אייל שלום
לא תמיד לשאלות פשוטות יש תשובות ברורות. סה"כ מחקרי מעבדה עם תאי סרטן מראים שאומגה 3 גורמת להפעלת מנגנונים להרס תאי סרטן.
קשה יותר לחקור את זה ברמה הקלינית, בהנחה שלא מדובר בתרופה חדשה ששווה להשקיע בה הון רב למחקר.
לכן שיטת המחקר היא "מקרים מבוקרים" שבה לוקחים קבוצת חולים , מתאימים לה קבוצת בקרה עם נתונים דומים ובודקים מדדים תזונתיים.
מאמר שמסכם מחקרים אלו ביחס לצריכת דגים (בהנחה שמכיל הרבה אומגה 3) הראה שבגידולים השכיחים: ערמונית, שד, מעי גס: 53 מחקרים תמכו בתרומה לתזונה עשירה בדגים לעומת 12 שהראו ההפך.
כך שהספרות עשירה עם גוונים רבים- הרושם שיש תרומה מסוימת, לא גדולה.