בני נוער: למה הם כועסים כל הזמן?

בני נוער נוטים להתקפי זעם ולתגובות רגשיות חסרות פרופורציה, אין זו אשמתם אלא זו הפעילות ההורמונלית שמתחוללת בתוכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 04/11/2018 |
צפיות: 424
גיל ההתבגרות ידוע כתקופה של שינויים שונים ומשונים, הגוף עובר תמורות וההורמונים עובדים שעות נוספות. סממן בולט נוסף של גיל הנעורים הוא האמוציונאליות, בני הנוער מתאפיינים ברגשנות יתר, הם עצבניים, זועמים, כועסים, רגישים, נפגעים בקלות ובוכים ללא כל סיבה נראית לעין. כולם חוו את מנעד התחושות האלה, יש שיותר ויש שפחות, אבל אין אדם בוגר שלא מסתכל על נער זועם ולא מחייך לעצמו חיוך קטן.

אף על פי שתגובות האמוציונליות הללו נתפסות כמובן מאליהן וכחלק מעסקת חבילה של גיל הטיפש-עשרה, להתנהגות זו יש סיבה נוירולוגית שעומדת בבסיסה. כדי להבין את ההיבטים הפיזיולוגיים של הרגשנות הקיצונית יש לפרק את הפעילות המוחית לשני גורמים – המערכת הרגשית מול מערכת ההיגיון.

יש לכם מתבגר זועם בבית? היכנסו לפורומים:
פורום פסיכיאטריה ילדים ובני נוער
פורום פסיכותרפיה

היגיון לעומת רגש

המערכת הרגשית של המוח היא למעשה המבנה של המערכת הלימבית, בעוד מערכת ההיגיון היא למעשה האונה המצחית. המערכת הלימבית כוללת את האזורים במוח אשר אחראים על הרגשות, על היצרים, על המוטיבציה ועל התגמול. האונה המצחית כוללת אזורים אשר אחראים על קבלת החלטות, על שליטה בדחפים ועל ריסון התנהגות חברתית לא נאותה. מערכות אלה מתפתחות בקצב שונה אחת מהשנייה והקשרים בין שתי המערכות מבשילים בתקופה של גיל ההתבגרות.

בכל גיל המערכת הלימבית והאונה הפרונטלית מתקשרות אחת עם השנייה, אך יש כמה הבדלים מהותיים בין הקשרים ביניהן בזמן גיל ההתבגרות ולאחריו. אותם ההבדלים מאפשרים להבין את הסיבה לכך שבני נוער נוטים לרגשנות יתר.

בתקופה ההתחלתית של גיל ההתבגרות, המערכת הלימבית אינה מפותחת דיה והיא אינה מחוברת לאזורים הרציונאליים של המוח אשר מתפתחים בשלב מאוחר יותר. מי שעומדת בראש המערכת הלימבית היא האמיגדלה, אשר בזמן גיל ההתבגרות היא משמשת כמעין "השכנה הרכלנית" שאוהבת להפיץ שמועות ובשורות רעות. האמיגדלה אינה פועלת לבד, והשותף שלה לעבירה הוא ההיפותלמוס. זאת אומרת, שההיפותלמוס מייצר ומפריש הורמונים והאמיגלדה מווסתת אותם והיא זו שמעוררת את התגובה הראשונית לגירוי מסוים. אם כן, בשנות הנעורים התגובה של האמיגדלה לגירויים עלולה להיות מוגזמת ומשכך גם התגובה של האדם לאותו הגירוי. נוסף על כך, ההיפותלמוס מייצר כמות עודפת של הורמונים, בעיקר הורמוני מין כמו טסטוסטרון אשר קיימים הן אצל גברים והן אצל נשים. זאת הסיבה ש"שלום" תמים, יכול להתפרש אצל נער או נערה כ"אני רואה את החצ'קון שצמח לך על המצח" או כ"תיזהר ממני, שמתי עליך עין".

כאשר בני הנוער גדלים, בסביבות גיל 20, המערכת הלימבית מתחילה להיות קשובה יותר לאזורים הרציונאליים של המוח ופחות לאמיגלדה. עד סיומו של התהליך ההתבגרות, קליפת המוח הקדם-מצחית מתפתחת ויוצרת דרכי תקשורת מהירה עם המערכת הלימבית ומונעת את התגובות המוגזמות שמעודדת האמיגדלה.

כל הדרכים מובילות לאמיגדלה

אף על פי שכל הקשרים במוח מגיעים בסופו של דבר לאמיגלדה, חלקם מסוכנים יותר מאחרים. אי אפשר להתעלם מתחושות ומרגשות, הם חיוניים לאדם והם מהווים חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. כאשר יש רגשנות ורגישות יתר, החיים יכולים להיות דרמתיים יתר על המידה, וכאשר ישנה אפתיות או מיעוט של רגשות, החיים יכולים להיות חסרי טעם. משכך, יש ללמוד כיצד לעבד אותם, להבין אותם ולתעל אותם נכונה, בעיקר בתקופת ההתבגרות שבה הרגשות יכולים להיות קיצוניים במיוחד, לכאן או לכאן.

הדרך הראשונה להגיע לאמיגדלה היא גם המהירה ביותר ואינה נעשית מתוך כוונה מודעת. דרך חמשת החושים – אנו רואים, שומעים, מריחים, טועמים וחשים את העולם שסביבנו. המידע המתקבל מהחושים מגיע במהירות לאמגידלה, והיא מצדה נכנסת לפעולה ושולחת מסר למערכת ההורמונלית שתפיץ את המידע בשחרור כימיקלים למחזור הדם, כך שכל איברי הגוף יישמעו את הרכילות כמה שיותר מהר. המערכת ההורמונלית אינה מספיקה לאמיגדלה, והיא משתפת את המידע גם עם מערכת העצבים האוטומטית ובעיקר עם מערכת העצבים הסימפתטית. כאשר מערכת זו חשה כעס או פחד מצד האמיגלדה היא מעוררת תסמינים כמו קצב לב מואץ, הרחבת אישונים, הפרשה מוגברת של זיעה, יצירת מופחתת של שתן בכליות ועיכוב איברי העיכול אשר בא לידי ביטוי בעיכול איטי וברוק מועט.

אם זה לא מספיק, אז במקביל, האמיגדלה מפעילה התנהגות אמוציונאלית. הכוונה בכך היא שהאמיגדלה, בשיתוף פעולה עם מערכות אחרות, מנווטת את מחזור הדם לכיוון שרירים הקשורים לתגובות אמוציונליות ומסיתה אותו מהשרירים שאינם קשורים לפעילות אמוציונאלית. נוסף על כך, היא מסיתה את הפעילות המוחית לאזורים האחראיים על אותה הפעילות ומחזקת את התגובה הרגשית, כך שהאזורים שבמוח האשר אחראיים על למידה הופכים זניחים ולא פעילים. זאת אומרת שכאשר האמיגדלה פועלת בכל כוחה, אי אפשר ללמוד דברים חדשים ועל כן בני נוער אשר אינם מסוגלים לווסת את הרגשות שלהם, לא יכולים ללמוד חומר חדש בבית הספר.

הדרך השנייה להגיע לאמיגדלה היא אטית יותר, כך שהמידע המתקבל מחמשת החושים אינו נקלט ישר באמיגדלה, אלא עובר קודם באונה הקדמית – האזור הרציונאלי של המוח. המידע שמגיע לאונה הקדמית עובר עיבוד ראשוני, מושווה למידע קודם ועובר הערכה למען שימוש עתידי. כאשר המידע מגיע לאמיגדלה הוא כבר מצויד בהיגיון, בראיות מן העבר ובמטרות עתידיות.

הסיבה לכך שיש שתי דרכים להגיע לאמיגדלה – דרך מהירה ודרך איטית, היא שבמצבי סכנה אמיתית המידע צריך להגיע לאמיגדלה כמה שיותר מהר כדי להציל חיים. המוח מגיב באותו האופן גם כשדוב רודף אחריך וגם כשמישהו אמר לך שלום שנתפס עוין מאיזושהי סיבה. על כן, התגובה של המוח זהה הן כשיש איום אמיתי לחיים וגם אם האיום הוא דמיוני או מופרך. המוח קולט את מצב הסכנה וינסה להגן עליך בכל מחיר, לא משנה מה גורם הסכנה.

אולי תרצו לקרוא גם:
מתי בני נוער מוכנים לקיים מערכת יחסים?
5 דרכים בהן בני נוער "מורחים" את הוריהם
בני נוער: כך תתמודדו עם גיל ההתבגרות
פגיעה עצמית במהלך גיל ההתבגרות
חרדה חברתית בגיל ההתבגרות

תגובה רגשית של בני נוער

בשל פעילות היתר של האמיגדלה בגיל ההתבגרות, בני נוער נוטים לפרש כמעט כל גירוי חיצוני כגורם מאיים. במחקר אחד שנעשה על בני נוער, סרקו את המוח שלהם במכשיר MRI בזמן שהם הסתכלו על תמונות של אנשים עם הבעת פנים ניטרלית. מתוצאות המחקר עלה שאצל בני הנוער הייתה פעילות מוגברת של האמיגלדה לעומת ילדים ואנשים בוגרים. בני נוער נוטים לפרש הבעות ניטרליות כעוינות, כך שגם חיוך מוגזם עלול להיתפס כהבעת שנאה יוקדת.

גיל ההתבגרות היא תקופה קשה לא רק לנער המתבגר, אלא גם לסביבה שלו והרבה פעמים ההורים או האחים הקטנים לא יודעים מה הם כבר עשו שמגיע להם היחס שהם מקבלים. במקרים אלה יש לזכור, זו לא הוא, זו האמיגדלה שבתוכו. כל עוד הם בתקופת ההתבגרות, התגובות שלהם יהיו אמוציונליות וחסרות פרופורציות, אם לא חסרות שחר לחלוטין. אין לנקוף זאת לרעתם, זאת אינם אשמתם, אלא זו פעילות היתר של האמיגדלה שעוד לא יצרה קשרים מספיק חזקים עם האונה הקדמית, ולכן היא מפרשת כל התנהגות כעוינת וכל חיוך כאיום.

אין מה לדאוג, כולם מתנהגים ככה בגיל ההתבגרות, גם המבוגרים כשהם היו צעירים. בעוד כמה שנים, כאשר יתחזקו הקשרים בין האמיגדלה לאונה הקדמית, ההיגיון יהיה חזק יותר מהרגש. חינוך, הורות ויצירת הזדמנויות יכולים לחזק את הקשר בין שתי המערכות. במקרים שבהם נראה כי רק הרגש מנהל את הנער או שהתגובות הרגשיות הפכו מלא פרופורציונליות ללא הגיוניות, ייתכן שיש צורך להתייעץ עם בעל פסיכולוג מומחה שיכול לעזור להגיע לשורש הבעיה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

פסיכיאטריה ילדים ובני נוער

בפורום זה תוכלו להתייעץ על נושאים כמו הפרעות נפשיות, סכיזופרניה, ADHD , O.C.D, פסיכוזה, מניה-דפרסיה, דיכאון, תרופות פסיכיאטריות, פוסט טראומה, הורים גרושים, בעיות התנהגות, קשיי הסתגלות ועוד
הוספת הודעה לפורום
 
תמונה
לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אשמח לעזרה אני מתוסכלת מרב דעות
    אילנית אטיאס
    19/03/2019

    היי שמי אילנית בת 40 אם חד הורית לליאל ואלעד.
    לבני אלעד בן בשש ותשעה חודשים החלו בחודשים האחרונים ( כיתה א) התנהגות בלתי מובנת !!!
    הוא יוצא מהכיתה ולא חוזר שעות לכיתה כשנשאל למה עונה כי הוא לא יודע !
    הוא מבקש להתפנות ולא חוזר בזמן הטיול שהוא יוצר לעצמו הוא מטפס על גדרות קופץ משולחן לשולחן מטפס על ברזיות ועוד כאשר ניגשים אליו על מנת לבקש מימנו לחזור לכיתה : מוציא לשון לא מתייחס ולפעמים צועק דיי!!!
    ההתנהגויות האלה הן לא משהו שהיו קיימים בעבר!!!
    כן בשנה האחרונה בגן חובה היה לו הרבה רגעים שבהם אם לא היה נכון לו להשתתף נתנו לו להתעסק בענינו ולא להיות חלק !!!
    ניתן לציין שמבחינה דידקתית הוא פשוט אלוף חכם ומבין כל סיטואציה אך כאשר הוא צריך לשתף את מה שהוא חווה הוא לא מוצא את המילים !!!
    אני עובדת עצות מה צריך לעשות ????
    כל יום מוצאים אותי מהעבודה על מנת ליידע שלא נכנס לשיעורים וכשקוראים לו הוא בורח והוא לא מוכן להקשיב וזה כלל לא משנה לו האם זו המנהלת המורה או הסטודנט שעוסקת בכיתה הוא פשוט בשלו .
    מבחינת בית ספר זה לא יכול להמשך היות והם טוענים שהוא מסכן את עצמו !!!
    שאלתי היא : איך לגשת לילד על מנת להבין את שורש הבעיה כאשר כל הזמן עונה שלא זוכר ו/או לא יודע !


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה לילד בן 10
    משה
    17/03/2019

    הבן שלי בכיתה ה', טוב בלימודים, מקובל חברתית, ילד אדיב ונינוח שמספר כשדברים מציקים לו. כבר כמה שבועות שיש לו בעיות שינה, לא מצליח להירדם עד שעות מאוד מאוחרות. הוא אומר ששום דבר לא מטריד אותו ונראה שביום יום הוא באמת מתנהל כרגיל. ממה עוד זה יכול לנבוע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים לא מוכן להיכנס לאוטו
    מיטל
    12/03/2019

    החלפתי אוטו ומאז הבן שלי בן השנתיים לא מוכן להיכנס לרכב, עושה סצנות ובוכה כל הנסיעה. אני מבינה שקשה לו עם השינוי אולי הצבע והריח והכל, אבל מה אני יכולה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי להיכנס לרכב

    ד''ר אליהו סמואל
    17/03/2019

    למיטל שלום

    אכן את צודקת כנראה תלוי בגיל של הילד.
    יש לבחון מה הסיבה אם ריח אפשר להכניס או להציע לו הכנסת ריחן. ואם שינוי יש לעזור לו להתגבר בהדרגה עם פרסים ופיתויים.
    מניח שזה יחלוף בהדרגה.
    אגב כנראה יש לך כנראה ניסיון ממצבים אחרים דומים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי גדול בקבלת סמכות
    נירית
    14/03/2019

    בתי בת 8. רבה הרבבה עם המורים בבית הספר ומתריסה הרבה. יש לה בעיה גדולה בקבלת מרות וסמכות. איך ניתן לטפל בזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קבלת סמכות

    ד''ר אליהו סמואל
    17/03/2019

    לנירית שלום

    אפשר לעזור כמובן בגבול מסוים.
    קודם יש להכיר את האופי ונסיבות ההתנהגות. ולאחר להציע טיפול
    ואף לבחון את מידת השנוי האפשרי. זאת יש לבצע מול רופא פסיכיאטר ילדים הבקי בתחום.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סובל מסיוטים חוזרים
    ארנון
    10/03/2019

    הבן שלי בן 6.5.
    בחודשים האחרונים, יש לו סיוט שחוזר על עצמו כמעט כל לילה.
    הוא גם מבוהל ובסטרס ממנו.
    ממה יכול לנבוע הדבר ואיך ניתן לטפל בזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלומות ביעותים

    ד''ר אליהו סמואל
    17/03/2019

    לארנון שלום

    לרוב זה חולף. נובע מאירועי לחץ ביום.
    יש לתת לילד ביטחון ותחושה שמקשיבים ואוהבים אותו.
    אולי לבדוק במסגרת החינוכית אם קרה שם משהו.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרטרה ותופעת לוואי- התייעצות
    נועם
    07/03/2019

    הבת שלי בת ה- 7 נוטלת תרופה מסוג סטרטרה.
    לאחרונה החלו לה מצמוצים מרובים בעיניים.
    האם קיים קשר בין מצמוצים אלו לנטילת התרופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרטרה וטיקים

    ד''ר אליהו סמואל
    10/03/2019

    לנועם שלום

    השאלה אם היה טיקים קודם למתן התרופה. לרוב טיקים לא נגרמים מסטרטרה הגורם המעורר אותם אילו מתחים ולחצים.
    פני לרופא להתיעץ.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לדירה חדשה וקשיי הסתגלות
    אופיר
    05/03/2019

    עברנו לדירה חדשה.
    בתי בת ה- 8 חווה קשיי הסתגלות. הפכה ליותר מופנמת. מנותקת. לעיתים קצת מתפרצת בזעם. האם זה תקין ואיך ניתן לטפל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה

    ד''ר אליהו סמואל
    10/03/2019

    לאופיר שלום

    זה קצת קיצוני מידי. יש להמתין 3 חודשים באם לא תהיה התמתנות והתרגלות. יש לפנות לטיפול.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה לא מוכנה לגעת במאכלים ירוקים
    דינה
    03/03/2019

    בתי בת 4.
    היא לא מוכנה לאכול כל מאכל או ירק שיש בו את הצבע הירוק.
    האם העניין מצריך טיפול או שזה יעבור מעצמו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכלת לפי צבעים

    ד''ר אליהו סמואל
    10/03/2019

    לדינה שלום

    יש להניח שזה יעבור. בגיל זה אין צורך בטיפול.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    הוספת תגובה
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם ילדה כוחנית ושתלטנית
    לילי
    25/02/2019

    הי
    ממבקשת ייעוץ איך להגיב לסיטואציה בן בנות בנות שש /שש וצי
    ביתי משחקת לעיתים עם ילדה שהיא מאוד מקובלת .כשאני שואלת אותה אם אותה ילדה נחמדה אליה וכייף לה לשחק איתה היא אומרת " כן כייף לי ליפעמים היא נחמדה וליפעמים מחליטה עליי אבל לא איכפת לי "
    אני תוהה איך עלי להגיב ? לומר לה מה אני חושבת(מין הסתם שלא תיתן לה או להיתעלם?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להגיב

    ד''ר אליהו סמואל
    02/03/2019

    ללילי שלום

    אין תשובת בית ספר. יש סגנון הורי. אני למשל הייתי נותן לה ללמוד מהחיים והייתי רק רומז לה את דעתי.
    אבל כל אחד וסגנונו.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה על פסיכיאטרים ילדים בירושלים
    אסתר
    21/02/2019

    שלום רב ,
    אודה על המלצת פסיאטריים ילדים המקבלים באופן פרטי בירושלים. מדובר בביתי,בנערה בת 13 עם קשיים רגשיים וכרגע בדכאון . התורים בקופת החולים ארוכים מאד ואני מעוניינת לטפל בה מוקדם ולהחזירה לתפקוד כולל חזרה לבית הספר.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בירושלים

    ד''ר אליהו סמואל
    02/03/2019

    לאסתר שלום
    אנחנו לא עוסקים בתיווך או פרסום. יכולה להתקשר אלי ישירות.
    אגב לקופה יש מחויבות לפי החוק לספק לך שירותים במועד הסביר.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     
    תמונה

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום




אולי יעניין אותך גם

תכניות הגמילה: מהם סיכויי ההצלחה האמיתיים?
שחף אשכנזי
| 11/03/2019 |
צפיות: 155
גופים רבים, מקליניקות ועד מטפלים פרטים, מבטיחים לנו הבטחות ללא כיסוי ונוטעים בנו תקוות שווא לתחילתה של דרך נקייה מהתמכרות לסמים. אז מה הן השאלות החשובות שצריך לשאול לפני שמחליטים להתחיל בתהליך גמילה?
קרא עוד
אגרנות כפייתית: כיצד מזהים ואיך מטפלים?
טובי פלד
| 06/03/2019 |
צפיות: 97
אגרנות כפייתית היא הפרעה נפשית המתבטאת באגירת חפצים אובססיבית ללא היכולת להיפטר מהם. ההפרעה משבשת את אורח החיים התקין ולעתים גם עלולה להוביל לבעיות בריאותיות
קרא עוד
כיצד לזהות אם הילד משתמש בסמים?
ד"ר אילן בוש
| 03/03/2019 |
צפיות: 148
מספר בני הנוער שמשתמש בסמים עולה משנה לשנה, כדי למזער את הנזקים של הסם יש לטפל בבעיה מהר ככל הניתן. לשם כך יש לדעת מהם הסימנים לשימוש בסמים ומהי הדרך הנכונה לפנות לילד
קרא עוד
התמכרות לקנאביס: מהם התסמינים וכיצד נגמלים?
 אבי יקיר
| 20/02/2019 |
צפיות: 348
היום קנאביס נפוץ יותר מאי-פעם, אבל זה לא אומר שהוא פחות ממכר, להפך. התמכרות לקנאביס חמורה כמו כל התמכרות אחרת ויש לה השפעות גופניות, נפשיות ומנטאליות
קרא עוד
נפש האדם בעולם הדיגיטלי: כיצד האינטרנט משנה את דפוסי החשיבה?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 18/02/2019 |
צפיות: 187
האינטרנט והמסכים הם חלק בלתי נפרד מהמציאות ומחיי היום-יום, אך למרות זאת לא רבים חושבים על ההשפעות שלהם על נפש האדם. ד"ר אליהו סמואל, פסיכותרפיסט ופסיכיאטר, מסביר על ההשלכות החיוביות והשליליות של העולם החדש
קרא עוד
הפרעת אישיות אנטיסוציאלית: גסות רוח או הפרעה נפשית?
ד"ר נועה ברק
| 17/02/2019 |
צפיות: 521
הפרעת אישיות אנטיסוציאלית היא הפרעה נפשית המאופיינת בהתנהגות מניפולטיבית ובזלזול באחרים. ההפרעה נפוצה בקרב נוכלים וגנבים אשר פעולותיהם נובעות מההפרעה שממנה הם סובלים
קרא עוד
גמילה מג'אנק פוד: כמו להיגמל מסמים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 04/02/2019 |
צפיות: 207
גמילה היא תהליך ארוך וקשה, בעיקר לאור התסמינים המלווים את ההליך. לא שונה הדבר בגמילה מג'אנק פוד, אשר מחקר חדש מראה שהיא דומה לגמילה מסמים
קרא עוד
12 כללי זהב לחיזוק הביטחון העצמי
ד"ר אסנת רזיאל
| 23/01/2019 |
צפיות: 590
בטחון עצמי נובע פעמים רבות מחיזוקים חיצוניים של הסביבה, אך כדי להעריך את עצמך באמת הביטחון צריך לבוא מבפנים. המשימה אינה בהכרח פשוטה, אך עבודה עצמית יכולה לחזק את הביטחון ולעשות פלאים
קרא עוד
איך ממשיכים לקנות מבלי להיות מכורים לקניות?
שחף אשכנזי
| 22/01/2019 |
צפיות: 276
התמכרות לקניות דומה במהותה להתמכרות לסמים, אך היא מתעתעת יותר משום שאפשר לתת להתמכרות הצדקות שונות, כמו יכולת פיננסית או צורך חיוני. זו למעשה המהות של תרבות הצריכה בימינו
קרא עוד
אבוליציה: הפרעה נפשית במסווה של עצלנות
ד"ר נועה ברק
| 21/01/2019 |
צפיות: 326
אבוליציה היא בעיה נפשית אשר באה לידי ביטוי בחוסר מוטיבציה להשיג מטרות. התופעה יכולה להיראות כמו עצלנות, אך למעשה היא תסמין של סכיזופרניה
קרא עוד