גיל המעבר: מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?

גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 433
גיל המעבר הוא חלק טבעי ממחזור החיים של הנשים, הוא מתרחש בסביבות גיל ה-50 כאשר חלה ירידה בייצור האסטרוגן והפרוגסטרון, ההורמונים הנשיים אשר אחראים על פוריות האישה. גיל המעבר הוא אינו מחלה, אבל החוסר ההורמונלי גורר איתו תופעות פיזיולוגיות אשר משפיעות על איכות החיים.

התופעה השכיחה ביותר של גיל המעבר היא גלי החום, אך ישנן תופעות נוספות הן פיזיולוגיות והן מנטאליות וחלקן קשורות לתפקוד המיני. חלק מהתסמינים של גיל המעבר הם מיגרנות, אוסטאופורוזיס, כאבי בטן וחוסר נוחות במערכת העיכול, צריבה במערכת השתן, כאבים בשדיים, הפרעות שינה, יובש בנרתיק, כאבי פרקים, דיכאון, ירידה בחשק המיני, אובדן זיכרון וקשיי ריכוז, עלייה במשקל, מחלות דם והפרעות בשיווי המשקל. על אף שאי אפשר למנוע את גיל הבלות, ניתן לשלוט בסימפטומים השונים שהוא מביא עמו בעזרת שמירה על אורח חיים בריא.

יש לכם שאלות על גיל המעבר? המומחים מחכים לכם:
פורום כושר גופני
פורום גיל המעבר
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום פוריות רפואה סינית
פורום מיניות האישה, מין נשי

תזונה נכונה מסייעת בגיל המעבר

המחסור באסטרוגן גורם לעלייה במשקל ושומן גוף מיותר מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב ובסוכרת. שמירה על משקל גוף תקין ואכילה מסודרת של אוכל בריא יכולים למנוע את ההשמנה. נשים בגיל המעבר צריכות להיות קשובות לגוף שלהן ולזהות מתי הן באמת רעבות ולאכול בצורה מאוזנת מאכלים כמו ירקות, פירות ומוצרים מחיטה מלאה. יש להימנע ככל הניתן ממאכלים המאכילים שומן טרנס, סוכרים ומלחים.

נוסף על שמירה על המשקל, הימנעות ממאכלים עתירי סוכר מסייעת לשמירה על מצב רוח מאוזן ולהפחתה של מצבי רוח משתנים האופייניים לגיל המעבר. ישנם ויטמינים ותוספי מזון, כמו ויטמין D וסידן אשר עוזרים לשמור על רמת גלוקוז תקינה בדם.

פעילות גופנית מפחיתה את התסמינים של גיל המעבר

שמירה על כושר גופני ועל פעילות פיזית חשובה בכל גיל, אך היא הכרחית בזמן גיל המעבר. ספורט ופעילות גופנית מקלים על גלי החום, מווסתים את מצב הרוח ושומרים על המשקל. על נשים בגיל המעבר להשתתף בפעילות גופנית אירובית באופן קבוע כשהמינון האידיאלי הוא 150 דקות בשבוע. כמו כן, אימוני כוח, כמו יוגה והרמת משקולות מחזקים את העצמות ומונעים אוסטאופורוזיס אשר נפוץ בקרב נשים בגיל המעבר.

עם השתנות רמת ההורמונים שבגוף משתנים גם הרגלי השינה והגוף מתעייף מהר יותר מהרגיל. לכן נשים בגיל המעבר צריכות להקפיד על הרגלים מסוימים שיבטיחו שנת לילה איכותית.
מספר שעות השינה המומלץ לאדם המבוגר הוא בין 7 ל-8 שעות, אך נשים רבות בגיל המעבר מתקשות להירדם או שהן מתעוררות באמצע הלילה והן אינן ישנות די שעות. כדי להירדם ביתר קלות יש להתאמן במהלך היום, להימנע משתיית קפה בשעות הערב ולהיכנס למיטה בשעה קבועה. שיטות הרפיה, כמו נשימות עמוקות ומדיטציה יכולות לעזור גם כן. נשים הסובלות מגלי חום יכולות לישון בחדר ממוזג, ללבוש בגדים מבד נושם כמו כותנה ולשים כוס מים ליד המיטה.

רוצים לדעת עוד על גיל המעבר? קראו גם:
גלי חום בגיל המעבר? צאי לרוץ
איזה מאכלים מקלים על תסמיני גיל המעבר?
דיכאון בגיל המעבר: כל הסיבות והטיפולים
יובש בנרתיק – תסמינים ושיטות טיפול
איך גברים חווים את גיל המעבר?

שמירה על לחץ דם תקין בגיל המעבר

רמת האסטרוגן הנמוכה אצל נשים בגיל המעבר מעלה את הסיכויים שלהן לסבול מיתר לחץ דם ולחלות במחלות לב, לכן עליהן לבדוק את לחץ הדם שלהן באופן תדיר. נשים שיש להן נטייה ללחץ דם גבוה צריכות לפנות לרופא לטיפול מתאים שיכול לכלול שינויים בהרגלי התזונה או תרופות וויטמינים. אכילה מסודרת והקפדה על פעילות גופנית מונעות את עליית לחץ הדם.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 20
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 116
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 62
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 253
אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 175
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד
פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 349
פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2017 |
צפיות: 505
כמון הוא יותר מרק תבלין להוספת טעם, יש לו רכיבים בריאותיים רבים והוא יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לניקוי מערכת הנשימה ולמניעת אנמיה
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 1,739
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד
נשנושים בריאים להרגעת הרעב
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2017 |
צפיות: 523
לשמור על המשקל זה לא דבר קל, בעיקר כשהבטן מאותת שהגיע הזמן לנשנוש קטן. כדי למנוע את התקפות הרעב אפשר לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל, לאכול אגוזים בצהריים ולהתענג על אבוקדו בערב
קרא עוד
מאכלי קיץ להורדת הנפיחות בבטן
מאת מערכת BeOK
| 07/06/2017 |
צפיות: 630
בטן נפוחה גורמת לכבדות ולתחושת אי נעימות. כדי להקל על ההרגשה ולמנוע התייבשות אפשר לאכול אבוקדו, לנשנש אבטיח ולהתענג על פירות יער
קרא עוד