בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים עמוד 3

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
 
גלי
00:21 10.06.15
ביתי בת 10 קיבלה מחזור. גובהה 152 ס"מ. כשנולדה ובתור ילדה היתה באחוזון 95 מבחינת הגובה. ואני יודעת שמרגע קבלת מחזור גובהים בסנטימטרים בודדים. האם יש טיפול תרופתי היכול לעודד המשך גדילה? והאם לפנות לרופאת הילדים או למרפאה מיוחדת? (גם אני האם, קיבלתי מחזור בגיל זה אך הייתי גבוהה יותר, ומקבלת המחזור גבהתי בסנטימטרים בודדים). אני חוששת שתשאר נמוכה. בעלי 180 ס"מ ואני 164.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:29 10.06.15
גלי שלום,
בגרות מינית מוקדמת היא תופעה ידועה, ואפשר לטפל בה, ע"י עצירת ההתפתחות המינית, ודחייה של קבלת המחזור. יש רופאים מומחים שמטפלים בכך, והם נקראים אנדוקרינולוגים. בכל מחלקת ילדים יש מרפאה מיוחדת, ואת יכולה לקבל הפנייה להתייעצות. אינני בטוחה שלא מאוחר מדי לטפל, אבל בוודאי כדאי להתייעץ.
כל טוב!
שלום

בתי בת שנה וחודש, אחות לילדה בת 4.5 .
מבחינת מילים, אומרת אבא רק אם אמרים לה להגיד אבא, מדי פעם מתעלמת מזה ולא חוזרת על המילה. לא קוראת לי אבא מיוזמתה.
בדר"כ עושה לנו ביי ביי עם היד, וגם אומרת, אם כי לפעמים מקשרת את זה ואומרת ביי ביי כשאנחנו מעבירים אותה מיד ליד (אומרת לזה שמעביר אותה)
בנוסף, מצביעה עם האצבע על כל מיני דברים.
נושא ה"איפה אור" לא ממש סגור אצלה)
צוחקת ומחייכת המון.
אם שואלים איפה אחותה (בשם שלה) אן איפה אמא, אז מסתכלת לכיוון.
אם אומרים לה להביא כדור אז מביאה.
"תני יד" - נותנת.
אם מחזיקה משהו ומבקשים, אז נותנת.
עושה "טובה לאבא/אמא" אם מבקשים.
לא הצלחתי ללמד אותה אברים בפנים שלה, יודעת רק "איפה אוזן של אבא", תופסת אותה.
מוחאת כפיים, את השיר "ידיים למעלה" מבצעת חלקי מאוד.
שימי מוצץ -שמה.
שתי מים -שותה.
לא דברים מעבר לזה מבחינת פקודות.
מסדרת יפה עיגולים בתוך העמוד, לרב לא ע"פ סדר.
כששמים אותה בגן (נכנסה לתינוקיה בגיל 4 חודשים), אף פעם לא בוכה, נשארת בכיף ובחיוך (האם תקין??) כשבאים לאסוף אותה, זוחלת בשמחה לכיוון מי שבא.
לרב אין בעיה ללכת לאחרים, למרות שהיו מקרים שבהם בכתה מפרצוף לא מוכר.
מאוד אוהבת נדנדות, כשרואה נדנדנה מאוד מתלהבת ורוקעת עם הגפיים.
ברגע שמורידים אותה, בוכה מאוד ורוצה לחזור.
שרה את השיר "נד נד" תוך כדי תנועת נדנוד הרבה במהלך היום, בכל מיני סיטואציות, חלקן לא קשורות. שרה כמעט באופן מלא מבחינת הלחן, אפילו עוברת בית, אם כי כמובן מזייפת במילים.
האם באופן כללי יש פה איזה עיכוב, והאם מטרידה העובדה שאבא זו לא מילה ראשונה, (למעשה עדיין לא מילה כי לא יוזמת אותה) אלא המילה נד נד ?
אבא קצת מוטרד...
אודה להתייחסות.
רועי שלום,
המושג "אבא" הוא מופשט עבור ילד, ודי מבלבל, כי הרי לאבא יש גם שם, והילד שמוע את השם ...... כך שאין זה פלא כלל שילדים באחוז מסויים מתעלמים מהמילה אבא, והארבה פעמים קוראים לאבא בשמו הפרטי.
מכל מקום, לפי התיאור שלך, הילדה בהחלט מתאימה לגילה, ואין שום סיבה לדאגה. נראה לי שהכל בסדר.
כל טוב!
 
רועי
12:55 08.06.15
פשוט קראתי איפשהו שילדים שלא אומרים באב כמילה ראשונה, יכול להדליק נורה..
בנוסף, קראתי כי גם לגבי החזרה מספר לא מבוטל של פעמים במהלך היום על השיר נדנד תוך כדי נדנוד, ( בין עם ישיבה על כסא ברכב, באמבטיה או בטרמפולינה ) גם כן עלולה להליק נורה אדומה .
אגב, לא תמיד בוכה כשמקבלת מכה.
בנוסף, השבוע כשקיבלה שתי זריקות לגיל שנה, לא בכתה כלל.
מקווה שבאמת סתם מוטרד..
תודה..
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:12 08.06.15
רועי שוב שלום,
ממש לא מטריד, במיוחד אי-שימוש במילה אבא......
לגבי הכאב - כדאי לבדוק. ידוע לנו שיש ילדים (גם מבוגרים!) שסף הכאב שלהם גבוה, והם לא מגיבים כשהם נפגעים.
תהנה מהילדים, כזה תענוג לראות אותם מתפתחים !! כהורים אנחנו תמיד דואגים, אבל אל תיתן לדאגות להשתלט עליך!!!
 
רונית
16:32 03.06.15
היי דר מה שלומך ?
יש לי שתי שאלות :
1. בתי בעוד מספר ימים תיהיה בת 8 חודשים ועדיין לא מתהפכת נאמר לי בטיפת חלב כי ייתכן שיהיה עיכוב מאחר והיא תינוקת טיפונת מלאה בגיל חצי שנה שקלה 8 קילו היא עדיין לא מתהפכת באופן עצמאי ז"א אם אני ישים אותה על הבטן וייקח לה את הרגל לכיוון הרגל השניה היא כן תתהפך אך לבד באופן יזום לא עושה זאת . מעבר לכך היא מדברת המון צוחקת המון הקשר עין שלה מצויין יודעת לכוון את היד שלה לחפצים .
2. בני בן 5.5 התייעצתי איתך לגביו בעבר בפגישת צוות עם המרפאה בעיסוק קלינאית תקשורת גננת שילוב וגננת הגן המליצו לי על טיפול רגשי מאחר ואינו בטוח ביכולתיו זה בא לידי ביטוי במשימה שנראית לו קשה ונמנע לעשות אותה ולאחר דרבון הוא נוכח לדעת שהוא אכן מסוגל המטרה בגדול להיא אותו לידי כך שיכיר ביכולות שלו שהם מאוד גבוהות ולא יימנע ממשימות -0 על איזה טיפול היית ממליצה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:20 03.06.15
רונית שלום,
לגבי התינוקת, אינך צריכה להיות מודאגת. היום הגבול העליון של הנורמה הוא 10 ח' לישיבה וזחילה. נראה לי שהיא בדרך לשם.
לגבי הבן - כדאי להתייעץ עם פסיכולוגית התפתחותית. היא תהייה בקשר עם המטפלות האחרות שלו, וגם עם הגננת, ותוכל לסייע לו. במידת הצורך, וזה חשוב - היא תדריך אתכם וגם את הגננת.
כל טוב, בהצלחה!
היי
הבן שלי נולד עם היקף ראש קטן,
לי יש היקף ראש קטן ולאבא שלו היקף ראש גדול.

בסביבות גיל שנה וחצי חלה קפיצה משמעותית ואז ההיקף המשיךבאותה מגמה, נוירולוגית אישרה שהכל תקין.
היום היינו בטיפת חלב ושוב יש קפיצה משמעותית.

מה עליי לעשות? הרופא ילדים לא התרגש מהקפיצה הקודמת.
אשמח לעזרתכם,

מצרפת בקובץ את הנתונים כפי שקיבלתי היום מטיפת חלב
 
ד''ר יוכי בן-נון  
06:28 02.06.15
הילה שלום,
קצב הצמיחה וההתפתחות אינם קבועים לאורך השנים הראשונות, והדבר טבעי ורגיל.
מעבר לכך, ערכים שבטווח הנורמה מעידים שהכל בסדר. מתעוררת דאגה כאשר הערכים הם גבוהים מאד, או נמוכים מאד.
אם נוירולוגית בדקה את הילד ואישרה שהכל תקין, כדאי שתסמכי עליה, ותהיי רגועה.
המשיכי במעקב כרגיל.
כל טוב!
 
עדי
20:02 21.05.15
שלום רב,
בני בן 1.3 גיל מתוקן 1.1 ( נולד פג ויש לו תאומה). עידו ילד מגיל צעיר מתקשר נהדר עם הסביבה ילד מאד חברותי וחייכן, עושה ג׳סטות כמו ביי ביי וכפיים ו״ותרימי אותי״, מאד אוהב לחבק ולנשק. אוהב מאד לשחק יודע לבנות מכדל מארבע קוביות, מסיע מכוניות, יודע להכניס צורות לתוך קופסא ולהוציא, הוא משחק בכדור איתי ועם אחותו ונהנה לשמוע מוזיקה לרקוד. הוא עוד חא הולך לבד אלא רק עם תמיכה.
העניין הוא שהוא לא מצביע עם האצבע המורה ( אולי חמש פעמים ראיתי שהצביע עם האצבע). אם אני שואלת איפה אור הוא מושיט את כל היד, אם אני מחזיקה ביסקויט ביד אחת ובמבה בשנייה ושואלת אותו מה הוא רוצה הוא מושיט את כל היד לכיוון מה שהוא רוצה. האם זה תקין? אני יודעת שהצבעה היא שלב חשוב בהתפתחות, איך אפשר לעודד הצבעה?
שאלה נוספת מבחינת הכרת חלקי גוף, כשאני שואלת אותו איפה ראש הוא שם ידיים על הראש כנל לגבי בטן רגליים וידיים
האם תקין?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:54 21.05.15
עדי שלום,
נראה לי שיש לך ילד מפותח להפליא, ואת צריכה להינות ממנו!!!מה שאת מתארת, הוא גרסאות ידועות ומקובלות בהתפתחות ילדים, וזה תקין לחלוטין. הרי אנו אומרים, שלא כל הילדים קוראים את הספר על התפתחות !
לגבי הצבעה - לא כל הילדים מצביעים, בפירוש לא. והצבעה עם כל היד היא הצבעה לכל דבר ועניין. הרי העיקר הוא הסימון ע"י תנועה של החפץ שהילד מתמקד בו. ולא חשוב איך הדבר נעשה.
כנ"ל לגבי זיהוי חלקי גוף : עוד יותר מכך - הרי כך אנחנו מלמדים את הילדים : "ידיים על הראש"!!! או "ידיים על מותניים". בהרבה משירי הילדים ההצבעה היא עם כל כף היד, והילד מפנים זאת.
לסיכום, זה בסדר, וזה תקין וזה נחמד ומיוחד!
כל טוב וחג שמח!
 
הריונית
12:25 20.05.15
שלום,

אני בהריון שבוע 18 עם תינוקת שנמצאה עם טריפל X.
קראנו המון והתייעצנו עם גנטיקאים שנתנו לנו להבין כי הסימפטומים הם נדירים
ואם ישנם, ניתנים לטיפול.

אנחנו מאוד מתלבטים אם להמשיך בהריון, נשמע לכל מידע נוסף.

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:37 20.05.15
אמא יקרה שלום,
אינני גנטיקאית, ולכן אינני רוצה לקחת אחריות על תחום שאינני מומחית בו.
אני מקווה שקיבלתם את כל המידע הרלבנטי, ולפיו תעשו אתם את ההחלטה. לא פשוט, אבל החיים מעמידים אותנו במצבים כאלה לא אחת.
מאחלת לכם רק טוב, איך שתחליטו!!!
 
הילה
15:00 01.05.15
הי יוכי,
מבקשת להתייעץ איתך עבור בני בן השנה ו-11 חודש.
אתחיל ואומר כי יש לי שני ילדים גדולים ממנו, האחת בת 5 והבכור בן 7.
הקטן מדאיג אותי מאוד ולא נתקלתי עם אחיו הגדולים בבעיה זו.
אני לא יודעת איך להציג את הבעיה אבל אנסה:
למיטב ידיעתי בגיל הזה מבינים הכל, או לפחות כמעט הכל.
אצלו זה מרגיש אחרת.
יש דברים שהוא מבין ויש דברים שהוא לא מבין או אולי לא רוצה או מתעלם.
אין לי דרך אחרת לנסח זאת.
לדוגמה, אם אשאל אותו איפה אף? יסתכל אלי במבט נוקב כזה ולא יענה, למעשה לא יעשה כלום.
מנגד, אתמול ראה אותנו שכן ושאל אותו מה היא אוכל והוא להפתעתי הרבה השיב - עוגיה.
דוגמה נוספת- אם אשאל אותו מה אני מחזיקה ביד, נניח את הנעל שלו, הוא לא יגיד כלום, פשוט כלום! אבל אם יתקל במקרה בנעל שלו, אז יגיד - נעה.
עוד דוגמה- אני מקריאה לו ספר , איפה הפיל? אין תגובה . אפילו לא תנועה. אבל אם אשאל אותו תוך כדי סיפור הוא יענה - פי ( נראה לי כאילו הוא משנן את הסיפור)
דוגמה אחרונה- אני מסבירה לו שאי אפשר לעלות על הנדנדה כי יש עליה ילד הוא מתחיל לצרוח , רץ לנדנדה וכל מה שאני אומרת לו חודר דרכו בכלל. מנגד שישב על הנדנדה ושאלתי אותו עם הוא רוצה להתנדנד עם אחיו- הושיט את הידיים שלו שאקח אותו לאחיו.
אני מרגישה שאני מדברת אליו והוא לא מבין או לא מקשיב או פשוט לא אכפת לו!
כי יש לי המון דיסונס איתו- דווקא הדברים הפשוטים, תביא לי, מה זה? איפה זה? הוא לא מגיב והדברים המורכבים יותר, כמו סיטואציות הוא כן מבין.
אני חסרת אונים, מתוסכלת ולא יודעת מה יש לו.
האחות בטיפת חלב אמרה לי בצורה הכי בוטה- שהוא לא שם עלינו וגם שמה שאנחנו מבקשים ממנו כמו שים ידיים על הראש לא מעניין אותו.
הרופא ילדים שראה אותו כמה פעמים אמר שאולי זו בעיית קשב וריכוז ( אבל עוד מוקדם לדעת). הייתכן?
אציין שעשינו בדיקת שמיעה - הכל תקין
הוא מדבר מעט, אוצר מילים של כ-100 לערך.
מלבד זאת, שובב, נמרץ, כל הזמן בתנועה אפילו שהוא אוכל הוא חייב להתעסק עם משהו, חייכן , צוחק הרבה ותמיד נענה למשחקים עם אחיו הגדולים.
מה יש לו?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
16:11 01.05.15
הילה שלום,
די ברור לי, שהילד מבין מה שאת מדברת, ויודע להשתמש במילה הנכונה כדי לשיים את האובייקט.
גם די ברור לי, שזו לא בעייה של קשב וריכוז, כיוון שהוא מאד עקבי בהתנהגות שלי.
לפי הפרשנות שלי, הוא איננו מצביע כשאת שואלת אותו, כיוון שאינו רואה צורך להצביע. הוא יודע שאת מבינה שהוא יודע את המילה, ולכן אין צורך שיענה לך בהצבעה. מאידך, כשתשאלי : "איפה X?" הוא יענה או יצביע, כי זה איננו מובן מאליו.
כבר ראיתי בחיי המקצועיים כמה ילדים כאלה. אין סיבה לדאוג. הם בסדר גמור.
כל טוב!
 
הילה
21:56 28.04.15
שלום ד״ר בן נון,

מבקשת להתייעץ איתך על בני בן השנתיים.
בני לא מצביע. לא מצביע על חפצים, או תמונות, או בכלל.
אם אני מסכמת את מספר ההצבעות שהיו לו, אפשר לספור על יד אחת.
הדבר התמוה בעניין שאם אני קוראת לו ספר ואשאל אותו שאלה , הוא יענה. אם אראה לו תנועה שקשורה לסיפור , הוא יחזור אחריי וגם בפעם הבאה שאקרא לו הוא מיד יעשה את התנועה , ( נניח פרפר עף גבוה) אבל אם אם אשאל אותו איפה , נניח , איפה רכבת? דממה.
אני לא מצליחה להבין את הפער הזה.
אני מראה לו שוב ושוב, שואלת ואומרת את התשובה. מצביעה על התשובה , לוקחת לו את היד ( אני מרגישה שכשאני לוקחת לו את היד זה לא נעים לו) .
כנל גם בפאזלים- איפה פרה? כלום, אין התייחסות.
מה יש לו?
האם זאת בעיה בתפיסה המרחבית?
האם זה קושי למידה?
חברה שלי אמרה לי שהבן שלה בן ה-4 יש בדיוק אותו הדבר ורק עכשיו החל להשתפר. אמרה לי שקוראים לזה - דיספרקציה. קראתי ולא מסתדר לי. הבנתי כי זה קושי בתכנון, לא מסתדר לי עם ילד שלא מצביע אבל מחקה תנועות.
מה עושים? האם צריך לטפל?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:26 28.04.15
מאיה שלום,
יש ילדים שלא מצביעים, אלא מגיבים לשאלה בתשובה מילולית. זה כאילו הם מבינים את התנועה כלא שייכת לעולם המלים, אם אפשר להסביר זאת.
לפי התיאור שלך, הילד תקין ומפותח כפי גילו, ולא הייתי מתעסקת בכך. לא חייבים להצביע.
כל טוב!
 
הילה
20:58 28.04.15
שלום יוכי,

בתי בת שנתיים. החלה לדבר בחודש האחרון.
מדברת בהברה אחת ומתכוונת גם לדברים רבים ( שאנו מבינים את כוונתה) כגון: צה- החוצה, חולצה, צב או לדוגמה כה- שמיכה, חתול , כדור
מידי פעם משתמשת בשתי הברות כשמדובר במילה שהצליל בה חוזר כגון- פרפר: פהפה, במבה- בבה וכו.
מספר דברים מטרידים אותי, אשמח לדעתך בעניין-
1. האם טבעי שהיא שהיא מדברת בהברה קצרה אחת בלבד?
כלומר, למה את המילה כדור היא לא אומרת - דור או חתול - תול?
2. אני מלמדת אותה מילים חדשות כל הזמן, היא חוזרת אחרי, היא גם משתמשת בהן ואז לפתע הן כאילו נעלמות לה. נניח לימדתי אותה במבה , וכשהיא רואה אז היא מבקשת או אומרת ולפני כמה ימים כשהיא ראתה ורצתה ושאלתי אותה מה זה, אז היא אמרה אמ- אמ ( אוכל). חזרתי ואמרתי לה במבה ושוב היא אמרה אמאמ. איך תרחיב את את אוצר המילים שלה, אם היא מאבדת אותם? אני מודאגת.
תודה על ההתייחסות
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:23 28.04.15
מאיה שלום,
הדיבור מתחיל פעמים רבות בהיגוי של ההברה האחרונה בלבד (כי היא ההברה המודגשת בעברית), וזה בסדר. אבל יחסית לגיל שנתיים, יש עדות לאיחור כלשהו. לכן, הייתי מבקשת התייעצות עם קלינאית תקשורת, וגם עושה בדיקת שמיעה.
כל טוב!
 
אדר
19:05 27.04.15
שלום,

הבת הקטנה שלי בת שנה וכמעט 11 חודשים,לא מדברת.
אומרת אבא ורק עכשיו החלה להגיד במכוון,מאמ למים
ואממ לאוכל.״נאדד״ נדנד כשנמצאת על הנדנדה ופעם
אחת אמרה תאתא לחמותי.לא חזרה על כך שוב.
השאלה אם יש מה לעשות בגיל כזה או לחכות?
היא מבינה הכל ויודעת להסביר מה רוצה ללא מילים

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
20:06 27.04.15
אדר שלום,
אם הילדה מבינה, כנראה שאין סיבה לדאגה. אבל - לא כדאי גם לחכות. העיכוב בדיבור יוצר תסכול אצל הילד שלא יכול להתבטא, וגם עלול ליצור פער בינו לבין ילדים אחרים.
לכן, המלצתי היא לבקש הפנייה לקלינאית תקשורת ולהתייעץ איתה. חשוב גם לערוך בדיקת שמיעה לילדה, כדי לוודא שהשמיעה אכן תקינה.
כל טוב!
 
רותם
13:03 24.04.15
בני בן שנה ותשע
עם עכוב התפתחותי מטופל עיפיסיוטרפסטית ובתור למרפא בעיסוק
שנה הבאה יתחיל גן חדש בשל אלוצים
הוא עוד לא הולך אבל מתהלך ואןחז בחפצים
הלך אמש 3 צעדים ונפל
מועמד לנתוח כפתורים ושקדים בשל נוזלים באזניים
מאמינה שעוד ידביק את הפער
רופאה התפתחותית חוץ מעיכוב שאמרה לא ציינה דברים אחרים
האם יוכל ללכת לגן רגיל שנה הבאה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:47 26.04.15
רותם שלום,
ראשית, נראה לי שלא מדובר בעיכוב משמעותי, כך שאין פער גדול בינו לבין ילדים אחרים, ואפשר יהיה לשלב אותו בגן רגיל. כן חשוב שימשיך בפיזיותרפיה, ואולי גם יטופל אצל קלינאית תקשורת, אחרי שיחלים מהניתוח !!!
שנית, אני מעריכה שהוא ידביק את האיחורים, גם בתחום המוטורי, וגם בתחום השפה, ויוכל להמשיך גם הלאה בגן רגיל.
כל טוב והרבה בריאות !!!
 
הילה
17:18 15.04.15
שלום יוכי,
בני בן שנה ועשרה חודשים.
הוא תזזיתי , נמרץ ולא נח לרגע.
הכוונה שלי, שהוא חייב כל הזמן להתעסק במשהו- אם זה צעצועים, אם זה לקפוץ על הספה, להעלות על הכיסאות , להפוך את הכיסאות, להשתולל אם אח שלו הגדול, לנסוע על אופניים , לשחק מחבואים ושנייה אחת לא נח!
משחקים המצריכים ריכוז כמו בנייה, ציור, השחלה וכדומה- בכלל לא מעניינים אותו ואם הוא כבר מוכן אז לדקה שתיים ולא יותר.
מלבד זה, כחלק מהתנועה הבלתי פוסקת שלו, הוא לא מקשיב ל-90 אחוז ממה שאומרים לו. נניח רוצה לצאת החוצה לשחק ואני אומרת לו שאי אפשר כי יורד גשם וקר- זה בכלל לא חודר אליו. והוא מתעקש , נופל על הרצפה, רוקע וצורח ומסרב להקשיב.
מה עושים? מתי יירגע אם בכלל? אפילו לשבת לאכול הוא לא מוכן, חייב להסתובב ואם מבקשים ממנו הוא מתעלם וממשיך בשלו או נכנס להתקף קריז.
עזרי לי בבקשה
 
הילה
17:31 15.04.15
דרך אגב, האם זה נורמלי שהוא לא מתעניין במשחקי הרכבה, השחלה, ציור וכדומה ורק רוצה להשתולל ולשחק משחקים אתלטים? ( מאוד אוהב גני משחקים, מגלשות, לטפס, לקפוץ, לרוץ, משחקי מחבואים) גם שאני מנסה לשבת איתו ואני כל הזמן, זה לא מחזיק מעמד יותר מכמה דקות
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:48 16.04.15
מור שלום,
זהו גיל, שבו עדיין הפעלתנות-יתר היא נורמטיבית : באופן טבעי, הילד עדיין מתעניין בעיקר בתנועה במרחב, ולא במשחקי שולחן (כמו הרכבה), טווח-הקשב הוא עדיין קצר, וגם התגובות הרגשיות של כעס הן אופייניות, כי הילד עדיין מתקשה לווסת את רגשותיו.
אין הרבה מה לעשות בגיל זה, אבל חשוב לשבת עם הילד 5 דקות, פעמיים-שלוש ביום ולעשות איתו משהו מובנה (כמו הרכבת מגדל, השחלה) כדי שיתחיל ללמוד לשבת ולפעול בצורה מסודרת. יתר הזמן - תני לו להיות פעיל, בתנועה.
יחד עם זה כדאי לעקוב, ולצפות שסביב גיל שנתיים לערך הוא יתחיל להרגע, ויהיה יותר מוכן לשבת ולשחק, ואפילו לשמוע שיר או סיפור קצר. אם זה לא יקרה, צריך יהיה לבדוק אם לא מדובר בהיפראקטיביות, שתצריך טיפול בהמשך.
כל טוב!
 
ליאור
08:36 14.04.15
האם רופא התפתחותי זה נוירולוג? מה תפקידו במכון להתפתחןת הילד?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:38 14.04.15
זה לא אותו הדבר, אבל אלה שתי התמחויות שנלמדות יחד, ולכן רופא התפתחותי הוא כמעט תמיד גם נוירולוג ילדים. במכון להתפתחות הילד, הרופא בודק את ההיבטים הגופניים/נוירולוגיים, כדי לוודא שהכל תקין.
 
ליאור
21:31 13.04.15
האם אפשר להגיע לשם לאבחון התפתחות גם שלא נראה שיש בעיה עם.הילד.אלא.רק להשקיט את.המצפון? ומאיזה גיל.אפשר.להגיע?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:27 14.04.15
שירן שלום,
מכון להתפתחות הילד הוא חלק מהמערכת הרפואית, ואי אפשר להגיע אליו ללא סיבה מוצדקת. אין זה הוגן, כיוון שזה ייצור תורים ארוכים ועומס. לכן, ההפנייה מאושרת רק ע"י רופא ילדים, כאשר הוא משוכנע שיש סיבה ויש צורך.
כל טוב!
 
ליאור
21:09 13.04.15
1. מה זה ויסות חוש? 2. מי מאבחן.אם יש.קושי בויסות חושי? 3. במה באים לידי ביטוי.הקשיים? 4. כיצד מטפלים.בתופעה זו?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:25 14.04.15
שירן שלום,
לכל בני האדם יש קנה-מידה של קליטת גרויים בחושים, במנעד של חוזק, מחזק עד חלש. למשל : בעוצמת הקול שאנו שומעים, בחווייה של תחושת המגע, וכד'. יש ילדים (גם מבוגרים) שקנה-המידה הזה "מזייף" יחסית לנורמה, וכך למשל, הם מרגישים כל גרוי יותר חזק מהרגיל (לדוגמה : הכל נשמע להם בקול רם, כמו צעקה) או להיפך : שומעים חלש, כמו אנשים ששמיעתם פגועה. ילדים כאלה, חוויית העולם שלהם שונה משלנו, ולכן הם גם מתנהגים אחרים : הם צועקים, הם נוגעים בגסות ובכוח, וכד'. לכן חשוב לשפר זאת.
האבחון והטיפול נעשה ע"י מרפאות-בעיסוק. הטכניקות מלמדות את הילד בהדרגה לחוש את הדברים אחרת (ע"י מסאז', מגע עם דברים שונים ועוד).
כל טוב!
 
רן
18:20 10.04.15
1. מה זה אבחון פסיכודיאגנוסטי. 2. מה זה אבחון התפתחותי
 
ד''ר יוכי בן-נון  
19:52 10.04.15
שירן שלום,
1. אבחון התפתחותי הוא מערך הבדיקות שעושים לילדים בגיל הרך, בשנות החיים הראשונות, כדי לוודא שהילד מתפתח כצפוי מכל הבחינות : מבחינה מוטורית, שכלית, שפתית, חברתית. הוא נעשה בדרך כלל ע"י צוות ,או חלק מצוות של מומחים בהתפתחות הילד : רופא, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, קלינאית תקשורת, ככל שצריך.
2. אבחון פסיכודיאגנוסטי, כשמו כן הוא : אבחון פסיכולוגי מקיף, שמטרתו לזהות סיבות מצוקה רגשית/נפשית אצל הילד. מדובר באבחון שנעשה רק ע"י פסיכולוג, מעל גיל 6-7 בדרך כלל. הוא בודק בדרך כלל את האינטליגנציה, ואת העולם הנפשי של הילד.

כל טוב!
 
קטקט
21:46 06.04.15
שלום:) ביתי בת שנתיים, מודיעה לפני שעושה קקי ומבקשת גם להחליף.. התחילה להוריד לעצמה מכנסיים וחיתול ולנסות לשבת על סיר.. עד כה שום דבר לא יצא ולרוב הפיפי היה על הריצפה. הבעיה העיקרית היא בלילה בשבוע האחרון מורידה מכנס וחיתול וככה נרדמת.. אני באה אחרי שעהלבדוק ולפעמים כבר רטוב במיטה.. מחליפה הכל ושמה חיתול והיא נרדמת שוב.. היא לא מוכנה לגמילה בלילה בכלל ואני לא בטוחה שמוכנה גם ביום אבל איך לא לפגוע בניסיונות שלה ובביטחון שלה וגם לדאוג שתשאיר חיתול בלילה? ניסיתי בגד גוף הצליחה להוציא חיתול גם ממנו..
 
ד''ר יוכי בן-נון  
09:07 07.04.15
שלום קטקט,
את מתארת שלב בתהליך שהוא אופייני לאחוז גבוה מאד של הילדים. במיוחד יש לציין, שביתך צעירה מאד, ולכן די סביר שאינה בשלה לגמילה, לא ביום ובוודאי לא בלילה.
לא תפגעי בבטחון שלה אם תתעקשי לשים לה חיתול. להיפך - הילדים נפגעים ומבולבלים יותר ממצב שבו הם נרטבים וצריך להחליף הכל סביבם. לגבי סוג החיתול : יש מכנסונים הנקראים PULLUPS, ורוב הילדים מסתגלים אליהם בקלות. נסי אותם.
בהצלחה! חג שמח!
שלום רב,אודה להכוונה ואנסה לקצר.
בני בן 1.8 אינו הולך עצמאית . האם יש סיבה לדאגה?! לאן עלי לפנות במידה וכן?
הולך מעט ומתעייף כאשר מחזיקים לו 2 ידיים או יד אחת
מגיל קטן חשדתי שמשהו לא תקין אך הרופא וגם טיפת חלב אמרו שאני סתם בלחץ והכל בסדר על דעת עצמי לוקחת אותו מגיל 7 חודשים לשחיה טיפולית.
בסוף גיליתי שבגן שהיה -היו שמים אותם רוב היום בלול בחושך כמובן שבאותה שניה הוצאתי אותו משם.
רק לאחר שלקחתי אותו לטיפול חלה תפנית חיובית בהתפתחות:התהפך בגיל 8 ח לראשונה,זוחל גחון מ9 חודשים,התיישב בגיל שנה,זוחל על 4 מ 1.2 ונעמד והחל ללכת עם תמיכה סביב 1.2 גם כן.
מטפס על שולחנות ,כיסאות , מתקשר נפלא -שר שירים מלאים,רוקד,משלים משפטים
מוסר ותופס כדורים אך לא הולך עצמאית!
אורטופד אומר שחוץ מגמישות יתר והיפותוניה אין בעיה ממשית וסובר שעוד קצת ויתחיל ללכת (הייתי פעמיים בבדיקה)
על רופא הילדים כאמור אני לא סומכת ואני מודאגת
אשמח לכח עצה והכוונה
תודה וסליחה על אורך השאלה
 
ש.ח
10:14 06.04.15
לדעתי יש בעיה רגשית שהוא סוחב עוד מהגן הארור שהוזכר קודם
בגן הנוכחי(המקסים) ובכלל הוא מחפש להיאחז בדמות כדי לקבל ביטחון
ז״א שבגן חייב להיות בסביבת המטפלת של הקבוצה שלו
אם היא הולכת להפסקה הוא בוכה ממש כשהיא נוכחת הכל בסדר
ואם הורים אחרים באים לפני לאסוף את ילדיהם הוא ממש יושב ומתייפח
לידי הוא מלא ביטחון מאושר ושמח (גם מפידבקים שאני מקבלת)
כאמור הוא צריך להיאחז בדמות כדי לקבל ביטחון
איך ניתן לטפל בזה? לטעמי זה גם מהווה עיכוב להליכה עצמאית הלא כן??
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:41 06.04.15
שלום,
לגבי ההליכה, זה בוודאי עיכוב משמעותי, וחשוב להבין מה הסיבה לכך ולטפל בזה. אפשר לפנות לפיזיותרפיסטית, ובמידת הצורך, היא תפנה אתכם שוב לאורתופד.
לגבי הבכי בגן - בהחלט ייתכן שמדובר בילד חסר בטחון, אולי גם משום שעדיין אינו מסוגל להתנייד באופן עצמוני. כרגע הוא צעיר מאד, ועדיין אינני רואה דרך לטיפול רגשי. חשוב לטפל קודם בהליכה, ואח"כ לראות איך מתקדמים.
כל טוב, חג שמח!
מודה לך על תגובתך
כאמור הייתי אצל אורטופד פעמיים שאומר שחוץ מהיפותוניה וגמישות יתר
שלא במצב חריג הוא לא מזהה איזושהי בעיה
שכן הילד מטפס על שולחנות כסאות וכו (צפה בו)
הלכתי אליו פעמיים.
ואנחנו מטפלים בזה בשחיה טיפולית
אך הילד עדיין לא הולך עצמאית
האם יש משהו נוסף שכדאי לבדוק?
או שבאמת זה רק עניין של זמן וסבלנות ?! כיוון שכאמור זה לא מוזנח אלא מטופל
אודה לכל הכוונה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:08 06.04.15
שוב שלום,
בעיני שחייה טיפולית אינה טיפול. זו פעילות ספורטיבית טובה ובריאה, אבל מקובל לחשוב בעולם הרפואי שהיא אינה יעילה כדי לגרום לילדים התקדמות בהתפתחות המוטורית. אני חוזרת על המלצתי : לכו לפיזיותרפיסטית התפתחותית.
כל טוב!
 
עליזה מלכה
17:35 03.04.15
שלון ןחג שמח לך. הנכד שלי בן 4.5 חודשים הוא מחייך עוקב במבט אחרי צעצועים מגיב לסביבה את מבחינה מורוית לא מחזיק את הראש הוא נשמט לאחור לא מחזיק צעצוע נראה מאוד כבד כאילו מעוך היה אצל נוירולוג אובחן כאיפותמי בדיקת רפלסים תקינה ושללו מחלות שרירים הרופא לא נותן הסבר מה קורה וביתי מודאגת מהעתיד התחיל פזיוטרפיה עם שיפוחר מה עושים האם שחיה עוזרת
 
ד''ר יוכי בן-נון  
23:12 03.04.15
סבתא עליזה שלום,
את כנראה מתכוונת להגיד, שהרופא אבחן את הילד כהיפוטוני. אם כן, הרי זה מצב שמשתפר, ואין מה לדאוג. טוב שהתחיל פיזיותרפיה, ואפשר להתייעץ עם הפיזיותרפיסטית מה עוד ניתן לעשות.
כל טוב, חג שמח!
 
יעל
10:57 31.03.15
בני בן 3.5.
המוטוריקה הגסה והעדינה שלו ממש בסדר (אם לא מעבר לממוצע בגילו), ואם זאת הוא מרבה ליפול.
האם מוכרת בעיה של שיווי משקל למרות מוטוריקה תקינה? ואם כן מה השם של התופעה?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:35 31.03.15
יעל שלום,
השאלה היא אם זה עניין של שווי משקל. לפעמים יש משהו בדפוס ההליכה, בדרך של הנחת כף הרגל, שאיננו ישר וגורם לנפילה. כדאי להתייעץ עם פיזיותרפיסטית.
כל טוב, הרבה בריאות וחג שמח!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  123  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים