גיל המעבר: מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?

גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 490
גיל המעבר הוא חלק טבעי ממחזור החיים של הנשים, הוא מתרחש בסביבות גיל ה-50 כאשר חלה ירידה בייצור האסטרוגן והפרוגסטרון, ההורמונים הנשיים אשר אחראים על פוריות האישה. גיל המעבר הוא אינו מחלה, אבל החוסר ההורמונלי גורר איתו תופעות פיזיולוגיות אשר משפיעות על איכות החיים.

התופעה השכיחה ביותר של גיל המעבר היא גלי החום, אך ישנן תופעות נוספות הן פיזיולוגיות והן מנטאליות וחלקן קשורות לתפקוד המיני. חלק מהתסמינים של גיל המעבר הם מיגרנות, אוסטאופורוזיס, כאבי בטן וחוסר נוחות במערכת העיכול, צריבה במערכת השתן, כאבים בשדיים, הפרעות שינה, יובש בנרתיק, כאבי פרקים, דיכאון, ירידה בחשק המיני, אובדן זיכרון וקשיי ריכוז, עלייה במשקל, מחלות דם והפרעות בשיווי המשקל. על אף שאי אפשר למנוע את גיל הבלות, ניתן לשלוט בסימפטומים השונים שהוא מביא עמו בעזרת שמירה על אורח חיים בריא.

יש לכם שאלות על גיל המעבר? המומחים מחכים לכם:
פורום כושר גופני
פורום גיל המעבר
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום פוריות רפואה סינית
פורום מיניות האישה, מין נשי

תזונה נכונה מסייעת בגיל המעבר

המחסור באסטרוגן גורם לעלייה במשקל ושומן גוף מיותר מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב ובסוכרת. שמירה על משקל גוף תקין ואכילה מסודרת של אוכל בריא יכולים למנוע את ההשמנה. נשים בגיל המעבר צריכות להיות קשובות לגוף שלהן ולזהות מתי הן באמת רעבות ולאכול בצורה מאוזנת מאכלים כמו ירקות, פירות ומוצרים מחיטה מלאה. יש להימנע ככל הניתן ממאכלים המאכילים שומן טרנס, סוכרים ומלחים.

נוסף על שמירה על המשקל, הימנעות ממאכלים עתירי סוכר מסייעת לשמירה על מצב רוח מאוזן ולהפחתה של מצבי רוח משתנים האופייניים לגיל המעבר. ישנם ויטמינים ותוספי מזון, כמו ויטמין D וסידן אשר עוזרים לשמור על רמת גלוקוז תקינה בדם.

פעילות גופנית מפחיתה את התסמינים של גיל המעבר

שמירה על כושר גופני ועל פעילות פיזית חשובה בכל גיל, אך היא הכרחית בזמן גיל המעבר. ספורט ופעילות גופנית מקלים על גלי החום, מווסתים את מצב הרוח ושומרים על המשקל. על נשים בגיל המעבר להשתתף בפעילות גופנית אירובית באופן קבוע כשהמינון האידיאלי הוא 150 דקות בשבוע. כמו כן, אימוני כוח, כמו יוגה והרמת משקולות מחזקים את העצמות ומונעים אוסטאופורוזיס אשר נפוץ בקרב נשים בגיל המעבר.

עם השתנות רמת ההורמונים שבגוף משתנים גם הרגלי השינה והגוף מתעייף מהר יותר מהרגיל. לכן נשים בגיל המעבר צריכות להקפיד על הרגלים מסוימים שיבטיחו שנת לילה איכותית.
מספר שעות השינה המומלץ לאדם המבוגר הוא בין 7 ל-8 שעות, אך נשים רבות בגיל המעבר מתקשות להירדם או שהן מתעוררות באמצע הלילה והן אינן ישנות די שעות. כדי להירדם ביתר קלות יש להתאמן במהלך היום, להימנע משתיית קפה בשעות הערב ולהיכנס למיטה בשעה קבועה. שיטות הרפיה, כמו נשימות עמוקות ומדיטציה יכולות לעזור גם כן. נשים הסובלות מגלי חום יכולות לישון בחדר ממוזג, ללבוש בגדים מבד נושם כמו כותנה ולשים כוס מים ליד המיטה.

רוצים לדעת עוד על גיל המעבר? קראו גם:
גלי חום בגיל המעבר? צאי לרוץ
איזה מאכלים מקלים על תסמיני גיל המעבר?
דיכאון בגיל המעבר: כל הסיבות והטיפולים
יובש בנרתיק – תסמינים ושיטות טיפול
איך גברים חווים את גיל המעבר?

שמירה על לחץ דם תקין בגיל המעבר

רמת האסטרוגן הנמוכה אצל נשים בגיל המעבר מעלה את הסיכויים שלהן לסבול מיתר לחץ דם ולחלות במחלות לב, לכן עליהן לבדוק את לחץ הדם שלהן באופן תדיר. נשים שיש להן נטייה ללחץ דם גבוה צריכות לפנות לרופא לטיפול מתאים שיכול לכלול שינויים בהרגלי התזונה או תרופות וויטמינים. אכילה מסודרת והקפדה על פעילות גופנית מונעות את עליית לחץ הדם.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תזונה נכונה לילד הדעתן
| 17/04/2018 |
צפיות: 162
זמן, אנרגיה ומאבקי כוחות עם הילדים, כל אלה יכולים להוביל לפשרות על התזונה של כלל בני המשפחה ושל הילד בפרט. בעזרת כמה כללים פשוטים אפשר לשמור על תפריט מסודר ובריא החיוני לבריאות הילד
קרא עוד
איך לעבור את הפסח בלי לעלות במשקל?
| 21/03/2018 |
צפיות: 401
חגים בכלל ופסח בפרט הם האתגר הקשה ביותר של שומרי הדיאטה, אך באכילה חכמה אפשר ליהנות ממאכלי החג ולא לעלות במשקל
קרא עוד
השמנת ילדים: כיצד להתנהל נכון עם ילדים עם עודף משקל?
| 07/03/2018 |
צפיות: 173
תרבות השפע מביאה עמה בעיות אכילה ויותר ויותר ילדים סובלים מעודף משקל. המשימה לדבוק בדיאטה מוטלת על כל המשפחה ולא רק על הילד
קרא עוד
לא ייאמן, אבל גם יבשת אפריקה משמינה
| 19/02/2018 |
צפיות: 194
בעיית ההשמנה החולנית אינה מטרידה את העולם המערבי בלבד, השפע הגיע לאפריקה ואיתו גם המחירים הזולים של המזון התעשייתי והעלייה במשקל של האוכלוסייה המקומית
קרא עוד
תזונה וסוג דם
| 31/01/2018 |
צפיות: 735
סוג הדם משפיע על הבריאות ועל הנטייה למחלות של כל אדם, תזונה המותאמת לסוג הדם יכולה לחזק את הגוף ולהפחית את הסיכויים לחלות במחלות
קרא עוד
מדוע הדיאטה שוב נכשלה וכיצד להצליח להוריד במשקל?
| 21/01/2018 |
צפיות: 561
רוב הדיאטות מועדות לכישלון. יש לכך סיבות רבות, חלקן קשורות לתפריט עצמו וחלקן למי שמנסה לרדת במשקל. בחירה בדיאטה מתאימה תעזור לנצח את הסטטיסטיקה
קרא עוד
דיאטה קטוגנית: המדריך למתחילים
מאת מערכת BeOK
| 16/01/2018 |
צפיות: 436
דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומנים שנוסף לירידה במשקל יש לה יתרונות בריאותיים רבים והיא מסייעת במניעה של סרטן, מגנה על מערכת הלב ומעכבת אלצהיימר
קרא עוד
עושים סדר בבלגן הפחמימתי
| 07/01/2018 |
צפיות: 705
"הורדתי לגמרי את הפחמימות מהתזונה" או "האם כדאי להוריד לגמרי את הפחמימות מהתפריט שלי?"
קרא עוד
דיאטה טבעונית להורדה במשקל – האם זה באמת עובד?
מאת מערכת BeOK
| 18/12/2017 |
צפיות: 436
טבעונות יכולה להיות יותר מאידיאולוגיה והקפדה על תזונה טבעונית מסודרת יכולה לסייע בהורדה במשקל
קרא עוד
לקראת חנוכה – על שמנים ושומנים
| 26/11/2017 |
צפיות: 390
ישנם סוגים שונים של שמנים ושל שומנים. לקראת חג האור והשמן כדאי לעשות סדר במושגים
קרא עוד