גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?

גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 290
גיל המעבר הוא חלק טבעי ממחזור החיים של הנשים, הוא מתרחש בסביבות גיל ה-50 כאשר חלה ירידה בייצור האסטרוגן והפרוגסטרון, ההורמונים הנשיים אשר אחראים על פוריות האישה. גיל המעבר הוא אינו מחלה, אבל החוסר ההורמונלי גורר איתו תופעות פיזיולוגיות אשר משפיעות על איכות החיים.

התופעה השכיחה ביותר של גיל המעבר היא גלי החום, אך ישנן תופעות נוספות הן פיזיולוגיות והן מנטאליות וחלקן קשורות לתפקוד המיני. חלק מהתסמינים של גיל המעבר הם מיגרנות, אוסטאופורוזיס, כאבי בטן וחוסר נוחות במערכת העיכול, צריבה במערכת השתן, כאבים בשדיים, הפרעות שינה, יובש בנרתיק, כאבי פרקים, דיכאון, ירידה בחשק המיני, אובדן זיכרון וקשיי ריכוז, עלייה במשקל, מחלות דם והפרעות בשיווי המשקל. על אף שאי אפשר למנוע את גיל הבלות, ניתן לשלוט בסימפטומים השונים שהוא מביא עמו בעזרת שמירה על אורח חיים בריא.

יש לכם שאלות על גיל המעבר? המומחים מחכים לכם:
פורום כושר גופני
פורום גיל המעבר
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום פוריות רפואה סינית
פורום מיניות האישה, מין נשי

תזונה נכונה מסייעת בגיל המעבר

המחסור באסטרוגן גורם לעלייה במשקל ושומן גוף מיותר מעלה את הסיכון לחלות במחלות לב ובסוכרת. שמירה על משקל גוף תקין ואכילה מסודרת של אוכל בריא יכולים למנוע את ההשמנה. נשים בגיל המעבר צריכות להיות קשובות לגוף שלהן ולזהות מתי הן באמת רעבות ולאכול בצורה מאוזנת מאכלים כמו ירקות, פירות ומוצרים מחיטה מלאה. יש להימנע ככל הניתן ממאכלים המאכילים שומן טרנס, סוכרים ומלחים.

נוסף על שמירה על המשקל, הימנעות ממאכלים עתירי סוכר מסייעת לשמירה על מצב רוח מאוזן ולהפחתה של מצבי רוח משתנים האופייניים לגיל המעבר. ישנם ויטמינים ותוספי מזון, כמו ויטמין D וסידן אשר עוזרים לשמור על רמת גלוקוז תקינה בדם.

פעילות גופנית מפחיתה את התסמינים של גיל המעבר

שמירה על כושר גופני ועל פעילות פיזית חשובה בכל גיל, אך היא הכרחית בזמן גיל המעבר. ספורט ופעילות גופנית מקלים על גלי החום, מווסתים את מצב הרוח ושומרים על המשקל. על נשים בגיל המעבר להשתתף בפעילות גופנית אירובית באופן קבוע כשהמינון האידיאלי הוא 150 דקות בשבוע. כמו כן, אימוני כוח, כמו יוגה והרמת משקולות מחזקים את העצמות ומונעים אוסטאופורוזיס אשר נפוץ בקרב נשים בגיל המעבר.

עם השתנות רמת ההורמונים שבגוף משתנים גם הרגלי השינה והגוף מתעייף מהר יותר מהרגיל. לכן נשים בגיל המעבר צריכות להקפיד על הרגלים מסוימים שיבטיחו שנת לילה איכותית.
מספר שעות השינה המומלץ לאדם המבוגר הוא בין 7 ל-8 שעות, אך נשים רבות בגיל המעבר מתקשות להירדם או שהן מתעוררות באמצע הלילה והן אינן ישנות די שעות. כדי להירדם ביתר קלות יש להתאמן במהלך היום, להימנע משתיית קפה בשעות הערב ולהיכנס למיטה בשעה קבועה. שיטות הרפיה, כמו נשימות עמוקות ומדיטציה יכולות לעזור גם כן. נשים הסובלות מגלי חום יכולות לישון בחדר ממוזג, ללבוש בגדים מבד נושם כמו כותנה ולשים כוס מים ליד המיטה.

רוצים לדעת עוד על גיל המעבר? קראו גם:
גלי חום בגיל המעבר? צאי לרוץ
איזה מאכלים מקלים על תסמיני גיל המעבר?
דיכאון בגיל המעבר: כל הסיבות והטיפולים
יובש בנרתיק – תסמינים ושיטות טיפול
איך גברים חווים את גיל המעבר?

שמירה על לחץ דם תקין בגיל המעבר

רמת האסטרוגן הנמוכה אצל נשים בגיל המעבר מעלה את הסיכויים שלהן לסבול מיתר לחץ דם ולחלות במחלות לב, לכן עליהן לבדוק את לחץ הדם שלהן באופן תדיר. נשים שיש להן נטייה ללחץ דם גבוה צריכות לפנות לרופא לטיפול מתאים שיכול לכלול שינויים בהרגלי התזונה או תרופות וויטמינים. אכילה מסודרת והקפדה על פעילות גופנית מונעות את עליית לחץ הדם.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 51
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד – מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 138
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 540
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 445
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 317
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 585
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 285
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 801
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד