פורום אספרגר - PDD, חינוך מיוחד - יש לך שאלה?

פורום אספרגר - PDD, חינוך מיוחד עוסק בנושאים: pdd, אספרגר, תסמונת אספרגר, חינוך מיוחד, אספרגר מבוגרים, pdd אוטיזם, אספרגר ילדים, תסמונת pdd, אוטיזם אספרגר, טיפול בתסמונת אספרגר.

מנהלי הפורום

דיטה הוד שיינבלט
הוספת הודעה לפורום
אם את/ה רוצה שנחזור אליך
תמונה
יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום
 
  • בן 36 על הספקטרום
    סלע שרה
    20/09/2017

    בני מאובחן pdd גר בהוסטל מקסים בקרית אתא
    מחפשת עבורו מפגשים חברתיים באיזור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • האם תסמינים של אספרגר
    אנונימית
    18/09/2017

    אדם שיש לו קשיי הסתגלות למצבים חדשים , יש לו חוקים כמו כמה פעמים הוא נפגש עם אנשים , יש לו תחומי עניין מצומצמים , הוא מקובע לגבי דעתו כלפי אנשים אחרים , הוא יכול לדבר על נושא מסויים מבלי שיהיה לו אכפת עם הנושא מעניין את האחר והוא מגיב בקיצוניות במקרים מסויימים למשל צועק מתפרץ בפני כולם , האם יש לו אספרגר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אין ניתן להוציא אוטיסט מהבית?
    לא מסוגלת
    22/08/2017

    מה אפשר לעשות במצב מאוד קשה שבו אח אוטיסט/אספרגר בן 40, אינו מאובחן ואינו מטופל?
    בנוסף, הוא כלוא בבית ההורים וחולה בכמה מחלות שאמא שלי לא מסוגלת לטפל בהן, גם אם היא תגיד שהכל בסדר.
    בתכלס, זה לא שההורים כולאים אותו ממש בתוך החדר, אבל מצד שני הוא לא יכול לעשות דבר. הוא לא יכול ליזום לעצמו בילוי או מפגש...ואפילו אם ינסה, אז ימנעו מבעדו.
    הוא נטול חברים או כל סוג של תקשורת עם אנשים.
    ובנוסף יש לו כיב כרוני (במצב קשה, עם רימות) ועוד בעיות שאינן מטופלות נכון. לפעמים אמא שלי נורא תשושה או חולה ולא יכולה לחבוש לו את הפצע.


    התיאור הינו ממש מקוצר,
    והשאלה - האם יש לי אפשרות להוציא אותו מהבית בניגוד לרצונו ורצון הוריו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי אבחון אספרגר
    יוסף
    02/08/2017

    אני לא יודע אם השאלה קשורה לפה אבל רציתי לשאול אם יש אפשרות לעשות אבחון לבדיקת אספרגר אבל לא בדרך הרגילה של להיפגש עם מאבחן וכו' אלה על ידי אבחון באינטרנט או משהו אחר כזה וגם הייתי שמח לקצת מידע בכללי על אבחונים בספקטרום האוטיסטי וספציפית בתסמונת אספרגר אני פשוט לא כלכך מבין בנושא וממש הייתי רוצה להיבדק מבלי להפגש עם מישהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינוך בגיל 12- אוטיזם
    מירב
    23/07/2017

    שלום רב
    האחיין שלי אוטיסט בתפקוד נמוך, בן 10. כעת נמצא בבי"ס יסודי מיוחד המתאים לצרכיו (מסובסד).
    מה קורה שנגמרת כיתה ו'? עוברים לחטיבה/תיכון מטעם משרד החינוך, או שהחינוך הופך להיות פרטי?
    אמא שלו מתנגדת למוסד.
    אשמח לדעת מה האופציות כאשר נגמר היסודי.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינוך מגיל 12

    דיטה הוד שיינבלט
    24/07/2017

    שלום מירב. החינוך המיוחד בחוק מספק כיתה והסעה עד לגיל 21. זה אומר לימודים עד שלוש או ארבע או חמש. תלוי בסוג הכיתה.
    אם אין חטיבה שסמוכה למקום מגוריו, מערכת החינוך בעצמה ממליצה על העברה למסגרת המתאימה. אם ההורים בוחרים מסגרת שנראית להם יותר, הם יכולים לפנות לפיקוח המקומי, אגף החינוך המיוחד על מנת לבקשה. ההחלטות נעשות במסגרת ועדות שיבוץ סביב פסח. המלצת הצוות המקצועי גם נלקחת בחשבון וזו מועברת לרוב סביב חודש ינואר.
    כל המסגרות הן של המדינה או מופעלות בהסדר עם המדינה, למשל לבית אקשטיין יש בתי ספר. כך שאין סיבה או חובה לעבור למסגרת פרטית או למוסד.
    בהצלחה
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • זקוקה עזרה בשלוש שאילות
    אימא
    07/05/2017

    שלום,
    יש לי כמה שאילות, אבל בשביל להקל גם לאיש מקצוע דיטה הוד שיינבלט ולעצמי, אני יחלק את השאילות.

    הילד בן 10, לומד בחינוך מיוחד. בערך כי חודש בביה"ס יש שומר חדש. אנחנו מכירים את המשפחה של השומר ואת השומר עצמו. אחד מהדיירים (שכנים) שלנו, הוא אח של השומר.
    השומר החדש, סיפר למשפחתו (לדיירים שלנו) שהוא עובד בחינוך מיוחד ושהילד שלי נמצא שם. ביום רביעי בבוקר, בכניסה לביה"ס, השומר שואל אותי "איך אתם שומעים טלוויזיה בבית? הוא לא מסוגל לשמוע רעש." למחרת, השומר אומר לי "אני חושב אתם צריכים פסיכיאטר לילד, הוא סובל מחרדות". הסיטואציה הזאת לא תשנה אותי על הילד שלי, כי רק אני מכירה את הילד שלי הכי טוב! אבל, שאילתי: מה הזכויות שלנו מול מערכת החינוך וחברת ביטחון במצב הזה? תודה וסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שומר בבית הספר שמטריד

    דיטה הוד שיינבלט
    22/05/2017

    שלום, ניכר כי אתם חווים הטרדה מסוימת מצידו של השומר.
    ראשית, הדיווח שלו לגבי הימצאותו של בנך בבית הספר לחינוך מיוחד מהווה של החיסיון. כנראה שלא הוסברה לו הרגישות בנדרשת בשמירה על בית ספר מיוחד.
    הערותיו לגבי הרעש והפסיכיאטר מוגזמות גם הן.
    לא הייתי פונה ישירות לחברת הביטחון אלא להנהלת בית הספר. מה שחשוב הוא שיפסיק את ההתנהגות, ורצוי גם שיתנצל. יכול להיות שהוא מטריד באופן כזה גם הורים או אולי ילדים אחרים. ויש להביא לידיעתו כי ההתנהגות מטרידה.
    אני בטוחה שהנהלת בית הספר יבינו את הפנייה וידאגו ליחס רגיש והולם.
    מקווה שהעניין יטופל בהקדם,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • השמך לשאילה שנייה

    אימא
    22/05/2017

    שלום ותודה על תגובתך לשאילה הראשונה.
    שאילה השנייה, הילד שלי עכשיו בכיתה ד'. קשה לו בכיתה בגלל איש הצוות שהוא לא אוהב בכיתה וילד אחד שצורח על הילד שלי בכיתה. כשאני דיברתי על זה עם המורה, הם אומרות אחרת (וזה להמרות שאני אישי ראיתי איך הילד שלי הרגיש מאוים מילד שבכיתה ואישי שמעתי איך אותו הילד צורח על הילד שלי). הביטחון של הילד שלי בירידה. אשמח לשמוע, אם אני יכולה לבקש לעביר את הילד שלי לכיתה בוגרת יותר לשנה הבא? במקום שיעלה לכיתה ה', שיעלה לכיתה ו'. לפי הגיל הוא כמעט בין 11. תודה וסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • מעבר כיתה אפשרי

    דיטה הוד שיינבלט
    24/05/2017

    שלום יוליה,
    ילדים רבים על הספקטרום מתנהגים באופן שאינו נאות או נוח, לא תמיד חברתי.. ולכן, הסיכוי שימצא ילד שלא יהיו לבנך יחסים טובים איתו, קיים לצערי גם בכיתה אחרת.
    השיקולים במעבר כיתה צריכים להיות בעיני גם ההתאמה ברמת הכיתה, כלומר פרטנרים אפשריים, גם אם לא כולם - שיש ביניהם התאמה ברמת הלמידה וברמה החברתית - תקשורתית - שפתית. כמו כן, ההיכרות עם הצוות , החום וההבנה שיש ביניהם. אם בנך מסתדר טוב עם הצוות או רב הצוות, מעבר כיתה יכול להיות מאוד מטלטל עבורו. גם העזיבה של החברים, מעבר למקום חדש.. הכיתה אינה רק השמה, היא סוג של בית שני, לאורך 4 שנים כבר, עם הכרות מעמיקה בין הסובבים בה. שינוי עלול להיות מפרק או מערער, יכול לגרום לירידה בביצועים.
    אני משערת שהשלמה עם המצב אינה פתרון, קבלה של הלקות של האחר אולי תסייע מעט. כדאי לשבת עם המחנכת ולחשוב על תוכנית התנהגות שתסייע ליצירת ההפרדות בין השניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • צריכה המלצה למטפל רגשי (פרטני) לילד PDD (בן 11.2)
    יוליה קסינישין
    16/04/2017

    ילד שלי לומד בבית ספר רגיל בכיתה של ילדי PDD (8 ילד) משולב כ12 שעות שבועיות בכיתה רגילה. לאחרונה גברו אמירות "אני לא שווה","עדיף שלא הייתי נולד" והתווסף יואם שיקפוץ מהגג/החלון ואמירות מסוג זה. בית הספר דרש הערכת סיכון של פסיכיאטר , בביקור הפסיכיאטר התרשמה שאין סכנה מיידית ואין צורך כרגע בטיפול תרופתי , אבל ציינה שטיפול רגשי פרטני הכרחי וזה חייב להיות מטפל/ת שעובד/ת עם ילדי הספקטרום ולא טיפול רגשי לילד רגיל (בבית הספר בני מקבל פעם בשבוע טיפול בפסיכודראמה עם 2 חברים נוספים). תוכלו בבקשה להמלץ על מטפל/ת מסוג זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין אנחנו מחולון

    יוליה קסינישין
    16/04/2017

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • המלצה למטפל ריגשי

    דיטה הוד שיינבלט
    22/05/2017

    שלום יוליה,
    לצערי איני מכירה מטפלים בתחום. מאחר שאת מקבלת את הטיפול לו את זכאית בבית הספר, הייתי בודקת מול קופת החולים, דרך המושלם או המקבילות שלו, מהי רשימת המטפלים המוצעת.
    בהחלט חשוב מאוד שהטיפול הריגשי יהיה על ידי מטפל/ת שמומחים בעבודה עם ילדים על הרצף. זו שאלה ראשונה שכדאי לשאול כשפונים למטפלים מן הרשימה.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • ילד שמתפרץ בצורה אלימה בכיתה
    חווה
    21/03/2017

    שלום. אני אשת חינוך. יש לי בכיתה ילד בן 7 שמתפרץ בצורה אלימה כל פעם שאזכרה של אבא שלו מתקרב ובנוסף הוא עסוק כל הזמן במוות ושאלות על החיים ומתי צריכים להסתיים?
    אשמח לשמוע תגובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • בנוגע להתפרצות לקראת אזכרה

    דיטה הוד שיינבלט
    22/05/2017

    שלום חווה. סליחה על מענה מאוחר. זה נשמע נושא בהחלט רציני. השאלות של הילד נשמעות מגיעות מתוך הקשר, עיסוק במוות שנחווה במשפחה לאדם קרוב, בהחלט יכול להשאר עימו. אני משערת שזה נושא חשוב מאוד לעבודה עם המטפלת הריגשית של הילד ולוודא שכל הסובבים אותו ישיבו באופן דומה. בתוך סיטואציה לימודית, אין צורך לדכא את השאלות והעניין, אך יש צורך להתמקד ב'כאן ועכשיו' על פני מחשבות אלה. לכן, יש למצוא את המקום שבו יוכל לעסוק בנושאים הללו, ולהפנות אותו לזמן זה. כך למשל ניתן יהיה לומר "אתה נזכר... זה כואב לך/ לא נעים לך.... עכשיו כולנו לומדים, אז נחזור להתרכז בשיעור, ועל מה שמעניין אותך תוכל לדבר עם המטפלת ביום X".
    לשאלות מסוג זה אין תשובה אחת נכונה. הנכון הוא לתת לו להגיד מה הוא חושב, לעצב, לסייע להבין.
    לגבי ההתפרצות, שוב, אפשר להבין את הכאב. חשוב מאוד להכין אותו לקראת האזכרה (כנראה כבר לשנה הבאה..) , להראות תמונה, אולי לכתוב לו סיפור חברתי, לספר מה יעשו שם, את מי הוא עשוי לראות, מה הוא יעשה, מה קורה לפני ואחרי האזכרה. מומלץ בתקופה שבה הוא רגיש להציע יותר עזרה ומראש, במצבים שהם טריגרים לקושי ותסכול. יכול להיות שהקלות הניתנות בעקבות צעקות והתפרצות מלמדות אותו כי זוהי הדרך להשיג אותן. מומלץ להנחות אותו "אם קשה לך אז אתה יכול לבקש עזרה/ די.. אם אתה רוצה הפסקה אתה יכול לבקש לנוח... אם אתה מרגיש עצוב אתה יכול לבקש לשבת בצד ולהירגע..."
    נקווה לטוב
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התלבטות להשאיר בגן או לעלות לכיתת תקשורת
    אינגה
    07/02/2017

    שלום. בני בנובמבר יהיה בן 6. הוא עם PDD בתפקוד גבוהה. הקשיים היחידים שלו זה שפה- בית דו לשוני . והתנהגות. השנה הוא הגיע לגו חובה בגן חינוך מיוחד עם סל מורחב. לאחר 3 שבועות הוא התחיל לדבר כבר בעברית, עד כה דיבר רק רוסית לאמרות שהבין עברית טוב. נכון לעכשיו מתחיל להעדיף עברית. אוצר מילים טוב אך התנהגות עדיין לא בשמיים. לפי גיל הוא אמור לעלות לכיתה א. לפי IQ הוא לפני שנה קיבל 150. הוא רוצה לעלות אך בגן רוצים שישאר עוד שנה כי הן מאמינות שבשנתיים הוא יסגור פערי התנהגות . והילד רוצה לעלות לכיתה א ממש בוכה שלא עלה השנה עם אחותו. חשבתי לעלות אותו לכיתת תקשורת בגלל שהוא קטן ועלולים לעלות קשיים בגלל התנהגות. על מה אני צריכה להסתכל כדי להבין מה יותר נכון לו? איך להחליט מה עדיף גן או בית הספר? מה שכן, אם לא היה לו PDD בטוח הייתי מעלה אותו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לגבי ההתלבטות

    דיטה הוד שיינבלט
    07/02/2017

    אינגה יקרה,
    נשמעת התלבטות משמעותית, ובימים אלה צוות הגן בטח מגבש את ההמלצה בטופס השאלון לקראת ועדת ההשמה. כדאי לקרוא אותו היטב לכשיגיע לידייך ולהבין את הטיעונים של הגן לעומק.
    בארץ זה בהחלט מקובל שילדים לא עולים לכיתה א לפני גיל 6. אמנם מעלים אותם לועדה אבל הוא במרחק של חודש מלהיות כזה שלא מעלים. ילדים רבים שאני מכירה עלו בגיל 7 ואף אחריו לכיתה א, בשלים יותר ומוכנים יותר.
    בעיות התנהגות לעיתים קשורות לשפה ולעיתים קשורות להבשלה. גן עם סל טיפולי מורחב יכול לתת מענה גם בתחום הלימודי, גם בתחום הריגשי וגם בשפה ותקשורת. עוד עניין הוא ניסיון להתנסות בשילוב, ואם יתחילו מעט השנה וירחיבו בשנה הבאה במסגרת הגן, אולי זה יוביל אפילו לשינוי ההשמה באופן מוחלט? ויומלץ על יציאה לשילוב יחידני בגיל בית הספר? אם זה הכיוון, כדאי לדעתי ליהנות מעוד שנה בגן. בבית הספר הסל הטיפולי מצטמצם משמעותית. והוא בגיל שזכותכם להמשיך וליהנות ממה שהמדינה נותנת...אני מקווה שזה יעזור.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הרהורים על שיבוץ לקראת שנה הבאה
    אמאלה
    16/09/2016

    אמנם השנה הנוכחית רק התחילה, אבל הבן שלי אמור לעבור בסופה וועדת השמה ואני רוצה להשתדל להגיע מוכנה עם כל המידע. הבן שלי בן 9 לומד בכיתה רגשית קטנה ואובחן לפני כשנה על הרצף האוטיסטי. בכיתה הוא מקבל טיפול של קלינאית תקשורת בלבד ומשולב כשעה שבועית עם כיתה רגילה. הוא ילד אינטליגנטי בתפקוד גבוה עם ידע עולם רב. לצד כל זה הוא נוטה לפעמים להתפרצויות כעס וזעם קשות בגינם הוא נשלח הביתה מבית הספר במהלך יום הלימודים. מנהלת בית הספר רמזה שעדיף לו כיתת תקשורת. אני לא שוללת על הסף כיתת תקשורת אבל הייתי רוצה לדעת מה ההבדל בין כיתת תקשורת לכיתה קטנה רגשית, מבחינת הצוות, מה הילד מקבל, זכויות, רמה לימודית?

    תודה לעונים :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הרהורים על שיבוץ לקראת שנה הבאה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    19/09/2016

    לצערי אני לא בקיאה בהבדלים בהרכב הצוות הטיפולים.
    שתי המסגרות הינן של חינוך מיוחד, ואם אני לא טועה, סל הטיפולים יכול להיות מועשר בחלק מבתי הספר, עבור שני סוגי הכיתות.
    מה שחשוב הוא הדגש של הקשיים המאפיינים את הלקות. בכל כיתה הדגש מושם במקום אחר. בכיתת תקשורת יש צוות מקצועי הבקיא בלקות וכל השיח הכיתה, לא רק בטיפול הפרטני, הוא כזה שמכוון לעבודה על קשר, חברתיות, הבנה חברתית, שפה ותקשורת. הקידום של ילדים חייב להתבצע לא רק בשעה / שעתיים/ שלוש שעות היחידניות, אלא בזמני הכיתה. אשמח לעוד משיבים, אם יש בעלי ניסיון. ואני בטוחה שבמערת החינוך ידעו להשיב לך.
    חשוב לקחת בחשבון את השינוי שעוד צפוי השנה, נקווה שבנך יתקדם ויפגין מגמה חיובית.
    לגבי העובדה שבעת התפרצות הוא נשלח הביתה, הייתי מציעה לשקול מחדש את ההתערבות. אם לא הופחתה, יתכן שהשליחה היתה אינה מהווה ענישה אמיתית או מספקת וכדאי לחשוב על דרכים להגביר מוטיבציה לאיפוק ודחיית סיפוקים או אסטרטגיות מתאימות להתמודדות עם קשיים.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • ריבוי תלמידים בכיתת חינוך מיוחד
    הורים
    05/09/2016

    שלום, הילדה שלי נמצאת בחינוך מיוחד (בה"ס לליקוי תקשורתי). תמיד היו בכיתה 8 ילדים. השנה לקחו כיתה מקבילים של הכיתה של הילדה ויכניסו לכיתה אחד 15 תלמידים בכיתה אחד. אמרו לי שזה רק לחלק מהדברים הם יהיו ביחד, הילדה מספרת לי שהם גם במפגשים וגם במשחקים ביחד. בכיתה השנייה ילדים בתפקוד נמוך, בוכים וצועקים. הילדה שלי מספרת שמענישים אותה, בגלל שקשה לה עם בכי וצעקות. מה אני עושה? אני לא יכולה לספר למחנכת שהילדה מספרת לי לא מה שהיא אמרה לי ולבעלי. היום הילדה דיברה בלי סוף לבד, מפחדת לבד בחדר ולפני שינה היא אמרה לי המורה הכניסה אותה לחדר לבד, כי היה לה קשה עם צעקות. מה אני עושה? למי לפנות? מי אחרי על השינויים במסגרת? מדובר רק על הכיתות של הילדה וכיתה שנייה מקבילית. כל הכיתות אחרות הם ללא בעיה, אפילו יש כיתות שיש 5 ילדים. אם זה נכון לעשות? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינוך מיוחד

    רוצה לעזור
    06/09/2016

    איפה את גרה? תבדקי באתר העירייה מי אחראי על חינוך מיוחד
    קבעי פגישה עם המחנכת/מורה, אולי אם ידעו שבתך מספרת בבית מה קורה לה בבית ספר, היחס אליה ישתנה
    זה מה שאני היתי עושה, לבחירתך דרכי פעולה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • חינוך מיוחד - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    08/09/2016

    נושא מאוד מלחיץ ומטריד שאתם מעלים כאן.
    אני לא הייתי עולה מיד לעיריה, אלא פונה מיידית למנהל/ת בית הספר.
    יתכן שיש שיקולים, אולי באמת מספר השעות ביחד מצומצם. חשוב לשמוע מגורם שהוא יותר מערכתי מהמורה, אך לא מנותק או חיצוני כמו העיריה.
    בהחלט יש מקום לספר בבית הספר מה הילדה סיפרה בבית ולדרוש הסברים, גם אם יגידו שהיא מעוותת את המציאות, עדיין יש להתייחס לתחושות שלה ולמצוקות שלה בכובד ראש.
    באוכלוסיה מיוחדת, חשוב מאוד להכין ילדים לקראת שינוי. במקרה של שינוי מציף כזה, אם אכן כך הדברים, וללא עריכת הכנה מספקת, זהו מוקד קושי שיוצר מצוקה ומוריד ביצועים.
    נשמע לי בעייתי להגיד לבית הספר לשלב ילדים עם החמישיה מכיתה אחרת במקום עם הכיתה הנוכחית. זה מעורר אנטגוניזם, וסביר שיש שם שיקול מערכתי שלא ידוע להורים. חבל ועצוב שלא משתפים הורים ואולי מנצלים את העובדה שילדים לא מדברים או לא נוהגים לשתף. אם גישה זו תתברר כנכונה, יש למחות עליה בקול רם, ואם התשובות שתקבלו מעידות על גישה זו, יש ליידע את הפיקוח בנושא.
    בהצלחה,
    אשמח לעדכון איך דברים מתקדמים.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה

    הורים
    09/09/2016

    שלום ותודה על תגובתכם,
    היום הילדה שלי, כשיצאה מהכיתה עם המורה להסעה, המורה אמרה לי "הילדה, היום כל זמן נגעה "שם" ושהילדה אמרה לה, "כי נעים לה". בזמן שהמורה סיפרה, הילדה פשות עמה ורקדה מרוב שרצתה להתפנות. אגב, הילדה כבר יומיים גם בבית התחילה להתאפק + אתמול בערב ברח לה קצת פיפי והיום גם בכיתה (המורה לא אמרה לי זה). בסוף ילדה נכנסה לשירותים בביה"ס. כאשר שאלתי, ילדה בביתה, הילדה אמרה לי, שהיא החזיקה, כי סיבה ראשונה - לא היה לה זמן להתפנות,
    סיבה שנייה - יש ילד נעול בשירותים, כי הוא הרביץ לילד אחר,
    סיבה שלישית - לא רוצה שהילד הנעל אותה בשירותים.
    בזמן כשדיברתי עם המורה, הילדה שאלה את המורה "למה כעסת עלי?" אותה שאלה שאלתי את הילדה, "למה המורה כעסה עליה?", הילדה אמרה "כי ברח לי הפיפי". ביקשתי מהילדה, לארות לי איך המורה כעסה, הילדה קמה + הלכה לארון בגדים + פתחה דלת של הארון + וניסתה לסגור את עצמאה. על שאלתי, "איפה זה קורה?", התשובה הייתה "שם הכיתה, שמקבילית בתוך הכיתה שלה והיא הייתה לבד".
    על המפגשים ושיעורי ספורט, התחילה לספר שרק כיתה שלה. אולי משנים מערכת.
    הייתי רוצה לציין, אני לא יכולה לספר מה שהילדה מספרת לנו, כי בביה"ס לא אוהבים כשמדברים. אשמח מאוד, אם יש איזה אתר, עם רשימה של מוסדות חינוך מיוחד.
    תודה וסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    19/09/2016

    שוב הדברים נשמעים מטרידים.
    אני מבינה שעולות שאלות על התפקוד בכיתה ובבית הספר. לכל בית ספר יש מנהל/ת, יש מפקחת מעליה.
    אני ממליצה לבדוק עם הצוות ולא לקפוץ למסקנות רק לפי דברי הילדה, למרות שזה מעורר חשדות בעייתיים מאוד.
    בנוסף, זיכרו כי מעבר מסגרת אחרי שנים הינו צעד שיש לערוך לקראתו הכנה ולא לבצעו באופן מיידי ומלחיץ.
    אני מקווה שהמערכת תהיה פתוחה לשמוע את התלונות שלכם ולהגיב ברצינות הראויה.
    משרד החינוך מפעיל קו פניות ציבור. זו אפשרות לעלות הלאה עם הבירורים. הנושאים שאתם מביאים פחות נוגעים למימד הקליני, ולכן אני מוגבלת בסיוע.
    הקו הפתוח לפניות תלמידים והורים עומד לרשותכם בימים א'-ה' בין השעות 08:00-15:00 . אני מקווה שתצליחו להעזר בזה
    בהצלחה
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שיטת TMS לטיפול באספרגר: האם מישהו מכיר אותה?
    ארנון
    01/08/2016

    מישהו מכיר את השיטה. מהם הסיכויים והסיכונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • שיטת TMS לטיפול באספרגר: האם מישהו מכיר אותה? - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    06/08/2016

    לצערי אני לא מכירה את הטיפול או מטופלים בו. מעניין שבמטפל המוכר בארץ מרבית ההמלצות הן מתחום ADHD ולא מתחום אוטיזם, אולי הטיפול כאן חדש יחסית?
    לגבי מחקרים באינטרנט, ראיתי מחקר המתאר שיפור במתבגרת עם אוטיזם בעקבות הטיפול, אך לפי דיווחים עצמיים ולא תצפיות אובייקטיביות.
    אולי מישהו מהקוראים מכיר מטופלים?
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אספרגר אחרי גיל 40
    שלומית
    24/06/2016

    האם יתכן שגבר בגיל הזה, שמעולם לא אובחן, פיתח במשך השנים דרכים לפצות על הקשיים, כך שקשה מאוד-מאוד להבחין שיש לו בעיה? שלמעשה הוא מתפקד היטב ברוב תחומי החיים למעט זוגיות ואינטימיות? שבעצם רק מי שמקיימת איתו סוג של קשר זוגי תבחין בבעיה? מדובר בגבר מאוד-מאוד אינטליגנטי, כך שיכול להיות שהוא רכש ואימץ לעצמו התנהגויות שראה אצל אחרים. וכך רק התנהגויות שהוא למעשה לא יכול היה לתצפת, כי הן מתקיימות רק במצבים זוגיים, הוא לא רכש לעצמו.
    האם יש אספרגרים עם חוש הומור טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • אספרגר אחרי גיל 40 - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    26/06/2016

    שלום שלומית,
    קשה לתת תשובה חד משמעית.
    לא היכרתי מקרוב אספרגרים בגיל הזה. אשמח להשתתפות של קוראים אחרים.
    מאחר שאנחנו מדברים על לקות שהיא על רצף, בהחלט יש מקום גם לקצוות.
    יכול להיות שהקשיים שאת רואה נובעים מדברים אחרים, אולי ממזג ואולי מאופי? לא יודעת. יכול להיות שזו הלקות או שאריות ממנה.
    יש בוגרים עם אוטיזם שמצליחים לפתח את תיאוריית המיינד - את היכולת להבין לפחות במידה מסוימת את כוונות, רצונות ומחשבות האחר. חוש הומור הוא בעיני המתבונן, לפעמים. אני משערת שמקרים של הצלחה בלהצחיק בהחלט סבירים ומתאימים גם עם הלקות.
    זו קודם כל לקות התפתחותית. שאמורה להיות מאובחנת בילדות, כיום בכלל לא מאבחנים יותר אספרגרים אלא מי שמופיעים לו קוים אוטיסטיים נכנס לספקטרום. אם יש עניין לחקר, אולי כדאי שיעשה מול משפחתו, לשמוע איך נהג להסתדר בתור ילד, האם הבין בדיחות, האם הבין שפה לא ליטרלית (אירוניה, שקר לבן, מטאפורות וכד'). האם היו לו חברים ועוד.
    מקווה שזה עוזר במעט, וכאמור, אני מקווה שקוראים אחרים ירצו לתת מניסיונם.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • מה זה כיתת תקשורתית?
    אימא
    18/04/2015

    שלום. רציתי להבין מה הבדל בין כיתת תקשורתית במסגרת רגילה ולכיתה שבביה"ס לאוטיסטים? כמה ילדים בכיתת תקשורתית שבמסגרת רגילה ואם הכיתה היא נפרדת משאר הכיתות? ומה הם התרונות והסרונות פה ושם? תודה וסליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • מה זה כיתת תקשורתית? - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    26/04/2015

    שלום.
    שתי ההשמות הינן של חינוך מיוחד, אולם מצויות במקום אחר ברצף. כיתת חינוך מיוחד בקצה האחד, שילוב יחידני בקצה השני. כיתה תקשורתית מצויה באמצע.
    לכל ילד בכיתה נכתבת תוכנית לימודים אישית, אך רמת הלימודים עשויה להיות גבוהה מכפי שנלמד בכיתה של בית הספר המיוחד. לרוב בבית ספר מיוחד, הרכב הילדים בכיתה יהיה נמוך - בינוני ברמתם, בעוד בכיתת תקשורת יכולים להיות בתפקוד גבוה. גם שם לא מובטחת הומוגניות.
    בכיתת תקשורת לומדים את כל המקצועות של השכבה במערכת. ילדים מקבלים לכיתה מורים למתמטיקה, מדעים ומולדת, שאינם בהכרח מבינים בלקויות בתקשורת או בהתמודדות עם הפרעות התנהגות, וזה עלול ליצור קשיים. בבית ספר חינוך מיוחד אין מקצועות לימוד מסוג זה, כל המערכת מותאמת לעבודה עם הלקות, וכל מי שבא במגע בעל רקע בנושא.
    לגבי הטיפולים מעבר למורה וסייעות - זה תלוי סל והקצאה בית סיפרית, אין אחידות. יש ילדים שמקבלים טיפול ריגשי או קלינאית וכאלה שלא. ממש תלוי בבית הספר, החלטת המנהלת, כמות כיתות התקשורת בבית הספר (למשל אם פתחו כיתה בכל שכבה, לבית הספר תהיה הקצאת משאבים גדולה יותר, לרוב.
    כמות הילדים בין 5 ל8, בשני סוגי הכיתות. נפרדות ושילוב תלויים בחזון הבית סיפרי ויכולות המורה. לרבו יש פעילויות העשרה משותפות עם כיתות השכבה. ואפילו לפעמים משלבים חלק מהילדים שילוב יחידני למספר שעות שבועיות, מתוך כיתת התקשורת.
    אם כל השמה היא יתרון או חסרון - תלוי בפרופיל של בנך/ בתך, ברמה, ביכולות, בקשיים שהוא/ היא מפגינים.
    אוכל לחשוב איתך יותר אם תפרטי מעט יותר.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התלבטות בין כיתה א תקשורתית לליקוי

    שאול עבדו
    03/05/2016

    דיטה שלום רב יש לנו התלבטות קשה בין כיתה א תקשורתית לבין כיתה עם ליקוי למידה עברנו השבוע ועדת השמה לגבי ביננו דויד 6.4 חודשים דויד הספקטרום מאובחן מגיל 2.5 asd היה בגן אלוטף שנתים ומשם המליצו לנו לגן שפתי ושנתים הוא בגן שפתי הוועדה הייתה חלוקה חלק אמרו כיתה תקשורת וחלק ליקוי למידה מה ההבדל בינהם ומה את ממליצה לנו אנחנו בצומת דרכים מאד משמעותית וההחלטה קשה לנו מאד בתודה ההורים של דויד הנסיך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • כיתת תקשורת או לקויי למידה

    דיטה הוד
    03/05/2016

    שלום להורים של הנסיך,
    שאלה קשה והחלטה קשה. קודם כל נסו לבקר בבית הספר המיועד, לפגוש את המחנכת, היועצת. לשמוע על הרכב הכיתה הצפוי, על פעילות בית הספר להכלה ושילוב של הילדים.
    לפעמים בכיתת ליקויי למידה יש "רב בעייתיים" כלומר קשיים התנהגותיים רגשיים בנוסף ללקות הלמידה. אז מצד אחד עשויים להיות שם פרטנרים עם יכולות תקשורת ומשחק טובות (טובות יותר מאלה של ילדים על הספקטרום), מצד שני, חשיפה לבעיות התנהגות, התמקדות בסוג קשיים שונה מזה הייחודי לספקטרום האוטיסטי ופחות התמחות בבנייה של תלא מדיוק ומותאם.
    בכיתת ASD, רצוי לבדוק מה צפוי להיות ההרכב מבחינת רמת הילדים. לפעמים הרכב הכיתה הוא לכיוון הגבוהים ממש, גאוני מחשבים, לקות שממוקדת בחברתיות ואז רמת הלמידה (חומרים אקדמיים) יחסית גבוהה בכיתה, אני לא יודעת אם זה חסרון או יתרון עבורכם. מה שבטוח הוא שהצוות מבין את הלקות ומאפייניה הייחודיים, יודע איך להתמודד ולקדם שילוב חברתי, לכל הרמות, בתוך הכיתה ואל ילדי השכבה, והלמידה תהיה מותאמת. אני חושבת שגם בכיתה הטרוגנית עם ילדים גבוהים ובתפקוד בינוני נניח, תמיד ימצאו פרטנרים שאפשר לשחק איתם, להתקדם איתם.
    אבל באמת, חשוב שתראו את הדמויות שהולכות לעטוף אתכם ואת דוד פוטנציאלית בשנה הקרובה, ותנו לזה להיות פקטור חשוב, מי יהיו המורה, היועצת והמנהלת, מהי רוח בית הספר ביחס לילדי החינוך המיוחד שמשולבים בו. כל זה חשוב מאוד למה שתכלול השנה הזו עבורו ועבורכם. בהצלחה, ואשמח אם תשתפו במסקנות.
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • דיטה תודה רבה

    שאול עבדו
    03/05/2016

    דיטה תודה רבה על התשובה המהירה אני ואשתי חלוקים היא חושבת על כיתת תקשורת מפני שסל הטיפולים מאד רכב והחשש מכיתת ליקוי למידה מילדים אם הפרעות התנהגות קשות ואלימות ואני חושב על כיתת ליקוי למידה מבחינת שהוא יוכל יותר לתקשר חברתית ולמידה מילדים רגלים כי הוא מאד אוהב לחקות וללמוד דברים חדשים כי הוא מאד צמה לחברים ומבקש תמיד לשחק איתם .שבקשנו בוועדה לדעת באיזה בית ספר או מה ההרכב התלמידים הם לא מוכנים להגיד ולשתף אותנו כי לפי תשובתם זה חסוי ורב לנו הנסתר על הגלוי האם אפשר להתעקש ולבקש מהם שיגידו לנו ? ומה את אומרת שוב על ההתלבטות שלנו ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • בהרבה ערים

    אמא
    23/05/2016

    ילדי כיתת התקשורת משולבים הרבה עם ילדי הכיתה הרגילה.
    אנחנו ירושלמים וכאן יש הרבה שילוב.
    למעשה היום הבן שלי לומד בעיקר בכיתה הרגילה.
    יש לו גם חברים שם.
    החיסרון: מאוד רחוק מהבית ואין לחברים איך להגיע אלינו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה
    יעל
    26/03/2015

    שלום רב,
    בני בן 6, עולה שנה הבאה לכיתה א.
    מטופל כבר כמה שנים אצל קלינאית תקשורת ולאחרונה אחרי אבחון פסיכולוגי , הוגדרה לקות שפתית. אינטליגנציה ממוצעת ומעלה בתחומים מסויימים.
    אני מתלבטת מאוד האם לשלב אותו בבית הספר רגיל ליד הבית, עם שעות תגבור של הוראה מתקנת. או בכיתה שפתית שתפתח בעיר שלנו או עיר סמוכה.

    ברור לי שהוא צריך את הכיתה השפתית ושבכיתה עם 35 ילדים הוא ילך לאיבוד ויהיה מתוסכל אך בכל זאת אני דואגת לפן החברתי שהיום הוא מאוד חזק בו.. יכול להיות שיהיה מתוסכל מהמצב החברתי בכיתה קטנה ומנגד מתחושת הקושי ואי ההצלחה בכיתה רגילה...
    אשמח לעצה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    30/03/2015

    שלום יעל,
    אכן התלבטות לא קלה ואין כאן נכון או לא נכון מוחלט.
    אוסיף משקולת נוספת לטיעונים שלך - בכיתה קטנה אמור להיות צוות שיהיה מחובר לקשיים ויודע לעבוד איתם, ולפיכך חוויית הלמידה אמורה להיות מיטבית יותר. אכן עם פחות תסכולים, הליכה בקצב של הילד.
    בנוסף, אם ההשמה לכיתה היא נקייה עם לקות שפתית ולא רב בעייתיים, אז הפן החברתי לא יהיה במוקד הקושי שלהם, הם ירצו בחברתיות ויהיו עבורו פרטנרים. אמנם פעמים רבות התפתחות חברתית והתפתחות משחק בעיקר, עומדות בקשר עם התפתחות שפתית, כלומר קשיי שפה מנבאים קשיים במשחק, אבל להיות בקבוצת שווים יכול להיות מרגיע, מעניק כוחות, מאפשר מקומות של הצלחה וגאווה.
    לעומת זאת, שילוב הוא מדרבן להצליח, הוא מציב רף סביבתי שצריך לעבוד קשה כדי לעמוד בו, או כדי להתקרב אליו ויכול לדרבן ולהוות גורם מוטיבציה לבנך. בשילוב יחידני על הילד להתאים את עצמו לסביבה ולא הסביבה לילד, אך ישנן התאמות, גם לימודיות וגם מבחינת זמנים, לעיתים אפילו מקצועות, בהם אפשריות הקלות מסוימות. כך שלא בטוח שצפוי תסכול משמעותי, אלא אם קיימת בעיה משמעותית בהבנה. אם זה המצב, אז פעמים רבות, ילד שמצוי בסביבה שמדברת בשפה שאינה מובנת לו, ממש כפי שהיה קורה לי ולך בשיעורי סינית ללא תרגום, מתחיל לפתח בעיות התנהגות, התנהגויות חלימה וניתוק וכד'. זהו מצב מסוכן ושעלול להפחית את ההישגים. מצד שלישי, אם יהיה בשילוב עם סייעת, תוכל להתאים לו תכנים ולעוררו אם ישקע, לתרגם לו מה שאינו מובן ולסייע להצלחה.
    אם כן, החלטה קשה..
    נכון גם להשתמש בועדת ההשמה כדי לשמוע ולהבין יותר על המסגרות הפוטנציאליות ומה דעת המומחים. וגם, נסי לבדוק אפשרות לעשות תצפית או לדבר עם יועצת בבתי הספר הפוטנציאלים. שאלי שאלות ונסי לקבל תשובות למחשבותיך.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה

    יעל
    30/03/2015

    דיטה תודה רבה.
    הגדרת את הדברים בצורה מדויקת וכזאת שמבהירה כמה ההחלטה קשה...
    ברשותך רק 2 שאלות שאולי תדעי לענות לי עליהן:

    1. דברת על כיתה בהשמה נקייה. מנסיונך כמה נפוצה השמה שכזאת ? ואיך אני יכולה לוודא אם אני הולכת לקראת כיתה שכזו, או לא.

    2. דברת על סייעת. האם ילד עם לקות שפתית , זכאי לסייעת ? וכמה סל התגבור הוא גמיש בחינוך רגיל.

    תודה רבה לך!
    יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית. כיתה רגילה או כיתה קטנה - תגובה

    דיטה הוד שיינבלט
    01/04/2015

    הי יעל,
    לצערי אין לי תשובות לגבי שאלותיך הנוספות. מרבית הכיתות שאני שומעת עליהן הן הטרוגניות, כי אין אף פעם 2 ילדים עם אותה הרמה... פעמים רבות יש ילדים שהם גבוהים מדי בתפקוד לכיתה של לקויי תקשורת למשל (אבחון אוטיזם) ולכן יצליחו להכנס לכיתה של לקויי שפה. לפעמים גם יכנסו כאלה שיש להם קשיים בהתנהגות, או ראשוני או מישני לבעיה השפתית.
    אפשר לברר מול יועצות בתי הספר בהם קיימות כיתות, אפשר לנסות לבקש ביקור להתייעצות. כדי להשכיל טרם הועדה. אפשר גם לשאול בועדת ההשמה ה ידוע שצפוי להפתח במחוז שלך.
    וגם לגבי סייעת - ניתנת לילדים משולבים, לא לכיתת חינוך מיוחד. הקצאת השעות היא פונקציה של רמת התפקוד ויש קריטריונים קשוחים לעניין. אני מכירה כמובן את הסל והקריטריונים לילדים עם אוטיזם, לא מכירה עבור ילדים עם לקות שפתית. לפעמים ביטויי הסל הם בשיעורי התגבור או טיפול בתוך בית הספר (למשל שעת טיפול באומנות) ולא בסייעת אישית. את זה אפשר לדעתי לברר בועדה. ואם יש החלטה על שעות שילוב, אזי זו מוכרעת בדיון שבו ההורים לא נוכחים, לרוב.
    מניסיוני.
    בהצלחה,
    דיטה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לקות שפתית

    מיכל 1
    19/03/2016

    יעל שלום
    אני יכולה להבין את ההתלבטות שלך, אני כותבת לך כאן מנקודת מבט של מחנכת בכיתה רגילה, כיתה ב'. אל כיתתי הגיעה בשנה שעברה ילד שהגיע מגן שפתי, אני זוכרת את השיחות שהיו לי עם אמו ועם התלבטותה האם להכניס אותו לכיתה רגילה או לכיתה שפתית, במיוחד אחרי שהגיע מגן שפתי. גם לה כמוך היו חששות, כיצד יראה המעבר מגן קטן ותמיכה רבה לכיתה רגילה? האם ירכוש חברים, האם יוכל לעמוד בלימודים? ואני רוצה לומר לך, שחששותיה התבדו. הילד לומד ככלל הכיתה, מוציא ציונים יפים, נכון שלעיתים הוא זקוק ליותר תמיכה ותשומת לב, הילדים בכיתה מפרגנים ועוזרים לו בכל עת ומבחינה חברתית הילד פורח.
    אני לא מכירה את בניך ואת השיקול האמיתי תצטרכי לעשות לבדך.
    אך אני תקווה שהייתי מעט לעזר.,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום