים/ פסיכולוגים/ מאבחנים רבים מאוד וכמובן אף אחד מהם לא יכול "לשים את האצבע" במדוייק על הבעיה שלה.
הילדה לומדת בכיתה ה' בבית ספר רגיל (אשר משלב בכל כיתה מספר ילדים עם עיכוב התפתחותי ברמות שונות)
מבחינת קריאה וחשבון הילדה ברמת כיתה א', כלומר לא מצליחה להבין את הרעיון של חיבור וחיסור....תרגילים עד 10 עושה בעזרת האצבעות וכו'.....
מבחינת קריאה היא כמו בתחילת כיתה ב' או בסוף כיתה א'.

1. מה שמדהים אותנו הוא שאין לה בעיה עם הזיכרון- להיפך, היא זוכרת את שמות הילדים שלמדו איתה מאז גיל 4 (!) את שמות הגננות ועוזרות הגננות בכל התקופה וכן את שמות המורות וכו'....
גם אירועים שקרו לפני שנים רבות היא זוכרות, מדוע אינה מצליחה לזכור את סדר אותיות ה א'-ב' טו את העיקרון של חיבור מספרים???
2. הילדה לא מסוגלת לבטא את האותיות ח' ו- ר'....היא מטופלת אצל קלינאיות תקשורת מגיל 4.... אבל כששאלתי את הקלינאית האחרונה שאלה- היא לא ידעה לתת לי תשובה....השאלה שלי היתה פשוטה- אני לא מכיר גבר או אישה בגיל 20-30-40 שלא יכול לבטא את האותיות ח' ו- ר'.....אז אולי זה דבר שעובר עם הזמן וחבל סתם להשקיע מאמץ ולתסכל את הילדה עם תרגולים חוזרים ונשנים של אותיות גרוניות אלו- הרי בסוף זה יסתדר ....

מה דעתך......וסליחה על האורך....
אהוד שלום,
לצערנו, הסיבות לפיגור אינן תמיד ידועות, אם כי ברור לנו שמדובר בפגיעה כלשהי בפעילות המוח. מקובל לחשוב שכ-30% מהסובלים מפיגור הם "ללא סיבה". עדיין איננו יודעים מספיק על המוח, וגם אין לנו את הטכנולוגיה המתוחכמת כדי לאתר בעיות.
העובדה שהזכרון תקין, איננה סותרת את הקושי של הילדה להבין דברים, משום שהמשמעות שלהם מורכבת מדי או מופשטת מדי עבורה. יש לה זכרון טוב לעובדות "יבשות", אבל כשמדובר באותיות או מספרים, הדברים מורכבים יותר.
הגישה הנכונה היא לעבוד עם הילדה על התחומים שקשים לה בצורה אינדיוידואלית וספציפית, בדרך שהכי קלה לה להבנה. זו המומחיות של מורות לחינוך מיוחד וללקויות-למידה.
לגבי ההיגוי הלקוי - לא תמיד הדברים מסתדרים מאליהם. מדובר בצלילים שקשורים בחיך העליון, וכדאי לבדוק אצל רופא אף-אוזן-גרון אם מבנה החיך תקין. ייתכן שיש שם בעייה. אבל בכל מקרה, כדאי להמשיך בטיפול של קלינאית תקשורת.
כל טוב, חג שמח!
 
אהוד
09:02 17.04.14
לד"ר יוכי שלום רב וחג שמח :
יש לי שני בנים אחד בגיל ששוקצת והשני בגיל שלוש .
התחלתי עם הבן הקטן שלי גמילה (בן השלוש)הוא משתף פעולה יפה עם הפיפי אבל עם הצואה יש לו ממש בעיה ,אחרי שהוא עושה הוא אומר לי שעשה ולא לפני ,גם כשאני יודעת שהוא עושה ואני שואלת אותו אם הוא צריך לשירותים הוא אומר שלא ויעדיף לעשות בתחתון.
אני מודעת לכך שיש להרבה ילדים בעיה עם הנושא הזה אבל איך אוכל לעזור לו ולגרום לו לעשות את הצואה בשירותים ??
יש לו ספרים בנושא ,אנחנו משתדלים מאוד לעודד אותו .
בברכה ,
ש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:56 15.04.14
שלום אמא יקרה,
פרט לעידוד הילד, ולדוגמה שהוא מקבל מן האח הגדול, אין הרבה מה לעשות. צריך להתאזר בסבלנות. זה תהליך, מורכב, מבחינה פיזיולוגית ושכלית, והוא איטי יותר ממה שהיינו רוצים לפעמים. יש לילדים חשש מהישיבה על האסלה, יש להם קושי לפעמים לזהות את הלחץ על פי הטבעת כסימן לצורך להתרוקן. לפעמים עוזר, כשנותנים לילד סיר. יותר נעים להם לשבת על סיר, והם מרגישים יותר יציבים ובטוחים.
נסי, בעדינות, אבל אל תלחצי, ואל תשדרי לילד שאת מאוכזבת. חכי עוד קצת. זה יבוא.
כל טוב, חג שמח!
 
אפרת
21:24 12.04.14
שלום, בתי בת 1.8.ילדה ערנית, סקרנית,חקרנית משחקת מציירת וכו. הדאגה שלי היא בקשר לתקשורת שלה .בגיל שנה עשיתי לה אבחון במרכז להתפחות הילד והם אמרו שאין שום בעיה.
אבל - היא עדיין לא מדברת( ממלמלת ואומרת אבא כסתם מילה אני חד הורית).הכל אצלה חזותי- מתקשרת מעולה בעזרת הצבעה. מושכת אותי לאן שרוצה. אני צריכה להראות לה אוכל על מנת שתבוא לאכול. להראות לה נעליים וכו'. נדיר שהיא מביאה משהו שמבקשים מימנה, מבינה שאומרים לה לא. לפעמים מבינה שמבקשים שתחכה שתבוא שתשב .לא תמיד.היא עצמאית מיום שנולדה הכל מנסה קודם לבד.מצד שני היא הצל שלי.אוהבת שמשחקים איתה.יוזמת משחק משותף.חולקת חוויות.
היא בבית איתי או עם אמא שלי. ואני מודה שאנחנו מנסות אבל לא מדברים איתה המון ולא תמיד דורשים מימנה דברים.רק אני רואה אפשרות לבעיה, לא אמי ולא הסביבה.
השאלות- יש סיכוי שההבחנה לא נכונה?, יש אפשרות שהיא היתה בסדר ועכשיו כבר לא?.מה לעשות עכשיו?
תודה מראש על התשובה וסליחה על האורך.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:37 12.04.14
אפרת שלום,
אני מתרשמת שיש לילדה איחור שפתי מסויים, אם כי לא נורא. חשוב לבדוק שהשמיעה תקינה !!! חשוב לדבר אליה הרבה, מול הפנים, וכך תוכלי לבחון אם היא קולטת ומבינה. אם אין התקדמות, כדאי בעוד כחדשיים, לקראת גיל שנתיים, לבקש אבחון של קלינאית תקשורת.
כל טוב, חג שמח!
 
אביב
20:37 12.04.14
ערב טוב,

ביתי בת שנתיים ו-10 חודשים העברנו אותה אתמול ממיטת תינוק למיטת מעבר. נסענו איתה לקנות את המיטה וכשהגיע הלילה היא לא היתה מוכנה בשום פנים ואופן לישון בה. ביום היא כן שכבה בה ושתתה את הבקבוק שלה. אבל בלילה היא לא היתה מוכנה לישון (ישנה איתנו במיטה). היום אמרתי לבעלי שאנחנו לא מוותרים לה. הכנסנו אותה למיטה ואנחנו יושבים לידה שלא תרד ואומרים לה שעכשיו הולכים לישון וזאת המיטה החדשה והיא אומרת שהיא לא אוהבת את המיטה והיא כועסת עלינו.
היא כבר שעה במיטה ולא מפסיקה לבכות. מה עושים כדי שהיא תתרגל? אני רוצה לציין דבר חשוב שהיא התחילה לדבר רק לאחרונה ובהתפתחות הילד טוענים שיש לה כנראה גם בעיית תקשורת (היא לא מאובחנת) אבל היא לא מקובעת על דברים.
זה נורמלי ככה שהיא לא מוכנה לישון במיטה החדשה? היא ממש כועסת עלינו.. איך עוזרים לה להסתגל? תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:34 12.04.14
אביב שלום,
רוב הילדים אינם שמחים למיטת המעבר, במיוחד בגיל כה צעיר, ומתנגדים לכך. בגיל מבוגר יותר, (3+) כשהם מבינים את היתרון של היכולת לצאת מהמיטה, הם פחות מתנגדים.
מכל מקום, צריך לעזור לילדה להתרגל למיטה, ואפשר לעשות זאת בכמה דרכים : אפשר לשבת על ידה זמן-מה עד שתרדם, אפשר להביא לה למיטה חפצים שהיא אוהבת, כמו בובה, דובי, כרית. בסופו של דבר הילד מתרגל.
סבלנות. כל טוב, בהצלחה, חג שמח!
כך שנהיים לה קשרים וזה ממש לא יפה. עושה זאת בעיקר ברגעי צפייה בטלויזיה או במפגש בגן. מה כדאי לעשות? ניסיתי לדבר איתה על כך אך זה לא עוזר ונראה לא בשליטתה. שאני אוספת לה שיער זה עוזר אבל לא תמיד. החל לפני חודשיים. היו לה שתי אפיזודות כאלה כתינוקת וזה עבר ששמנו לה כובע ושכחה מיזה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:21 11.04.14
קרן שלום,
לרבים מאיתנו, גם מבוגרים, יש הרגלים כאלה, במיוחד במצבים של שעמום או מתח. זו מין תנועה סטריאוטיפית, אוטומטית, שעוזרת לנו כנראה להירגע.
אצל ילדים מבוגרים יותר, אפשר לעבוד על ההרגל הזה ולסלק אותו. בגיל 6 זה קצת מוקדם, ולכן טוב שאת מנסה למנוע זאת ע"י איסוף השיער. דרך אחרת היא לתת לילד הרגל אחר, אולי פחות מזיק. למשל : לקחת כדור גומי קטן וללחוץ אותו. יש כדורים מיוחדים כאלה לקנייה. כדאי לנסות.
כל טוב, חג שמח!
 
קרן
08:42 07.04.14
שלום,
שמי אלין ואני מבררת לגבי אחיין שלי הוא בן שנה ו-5 חודשים
עדיין לא הולך בקושי מדבר (הוא עומד והולך מסביב לשלחן)
הוא היה באיבחון אצל נוירולוג אשר גילה התפתחות איטית
אמר שמבינה מוטורית הוא כמו גיל שנה
ושיכלית כמו 10 חודשים,הפנה אותו לפסיכולוג ילדים.
1.האם קרו מקרים שזה ישתפר?
2.לאן עליהם לפנות (אשמח להמלצות בבקשה) ההורים חסרי אונים ומבואסים
לעזרתכם,אודה

אלין
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:48 07.04.14
אלין שלום,
ראשית, בהחלט צריך להיות אופטימיים שהמצב ישתפר, גם אם תישאר בעייה. כשמטפלים, ילדים מצליחים להשתפר בשנים הראשונות, אפילו בצורה מרשימה.
לגבי הפנייה - רופא הילדים צריך להפנות אותם למכון להתפתחות הילד, מטעם הקופת חולים שלהם, ולפי מקום המגורים שלהם. במכון להתפתחות הילד יש צוות רב-מקצועי, כולל פסיכולוגית, קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסטית, מרפאת בעיסוק, ולפי הצורך הן מאבחנות את הילד והן מטפלות.
עודדי את ההורים שלא יהיו מבואסים, ושיקוו לטוב.
ייתכן גם שכדאי להם לעשות בדיקות מסויימות, כדי לברר מה הסיבה לעיכוב בהתפתחות. זה חשוב.
כל טוב!
 
מעיין
20:47 03.04.14
יוכי שלום
ביתי בת 10.5 שוקלת 26.6 וגובה 133 . רציתי לדעת האם גובהה תקין ואם לא מה עליי לעשות בנידון מבחינת בדיקות.

רוב בנות כיתתה גבוהות מאוד ולכן אני קצת מודאגת.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:29 04.04.14
מעיין שלום,
אינני יכולה לענות לך בתשובה חד-משמעית, כיוון שחסר לי מידע חשוב . בתהליך הבדיקה, שמים את נתוני הילד על עקומת אחוזונים. מקובל שהמצב לא תקין, אם הילד נמצא מתחת לאחוזון 3.
מעבר לכך, לפני ששולחים לבדיקות, בוחנים את עקומת הגדילה של הילד לאורך תקופה מסויימת, אפילו שנה-שנתיים. אם הילד נמצא באותו אחוזות כל התקופה, זה נחשב בסדר.
ובנוסף - מודדים גם את ההורים. סביר להניח, שאם ההורים נמוכים, גם פוטנציאל הגדילה של הילד הוא קטן.
לכן, אני מציעה לך לפנות לאחות בקופת-החולים שלכם, ולבקש ממנה למדוד את הילדה ולבחון את מקומה על עקומת הגדילה היום, ואולי שוב בעוד כמה חדשים. אולי אפשר גם לבדוק את עקומת הגדילה שלה בעבר. רק כך ניתן להחליט.
כל טוב!
שלום רב

מעניין אותי אם נעשו מחקרים ואשמח להפניה, אשר בדקו את הקשר בין התפתחות תפיסתית איטית (קושי בפזלים, ציור, תפיסת לימוד ספרות וכו בהתאם לגיל), ובין רמת האינטלגנציה.

האם בהכרח ילד שהתפתח מוקדם יחסית לגילו בתחומים אלו, יהיה בעל רמת אינטלגנציה גבוהה יותר בחייו הבוגרים, מילד שהתפתח בתחומים אלה בצורה איטית ביחס לגיל והשלים את הפער בגיל מאוחר יותר?

האם יש מקרים שילד שהתפתח בתחומים אלו בצורה איטית יותר ביחס לגיל, הראה דווקא על רמת אינטלגנציה גבוהה יותר בחיוו הבוגרים?


תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:58 27.03.14
לונה שלום,
יש הרבה מחקרים בנושא, אך יש לנו עדיין קושי לנבא רמת אינטליגנציה מהגיל הרך לגיל המבוגר. בגיל הרך מתקיימים הרבה שינויים בתהליך ההתפתחות, ולכן ילד יכול לתת פתאום ,קפיצה" בגיל 3-4-5, ובגיל 7-8 נראה ילד מבריק. ויש להיפך - ילד שההתפתחות שלו היתה מהירה בהתחלה, אבל בגיל ביה"ס הוא יהיה ילד ממוצע, ולא יותר. זה תלוי גם בהמשך החיים, במידה שהוא מקבל גרויים מהסביבה, ואולי עוד גורמים, שלא ברורים לנו.
מה שברור הוא, שכשרואים איטיות, חשוב לעבוד עם הילד ולהשקיע בו יותר, בבית או בטיפול מקצועי. זה תמיד עוזר.
כל טוב!
היי
הילדה שלי הינה בת 3 ותשעה חודשים ילדה מקסימה חייכנית חכמה

הגננת העירה את תשומת ליבי ואמרה שבכל פעילות בגן פתאום היא מתנתקת מהסביבה.

אני גם שמתי לב לכך בכל מיני דברים
שאני מבקשת ממנה לעשות משהו אז לוקח לה המון זמן מן חולמנית כזו
אבל לא חשבתי שזו איזשהי בעיה שזה פשוט האופי שלה.
הגננת אומרת שצריך לבדוק
שזה פשוט קורה בכל פעילות

כשאני לוקחת אותה להצגה /שעת סיפור היא תמיד מרוכזת ותמיד משתתפת
אז לא לקחתי את זה כבעייתי
מה חושבים?
אשמח לתגובה
הדר.
 
הדר
16:45 31.03.14
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:49 01.04.14
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  117  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים