פורום אספרגר - PDD, חינוך מיוחד - יש לך שאלה?

פורום אספרגר - PDD, חינוך מיוחד עוסק בנושאים: pdd, אספרגר, תסמונת אספרגר, חינוך מיוחד, אספרגר מבוגרים, pdd אוטיזם, אספרגר ילדים, תסמונת pdd, אוטיזם אספרגר, טיפול בתסמונת אספרגר.

מנהלי הפורום

דיטה הוד שיינבלט
הוספת הודעה לפורום
אם את/ה רוצה שנחזור אליך
תמונה
יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום
 
  • ילד שמתפרץ בצורה אלימה בכיתה
    חווה
    21/03/2017

    שלום. אני אשת חינוך. יש לי בכיתה ילד בן 7 שמתפרץ בצורה אלימה כל פעם שאזכרה של אבא שלו מתקרב ובנוסף הוא עסוק כל הזמן במוות ושאלות על החיים ומתי צריכים להסתיים?
    אשמח לשמוע תגובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התלבטות להשאיר בגן או לעלות לכיתת תקשורת
    אינגה
    07/02/2017

    שלום. בני בנובמבר יהיה בן 6. הוא עם PDD בתפקוד גבוהה. הקשיים היחידים שלו זה שפה- בית דו לשוני . והתנהגות. השנה הוא הגיע לגו חובה בגן חינוך מיוחד עם סל מורחב. לאחר 3 שבועות הוא התחיל לדבר כבר בעברית, עד כה דיבר רק רוסית לאמרות שהבין עברית טוב. נכון לעכשיו מתחיל להעדיף עברית. אוצר מילים טוב אך התנהגות עדיין לא בשמיים. לפי גיל הוא אמור לעלות לכיתה א. לפי IQ הוא לפני שנה קיבל 150. הוא רוצה לעלות אך בגן רוצים שישאר עוד שנה כי הן מאמינות שבשנתיים הוא יסגור פערי התנהגות . והילד רוצה לעלות לכיתה א ממש בוכה שלא עלה השנה עם אחותו. חשבתי לעלות אותו לכיתת תקשורת בגלל שהוא קטן ועלולים לעלות קשיים בגלל התנהגות. על מה אני צריכה להסתכל כדי להבין מה יותר נכון לו? איך להחליט מה עדיף גן או בית הספר? מה שכן, אם לא היה לו PDD בטוח הייתי מעלה אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לגבי ההתלבטות

    דיטה הוד שיינבלט
    07/02/2017

    אינגה יקרה,
    נשמעת התלבטות משמעותית, ובימים אלה צוות הגן בטח מגבש את ההמלצה בטופס השאלון לקראת ועדת ההשמה. כדאי לקרוא אותו היטב לכשיגיע לידייך ולהבין את הטיעונים של הגן לעומק.
    בארץ זה בהחלט מקובל שילדים לא עולים לכיתה א לפני גיל 6. אמנם מעלים אותם לועדה אבל הוא במרחק של חודש מלהיות כזה שלא מעלים. ילדים רבים שאני מכירה עלו בגיל 7 ואף אחריו לכיתה א, בשלים יותר ומוכנים יותר.
    בעיות התנהגות לעיתים קשורות לשפה ולעיתים קשורות להבשלה. גן עם סל טיפולי מורחב יכול לתת מענה גם בתחום הלימודי, גם בתחום הריגשי וגם בשפה ותקשורת. עוד עניין הוא ניסיון להתנסות בשילוב, ואם יתחילו מעט השנה וירחיבו בשנה הבאה במסגרת הגן, אולי זה יוביל אפילו לשינוי ההשמה באופן מוחלט? ויומלץ על יציאה לשילוב יחידני בגיל בית הספר? אם זה הכיוון, כדאי לדעתי ליהנות מעוד שנה בגן. בבית הספר הסל הטיפולי מצטמצם משמעותית. והוא בגיל שזכותכם להמשיך וליהנות ממה שהמדינה נותנת...אני מקווה שזה יעזור.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הרהורים על שיבוץ לקראת שנה הבאה
    אמאלה
    16/09/2016

    אמנם השנה הנוכחית רק התחילה, אבל הבן שלי אמור לעבור בסופה וועדת השמה ואני רוצה להשתדל להגיע מוכנה עם כל המידע. הבן שלי בן 9 לומד בכיתה רגשית קטנה ואובחן לפני כשנה על הרצף האוטיסטי. בכיתה הוא מקבל טיפול של קלינאית תקשורת בלבד ומשולב כשעה שבועית עם כיתה רגילה. הוא ילד אינטליגנטי בתפקוד גבוה עם ידע עולם רב. לצד כל זה הוא נוטה לפעמים להתפרצויות כעס וזעם קשות בגינם הוא נשלח הביתה מבית הספר במהלך יום הלימודים. מנהלת בית הספר רמזה שעדיף לו כיתת תקשורת. אני לא שוללת על הסף כיתת תקשורת אבל הייתי רוצה לדעת מה ההבדל בין כיתת תקשורת לכיתה קטנה רגשית, מבחינת הצוות, מה הילד מקבל, זכויות, רמה לימודית?

    תודה לעונים :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הרהורים על שיבוץ לקראת שנה הבאה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    19/09/2016

    לצערי אני לא בקיאה בהבדלים בהרכב הצוות הטיפולים.
    שתי המסגרות הינן של חינוך מיוחד, ואם אני לא טועה, סל הטיפולים יכול להיות מועשר בחלק מבתי הספר, עבור שני סוגי הכיתות.
    מה שחשוב הוא הדגש של הקשיים המאפיינים את הלקות. בכל כיתה הדגש מושם במקום אחר. בכיתת תקשורת יש צוות מקצועי הבקיא בלקות וכל השיח הכיתה, לא רק בטיפול הפרטני, הוא כזה שמכוון לעבודה על קשר, חברתיות, הבנה חברתית, שפה ותקשורת. הקידום של ילדים חייב להתבצע לא רק בשעה / שעתיים/ שלוש שעות היחידניות, אלא בזמני הכיתה. אשמח לעוד משיבים, אם יש בעלי ניסיון. ואני בטוחה שבמערת החינוך ידעו להשיב לך.
    חשוב לקחת בחשבון את השינוי שעוד צפוי השנה, נקווה שבנך יתקדם ויפגין מגמה חיובית.
    לגבי העובדה שבעת התפרצות הוא נשלח הביתה, הייתי מציעה לשקול מחדש את ההתערבות. אם לא הופחתה, יתכן שהשליחה היתה אינה מהווה ענישה אמיתית או מספקת וכדאי לחשוב על דרכים להגביר מוטיבציה לאיפוק ודחיית סיפוקים או אסטרטגיות מתאימות להתמודדות עם קשיים.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • ריבוי תלמידים בכיתת חינוך מיוחד
    הורים
    05/09/2016

    שלום, הילדה שלי נמצאת בחינוך מיוחד (בה"ס לליקוי תקשורתי). תמיד היו בכיתה 8 ילדים. השנה לקחו כיתה מקבילים של הכיתה של הילדה ויכניסו לכיתה אחד 15 תלמידים בכיתה אחד. אמרו לי שזה רק לחלק מהדברים הם יהיו ביחד, הילדה מספרת לי שהם גם במפגשים וגם במשחקים ביחד. בכיתה השנייה ילדים בתפקוד נמוך, בוכים וצועקים. הילדה שלי מספרת שמענישים אותה, בגלל שקשה לה עם בכי וצעקות. מה אני עושה? אני לא יכולה לספר למחנכת שהילדה מספרת לי לא מה שהיא אמרה לי ולבעלי. היום הילדה דיברה בלי סוף לבד, מפחדת לבד בחדר ולפני שינה היא אמרה לי המורה הכניסה אותה לחדר לבד, כי היה לה קשה עם צעקות. מה אני עושה? למי לפנות? מי אחרי על השינויים במסגרת? מדובר רק על הכיתות של הילדה וכיתה שנייה מקבילית. כל הכיתות אחרות הם ללא בעיה, אפילו יש כיתות שיש 5 ילדים. אם זה נכון לעשות? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינוך מיוחד

    רוצה לעזור
    06/09/2016

    איפה את גרה? תבדקי באתר העירייה מי אחראי על חינוך מיוחד
    קבעי פגישה עם המחנכת/מורה, אולי אם ידעו שבתך מספרת בבית מה קורה לה בבית ספר, היחס אליה ישתנה
    זה מה שאני היתי עושה, לבחירתך דרכי פעולה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינוך מיוחד - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    08/09/2016

    נושא מאוד מלחיץ ומטריד שאתם מעלים כאן.
    אני לא הייתי עולה מיד לעיריה, אלא פונה מיידית למנהל/ת בית הספר.
    יתכן שיש שיקולים, אולי באמת מספר השעות ביחד מצומצם. חשוב לשמוע מגורם שהוא יותר מערכתי מהמורה, אך לא מנותק או חיצוני כמו העיריה.
    בהחלט יש מקום לספר בבית הספר מה הילדה סיפרה בבית ולדרוש הסברים, גם אם יגידו שהיא מעוותת את המציאות, עדיין יש להתייחס לתחושות שלה ולמצוקות שלה בכובד ראש.
    באוכלוסיה מיוחדת, חשוב מאוד להכין ילדים לקראת שינוי. במקרה של שינוי מציף כזה, אם אכן כך הדברים, וללא עריכת הכנה מספקת, זהו מוקד קושי שיוצר מצוקה ומוריד ביצועים.
    נשמע לי בעייתי להגיד לבית הספר לשלב ילדים עם החמישיה מכיתה אחרת במקום עם הכיתה הנוכחית. זה מעורר אנטגוניזם, וסביר שיש שם שיקול מערכתי שלא ידוע להורים. חבל ועצוב שלא משתפים הורים ואולי מנצלים את העובדה שילדים לא מדברים או לא נוהגים לשתף. אם גישה זו תתברר כנכונה, יש למחות עליה בקול רם, ואם התשובות שתקבלו מעידות על גישה זו, יש ליידע את הפיקוח בנושא.
    בהצלחה,
    אשמח לעדכון איך דברים מתקדמים.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה

    הורים
    09/09/2016

    שלום ותודה על תגובתכם,
    היום הילדה שלי, כשיצאה מהכיתה עם המורה להסעה, המורה אמרה לי "הילדה, היום כל זמן נגעה "שם" ושהילדה אמרה לה, "כי נעים לה". בזמן שהמורה סיפרה, הילדה פשות עמה ורקדה מרוב שרצתה להתפנות. אגב, הילדה כבר יומיים גם בבית התחילה להתאפק + אתמול בערב ברח לה קצת פיפי והיום גם בכיתה (המורה לא אמרה לי זה). בסוף ילדה נכנסה לשירותים בביה"ס. כאשר שאלתי, ילדה בביתה, הילדה אמרה לי, שהיא החזיקה, כי סיבה ראשונה - לא היה לה זמן להתפנות,
    סיבה שנייה - יש ילד נעול בשירותים, כי הוא הרביץ לילד אחר,
    סיבה שלישית - לא רוצה שהילד הנעל אותה בשירותים.
    בזמן כשדיברתי עם המורה, הילדה שאלה את המורה "למה כעסת עלי?" אותה שאלה שאלתי את הילדה, "למה המורה כעסה עליה?", הילדה אמרה "כי ברח לי הפיפי". ביקשתי מהילדה, לארות לי איך המורה כעסה, הילדה קמה + הלכה לארון בגדים + פתחה דלת של הארון + וניסתה לסגור את עצמאה. על שאלתי, "איפה זה קורה?", התשובה הייתה "שם הכיתה, שמקבילית בתוך הכיתה שלה והיא הייתה לבד".
    על המפגשים ושיעורי ספורט, התחילה לספר שרק כיתה שלה. אולי משנים מערכת.
    הייתי רוצה לציין, אני לא יכולה לספר מה שהילדה מספרת לנו, כי בביה"ס לא אוהבים כשמדברים. אשמח מאוד, אם יש איזה אתר, עם רשימה של מוסדות חינוך מיוחד.
    תודה וסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    19/09/2016

    שוב הדברים נשמעים מטרידים.
    אני מבינה שעולות שאלות על התפקוד בכיתה ובבית הספר. לכל בית ספר יש מנהל/ת, יש מפקחת מעליה.
    אני ממליצה לבדוק עם הצוות ולא לקפוץ למסקנות רק לפי דברי הילדה, למרות שזה מעורר חשדות בעייתיים מאוד.
    בנוסף, זיכרו כי מעבר מסגרת אחרי שנים הינו צעד שיש לערוך לקראתו הכנה ולא לבצעו באופן מיידי ומלחיץ.
    אני מקווה שהמערכת תהיה פתוחה לשמוע את התלונות שלכם ולהגיב ברצינות הראויה.
    משרד החינוך מפעיל קו פניות ציבור. זו אפשרות לעלות הלאה עם הבירורים. הנושאים שאתם מביאים פחות נוגעים למימד הקליני, ולכן אני מוגבלת בסיוע.
    הקו הפתוח לפניות תלמידים והורים עומד לרשותכם בימים א'-ה' בין השעות 08:00-15:00 . אני מקווה שתצליחו להעזר בזה
    בהצלחה
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שיטת TMS לטיפול באספרגר: האם מישהו מכיר אותה?
    ארנון
    01/08/2016

    מישהו מכיר את השיטה. מהם הסיכויים והסיכונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שיטת TMS לטיפול באספרגר: האם מישהו מכיר אותה? - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    06/08/2016

    לצערי אני לא מכירה את הטיפול או מטופלים בו. מעניין שבמטפל המוכר בארץ מרבית ההמלצות הן מתחום ADHD ולא מתחום אוטיזם, אולי הטיפול כאן חדש יחסית?
    לגבי מחקרים באינטרנט, ראיתי מחקר המתאר שיפור במתבגרת עם אוטיזם בעקבות הטיפול, אך לפי דיווחים עצמיים ולא תצפיות אובייקטיביות.
    אולי מישהו מהקוראים מכיר מטופלים?
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אספרגר אחרי גיל 40
    שלומית
    24/06/2016

    האם יתכן שגבר בגיל הזה, שמעולם לא אובחן, פיתח במשך השנים דרכים לפצות על הקשיים, כך שקשה מאוד-מאוד להבחין שיש לו בעיה? שלמעשה הוא מתפקד היטב ברוב תחומי החיים למעט זוגיות ואינטימיות? שבעצם רק מי שמקיימת איתו סוג של קשר זוגי תבחין בבעיה? מדובר בגבר מאוד-מאוד אינטליגנטי, כך שיכול להיות שהוא רכש ואימץ לעצמו התנהגויות שראה אצל אחרים. וכך רק התנהגויות שהוא למעשה לא יכול היה לתצפת, כי הן מתקיימות רק במצבים זוגיים, הוא לא רכש לעצמו.
    האם יש אספרגרים עם חוש הומור טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אספרגר אחרי גיל 40 - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    26/06/2016

    שלום שלומית,
    קשה לתת תשובה חד משמעית.
    לא היכרתי מקרוב אספרגרים בגיל הזה. אשמח להשתתפות של קוראים אחרים.
    מאחר שאנחנו מדברים על לקות שהיא על רצף, בהחלט יש מקום גם לקצוות.
    יכול להיות שהקשיים שאת רואה נובעים מדברים אחרים, אולי ממזג ואולי מאופי? לא יודעת. יכול להיות שזו הלקות או שאריות ממנה.
    יש בוגרים עם אוטיזם שמצליחים לפתח את תיאוריית המיינד - את היכולת להבין לפחות במידה מסוימת את כוונות, רצונות ומחשבות האחר. חוש הומור הוא בעיני המתבונן, לפעמים. אני משערת שמקרים של הצלחה בלהצחיק בהחלט סבירים ומתאימים גם עם הלקות.
    זו קודם כל לקות התפתחותית. שאמורה להיות מאובחנת בילדות, כיום בכלל לא מאבחנים יותר אספרגרים אלא מי שמופיעים לו קוים אוטיסטיים נכנס לספקטרום. אם יש עניין לחקר, אולי כדאי שיעשה מול משפחתו, לשמוע איך נהג להסתדר בתור ילד, האם הבין בדיחות, האם הבין שפה לא ליטרלית (אירוניה, שקר לבן, מטאפורות וכד'). האם היו לו חברים ועוד.
    מקווה שזה עוזר במעט, וכאמור, אני מקווה שקוראים אחרים ירצו לתת מניסיונם.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • מה זה כיתת תקשורתית?
    אימא
    18/04/2015

    שלום. רציתי להבין מה הבדל בין כיתת תקשורתית במסגרת רגילה ולכיתה שבביה"ס לאוטיסטים? כמה ילדים בכיתת תקשורתית שבמסגרת רגילה ואם הכיתה היא נפרדת משאר הכיתות? ומה הם התרונות והסרונות פה ושם? תודה וסליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • מה זה כיתת תקשורתית? - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    26/04/2015

    שלום.
    שתי ההשמות הינן של חינוך מיוחד, אולם מצויות במקום אחר ברצף. כיתת חינוך מיוחד בקצה האחד, שילוב יחידני בקצה השני. כיתה תקשורתית מצויה באמצע.
    לכל ילד בכיתה נכתבת תוכנית לימודים אישית, אך רמת הלימודים עשויה להיות גבוהה מכפי שנלמד בכיתה של בית הספר המיוחד. לרוב בבית ספר מיוחד, הרכב הילדים בכיתה יהיה נמוך - בינוני ברמתם, בעוד בכיתת תקשורת יכולים להיות בתפקוד גבוה. גם שם לא מובטחת הומוגניות.
    בכיתת תקשורת לומדים את כל המקצועות של השכבה במערכת. ילדים מקבלים לכיתה מורים למתמטיקה, מדעים ומולדת, שאינם בהכרח מבינים בלקויות בתקשורת או בהתמודדות עם הפרעות התנהגות, וזה עלול ליצור קשיים. בבית ספר חינוך מיוחד אין מקצועות לימוד מסוג זה, כל המערכת מותאמת לעבודה עם הלקות, וכל מי שבא במגע בעל רקע בנושא.
    לגבי הטיפולים מעבר למורה וסייעות - זה תלוי סל והקצאה בית סיפרית, אין אחידות. יש ילדים שמקבלים טיפול ריגשי או קלינאית וכאלה שלא. ממש תלוי בבית הספר, החלטת המנהלת, כמות כיתות התקשורת בבית הספר (למשל אם פתחו כיתה בכל שכבה, לבית הספר תהיה הקצאת משאבים גדולה יותר, לרוב.
    כמות הילדים בין 5 ל8, בשני סוגי הכיתות. נפרדות ושילוב תלויים בחזון הבית סיפרי ויכולות המורה. לרבו יש פעילויות העשרה משותפות עם כיתות השכבה. ואפילו לפעמים משלבים חלק מהילדים שילוב יחידני למספר שעות שבועיות, מתוך כיתת התקשורת.
    אם כל השמה היא יתרון או חסרון - תלוי בפרופיל של בנך/ בתך, ברמה, ביכולות, בקשיים שהוא/ היא מפגינים.
    אוכל לחשוב איתך יותר אם תפרטי מעט יותר.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התלבטות בין כיתה א תקשורתית לליקוי

    שאול עבדו
    03/05/2016

    דיטה שלום רב יש לנו התלבטות קשה בין כיתה א תקשורתית לבין כיתה עם ליקוי למידה עברנו השבוע ועדת השמה לגבי ביננו דויד 6.4 חודשים דויד הספקטרום מאובחן מגיל 2.5 asd היה בגן אלוטף שנתים ומשם המליצו לנו לגן שפתי ושנתים הוא בגן שפתי הוועדה הייתה חלוקה חלק אמרו כיתה תקשורת וחלק ליקוי למידה מה ההבדל בינהם ומה את ממליצה לנו אנחנו בצומת דרכים מאד משמעותית וההחלטה קשה לנו מאד בתודה ההורים של דויד הנסיך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • כיתת תקשורת או לקויי למידה

    דיטה הוד
    03/05/2016

    שלום להורים של הנסיך,
    שאלה קשה והחלטה קשה. קודם כל נסו לבקר בבית הספר המיועד, לפגוש את המחנכת, היועצת. לשמוע על הרכב הכיתה הצפוי, על פעילות בית הספר להכלה ושילוב של הילדים.
    לפעמים בכיתת ליקויי למידה יש "רב בעייתיים" כלומר קשיים התנהגותיים רגשיים בנוסף ללקות הלמידה. אז מצד אחד עשויים להיות שם פרטנרים עם יכולות תקשורת ומשחק טובות (טובות יותר מאלה של ילדים על הספקטרום), מצד שני, חשיפה לבעיות התנהגות, התמקדות בסוג קשיים שונה מזה הייחודי לספקטרום האוטיסטי ופחות התמחות בבנייה של תלא מדיוק ומותאם.
    בכיתת ASD, רצוי לבדוק מה צפוי להיות ההרכב מבחינת רמת הילדים. לפעמים הרכב הכיתה הוא לכיוון הגבוהים ממש, גאוני מחשבים, לקות שממוקדת בחברתיות ואז רמת הלמידה (חומרים אקדמיים) יחסית גבוהה בכיתה, אני לא יודעת אם זה חסרון או יתרון עבורכם. מה שבטוח הוא שהצוות מבין את הלקות ומאפייניה הייחודיים, יודע איך להתמודד ולקדם שילוב חברתי, לכל הרמות, בתוך הכיתה ואל ילדי השכבה, והלמידה תהיה מותאמת. אני חושבת שגם בכיתה הטרוגנית עם ילדים גבוהים ובתפקוד בינוני נניח, תמיד ימצאו פרטנרים שאפשר לשחק איתם, להתקדם איתם.
    אבל באמת, חשוב שתראו את הדמויות שהולכות לעטוף אתכם ואת דוד פוטנציאלית בשנה הקרובה, ותנו לזה להיות פקטור חשוב, מי יהיו המורה, היועצת והמנהלת, מהי רוח בית הספר ביחס לילדי החינוך המיוחד שמשולבים בו. כל זה חשוב מאוד למה שתכלול השנה הזו עבורו ועבורכם. בהצלחה, ואשמח אם תשתפו במסקנות.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • דיטה תודה רבה

    שאול עבדו
    03/05/2016

    דיטה תודה רבה על התשובה המהירה אני ואשתי חלוקים היא חושבת על כיתת תקשורת מפני שסל הטיפולים מאד רכב והחשש מכיתת ליקוי למידה מילדים אם הפרעות התנהגות קשות ואלימות ואני חושב על כיתת ליקוי למידה מבחינת שהוא יוכל יותר לתקשר חברתית ולמידה מילדים רגלים כי הוא מאד אוהב לחקות וללמוד דברים חדשים כי הוא מאד צמה לחברים ומבקש תמיד לשחק איתם .שבקשנו בוועדה לדעת באיזה בית ספר או מה ההרכב התלמידים הם לא מוכנים להגיד ולשתף אותנו כי לפי תשובתם זה חסוי ורב לנו הנסתר על הגלוי האם אפשר להתעקש ולבקש מהם שיגידו לנו ? ומה את אומרת שוב על ההתלבטות שלנו ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • בהרבה ערים

    אמא
    23/05/2016

    ילדי כיתת התקשורת משולבים הרבה עם ילדי הכיתה הרגילה.
    אנחנו ירושלמים וכאן יש הרבה שילוב.
    למעשה היום הבן שלי לומד בעיקר בכיתה הרגילה.
    יש לו גם חברים שם.
    החיסרון: מאוד רחוק מהבית ואין לחברים איך להגיע אלינו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה
    יעל
    26/03/2015

    שלום רב,
    בני בן 6, עולה שנה הבאה לכיתה א.
    מטופל כבר כמה שנים אצל קלינאית תקשורת ולאחרונה אחרי אבחון פסיכולוגי , הוגדרה לקות שפתית. אינטליגנציה ממוצעת ומעלה בתחומים מסויימים.
    אני מתלבטת מאוד האם לשלב אותו בבית הספר רגיל ליד הבית, עם שעות תגבור של הוראה מתקנת. או בכיתה שפתית שתפתח בעיר שלנו או עיר סמוכה.

    ברור לי שהוא צריך את הכיתה השפתית ושבכיתה עם 35 ילדים הוא ילך לאיבוד ויהיה מתוסכל אך בכל זאת אני דואגת לפן החברתי שהיום הוא מאוד חזק בו.. יכול להיות שיהיה מתוסכל מהמצב החברתי בכיתה קטנה ומנגד מתחושת הקושי ואי ההצלחה בכיתה רגילה...
    אשמח לעצה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    30/03/2015

    שלום יעל,
    אכן התלבטות לא קלה ואין כאן נכון או לא נכון מוחלט.
    אוסיף משקולת נוספת לטיעונים שלך - בכיתה קטנה אמור להיות צוות שיהיה מחובר לקשיים ויודע לעבוד איתם, ולפיכך חוויית הלמידה אמורה להיות מיטבית יותר. אכן עם פחות תסכולים, הליכה בקצב של הילד.
    בנוסף, אם ההשמה לכיתה היא נקייה עם לקות שפתית ולא רב בעייתיים, אז הפן החברתי לא יהיה במוקד הקושי שלהם, הם ירצו בחברתיות ויהיו עבורו פרטנרים. אמנם פעמים רבות התפתחות חברתית והתפתחות משחק בעיקר, עומדות בקשר עם התפתחות שפתית, כלומר קשיי שפה מנבאים קשיים במשחק, אבל להיות בקבוצת שווים יכול להיות מרגיע, מעניק כוחות, מאפשר מקומות של הצלחה וגאווה.
    לעומת זאת, שילוב הוא מדרבן להצליח, הוא מציב רף סביבתי שצריך לעבוד קשה כדי לעמוד בו, או כדי להתקרב אליו ויכול לדרבן ולהוות גורם מוטיבציה לבנך. בשילוב יחידני על הילד להתאים את עצמו לסביבה ולא הסביבה לילד, אך ישנן התאמות, גם לימודיות וגם מבחינת זמנים, לעיתים אפילו מקצועות, בהם אפשריות הקלות מסוימות. כך שלא בטוח שצפוי תסכול משמעותי, אלא אם קיימת בעיה משמעותית בהבנה. אם זה המצב, אז פעמים רבות, ילד שמצוי בסביבה שמדברת בשפה שאינה מובנת לו, ממש כפי שהיה קורה לי ולך בשיעורי סינית ללא תרגום, מתחיל לפתח בעיות התנהגות, התנהגויות חלימה וניתוק וכד'. זהו מצב מסוכן ושעלול להפחית את ההישגים. מצד שלישי, אם יהיה בשילוב עם סייעת, תוכל להתאים לו תכנים ולעוררו אם ישקע, לתרגם לו מה שאינו מובן ולסייע להצלחה.
    אם כן, החלטה קשה..
    נכון גם להשתמש בועדת ההשמה כדי לשמוע ולהבין יותר על המסגרות הפוטנציאליות ומה דעת המומחים. וגם, נסי לבדוק אפשרות לעשות תצפית או לדבר עם יועצת בבתי הספר הפוטנציאלים. שאלי שאלות ונסי לקבל תשובות למחשבותיך.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה

    יעל
    30/03/2015

    דיטה תודה רבה.
    הגדרת את הדברים בצורה מדויקת וכזאת שמבהירה כמה ההחלטה קשה...
    ברשותך רק 2 שאלות שאולי תדעי לענות לי עליהן:

    1. דברת על כיתה בהשמה נקייה. מנסיונך כמה נפוצה השמה שכזאת ? ואיך אני יכולה לוודא אם אני הולכת לקראת כיתה שכזו, או לא.

    2. דברת על סייעת. האם ילד עם לקות שפתית , זכאי לסייעת ? וכמה סל התגבור הוא גמיש בחינוך רגיל.

    תודה רבה לך!
    יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    01/04/2015

    הי יעל,
    לצערי אין לי תשובות לגבי שאלותיך הנוספות. מרבית הכיתות שאני שומעת עליהן הן הטרוגניות, כי אין אף פעם 2 ילדים עם אותה הרמה... פעמים רבות יש ילדים שהם גבוהים מדי בתפקוד לכיתה של לקויי תקשורת למשל (אבחון אוטיזם) ולכן יצליחו להכנס לכיתה של לקויי שפה. לפעמים גם יכנסו כאלה שיש להם קשיים בהתנהגות, או ראשוני או מישני לבעיה השפתית.
    אפשר לברר מול יועצות בתי הספר בהם קיימות כיתות, אפשר לנסות לבקש ביקור להתייעצות. כדי להשכיל טרם הועדה. אפשר גם לשאול בועדת ההשמה ה ידוע שצפוי להפתח במחוז שלך.
    וגם לגבי סייעת - ניתנת לילדים משולבים, לא לכיתת חינוך מיוחד. הקצאת השעות היא פונקציה של רמת התפקוד ויש קריטריונים קשוחים לעניין. אני מכירה כמובן את הסל והקריטריונים לילדים עם אוטיזם, לא מכירה עבור ילדים עם לקות שפתית. לפעמים ביטויי הסל הם בשיעורי התגבור או טיפול בתוך בית הספר (למשל שעת טיפול באומנות) ולא בסייעת אישית. את זה אפשר לדעתי לברר בועדה. ואם יש החלטה על שעות שילוב, אזי זו מוכרעת בדיון שבו ההורים לא נוכחים, לרוב.
    מניסיוני.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית

    מיכל 1
    19/03/2016

    יעל שלום
    אני יכולה להבין את ההתלבטות שלך, אני כותבת לך כאן מנקודת מבט של מחנכת בכיתה רגילה, כיתה ב'. אל כיתתי הגיעה בשנה שעברה ילד שהגיע מגן שפתי, אני זוכרת את השיחות שהיו לי עם אמו ועם התלבטותה האם להכניס אותו לכיתה רגילה או לכיתה שפתית, במיוחד אחרי שהגיע מגן שפתי. גם לה כמוך היו חששות, כיצד יראה המעבר מגן קטן ותמיכה רבה לכיתה רגילה? האם ירכוש חברים, האם יוכל לעמוד בלימודים? ואני רוצה לומר לך, שחששותיה התבדו. הילד לומד ככלל הכיתה, מוציא ציונים יפים, נכון שלעיתים הוא זקוק ליותר תמיכה ותשומת לב, הילדים בכיתה מפרגנים ועוזרים לו בכל עת ומבחינה חברתית הילד פורח.
    אני לא מכירה את בניך ואת השיקול האמיתי תצטרכי לעשות לבדך.
    אך אני תקווה שהייתי מעט לעזר.,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אספרגר במבוגר -אבא לילדים קטנים ונשוי...
    מעיין
    29/02/2016

    היי,
    נשואה לאדם שנמצא בספקטרום, יש אספרגר.
    לא מצליח לזהות מצבים חברתיים- כולל לא להבין אותי.
    מדובר באדם שלא מסוגל לחשוב קדימה, לחשוב על תוצאה לפני שתקרה , להרגיש מה מרגיש האחר, לדעת מה נכון להגיד ומה לא ומתי ואיך...ממש מתקשה בזה כמו ילד קטן.

    בקיצור-אספרגר על כל היבטיו.

    אין לי יכולת כלכלית להתחיל לטפל ולהקנות כלים ואסטרטגיות .
    מה כן?
    אני קואצ'רית בעצמי ומאמנת אישית - אני מציינת זאת כדי להראות שסביר להניח שיש לי גישה מסויימת ברמה סבירה לפחות לבני אדם ולהרגיש אותם.

    לכן, אשמח מאד אם תוכלי, עד כמה שניתן בעינייך, לספק לי ולו במעט אסטרטגיות לעבודה עם בעלי כדי שלפחות ינעם יותר זמננו יחד ונרגיש יותר כזוג , ביחד, בשיתוף, בחברות, בהבנה והזדהות עד כמה שניתן.

    אני מלאת מוטיבציה וכוח.
    עם ראש מאד מקורי ונמרץ..אך ניסיתי המון המון ללא הצלחה.

    אשמח לסיוע על גבי דף זה , אפילו טיפ אחד חזק ומשמעותי זה יהיה מעולה שבמעולים אם אקבל!!

    המון תודה!! (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אסור שתטפלי בבעלך

    אמא
    02/03/2016

    זה משפיל ופטרוני
    אם זה מתאים לכם לכו יחד לטיפול זוגי אצל פסיכולוג/ית
    שמבין בספקטרום ומבין בטיפול זוגי.
    קיימים כאלה אם כי לא רבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אספרגר במבוגר -אבא לילדים קטנים ונשוי... - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    08/03/2016

    על אף ההמלצה שאת מקבלת לא לטפל בבעלך, אני מציעה זווית נוספת חשובה - לבדוק איתו אם הוא שם לב לקשיים שאת מתארת ולהשלכות שלהם ביום יום עליך ועל הילדים, לבדוק איתו אם הוא היה רוצה בעזרה , אם הוא רוצה טיפול, ואם הוא רוצה את העזרה הזו ממך.
    אם כל אלה נכונים - כנראה שמתאים לפעול. אם משהו אחד מזה לא נכון - חישבי על פתרון אחר.
    אני מאוד מאמינה בהצגת המתרחש תחת מודל של פתרון בעיות, בעבודה תו"כ אירוע ולא ב"לשבת לדבר על זה" או שיעורים בהתנהגות חברתית. סביר ששזה ממש לא יתאים. ניתן למשל לפעול כך:
    1. זיהוי הבעיה (אוי לא, קורה משהו בין אבי ורמי)
    2. המשגת הבעיה (נראה לי שאבי ורמי מתווכחים. נראה לי שרמי כועס על אבי).
    3. הצעת פתרונות אפשריים (או שכדאי לגשת ולעזור להם או שכדאי לחכות קצת ולראות אם יפתרו את העניין ביניהם)
    4. בחירת פתרון מתאים (נראה לי שהם לא מצליחים לבד וצריך לגשת להתערב. הכי טוב לומר לאבי לוותר לרמי).
    5. ביצוע הפתרון וסגירת העניין (זה עבד מצוין. בדיוק מה שהיה צריך. אם הם לא מצליחים לפתור ויכוח לבד, הכי טוב להפריד ביניהם ולהגיד למי שהתחיל להתנצל).

    אני מקווה שזה נשמע רעיון עדין וסביר.
    בתקווה לבשורות טובות,

    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הכרתי מישהו שיש לו אספרגר
    לילך
    22/06/2015

    האם יכול להיות שתקופה ארוכה מכירים מישהו ולא מרגישים שמשהו אצלו לא בסדר כלומר שיש לו אספרגר? לא שמתי לב לכלום ולא שמתי לב שהוא שונה או משהו אצלו לא בסדר? האם יכול להיות שאדם נורמלי שאין לו אספרגר ולא שום דבר אחר לא ישים לב לזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הכרתי מישהו שיש לו אספרגר - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    05/07/2015

    לילך,
    השאלה שלך מעניינת ואני לא בטוחה שיש לה תשובה חד משמעית. יכול להיות שהבחור שהכרת הצליח לקיים אינטראקציה עם אסטרטגיות מפצות טובות. יש אנשים שממש מתאמנים על איך לנהל שיחה, יודעים ומודעים מאוד לאילו נושאים הולכים אצלם ואצל אחרים חזק, מצליחים לזהות כל מיני ניואנסים באינטראקציה של אנשים כדי לדעת מתי להצטרף לשיחה, איך אפשר לעשות כאילו מקשיבים מבלי להישיר מבט עם קשר עין. יתכן שהלמידה שלו היתה טובה מאוד ולכן "הערים" עליך. כשמקיימים אינטראקציה קרובה בדרך כלל מרגישים את החסכים החברתיים, עם אינטראקציה סביב סביבות ואירועים משתנים ודינאמיים יהיה קשה למישהו עם אספרגר להסוות את הקשיים או הלקות בהבנה החברתית, לאורך זמן. אני ממליצה לך לקרוא עוד על הלקות. יהיה לך מעניין לראות אם הסימנים היו שם כל העת...
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התגובה שלך מחרידה בעיני

    אמא
    02/03/2016

    אין כאן שום הונאה או עבודה בעיניים על מישהו.
    אנשים עם אספרגר גבוה מאוד רוכשים את היכולות במשך החיים.
    נכון, יותר לאט מנוירוטיפיקליים,
    נכון, הרבה פעמים בעזרת הקוגניציה כתחליף לאינטואיציה.
    ואצל המון אספים רגשות האהבה האמפטיה האיכפתיות והרצון בחיברות לגמרי קיימים.
    הבנת שפת גוף פחות
    לגבי קשר עין- אצל חלק מהאספים קיים.
    ואצל מי שפחות קיים הוא מקשיב הקשבה מלאה בלי קשר עין,
    ואם הוא למד להסוות את החוסר בקשר העין זה בשביל הנימוס והמקובלות-לא כדי לעשות את עצמו מקשיב.
    הוא ממילא מקשיב.
    כותבת בתור רעיה ואם למספר ילדים חלקם אספים,
    מדענית ואספית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • ועוד משהו

    אמא
    02/03/2016

    אם הקשר שלהם היה אחד על אחד והאדם גבוה מאוד לא היתה סיבה שהיא תבחין במשהו, וגם אם כן ראתה משהו זה לא דברים שהיא היתה מעלה על דעתה כאוטיזם.
    לגיל 30-40 אספים גבוהים מגיעים כשהם כבר מבינים את העולם ומתנהלים בו די טוב.
    ההבדל הוא בניואנסים הדקים של התנהלות חברתית/תקשורתית.
    פעם היו קוראים לזה מסורבלות חברתית.
    יכול להיות הבדל גם במיומנויות עדינות של שיחה- נטיה לקטוע אחרים בדיבור, נטיה לנאומים או פחות תגובות לדברי השני בשיחה.
    יש גם כנות ויושר יותר מהרגיל.
    אולי אלה דברים שאפילו מצאו חן בעיניה-
    איש שיחה מעניין וישר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • ועוד משהו - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    08/03/2016

    תודה שתרמת לנו מהידע והחוכמה שלך מקרוב.
    אני מקבלת את הביקורת על המילה "הערים". אכן כשמדובר בניואנסים - קשה להבחין, וגם כשנהנים עם מישהו, נוטים פחות לחפש מה שלילי בו.
    אני בהחלט מכירה את הזווית של להתאמץ עבור אחרים, עבור ניסיון להוביל להצלחה של קשר. זו מופיעה גם בקרב מבוגרים צעירים ומבוגרים בהתפתחות התקינה, כשעם הזמן ועם התחזקות הקשר , לעיתים , מתאמצים פחות עבור האחר. האפשרות הזו עדיין יכולה להתקיים כהשערה עבור הזוג המדובר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל עזרה, להתנהגות של הילד
    אימא
    22/02/2016

    מדובר בילד PDD, בן 9 שנים (כיתה ג'), בתפקוד בינוני-גבוהה (בינוני מחוץ לבית, גבוהה בבית). השנה לילד שלי יש צוות חדש ו שני ילדים חדשים מקסימים. הילד קיבל את השינויים יפה. מתחילת השנה ראינו התקדמותו בשפה. בזמן האחרון על הילד עובר משהו.
    הילד לפני שבועיים בכיתה זרק מספרים, זה פגעה בילד. לעולם לא עשה דבר כזה. המורה שני, כותבת במחברת שלילד בזמן האחרון יש התנהגות לצפויי. מציק לילדים וזורק חפצים. בבית הילד לא זורק שום חפצים (ולא היה זורק) וכשאנחנו בגני שעשויים, הילד שלי שומר מרחק מילדים ולעיתים מרגיש מאויים, גם כשהילדים רחוקים ממנו. הילד שלי כבר שבועיים סובל משינה. מתעורר בארבע, חמש, פעם אחד התעורר בשעה אחת ועד הבוקר לא נרדם. איך שמתעורר, שואל אם היום יש ביה"ס. יש לו בד"כ תנועות עם הידיים. לאחרונה זה מתחזק ומתחזק והתחיל לרוץ כמו טיל מפינה לפינה. אתמול בכיתה אמרו לי שהילד סוגר דלתות וסוגר את הילדים.
    שוב, גם את זה אין בבית, אבל הוא היה מספר על הילדים אחרים שעושים את זה (עוד משנה שעברה), אבל על זה לא סיפרתי בכיתה אף פעם. שאילה, כל השינויים, הם: בכיתה זורק חפצים (אין בבית), בכיתה מציק לילדים, בבית אין ילדים (בגני שעשויים הילד לא רק שומר מרחק, מרגיש מאויים), בכיתה הוא סוגר דלות עם הילדים (בבית מספר משנה שעברה שילדים עושים), תנועות עם הידיים וריצה יש בבית ובכיתה. לא יושן טוב ברציפות (זה חדש). אשמח מאוד לקבל עזרה.
    תודה וסליחה שיצאה ארוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • המשך קצר

    אימא
    22/02/2016

    סליחה שכחתי, לאחרונה הילד חזר לחרוק, רואים ירידה ברכוז וברצון ללמוד. מחייך, מחבק, שומעה שירים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • המשך קצר - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    24/02/2016

    שלום לאמא,
    נשמע שאכן עוברת על כולכם תקופה קשה.
    מאוד קשה לשעת במה מדובר ונשמע שאת מעט כעוסה על המורה, אולי את חושבת שמשהו בכיתה מעורר את ההתנהגות או גורם להחרפה שלה. אני מציעה שתפגשי עם המורה בהקדם. שתספרי על הקשיים וההצלחות שאת רואה ותשמעי ממנה פירוט שהוא רב יותר מזה שהיא רושמת בכמה מילים במחברת.
    דווקא העובדה שחלה החמרה מסוימת גן בבית מעידה על תקופה כללית פחות טובה. אני מכירה ילדים שחווים "גלים" כאלה בתפקוד פעמיים בשנה ואף יותר. אבל אם עד גיל 9 זה לא היה מוכר לך, אולי פחות מאפיין את הילד שלך.
    אני חושבת שכדאי לבקר אצל רופא ולשלול אפשרויות לבעיות רפואיות.
    כמנתחת התנהגות, אגיד שכדאי לנסות ולבדוק אם יש קשר בין המצבים בהם מופיעות התפרצויות הזעם. אם למשל תגלו שבכל פעם שמישהו מקניט אותו הוא מגיב בצורה כזו וזה מרחיק ממנו את הילד המציק, בעצם נבין מכך שההתנהגות מחוזקת , ועל כן נשמרת. לכן חשוב שתעשו עבורה משותפת ויעילה, כל מי שנוגע ומטפלת בילד שלך.
    מקווה שזה עזור במעט,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות בנוגע למסגרת לבתי
    שני
    22/12/2015

    היי...בתי בת ה2.8 שנים מאובחנת מגיל שנה וחודשיים כאוטיסטית...עשינו לה שנה וקצת תכנית בייתית במתכונת ה aba וכרגע היא נמצא שנה ראשונה באלוטף...שנה הבאה אנחנו רוצים לעבור דירה ונצטרך להוציא אותה מהמסגרת שלה למסגרת אחרת...היא תהיה כבר בת 3 וחצי כמעט...השאלה שלי כזאת: איזה מסגרות מומלצות יש בתל אביב או חולון???.גני תקשורת טובים או חינוך מיוחד..פשוט אין לי מושג איפה כדאי לנסות לרשום אותה מה שגם היא בתפקוד גבוה יחסית...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות בנוגע למסגרת לבתי - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    26/12/2015

    שלום שני,
    בתך תכנס לגיל חינוך חובה בתחום החינוך המיוחד, כך שהפיקוח צפוי לדאוג לה.
    יש בתל אביב, רמת גן, רמת חן ובחולון גנים של העמותה לילדים בסיכון, ובצפון תל אביב יש גנים של אלוט. בגנים של שתי העמותות הילדים מקבלים טפולים מתוך סל הטיפולים של משרד הבריאות.
    אם רמת התפקוד שלה טובה והיא כבר מתנסה בשילוב, או תתנסה בשילוב, גם האופציה של שילוב עם ליווי של תוכנית ביתית יכולה להיות אפשרית.
    אני משערת שיש אפשרות לביקור./ יום פתוח , אך איני מכירה את הפרוצדורה.
    בהצלחה
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות
    מחפשת תשובות
    04/10/2015

    היי אני אמא לילדה בת 20, אשמח לשתף אותכם בסיפור שלנו ולקבל כמה עצות משום שאני לא כל כך יודעת לאן לפנות.
    לילדה שלי קוראים יעל (שם בדוי), כבר כשיעל הייתה בגיל בית ספר היו מייעצים לנו לשלוח אותה לחינוך מיוחד ואמרו שיש לה התפתחות חברתית תקשורתית איטית, אני בחרתי שלא והפכתי עולמות והשארתי אותה במסגרות הרגילות, מידי שנה היה אותו סיפור שולחים אותנו לחינוך מיוחד אנחנו דואגים שזה לא יקרה, בדיעבד אולי זה היה טעות אבל אז רצית לתת לה הזדמנות שווה כמו לכולם, בילדות יעל הייתה מתקשרת בעיקר עם בני המשפחה הקרובים ביותר וברגע שמישהו אחר היה פונה אליה בשאלות כלשהן היא הייתה שותקת ומחייכת, לעולם לא הצליחה להתחייב ללמידה ובאמת עם השנים היא לא עשתה בגרות מלאה, בילדות ניסנו טיפולים שונים פיסכולוגיים וחברתיים אך המצב לא השתפר, איתי היא כן תיקשרה. לאורך השנים יעל תמיד נראתה צעירה בהרבה, מה שתמיד גרר תגובות גם היום כנערה בת 20 היא מקבלת תגובות והערות על כך ולא באמת נראת מעל גיל 13, ומבחינה תקשורתית הרבה פחות מזה . אני רוצה להתמקד על המצב היום - היא סיימה בית ספר ללא בבגרות מלאה, ניסינו לשלוח אותה לשירות לאומי אבל היא לא הצליחה לתפקד שם הייתה עובדת שעה מסתובבת שעתיים ולהם לא היה סבלנות לזה, אנחנו מחפשים לה עבודה משהו שיעסיק אותה אבל כל עבודה מפטרת אותה לאחר מספר ימים, יעל בחורה עקשנית ואם היא מרגישה שמישהו מנצל אותה היא קמה והולכת, היא לא כל כך מבינה סיטואציות חברתיות ודיי עושה מה שנראה לה באותו רגע בלי לדפוק חשבון, היא יכולה הרבה פעמים להשתתק ופשוט לחייך ולא לדבר למשוף בכתפיים כמו ילדה, בנוסף המראה שלה ללוא אנחנו היה מאוד מרושל ולא היגייני במיוחד לא לנערה בת 20, כמו כן היכולות המוטוריות שלה נמוכות מאוד, אין לה חברות ולעולם לא היו, בשנתיים האחרונות יש לה חבר שהם מוצאים שפה משותפת יחד וגם הוא מעין לא מקצועית ניתן לראות שסובל מהתפתחות איטית. היא עצמה מתחילה קצת להתייאש מהסיטואציה ומתחילה להיות מדוכדכת בגלל חוסר התעסוקה, פעם האחרונה שאיבחנו אותה לא איבחנו שום תסמונת ספציפית למרות שרוב המדדים היו לקויים. הנוירולג אמר לנו שעם השנים הפער ידבק אבל זה לא נראה באופק. אשמח למענה למספר שאלות:

    המלצה לנוירולג המומחה בתחום של אבחון של תסמונות? אני חושבת שאולי מדובר באספרגר
    מבחינה תעסוקתית יתכן שאין עזרה ופתרון? אנחנו מקבלים כתף קרה מהרשויות המקומיות מאבטחת הכנסה והרווחה
    האם יש לפנות לביטוח לאומי לקבלת קצבת נכות? מה הפרצדורה?
    איזשהי הכחשה שלי לכל הסיטואציה הביאה אותנו לצומת הדרכים הזאת אבל אני מבינה שחייב לעשות משהו , לפחות אם הייתה מקבלת סיוע כלכלי בשביל ההרגשה שלה ועם הסיוע הזה היה אפשר לשלוח אותה ללמוד כל מיני קורסים שיכלו להתאים לה, אני לא צריכה שתעבוד אני רק רוצה שתהיה לה את ההרגשה שהיא מעסיקה את עצמה אפילו לכמה שעות ביום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    06/10/2015

    שלום לאמא של יעל,
    צר לי על הכאב שאתם חווים. אני מחזקת את דעתך לקחת אומץ ולגשת לאבחון מקיף. להבין את המהות שעומדת מאחורי הקושי. האם , למשל, חוסר התנסות חברתית הובילה לחוסר ההבנה החברתית, או שמא זו לקות או סימפטום ראשוני ללקות כלשהי.
    קבלת אבחנה כלשהי בחותמת רופא, עם כל הטכניות שבדבר, תאפשר סיוע מגוון מהרשויות. אם זה קצבה או זכות לסיוע בקורסים לעבודה או אולי טיפול כלשהו, אולי אפילו תרופתי.
    אם מדובר באספרגר (למרות שכיום כבר לא מאבחנים בלקות זו, לאור הגדרות חדשות בלקות הקשת האוטיסטית) תמצאו מערכת תמיכה רחבה של עמותת אפי, ספרים שניתן לקרוא ולהבין יותר על צרכיה.
    באזור המרכז אני ממליצה על המרפאות של דוקטור רוני הגש ועל המרפאה של דוקטור דיצה צחור. אני ממליצה שתתחילו בהפניית רופא לפסיכולוג, שיפגש עם יעל ואיתכם ויעלה בפניכם אפשרויות טיפוליות או אבחנתיות נוספות.
    משם ניתן יהיה לקבל הפנייה לרופא תעסוקתי המעריך את הקושי ביכולת השתלבות במערך העבודה, ואז אולי לקבל עוד סיוע, כספי. אבל אני משערת שהתקדמות ויציאה ממעגל הקושי צריכה להתאפיין דווקא בעבודה קשה ולא בשימור המצב הקיים אם קבלת הסיוע הכספי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינ וך מיוחד ומשרד הרווחה
    ליאור
    25/09/2015

    האם רשויות הרווחה הן חלק אינטגרלי ממערכת החינוך המיוחד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינ וך מיוחד ומשרד הרווחה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    30/09/2015

    שלום שירה, למיטב ידיעתי ישנן מסגרות חינוכיות בהן יש תקן לעו"ס, אולם שירותי הרווחה עצם שייכים למשרד הרווחה, בעוד מסגרות החינוך מופעלות על ידי הרשויות הקומיות עם תקציבי משרד החינוך. ישנם במסגרות לילדים עם אוטיזם תפקידים שהם על תקנים של משרד הבריאות. זוהי האינטגרציה הקיימת
    האם יש לך שאלה ספציפית לגבי אי שביעות רצון או חוסר שמהווה פגיעה כלשהי?
    בברכה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שילוב
    מורן
    01/09/2015

    גננת חנ"מ מעוניינת לשלב ילד/ה במסגרת רגילה פעם עד פעמיים בשבוע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום