עייף? כנראה חסרים לך ויטמינים

ויטמינים ומינרלים הם הדלק של הגוף. הם מסייעים לנו בהגנה נגד מחלות, בשיפור הראייה ועוד. כיצד נדע אם חסרים לנו ויטמינים ומינרלים? ובמידה ויש חסר, חייבים לקנות כדורי ויטמינים או שיש פתרון אחר? התשובות בסרטון שלפניכם.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 22/11/2010 |
צפיות: 71,734
דירוג: 2.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 2.0 מתוך 5
אתה עייף ברוב שעות היום? כנראה שחסרים לך ויטמינים. אין צורך להיכנס ללחץ ולפשוט על בית המרקחת הקרוב למקום מגוריך. קניית כדורים זה לא הפתרון האופטימאלי, הן מהבחינה הכלכלית והן מבחינת האפקטיביות.

הויטמינים העיקריים שמניעים את גופנו נמצאים במזונות מן הצומח ומן החי. אם נסקור את המזונות שמכילים ויטמינים נמצא את הגזר אשר תורם לנו את ויטמין A, את העגבנייה אשר תורמת את ויטמין C, את השקדים אשר תורמים לנו את ויטמין E ועוד לא מעט מזונות התורמים לגופנו ויטמינים ועוזרים לסייע בהגנה עליו.

רגע, מה זה בכלל ויטמין?


ויטמין הוא חומר אורגני שהגוף שלנו אינו יכול לייצר בעצמו, לכן עלינו לצרוך אותו ממקורות חיצוניים כמו מזון. הויטמינים מתחלקים לשני סוגים:

1.ויטמינים המסיסים בשומן: אלו ויטמינים הנמצאים במזון המכיל שמן או שומן. הגוף מתקשה להיפטר מעודף של ויטמין כזה.

2.ויטמינים המסיסים במים: אלו ויטמינים הנספגים בגוף במהירות והגוף נפטר מהעודפים בקלות דרך מערכת השתן.

למידע נוסף על ויטמינים, תרופות ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום רפואת ילדים, מחלות ילדים
פורום רפואת משפחה
פורום תרופות ייעוץ תרופתי
פורום תרופות סבתא

למה זה לא טוב לקנות כדורים המספקים ויטמינים?


קניית כדורים היא לא האופציה האופטימאלית מסיבה מאוד פשוטה - הכדור יכול להישטף ולא להיספג בגוף. וכך יוצא שגם בזבזנו את כספנו וגם לא קיבלנו תמורה הולמת. למרות שגם כשאוכלים מזון המכיל את רוב הויטמינים, יש לרוב חסר. לדוגמא, זה שהויטמין B12 נכנס לגוף זה לא אומר שהוא נספג, הדבר נכון גם לגבי ברזל. זאת אומרת שצריך להבחין בין מצב של חסר - מצב שהגוף מזין את עצמו היטב, אבל לא קולט את זה, לבין מצב שהגוף קולט נפלא אבל לא קיבל מהמזון את מה שהוא צריך.

אני רוצה לשמור על גופי, כיצד אני עושה זאת?


כדי לשמור על גופנו חשוב להכין תפריט מגוון שיהיה עשיר בויטמינים, לשם כך ניעזר בדיאטן. הוא יודע להכין תפריט מגוון אשר יכיל את כל הויטמינים להם אנו זקוקים ולא ייוצר מצב של חסר. חוסר גיוון בתפריט היומי שלנו יוביל למצב שבו יהיה לנו חוסר בויטמין כזה או אחר ונרגיש זאת בדמות עייפות, כאבים ובעוד תסמינים שמטרתם להתריע לנו על חוסר בויטמין.

למאמרים נוספים בנושא ויטמינים, תרופות ועוד:
כך תשמרו על ויטמינים ותוספי תזונה
תרופות להרזיה, תמונת מצב עדכנית
תרופות גורמות נזק, תוספי תזונה מתקנים
ויטמינים מומלצים לילדים החולים בצליאק
איך להצליח לתת תרופות לילדים?

האם יש ויטמינים או סוגי מזון שסותרים זה את זה?


יש הרבה מאוד ויטמינים ומינרלים ותרכובות שסותרים אחד את השני, ויותר מזה, יש ויטמינים ומינרלים שסותרים מזון. לכן ובגלל שזה נורא מורכב, אני ממליץ להתייעץ עם הרופא או הדיאטן, בנושא הזה של מה לקחת.

איזה חוסר מאפיין את גיל הזהב?


את גיל הזהב מאפיין העניין של חוסר גיוון בתפריט. דבר זה, כאמור, גורם לכך שהם מחסירים מעצמם ויטמינים ומינרלים. לכן כדאי להיות ערניים, לעשות בירור תזונתי מקיף כדי לדעת מהו החסר האופייני לכל בנאדם.

מה המשמעות של עודף וחוסר ויטמינים מבחינה בריאותית?


ניתן להגיע לעודף ויטמינים כאשר אנו נוטלים אותם בכמות מאוד מאוד גבוהה מעל מה שמותר, ואז הגוף אוגר את אותם ויטמינים או מינרלים בגוף וזהו מצב שהוא לא תקין. יש ויטמינים מסיסים ויש ויטמינים לא מסיסים, כאשר הויטמינים מסיסים דווקא אנחנו משתנים אותם ואז יש קושי גדול להגיע למצב שהגוף אוגר אותם, למשל ויטמין C. לעומת זאת, עם ויטמינים כמו ויטמין K קל מאוד להגיע למצב אגירה, אותו דבר עם ויטמין E כי הוא לא מסיס.

לסיום, הטיפ של הדיאטן צחי כנען


זה עולם רחב, זה עולם גדול, זה עולם שהמניע הכלכלי הוא חזק מאוד וצריך לשים לב. בעיקר צריך לדעת כשיש חסר לא מיד לשלם 50 ש"ח או 70 ₪ או 100 ₪ עבור קפסולה שנשטפת ובכלל לא נספגת בגוף, לכן צריך להיות מאוד ערניים ומאוד חדי מחשבה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

בנזודיאזפינים: הסוף לאינסומניה ובעיות השינה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 13/03/2019 |
צפיות: 674
הפרעות שינה הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהעולם המודרני. הסטרס והמחשבות גורמים לנו לקום בלילה, להיות חסרי מנוחה וחסרי שקט. מצב מתמשך של נדודי שינה ישפיע קשות על תפקוד המוח ובריאות הגוף. הגידו שלום לבנזודיאזפינים– הכדורים שיצילו לכם את השינה
קרא עוד
לציטין: יתרונות בריאותיים ותופעות לוואי
לציטין הוא חומר שומני המצוי באופן טבעי במאכלים מן החי ומן הצומח. לחומר יש סגולות רפואיות רבות הוא מסייע לבעיות בעיכול וכן הוא שומר על בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
ויטמין D: למה הוא כל כך חשוב?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 03/09/2018 |
צפיות: 1,818
ויטמין D הוא הוויטמין שלא מקבלים ממזון אלא מהשמש. מחקרים מצאו שיש קשר בין מחסור של ויטמין D לבין בעיות בריאותיות שונות, כמו אסתמה, סוכרת סוג 2 ואלצהיימר
קרא עוד
ויטמין A בהריון: האם הוא מסוכן לעובר?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 02/08/2017 |
צפיות: 4,396
ויטמין A הוא תרכובת של חומרים אשר מסייעים לבריאות הגוף ולתקינות של הריון, אך כמות גדולה מדי של הוויטמין יכולה לגרום למומים מולדים אצל העובר
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ויטמין K
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 17/07/2017 |
צפיות: 4,720
ויטמין K הוא תרכובת של מינרלים ושל חומרים מזינים נוספים אשר הכרחיים לתפקוד התקין של הגוף. הוויטמין אחראי על קרישת דם והוא מונע בחילות אצל נשים בהריון
קרא עוד
זרחן: כיצד הוא מועיל לבריאות הגוף?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 14/06/2017 |
צפיות: 4,321
זרחן הוא יסוד שלו תפקיד חשוב לתפקוד הגוף. הוא מגן על השיניים, מסייע לחילוף החומרים ושומר על איזון הורמונלי
קרא עוד
בורון: תוסף תזונה לחיזוק העצמות ולפיתוח הגוף
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 04/06/2017 |
צפיות: 5,154
בורון הוא יסוד חיוני אשר מסייע לתפקוד התקין של הגוף. הוא מונע דלקות מפרקים, מפחית תסמינים של גיל המעבר ומשפר את היכולות הקוגניטיביות
קרא עוד
כיצד סלניום מסייע לבריאות?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/05/2017 |
צפיות: 2,480
סלניום הוא מינרל הכרחי לתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע בוויסות הורמונים ומונע רדיקלים חופשיים
קרא עוד
יוד: מדוע הוא חיוני לתפקוד הגוף?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 21/05/2017 |
צפיות: 1,950
יוד הוא מינרל אשר הכרחי לפעילות של בלוטת התריס ולחילוף החומרים. מחסור ביוד יכול לגרום להשמנת יתר ולבעיות פוריות
קרא עוד
אשלגן: יתרונות בריאותיים ומקורות טבעיים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 17/05/2017 |
צפיות: 1,659
אשלגן הוא מינרל אשר יש לו חשיבות רבה בתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע לקוגניציה, שומר על איזון סוכר בדם ומונע התכווצויות שרירים
קרא עוד