5 דרכים להיפטר מתרופות

כל תרופה שאנו נוטלים טומנת בחובה סיכון מסוים. נוטלים תרופות באופן קבוע? הסיכונים עולים. מחקרים ממליצים על שינוי באורח החיים לפני השימוש בתרופות, על מנת לטפל בבעיה ולא בסינדרום. הפשלנו את השרוולים ומצאנו אלטרנטיבות לתרופות פופולאריות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 12/01/2014 |
צפיות: 41,824

שיעול



במקום: סירופ נגד שיעול
נסו: ג'ינג'ר

סירופ נגד שיעול עלול לגרום לסחרחורת ונמצא גם כממכר ביותר. במקום, נסו שורש ג'ינג'ר, אשר מעבר לתכונותיו היעילות נגד השיעול, מחקרים אחרונים מצאו שהוא גם משכך כאבים נהדר. הבעיה היא, שרוב האנשים לא יודעים כיצד לעשות בו שימוש נכון. קצצו ג'ינג'ר לחתיכות קטנות או גררו אותו בעזרת מגררת (אין צורך לקלף). הרתיחו אותו במים (ככף ג'ינג'ר מגורר לכוס מים) ובשלו כשתי דקות על אש קטנה. סננו אל תוך כוס והוסיפו מיץ לימון ו/או מיץ הדרים אחר. שתו חם. המשקה החריף יעזור להרגיע את הגירוי ועשוי לעזור עם כאבי השרירים שבדרך כלל מלווים שפעת.

למידע נוסף בנושא תרופות הכנסו לפורומים:
פורום הפרעות שינה ועייפות
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום כאבי ראש, מיגרנות
פורום תרופות ייעוץ תרופתי
פורום תרופות סבתא

כאב גב תחתון



במקום: משככי כאבים
נסו: יוגה

מהו הדבר הראשון שאתם עושים כשמתחיל לכאוב לכם הגב? אתם כנראה מתמתחים בניסיון אינסטינקטיבי לשכך את הכאבים. הגוף שלכם יודע מה הוא עושה. במחקר שנערך עבור קורות הרפואה הפנימית, טכניקת ריפוי יוגית שידועה כוויניוגה, נמצאה מועילה בשיכוך כאבי גב תחתון אצל אנשים ועזרה להם להיפטר מהתרופות. כך עוזרת הטכניקה בעקיפין להימנע מנזק אפשרי לכבד או לקיבה שעלול לגרום לתלות במשככי כאבים. אחרי הכל, כאבי גב עלולים להמשיך שלושה חודשים או אפילו יותר אחרי מצבים קשים, מה שעלול להוביל למצב של תלות בתרופות. האנשים במחקר עסקו ב-75 דקות שבועיות של יוגה. יוגה לא רק תחזק את השרירים שלכם, אלא גם תוביל לכך שתהיו מודעים לתנועות שלכם ואולי אפילו למה שגרם לכאב מלכתחילה.


כאבי ראש



במקום: משככי כאבים
נסו: פחות תרופות, יותר שינה

מי חשב שנטילת תרופות למניעת כאב, תגרום למעשה לכאב? מחקרים מראים ששימוש יתר במשככי כאבים – כדור ביום במשך 15 ימים או יותר בחודש – עלול לגרום לכאבי ראש חזקים אף יותר. רופאים לא מבינים מהי הסיבה המדוייקת לתופעה, אך היא שכיחה, במיוחד בין אנשים הנוטלים תרופות עם מספר מרכיבים יחד. נסו ליטול פחות תרופות – לא יותר משתיים בשבוע. נסו להתרכז בשינה שלכם – השתדלו לישון 7-8 שעות ביום לפחות ולשמור על לוח זמנים מסודר בכל הנוגע לשינה שלכם. בנוסף, שתו מספיק מים (לפחות 9 כוסות ביום) וערכו בדיקות (עצמיות או דרך קופת החולים) על מנת לוודא שאתם אינכם אלרגים לחומר מסוים. רוב האנשים במערב אלרגים למוצרי חלב, לדוגמה, שעלולים גם לגרום לכאבי ראש.

דיכאון קל



במקום: תרופות נגד דיכאון
נסו: לאמן מחדש את המוח

כדי להילחם בדיכאון, נסו להימנע משליליות ככל האפשר. זה הרעיון שעומד מאחורי שיטת הטיפול הקוגניטיבית. שיטה זו קוראת להתרכז בשליטה על ההתנהגויות שלנו והתגובות שלנו למצבים מסוימים – אתם תלמדו לראות אותם בצורה אובייקטיבית במקום לתת להם לשלוט בכם. מחקרים אחרונים מצאו שהשיטה אפקטיבית כמו תרופות במניעת התדרדרות המצב ואפילו אפקטיבית יותר מתרופות בשיפור איכות החיים. טכניקה אחת של השיטה, הנקראת "מרחב נשימה לשלוש דקות", מיועד לעזור לכם לשים סוף למערבולת המחשבות השליליות. התחילו בלהתרכז בהרגשה של הגוף שלכם באותו הרגע. ואז הביאו את המחשבות שלכם אל הנשימה, על מנת להכניס את עצמכם יותר לרגע. לבסוף, הרחיבו את המודעות חזרה אל תוך כל הגוף שלכם, בעוד שאתם נושמים עמוק פנימה והחוצה.

לכתבות נוספות בנושא תרופות:
טרשת נפוצה - טיפולים מהדור הישן והחדש
התאימי לך גלולה למניעת הריון
תופעות הלוואי המוזרות ביותר – חלק א'
תופעות הלוואי המוזרות ביותר – חלק ב'
כיצד עובדות תרופות נגד דיכאון

אינסומניה



במקום: כדורי שינה
נסו: מספר לילות מאוחרים

מתהפכים במיטה בצורה כרונית? וותרו ולכו לצפות בטלוויזיה. הסיבה - ככל שתקצרו את שעות נדודי השינה שלכם במיטה וככל שתדחו את שעת השינה, כך תסייעו לעצמכם לישון טוב יותר בהמשך הלילה, ותשמרו על עצמכם מפני כדורי שינה ממכרים. מומחים מזהירים שכדורי שינה הם ממכרים ומאבדים מהאפקטיביות שלהם עם הזמן. אם אתם בדרך כלל נכנסים למיטה בעשר אך לא נרדמים עד אחת, נסו ללכת לישון באחת – אך התעוררו באותה השעה בבוקר. אתם יוצרים למעשה חוסר בשינה, כמובן, אך זה יקל עליכם להירדם ולישון טוב יותר למשך מספר לילות ברצף. לאחר מספר שבועות, התחילו להקדים את זמן השינה שלכם ב-20 דקות כל לילה, על מנת לוודא שאתם מסוגלים להירדם מוקדם יותר. בנוסף, וודאו שעסקתם בפעילות גופנית במשך היום, שמרו על שקט ושלווה בשעה שלפני השינה, עשו אמבטיה, שתו תה צמחים וכבו את הטלוויזיה והרדיו כשעה לפני השינה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר