ערך תזונתי של תמרים - למה כדאי לאכול תמרים?

מחקרים חדשים גילו שלתמרים יכולת להפחית את הסיכון להתפתחות תאים סרטניים במערכת העיכול. אכילתם מפחיתה משמעותית יצירת חומרים רעילים במעי כמו אמוניה שיכולה לגרום להתפתחות תאים סרטניים. מסתבר שהתמר שופע ביתרונות בריאותיים שרבים מאיתנו כלל לא מודעים אליהם. בכתבה הבאה כל היתרונות שבאכילה יומיומית של תמרים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 28/03/2016 |
צפיות: 18,610
דירוג: 4.4 מתוך 10 הצבעות
התקבלו 10 דירוגים בציון ממוצע 4.4 מתוך 5
התמר המצוי הוא ממשפחת הדקליים, הגדל באזורים חמים. התמר הנפוץ ביותר בישראל הוא תמר המג'הול, שמקורו במרוקו. התמר נאכל לרוב יבש והוא מיובש באופן טבעי. ישראל היא היצואנית הגדולה ביותר בעולם של תמרי המג'הול והוא מהווה חלק חשוב מהמטבח הישראלי והמזרח התיכוני. שימושיו במטבח הם רבים, כיוון שהוא מתוק באופן טבעי. מאוזני המן, סירופ סילאן ועד עוגות ותבשילים.

התמרים הם חלק מהנוף הישראלי ורבים מאתנו אוהבים לנשנש תמרים מדי פעם בפעם. אבל מסתבר שיש הרבה דברים שלא ידועים לנו על כוחותיו הבריאותיים של התמר. אכילת יומיומית של תמר יכולה למנוע בצורה ניכרת תופעות כמו עצירות, מחלות לב, דלקות במעי הגס, חמרמורת ואף סרטן המעי הגס.

ערך תזונתי של תמרים

תמרים הם עשירים בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ויטמינים ומינרלים, כמו אשלגן, מגנזיום וויטמין B6. כל אלה הופכים את התמרים למקור בריאותי שופע שיתרונותיו רבים ומגוונים. חשוב לציין שתמרים בעלי ריכוז סוכר (טבעי) גבוה מאוד, של כ – 65 גרם סוכר למאה גרם תמרים. לכן, כדי להפיק את המיטב מיתרונותיו חשוב לצרוך אותו באופן קבוע, אך בכמויות מתונות.

למידע נוסף בנושא, כנסו לפורומים שלנו:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום נטורופתיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תרופות סבתא

סובלים מעצירות? קחו תמר!

הסיבים המסיסים שמצויים בתמרים עוזרים בניקוי הקיבה והמעיים, כמו גם מסייעים לתנועת מעיים תקינה, מה שגורם לתמרים להיות פתרון טבעי לסובלים מעצירות. צריכה קבועה של תמרים מעודדת צמיחת חיידקים טובים במעיים, המאפשרים ספיגה יעילה יותר של חומרים מזינים במזון שחיוניים לגופינו.

לכן, אכילת תמרים היא מומלצת לכל הסובלים מבעיות שונות הקשורות במערכת העיכול, מעצירות, טחורים ועד דלקת במעי הגס. כדי לקבל את המיטב מהתמרים לשיפור מערכת העיכול, כדאי להשרות אותם במים במשך הלילה ולאכול אותם בבוקר.

משפרים את בריאות הלב

מחקרים שנעשו בישראל מצאו שלתמרים יכולת השפעה חיובית ניכרת על בריאות הלב. התמרים הם עשירים בנוגדי חמצון שמסייעים בהפחתת עודפי כולסטרול "רע" מדפני העורקים. אותו כולסטרול אחראי רבות למחלות לב, התקפי לב ואף שבץ מוחי. אכילת תמרים פעמיים בשבוע יכולה לסייע בשיפור בריאות הלב.

מקור אנרגיה טבעי

לוח זמנים העמוס של ימינו יכול לגרום לעייפות באמצע יום עבודה, בדיוק כשאנחנו זקוקים לאנרגיה. לרוב אנחנו פונים לחטיפי אנרגיה שמכילים רכיבים אחרים כמו שומנים וסוכרים מעובדים או למשקאות אנרגיה מכילים חומרים כימיים שונים ורמות גבוהות מאוד של קפאין. אז במקום לפנות למזונות מעובדים, אפשר לקבל את אותה מנת אנרגיה באופן טבעי לגמרי.

בתמרים ריכוז גבוה של סוכרים טבעיים כמו סוכרוז, גלוקוז ופרוקטוז. התוצאה היא, אנרגיה טבעית זמינה, ממש כמו פחית של משקה אנרגיה. פעם הבאה שתצאו לעבודה, קחו אתכם מעט תמרים בתור נשנוש של אחר הצהריים כשאתם מתחילים להרגיש מנומנמים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:
פירות יבשים ושמירת משקל
פירות יבשים יעשו פלאים לעור שלך
ה"תמרים ממדבר יהודה" חוזרים לחיים
הכל על אגוזים (או, למה אגוזים בריאים)
לא רק מעמולים - קינוחים עם תמרים

אחרי לילה של שתייה

חמרמורת, או בסלנג הידוע "הנגאובר", יכול הרבה פעמים לרתק אותנו למיטה במשך ימים. סימפטומים כמו תחושה של התייבשות, כאבי ראש חזקים מנשוא, כאבי בטן ובחילות מאלצים אותנו לחפש אחר תרופות סבתא שיגאלו אותנו מהייסורים שאחרי שתיית אלכוהול מופרזת. לא הרבה יודעים שגם תמרים יכולים לעזור במקרים אלו. התמרים לא רק מעודדים פיכחות, אלא גם אכילתם בבוקר שלמחרת יכולה למנוע חמרמורת. הקפידו להשרות אותם במים למשך הלילה, לתוצאות יעילות יותר.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר