פורום אספרגר - PDD, חינוך מיוחד - יש לך שאלה?

פורום אספרגר - PDD, חינוך מיוחד עוסק בנושאים: pdd, אספרגר, תסמונת אספרגר, חינוך מיוחד, אספרגר מבוגרים, pdd אוטיזם, אספרגר ילדים, תסמונת pdd, אוטיזם אספרגר, טיפול בתסמונת אספרגר.

מנהלי הפורום

דיטה הוד שיינבלט
הוספת הודעה לפורום
אם את/ה רוצה שנחזור אליך
תמונה
לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דרכי אבחון אספרגר למבוגרים
    ניב
    15/01/2018

    שלום אני בן 30. האם יש אבחון אספרגר דרך משרד הבריאות בגיל הזה?
    או במקומות שמוכרים על ידי המשרד מה שיוזיל את המחיר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות של אבחון אוטיזם
    יעל
    08/01/2018

    שלום רב, בני נמצא על הספקטרום ובכדי לקבל זכויות מהרווחה, הייתי צריכה לגשת אתו למאבחנת פסיכולוגית בתחום האוטיזם. מדובר בנער מאוד נבון (כך גם מעידה הסביבה) אולם הוא סובל ממגוון בעיות בנוסף לאוטיזם - לקויות למידה קשות, חרדות, הפרעת קשב וריכוז. כשקיבלתי את התוצאות, הייתי בהלם מוחלט - מנת משכל גבולית. זה נשמע לי בדיוני. כיצד זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אך אוכל להשיג תמונות של כיתת תקשורת
    אושרת חורדקר
    29/11/2017

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילוב בבית ספר רגיל
    שילוב בבית ספר
    24/11/2017

    מנסיון אישי - אם יש אפשרות לשלב ילד בבית ספר רגיל - אז לשלב, לשלב ולשלב. כדאי לקחת את הסיכוי הזה לפחות כי אז תקבלו סיכוי ל״נורמליזציה״ של הילד. בני אספרגר, בן 11. לומד במוסקבה, בבית ספר גדול מאוד. זה דבר הכי טוב שקרה לנו. הוא הופך לבן אדם מיום ליום. אני גאה בו בלי סוף. אין לו בונוסים, כי אף אחד לא יודע שהוא אספרגר. אין הטבות. רק אמא אוהבת וצורך להתמודד עם החיים הראליים. עם ילדים אכזריים, עם מורים לא מתחשבים, עם לחצים זמניים. בחיים לא חלמתי שהוא יגיע להיות כמו שהוא היום. עצמאי לגמרי, לומד מצויין, מתנהג יפה, מסתדר עם ילדים, מסתדר עם מורים. זו היתה החלטה קשה ועבודה קשה. אבל זה היה שווה כל רגע. אפילו הבן שלי לא יודע שהוא ״שונה״. הוא יודע שיש לו תכונות מסויימות, אליהן חייב לעבוד. והוא עושה זאת. מומחים יקרים, ״פסיכיאטריה״ היא לא מדע מדוייק וכל אספרגר שונה מאחר. אבל, ההשתפרות שהילד שלי עבר - זה לא יאומן. מבלי לפגוע באף אחד, במקרה שלנו אני שמחה שלא למד בישראל, שלא הכניסו אותו לקטגוריה ״אספרגר״ מורים, ילדים וכל הסביבה. בלי תרופות ובלי טיפולים. עם המון אהבה, שיחות נפש, הדרכה משפחתית. ואחות קטנה שאוהבת בלי סוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דעה אישית לגבי שילוב בבית ספר
    ניצן
    08/11/2017

    אהלן, הורים רבים שואלים עצמם את השאלה: האם לשים את הילד במסגרות לחינוך מיוחד או בית ספר רגיל? לפי דעתי, במסגרת רגילה הילד יוכל להיות בסביבה נורמטיבית ולהפיק את המיטב הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית. אך, יש לקחת בחשבון שהשילוב יכול להיות מתסכל בשבילו והוא ימצא עצמו כזנב לאריות, דבר היכול לפגוע בו מבחינה ברגשית ואף להזיק מאשר להועיל. כמו כן, זוהי לא תגובת נגד שילוב ילדים במסגרות רגילות, אני חושבת שהורים לילדים מיוחדים צריכים לשקול את ההחלטה הזו בכובד ראש ולחשוב על ההיתרונות וגם על החסרונות לפני שחורצים את גורל ילדיהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא לסמוך זה לא קל, יותר קשה לסמוך
    אימא
    25/10/2017

    שלום, אך להתנהג עם הצוות, שהיה בכיתה בזמן כשהילדה אחת צרחה (צרחה מאוד חזק, שקולה שמעתי עוד על יד הגדר, רק לא חשבתי שהיא צורחת על הילד שלי) במשך 5-7 דקות והצוות מילה לא אמר לילדה. הצוות היה בתוך הכיתה! יום לפני, היועצת ומורה של הכיתה, אמרו לי בפגישה, כשהילדים אחרים כועסים על ילדים אחרים, הצוות "מתווך" איך לבקש מי אחר להפסיק. אבל בפועל זה ממש לא ככה וחוץ מי זה, מתחילת השנה, כתבתי במחברת קשר לצוות של הכיתה (כי זה צוות חדש) מה הם יכולים להיות הסיבות שמעלה חרדות לילד שלי. ואחד מהסיבות, זה כעס בין הילדים או כעס עם זה קשור כלפי הילד שלי. רוצה לציין, כשהחרדות עולות לילד שלי, בורח לו פיפי, בעיות שינה, נפנופים ו... איך להתנהג עם צוות אדיש!? זה מאוד מפריעה לי וזה הפריעה לי גם במסגרת אחרת (כי זה יכול להיות בכל מקום)!!! תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 36 על הספקטרום
    סלע שרה
    20/09/2017

    בני מאובחן pdd גר בהוסטל מקסים בקרית אתא
    מחפשת עבורו מפגשים חברתיים באיזור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפגשים חברתיים

    דיטה הוד שיינבלט
    19/10/2017

    לצערי איני מכירה מסגרות כאלה. אני ממליצה לבדוק בעמותת אפי שפועלת לסיוע בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין ניתן להוציא אוטיסט מהבית?
    לא מסוגלת
    22/08/2017

    מה אפשר לעשות במצב מאוד קשה שבו אח אוטיסט/אספרגר בן 40, אינו מאובחן ואינו מטופל?
    בנוסף, הוא כלוא בבית ההורים וחולה בכמה מחלות שאמא שלי לא מסוגלת לטפל בהן, גם אם היא תגיד שהכל בסדר.
    בתכלס, זה לא שההורים כולאים אותו ממש בתוך החדר, אבל מצד שני הוא לא יכול לעשות דבר. הוא לא יכול ליזום לעצמו בילוי או מפגש...ואפילו אם ינסה, אז ימנעו מבעדו.
    הוא נטול חברים או כל סוג של תקשורת עם אנשים.
    ובנוסף יש לו כיב כרוני (במצב קשה, עם רימות) ועוד בעיות שאינן מטופלות נכון. לפעמים אמא שלי נורא תשושה או חולה ולא יכולה לחבוש לו את הפצע.


    התיאור הינו ממש מקוצר,
    והשאלה - האם יש לי אפשרות להוציא אותו מהבית בניגוד לרצונו ורצון הוריו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעולה להוצאת בחור מביתו

    דיטה הוד שיינבלט
    19/10/2017

    שלום, המקרה המתואר נשמע לא פשוט. חוק חסרי ישע הינו חוק לפיו כל אזרח שידוע על הזנחה או התעללות צריך על פי חוק לפנות לשירותי הרווחה לדיווח.
    למוסדות המדינה ישנה אפשרות לבחון את הנושא מקרוב, ולבצע החלטה אם הבוגר מסוגל לבצע החלטות לגבי גורלו ואם הוריו כאפוטרופסים מתאימים לנושא או שיש למנות אפוטרופוס חיצוני. הם יכולים להורות על הוצאתו או לסייע להמשך החזקתו בתנאים מוצלחים ומותאמים יותר, על ידי מתן סיוע או הדרכות.
    לגבי קיום מפגשים חברתיים - אני מניחה שחסר לפונה מידע וישנו ריחוק מסוים ממערך ההחלטות הכולל בבית. לעיתים אי קיום המפגשים החברתיים הינו מבחירת הבוגר ולא מבחינת האחראיים עליו. בכל מקרה ישנם ארגונים המסייעים לקיום מפגשים חברתיים, כגון עמותת אפי (אספרגר ישראל) וישנן מסגרות דיור ברמת עצמאות מגוונת, שניתן לרמוז להורים שיתכן וכדאי לבחון עבורו.
    בכל מקרה, אני ממליצה להיות רגישים בפנייה למשפחה ולקחת בחשבון שיש דברים שלא רואים כשנמצאים מחוץ לבית...
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם תסמינים של אספרגר
    אנונימית
    18/09/2017

    אדם שיש לו קשיי הסתגלות למצבים חדשים , יש לו חוקים כמו כמה פעמים הוא נפגש עם אנשים , יש לו תחומי עניין מצומצמים , הוא מקובע לגבי דעתו כלפי אנשים אחרים , הוא יכול לדבר על נושא מסויים מבלי שיהיה לו אכפת עם הנושא מעניין את האחר והוא מגיב בקיצוניות במקרים מסויימים למשל צועק מתפרץ בפני כולם , האם יש לו אספרגר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מדובר באספרגר?

    דיטה הוד שיינבלט
    19/10/2017

    שלום,
    סליחה על מענה באיחור.
    ראשית, כיום כבר לא יאבחנו אספרגר, כיוון שספר התסמונות אינו מגדיר בנפרד את הלקות הזו. לגבי הספקטרום האוטיסטי, כעיקרון הסימפטומים מתאימים, אך לא מספיקים בהכרח. מאחר שמדובר בספקטרום נרחב, יכול להיות שמשתייך אליו ויכול להיות שמדבר בקשיים חברתיים ספציפיים מאוד או הפרעה אובססיבית כפייתית או קושי בניהול כעסים ולא בהכרח בהפרעה תקשורתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי אבחון אספרגר
    יוסף
    02/08/2017

    אני לא יודע אם השאלה קשורה לפה אבל רציתי לשאול אם יש אפשרות לעשות אבחון לבדיקת אספרגר אבל לא בדרך הרגילה של להיפגש עם מאבחן וכו' אלה על ידי אבחון באינטרנט או משהו אחר כזה וגם הייתי שמח לקצת מידע בכללי על אבחונים בספקטרום האוטיסטי וספציפית בתסמונת אספרגר אני פשוט לא כלכך מבין בנושא וממש הייתי רוצה להיבדק מבלי להפגש עם מישהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך בגיל 12- אוטיזם
    מירב
    23/07/2017

    שלום רב
    האחיין שלי אוטיסט בתפקוד נמוך, בן 10. כעת נמצא בבי"ס יסודי מיוחד המתאים לצרכיו (מסובסד).
    מה קורה שנגמרת כיתה ו'? עוברים לחטיבה/תיכון מטעם משרד החינוך, או שהחינוך הופך להיות פרטי?
    אמא שלו מתנגדת למוסד.
    אשמח לדעת מה האופציות כאשר נגמר היסודי.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך מגיל 12

    דיטה הוד שיינבלט
    24/07/2017

    שלום מירב. החינוך המיוחד בחוק מספק כיתה והסעה עד לגיל 21. זה אומר לימודים עד שלוש או ארבע או חמש. תלוי בסוג הכיתה.
    אם אין חטיבה שסמוכה למקום מגוריו, מערכת החינוך בעצמה ממליצה על העברה למסגרת המתאימה. אם ההורים בוחרים מסגרת שנראית להם יותר, הם יכולים לפנות לפיקוח המקומי, אגף החינוך המיוחד על מנת לבקשה. ההחלטות נעשות במסגרת ועדות שיבוץ סביב פסח. המלצת הצוות המקצועי גם נלקחת בחשבון וזו מועברת לרוב סביב חודש ינואר.
    כל המסגרות הן של המדינה או מופעלות בהסדר עם המדינה, למשל לבית אקשטיין יש בתי ספר. כך שאין סיבה או חובה לעבור למסגרת פרטית או למוסד.
    בהצלחה
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה עזרה בשלוש שאילות
    אימא
    07/05/2017

    שלום,
    יש לי כמה שאילות, אבל בשביל להקל גם לאיש מקצוע דיטה הוד שיינבלט ולעצמי, אני יחלק את השאילות.

    הילד בן 10, לומד בחינוך מיוחד. בערך כי חודש בביה"ס יש שומר חדש. אנחנו מכירים את המשפחה של השומר ואת השומר עצמו. אחד מהדיירים (שכנים) שלנו, הוא אח של השומר.
    השומר החדש, סיפר למשפחתו (לדיירים שלנו) שהוא עובד בחינוך מיוחד ושהילד שלי נמצא שם. ביום רביעי בבוקר, בכניסה לביה"ס, השומר שואל אותי "איך אתם שומעים טלוויזיה בבית? הוא לא מסוגל לשמוע רעש." למחרת, השומר אומר לי "אני חושב אתם צריכים פסיכיאטר לילד, הוא סובל מחרדות". הסיטואציה הזאת לא תשנה אותי על הילד שלי, כי רק אני מכירה את הילד שלי הכי טוב! אבל, שאילתי: מה הזכויות שלנו מול מערכת החינוך וחברת ביטחון במצב הזה? תודה וסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומר בבית הספר שמטריד

    דיטה הוד שיינבלט
    22/05/2017

    שלום, ניכר כי אתם חווים הטרדה מסוימת מצידו של השומר.
    ראשית, הדיווח שלו לגבי הימצאותו של בנך בבית הספר לחינוך מיוחד מהווה של החיסיון. כנראה שלא הוסברה לו הרגישות בנדרשת בשמירה על בית ספר מיוחד.
    הערותיו לגבי הרעש והפסיכיאטר מוגזמות גם הן.
    לא הייתי פונה ישירות לחברת הביטחון אלא להנהלת בית הספר. מה שחשוב הוא שיפסיק את ההתנהגות, ורצוי גם שיתנצל. יכול להיות שהוא מטריד באופן כזה גם הורים או אולי ילדים אחרים. ויש להביא לידיעתו כי ההתנהגות מטרידה.
    אני בטוחה שהנהלת בית הספר יבינו את הפנייה וידאגו ליחס רגיש והולם.
    מקווה שהעניין יטופל בהקדם,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השמך לשאילה שנייה

    אימא
    22/05/2017

    שלום ותודה על תגובתך לשאילה הראשונה.
    שאילה השנייה, הילד שלי עכשיו בכיתה ד'. קשה לו בכיתה בגלל איש הצוות שהוא לא אוהב בכיתה וילד אחד שצורח על הילד שלי בכיתה. כשאני דיברתי על זה עם המורה, הם אומרות אחרת (וזה להמרות שאני אישי ראיתי איך הילד שלי הרגיש מאוים מילד שבכיתה ואישי שמעתי איך אותו הילד צורח על הילד שלי). הביטחון של הילד שלי בירידה. אשמח לשמוע, אם אני יכולה לבקש לעביר את הילד שלי לכיתה בוגרת יותר לשנה הבא? במקום שיעלה לכיתה ה', שיעלה לכיתה ו'. לפי הגיל הוא כמעט בין 11. תודה וסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר כיתה אפשרי

    דיטה הוד שיינבלט
    24/05/2017

    שלום יוליה,
    ילדים רבים על הספקטרום מתנהגים באופן שאינו נאות או נוח, לא תמיד חברתי.. ולכן, הסיכוי שימצא ילד שלא יהיו לבנך יחסים טובים איתו, קיים לצערי גם בכיתה אחרת.
    השיקולים במעבר כיתה צריכים להיות בעיני גם ההתאמה ברמת הכיתה, כלומר פרטנרים אפשריים, גם אם לא כולם - שיש ביניהם התאמה ברמת הלמידה וברמה החברתית - תקשורתית - שפתית. כמו כן, ההיכרות עם הצוות , החום וההבנה שיש ביניהם. אם בנך מסתדר טוב עם הצוות או רב הצוות, מעבר כיתה יכול להיות מאוד מטלטל עבורו. גם העזיבה של החברים, מעבר למקום חדש.. הכיתה אינה רק השמה, היא סוג של בית שני, לאורך 4 שנים כבר, עם הכרות מעמיקה בין הסובבים בה. שינוי עלול להיות מפרק או מערער, יכול לגרום לירידה בביצועים.
    אני משערת שהשלמה עם המצב אינה פתרון, קבלה של הלקות של האחר אולי תסייע מעט. כדאי לשבת עם המחנכת ולחשוב על תוכנית התנהגות שתסייע ליצירת ההפרדות בין השניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה המלצה למטפל רגשי (פרטני) לילד PDD (בן 11.2)
    יוליה קסינישין
    16/04/2017

    ילד שלי לומד בבית ספר רגיל בכיתה של ילדי PDD (8 ילד) משולב כ12 שעות שבועיות בכיתה רגילה. לאחרונה גברו אמירות "אני לא שווה","עדיף שלא הייתי נולד" והתווסף יואם שיקפוץ מהגג/החלון ואמירות מסוג זה. בית הספר דרש הערכת סיכון של פסיכיאטר , בביקור הפסיכיאטר התרשמה שאין סכנה מיידית ואין צורך כרגע בטיפול תרופתי , אבל ציינה שטיפול רגשי פרטני הכרחי וזה חייב להיות מטפל/ת שעובד/ת עם ילדי הספקטרום ולא טיפול רגשי לילד רגיל (בבית הספר בני מקבל פעם בשבוע טיפול בפסיכודראמה עם 2 חברים נוספים). תוכלו בבקשה להמלץ על מטפל/ת מסוג זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין אנחנו מחולון

    יוליה קסינישין
    16/04/2017

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה למטפל ריגשי

    דיטה הוד שיינבלט
    22/05/2017

    שלום יוליה,
    לצערי איני מכירה מטפלים בתחום. מאחר שאת מקבלת את הטיפול לו את זכאית בבית הספר, הייתי בודקת מול קופת החולים, דרך המושלם או המקבילות שלו, מהי רשימת המטפלים המוצעת.
    בהחלט חשוב מאוד שהטיפול הריגשי יהיה על ידי מטפל/ת שמומחים בעבודה עם ילדים על הרצף. זו שאלה ראשונה שכדאי לשאול כשפונים למטפלים מן הרשימה.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמתפרץ בצורה אלימה בכיתה
    חווה
    21/03/2017

    שלום. אני אשת חינוך. יש לי בכיתה ילד בן 7 שמתפרץ בצורה אלימה כל פעם שאזכרה של אבא שלו מתקרב ובנוסף הוא עסוק כל הזמן במוות ושאלות על החיים ומתי צריכים להסתיים?
    אשמח לשמוע תגובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוגע להתפרצות לקראת אזכרה

    דיטה הוד שיינבלט
    22/05/2017

    שלום חווה. סליחה על מענה מאוחר. זה נשמע נושא בהחלט רציני. השאלות של הילד נשמעות מגיעות מתוך הקשר, עיסוק במוות שנחווה במשפחה לאדם קרוב, בהחלט יכול להשאר עימו. אני משערת שזה נושא חשוב מאוד לעבודה עם המטפלת הריגשית של הילד ולוודא שכל הסובבים אותו ישיבו באופן דומה. בתוך סיטואציה לימודית, אין צורך לדכא את השאלות והעניין, אך יש צורך להתמקד ב'כאן ועכשיו' על פני מחשבות אלה. לכן, יש למצוא את המקום שבו יוכל לעסוק בנושאים הללו, ולהפנות אותו לזמן זה. כך למשל ניתן יהיה לומר "אתה נזכר... זה כואב לך/ לא נעים לך.... עכשיו כולנו לומדים, אז נחזור להתרכז בשיעור, ועל מה שמעניין אותך תוכל לדבר עם המטפלת ביום X".
    לשאלות מסוג זה אין תשובה אחת נכונה. הנכון הוא לתת לו להגיד מה הוא חושב, לעצב, לסייע להבין.
    לגבי ההתפרצות, שוב, אפשר להבין את הכאב. חשוב מאוד להכין אותו לקראת האזכרה (כנראה כבר לשנה הבאה..) , להראות תמונה, אולי לכתוב לו סיפור חברתי, לספר מה יעשו שם, את מי הוא עשוי לראות, מה הוא יעשה, מה קורה לפני ואחרי האזכרה. מומלץ בתקופה שבה הוא רגיש להציע יותר עזרה ומראש, במצבים שהם טריגרים לקושי ותסכול. יכול להיות שהקלות הניתנות בעקבות צעקות והתפרצות מלמדות אותו כי זוהי הדרך להשיג אותן. מומלץ להנחות אותו "אם קשה לך אז אתה יכול לבקש עזרה/ די.. אם אתה רוצה הפסקה אתה יכול לבקש לנוח... אם אתה מרגיש עצוב אתה יכול לבקש לשבת בצד ולהירגע..."
    נקווה לטוב
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התלבטות להשאיר בגן או לעלות לכיתת תקשורת
    אינגה
    07/02/2017

    שלום. בני בנובמבר יהיה בן 6. הוא עם PDD בתפקוד גבוהה. הקשיים היחידים שלו זה שפה- בית דו לשוני . והתנהגות. השנה הוא הגיע לגו חובה בגן חינוך מיוחד עם סל מורחב. לאחר 3 שבועות הוא התחיל לדבר כבר בעברית, עד כה דיבר רק רוסית לאמרות שהבין עברית טוב. נכון לעכשיו מתחיל להעדיף עברית. אוצר מילים טוב אך התנהגות עדיין לא בשמיים. לפי גיל הוא אמור לעלות לכיתה א. לפי IQ הוא לפני שנה קיבל 150. הוא רוצה לעלות אך בגן רוצים שישאר עוד שנה כי הן מאמינות שבשנתיים הוא יסגור פערי התנהגות . והילד רוצה לעלות לכיתה א ממש בוכה שלא עלה השנה עם אחותו. חשבתי לעלות אותו לכיתת תקשורת בגלל שהוא קטן ועלולים לעלות קשיים בגלל התנהגות. על מה אני צריכה להסתכל כדי להבין מה יותר נכון לו? איך להחליט מה עדיף גן או בית הספר? מה שכן, אם לא היה לו PDD בטוח הייתי מעלה אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי ההתלבטות

    דיטה הוד שיינבלט
    07/02/2017

    אינגה יקרה,
    נשמעת התלבטות משמעותית, ובימים אלה צוות הגן בטח מגבש את ההמלצה בטופס השאלון לקראת ועדת ההשמה. כדאי לקרוא אותו היטב לכשיגיע לידייך ולהבין את הטיעונים של הגן לעומק.
    בארץ זה בהחלט מקובל שילדים לא עולים לכיתה א לפני גיל 6. אמנם מעלים אותם לועדה אבל הוא במרחק של חודש מלהיות כזה שלא מעלים. ילדים רבים שאני מכירה עלו בגיל 7 ואף אחריו לכיתה א, בשלים יותר ומוכנים יותר.
    בעיות התנהגות לעיתים קשורות לשפה ולעיתים קשורות להבשלה. גן עם סל טיפולי מורחב יכול לתת מענה גם בתחום הלימודי, גם בתחום הריגשי וגם בשפה ותקשורת. עוד עניין הוא ניסיון להתנסות בשילוב, ואם יתחילו מעט השנה וירחיבו בשנה הבאה במסגרת הגן, אולי זה יוביל אפילו לשינוי ההשמה באופן מוחלט? ויומלץ על יציאה לשילוב יחידני בגיל בית הספר? אם זה הכיוון, כדאי לדעתי ליהנות מעוד שנה בגן. בבית הספר הסל הטיפולי מצטמצם משמעותית. והוא בגיל שזכותכם להמשיך וליהנות ממה שהמדינה נותנת...אני מקווה שזה יעזור.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום