מניעת נשירת שיער: 5 מאכלים לשמירה על שיער בריא וחזק

נשירת שיער היא תופעה נפוצה שאנשים רבים סובלים ממנה. לפני שפונים לתכשירים כימיים, להלן רשימת מאכלים שיעזרו לכם למנוע נשירת שיער
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/07/2016 |
צפיות: 22,424
דירוג: 3.9 מתוך 15 הצבעות
התקבלו 15 דירוגים בציון ממוצע 3.9 מתוך 5
אנשים רבים סובלים מנשירת שיער, בגילאים שונים בחייהם. לאדם ממוצע נושרות כ – 100 שערות ביום. כאשר הנשירה הופכת לחמורה יותר, הדבר עלול להוות אינדיקציה לבעיה רפואית. לכן, במקרה זה חשוב להיוועץ ברופא כדי לבדוק את מקור הנשירה. מעבר לכך, ישנן דרכים טבעיות לטיפול טבעי בנשירת שיער ולחיזוק השיער.

סלמון לשיער מלא ברק

דג סלמון שופע באומגה 3, שהיא חומצת שומן חיונית שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו ולכן יש לצרוך אותה באמצעות מאכלים או תוספי תזונה. מלבד העובדה שאומגה 3 מפחיתה סיכון למחלות לב וכלי דם, היא גם חיונית לשיער. אומגה 3 מספקת שמנים ששומרים על הלחות של הקרקפת ומקנים לשיער מראה בריא ומבריק. מאכלים נוספים שניתן למצוא בהם אומגה 3 הם: הרינג, פורל, סרדינים, מקרל, אבוקדו וזרעי דלעת.

למידע נוסף, היכנסו לפורומים שלנו:
פורום השתלת שיער
פורום נשירת שיער
פורום שיער, עיצוב שיער, שיער יבש
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

ברוקולי לחיזוק השיער

ברזל הוא מינרל חשוב לבריאות השיער. מצב של אנמיה כתוצאה מחוסר ברזל הוא אחד הגורמים הנפוצים לנשירת שיער. זקיקי השיער זקוקים לאספקת דם מזינה, כאשר יש מחסור בברזל בדם, זקיקי השיער אינם מקבלים את החומרים המזינים להם הם זקוקים. בעקבות זאת, צמיחת השיער נפגמת ושיער מתחיל לנשור.

לכן, חשוב לאכול מזונות עשירים בברזל, שיחזקו את השיער וימנעו מצב של אנמיה ונשירה. עלים ירוקים וירקות כמו ברוקולי ותרד עשירים בברזל. כמו כן, מזון מן החי כמו דגים, עוף ובשר אדום עשירים בברזל בעל ספיגות יעילה ומהירה יותר.

עוף לשיער בריא

השיער מורכב ברובו מחלבון הנקרא קרטין. ללא כמות מספקת של חלבונים בגוף, צמיחת השיער הופכת לאיטית יותר ועלולה לגרום ליובש ולשבירת שיער. במקרים חמורים של חוסר חלבונים, הדבר יכול להוביל לנשירת שיער. לפיכך, כדאי לשלב חלבונים בתזונה היומיומית כדי למנוע מצב זה. מזונות כמו עוף, הודו, ביצים, דגים ומוצרי חלב יכולים להוות מקור טוב לחלבונים. כמו כן, ניתן לאכול קטניות ואגוזים.

גזר נגד שבירת שיער

תרד עשיר בוויטמין A, החיוני בייצור סבום הקרקפת. סבום הוא חומר שומני הנוצר בבלוטות החלב שבשכבה העמוקה של העור. הסבום מופרש דרך נקבוביות זקיקי השיער אל עור הפנים והוא חיוני להגנה, שימון וריכוך השיער והעור. ללא הסבום, יכול להיווצר שיער יבש וגירוד בקרקפת. לכן חשוב לצרוך מזונות עשירים בבטא קרוטן, שמהווה חומר מוצא לייצור ויטמין A. ניתן למצוא בטא קרוטן במאכלים כתומים או צהובים, כגון גזר, דלעת, מנגו ובטטה.

כדאי לקרוא גם:
טיפים למניעת נשירת שיער
מדוע מתרחשת נשירת שיער אצל נשים?
הקשר בין נשירת שיער וסטרס
נשירת שיער תוקפת גם ילדים
נשירת שיער: כך תמנעו את הבעיה

אגוזים להגנה מפני השמש

שיער עלול להיפגע מהשמש כפי שעור ניזוק מהשמש. ויטמין E הוא נוגד חמצון חזק ביותר, המגן מפני נזקי השמש ונפוץ בשימושו בענף הקוסמטיקה. בנוסף, הוא מווסת את זרימת הדם, שומר על בריאות הקרקפת ומסייע בשמירה על שיער בריא. ניתן להשיג ויטמין E באמצעות מאכלים כמו אגוזים, דגנים מלאים, קטניות, קיווי ועוד.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר