מיתוסים ועובדות על ויטמינים

האם אתם נוטלים ויטמינים באופן קבוע, או חושבים על להתחיל לקחת מולטי ויטמין יומי? מה אתם באמת יודעים על ויטמינים? מיתוסים ועובדות על ויטמינים, שיעזרו לכם להחליט מה הכי טוב עבורכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 22/09/2013 |
צפיות: 10,391

עובדה: צריכה של ויטמינים אינה משפיעה על רמת הרעב, או על המשקל


כיום, מחקרים עדיין לא הוכיחו שישנו קשר בין ויטמינים לרמת הרעב או עליה במשקל, אלא במקרים בהם הכדורים עצמם מכילים סוכר או כל רכיב אחר שעלול לגרום לעלייה במשקל, למרות שגם כמויות אלו הן נמוכות ביותר.

עובדה: ניתן לצרוך יותר מדי ויטמינים


למרות שרוב הוויטמינים אשר נמסים במים, כגון ויטמין C או B, מופרשים מהגוף אם נצרכים בכמויות גדולות, ויטמינים אחרים כגון E, או ויטמין A, לא מופרשים מהגוף ונשמרים ברקמות השומן. שימו לב במיוחד שלא ליטול יותר מדי ויטמינים, במיוחד ברזל, אשר נספג ונשמר בגוף.

למידע נוסף בנושא ויטמינים הכנסו לפורומים:
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום רפואה סינית
פורום רפואת משפחה
פורום תרופות ייעוץ תרופתי
פורום תרופות סבתא

עובדה: ויטמינים עשויים לגרום לכאב בטן


ויטמינים מסוימים, כאשר נצרכים על בטן ריקה, עלולים לגרום לבחילות. שימו לב להוראות שעל האריזה, משום שחלק מהוויטמינים נספגים טוב יותר על בטן מלאה, או עם האוכל, וחלק נספגים טוב יותר לפני האוכל.

עובדה: ויטמינים ומינרלים מסוימים מגיבים בצורה שלילית יחד, או עם תרופות אחרות


במידה ואתם נוטלים ויטמינים יחד עם תרופות, בדקו עם הרופא שלכם האם השילוב לא יצור בעיות. למשל, ויטמין K מנטרל את האפקט של תרופות מדללות דם, בעוד שסידן עלול להפריע לספיגה של מינרלים כמו ברזל ואבץ, כאשר אלו עוברים יחד במעי.

עובדה: צורות שונות של צריכת ויטמינים לא משפיעות על איכות הספיגה


ברוב המקרים, עובדה זו היא נכונה והגוף סופג באותה הצורה ויטמינים סינטטיים או כאלו המבוססים על מזון. עם זאת, ישנם ויטמינים כגון E ו-B12, אשר נספגים בצורה הטובה ביותר כטיפות או תרסיס. הספיגה עלולה להשתנות בצורה דרמתית בין אם הוויטמין נלקח על בטן ריקה או מלאה, אך עניין זה נלקח בחשבון בתכנון התוסף התזונתי, ואין צורך שתדאגו לספיגה, פשוט טלו את הכדור לפי הוראות היצרן.

עובדה: ילדים גם זקוקים לוויטמינים


גם ילדים זקוקים לוויטמינים, במיוחד אם מדובר בילדים בררנים, שלא אוכלים את כל האוכל שניתן להם, או בוחרים רק מאכלים מסוימים ולא מגוונים. מומחים טוענים שאוכל זה עניין של הרגל, ושניתן להרגיל ילדים לאכול כל מאכל כמעט, על ידי דוגמא אישית.


מיתוס: קל להשיג את כל הרכיבים התזונתיים מאוכל


רק במקרה שאתם אוכלים דיאטה המורכבת מפירות וירקות, דגנים מלאים, חלבונים בריאים, אומגה 3 ושומנים בלתי רוויים, תוכלו אולי לקבל את כל הערכים התזונתיים הנחוצים לגוף על מנת לפעול באופן תקין. אך במציאות, רוב האנשים, גם בעולם המערבי, אינם מקבלים מספיק רכיבים תזונתיים מאוכל בלבד, מכיוון שרובנו לא יודעים בדיוק למה אנו זקוקים וכמה, כיצד משיגים את הרכיבים ולא כולנו יכולים להרשות לעצמנו לקנות אוכל אורגני מלא כגון אגוזים, זרעים ואפילו פירות וירקות. אחת הסיבות העיקריות הנוספות הן, שלאנשים אין זמן או סבלנות להשקיע במדידת הערכים התזונתיים, וקל להם יותר פשוט לקחת כדור, במקום לחתוך ירקות לסלט.

מיתוס: רכיבים תזונתיים בכדורים אינם מספקים כמו מאוכל


העובדה היא, שרוב הוויטמינים והמינרלים המגיעים בבקבוקים וצנצנות, מכילים אותם ערכים תזונתיים כמו באוכל. מבין כל הוויטמינים, רק חומצה פולית אינה מגיעה באותה הצורה בכדורים כמו באוכל. מספר אגוזי ברזיל ביום יספקו לכם מספיק חומצה פולית.

מיתוס: אבץ גורם לצמיחת שיער


זה נכון שחוסר באבץ עלול לגרום לנשירת שיער, אך אבץ לא בהכרח גורם לצמיחת שיער. חשוב לקבל מספיק אבץ, אך תוספות של אבץ לא יבטיחו לכם שיער עבה או ארוך יותר.

מיתוס: ויטמין B יעזור לכם לרדת במשקל ומונע עקיצות יתושים


בעוד שנטילת ויטמין B היא מבורכת, היא לא תעזור לכם לרדת במשקל וגם לא תגרש מכם את היתושים בקיץ. כיום, אין שום מחקרים המראים אחרת.

לכתבות נוספות בנושא ויטמינים:
ויטמינים לטיפול בחטאים
ויטמינים תומכי תזונה טבעונית
חיים על ויטמינים - זה לא חיים
אילו ויטמינים כדאי ליטול במהלך הריון?
האם תוספי ויטמינים באמת נחוצים?

טיפים לספיגה טובה:


בדיקת דם פשוטה תוכל להצביע על חסרונות בוויטמינים מסוימים, כגון B12, או D. לרוב האנשים חסר מגנזיום, כאשר ל- 16% מהנשים בזמן המחזור חסר ברזל. בנוסף, כדאי לשים לב גם לאבץ, ויטמין C וחומצה פולית.
ערכו מחקר על מנת להבין כיצד עובדים ויטמינים ואילו ויטמינים מתאימים לכם. השוו מאמרים שונים באינטרנט ושאלו את הרופא שלכם לגבי ויטמינים מומלצים.
עקבו אחר הצריכה היומית המומלצת, במקום לדאוג לזמנים או לתגובות שליליות משום שאכלתם עלים ירוקים עם טחינה ולקחתם ויטמין C. כמות הוויטמינים בכל תוסף מזון מותאמת לצרכים של כלל האוכלוסייה, תחת הידיעה שאנשים אוכלים מזונות שונים יחד עם הכדורים, או נוטלים ויטמינים אחרים בו זמנית.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר