בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים עמוד 3

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
 
רונית
13:02 04.05.14
שלום רב,
בני בן 4 וחמישה חודשים,ובתי בעוד חודששים תיהיה בת 3 שאלתי קצת מוזרה אבל אתמול ראיתי שבני מנשק את בתי ברגליים ובידיים ובכל הזדמנות שיש לו הוא אומר חה כמה היא יפה...מעולם לא נתקלתי בהתנהגות מסוג זה
לבינתיים לא הגבתי להתנהגות הזו .בתי כם דיי משתפת פעולה ואוהבת את האהבה שהוא מרעיף עליה נוטה גם לחבק הרבה בתקופה האחרונה .

שאלה נוספת נכון להיום הם מתקלחים ביחד עד איזה גיל זה נאאה לך בסדר לחלוק מקלחת ביחד.י
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:50 05.05.14
רונית שלום,
ייתכן שהילד ראה סרט כלשהו בטלויזיה שהציג התנהגות כזו. ייתכן שהוא מנסה לרצות אתכם ולהראות איזה ילד טוב הוא, אח בוגר, וכו'. אינני רואה סיבה לדאגה. בגיל זה, תפיסת המיניות היא עדיין מאד תמימה. בהחלט ייתכן שגם לו היה לו אח במקום אחות, היית רואה התנהגות דומה.
ובהמשך, וקשור לכך - לא מפריע לילדים משני המינים להיחשף עד גיל 5 לערך.בגיל זה מתחילה הבושה, והמודעות לצורך בפרטיות, וייתכן שאז יבקשו מיוזמתם להתקלח בנפרד.
כל טוב, יום עצמאות שמח!
 
דנה
11:05 04.05.14
שלום, הגוזל שלי בן שנתייםוחודשיים ילד חמוד שובב מפותח מדבר יודע להסביר את עצמו..
נמצא במעון עם עוד 20ילדים בערך בגילו.. חלק מהילדים כבר גמולים..
רצית להתחיל איתו גם אבל אני לא יודעת איך אני נמצאת בחודש רביעי ..
דיברתי איתו הבעיה היא שהוא אומר רק אחרי שהוא עושה למרות שאני אומרת לא נורא פעם הבא נעשה בשרותים
איך לעשות את זה נכון?
אשמח לעזרה
תודה..
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:45 05.05.14
דנה שלום,
הדרך הנכונה היא להמתין עד שהילד בשל לגמילה, והיוזמה באה ממנו. גם אם אין זה תואם את לוח הזמנים שלך. מדובר בתהליך מורכב, מבחינה פיזיולוגית ומבחינה שכלית. ומדובר בילד ממש צעיר ! אינני רואה סיבה ללחוץ עליו.
לעצתי, המתיני בסבלנות עוד כמה חדשים. זה יגיע.
כל טוב, חג עצמאות שמח!
 
אביב
13:37 30.04.14
שלום רב,

ביתי בת שנתיים ו-11 חודשים נכנסה למשפחתון בתחילת השנה. היא מטופלת אצל קלינאית תקשורת ופסיכולוג בגלל עיכוב בדיבור. בתחילת השנה הילדה היתה צריכה המון תיווך והיא היתה פסיבית וחסרת בטחון ולאט לאט היא נפתחה והתחילה לדבר גם בבית וגם בגן וממש היתה לה "קפיצה" גדולה מכל הבחינות. לאחר שחזרנו מחופשת פסח היא חזרה להיות בגן כמו שהיא היתה בתחילת השנה. המון תיווך ולא פעילה כמו שהיתה, בוכה בבוקר כשאני הולכת אבל נרגעת מיד. למה זה קורה? כל כך שמחתי שהיא התקדמה והתחילה להיפתח לאנשי הצוות ולילדים ופתאום חזרה אחורה... זה תופעה מוכרת?

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:08 30.04.14
אביב שלום,

ילדים מגיבים בנסיגה התפתחותית הרבה פעמים בעקבות יציאה מהשגרה, כמו : חופש, נסיעה , מחלה וכד'. אני מציעה לכם שלא להיבהל מכך ולהמשיך כרגיל, זה בוודאי יחלוף בעוד שבועיים-שלושה.

כל טוב!
 
קרין
23:18 28.04.14
שלום רב,
אני אמא לתאומים: בן ובת.
השאלה בנוגע לבן.
הם נולדו בשבוע 38, בת במשקל 2900, בן 2500.
הם נולדו בניתוח קיסרי.
לאחר הניתוח, הבן סבל מהיפוגלוקמיה (סוכר נמוך) וטופל על ידי תזונה(בהתחלה דרך הזונדה) היה בפגיה 4 ימים, לאחר 3 ימים בערך המצב הסתדר והתחיל לאכול לבד..
היום בן ארבעה וחצי חודשים. מפותח מצויין. היות והיה במשקל נמוך התבקשתי להאכיל אותו כל שלוש שעות. להלן הנתונים.
1. ביום הלידה - משקל 2510.
2. בגיל שבוע: משקל 2750, היקף ראש 33.8. גובה 47.
3. בגיל שבועיים משקל 3040.
4. בגיל שלוש שבועות - משקל 3450, היקף ראש 35.7. גובה 50.5
5. בגיל חודש - משקל 4050. היקף ראש 36.4, גובה 51.4
6. בגיל חודשיים- משקל 5250, ראש 39, גובה 55.5.
כל הזמן הזה, הוא היה באחוזונים מאוד נמוכים. ופתאום בגיל ארבעה חודשים קפץ בכל האחוזונים בצורה מאוד מוזרה:
משקל 7400, גובה 62, היקף ראש 42.
אחות בטיפת חלב אמרה שכרגע הוא בכל הפרמטרים באחוזון 50 ויש לעקוב לאחר היקף ראש.
אני נורא מודאגת, האם זה אומר משהו שהוא פתאום קפץ בצורה כזאת, במיוחד בהיקף ראש.
אני בת 27, היקף ראש 63, ובעלי אותו סגנון, כלומר ראש די גדול.
האם נתקלתם במקרה כזה??? האם זה אומר שמשהו לא בסדר?
אודה לתשובתכם
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:56 29.04.14
קרין שלום,
זה קורה הרבה, שתינוקות קטנים, נותנים קפיצה דרמטית בגיל מסויים, ומתקנים את עקומת הגדילה שלהם למצב הרצוי. בעקרון זה לגמרי לא מדאיג, אלא צפוי. צריך להמשיך לעקוב ולראות, שהקצב בהמשך הוא תקין ורגיל, ולשם כך יש לך את מעקב טיפת-חלב.
נקווה שהכל יהיה בסדר הלאה. כל טוב!
שלום רב
יש לי בת תאומה אשר לא מצביעה על האור לפעמים אם בא לה היא מעיפה מבט אבל לא יותר מזה ( לעומת אחותה התאומה שכבר מצביעה)
בנוסף לוקח לה זמן עד שהיא מתייחסת אלינו שקוראים לה ( נראה לפעמים שהיא מתעלמת בכוונה)
כמו כן לשחק היא אוהבת לבד פחות חברותית איתנו היא יכולה לשבת לשחק להכניס צורות לדלי וכו אך לרוב היא אוהבת לבד גם לא עם אחותה
כמו כן היא לא עושה לנו קוקו ופחות ניגשת אלינו
למרות שבזמן האחרון חל שיפור בהתייחסות שלה אלינו אני עדין לא רגועה
מבחינה מוטורית היא מתקדמת עדין הן לא הולכות אבל מזה אני לא מתרגשת
היא אוהבת צורות קופסאות משחקת מאוד יפה לבד אוהבת להחביא צעצועים תואמים
ואוהבת פינות קטנות ששם היא מחביאה צעצועים
אני לא יודעת האם יש בעיה או שאני סתם פרנואידית
אשמח לעזרה
תודה מראש
קשת שלום,
אני מבינה את הדאגה שלך, במיוחד על רקע ההשוואה עם אחותה. כדי לחשוד באוטיזם, צריך להיות גם קשר-עין לקוי, התעלמות מאחרים, ונראה לי לפי תיאורך שלא זה המקרה.
ברצוני לשאול, אם בדקתם שמיעה, ואתם בטוחים שהיא שומעת היטב ??
אני מציעה שתבדקי בכיוון זה, ותמשיכי לעקוב. נקווה שהכל בסדר.
כל טוב!
 
שרה
23:54 24.04.14
יש לי נכד בן שנתיים וחודשיים. הוא מבין מה שמדברים איתו, אך אומר רק: אבא ואמא. הולך על קצה האצבעות. האמא טוענת שהוא שומע מעולה. לפעמים לא מבינים אותו והוא צועק ומתוסכל וגם מתסכל אותנו. אימו היתה אצל רופא אורטופד ולא מצא בעייה שצריכים לטפל ברגליים. הוא כל הזמן הולך על קצה האצבעות. ברצוני לציין שגם אחיו הגדול (היום כבן 9) הלך על קצה האצבעות ובגיל בערך 4 אולי קצת מעל -זה עבר.האם בגיל הזה מספיק שאומר אבא ואמא? ומה עם ההליכה על קצות האצבעות זה יחלוף בגלל שאצל אחיו זה חלף???. מה תגובתך לאור הנתונים שציינתי?? תודה רבה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
06:21 25.04.14
סבתא יקרה שלום,

בגיל שנתיים ילד צפוי לדבר הרבה יותר, גם מבחינת אוצר מלים, וגם מבחינת חיבור משפטים של 2 מלים, ולכן נראה לי, שלנכד שלך יש איחור מסויים בהתפתחות השפה.
לגבי הליכה על האצבעות - זה לא תקין. זה יכול להיות מסיבה אורתופדית, כמו קיצור גיד, או שרירים, ויכול להיות מסיבה נוירולוגית. בכל מקרה, זו צורת הליכה לא בריאה, ומקובל לטפל בכך. אולי כדאי להפנות אותם לבדיקה של רופא התפתחותי.
כל טוב!
 
שגית
14:49 23.04.14
שלום יש לי ילדה בת 3 ורציתי לשאול כמה דברים.
היא כרגע עם עיכוב התפתחותי בדיבור, לא מדברת משפטים, לא מסבירה עצמה כמו שצריך ולא אומרת פעלים. התחלנו טיפול אצל קלינאית אך לאחר 4 טיפולים הקלינאית הפסיקה הטיפול היות והילדה לא משתפת פעולה. מה עליי לעשות? האם ככה זורקים ילדים שלא משתפים פעולה? אין משהו שצריך ומומלץ לקלניאית תקשורת לעשות?
כמו כן רציתי לשאול איך אני יכולה לעזור לילדה לפתח את הבטחון עצמי שלה? איך אני יכולה בבית להפעיל אותה כדי שתהיה יותר עצמאית ותשחק לבד? איך אני יכולה לעזור לה עם התפתחות השפה יש משהו ספציפי שאני יכולה לעשות או לשים עליו יותר דגש?
ושאלה אחרונה איך אני יכולה לגרום לה להתנתק קצת מההורים? היא לא מוכנה ללכת לשום מקום לבד אלא רק עם ההורים (לפעמים כשיש ילדים לאחרונה התחילה לשחק איתם בלעדנו ההורים).
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:00 24.04.14
שגית שלום,
ראשית, בלי להכיר את קלינאית התקשורת אני בטוחה, שהיא לא "זרקה, את הילדה,. אלא שלפעמים, במיוחד בגיל כה צעיר, מרגישים שהטיפול בילד אינו יעיל, כיוון שהוא איננו משתף פעולה. זה קורה לא מעט, ובמצב כזה הרבה פעמים עדיף להפסיק, ולנסות שוב כעבור חדשיים-שלושה. לפעמים גם טוב לנסות מטפלת אחרת, ונוצר קשר טוב.
ועכשו לבעיות ההתנהגותיות הנוספות שאת מציינת, בעניין חוסר בטחון והיצמדות להורים. ייתכן שהכל קשור : גם האיחור השפתי, וגם חוסר הבטחון והתלותיות.
אני מציעה שתבקשי התייעצות עם פסיכולוגית התפתחותית, שתאבחן את הילדה, ותדריך אותך כיצד להתייחס אליה. בהחלט ייתכן, שהיא גם תוכל לעזור לקלינאית תקשורת כיצד ליצור קשר חיובי ושיתוף פעולה מצד הילדה.
מנסיוני, במכונים להתפתחות הילד, אנחנו עובדים כצוות, והייעוץ המקצועי המשותף מאד עוזר לטיפול בילד להיות יעיל.
כל טוב!
הי,
אשמח לשמוע אם יש כאן אמהות לילדות בעלות תסמונת טריפל X, ולשמוע על הקשיים שבגידול ילדות אלו.

היום קיבלנו את התוצאות של בדיקת מי השפיר, וזו אכן התוצאה (תסמונת טריפל X - לעוברית).
קראתי המון באינטרנט, אבל גם פגישות ושיחות עם הרופאים לא סייעו בקבלת ההחלטה:
על פניו לא מדובר בתסמונת קשה - ברוב המקרים, ומצד שני יש יותר סיכוי להתפתחות של בעיות בעתיד, שאותן לא ניתן לצפות....

בסופו של דבר הרופאה הגנטיקאית משאירה את ההחלטה בידינו - ואנחנו אובדי עצות.

האם יש כאן מישהי שקיבלה את הבשורה ויכולה לומר מה ההחלטה שקיבלה, ומה השפיע בסוף על ההחלטה?
בנוסף - האם אתן מכירות ילדה/אישה שיש לה תסמונת טריפל X? ילדה שלכן או של מכרים?
מעניין אותי לדעת מה מצבן של בנות עם תסמונת זו ואני חושבת שזה מה שיכריע בסופו של דבר הכף.

אשמח לכל מידע מסוג כזה,
תודה,
נויה.
מחפש פורום לילדים בגיל 11+ עם בעיות איחור התפתחותי/פיגור קל?
מי מכיר מי יודע?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
10:07 16.04.14
אהוד שלום,
הגעת למקום הנכון. שאל את שאלתך, ואענה לך.
כל טוב, חג שמח!
חג שמח לדוקטור יוכי.
יש לי ילדה בת כמעט 12 הסובלת מ"איחור התפתחותי"/פיגור קל.
היינו אצל רופאים/ פסיכולוגים/ מאבחנים רבים מאוד וכמובן אף אחד מהם לא יכול "לשים את האצבע" במדוייק על הבעיה שלה.
הילדה לומדת בכיתה ה' בבית ספר רגיל (אשר משלב בכל כיתה מספר ילדים עם עיכוב התפתחותי ברמות שונות)
מבחינת קריאה וחשבון הילדה ברמת כיתה א', כלומר לא מצליחה להבין את הרעיון של חיבור וחיסור....תרגילים עד 10 עושה בעזרת האצבעות וכו'.....
מבחינת קריאה היא כמו בתחילת כיתה ב' או בסוף כיתה א'.

1. מה שמדהים אותנו הוא שאין לה בעיה עם הזיכרון- להיפך, היא זוכרת את שמות הילדים שלמדו איתה מאז גיל 4 (!) את שמות הגננות ועוזרות הגננות בכל התקופה וכן את שמות המורות וכו'....
גם אירועים שקרו לפני שנים רבות היא זוכרות, מדוע אינה מצליחה לזכור את סדר אותיות ה א'-ב' טו את העיקרון של חיבור מספרים???
2. הילדה לא מסוגלת לבטא את האותיות ח' ו- ר'....היא מטופלת אצל קלינאיות תקשורת מגיל 4.... אבל כששאלתי את הקלינאית האחרונה שאלה- היא לא ידעה לתת לי תשובה....השאלה שלי היתה פשוטה- אני לא מכיר גבר או אישה בגיל 20-30-40 שלא יכול לבטא את האותיות ח' ו- ר'.....אז אולי זה דבר שעובר עם הזמן וחבל סתם להשקיע מאמץ ולתסכל את הילדה עם תרגולים חוזרים ונשנים של אותיות גרוניות אלו- הרי בסוף זה יסתדר ....

מה דעתך......וסליחה על האורך....
אהוד שלום,
לצערנו, הסיבות לפיגור אינן תמיד ידועות, אם כי ברור לנו שמדובר בפגיעה כלשהי בפעילות המוח. מקובל לחשוב שכ-30% מהסובלים מפיגור הם "ללא סיבה". עדיין איננו יודעים מספיק על המוח, וגם אין לנו את הטכנולוגיה המתוחכמת כדי לאתר בעיות.
העובדה שהזכרון תקין, איננה סותרת את הקושי של הילדה להבין דברים, משום שהמשמעות שלהם מורכבת מדי או מופשטת מדי עבורה. יש לה זכרון טוב לעובדות "יבשות", אבל כשמדובר באותיות או מספרים, הדברים מורכבים יותר.
הגישה הנכונה היא לעבוד עם הילדה על התחומים שקשים לה בצורה אינדיוידואלית וספציפית, בדרך שהכי קלה לה להבנה. זו המומחיות של מורות לחינוך מיוחד וללקויות-למידה.
לגבי ההיגוי הלקוי - לא תמיד הדברים מסתדרים מאליהם. מדובר בצלילים שקשורים בחיך העליון, וכדאי לבדוק אצל רופא אף-אוזן-גרון אם מבנה החיך תקין. ייתכן שיש שם בעייה. אבל בכל מקרה, כדאי להמשיך בטיפול של קלינאית תקשורת.
כל טוב, חג שמח!
 
אהוד
09:02 17.04.14
לד"ר יוכי שלום רב וחג שמח :
יש לי שני בנים אחד בגיל ששוקצת והשני בגיל שלוש .
התחלתי עם הבן הקטן שלי גמילה (בן השלוש)הוא משתף פעולה יפה עם הפיפי אבל עם הצואה יש לו ממש בעיה ,אחרי שהוא עושה הוא אומר לי שעשה ולא לפני ,גם כשאני יודעת שהוא עושה ואני שואלת אותו אם הוא צריך לשירותים הוא אומר שלא ויעדיף לעשות בתחתון.
אני מודעת לכך שיש להרבה ילדים בעיה עם הנושא הזה אבל איך אוכל לעזור לו ולגרום לו לעשות את הצואה בשירותים ??
יש לו ספרים בנושא ,אנחנו משתדלים מאוד לעודד אותו .
בברכה ,
ש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:56 15.04.14
שלום אמא יקרה,
פרט לעידוד הילד, ולדוגמה שהוא מקבל מן האח הגדול, אין הרבה מה לעשות. צריך להתאזר בסבלנות. זה תהליך, מורכב, מבחינה פיזיולוגית ושכלית, והוא איטי יותר ממה שהיינו רוצים לפעמים. יש לילדים חשש מהישיבה על האסלה, יש להם קושי לפעמים לזהות את הלחץ על פי הטבעת כסימן לצורך להתרוקן. לפעמים עוזר, כשנותנים לילד סיר. יותר נעים להם לשבת על סיר, והם מרגישים יותר יציבים ובטוחים.
נסי, בעדינות, אבל אל תלחצי, ואל תשדרי לילד שאת מאוכזבת. חכי עוד קצת. זה יבוא.
כל טוב, חג שמח!
 
אפרת
21:24 12.04.14
שלום, בתי בת 1.8.ילדה ערנית, סקרנית,חקרנית משחקת מציירת וכו. הדאגה שלי היא בקשר לתקשורת שלה .בגיל שנה עשיתי לה אבחון במרכז להתפחות הילד והם אמרו שאין שום בעיה.
אבל - היא עדיין לא מדברת( ממלמלת ואומרת אבא כסתם מילה אני חד הורית).הכל אצלה חזותי- מתקשרת מעולה בעזרת הצבעה. מושכת אותי לאן שרוצה. אני צריכה להראות לה אוכל על מנת שתבוא לאכול. להראות לה נעליים וכו'. נדיר שהיא מביאה משהו שמבקשים מימנה, מבינה שאומרים לה לא. לפעמים מבינה שמבקשים שתחכה שתבוא שתשב .לא תמיד.היא עצמאית מיום שנולדה הכל מנסה קודם לבד.מצד שני היא הצל שלי.אוהבת שמשחקים איתה.יוזמת משחק משותף.חולקת חוויות.
היא בבית איתי או עם אמא שלי. ואני מודה שאנחנו מנסות אבל לא מדברים איתה המון ולא תמיד דורשים מימנה דברים.רק אני רואה אפשרות לבעיה, לא אמי ולא הסביבה.
השאלות- יש סיכוי שההבחנה לא נכונה?, יש אפשרות שהיא היתה בסדר ועכשיו כבר לא?.מה לעשות עכשיו?
תודה מראש על התשובה וסליחה על האורך.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:37 12.04.14
אפרת שלום,
אני מתרשמת שיש לילדה איחור שפתי מסויים, אם כי לא נורא. חשוב לבדוק שהשמיעה תקינה !!! חשוב לדבר אליה הרבה, מול הפנים, וכך תוכלי לבחון אם היא קולטת ומבינה. אם אין התקדמות, כדאי בעוד כחדשיים, לקראת גיל שנתיים, לבקש אבחון של קלינאית תקשורת.
כל טוב, חג שמח!
 
אביב
20:37 12.04.14
ערב טוב,

ביתי בת שנתיים ו-10 חודשים העברנו אותה אתמול ממיטת תינוק למיטת מעבר. נסענו איתה לקנות את המיטה וכשהגיע הלילה היא לא היתה מוכנה בשום פנים ואופן לישון בה. ביום היא כן שכבה בה ושתתה את הבקבוק שלה. אבל בלילה היא לא היתה מוכנה לישון (ישנה איתנו במיטה). היום אמרתי לבעלי שאנחנו לא מוותרים לה. הכנסנו אותה למיטה ואנחנו יושבים לידה שלא תרד ואומרים לה שעכשיו הולכים לישון וזאת המיטה החדשה והיא אומרת שהיא לא אוהבת את המיטה והיא כועסת עלינו.
היא כבר שעה במיטה ולא מפסיקה לבכות. מה עושים כדי שהיא תתרגל? אני רוצה לציין דבר חשוב שהיא התחילה לדבר רק לאחרונה ובהתפתחות הילד טוענים שיש לה כנראה גם בעיית תקשורת (היא לא מאובחנת) אבל היא לא מקובעת על דברים.
זה נורמלי ככה שהיא לא מוכנה לישון במיטה החדשה? היא ממש כועסת עלינו.. איך עוזרים לה להסתגל? תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
21:34 12.04.14
אביב שלום,
רוב הילדים אינם שמחים למיטת המעבר, במיוחד בגיל כה צעיר, ומתנגדים לכך. בגיל מבוגר יותר, (3+) כשהם מבינים את היתרון של היכולת לצאת מהמיטה, הם פחות מתנגדים.
מכל מקום, צריך לעזור לילדה להתרגל למיטה, ואפשר לעשות זאת בכמה דרכים : אפשר לשבת על ידה זמן-מה עד שתרדם, אפשר להביא לה למיטה חפצים שהיא אוהבת, כמו בובה, דובי, כרית. בסופו של דבר הילד מתרגל.
סבלנות. כל טוב, בהצלחה, חג שמח!
כך שנהיים לה קשרים וזה ממש לא יפה. עושה זאת בעיקר ברגעי צפייה בטלויזיה או במפגש בגן. מה כדאי לעשות? ניסיתי לדבר איתה על כך אך זה לא עוזר ונראה לא בשליטתה. שאני אוספת לה שיער זה עוזר אבל לא תמיד. החל לפני חודשיים. היו לה שתי אפיזודות כאלה כתינוקת וזה עבר ששמנו לה כובע ושכחה מיזה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
17:21 11.04.14
קרן שלום,
לרבים מאיתנו, גם מבוגרים, יש הרגלים כאלה, במיוחד במצבים של שעמום או מתח. זו מין תנועה סטריאוטיפית, אוטומטית, שעוזרת לנו כנראה להירגע.
אצל ילדים מבוגרים יותר, אפשר לעבוד על ההרגל הזה ולסלק אותו. בגיל 6 זה קצת מוקדם, ולכן טוב שאת מנסה למנוע זאת ע"י איסוף השיער. דרך אחרת היא לתת לילד הרגל אחר, אולי פחות מזיק. למשל : לקחת כדור גומי קטן וללחוץ אותו. יש כדורים מיוחדים כאלה לקנייה. כדאי לנסות.
כל טוב, חג שמח!
 
קרן
08:42 07.04.14
שלום,
שמי אלין ואני מבררת לגבי אחיין שלי הוא בן שנה ו-5 חודשים
עדיין לא הולך בקושי מדבר (הוא עומד והולך מסביב לשלחן)
הוא היה באיבחון אצל נוירולוג אשר גילה התפתחות איטית
אמר שמבינה מוטורית הוא כמו גיל שנה
ושיכלית כמו 10 חודשים,הפנה אותו לפסיכולוג ילדים.
1.האם קרו מקרים שזה ישתפר?
2.לאן עליהם לפנות (אשמח להמלצות בבקשה) ההורים חסרי אונים ומבואסים
לעזרתכם,אודה

אלין
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:48 07.04.14
אלין שלום,
ראשית, בהחלט צריך להיות אופטימיים שהמצב ישתפר, גם אם תישאר בעייה. כשמטפלים, ילדים מצליחים להשתפר בשנים הראשונות, אפילו בצורה מרשימה.
לגבי הפנייה - רופא הילדים צריך להפנות אותם למכון להתפתחות הילד, מטעם הקופת חולים שלהם, ולפי מקום המגורים שלהם. במכון להתפתחות הילד יש צוות רב-מקצועי, כולל פסיכולוגית, קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסטית, מרפאת בעיסוק, ולפי הצורך הן מאבחנות את הילד והן מטפלות.
עודדי את ההורים שלא יהיו מבואסים, ושיקוו לטוב.
ייתכן גם שכדאי להם לעשות בדיקות מסויימות, כדי לברר מה הסיבה לעיכוב בהתפתחות. זה חשוב.
כל טוב!
 
מעיין
20:47 03.04.14
יוכי שלום
ביתי בת 10.5 שוקלת 26.6 וגובה 133 . רציתי לדעת האם גובהה תקין ואם לא מה עליי לעשות בנידון מבחינת בדיקות.

רוב בנות כיתתה גבוהות מאוד ולכן אני קצת מודאגת.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:29 04.04.14
מעיין שלום,
אינני יכולה לענות לך בתשובה חד-משמעית, כיוון שחסר לי מידע חשוב . בתהליך הבדיקה, שמים את נתוני הילד על עקומת אחוזונים. מקובל שהמצב לא תקין, אם הילד נמצא מתחת לאחוזון 3.
מעבר לכך, לפני ששולחים לבדיקות, בוחנים את עקומת הגדילה של הילד לאורך תקופה מסויימת, אפילו שנה-שנתיים. אם הילד נמצא באותו אחוזות כל התקופה, זה נחשב בסדר.
ובנוסף - מודדים גם את ההורים. סביר להניח, שאם ההורים נמוכים, גם פוטנציאל הגדילה של הילד הוא קטן.
לכן, אני מציעה לך לפנות לאחות בקופת-החולים שלכם, ולבקש ממנה למדוד את הילדה ולבחון את מקומה על עקומת הגדילה היום, ואולי שוב בעוד כמה חדשים. אולי אפשר גם לבדוק את עקומת הגדילה שלה בעבר. רק כך ניתן להחליט.
כל טוב!
היי
הילדה שלי הינה בת 3 ותשעה חודשים ילדה מקסימה חייכנית חכמה

הגננת העירה את תשומת ליבי ואמרה שבכל פעילות בגן פתאום היא מתנתקת מהסביבה.

אני גם שמתי לב לכך בכל מיני דברים
שאני מבקשת ממנה לעשות משהו אז לוקח לה המון זמן מן חולמנית כזו
אבל לא חשבתי שזו איזשהי בעיה שזה פשוט האופי שלה.
הגננת אומרת שצריך לבדוק
שזה פשוט קורה בכל פעילות

כשאני לוקחת אותה להצגה /שעת סיפור היא תמיד מרוכזת ותמיד משתתפת
אז לא לקחתי את זה כבעייתי
מה חושבים?
אשמח לתגובה
הדר.
 
הדר
16:45 31.03.14
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:49 01.04.14
שלום רב

מעניין אותי אם נעשו מחקרים ואשמח להפניה, אשר בדקו את הקשר בין התפתחות תפיסתית איטית (קושי בפזלים, ציור, תפיסת לימוד ספרות וכו בהתאם לגיל), ובין רמת האינטלגנציה.

האם בהכרח ילד שהתפתח מוקדם יחסית לגילו בתחומים אלו, יהיה בעל רמת אינטלגנציה גבוהה יותר בחייו הבוגרים, מילד שהתפתח בתחומים אלה בצורה איטית ביחס לגיל והשלים את הפער בגיל מאוחר יותר?

האם יש מקרים שילד שהתפתח בתחומים אלו בצורה איטית יותר ביחס לגיל, הראה דווקא על רמת אינטלגנציה גבוהה יותר בחיוו הבוגרים?


תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:58 27.03.14
לונה שלום,
יש הרבה מחקרים בנושא, אך יש לנו עדיין קושי לנבא רמת אינטליגנציה מהגיל הרך לגיל המבוגר. בגיל הרך מתקיימים הרבה שינויים בתהליך ההתפתחות, ולכן ילד יכול לתת פתאום ,קפיצה" בגיל 3-4-5, ובגיל 7-8 נראה ילד מבריק. ויש להיפך - ילד שההתפתחות שלו היתה מהירה בהתחלה, אבל בגיל ביה"ס הוא יהיה ילד ממוצע, ולא יותר. זה תלוי גם בהמשך החיים, במידה שהוא מקבל גרויים מהסביבה, ואולי עוד גורמים, שלא ברורים לנו.
מה שברור הוא, שכשרואים איטיות, חשוב לעבוד עם הילד ולהשקיע בו יותר, בבית או בטיפול מקצועי. זה תמיד עוזר.
כל טוב!
שלום
נכדתי בת שנתיים ושמונה חודשים והיא עדיין לא גמולה ומסרבת לשבת על סיר
או בשירותים.היא בת יחידה כרגע.
כמו כן היא מדברת רק מילים ספורות למרות שהיא מבינה הכל ומבצעת כל מה
שאומרים לה כשהיא רוצה משהו היא פשוט לוקחת ביד ומצביעה על רצונה
למשל להשתמש במחשב היא מבקשת שיקחו אותה לחדר המחשב ומצביעה כל הדרך
לשם ואז מצביעה על המחשב שואלים אותה את רוצה לשבת והיא מנענעת בראש.
היא גם יודעת לתפעל אייפד ללא בעיות.

הילדה עירנית ואוהבת להשתלב בכל משחק שמציעים לה. לפעמים בלהט המשחק עם ילדי המשפחה האחרים היא מדברת בשפה לא מובנת .אף אחד לא מבין אותה.

ביקשתי מכלתי לקחת אותה לאבחון אבל עד עתה זה לא בוצע.
האם יש סיבה מצידי ללחוץ עליה לגשת לאבחון עם הילדה? או שצריך לתת לילדה
עוד זמן .
שלום סבתא יקרה,
לגבי הגמילה - זה בסדר. עדיין מוקדם, והיא לגמרי בנורמה.
לגבי הדיבור - זה חריג, ויש כאן איחור ברור, וכדאי מאד להגיע לאבחון וטיפול של קלינאית תקשורת.
יחד עם זה, אני ממליצה לך להיזהר ברמת ההתערבות שלך מול הבן וכלתך. לפעמים ההתערבות של סבתא רק יוצרת התנגדות וכעס. מוטב שהגננת תציע להורים לטפל בעניין.
כל טוב!
 
סבתא ותיקה
22:56 25.03.14
 
אלונה
22:15 19.03.14
בני בן השלוש אובחן כאוטיסט ונמצא במעקב כבר שנה בהתפתחות הילד. הפסיכולוגית עשתה לו מבחן IQ. התוצאה הייתה בתחוםמילולי 77 תחום קוגניטיבי 60 ובתחום הביצועי הכללי 55 . הילד נכנס למעון יום שיקומי לפני חודשיים והוא מטופל באופן אינטנסיבי גם באופן פרטי . הוא מראה שיפור אבל באןפן איטי . השאלה היא האם בגיל כזה כבר אפשר להגיד כי זה פיגור או שעוד מוקדם לאבחן אותו כמפגר ?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
06:58 20.03.14
דוד שלום,
המינוח הוא עניין של החלטה פורמלית, ולפעמים - זה תלוי בשיקולים כלכליים של מתן קיצבה וכו'. לפני שנים, נהגנו לחכות עד גיל 3 על מנת להגדיר ילד עם פיגור. ועד גיל 3 היינו מדברים על "עיכוב". בצמוד לזה, הביטוח הלאומי היה נותן קיצבה להורים רק החל מגיל 3. בשנים האחרונות, השימוש במונח "פיגור" יכול להיות כבר בגיל שנתיים, אבל בידיעה, שהדברים יכולים להשתנות, ככל שהילד מתקדם וגדל.
מאחלת לכם שיפור והתקדמות,
 
חנית
05:59 24.03.14
ביתי בת 5 משחק יפה עם ילדים עליך נראה שהם אלה שיוזמים אלה דגם מושכים אותה ביד כשהם רוצים ואפילו בהם רצים הם גוררים אותה בלי שתירצה
ביתי יותר מידי נחמדה ולא אומרת לא או שזה לא נעים ושיפסיקו
ולי מהצד כואב לראות אותה סמתי חבים טליה ככה
יד לה אחות תינוקת בת חצי שנה והיא אחות גדולה ונבונה ובבית היא אומרת לכולם מה לעשות רק עם ילדים היא מתקשה לשלוט ולעמוד על שלה
דיברנו על זה כמה פעמים והיא לכ מצליחה להגיד לא או די זה לא נעים שאת מושכת אותי ברגע האמת
האם יש דרך להראות לה שזה בסדר להגיד שזה פוגע וכואב?והאם יש מצב שהיא אוהבת את הילדים החזקים ואלה ששולטים בחבורה?האם זה איזשהו סימן לזה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:13 24.03.14
שלום,
את מתארת מצב מוכר, שבו ילד שלנו מתנהג בצורה שלא מתאימה לאופי שלנו, ואנחנו מרחמים עליו ומנסים לשנות אותו. צריך להבין ולקבל, שכל ילד נולד עם תכונות אופי מסויימות, שגורמות לו להתנהג בדרך מסויימת, ואנחנו איננו יכולים לשנות זאת לפי רצוננו, או לפי האופי שלנו.
ייתכן שבבית, הבת שלך בעלת בטחון ותחושה של חופש, אבל בחוץ, עם ילדים אחרים, הוא מרגישה פחות בטחון עצמי, ולכן היא יותר מוותרת להם. ראשית, אינני חושבת שזה פוגע וכואב לה. אולי את מגזימה. שנית, גם אם זה לא נעים לה, צריך לתת לה להתמודד עם כך, ולבחור בעצמה איך היא מגיבה. רק כך היא תוכל להתפתח בדרכה ולהתחזק. הניחי לה ואל תדאגי. היא תמצא את דרכה.
כל טוב!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  116  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים