10 טיפים לשיפור הזיכרון

סטודנטים - היכונו לשנת הלימודים. מערכת BeOK מסבירה איך משפרים את יכולת הזיכרון והריכוז, מה הקשר לאיוורור החדר, כמה סיגריות מומלץ לכם לעשן, למה כדאי לכם לשנן מספרי טלפון ומדוע עומדים בחורי הישיבות
מאת מערכת BeOK
| 23/01/2006 |
צפיות: 11,344
תקופת הבחינות במכללות ובאוניברסיטות אוטוטו מתחילה וזה הזמן לחזור לכושר. הכושר של המוח. ממש כפי שספורטאים מקצועיים מקפידים על אימו גופני הכולל תזונה נכונה ותוספת יומיומית של ויטמינים וחלבונים, כך צריכים גם סטודנטים לדאוג לאימון המוח, הכולל תחזוקה נכונה ויומיומית של כלי העבודה החשוב ביותר.

1. חלוקת עומסים. המוח שלנו מורכב משתי אונות, ימנית ושמאלית. האונה השמאלית אחראית לפעילויות לוגיות ודיבור, והאונה הימנית אחראית לעיבוד תמונות, רגשות ודמיון.

בדרך כלל אנו נסמכים על עבודת האונה השמאלית לחשיבה היומיומית, ובכך מעמיסים את מרבית הפעילות במחצית מהמוח בלבד. כדי למקסם את תפקוד המוח כדאי לשלב את פעילות שתי האונות. למשל: הרימו את שפופרת הטלפון כל פעם ביד אחרת. נסו ללכת לפעמים לאחור, נסו לזכור את רשימת הקניות בסופר באמצעות תמונות ולא מילים.

2. לחץ. כולנו חשים על בשרנו את תוצרי התחרותיות והתובענות של סביבת לימודים - לחץ פיסי ומנטלי מתמיד. לחץ אינו תמיד מבשר רעות: כשמדובר על שמירה על כושר ריכוז, מסייע לחץ מתון להגעה לתפוקה מירבית.

3. חמצן. המוח האנושי צורך לפעילותו כ-20 אחוזים מהחמצן בגופנו, בעוד שמשקלו מהווה רק שני אחוזים ממשקל הגוף. מחקרים מוכיחים כי אספקת חמצן מלאה ושוטפת למוח הכרחית לשמירה על יכולת קוגניטיבית גבוהה ועל כושר הריכוז והזיכרון.

שיפור אספקת החמצן למוח מסייע להגברת הערנות, הגברת מהירות התגובה, שיפור הזיכרון והריכוז, ולשיפור כושר העמידה במצבי לחץ.

4. איוורור. רצוי לדאוג לחדר מאוורר (גם בחורף) ועדיף בטמפרטורה שאינה עולה על 24 מעלות.

5. ישיבות. אל תתעקשו לשבת בזמן למידה. גם בעמידה אפשר ולפעמים אף בהצלחה רבה. לראיה, תלמידי ישיבות לומדים בעמידה.

6. אם נגררתם עד לשעות לילה מאוחרות עדיף שלא תקומו מוקדם. הלימוד יהיה יעיל יותר אם תמשיכו לישון ותקומו מאוחר יותר. אמנם תלמדו פחות, אך הלימוד יהיה יעיל יותר.

7. אם כבר נכנסתם למצב של למידה, אל תשברו את המומנטום. אם תקומו מהמקום כי כבר תכננתם מראש לעשות הפסקה, רק תעשו נזק. עדיף ללמוד עד שאתם מרגישים כי אתם מאבדים ריכוז ורק אז לקום מהמקום ולפנות לעיסוק אחר.

8. ניתן לאמן את המוח על מנת לשפר את יכולת הקליטה שלו, למשל מומלץ להתחיל לזכור מספרי טלפון בעל פה ולא רק לדפדף בספר הטלפונים בטלפון הנייד.

9. מומלץ לעשן פחות בזמן לימוד לבחינות.

10. תוספי המזון ג'ינסנג וגינקו בילובה ידועים ביכולת ההשפעה שלהם בשיפור אספקת חמצן טובה יותר למוח.

ההמלצות מאת המומחים של חברת פרמשלום, יבואנית גינקוזאן, שהינו תוסף מזון לשיפור הזיכרון ויכולת הריכוז.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

יוד: מדוע הוא חיוני לתפקוד הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 21/05/2017 |
צפיות: 72
יוד הוא מינרל אשר הכרחי לפעילות של בלוטת התריס ולחילוף החומרים. מחסור ביוד יכול לגרום להשמנת יתר ולבעיות פוריות
קרא עוד
אשלגן: יתרונות בריאותיים ומקורות טבעיים
מאת מערכת BeOK
| 17/05/2017 |
צפיות: 156
אשלגן הוא מינרל אשר יש לו חשיבות רבה בתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע לקוגניציה, שומר על איזון סוכר בדם ומונע התכווצויות שרירים
קרא עוד
אבץ: יתרונות בריאותיים ותופעות לוואי
מאת מערכת BeOK
| 11/05/2017 |
צפיות: 300
אבץ הוא יסוד טבעי אשר הכרחי לפעילות התקינה של הגוף. מחסור ממנו מעלה את החשיפה למחלות שונות ויכול לגרום לנשירת שיער
קרא עוד
ויטמין E: כל מה שצריך לדעת על הוויטמין
מאת מערכת BeOK
| 09/04/2017 |
צפיות: 691
ויטמין E הוא יסוד תזונתי אשר חיוני לבריאות הגוף. לוויטמין מיוחסות סגולות שונות, כמו שמירה על עור הפנים ומניעת סרטן, אך לא כולן נכונות
קרא עוד
אילו ויטמינים מונעים עצירות?
מאת מערכת BeOK
| 05/04/2017 |
צפיות: 2,885
מחסור בוויטמינים מסוימים יכולים להכביד על פעולת העיכול ולגרום לעצירות. לעומתם יש ויטמינים שיכולים לסייע לשחרור העצירות ולסייע לפעילות הסדירה של המעיים
קרא עוד
תיאמין: כל מה שצריך לדעת על ויטמין B1
מאת מערכת BeOK
| 04/04/2017 |
צפיות: 532
ויטמין B1 הוא רכיב הכרחי בהמרת מזון לאנרגיה. מחסור של הוויטמין יכול לגרום לבעיות שונות, כמו בעיות נשימה, ירידה בתפקוד המוחי ותסמונת ורניקה-קוסקוף
קרא עוד
מה הקשר בין ויטמין D לכולסטרול גבוה?
מאת מערכת BeOK
| 30/03/2017 |
צפיות: 2,110
ויטמין D מסייע לספיגת הסידן בגוף ולהגנה מפני זיהומים שונים. מחקרים מצאו כי כמויות נמוכות של ויטמין D יכולות להשפיע על רמות הכולסטרול הרע שבגוף
קרא עוד
ויטמין B5 למניעת כאבי ראש ולהפחתת כולסטרול
מאת מערכת BeOK
| 28/03/2017 |
צפיות: 1,823
ויטמין B5 הוא מרכיב חיוני לגוף האדם. הוויטמין מסייע בהחלמה של מחלות שונות, כמו זיהומים, דלקות מפרקים ונדודי שינה
קרא עוד
פסיליום: תוסף מזון לטיפול בעצירות
מאת מערכת BeOK
| 12/03/2017 |
צפיות: 449
פסיליום הוא תוסף מזון שמסייע בטיפול של בעיות עיכול, מפחית את לחץ הדם ושומר על סוכר מאוזן אצל חולי סוכרת
קרא עוד
כולין: תוסף מזון שמסייע לתפקוד המוח ולבריאות הלב
מאת מערכת BeOK
| 02/03/2017 |
צפיות: 577
כולין הוא רכיב הכרחי לבריאות הגוף ולתקינות הפעילות הקוגניטיבית. מחסור שלו יכול לגרום לחרדות, לבעיות בזיכרון ולמחלות בכלי הדם
קרא עוד