בריאות, רפואה
מאמרים | פורומים | קהילות | רופאים  
  חיפוש במאמרים  
הריון ולידהדיאטה, תזונהתרופות, ויטמיניםעיניים, משקפייםניתוחים פלסטייםרפואה משלימהקוסמטיקה, איפורעיצוב שיערפסיכולוגיהאורטופדיה
 
מין, יחסים, זוגיותכושר גופנירפואת שינייםרפואת ילדיםלב, כלי דםעזרה ראשונהמחלות, טיפוליםגיל הזהבחוק משפט, ביטוחמתכוני בריאות
 בריאות ראשי»פורומים»פורומים תמיכה נפשית, פסיכולוגיה»פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער
הוסף למועדפים 
פורומים רפואיים
 

פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער עמוד 55

פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער הוא המקום להתייעץ בנושאי פסיכיאטריה ילדים ובני נוער. פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער יעסוק בהפרעות נפשיות, סכיזופרניה, ADHD , O.C.D, פסיכוזה, מניה-דפרסיה, דיכאון, תרופות פסיכיאטריות, פוסט טראומה ועוד
מנהלי פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער:
ד''ר אבי שפירא
לפרטים נוספים
ד''ר אליהו סמואל
לפרטים נוספים
 
שני
18:47 25.10.09
האם אתה מכיר מקרים של התפרצות מחלת הסכיזופרניה ללא רקע גניטי וגם ללא סביבה משפחתית שלילית? אם כן, מה אחוז המקרים הללו?
 
ד''ר אבי שפירא  
16:50 26.10.09
זהו האחוז באוכלוסיה הכללית ללא סיפור משפחתי ברור.
 
שני
08:20 26.10.09
מדוע הסכיזופרניה מאופיינת בנסיגה חברתית, ממה זה נובע?
 
ד''ר אבי שפירא  
16:49 26.10.09
לא ברור מדוע מופיעים הסימנים השליליים בינהם נסיגה חברתית. ככל הנראה מדובר בהפרעה מתמשכת במח שאחת ההשפעות שלה היא על החלק החברתי שמדרדר כמו החלק הקוגניטיבי.
 
רוני
20:32 25.10.09
שלום רב
בני הוא בן חמש וחצי, ילד חכם ובעל יכולת קוגנטיבית הרבה מעל הממוצע
הוא מאובחן כבר מגיל שנתתים וחצי כבעל קושי בויסות חושי. טופל בריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, פסיכולוגית ועוד.
ככל שהזמן עובר המצב הולך ומחמיר זה בא לידי ביטוי בהתקפי זעם חמורים שכוללים גידופים, צעקות ו"ברכות" בנוסח אני רוצה שכולם ימותו, אני רוצה להיות רע ועוד ועוד. הוא מאוד מתחבר לדברים שיש בהם מן הרוע -כגון סדרות טלויזיה.
בגן יש לו בעיה בקבלת סמכות - אם הגננת לא בוחרת אותו ראשון לעיתים הוא מגיב בצורה לא פופורציונלית ולעיתים אף באלימות.
מאידך ישנם ימים בהם הוא פשוט מלאך ואי אפשר לתאר בכלל שהוא מסוגל להתקפי זעם חמורים כאלו. אנחנו אובדי עצות, אחרי שנים של ריצות ממטפל למטפל המצב רק מחמיר.
האם נראה שיש איזשהיא בעיה נוירולוגית או נפשית? עם מי היית ממליץ לנו להתייעץ? האם נותנים טיפול תרופתי לתופעות כאלו?
בתודה מראש
רוני
 
ד''ר אבי שפירא  
16:45 26.10.09
ביפולר היא הפרעה במצב הרוח עם התקפי זעם וקשיים דומים לתיאור שלכם. 90% מהילדים עם ביפולר סובלים גם מהפרעת קשב וריכוז כך שחשוב לאבחן נכון ובהתאם לטפל. אם נותנים לדוגמה ריטלין או קונצרטה לילד עם ביפולר יכולים להחמיר את מצבו . לדעתי פסכיאטר ילדים יכול לאבחן את בנכם ולעזור לכם בהתאמה טיפולית. בהצלחה
 
שרון
09:14 21.10.09
שלום , אני בת 15 , אני לא יודעת איך להסביר את מה שאני מרגישה ,
מבחוץ כולם חושבים שטוב לי,יש לי חברות,יש לי הורים ובית לא חסר לי כלום,אני חכמה יש לי ציונים טובים אני יפה ורזה ואני יודעת שיש לא מעט אנשים שהיו רוצים להתחלף איתי אבל זה לא ככה באמת. אני מרגישה לא נוח , רע לי עם הכל , רע לי עם המשפחה רע לי עם בית הספר והאנשים הנמצאים בו , רע לי עם עצמי ועם הדת שלי , אני מרגישה כאילו שאני לא שייכת לגוף שלי
כשאני עם אנשים אני פתאום לא אני , אני נהיית שונה , מדברת שונה , מתנהגת שונה , משדרת משהו שונה , משהו שלא באמת קיים , אני משדרת נוחות ושמחה למרות שזה ממש ההפך,עם אנשים שאני לא כ"כ מכירה אני ישר נסגרת ומתביישת,אני מתביישת בעצמי ובהתנהגות שלי,אני חייה בהכחשה מוחלטת,אני נסגרת בבועה שיצרתי לעצמי,אני פשוט משקרת לעצמי ולסביבה שלי אני פשוט לא יכולה להיות עצמי ! אני מרגישה שאין בתוכי שום תוכן או אופי אני כל היום בבית כי רק בבית אני
יכולה להיות עצמי אני לא הולכת לטייל אני מנסה שלא להכיר אנשים חדשים .
יש לי הרגשה שאני מחכה למשהו , כל יום אני הולכת לבית הספר וחייה את השיגרה כאילו הציפייה ליום שבכלל לא קיים כמו למשל כשיש טיול אז אני כל יום מחכה לטיול הזה ומצפה לו ועכשיו אני כאילו מחכה למשהו ואני לא יודעת למה אני מחכה אני לא כל כך יודעת להסביר את ההרגשה הזאת , אני פשוט מחכה למשהו , ואני לא יודעת למה אני מחכה .
יש לי הרגשה מגעילה בגוף .
אתמול היה לי חוג ריקודים שהצטרפתי אליו לפני שנה , ויש ילדה אחת בחוג שמשפיעה עליי , אם היא לא באה לחוג אני מרגישה משוחררת ואני יכולה לרקוד ולנסות את התנועות וכאילו להיות חופשיה , אבל כשהיא באה אז אני כאילו כלואה אני לא מנסה תנועות אני לא רוקדת כמו שאני יכולה אני כל הזמן בהרגשה שהיא מדברת עלי וצוחקת עליי , היא מאוד חמודה יצא לי שנה שעברה לדבר איתה פה ושם אבל השנה מהיום הראשון בכלל לא אמרתי לה שלום אפילו וגם לא ביי ואני לא דיברתי איתה בכלל ואין לי מושג למה , כל פעם שהיא שם יש בי איזה שהיא הרגשה מגעילה כזאת כאילו שאני לא רוצה שהיא תהיה שם , וכל פעם שאני רוצה להגיד לה משהו אפילו היי יש לי כמו מחסום כזה שעוצר אותי ואני כאילו מתעלמת מנוחכותה , ואני מרגישה מגעילה שאני מתעלמת ממנה , ומאתמול יש לי הרגשה מאוד מאוד מגעילה ושלילית , היום נשארתי בבית , רציתי לקחת פסק זמן להיות יום אחד עצמי , אני לא יודעת למה אבל קמתי עם הרגשה מאוד מוזרה כאילו משהו מחזיק אותי להשאר בבית וכאילו שאני ממש לא רוצה ללכת לבית הספר שלי ולראות את האנשים שבו ואת המורים [אני אף פעם לא רצה ללכת לבית הספר אבל היום כאילו משהו חסם אותי ולא נתן לי ללכת לבית הספר]
אני מרגישה רע ,עכשיו אמא שלי התקשרה ניסתה להבין מה קרה והתחלתי לבכות ואני לא יודעת למה
ואל תפנו אותי לטיפול מקצועי כי אף אחד לא יודע על ההרגשה הזאת והייתי מאוד שמחה ללכת לטיפול מקצועי אבל אין להורים שלי אפשרות
יום טוב
 
ד''ר אבי שפירא  
20:12 22.10.09
שלום רב למתבגרת בת ה 15
אין ספק מצוקתך רבה ולשם כך ישנם אנשי מקצוע מנוסים שעוזרים לנערות ונערים בשאלות שאת מעלה. גיל ההתבגרות מציב הרבה דילמות, הרבה שאלות על הזהות שלי, מי אני ? מה אני ? התלבטויות בתחום החברתי , בניית נפרדות מההורים. בהחלט מטלות רבות . ללא ספק ההתלבטויות שלך והשאלות שלך הם מעבר לגיל התבגרות רגיל ואת זקוקה ליעוץ מקצועי. ניתן לקבל יעוץ מקצועי באתר של דלת פתוחה, בערן, באמצעות יועצת ביה"ס וזאת ללא עלות. אל תתיאשי יש אור בקצה המנהרה ואני מקווה שתנסי את העזרה שהצעתי לך. בהצלחה אבי
 
שני
09:52 21.10.09
לפונקס או זיפרקסה?
 
ד''ר אבי שפירא  
20:05 22.10.09
 
שני
11:05 21.10.09
במה יותר קל לטפל?
בהתקפים של פסיכוזה או בפסיכוזה כרונית, המאפיינים את הסכיזופרניה.
 
ד''ר אבי שפירא  
20:05 22.10.09

שלום,

מדובר בילד בן 17 שההורםו מדווחים על התנהגות חריגה:

הבחור לא התקלח מזה חודשיים, סובל משתי כוויות כתוצאה מכך ועל כן נעדר מביה"ס מספר ימים.
הביא הביתה חתולת רחוב, אשר לנה בחדרו, עושה את צרכיה בחדרו /עליו וזה לא מפריע לו.
חזר בתשובה באורח מוזר - דרך האינטרנט לא מגיע לבתיה"כ, אך שומר שבת בקפידה רבה.

האם יש מקום לאבחון פסיכיאטרי?


תודה


 
ד''ר אליהו סמואל  
20:58 17.10.09

סיג, לא ברור לי מדוע יש לשאול להצדקת אבחון פסיכיאטרי.
פסיכיאטר הוא רופא לכל דבר בנוסף להבנתו המעמיקה גם בפסיכולוגיה.

כשם שפונים לרופא כאשר יש כאב או שינויים מדאיגים בגוף כך יש לפנות לרופא המבין ברגשות..
ההפרדה בין רגשות לגוף מלאכותית ולא מדויקת.
כך יש לשאול: האם יש לנער סבל נפשי? עצבני?
האם יש לנער שינוי בהתנהגותו וחריגות משמעותית מבני גילו? האם השינוי הוא פתאומי וקיצוני?

כפי שאת מבינה,סיג, את מתארת ביטויי התנהגות חריגים באופן משמעותי ביחס לבני גילו או הדומים לו בעבר וכיום. הוא לא מבקר בבית הספר, חזר בתשובה ולא מבקר בבית הכנסת וכדומה. אני מניח שהוא מבולבל ולדעתי גם סובל. ולכן עצתי הכנה כי תפנו לאיש מקצוע. יש לזכור כי אנשים במצוקה מסוג זה יכולים גם להתאבד.

יש להתחבר לקשייו כדי לשכנע אותו להגיע לאיש מקצוע.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
מה ההבדל בין שני האבחונים?

למי נציע איזה מהם?

תודה
 
ד''ר אליהו סמואל  
22:57 17.10.09

התשובה אינה כה ברורה כמו שלכאורה הייתה צריכה אמנם להיות.

כל פסיכיאטר לומד את תורת הפסיכולוגיה של האדם ברמה מעמיקה . וכל פסיכולוג לומד פסיכיאטריה ברמה איבחונית באופן מעמיק. ( הכוונה לפסיכולוג קליני או חינוכי).. התיאור שלי אוטופי ויש בו טווח רחב של משתנים. לצערנו לא פסיכיאטר עובר הכשרה מעמיקה בטיפול בשיחות כמו שהיה מתבקש בפועל- יש שמתעמקים בעולם התרופות ורואים בו את חזות הכל. כך הדבר גם אצל הפסיכולוגים אבל להיפך..

כאשר יש צורך לבצע איבחון מדוד ומשוקלל אז הפסיכלוג מהווה סמכות. כדוגמה מבחן אינטליגנציה או רורשך הוא באופן מהותי עיסוקו של פסיכולוג. למרות שבאופן אירוני ראוי להדגיש שרורשך המפתח של הבדיקה היה רופא פסיכיאטר שויצרי.....
כאשר יש מקום לבדוק היבטים של מתן תרופה או הסתכלות מעמיקה וכללית אז ראוי ללכת לפסיכיאטר מאחר והוא מבין ברפואה להבדיל מפסיכולוג , והבנתו כוללת רפואה ופסיכולוגיה ולא רק פסיכולוגיה בלבד..
יש ויגידו כי פסיכיאטר הוא הכתובת לכל איום אובדני. והסיבות לכך רבות.
יש לכך גם בסיס בחוק הבריטי ביחס לאחריות הרפואית, ומאחר ולא נחקק חוק דומה בארץ אז התקדימים הבריטים תופסים גם בארץ.


לכן הגדרת בעל המקצוע כמאבחן אינה תמיד מדויקת ואין כללים בדוקים ומדויקים.

תשובתי מעורפלת ולא חד משמעית מאחר ואני שייך לזרם מקצועי של פסיכיאטרים המעמיקה בפסיכולוגיה ולא מאמינה שאפשר לרבע את מדעי ההתנהגות לעולם הרפואה הקלאסי.

בברכה,

ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמנו

 
אני
17:46 16.10.09
אפשר קצת הסבר על ההפרעה ?
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:46 17.10.09

בקשתך, פונה אלמוני, מעלה בי תהיות כיצד להתחיל....

אומר בקצרה, מדובר בהפרעה יחידה בעולם הפסיכיאטריה המודרנית בה מוכללת סיבה לנסיבות הסבל הנפשי. ההפרעה כוללת תסמונת עם ביטויים מוגדרים אשר מופיעים לאחר טראומה קשה ומשמעותית.

לדעתי הערך "הפרעת דחק פוסט-טראומטית" בויקיפדיה ממצא, ואמין. רצוי כי תקרא בערך זה.

קריאה מהנה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
 
מיכל
16:21 17.10.09
שלום
יש לי בן בן 5, הגננת בגן עיריה (גן חובה) טוענת כי בני אינו מסוגל לשבת בריכוז בזמן המפגש, לטענתה בני שונה משאר הילדים בגן, אינו משתתף במפגש, חולמני, אף פעם לא יודע מה קורה סביבו, מתי תורו לשחק, בקיצור אינו מפוקס, חי בעולם משלו. מנקודת מבטי, הוא כן מרוכז כאשר אני יושבת איתו אחד על אחד, מסוגל להקשיב לעשרות סיפורים- ואף להפנים את תכנם. הוא יושב בריכוז בפתירת פאזלים, מסוגל לראות סרט מתחילתו ועד סופו, בד"כ מקשיב לי ולבעלי, סה"כ ילד טוב, ממושמע, פיקח, יודע להתאים את עצמו לילד איתו משחק, אינו אלים, מספיק פעם אחת שאסביר לו משהו והוא יפנים זאת. האם בזמן שהוא נמצא בגן בין קבוצת ילדים גדולה (39 ילדים), זה הדבר שמוריד לו את הביטחון ואת רמת הריכוז?, האם אינו יתאים לעלות לכיתה א' שנה הבאה?, והאם יש משהו שאני יכולה לעשות על מנת לעזור לו להתרכז בגן, בהוראות הניתנות ע"י הגננת. למי אני צריכה לפנות. תודה תודה. אמא מודאגת
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:39 17.10.09


מיכל, עליך לדעת שהפרעת קשב וריכוז מתבטאת בעיקר בקבוצה ולא בקשר יחידני כמו שאת מתארת בקרב בני הבית. כמו כן, הפרעת קשב וריכוז אינה מציינת אמירה שהילד אינו חכם.

כמובן שהגננת מתארת מצב אשר יכול לנבוע מסיבות שונות ולא בהכרח מהפרעת קשב וריכוז. הפרעה זאת היא השכיחה ביותר אולם יש גם סיבות אחרות להתנהגות שאת מתארת.
המלצתי החמה כי תיגשי לפסיכיאטר ילדים ונוער לצורך הערכה והמלצות.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
ד"ר נכבד שלום
לפני כעשרה ימים איים הבן של בת זוגתי לבצע התאבדות. לאחר קשיי שכנוע האם הצליחה לשכנע את בנה ללכת עימה שיחה לצורך אבחון אצל פסיכיאטור.בשיחה הראשונה חוות דעתו הייתה שלילד נטייות אובדניות וכי אין להשאירו ללא השגחה (כרנראה עד לסיום האבחון).להפתעתה הבן שיתף פעולה בפגישה זו. בפגישה השנייה טען שנראה שמצבו של הילד השתפר במקצת ורמז שאולי יוכל לחזור לבית הספר. לפגישה השלישית הילד לא הסכים להגיע ואינו מוכן לשתף פעולה. נראה שהאם אשר הינה גרושה) מאבדת סמכות כלשהי מול הילד אשר אינו מוכן ללכת לטיפול, לבית הספר או כל פעולה אחרת - מלבד משחקי מחשב כל הלילה ושינה במהלך היום. הוא מציין שלא ישתף פעולה. הפסיכיאטור המליץ שלא להפעיל עליו לחץ עד לגמר האבחון אך כאמור אינו מוכן לשתף פעולה. האם במצב קשה ואובדת עצות. אינה יודעת כיצד להגיב ומה לעשות. מה המלצתכם - האם יש אפשרות של שיחות בבית, האם יש לבצע פעולה תקיפה, מה עושים במקרה זה. בתודה מראש על העזרה.
 
ד''ר אליהו סמואל  
08:05 12.10.09
לאב שלום

אני מניח שלא כל העובדות ידועות לך, אחרי הכל הילד לא גר איתך.

באם הפסיכיאטר חושב שהסיכון ממשי, עומדת בפניו האפשרות לאשפוז כפוי .
מצבי גבול עוברים להשגחתה של פקידת סעד לחוק נוער. גם מצבי גבול יכולים לקבל טיפול תחת אישפוז כפוי מסעיף סיכון התפתחותי אולם הנוהל אז מחייב התערבות שופט ופקידת סעד בנוסף לפסיכיאטר.

באם המקרה באמת מסכן עליך לדבר עם הפסיכיאטר וכן עם פקידת הרווחה.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
 
nunu
02:02 17.10.09
המונח המדוייק יותר הוא פקידת סעד לחוק נוער.
מדובר בעובדת סוציאלית מוסמכת אשר עברה הכשרה מיוחדת להתערבות עם קטינים בסיכון
צר לי שפסיכיאטר מכובד כמוך טועה ומטעה...
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:21 17.10.09

לא הייה לי כל כוונה להוריד את דרגתן של פקידות הסעד לחוק נוער מדרגתן . אני כמובן אסיר תודה על כך שהפונה מצאה ענין להעיר ולהאיר בפורום זה.

איני מדייק במונחים ממספר סיבות ואחת מהן להקטין את מעטה הרשמיות והחרדות המתלוות, הפניה למדור באה מתוך חרדות וחששות לא מעטות. איזכור החוק מעלה הרהורים נוגים אצל לא מעט, וכלי התקשורת טרחו לא מעט להעצים סוגיה זאת. אני מעדיף את האמירה רווחה ולא סעד מסיבות הומניות ואשר כמדומני גם עובדי הרווחה יסכימו עימי.

מקווה שהכל בא בשלום.

בתודה ובברכה.
 
ד''ר אליהו סמואל  
20:31 17.10.09

לדניאל שלום.

המקרה רגיש מאוד. מאחר ואין אתה גר עם הילד. המידע שאתה מקבל חלקי למדי.
אני מניח שיש לך אפוטרופסות על הילד , המשמורת אצל האם, כאמור. והואיל וכך יש לך זכות לדבר עם הפסיכיאטר המאבחן ולשאול את דעתו.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים נוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו.
 
הורים מודאגים
23:00 31.08.09
בנינו בן 10 , ילד בריא ופעיל , סובל במשך השנתיים האחרונות מסיוטי לילה , הוא מתעורר טוען כי שומע קולות מוזרים וחזקים מאוד והכל רץ לו מהר בתוך המוח , כמובן שהוא זוכר את הארועים ויודע לתארם .
בשבוע האחרון המחיר המצב והוא טוען להפרעות הללו במשך היום , שומע קולות ומרגיש שהכל מהר לו בתוך המוח , רצים לו דברים במהירות הוא מרגיש שכל מי שבסביבתו עושה פעולות מהר מאוד וכאמור שומע צעקה.
מה עושים ולמי פונים ?
איך מטפלים
אנחנו מודאגים מאוד
 
ד''ר אליהו סמואל  
01:18 01.09.09
להורים המודאגים שלום

אילו תלונות המחייבות הערכה פסיכיאטרית של הילד אולם קרוב לוודאי גם הערכה נוירולוגית.
יש לפנות לפסיכיאטר של הילד.

קיום הפרעה פסיכיאטרית משמעותית תלויה בתפקוד הילד בכלל. כלומר תפקודו הלימודי והחברתי וכן הרגשי והבין אישי. הפרעות פסיכיאטריות כבדות לרוב פוגעות בכל המישורים ולא רק יוצרות תלונות אפיזודיות במישור אחד כמתואר כאן.
יש לשלול הפרעה נוירולוגית מסוגים שונים. ובמידה והפרעה זאת תישלל יש לבחון מצבי חרדה וכפייתיות ועוד כמה הפרעות אפשריות אחרות..

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו

 
אני
17:51 16.10.09
הייתי וקצת עדיין בדיוק באותו מצב של בנךץ
אותם תיאורים, צעקות , קולות מוזרים , הכל מהר כל מה שתארת.
כרגע אני נפגשת עם פסיכיאטרית , בהצלחה לכם.
 
פ
01:37 16.10.09
שלום יש לי 2 אחיינים שהוריהם מתגרשים אחיינית שלי בת 8 לא ראתה את אביה 6 חודשים הילדה נחשפה לאלימות בבית מילולית ופיזית שאיננה רוצה לראות את אביה. עקב כך לקחתי אותה לבית הוריי שכבר כמה חודשים נמצאת שם איתי.בשבועיים האחרונים
היא נתקפת בהתפרציות זעם . היא בוכה מכל שטות ונהיית אלימה כגון: מרביצה, בועטת , עוקצת , זורקת דברים לכל עבר . התפרצות הזעם שלה נמשכת שעה ואף לא מובנת אני מנסה לדבר אליה ולהסביר לה לחבק אותה אך היא מרביצה לי ומכאיבה לי מאוד . ובמידה ואני הולכת אז היא עוד יותר נתקפת בזעם ומנסה להרביץ . הייתי רוצה לשאול כיצד אוכל לטפל בה ואיך להתנהג בהתפרציות העם שלה
 
ד''ר אליהו סמואל  
06:32 16.10.09
שלום

המעבר אינו המרפא, זה אפשר לומר בבירור. יתכן ועצם המעבר רק מקשה עליה- יש לבדוק זאת כמובן.
הילדה מצולקת בכאבי פרדה.

בוודאי יש לבחון את המקרה לעומק על ידי איש מקצוע, לערב עובד סוציאלי וכן פסיכיאטר ילדים ונער.
וכדי לא להשאיר את ניר חלק אייעץ מספר עצות כלליות.

1. יש להפגיש את הילדה עם הוריה , עליהם לדבר איתה על המציאות החדשה ולהצביע על פיתרון עתידי שמסתמן.
2. יש לקרוא להורים לסדר אחרי הכול יש להם ילדים ונם אחריות על שלומם.
3. . יש להפגישה עם אחותה רצוי לא להפריד ביניהן.
4. החזרת סדר החיים לקדמותה ביחס לחברים ולימודים.
5. שעות איכות –כיופים.
6. לדבר איתם על המצב והצביע שהמצב לא יהיה לנצח. יש לתת לה כיוון, למי היא תעבור, איפה תגור?. אני מקווה שהיא לא תופרד מאחותה.
7. הקדשת תשומת לב והבנה למצבה.
8. שיחות טלפון עם ההורים. מניעת הסתה של ההורים דרך הילדה.
9. אכן צריך להרעיף עליה אהבה אולם יש להביא בשיקול את כמות האהבה, המועד, ודרך המתן.


העיקר יש להבין שמדובר בתהליך של פרידה קשה. וכנראה שהילדה מתקשה בשינוי ואינה קולטת את נסיבותיה.

חשוב לפנות לגורמי מקצוע כדי להקל עליה. לפעמים תרופה במינון קטן לתקופה קצרה יכול להקל.

ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
 
שני
12:02 15.10.09
האם זה נכון שסכיזופרנים נוטים להיות עוינים כלפי בני משפחתם ובמיוחד כלפי הוריהם?
 
ד''ר אליהו סמואל  
12:58 15.10.09

הצהרתך מאיה אינה הוגנת והיא שיפוטית ומכלילה.

הנכון, שאנשים החולים במחלות מנטליות ברמה נמוכה- כמו סכוזופרניה , הפרעה התפתחותית מקיפה, פיגור שכלי או הפרעות אישיות ברמה נמוכה , מתקשים בלקיחת אחריות על מעשיהם וכן מתקשים בתהליך העצמאות הרגשית חברתית האישית.

אם אנו מקבלים קוו בסיסי זה מובן כי המצוקות האישיות מושלכות על האנשים הקרובים כלומר בני המשפחה. אולם אין לראות במציאות זאת כנתון ראשוני אלא כנתון הנובע ממצב מוגדר מוגדר.
יתרה מזאת, יש לנו מספיק נתונים לקבוע שעוינות מפושטת במשפחה עלולה להחמיר את המצב הקליני של אנשים אילו .( הגדלת ה-EE )

ולכן הקביעה " נוטים לעוינות כלפי הוריהם " אינו מדויק.

ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
ומאיזה גיל ניתן לאבחן מחלת נפש ?
תודה מראש
 
ד''ר אליהו סמואל  
22:47 14.10.09

אנא רעות הכנסי למדור שאלות נפוצות וכן לאחד מתגובותי בהם אני מפרט מהי הערכה ומהי אבחנה.

השאלה מאיזה גיל אין לה משמעות. היא דומה לתשובה לשאלה מאיזה גיל מגלים התקף לב. ( היא נדירה בינקות ונפוצה בגיל זקנה אבל ניתן לאבחן גם בגיל ינקות) .
התשובה שאבחנות בעלי תקפות ורצף ממשי לכלל החיים מאבחנים לרוב בגיל 6-7 . רק בגיל זה קיימת המשכיות לאבחנה. טרם לכך יש קיימות אבחנות אולם הן לא יציבות. אגב כך הדבר גם לגבי בדיקת רמת IQ .
כמובן שיש חריגויות ויש אבחנות אותם מזהים מגיל מגיל צעיר - בגיל חמש ואף ארבע.

אגב החלוקה אבחנה של מחלת נפש ואבחנה להפרעה התנהגותית או רגשית אינה מקובלת בפסיכיאטריה. אנו למשל מאבחנים הפרעת pdd מגיל שלוש ואלו אבחנת קשב וריכוז מגיל 4-5 באופן מובהק.

מקווה שתשובתי ענתה לשאלתך. אנא דייקי באיזו אבחנה את מתכוונת.

ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
שלום רב,
מה עושים כשילד בן 5 שנים, אינו מקבל גבולות, מתחצף למבוגרים, מרביץ ומקלל? האם להתעלם מהתנהגויות שליליות כאלו? האם לילד כזה תהיה בהכרח הפרעות התנהגות? ואיך מטפלים בה?
תודה.
 
ד''ר אליהו סמואל  
08:14 14.10.09

את מפרטת, שרונה, תלונות שונות היכולות לנבוע מסיבות שונות ואף קוטביות.
יתכן ומדובר בבעיות התנהגות וחינוך, יתכן בעיות קשב וריכוז, ויתכן טראומה, וגם מצבים אחרים כמו מצבי חרדה.

לכן ההמלצה המעשית ביותר לפנות לפסיכיאטר ילדים ונוער לצורך הערכה וטיפול.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
 
דניאל
23:56 13.10.09
שלום, נער כבן 14 איים בביצוע התאבדות לפני כ- 10 ימים. הנער מסרב ללכת לטיפול כמו גם לבית הספר ונמצא בבית בהשגחה. מבקש שמות של פסיכיאטור/ פסיכולוג מומלצים המוכנים לגשת לביתו של הילד ולבצע את האבחון שם - אזור ראשל"צ.
 
ד''ר אליהו סמואל  
08:10 14.10.09
לדניאל שלום

מסיבות מובנות אין הפורום מספק המלצות לאנשי מקצוע.
אפשר לפנות למרפאה פסיכיאטרית איזורית לצורך המלצות. יש כתובות גם בדפי זהב או באתרי פרסום אחרים

בהצלחה,

ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכוןלפסיכואנליזה בת זמננו
 
תהילה גבאי
17:31 13.10.09
לפני כחצי שנה היתה בייביסיטרית לילדיי בגילאי שנה וחצי עד 6, אינה תושבת המקום, הגיע מחו"ל ונראתה אחראית. נהניתי מאוד מטיפןלה בילדיי, תמיד הגיע בזמן והיתה מסורה כלפיהם מאוד. היה נראה כי אין לה יותר מדי קשרים חברתיים עם בנות דירתה(שרות לאומי) לפתע הודיעה שעליה לחזור לחו"ל. לאחר כשבוע חברה טובה התקשרה ואמרה כי קרובת משפחתה שלא ידעה על הקשר ביננו אמרה לה כי סיבת עזיבתה היא צורך באשפוז עקב החמרה במצב מחלתה, מחלת הרדיפה וכי הכל נעשה בהיחבא והזהירה מהקשר עימה. מאז שגיליתי זאת הייתי מוטרדת שמא פגעה בילדיי אך לא היה כל סימן לכך... אך לא המשכתי את הקשר עימה. לפני כיומיים יצרה עימי קשר מחו"ל ואמרה שהיא באה לביקור בארץ ומעוניינת להיפגש עימנו. אמרתי שנאה לי שזה יתאפשר... איני יודעת אם עליי להימנע מכל קשר בשל כך, או מה לאמר לה- אינה יודעת על שאני יודעת מהמצב הנ"ל, שכנה לשעבר שומרת איתה על קשר ואינה מודעת למצב, מה עליי לעשות?
תודה רבה.
 
ד''ר אליהו סמואל  
18:11 13.10.09

שלום תהילה

אני מניח שהנערה לא תשוב להיות בייבי סיטרית על ילדיך.

איני יודע מה תוכן השיחה ומקור רצונה לשוחח עימך. יש להתיחס לכך מתוך עניין אישי ונימוסים מקובלים ולא יותר מכך. גם לחולי רדיפה תחושות ומאוואים אישים שהם אנושיים לחלוטין.
אני מניח שיש לכבד אותם במידה הזהירה והנאותה ושאינה פוגעת בזולת.

בהצלחה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
שלום רב.

בתנו בת 5 וחצי , ילדה חברותית , שמחה , אהובה מאוד ומקסימה.
היא בת יחידה ומשחקת לעיתים במשך שעות לבדה , בעלת דמיון מפותח.

לאחרונה נתקלנו בתופעה שמדאיגה אותנו .
היא חוזרת על דברים שאנו אומרים , ומציינת ש"מחשבה רעה" אומרת לה להגיד כל מיני דברים שליליים.
לעיתים ה"מחשבה הרעה" אומרת לה לעשות כל מיני דברים רעים.
היא מציינת שהיא לא תאמר ולא תעשה את הדברים הללו כי היא יודעת שהם לא טובים, אך ש"המחשבה הרעה" אומרת לה אותם.

במשפחתנו רקע של מחלות נפש מדרגה ראשונה , ביניהם לצערי גם סכיזופרניה.

למיטב ידיעתי המחלה עלולה לפרוץ בגיל ההתבגרות , או מאוחר יותר .

האם התנהגות זו הינה מקור לדאגה?
כיצד עלינו לנהוג , האם לפנות ליעוץ או אבחון ?

בתודה מראש על תגובתכם.
סיגלית.



 
ד''ר אליהו סמואל  
06:39 13.10.09


לסיגלית שלום.

התשובה ברורה וחותכת, לא מדובר בסכיזופרניה. ההפרעה מלווה בחרדה עצומה.
בגיל זה ההפרעה נדירה באופן קיצוני.

רצוי שלא תכניסו את הרעיון למודעות. מאחר ואת כבר מודאגת. אז רצוי לפנות לאיש מקצוע כדי למנוע השלכות לא מודעות. ביתך עלולה להפוך שיח זה לצורת תקשורת שיהיה קשה לעקרה.

בברה,
ד"ר סמואל אליהו
פסיכיאטר ילדים ונוער
עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו
 
שני
17:18 11.10.09
חוץ מהבעייה של הכדוריות הלבנות, אילו עוד תופעות לוואי משמעותיות יש לתרופה זו?


כמה זמן מחלה זו (או הפרעה ובאמת - האם זה סוג של סכיזופרניה) מוכרת בעולם הפסיכיאטריה?


האם מנסיונך האישי הכרת מטופלים עם בעייה כזו?


האם הם השתקמו?

 
ד''ר אליהו סמואל  
23:00 11.10.09

איני מתימר להחליף אתרים הדנים בתופעות לוואי של תרופות
אולם ידוע שהלפונקס עתיר תופעות לוואי, חלקם גם קלים.
ויקיפדיה באנגלית הינו אתר מצוין בסיכום ממצה על התרופה. כדי לעין שם.

לעיתים אין תחליף לתרופה וזאת התרופה היעילה והיחידה לטיפול, כך שראוי לא לוותר על תרופה זאת.

יש נוהל מעקב מיוחד לתרופה בשל בעיית כדורי הדם, ורצוי לעמוד בו.

אענה בשאלה הבאה על שאלתך בנושא ההפרעה הסכיזואובססיבית

בהצלחה.
 
שני
18:09 11.10.09
האם או סי די שהוזנח ולא טופל יכול להידרדר לסכיזופרניה אובססיבית? האם סכיזופרניה כזו תחילתה במחשבות אובססיביות שלא טופלו והדרדרו למחשבות שווא? האם עוצמת המחשבות הטורדניות הגיעו לרמה פסיכוטית כזו שהעבירה את משקל ההפרעה למחלת נפש? האם סכיזו אובססיב זה סוג של סכיזופרניה?
 
ד''ר אליהו סמואל  
23:08 11.10.09
מדובר בתופעה בה המחלה הסכיזופרנית נושאת אופי מיוחד שבו הפרעת החשיבה תואמת מצב בו האדם שקוע במחשבות והרהורים טורדניים לרוב נעדרי משמעות.

יש מצבים אשר יותר מזוהים עם הפרעה כפייתית ויש מצבים בהם המצב מזוהה עם מצב סכיזופני.
ויש מצבים בהם הטורדנות החשיבתית היא מנגנון הגנתי מפני פריצת התוכן החולני הפסיכוטי.
כלומר מדובר בשתי תופעות נפרדות במהלך חיי המטופל.

לצורך האבחון הנכון ישלבצע בדיקה מעמיקה שהיא מעבר לאינטרנט וכמובן לבחון את סוגיית התפקוד.

נושא השיקום קשור יותר למהלך של המחלה וכישורי התפקוד של האדם, לאופי התסמין יש חשיבות אולם היא לא בלעדית.
להפרעה מספר מהלכים ולכן לא ניתן להגדיר מראש את האחרית זאת ללא היכרות מתמשכת ועמוקה.

בהצלחה.
+ הוספת הודעה
   1 ...  51  52  53  54  55  56  57  58  59  ...  80  
 חיפוש בפורום זה
המידע באתר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מקצועי והינו בהתאם לתנאי השימוש
מנהלהודעה מקוריתתגובהללא תוכןהודעה חדשההודעה עם תמונההודעה עם וידאו
תגיות
פסיכיאטר   הפרעות נפשיות   מחלות נפש   סכיזופרניה   פסיכוזה   הפרעות אישיות   פסיכולוגיה   פסיכולוגים
RSS RSS פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער