בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים תמיכה נפשית, פסיכולוגיה»פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער עמוד 55

פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער הוא המקום להתייעץ בנושאי פסיכיאטריה ילדים ובני נוער. פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער יעסוק בהפרעות נפשיות, סכיזופרניה, ADHD , O.C.D, פסיכוזה, מניה-דפרסיה, דיכאון, תרופות פסיכיאטריות, פוסט טראומה ועוד
מנהלי פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער:
ד''ר אבי שפירא
לפרטים נוספים
ד''ר אליהו סמואל
לפרטים נוספים
 
שני
10:09 02.11.09
כמה זמן צריך לחכות ובאיזה מינון ע"מ לראות אם תרופה זו מועילה?
ומה עושים כאשר תרופה זו לא עוזרת מספיק, כי הבנתי שהיא הקו האחרון בטיפול.
האם הכרת מטופלים שלהם זה לא עזר?
 
ד''ר אליהו סמואל  
12:22 02.11.09
שלום ניקול, ראיתי את התכתבותך עם עמיתי אבי שפירא., בדעתי להמשיך ממקום זה

ביחס לתגובות תרופות, יש מצבים קלאסיים ויש מצבים שאינם קלאסיים. כל מקרה לגופו.
הצעתי כי תבחני את שאלותיך עם הרופא המטפל ,אני מניח שהוא ישמח חענות לך עליהם.

לתרופות מספר אלמנטים של תגובה ואכן לא כולן מושגות ולפעמים רק בחלקן. כמובן שאין שיפור מושלם תחת תרופות, התגובה תמיד יחסית.

לפעמים מוסיפים עוד תרופה במקום שצריך כדי שההצלחה תהיה סבירה.

כפי שאת רואה זאת אמנות בזכות עצמה.
וכמובן שאין ביכולתנו לתת כיוונים או המלצות מעבר לעובדות יסוד.

המלצתי כי תקראי את הערך clozapine בויקיפדיה האנגלית הוא מצוין, לצערי אין תרגום של המאמר לעברית.

יש לקוות שהטיפול יועיל,ו הרופא יהיה שליח טוב.

בהצלחה,
דר" סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפיכואנליזה בת זמננו
 
ליה
00:35 27.10.09
היי,
אני פונה בקשר ל 2 בעיות האחת בנושא ביתי היקרה היא בת שנתיים הולדה בשבוע 30 596 גרם היא בסדר גמור שיכלית(אנחנו במעקב) לאחרונה היא מרביתה לעצמה וגם לנו האים אני אמורה להתעלם או להפסיק את זה היא לא נמצאת במסגרת גם יא איתי בבית מה גם היא עדה להרבה מריבות מילוליות ביני לבין בעלי.
נואשת לעזרה
שנית רציתי להתייחס לגבי אחי הוא בן 18 בעוד מספר חודשים הוא מגיל בית ספר קיבל ריטלין הוא עבר הרבה בחייו, הוריי התגרשו הוא הסתבך בכמה תיקים פלילם(נסגרו כבר) בקיצור חיים לא קלים הוא סובל כך אומרת אימי שהייתה איתו באיבחון מהפרעות באישיות האים יש טיפול לזה? הוא נואש אף פעם אין לו מצב רוח, מדוכדך לא מוצא את עצמו מה גם שלא מסוגל להתמיד בכלום, עבודה, לימודים וכו'.
סליחה על אריכות דבריי ותודהמראש על התייחסות.
 
ד''ר אבי שפירא  
07:58 01.11.09
קשה לענות מבלי להכיר לעומק . אני חושב ששכדאי שפסכיאטר ילדים מומחה לגיל הרך יהיה מעורב בטיפול בילדה כה קטנה. ובהחלט יש טיפול גם להפרעת אישיות אולם הטיפול מורכב ארוך טווח אך בהחלט חשוב לא להתייאש.
 
שני
11:20 27.10.09
בהנחה שלסכיזופרניה יש מרכיב גניטי, מדוע אצל חלק היא פורצת ואצל אחרים היא רדומה, אלו גורמים חברתיים/משפחתיים יכולים לעורר את המחלה? ואיני מתכוונת לגורמים ביולוגיים כמו מחלה או סמים וכו.
 
ד''ר אבי שפירא  
07:55 01.11.09
מדוע סכרת פורצת אצל אחד ולא אצל השני למרות מרכיב גנטי משמעותי ? כל התפרצות מחלה היא התולדה של תורשה וסביבה ולא ידוע מדוע פורצת מחלה אצל אחד ולא אצל השני. אגב תאומים זהים (מונוזיגטים) אם אחד חולה בסקיזופרניה רק ב 50% התאום השני יחלה בסקיזופרניה. כלומר המרכיב הגנטי הוא חשוב אך לא בלבדי. מצבים סביבתיים שיכולים לגרום להופעת מחלה הם רבים כגון טראומות שונות, התעללות במשפחה, תאונות, מלחמות, גרושין קשים בין הורים . לכל אדם ולכל ילד יש רגישות שונה ויכולת עמידה שונה למצבי דחק (סטרס) סביבתיים .
 
שני
12:47 27.10.09
האם היא שייכת לדור התרופות החדש, אני הבנתי שכן, אבל שמעתי דיעה שלא. אז מה נכון?
 
ד''ר אבי שפירא  
07:49 01.11.09
לפונקס היא תרופה שנכנסה לשוק בדור הישן אולם בגלל הפגיעה בכדוריות הדם הלבנות הופסק השימוש בה בארה"ב והוכנסה שוב לשוק בשנים האחרונות. לדעתי מכאן נובע הבלבול.
 
בלה
08:40 28.10.09
שלום ,
יש לי ילדה בת 11 בקירוב והיא עושה את צרכיה {גדולים} במיכנסים ...את השתן היא עושה בשירותים אך את הגדולים היא עושה במיכנסיים ..הבעיה העיקרית הנוספת שהיא גם מורחת את זה על הקירות ...
עד לא מיזמן הייתי צריכה ליסחוב אותה בכוח להיתנקות אך קיום היא עושה זאות לבד בלי שאני יעיר לה על הריח .
יש לציין שרק בבית היא עושה זאות וזה לא קרה בשום מקום אחר וכמובן לא בבית הספר או שהיא מיתארחת אצל הסבתא.
היא לומדת בחינוך מיוחד לקויי למידה ובעיות ריגשיות .
השאלה שלי כאן האם פסיכיאטר יכול לעזור לה ?
היא מקבלת פעמיים בשבוע טיפול באומנות זו שנה רבעית יש היתקדמות מסויימת אך עדיין זה לא זה .
אני ישמח לתשובה במה יכול לעזור לה הפסיכיאטר בנידון אם ביכלל?
תודה רבה
בלה.
 
ד''ר אבי שפירא  
07:47 01.11.09
שלום רב
פסכיאטר בהחלט יכול לבצע איבחון מקיף, לשלול בעיות רפואיות ורגשיות ולהציע תכנית טיפולית מתאימה. בכל מקרה אחרי 4 שנים טיפול כדאי לעשות שינוי ולדעתי חוות דעת נוספת פסכיאטרית חשובה במקרה זה.
ד"ר שלום רב,

בתי בת 7 וחצי ,לומדת בכיתה ב' החלה ליטול ריטלין 5 מ"ל בהתאם למשקל גופה 19 ק,ג. לפני שבועיים וחצי.
חל שיפור במצבה ותיפקודה(adhd) . הריטלין ניתן לפי התייעצות עם נוירולוג ילדים ופסיכיאטרית ילדים.
אתמול קיבלה חיסון טטנוס אחרי נטילת ריטאלין קודם לכן.
היום קמה עם חום נמוך,עייפות ונראו טיקים חדשים בזוית הפה. טיקים לא היו קודם לכן!

אני דואגת וחרדה!
האם יתכן שהטיקים הם משילוב השלושה,רק מהריטאלין?
מה לעשות? האם זה הפיך?
יש תרופות להורדת הטיקים?
מודה ומצפה לתשובתך!
 
ד''ר אבי שפירא  
07:44 01.11.09
חשוב שתפני בהקדם לרופא הילדים כדי שיבדוק אם יש קשר לחיסון
 
דפנה
19:07 31.10.09
האם כל התרופות נגד דיכאון גורמות להשמנה?
 
רלי
19:20 31.10.09
תרופות ממשפחת ה-SNRI נחשבות ככאלה שגורמות פחות להשמנה. אני לוקחת ויפאקס ואפילו רזיתי בהתחלה (2 קילו זה לא צחוק)
 
ד''ר אבי שפירא  
07:43 01.11.09
 
ד''ר אבי שפירא  
07:41 01.11.09
 
צופית
23:53 31.10.09
שלום רב
אני אם ל 4 ילדים אשר הצעיר בן 13 אובחן ADD. הנויירולוג רשם לו ריטלין אשר השפיע עליו לא לטובה בכלל לאחר מכן הוא רשם לו ריטלין מסוג אחר, אך גם האחרים עושים לו תופעות קשות של עצב ובכי ניגשנו למומחה בתחום קשב וריכוז גם כן נויירולוג ילדים והוא ערך לו אבחון מקיף ביותר . ולאחר שאלות רבות ושיחה מאוד ארוכה הוא הגיע למסקנה שליד שלי יש דכאון עם נטיות אובדניות הזדעזעתי ויצאתי משם עם הילד בהלם . אני רוצה לציין שהוא ילד טוב עם דרך ארץ הוא יודע לתת כבוד לסביבתו אהוב מאוד בכל מסגרת גם במסגרת בית הספר .וגם הסביבה החברים המשפחה מאוד מכבדת אותו אוהבת אותו ומעריכה ובבית הוא הנסיך שלנו אני חרדה מאוד למצבו ולא יודעת איפה לתקן
האם יש סיכון שהילד שלי ינסה לפגוע בעצמו ? בבית הספר הבטיחו לתת לו שיחות עם פסיכולוג האם זה עשוי לעזור? משהו היה בבעיה הנויירולוג אמר לי שכל ילד עם ADD או לפחות חלק גדול מהם נוטים להיות עם מחשבות אובדניות. אנא נעזרו לי
 
ד''ר אבי שפירא  
07:41 01.11.09
שלום רב
לרוב הילדים עם הפרעת קשב אין נטיות אובדניות. בכל מקרה התשובה לנושאים המורכבים שהעלית יוכל לתת לך פסכיאטר ילדים מומחה. פני בהקדם
בהצלחה
האם אתם יכולים להצביע על דפוס התנהגות מסויים של ההורים שגרם,לדעתכם, לחלות במחלת הסכיזופרניה?
ולא משנה לי אם יש רקע גניטי או לא.
 
ד''ר אבי שפירא  
16:48 26.10.09
הורים בהתנהגותם לא יכולים לגרום למחלת הסקיזופרניה בעבר דיברו על אמהות סקיזופרנוגניות שאני שמח שהמושג הזה חלף מהפסכיאטריה , רגשות האשם שהיטילו על האמהות היה נורא ולא מוצדק. אגב גם בילדים אוטיסטים האשימו את חינוך האם . כמובן היום המחקר מוכיח שצריך בסיס גנטי להפרעה.
 
שני
08:18 27.10.09
אבל אם יש בסיס גניטי, האם תמיד המחלה תפרוץ? ואא לא, מה גורם לה לפרוץ? הסביבה המשפחתית, למשל, משהו בהתנהגות ההורים?
 
שני
14:52 25.10.09
שהסממנים השליליים של הסכיזופרניה הם כמו סימנים של דיכאון?
 
ד''ר אבי שפירא  
16:51 26.10.09
בהחלט יש חפיפה בין הסימנים השליליים ודיכאון ולעיתים אפשר גם לטעות באבחנה.
 
שני
18:47 25.10.09
האם אתה מכיר מקרים של התפרצות מחלת הסכיזופרניה ללא רקע גניטי וגם ללא סביבה משפחתית שלילית? אם כן, מה אחוז המקרים הללו?
 
ד''ר אבי שפירא  
16:50 26.10.09
זהו האחוז באוכלוסיה הכללית ללא סיפור משפחתי ברור.
 
שני
08:20 26.10.09
מדוע הסכיזופרניה מאופיינת בנסיגה חברתית, ממה זה נובע?
 
ד''ר אבי שפירא  
16:49 26.10.09
לא ברור מדוע מופיעים הסימנים השליליים בינהם נסיגה חברתית. ככל הנראה מדובר בהפרעה מתמשכת במח שאחת ההשפעות שלה היא על החלק החברתי שמדרדר כמו החלק הקוגניטיבי.
 
רוני
20:32 25.10.09
שלום רב
בני הוא בן חמש וחצי, ילד חכם ובעל יכולת קוגנטיבית הרבה מעל הממוצע
הוא מאובחן כבר מגיל שנתתים וחצי כבעל קושי בויסות חושי. טופל בריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, פסיכולוגית ועוד.
ככל שהזמן עובר המצב הולך ומחמיר זה בא לידי ביטוי בהתקפי זעם חמורים שכוללים גידופים, צעקות ו"ברכות" בנוסח אני רוצה שכולם ימותו, אני רוצה להיות רע ועוד ועוד. הוא מאוד מתחבר לדברים שיש בהם מן הרוע -כגון סדרות טלויזיה.
בגן יש לו בעיה בקבלת סמכות - אם הגננת לא בוחרת אותו ראשון לעיתים הוא מגיב בצורה לא פופורציונלית ולעיתים אף באלימות.
מאידך ישנם ימים בהם הוא פשוט מלאך ואי אפשר לתאר בכלל שהוא מסוגל להתקפי זעם חמורים כאלו. אנחנו אובדי עצות, אחרי שנים של ריצות ממטפל למטפל המצב רק מחמיר.
האם נראה שיש איזשהיא בעיה נוירולוגית או נפשית? עם מי היית ממליץ לנו להתייעץ? האם נותנים טיפול תרופתי לתופעות כאלו?
בתודה מראש
רוני
 
ד''ר אבי שפירא  
16:45 26.10.09
ביפולר היא הפרעה במצב הרוח עם התקפי זעם וקשיים דומים לתיאור שלכם. 90% מהילדים עם ביפולר סובלים גם מהפרעת קשב וריכוז כך שחשוב לאבחן נכון ובהתאם לטפל. אם נותנים לדוגמה ריטלין או קונצרטה לילד עם ביפולר יכולים להחמיר את מצבו . לדעתי פסכיאטר ילדים יכול לאבחן את בנכם ולעזור לכם בהתאמה טיפולית. בהצלחה
 
שרון
09:14 21.10.09
שלום , אני בת 15 , אני לא יודעת איך להסביר את מה שאני מרגישה ,
מבחוץ כולם חושבים שטוב לי,יש לי חברות,יש לי הורים ובית לא חסר לי כלום,אני חכמה יש לי ציונים טובים אני יפה ורזה ואני יודעת שיש לא מעט אנשים שהיו רוצים להתחלף איתי אבל זה לא ככה באמת. אני מרגישה לא נוח , רע לי עם הכל , רע לי עם המשפחה רע לי עם בית הספר והאנשים הנמצאים בו , רע לי עם עצמי ועם הדת שלי , אני מרגישה כאילו שאני לא שייכת לגוף שלי
כשאני עם אנשים אני פתאום לא אני , אני נהיית שונה , מדברת שונה , מתנהגת שונה , משדרת משהו שונה , משהו שלא באמת קיים , אני משדרת נוחות ושמחה למרות שזה ממש ההפך,עם אנשים שאני לא כ"כ מכירה אני ישר נסגרת ומתביישת,אני מתביישת בעצמי ובהתנהגות שלי,אני חייה בהכחשה מוחלטת,אני נסגרת בבועה שיצרתי לעצמי,אני פשוט משקרת לעצמי ולסביבה שלי אני פשוט לא יכולה להיות עצמי ! אני מרגישה שאין בתוכי שום תוכן או אופי אני כל היום בבית כי רק בבית אני
יכולה להיות עצמי אני לא הולכת לטייל אני מנסה שלא להכיר אנשים חדשים .
יש לי הרגשה שאני מחכה למשהו , כל יום אני הולכת לבית הספר וחייה את השיגרה כאילו הציפייה ליום שבכלל לא קיים כמו למשל כשיש טיול אז אני כל יום מחכה לטיול הזה ומצפה לו ועכשיו אני כאילו מחכה למשהו ואני לא יודעת למה אני מחכה אני לא כל כך יודעת להסביר את ההרגשה הזאת , אני פשוט מחכה למשהו , ואני לא יודעת למה אני מחכה .
יש לי הרגשה מגעילה בגוף .
אתמול היה לי חוג ריקודים שהצטרפתי אליו לפני שנה , ויש ילדה אחת בחוג שמשפיעה עליי , אם היא לא באה לחוג אני מרגישה משוחררת ואני יכולה לרקוד ולנסות את התנועות וכאילו להיות חופשיה , אבל כשהיא באה אז אני כאילו כלואה אני לא מנסה תנועות אני לא רוקדת כמו שאני יכולה אני כל הזמן בהרגשה שהיא מדברת עלי וצוחקת עליי , היא מאוד חמודה יצא לי שנה שעברה לדבר איתה פה ושם אבל השנה מהיום הראשון בכלל לא אמרתי לה שלום אפילו וגם לא ביי ואני לא דיברתי איתה בכלל ואין לי מושג למה , כל פעם שהיא שם יש בי איזה שהיא הרגשה מגעילה כזאת כאילו שאני לא רוצה שהיא תהיה שם , וכל פעם שאני רוצה להגיד לה משהו אפילו היי יש לי כמו מחסום כזה שעוצר אותי ואני כאילו מתעלמת מנוחכותה , ואני מרגישה מגעילה שאני מתעלמת ממנה , ומאתמול יש לי הרגשה מאוד מאוד מגעילה ושלילית , היום נשארתי בבית , רציתי לקחת פסק זמן להיות יום אחד עצמי , אני לא יודעת למה אבל קמתי עם הרגשה מאוד מוזרה כאילו משהו מחזיק אותי להשאר בבית וכאילו שאני ממש לא רוצה ללכת לבית הספר שלי ולראות את האנשים שבו ואת המורים [אני אף פעם לא רצה ללכת לבית הספר אבל היום כאילו משהו חסם אותי ולא נתן לי ללכת לבית הספר]
אני מרגישה רע ,עכשיו אמא שלי התקשרה ניסתה להבין מה קרה והתחלתי לבכות ואני לא יודעת למה
ואל תפנו אותי לטיפול מקצועי כי אף אחד לא יודע על ההרגשה הזאת והייתי מאוד שמחה ללכת לטיפול מקצועי אבל אין להורים שלי אפשרות
יום טוב
 
ד''ר אבי שפירא  
20:12 22.10.09
שלום רב למתבגרת בת ה 15
אין ספק מצוקתך רבה ולשם כך ישנם אנשי מקצוע מנוסים שעוזרים לנערות ונערים בשאלות שאת מעלה. גיל ההתבגרות מציב הרבה דילמות, הרבה שאלות על הזהות שלי, מי אני ? מה אני ? התלבטויות בתחום החברתי , בניית נפרדות מההורים. בהחלט מטלות רבות . ללא ספק ההתלבטויות שלך והשאלות שלך הם מעבר לגיל התבגרות רגיל ואת זקוקה ליעוץ מקצועי. ניתן לקבל יעוץ מקצועי באתר של דלת פתוחה, בערן, באמצעות יועצת ביה"ס וזאת ללא עלות. אל תתיאשי יש אור בקצה המנהרה ואני מקווה שתנסי את העזרה שהצעתי לך. בהצלחה אבי
 
שני
09:52 21.10.09
לפונקס או זיפרקסה?
 
ד''ר אבי שפירא  
20:05 22.10.09
 
שני
11:05 21.10.09
במה יותר קל לטפל?
בהתקפים של פסיכוזה או בפסיכוזה כרונית, המאפיינים את הסכיזופרניה.
 
ד''ר אבי שפירא  
20:05 22.10.09

שלום,

מדובר בילד בן 17 שההורםו מדווחים על התנהגות חריגה:

הבחור לא התקלח מזה חודשיים, סובל משתי כוויות כתוצאה מכך ועל כן נעדר מביה"ס מספר ימים.
הביא הביתה חתולת רחוב, אשר לנה בחדרו, עושה את צרכיה בחדרו /עליו וזה לא מפריע לו.
חזר בתשובה באורח מוזר - דרך האינטרנט לא מגיע לבתיה"כ, אך שומר שבת בקפידה רבה.

האם יש מקום לאבחון פסיכיאטרי?


תודה


 
ד''ר אליהו סמואל  
20:58 17.10.09

סיג, לא ברור לי מדוע יש לשאול להצדקת אבחון פסיכיאטרי.
פסיכיאטר הוא רופא לכל דבר בנוסף להבנתו המעמיקה גם בפסיכולוגיה.

כשם שפונים לרופא כאשר יש כאב או שינויים מדאיגים בגוף כך יש לפנות לרופא המבין ברגשות..
ההפרדה בין רגשות לגוף מלאכותית ולא מדויקת.
כך יש לשאול: האם יש לנער סבל נפשי? עצבני?
האם יש לנער שינוי בהתנהגותו וחריגות משמעותית מבני גילו? האם השינוי הוא פתאומי וקיצוני?

כפי שאת מבינה,סיג, את מתארת ביטויי התנהגות חריגים באופן משמעותי ביחס לבני גילו או הדומים לו בעבר וכיום. הוא לא מבקר בבית הספר, חזר בתשובה ולא מבקר בבית הכנסת וכדומה. אני מניח שהוא מבולבל ולדעתי גם סובל. ולכן עצתי הכנה כי תפנו לאיש מקצוע. יש לזכור כי אנשים במצוקה מסוג זה יכולים גם להתאבד.

יש להתחבר לקשייו כדי לשכנע אותו להגיע לאיש מקצוע.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
מה ההבדל בין שני האבחונים?

למי נציע איזה מהם?

תודה
 
ד''ר אליהו סמואל  
22:57 17.10.09

התשובה אינה כה ברורה כמו שלכאורה הייתה צריכה אמנם להיות.

כל פסיכיאטר לומד את תורת הפסיכולוגיה של האדם ברמה מעמיקה . וכל פסיכולוג לומד פסיכיאטריה ברמה איבחונית באופן מעמיק. ( הכוונה לפסיכולוג קליני או חינוכי).. התיאור שלי אוטופי ויש בו טווח רחב של משתנים. לצערנו לא פסיכיאטר עובר הכשרה מעמיקה בטיפול בשיחות כמו שהיה מתבקש בפועל- יש שמתעמקים בעולם התרופות ורואים בו את חזות הכל. כך הדבר גם אצל הפסיכולוגים אבל להיפך..

כאשר יש צורך לבצע איבחון מדוד ומשוקלל אז הפסיכלוג מהווה סמכות. כדוגמה מבחן אינטליגנציה או רורשך הוא באופן מהותי עיסוקו של פסיכולוג. למרות שבאופן אירוני ראוי להדגיש שרורשך המפתח של הבדיקה היה רופא פסיכיאטר שויצרי.....
כאשר יש מקום לבדוק היבטים של מתן תרופה או הסתכלות מעמיקה וכללית אז ראוי ללכת לפסיכיאטר מאחר והוא מבין ברפואה להבדיל מפסיכולוג , והבנתו כוללת רפואה ופסיכולוגיה ולא רק פסיכולוגיה בלבד..
יש ויגידו כי פסיכיאטר הוא הכתובת לכל איום אובדני. והסיבות לכך רבות.
יש לכך גם בסיס בחוק הבריטי ביחס לאחריות הרפואית, ומאחר ולא נחקק חוק דומה בארץ אז התקדימים הבריטים תופסים גם בארץ.


לכן הגדרת בעל המקצוע כמאבחן אינה תמיד מדויקת ואין כללים בדוקים ומדויקים.

תשובתי מעורפלת ולא חד משמעית מאחר ואני שייך לזרם מקצועי של פסיכיאטרים המעמיקה בפסיכולוגיה ולא מאמינה שאפשר לרבע את מדעי ההתנהגות לעולם הרפואה הקלאסי.

בברכה,

ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמנו

 
אני
17:46 16.10.09
אפשר קצת הסבר על ההפרעה ?
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:46 17.10.09

בקשתך, פונה אלמוני, מעלה בי תהיות כיצד להתחיל....

אומר בקצרה, מדובר בהפרעה יחידה בעולם הפסיכיאטריה המודרנית בה מוכללת סיבה לנסיבות הסבל הנפשי. ההפרעה כוללת תסמונת עם ביטויים מוגדרים אשר מופיעים לאחר טראומה קשה ומשמעותית.

לדעתי הערך "הפרעת דחק פוסט-טראומטית" בויקיפדיה ממצא, ואמין. רצוי כי תקרא בערך זה.

קריאה מהנה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
ד"ר נכבד שלום
לפני כעשרה ימים איים הבן של בת זוגתי לבצע התאבדות. לאחר קשיי שכנוע האם הצליחה לשכנע את בנה ללכת עימה שיחה לצורך אבחון אצל פסיכיאטור.בשיחה הראשונה חוות דעתו הייתה שלילד נטייות אובדניות וכי אין להשאירו ללא השגחה (כרנראה עד לסיום האבחון).להפתעתה הבן שיתף פעולה בפגישה זו. בפגישה השנייה טען שנראה שמצבו של הילד השתפר במקצת ורמז שאולי יוכל לחזור לבית הספר. לפגישה השלישית הילד לא הסכים להגיע ואינו מוכן לשתף פעולה. נראה שהאם אשר הינה גרושה) מאבדת סמכות כלשהי מול הילד אשר אינו מוכן ללכת לטיפול, לבית הספר או כל פעולה אחרת - מלבד משחקי מחשב כל הלילה ושינה במהלך היום. הוא מציין שלא ישתף פעולה. הפסיכיאטור המליץ שלא להפעיל עליו לחץ עד לגמר האבחון אך כאמור אינו מוכן לשתף פעולה. האם במצב קשה ואובדת עצות. אינה יודעת כיצד להגיב ומה לעשות. מה המלצתכם - האם יש אפשרות של שיחות בבית, האם יש לבצע פעולה תקיפה, מה עושים במקרה זה. בתודה מראש על העזרה.
 
ד''ר אליהו סמואל  
08:05 12.10.09
לאב שלום

אני מניח שלא כל העובדות ידועות לך, אחרי הכל הילד לא גר איתך.

באם הפסיכיאטר חושב שהסיכון ממשי, עומדת בפניו האפשרות לאשפוז כפוי .
מצבי גבול עוברים להשגחתה של פקידת סעד לחוק נוער. גם מצבי גבול יכולים לקבל טיפול תחת אישפוז כפוי מסעיף סיכון התפתחותי אולם הנוהל אז מחייב התערבות שופט ופקידת סעד בנוסף לפסיכיאטר.

באם המקרה באמת מסכן עליך לדבר עם הפסיכיאטר וכן עם פקידת הרווחה.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
 
nunu
02:02 17.10.09
המונח המדוייק יותר הוא פקידת סעד לחוק נוער.
מדובר בעובדת סוציאלית מוסמכת אשר עברה הכשרה מיוחדת להתערבות עם קטינים בסיכון
צר לי שפסיכיאטר מכובד כמוך טועה ומטעה...
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:21 17.10.09

לא הייה לי כל כוונה להוריד את דרגתן של פקידות הסעד לחוק נוער מדרגתן . אני כמובן אסיר תודה על כך שהפונה מצאה ענין להעיר ולהאיר בפורום זה.

איני מדייק במונחים ממספר סיבות ואחת מהן להקטין את מעטה הרשמיות והחרדות המתלוות, הפניה למדור באה מתוך חרדות וחששות לא מעטות. איזכור החוק מעלה הרהורים נוגים אצל לא מעט, וכלי התקשורת טרחו לא מעט להעצים סוגיה זאת. אני מעדיף את האמירה רווחה ולא סעד מסיבות הומניות ואשר כמדומני גם עובדי הרווחה יסכימו עימי.

מקווה שהכל בא בשלום.

בתודה ובברכה.
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:31 17.10.09

לדניאל שלום.

המקרה רגיש מאוד. מאחר ואין אתה גר עם הילד. המידע שאתה מקבל חלקי למדי.
אני מניח שיש לך אפוטרופסות על הילד , המשמורת אצל האם, כאמור. והואיל וכך יש לך זכות לדבר עם הפסיכיאטר המאבחן ולשאול את דעתו.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים נוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו.
 
מיכל
16:21 17.10.09
שלום
יש לי בן בן 5, הגננת בגן עיריה (גן חובה) טוענת כי בני אינו מסוגל לשבת בריכוז בזמן המפגש, לטענתה בני שונה משאר הילדים בגן, אינו משתתף במפגש, חולמני, אף פעם לא יודע מה קורה סביבו, מתי תורו לשחק, בקיצור אינו מפוקס, חי בעולם משלו. מנקודת מבטי, הוא כן מרוכז כאשר אני יושבת איתו אחד על אחד, מסוגל להקשיב לעשרות סיפורים- ואף להפנים את תכנם. הוא יושב בריכוז בפתירת פאזלים, מסוגל לראות סרט מתחילתו ועד סופו, בד"כ מקשיב לי ולבעלי, סה"כ ילד טוב, ממושמע, פיקח, יודע להתאים את עצמו לילד איתו משחק, אינו אלים, מספיק פעם אחת שאסביר לו משהו והוא יפנים זאת. האם בזמן שהוא נמצא בגן בין קבוצת ילדים גדולה (39 ילדים), זה הדבר שמוריד לו את הביטחון ואת רמת הריכוז?, האם אינו יתאים לעלות לכיתה א' שנה הבאה?, והאם יש משהו שאני יכולה לעשות על מנת לעזור לו להתרכז בגן, בהוראות הניתנות ע"י הגננת. למי אני צריכה לפנות. תודה תודה. אמא מודאגת
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:39 17.10.09


מיכל, עליך לדעת שהפרעת קשב וריכוז מתבטאת בעיקר בקבוצה ולא בקשר יחידני כמו שאת מתארת בקרב בני הבית. כמו כן, הפרעת קשב וריכוז אינה מציינת אמירה שהילד אינו חכם.

כמובן שהגננת מתארת מצב אשר יכול לנבוע מסיבות שונות ולא בהכרח מהפרעת קשב וריכוז. הפרעה זאת היא השכיחה ביותר אולם יש גם סיבות אחרות להתנהגות שאת מתארת.
המלצתי החמה כי תיגשי לפסיכיאטר ילדים ונוער לצורך הערכה והמלצות.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
+ הוספת הודעה
   1 ...  51  52  53  54  55  56  57  58  59  ...  80  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
פסיכיאטר   הפרעות נפשיות   מחלות נפש   סכיזופרניה   פסיכוזה   הפרעות אישיות   פסיכולוגיה   פסיכולוגים
RSS RSS פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער