10 טיפים לשיפור הזיכרון

סטודנטים - היכונו לשנת הלימודים. מערכת BeOK מסבירה איך משפרים את יכולת הזיכרון והריכוז, מה הקשר לאיוורור החדר, כמה סיגריות מומלץ לכם לעשן, למה כדאי לכם לשנן מספרי טלפון ומדוע עומדים בחורי הישיבות
מאת מערכת BeOK
| 23/01/2006 |
צפיות: 11,434
תקופת הבחינות במכללות ובאוניברסיטות אוטוטו מתחילה וזה הזמן לחזור לכושר. הכושר של המוח. ממש כפי שספורטאים מקצועיים מקפידים על אימו גופני הכולל תזונה נכונה ותוספת יומיומית של ויטמינים וחלבונים, כך צריכים גם סטודנטים לדאוג לאימון המוח, הכולל תחזוקה נכונה ויומיומית של כלי העבודה החשוב ביותר.

1. חלוקת עומסים. המוח שלנו מורכב משתי אונות, ימנית ושמאלית. האונה השמאלית אחראית לפעילויות לוגיות ודיבור, והאונה הימנית אחראית לעיבוד תמונות, רגשות ודמיון.

בדרך כלל אנו נסמכים על עבודת האונה השמאלית לחשיבה היומיומית, ובכך מעמיסים את מרבית הפעילות במחצית מהמוח בלבד. כדי למקסם את תפקוד המוח כדאי לשלב את פעילות שתי האונות. למשל: הרימו את שפופרת הטלפון כל פעם ביד אחרת. נסו ללכת לפעמים לאחור, נסו לזכור את רשימת הקניות בסופר באמצעות תמונות ולא מילים.

2. לחץ. כולנו חשים על בשרנו את תוצרי התחרותיות והתובענות של סביבת לימודים - לחץ פיסי ומנטלי מתמיד. לחץ אינו תמיד מבשר רעות: כשמדובר על שמירה על כושר ריכוז, מסייע לחץ מתון להגעה לתפוקה מירבית.

3. חמצן. המוח האנושי צורך לפעילותו כ-20 אחוזים מהחמצן בגופנו, בעוד שמשקלו מהווה רק שני אחוזים ממשקל הגוף. מחקרים מוכיחים כי אספקת חמצן מלאה ושוטפת למוח הכרחית לשמירה על יכולת קוגניטיבית גבוהה ועל כושר הריכוז והזיכרון.

שיפור אספקת החמצן למוח מסייע להגברת הערנות, הגברת מהירות התגובה, שיפור הזיכרון והריכוז, ולשיפור כושר העמידה במצבי לחץ.

4. איוורור. רצוי לדאוג לחדר מאוורר (גם בחורף) ועדיף בטמפרטורה שאינה עולה על 24 מעלות.

5. ישיבות. אל תתעקשו לשבת בזמן למידה. גם בעמידה אפשר ולפעמים אף בהצלחה רבה. לראיה, תלמידי ישיבות לומדים בעמידה.

6. אם נגררתם עד לשעות לילה מאוחרות עדיף שלא תקומו מוקדם. הלימוד יהיה יעיל יותר אם תמשיכו לישון ותקומו מאוחר יותר. אמנם תלמדו פחות, אך הלימוד יהיה יעיל יותר.

7. אם כבר נכנסתם למצב של למידה, אל תשברו את המומנטום. אם תקומו מהמקום כי כבר תכננתם מראש לעשות הפסקה, רק תעשו נזק. עדיף ללמוד עד שאתם מרגישים כי אתם מאבדים ריכוז ורק אז לקום מהמקום ולפנות לעיסוק אחר.

8. ניתן לאמן את המוח על מנת לשפר את יכולת הקליטה שלו, למשל מומלץ להתחיל לזכור מספרי טלפון בעל פה ולא רק לדפדף בספר הטלפונים בטלפון הנייד.

9. מומלץ לעשן פחות בזמן לימוד לבחינות.

10. תוספי המזון ג'ינסנג וגינקו בילובה ידועים ביכולת ההשפעה שלהם בשיפור אספקת חמצן טובה יותר למוח.

ההמלצות מאת המומחים של חברת פרמשלום, יבואנית גינקוזאן, שהינו תוסף מזון לשיפור הזיכרון ויכולת הריכוז.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ויטמין A בהריון: האם הוא מסוכן לעובר?
מאת מערכת BeOK
| 02/08/2017 |
צפיות: 354
ויטמין A הוא תרכובת של חומרים אשר מסייעים לבריאות הגוף ולתקינות של הריון, אך כמות גדולה מדי של הוויטמין יכולה לגרום למומים מולדים אצל העובר
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ויטמין K
מאת מערכת BeOK
| 17/07/2017 |
צפיות: 786
ויטמין K הוא תרכובת של מינרלים ושל חומרים מזינים נוספים אשר הכרחיים לתפקוד התקין של הגוף. הוויטמין אחראי על קרישת דם והוא מונע בחילות אצל נשים בהריון
קרא עוד
זרחן: כיצד הוא מועיל לבריאות הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/06/2017 |
צפיות: 1,090
זרחן הוא יסוד שלו תפקיד חשוב לתפקוד הגוף. הוא מגן על השיניים, מסייע לחילוף החומרים ושומר על איזון הורמונלי
קרא עוד
בורון: תוסף תזונה לחיזוק העצמות ולפיתוח הגוף
מאת מערכת BeOK
| 04/06/2017 |
צפיות: 1,401
בורון הוא יסוד חיוני אשר מסייע לתפקוד התקין של הגוף. הוא מונע דלקות מפרקים, מפחית תסמינים של גיל המעבר ומשפר את היכולות הקוגניטיביות
קרא עוד
כיצד סלניום מסייע לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 24/05/2017 |
צפיות: 1,384
סלניום הוא מינרל הכרחי לתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע בוויסות הורמונים ומונע רדיקלים חופשיים
קרא עוד
יוד: מדוע הוא חיוני לתפקוד הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 21/05/2017 |
צפיות: 942
יוד הוא מינרל אשר הכרחי לפעילות של בלוטת התריס ולחילוף החומרים. מחסור ביוד יכול לגרום להשמנת יתר ולבעיות פוריות
קרא עוד
אשלגן: יתרונות בריאותיים ומקורות טבעיים
מאת מערכת BeOK
| 17/05/2017 |
צפיות: 672
אשלגן הוא מינרל אשר יש לו חשיבות רבה בתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע לקוגניציה, שומר על איזון סוכר בדם ומונע התכווצויות שרירים
קרא עוד
אבץ: יתרונות בריאותיים ותופעות לוואי
מאת מערכת BeOK
| 11/05/2017 |
צפיות: 722
אבץ הוא יסוד טבעי אשר הכרחי לפעילות התקינה של הגוף. מחסור ממנו מעלה את החשיפה למחלות שונות ויכול לגרום לנשירת שיער
קרא עוד
ויטמין E: כל מה שצריך לדעת על הוויטמין
מאת מערכת BeOK
| 09/04/2017 |
צפיות: 926
ויטמין E הוא יסוד תזונתי אשר חיוני לבריאות הגוף. לוויטמין מיוחסות סגולות שונות, כמו שמירה על עור הפנים ומניעת סרטן, אך לא כולן נכונות
קרא עוד
אילו ויטמינים מונעים עצירות?
מאת מערכת BeOK
| 05/04/2017 |
צפיות: 3,294
מחסור בוויטמינים מסוימים יכולים להכביד על פעולת העיכול ולגרום לעצירות. לעומתם יש ויטמינים שיכולים לסייע לשחרור העצירות ולסייע לפעילות הסדירה של המעיים
קרא עוד