מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?

אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 474
לא משנה מה נעשה וכמה נרצה, תהליך ההזדקנות הוא בלתי נמנע. אך בכל זאת ישנם כל מיני סודות שיכולים לעכב את התהליך ולגרום לגוף להרגיש צעיר ורענן. כדי להימנע מהזדקנות מוקדמת של הגוף יש להבין מהם גורמי הסיכון שעומדים מאחורי ההזדקנות.

גוף האדם מזדקן בהרבה דרכים שונות, וככל שמתבגרים שמים לב לשינויים שחלים בו. השינויים באים לידי ביטוי בכלל האיברים, כמו בריאות העור, שינויים בצורת הגוף, ביכולת הגמישות וביכולת התנועה, שינויים בראייה, חוסר איזון הורמונלי, יעילות העיכול, צפיפות העצמות, כוח סיבולת ועוד.

ישנן שפע של דיאטות שמבטיחות החייאה מחדש של הגוף ושל המוח, אך למעשה הדרך הטובה ביותר להישאר צעיר היא להימנע מגורמים מזיקים, כמו טבק וחשיפה לכימיקליים שונים ולשמור על תזונה נכונה כבר מגיל צעיר. לשם כך יש כמה סוגי מזון שנמצאו כי הם היעילים ביותר לעיכוב תהליך ההזדקנות.

יש לכם שאלות? התייעצו עם המומחים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום תזונה קלינית

בצל לתקינות מערכת העיכול

גרגרי יער הם אחד הדברים הראשונים שיש להוסיף לתזונה היומית כדי לשמור על גוף צעיר. אוכמניות ידועות בתור "מזון על", אך למעשה בכל סוגי הגרגרים יש ריכוז גבוה של ויטמינים ושל מינרלים וכן שפע של נוגדי חמצון אשר מגנים על התאים מפני הנזקים שגורמים רדיקלים חופשיים. אחד הגורמים המזיקים ביותר לתאי הגוף שגורמים להזדקנות מוקדמת הם הרדיקלים החופשיים, אך הפיטונוטריאנטים, הטאנין ושאר התרכובות הטבעיות שיש בגרגרי היער מונעים את ההיווצרות שלהם מלכתחילה.

בצל הוא ירק ששומר על מערכת העיכול ועל התפקוד התקין של הקיבה. ככל שמתבגרים יש להזין את הגוף בכמה שיותר חומרים מזינים, והקיבה אשר אחראית על פירוק אותם החומרים מתקשה לעשות זאת כאשר היא מלאה בחיידקים ובזיהומים וכשיש אולקוס. בבצל יש כמה מרכיבים פעילים אשר משפרים את התפקוד של מערכת העיכול ומונעים את ההזדקנות שלה.

האיבר החשוב ביותר בגוף שיש לשמור על הבריאות שלו הוא הלב, זאת משום שללב יש תפקידים רבים והוא אחראי על חילוף החומרים, על רמת האנרגיה, על כוח הסיבולת ועוד. דגים מסוימים, כמו טונה וסלמון עשירים באומגה 3 אשר חיונית לשמירה על כמויות תקינות של כולסטרול בגוף וכך למעשה הם שומרים על בריאות הלב וכלי הדם.

שוקולד מריר מגן על העור

אף על פי שלא כולם אוהבים אותה, שעועית יכולה לסייע רבות בעיכוב הזדקנות הגוף. שעועית עשירה בסיבים ובמינרלים ולכן היא מסייעת בספיגה של חומרים מזינים. כמו כן, שעועית מונעת תחושת נפיחות ועצירות והיא מסייעת להקל על התכווצויות של הבטן. נוסף על כך, שעועית מפחיתה את כמויות הכולסטרול הרע שבגוף ומכיוון שהיא עתירה בברזל, באשלג ובוויטמין B היא משפרת את תהליך העיכול ומונעת יתר לחץ דם.

אנשים רבים חושבים שאכילת שוקולד היא חטא, אך למעשה שוקולד מריר נחשב דווקא למזון על, זאת משום שיש בו הרבה פלבונואידים אשר מגנים על העור מפני קרינת UV. חשיפת העור לשמש מאיצה את תהליך ההזדקנות שלו, אך הפלבונואידים המצויים בשוקולד המריר מפחיתים את הנזק שהקרינה גורמת לעור.

ברוקולי מונע סרטן

ירקות מסוגים שונים יעילים נגד הזדקנות של הגוף, אך הברוקולי ועלים ירוקים אחרים בולטים מעל כולם. ברוקולי עשיר בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון אך גם ברכיבים נוגדי סרטן. נמצא כי צריכה קבועה של ברוקולי יכולה למנוע סוגים שונים של סרטן, כמו סרטן הריאות וסרטן הקיבה. כמו כן, הירק יעיל גם במניעה של התפשטות הגידול כאשר הוא כבר קיים.

אליצין היא התרכובת אשר מקנה לשום את הריח ואת הטעם שלו, אך היא גם מאיצה את הפעילות של מערכת החיסון ומגנה על הגוף מפני מחלות כרוניות שונות. לכן השום יעיל במיוחד נגד דלקות ואפילו נגד סרטן.

אולי יעניין אתכם גם:
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאכלי קיץ להורדת הנפיחות בבטן
נשנושים בריאים להרגעת הרעב
כיצד למנוע טרשת עורקים בדרכים טבעיות?

תוספת נוספת שיכולה לשמור על הגוף מפני נזקי הזקנה היא אגוזים. אגוז על סוגיו השונים, כמו אגוזי מלך ואגוזי קשיו, מכילים כמות גדולה של שומנים טובים והם גם עשירים במינרלים ובוויטמינים כמו סידן, אשלגן, ויטמין E וחלבונים אשר משפיעים על לחץ הדם, על החוזק של העצמות ועל גדילה ושיקום של רקמות ותאים בגוף.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 226
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 376
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 342
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 327
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 254
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 265
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד
פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 491
פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2017 |
צפיות: 670
כמון הוא יותר מרק תבלין להוספת טעם, יש לו רכיבים בריאותיים רבים והוא יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לניקוי מערכת הנשימה ולמניעת אנמיה
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 2,005
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד
נשנושים בריאים להרגעת הרעב
מאת מערכת BeOK
| 13/06/2017 |
צפיות: 635
לשמור על המשקל זה לא דבר קל, בעיקר כשהבטן מאותת שהגיע הזמן לנשנוש קטן. כדי למנוע את התקפות הרעב אפשר לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל, לאכול אגוזים בצהריים ולהתענג על אבוקדו בערב
קרא עוד