מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?

אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 817
לא משנה מה נעשה וכמה נרצה, תהליך ההזדקנות הוא בלתי נמנע. אך בכל זאת ישנם כל מיני סודות שיכולים לעכב את התהליך ולגרום לגוף להרגיש צעיר ורענן. כדי להימנע מהזדקנות מוקדמת של הגוף יש להבין מהם גורמי הסיכון שעומדים מאחורי ההזדקנות.

גוף האדם מזדקן בהרבה דרכים שונות, וככל שמתבגרים שמים לב לשינויים שחלים בו. השינויים באים לידי ביטוי בכלל האיברים, כמו בריאות העור, שינויים בצורת הגוף, ביכולת הגמישות וביכולת התנועה, שינויים בראייה, חוסר איזון הורמונלי, יעילות העיכול, צפיפות העצמות, כוח סיבולת ועוד.

ישנן שפע של דיאטות שמבטיחות החייאה מחדש של הגוף ושל המוח, אך למעשה הדרך הטובה ביותר להישאר צעיר היא להימנע מגורמים מזיקים, כמו טבק וחשיפה לכימיקליים שונים ולשמור על תזונה נכונה כבר מגיל צעיר. לשם כך יש כמה סוגי מזון שנמצאו כי הם היעילים ביותר לעיכוב תהליך ההזדקנות.

יש לכם שאלות? התייעצו עם המומחים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום תזונה קלינית

בצל לתקינות מערכת העיכול

גרגרי יער הם אחד הדברים הראשונים שיש להוסיף לתזונה היומית כדי לשמור על גוף צעיר. אוכמניות ידועות בתור "מזון על", אך למעשה בכל סוגי הגרגרים יש ריכוז גבוה של ויטמינים ושל מינרלים וכן שפע של נוגדי חמצון אשר מגנים על התאים מפני הנזקים שגורמים רדיקלים חופשיים. אחד הגורמים המזיקים ביותר לתאי הגוף שגורמים להזדקנות מוקדמת הם הרדיקלים החופשיים, אך הפיטונוטריאנטים, הטאנין ושאר התרכובות הטבעיות שיש בגרגרי היער מונעים את ההיווצרות שלהם מלכתחילה.

בצל הוא ירק ששומר על מערכת העיכול ועל התפקוד התקין של הקיבה. ככל שמתבגרים יש להזין את הגוף בכמה שיותר חומרים מזינים, והקיבה אשר אחראית על פירוק אותם החומרים מתקשה לעשות זאת כאשר היא מלאה בחיידקים ובזיהומים וכשיש אולקוס. בבצל יש כמה מרכיבים פעילים אשר משפרים את התפקוד של מערכת העיכול ומונעים את ההזדקנות שלה.

האיבר החשוב ביותר בגוף שיש לשמור על הבריאות שלו הוא הלב, זאת משום שללב יש תפקידים רבים והוא אחראי על חילוף החומרים, על רמת האנרגיה, על כוח הסיבולת ועוד. דגים מסוימים, כמו טונה וסלמון עשירים באומגה 3 אשר חיונית לשמירה על כמויות תקינות של כולסטרול בגוף וכך למעשה הם שומרים על בריאות הלב וכלי הדם.

שוקולד מריר מגן על העור

אף על פי שלא כולם אוהבים אותה, שעועית יכולה לסייע רבות בעיכוב הזדקנות הגוף. שעועית עשירה בסיבים ובמינרלים ולכן היא מסייעת בספיגה של חומרים מזינים. כמו כן, שעועית מונעת תחושת נפיחות ועצירות והיא מסייעת להקל על התכווצויות של הבטן. נוסף על כך, שעועית מפחיתה את כמויות הכולסטרול הרע שבגוף ומכיוון שהיא עתירה בברזל, באשלג ובוויטמין B היא משפרת את תהליך העיכול ומונעת יתר לחץ דם.

אנשים רבים חושבים שאכילת שוקולד היא חטא, אך למעשה שוקולד מריר נחשב דווקא למזון על, זאת משום שיש בו הרבה פלבונואידים אשר מגנים על העור מפני קרינת UV. חשיפת העור לשמש מאיצה את תהליך ההזדקנות שלו, אך הפלבונואידים המצויים בשוקולד המריר מפחיתים את הנזק שהקרינה גורמת לעור.

ברוקולי מונע סרטן

ירקות מסוגים שונים יעילים נגד הזדקנות של הגוף, אך הברוקולי ועלים ירוקים אחרים בולטים מעל כולם. ברוקולי עשיר בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון אך גם ברכיבים נוגדי סרטן. נמצא כי צריכה קבועה של ברוקולי יכולה למנוע סוגים שונים של סרטן, כמו סרטן הריאות וסרטן הקיבה. כמו כן, הירק יעיל גם במניעה של התפשטות הגידול כאשר הוא כבר קיים.

אליצין היא התרכובת אשר מקנה לשום את הריח ואת הטעם שלו, אך היא גם מאיצה את הפעילות של מערכת החיסון ומגנה על הגוף מפני מחלות כרוניות שונות. לכן השום יעיל במיוחד נגד דלקות ואפילו נגד סרטן.

אולי יעניין אתכם גם:
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאכלי קיץ להורדת הנפיחות בבטן
נשנושים בריאים להרגעת הרעב
כיצד למנוע טרשת עורקים בדרכים טבעיות?

תוספת נוספת שיכולה לשמור על הגוף מפני נזקי הזקנה היא אגוזים. אגוז על סוגיו השונים, כמו אגוזי מלך ואגוזי קשיו, מכילים כמות גדולה של שומנים טובים והם גם עשירים במינרלים ובוויטמינים כמו סידן, אשלגן, ויטמין E וחלבונים אשר משפיעים על לחץ הדם, על החוזק של העצמות ועל גדילה ושיקום של רקמות ותאים בגוף.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

נטייה להשמנה: כיצד לנצח את הגנטיקה?
| 11/07/2018 |
צפיות: 109
עודף משקל יכול לגרום לתחושת מסכנות וקיפוח, בעיקר אם הוא נובע מנטייה להשמנה, אך התגברות על תחושות אלה ושינוי הגישה הם המפתח לדיאטה מוצלחת
קרא עוד
התחלת דיאטה? כל מה שחשוב בהליך הירידה במשקל
| 25/06/2018 |
צפיות: 381
אי אפשר להוריד במשקל ללא מאמץ, אך בשמירה על כמה כללים אפשר להקל על ההליך ואפילו ליהנות ממנו
קרא עוד
תזונה וגיל המעבר: כיצד מזון משפיע על גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 07/06/2018 |
צפיות: 434
גיל המעבר הוא תקופה בלתי נמנעת שעוברת כל אישה, אך חוקרים מצאו כי מאכלים מסוימים יכולים לעכב אותו בעוד מאכלים אחרים יכולים לגרום להקדמה שלו
קרא עוד
תזונה צמחונית לילדים
| 24/05/2018 |
צפיות: 326
תזונה בריאה לילד צמחוני לא צריכה להיות מטלה קשה מדי, הקפדה על כמה כללים פשוטים תקנה נחת להורה המודאג
קרא עוד
הרעלת חלבון: נזקים בריאותיים של עודף חלבון
מאת מערכת BeOK
| 14/05/2018 |
צפיות: 498
חלבון הוא רכיב תזונתי אשר הכרחי לתפקוד הגוף. עם זאת, כמות יתרה של חלבון בשילוב מיעוט של פחמימות ושל שומנים עלול להוביל להרעלת חלבון
קרא עוד
לאכול פסטה ולשמור על המשקל
מאת מערכת BeOK
| 03/05/2018 |
צפיות: 508
דיאטה ושמירה על המשקל אינן בהכרח אומרת להפסיק לאכול את כל המאכלים האהובים, בשמירה על כמה כללים אפשר להפוך פסטה למזון על ולשלב אותה בתפריט
קרא עוד
תזונה נכונה לילד הדעתן
| 17/04/2018 |
צפיות: 549
זמן, אנרגיה ומאבקי כוחות עם הילדים, כל אלה יכולים להוביל לפשרות על התזונה של כלל בני המשפחה ושל הילד בפרט. בעזרת כמה כללים פשוטים אפשר לשמור על תפריט מסודר ובריא החיוני לבריאות הילד
קרא עוד
איך לעבור את הפסח בלי לעלות במשקל?
| 21/03/2018 |
צפיות: 493
חגים בכלל ופסח בפרט הם האתגר הקשה ביותר של שומרי הדיאטה, אך באכילה חכמה אפשר ליהנות ממאכלי החג ולא לעלות במשקל
קרא עוד
השמנת ילדים: כיצד להתנהל נכון עם ילדים עם עודף משקל?
| 07/03/2018 |
צפיות: 386
תרבות השפע מביאה עמה בעיות אכילה ויותר ויותר ילדים סובלים מעודף משקל. המשימה לדבוק בדיאטה מוטלת על כל המשפחה ולא רק על הילד
קרא עוד
לא ייאמן, אבל גם יבשת אפריקה משמינה
| 19/02/2018 |
צפיות: 283
בעיית ההשמנה החולנית אינה מטרידה את העולם המערבי בלבד, השפע הגיע לאפריקה ואיתו גם המחירים הזולים של המזון התעשייתי והעלייה במשקל של האוכלוסייה המקומית
קרא עוד