בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים רפואת ילדים»פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים עמוד 3

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד
מנהלי פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים:
ד''ר יוכי בן-נון
לפרטים נוספים
שלום,
בשבוע הבא בני יהיה בן חמישה חודשים. כבר בגיל חודשיים נאמר לנו בטיפת חלב כי אינו עוקב במבט. מומחה לרפואת עיניים קבע כי אינו זקוק למשקפיים וכתב בסיכום "מבנה עיניים תקין ורפרקציה תקינה, אך עם ניסטגמוס ו- sun set eyes. מומלץ לגשת לברור נוירולוגי מקיף ע"י נוירולוג ילדים מומחה."
רופא הילדים של בני נלחץ מאוד והצליח להלחיץ גם אותנו.
חוסר הידיעה מדיר שינה מעיניי. האם מדובר באפליפסיה? בפיגור? ספקטרום אוטיסטי?
לציין כי הילד ממקד בי מבט לעיתים, ועוקב אחריי אך לא בקביעות. אני מרגישה כי הוא פשוט מתפתח לאט, אך איבדתי כל בטחון באינטואיציה שלי בעקבות תגובת רופא בילדים. האם בגיל כזה כבר ניתן לראות אם הילד אוטיסט או על הספקטרום (בעיית תקשורת)?
עילם שלום,

מה שרופא העיניים מציין הוא סימנים להפרעה נוירולוגית כלשהי, שיש לברר אותה. ייתכן שישלחו אתכם גם לבדיקות גנטיות. אלה אינם סימנים לאוטיזם.
בהחלט כדאי לך לגשת לנוירולוג ילדים מוקדם ככל האפשר, כדי לדעת כיצד אפשר לטפל ולעזור. נוירולוג-ילדים מתמצא גם בהתפתחות הילד, ויוכל לתת לך הערכה כללית לגבי רמת ההתפתחות.
מאחלת לכם כל טוב והרבה בריאות !
 
עילם
14:05 18.07.14
 
אורית
22:07 17.07.14
שלום רב,
הבן שלי סיים כיתה א. ילד חכם, מסתדר חברתית, ללא בעיה בולטת מסויימת מבחינת בית ספר.
ישנה בעיה שמאוד מציקה לי:
כשבן שלי שקוע במשהו (לא חשוב אם זה טלויזיה, כדרור כדור או אפילו סתם פעילות לא מוגדרת), הוא לא עונה כשמדברים אליו, לא מגיב לשם שלו, לא עונה לשאלות. זה מאוד מפריע כי הוא מרגיש שכל הזמן כועסים עליו - אני, מדריכים, מורים, כל מי שמנסה לפנות אליו (לפעמים פעמים רבות רצוף קוראים בשמו והוא לא עונה) לא מקבל כל תגובה ממנו. חשוב לי לציין שהילד משתף, מספר מה עובר עליו, מתקשר, בעל חוש הומור ולחלוטין מבין מה קורה סביבו. שאלתי אותו מספר פעמים אם הוא לא שומע כשקוראים לו והוא טוען שהוא לא שומע (בפירוש אין לו בעיית שמיעה). האם זאת יכולה להיות סוג של בעיית קשב? הוא מסוגל להתרכז במשימות זמן רב ולא היתה איתו שום בעייה של שיעורי בית או הפרעות בכיתה במהלך השנה אך זו בעייה רצינית מבחינתנו בעיקר בגלל הכעס של הסביבה עליו והתחושה שזה גורם לו.
מה דעתך? מה אפשר לעשות?
תודה!
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:17 17.07.14
אורית שלום,
יש גם מבוגרים כאלה !!! זו תופעה של יתר-קשב, כשאדם שוקע בעשייה מסויימת ו"נבלע" בתוכה, ללא הקצאת קשב למה שקורה בסביבה.
ישנן דרכים ללמד ילד לעשות פיצול-קשב, ואת יכולה להתייעץ עם פסיכולוג שמטפל בגישה קוגניטיבית-התנהגותית. מדובר בטיפול קצר יחסית וטכני. ייתכן שימליצו לך לחכות עוד שנה, או אפילו שנתיים, כדי לעשות טיפול כזה.
בכל מקרה, אינני רואה סיבה לדאגה, ולא כדאי גם להקדיש לכך תשומת-לב מיוחדת. הילד מרגיש בגישה השלילית אליו, וזה רק מחמיר את המצב. עדיף להיות סבלניים.
כל טוב!
 
שירה
13:00 17.07.14
שלום לך, אני לא בטוחה שזה המקום המתאים להתייעץ, אם לא אשמח שתפני אותי.
תודה מראש.
ביתי בת 9 , נולדה כפגית עם בעיות עיניים רציניות [בעין אחת ממש לא רואה] יש לציין שכל ההתפתחות שלה היתה תקינה רק בגיל 4 בערך התוועדנו לעובדה שהיא לא רואה בעין אחת.
ברוך ה' היא מתפקדת רגיל לחלוטין, ילדה חכמה חרוצה ועם התאמות של משרד החינוך ללקויי ראיה היא גם מצליחה מאוד בלימודים ובמבחנים.
אני רוצה להתייעץ לגבי התנועות שלה, בסך הכל היא ילדה פעילה מאוד. רצה מטפסת רוכבת קצת על אופניים, קופצת. גם מבחינת מוטריקה עדינה אוהבת לצייר לכתוב,
אך כשהיא עושה תנועות עם הידיים בעיקר בזמן ריקוד או מסיבות התנועות מאוד מגולמניות כאלה[מקווה שאני מסבירה נכון] כאילו חסר קצת רפיון בשרירים . ניסיתי לשלוח אותה השנה לחוג שחיה והתעמלות במים חשבתי אולי יעזור קצת.. אבל לא ממש נראה לי.. לא שאני מצפה ממנה להיות רקדנית.. אבל אשמח לדעת אם יש משהו לעשות כדי לשפר קצת את התנועות?
והאם זו בעיה ידועה מוכרת?
ושוב תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
14:25 17.07.14
שירה שלום,
בוודאי שיש קשר בין ראייה לבין תנועה במרחב, אבל זה לא בהכרח הסיבה, וייתכן שפשוט זו ילדה לא ספורטאית במיוחד, או קצת מסורבלת, גם ללא קשר לראייה.
אני מציעה שתקחי אותה פעם אחת לאבחון אצל פיזיותרפיסטית, ותשמעי מה דעתה המקצועית. ייתכן שאין בעייה, והיא תציע לך להמשיך עם שחייה, או התעמלות רגילה, וייתכן שהיא תציע טיפול קצר של פיזיותרפיה, או מה שנקרא "התעמלות טיפולית".
בהצלחה, וכל טוב!
 
אלינור
10:06 15.07.14
יש לי בן בן שנה ועשרה חודשים ,היום הגננת אמרה לי שהילד נופל או ננשך הוא לא בוכה אלא אם זה מכה חזקה במיוחד אני אישית לא שמתי לב לשום דבר חריג .
האם זה נורמלי?
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:44 15.07.14
אלינור שלום,
יש ילדים שיש להם מצב של תת-רגישות, והם מגיבים לכאב יותר חזק מן הרגיל, יחסית לרוב הילדים. אולי זה המצב עם הילד שלך. צריך להקפיד עם ילד כזה, שלא יקבל פצעים או מכות חזקות, שלא יטופלו, כיוון שייתכן, שהוא לא יתלונן.
כל טוב!
 
רונית
09:32 15.07.14
דר יוכי שלום רב, מה שלומך ?
זו אינה הפעם הראשונה שאני פונה אלייך ואשמח לשמוע את דעתך
בני בן 4 ו8 חודשים ,היה לו עיכוב התפתחותי מבחינת אחיזת הצבע וזיהוי צבעים עד גיל 4 לא ידע את כל הצבעים לקראת גיל 4 וחודשיים השלים את הפער ויודע לזהות את כל הצבעים :)
לענין אחיזת הצבע עברנו את המכשול הנ"ל והיום אוחז את הצבע בצורה טובה מצליח לבצע פעולות של של לעבור על mיור עם קווים וכדומה
מזהה את כל המספרים מ1 עד 10 לעיתים מתבלבל בין 6 ל9
מאוד אוהב פאזלים

מה שמטריד אותי הוא שעדיין אינו מצייר כמו שאר הילדים בני גילו אם לדוגמה אני יישב איתו ויגיד לו שעכשיו אנחנו מציירים ציור לסבתא ואני מצירת דשא בדף משלי ואז הוא יצייר דשא בדף משלו כנ"ל לגבי שמש וכנ"ל לגביי פרח ואפילו איש אבל אם אני יביא לו דף וייתן לו לצייר זה יסתיים בסתם שירבוט כמו מסגרת ולצבוע את תוכה .
והנושא הזה ממש ממש מטריד אותי אני מרגישה כי הציור אינו מדבר אליו אני חייבת לציין שגם אני הייתי כזו לא אהבתי לצייר בילדותי ואף נמנעתי מכך .
האם זה נורמלי שילד בגיל שלו לא מצליח להביא תוצרים כמו בני גילו , וכיצד היית ממליצה לפתח את היכולת הזו

שאלה נוספת ילד בגיל זה מה הציפיה ביכולת של פעולות חשבוניות

אודה להתייחסותך המקצועית
תודה מראש
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:42 15.07.14
רונית שלום,
לגבי הציור - ייתכן שיש איחור ביכולת להציג אובייקטים, שנובעת מהקושי שהיה באחיזת עפרון. אולי מדובר בקצב התפתחות קצת איטי מהצפוי, אבל העובדה המשמחת היא שהילד משיג את הידע! ייתכן גם, שאהבת הציור איננה באופיו, וגם לכן הוא איננו כל כך מצליח. יש אנשים כאלה. העקרון הוא לחשוף את הילד : בתרגול יחד איתך, בביקור במוזיאונים, בהסתכלות על תמונות בספרים.
לגבי חשבון - בגיל זה, צפוי שהילד ידע בעיקר חיבור, במספרים קטנים, אולי מעט חיסור. גם זה מגיע יותר סביב גיל 5, 5+.
בהצלחה!
שלום רב,
בני בן עשרה חודשים. בריא. שוקל 8+. לא יושב (בכלל.. בשום אופציה)
לא זוחל על שש.... כן זוחל גחון די מהר אבל לא יד רודפת יד....
האם לדאוג? האם לעשות משהו?
דנה שלום,
הצעתי לך בפורום אחר לבקש מהרופא הפנייה לפיזיותרפיסטית התפתחותית, כדי לבדוק את טונוס השרירים. במידת הצורך, היא תציע לכם טיפול.
כל טוב!
שלום, בבדיקת התפתחות בטיפת חלב, התגלה כי המרפס הקדמי סגור. הרופאה אמרה שרק צריך לעקוב מדי חודש ולראות שיש גדילה ( כל חודש היא אמרה חצי ס"מ). אם יש גדילה אז הכל בסדר ואם לא אז צריך לפנות הלאה. השאלה האם צריך לגשת לרופא מומחה יותר שגם יחווה דעתו מה עושים או שלהמתין לבדיקות היקיפ ראש שנעשה כל חודש?
תודה נעמי.
נעמי שלום,
מקובל לעקוב אחר גדילת היקף הראש במשך חדשיים-שלושה, ואם הגדילה נעצרת - מפנים לנוירולוג.
נקווה שהכל יהיה בסדר.
כל טוב !
שלום רב,
בני התחיל לצרף הבהרות וחוזר עליהם כל היום
שמתי לב שכל כמה ימים הוא מצרף שתי הבהרות ובמשך כל היום חוזר עליהם
לדוגמא: אגא ,חגה ,אהאיאו ,קדי , אודי וכו
האם זה שלב התפתחותי לפני דיבור?
תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
11:10 06.07.14
שלום אמא יקרה,
אינך מציינת את גיל הילד, אבל צירוף הברות וחזרה עליהן היא שלב התפתחותי טבעי בתחום השפה, שקורה בדרך כלל בסביבות גיל שנה-שנה ורבע. זו דרך הלמידה של הילד.
כל טוב בהמשך הדרך.
 
בלה
11:26 04.07.14
בני בן 5 חודשים 
אגרופים עדיין סגורות...על מה זה מעיד? 
התחלנו טיפול פיוזיתרפיה לגבי שכיבה על הבטן 
כשעל הבטן לא עולה אם הידיים אלה על החזה 
מרים רק חזה גבוה ולא על כפות ידיו 
ולא נראה שמשהו עוזר או משתנה 
אני מתרגלת איתו יום יום הידיים שלו תמיד מופנות לצדדים 
ורגליים למעלה..."אוירון" 
מותשת כבר ועייפה. 
המטפלת זיהתה טונוס שרירים גבוה ברגליים 
לא יודעת כל זה נראה לי שיקרי לחלוטין 
כי דווקא לגיל שלו משתמש ברגליו ואוהב ללכת 
מכניס רגליים לפה 
והבעיה בידיים שלו אני בטוחה 
והיא המטפלת כמאבחנת צריכה לדעת יותר טוב מימני את הדברים האלו 
הסברתי לה טוב למה הזמנתי אותה... 
מה אתן אומרות? מה לעשות? כי אני משלמת לה סכום כסף לא קטן 
(מגיעה אלי לבית). 
להחליף אותה? להתייעץ בטיפת חלב אם אחות?
 
בלה
11:43 04.07.14
שמושיט ידיים לצעצועים משחק יפה
מעביר מיד ליד קשר עין טוב
מתהפך לצד אחד(ימין) מהגב לבטן
עוד לא התהפך מהבטן לגב בגלל המנח האוירון...
כשעל הבטן מושיט גם כן ידיים לצעצועים
תודה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:38 04.07.14
שלום אמא יקרה,
כמובן שאינני יכולה לתת לך תשובה מוחלטת, כיוון שאינני פיזיותרפיסטית, ובעיקר - לא בדקתי את הילד ! יחד עם זאת, מנסיוני, אגרופים קפוצים הם בהחלט סימן לטונוס שרירים גבוה. לא תמיד זה בכל הגוף, לא באותה דרגה, אבל בהחלט סביר שהמטפלת כן צודקת.
אני מציעה לך לדבר עם רופא הילדים, לספר לו על הספקות שלך, ולבקש שיפנה אותך לפיזיותרפיסטית אחרת, ואולי גם לבדיקה נוירולוגית, ליתר בטחון.
כל טוב, הרבה בריאות !
 
מיכל
20:31 24.06.14
יש אפשרות להתייעץ אתך במייל ?
תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:37 25.06.14
כן. המייל הפרטי שלי :
jbennun@netvision.net.il
 
רותם
09:01 18.06.14
בוקר טוב,

לאחרונה החלה אצל בני תופעה מוזרה- הוא לא רוצה ללכת הביתה מהגן.

הוא ממש בוכה כשאנחנו לוקחים אותו, וגם בשעות הערב הוא קורא בשם של הגננת ומבקש ללכת לגן.

כשאנחנו מסבירים לו שעכשיו ערב ונלך לגן מחר בבוקר, הוא בוכה וכועס.

בבוקר כשאנחנו הולכים לגן, הוא לא רוצה ללכת ובוכה גם כשמגיע לגן.

כיצד להתמודד?

תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
14:19 18.06.14
שלום,
בגיל זה, אין עדיין אפשרות להסביר לילד באופן הגיוני את עובדות החיים. צריך להשלים עם הבכי והכעס שלו.
אפשר לנסות מספר דברים : לומר לו בבוקר, שתבואו לקחת אותו אחר-כך ותחזרו הבייתה. הידיעה הזו תחלחל בהדרגה,
להראות לו שכל הילדים הולכים הבייתה מהגן, ואולי אפילו להישאר איתו פעם אחת עד שתהייו כמעט אחרונים לעזוב.
ואחרון - ליזום אחרי הגן פעילות שתסיח את דעתו ותמצא חן בעינין, כמו ללכת לגינת שעשועים, אפילו לקנות לו גלידה.....
כל טוב!
יוכי היי,

תודה רבה על המענה המהיר.
מדוע יש כעס בגיל הזה?
נראה כי כל דבר מכעיס ומעצבן אותו.
מעבר לבעיה שתיארתי, כמעט כל הפעולות שפעם היו שגרתיות הפכו כיום למאבק (מקלחת, נסיעה באוטו, אוכל וכו').
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:45 18.06.14
רותם שלום,
בדרך כלל הכעס הזה מופיע סביב גיל שנתיים-עד גיל 3, כאשר הילד נכנס לשלב ההתפתחות של ה"אני" העצמאי : הוא מתחיל לראות עצמו ישות נפרדת מאחרים, ומתחיל להיאבק על עצמאות, ייחודיות, וכד'. זה גיל שנקרא ה-TERRIBLE TWO, בדיוק מסיבה זו.
ייתכן שאצלכם זה התחיל קצת מוקדם מדי, אבל זה חולף !
העקרון מבחינת ההורים הוא ל"הילחם" רק על מה שצריך, לא להילחם על מה שאפשר לוותר.
כל טוב!
 
אורית
11:21 16.06.14
היי
ביתי נולדה ב18 למאי,כלומר בעוד יומיים תחגוג חודש,
נולדה בשבוע 38 מאחר ולדעת הרופא הייתה האטה בגדילה ומשקלה הוערך ב2500 גר ולכן הוחלט על זירוז,לאחר מכן בלידה נולדה במשקל 2980 גר,לא נמצאו בעיות בשיליה וכד'
שמנו לב שכאשר היא על הגב,ראשה נוטה בדרך כלל לצד ימין,כלומר היא פחות שמה את הראש באמצע,ויותר נוח לה לנטות עם הראש לצד מסוים,
כאשר אנחנו שמים אותה על הבטן היא מצליחה להרים את ראשה מעט (לא יותר מדקה)
בכל אופן הדבר שיותר מטריד אותנו זה שהיא פחות עוקבת אחרי תנועות,
כאשר אנחנו מסתכלים עליה מקרוב היא מחזירה מבט,אבל אם אנחנו מזיזים חפץ כלשהו מול עיניה היא לא ממשיכה לעקוב אחריו יותר מידי,גם המובייל שנמצא לה מעל המיטה פחות מעניין אותה,וזה נראה כי בגלל שראשה נוטה הצידה,היא בכלל לא יכולה לראות אותו,
האם לדעתך דורש בדיקה?
האם יש דרך לנסות לגרות אותה קצת יותר?
תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
13:11 16.06.14
אורית שלום,
תני לה עוד שבועיים כדי לבדוק מעקב עיניים. היא נולדה אמנם במשקל תקין, אבל מעט לפני הזמן, וייתכן שיש עיכוב מה.
לגבי נטיית הראש - כדאי לברר אם אין מצב שנקרא טורטיקוליס = קיצור שרירי הצוואר בצד אחד, שגורמים לנטיית הראש. שאלי את הרופא. אם כן, טיפול פיזיותרפיה פותר את העניין בזמן קצר.
כל טוב והרבה בריאות !
היי,
בני בן ה- 4.5 אשר אובחן עם בעיות מוטוריות קלות וממתינים לטיפול פרטני של מרפאה בעיסוק ( עשינו מפגשים קבוצתיים אשר בסופם הומלץ המשך לטיפול פרטני) עד כה אני שמה לב כי הילד עדיין לא פיתח דומיננטיות ביד מסויימת - אוכל , שותה , כותב לרוב ביד ימין אך לפעמים מחליף ידיים באמצע ציור וכו' , שמתי לב שכשבועט בכדור בועט ברגל שמאל .אולי חשוב לציין שבני הבכור הוא שמאלי אך אני ובעלי ימניים...ושאלתי היא איך עליי לדעת האם הילד שמאלי או ימניי? האם הוא כבר צריך היה לפתח דומיננטיות? איך לעזור לחזק צד מסוים?
יש לציין שלפי המרפאה בעיסוק קו האמצע עדיין לא הבשיל לגמרי אצלו...
סליחה על כל השאלות ותודה מראש...
 
ד''ר יוכי בן-נון  
15:23 15.06.14
שני שלום,
אנו מצפים מילד לפתח דומיננטיות לכל המאוחר עד גיל 3. אנו רואים את הדומיננטיות של צד באופן פשוט, ע"י תצפית על הילד, ובאיזה צד - יד ורגל, הוא מעדיף להשתמש : באחיזת כפית, באחיזת עפרון מברשת שיניים וכד'.
הדומיננטיות חשובה כדי לפתח מיומנות טובה בתנועות עדינות, בעיקר כתיבה.
כאשר ילד אינו מראה דומיננטיות ברורה עד גיל 4, אנו מפנים אותו לטיפול ריפוי-בעיסוק, וברוב המקרים זה מסתדר, בצד ימין או בצד שמאל.
לאחר שתתחילו בטיפול, בוודאי תקבלו הדרכה מה לעשות בבית, ואני בטוחה שהדברים יסתדרו.
כל טוב!
 
בלה
10:38 13.06.14
היי.
בני בן 4.5 חודשים
נולד בלידה רגילה
יש לו השטחה באאש מאחורה.
אמרו לי (טיפת חלב, רופא ילדים)
שאם הזמן זה יסתדר
האם צריך לטפל בזה איכשהו?
תודה מראש.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:51 13.06.14
בלה שלום,
כפי שאמרו לך, זה מסתדר במשך הזמן. מעבר לכך, אין מה לעשות בנדון. המתיני בסבלנות ובאופטימיות.

כל טוב!
ברצוני לשאול לגבי שני נכדים. כלתי מסרבת כעיקרון לחסן את בנה היום הוא בן חודש וחצי. מה עושים??? כמובן שאני מאד בעד לחסן. האם זה לא מסוכן?? . מאיזה גיל לתת לילד לאכול לבד? יש לי נכדה בת שנה ותשעה חודשים אוכלת לבד אך משאירה את האוכל (אצל אימה) ואני מעדיפה בגיל הזה להאכילה לבד גם לא מתלכלכת וגם ברגע שאני מאכילה אותה היא מסיימת את הכל. אז מה עדיף.?? תודה רבה על העזרה.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
12:52 12.06.14
סבתא יקרה שלום,
הורים רבים היום נרתעים מחיסון, בדרך כלל שלא בצדק. אבל אין לך יכולת לכפות על כלתך לחסן, ואולי מוטב שתאפשרי לה להתנהג כפי שהיא מרגישה ולא תתערבי. אני מניחה שהסבירו לה את חשיבות החיסון במידה מספקת.

לגבי אכילה לבד - מומלץ לתת לילד לאכול לבד, גם אם הוא מלכלך, או אוכל פחות. זה חשוב שילמד להיות עצמאי, ויהנה מחווית האכילה לבד. גם מבחינה מוטורית זה מפתח וחשוב. לכן, המלצתי - הניחי לילדה.
ובכלל, סבתא יקרה - את גידלת את ילדייך כרוחך. תני לילדים שלך את החופש והאחריות לגדל את הילדים שלהם ברוח מה שהם מאמינים בו.
כל טוב, תהני!!!
שלום!
הבת שלי בת שנתיים וחצי עושה פעולה של רעד ברגליים ובידיים בו זמנית (ניפנופ בידיים ושילוב של רעד/נעילה ברגליים) את הפעולה הזאת היא עושה במצבי התרגשות/לחץ/עייפות וזאת תופעה שאני שמה לב שהיא מלווה אותה כבר שנה אפילו מינקות מוקדמת אבל בזמן האחרון מאז שגדלה והחלה להתבטא אז התדירות עלתה (לפחות 6 עד 10 פעמים ביום)
מבחינה התפתחותית הכל תקין(נולדה עם היפוטניה קלה/היקף ראש מעל הממוצע אבל נעשה לה אולטרסאונד בגיל שנה והכל תקין וגם בדיקות דם של ברזל ובלוטת התריס תקינות)
לא יודעת אם זה קשור אבל גם לעיתים יש גם חזרתיות של מילים אצלה (כאילו רוצה לשמוע את המילה כמה פעמים)
בעלי אומר שאין מה לדאוג כי גם לו מילדות ועד היום יש כאלו תנועות בדיוק (בעלי עם הפרעות קשב)
אני דואגת ממה זה נגרם ובנוסף חוששת שאם זה ימשיך אז ילדים בגן ילעגו לה )-:
האם אני חרדה לשווא...?
מה יכולות להיות הסיבות...?
חשוב לציין שהיא ילדה שמתקשרת עם הסביבה,אומנם מעט מופנמת אבל כן משחקת עם חברים.
בשבוע האחרון עשיתי טעות מתוך תסכול וצעקתי עליה שהיא עושה את זה,אחר כך אמרתי לה שזה מצחיק וזה מזכיר לי ציפור שעפה ואז שאני שואלת אותה איך את עושה שאת מתרגשת היא מראה לי את התנועה כאילו היא מבינה מה היא עושה...
אשמח למענה בהקדם.
תודה מקרב לב (-;
המשך יום נעים.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:39 11.06.14
לילי שלום,
ראשית, יש לברר עם רופא הילדים האם מבחינה נוירולוגית הכל תקין. ייתכן, שרופא הילדים יחליט להפנות אתכם להתייעצות עם נוירולוג ילדים ליתר בטחון.
יש ילדים הכל אצלם תקין, וזו מעין תגובה שלא בשליטה, במיוחד כפי שאת מציינת במצבי התרגשות. במצב כזה, יש לנו טיפולים פסיכולוגיים, אשר מלמדים את הילד לזהות את מצב הלחץ, ולעצור את התגובה. אך טיפולים אלה יעילים רק בגיל גבוה יותר, סביב גיל 6 ואילך, כשהילד כבר מבין, ומסוגל לשתף פעולה.
בינתיים, עדיף להתעלם מכך ולא להעיר לילדה. לפעמים, דווקא כשניתנת תשומת-לב לכך, זה גובר.
כל טוב!
שלום רב
יש לי שאלה. ביתי בת השנתיים וחמישה חודשים מכניסה לפה כל מה שהיא רואה היא יכולה להכניס לפה חול,צבעים חרוזים ועוד.. פשוט כל מה שהיא רואה נכנס לפה . בנוסף אני רואה גם שהיא אוהבת לאכול עם הידיים למרות שהיא יודעת לאכול עם כפית או עם מזלג ,היא פשוט מעדיפה לאכול עם הידיים. אני בטוחה שיש כאן משהו שהוא לא תקין אך אני לא יודעת מה ובמידה ויש משהו כזה אני לא יודעת לאן לפנות.
אשמח לקבל תשובה
תודה מראש
עידית
 
ד''ר יוכי בן-נון  
22:34 11.06.14
עידית שלום,

מה שאת מתארת מרמז בעיני על תופעה שאנו מכנים "תת-רגישות תחושתית". אלה ילדים שהתחושה שלהם חלשה, יחסית לנורמלי, ולכן הם זקוקים לגירוי-יתר, פעמים רבות בעיקר באיזור הפה.
אני מציעה לך להתייעץ עם מרפאת בעיסוק לילדים, או קלינאית תקשורת. במידת הצורך, הן תדענה להמליץ לך על טיפול , שמקל על הסימנים.
כל טוב!
 
בני
21:56 09.06.14
שלום, בתור ילד הייתי מחסיר הרבה שעות שינה, כיום אני בן 25. יכול להיות שהמחסור בשינה עצר את גדילתו של איבר המין שלי? (מעט חושש)
המון תודה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:25 10.06.14
בני שלום,

לא ידוע לי על קשר מוכח בין מחסור בשינה לגדילה של איבר ספציפי בגוף.
מציעה לך לפנות לרופא.
כל טוב!
 
בלה
20:27 08.06.14
שלום.
בני בן 4 חודשים עדיין אם אגרופים קפוצים
האם זה תקין?
רוב היום הם פתוחות כששוכב על הבטן האגרופים קפוצים
זה יפריע לו להתהפך? לגזחול?
גם נראה שזה מפריע לו לעלות ל90 מעלות.
אשמח לתשובה.
הרופאת ילדים שלו אמרה שזה בסדר
ולא התייחסה לזה כלל ואמרה שיש לי ילד בריא
גם כשעל הבטן לא מראה לי שהןא בזוית של 90 מעלות
וכל פעם נופל (הראש על המשטח פעילות)
תופס יפה אבל מתעייף
תודה מראש.
 
ד''ר יוכי בן-נון  
08:19 09.06.14
אמא יקרה שלום,
ס"ה נראה שההתפתחות תקינה. פעמים רבות האגרופים "נפתחים" כשהילד מתחיל לתפוס חפצים, בעוד זמן קצר.
חכי עוד כחודש. אם עדיין תהיי לא שקטה, תוכלי לבקש בדיקה של פיזיותרפיסטית התפתחותית, ואם יש בעייה קלה - היא תיתן לך הנחיות לתרגילים .
כל טוב!
 
יפית
09:51 07.06.14
שלום בני בן ה3 אוהחן כאוטיסט עם חשד לפיגור . בבדיקת mri התגלה חוסר בחומר הלבן בשל חוסר חמצן למוח בזמן ההריון . Eeg יצא תקין , בדיקות מטבוליות יצאו תקינות וכך גם ציפ גנטי וx שביר . עשו לי זירוז בשבוע 37 בכלל חשד לרעלת הריון . השאלה שלי היא האם זה יכול להוות סיבה לאוטיזם של בני או שזה נובע אך ורק מגנטיקה ??? תודה רבה
 
ד''ר יוכי בן-נון  
07:28 08.06.14
יפית שלום,
אין לנו עדיין תשובה חד משמעית לסיבות הגורמות לאוטיזם. עפ"י המחקר בשנים האחרונות, יש מספר כיוונים : האחד הוא ליקוי גנטי, לא ברור בדיוק היכן הליקוי, ויש לדעת, שלא כל הליקויים הגנטיים ניתנים כבר להגדרה בבדיקות. הסיבה האחרת היא פגיעה במבנה המוח, מסוג הפגיעה שאת מציינת אצל הבן שלך (חוסר חומר לבן). יש גם פגיעות נוספות במוח שקשורות לאוטיזם. הקשר לרעלת הריון לא ברור, ואולי אין קשר כלל.
כרגע חשוב לטפל בילד, בכל הדרכים האפשריות, כך שיתקדם בתפקודים שלו וישתפר.
מאחלת לכם כל טוב, והתקדמות יפה!
+ הוספת הודעה
   1  2  3  4  5  6  7  8  9  ...  118  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
התפתחות ילדים   יכולת קוגנטיבית   מוטוריקה   פיגור   מחלות גנטיות אצל ילדים   קשיי התנהגות
RSS RSS פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים