איך בוחרים מולטי ויטמין?

נטילה של מולטי ויטמין יכולה להביא תוך זמן קצר לשיפור באיכות החיים, אבל יש יצרנים שיעשו הכל כדי למכור לכם תחליפים זולים. איך תדעו לזהות מוצר "מתחזה"? מאמר בשני חלקים על בחירת מולטי ויטמין.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 05/07/2006 |
צפיות: 6,452
מולטי ויטמין נועד להשלים חסרים ברכיבי תזונה ולמנוע את התופעות שהם גורמים. נטילת מולטי-ויטמין מעניקה לגוף השלמה תזונתית יומיומית עשירה ומאוזנת, מתוך הקפדה על מינון אופטימלי לאיזון ולתחזוקה שוטפת של מערכות הגוף השונות, למניעת מחלות תלויות-גיל ולהאטת תהליכי הזדקנות.

האדם הקשוב לגופו יבחין זמן מה לאחר תחילת נטילתו של מולטי-ויטמין איכותי בשינויים פיזיולוגיים, כגון יקיצה קלה ושינה טובה יותר, חסינות ועמידות גבוהה יותר של הגוף בפני וירוסים וחיידקים, חיוניות רבה יותר, שיפור בתהליכי העיכול, שיפור במטבוליזם, רגישות נמוכה למצבי סטרס ועוד.

מי שנוטלים תוספי-תזונה מתוך שימוש מושכל ובטוח הם בני אדם הגיוניים ואחראיים. רובם אף מאמצים הרגלים אחרים של אורח חיים בריא - תזונה נכונה ופעילות גופנית. ההחלטה על נטילתו של מולטי-ויטמין מקורה בהבנה ובמודעות לחשיבותו ולתרומתו לגופנו, ובהכרה כי אנו לוקחים לידינו את האחריות על בריאותנו.

נטילת מולטי-ויטמין איכותי בכל יום היא הצעד הראשון בשמירה על בריאותנו ובהגנה מפני חסרים ברכיבי-תזונה. זהו אמנם צעד קטן, אך בעל תרומה חשובה ביותר לחיזוק מערכות הגוף השונות. נטילת מולטי-ויטמין היא לקיחת אחריות על גופך ובריאותך, כמוה כשיפור התזונה או כביצוע פעילות גופנית, והיא אינה מחייבת מרשם או המלצת רופא.

בחן את המולטי-ויטמין שלך

כיצד תדע, גם אם אינך מומחה בתחום, אם רכשת מולטי-ויטמין אשר יתרום באמת לשיפור בריאותך ולהאטת תהליכי הזדקנותך או שמא הוא פשוט רשימה של רכיבים, סינתטיים ברובם, ומינוניו כה נמוכים עד שמירב התועלת הצפויה ממנו היא מניעה של מחלות הנובעות מחסר תזונתי?

איכות חומרי הגלם - לכל רכיב תזונה יש תהליכי גידול, מיון, זיהוי ועיבוד שונים. ההבדל בין מולטי-ויטמין אחד למשנהו טמון באמינות, ברמת בקרת האיכות ובמקצועיות של החברה המייצרת אותו. רק מפעל מוכר המייצר את המולטי-ויטמין שלו בעצמו, והמבקר אותו במערכת בקרת איכות קפדנית, יוכל להבטיח לך מוצר איכותי ואמין. להלן כמה קריטריונים בסיסיים שבאמצעותם תוכל להבחין מיד, מהי מידת המקצועיות והרצינות בה מתייחס ספק הוויטמינים למולטי-ויטמין שאתה נוטל מדי יום ביומו.

בטא קרוטן. רב הוא הפיתוי לנצל את חוסר הידע של הצרכן הממוצע ולכלול במולטי-ויטמין בטא קרוטן סינתטי, שמחירו זול לאין שיעור מזה הטבעי, אך פעילותו כרכיב תזונה שנויה במחלוקת. אם היצרן מציין על גבי התווית "בטא קרוטן", אבל אינו מציין מהו המקור הצמחי שממנו הופק הבטא קרוטן (בדרך כלל אצה ששמה דונליאלה סאלינה), הרי סביר מאוד להניח כי מדובר בבטא קרוטן סינתטי ולא טבעי.

ויטמין E. ויטמין E טבעי מוכר בשם Tocopherol או Tocopheryl, וסימונו המדעי מתחיל באות D. שים לב: אם סימונו של ויטמין E על תווית המולטי-ויטמין שלך מתחיל באותיות DL, הריהו ויטמין E סינתטי. צורה זו של ויטמין E אינה יעילה כמו זו הטבעית וזולה ממנה במידה רבה.

מינרלים. המינרלים קשים לספיגה בגוף, והקושי מחריף והולך ככל שאנו מתקדמים בגיל. יצרן המבטיח לך "ספיגה מוגברת" מצד אחד, אך מצד שני מנצל את תמימותך ומבסס את המולטי-ויטמינים שלו לא על מינרלים אורגניים (דוגמת אלה המצויים במזון ובמולטי-ויטמינים של סולגאר), אלא על מינרלים לא-אורגניים שקשירתם וספיגתם בעייתית, עושה לעצמו מלאכה קלה, ובעיקר זולה - על חשבונך.

רכיבים טבעיים. במקרים רבים שונה רכיב תזונה טבעי מזה הסינתטי לא רק במבנהו הכימי אלא גם ובעיקר בתועלת הבריאותית שניתן להפיק ממנו. מולטי-ויטמין, בדומה לתזונה שנועד להשלים, חייב להיות מבוסס על רכיבים טבעיים על מנת להשיג בשלמותה את המטרה אשר לשמה נוטלים אותו.

לחלקו השני של המאמר לחצו כאן

מאת מחלקת ההדרכה של חברת סולגאר

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

בנזודיאזפינים: הסוף לאינסומניה ובעיות השינה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 13/03/2019 |
צפיות: 955
הפרעות שינה הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהעולם המודרני. הסטרס והמחשבות גורמים לנו לקום בלילה, להיות חסרי מנוחה וחסרי שקט. מצב מתמשך של נדודי שינה ישפיע קשות על תפקוד המוח ובריאות הגוף. הגידו שלום לבנזודיאזפינים– הכדורים שיצילו לכם את השינה
קרא עוד
לציטין: יתרונות בריאותיים ותופעות לוואי
לציטין הוא חומר שומני המצוי באופן טבעי במאכלים מן החי ומן הצומח. לחומר יש סגולות רפואיות רבות הוא מסייע לבעיות בעיכול וכן הוא שומר על בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
ויטמין D: למה הוא כל כך חשוב?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 03/09/2018 |
צפיות: 2,036
ויטמין D הוא הוויטמין שלא מקבלים ממזון אלא מהשמש. מחקרים מצאו שיש קשר בין מחסור של ויטמין D לבין בעיות בריאותיות שונות, כמו אסתמה, סוכרת סוג 2 ואלצהיימר
קרא עוד
ויטמין A בהריון: האם הוא מסוכן לעובר?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 02/08/2017 |
צפיות: 4,679
ויטמין A הוא תרכובת של חומרים אשר מסייעים לבריאות הגוף ולתקינות של הריון, אך כמות גדולה מדי של הוויטמין יכולה לגרום למומים מולדים אצל העובר
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ויטמין K
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 17/07/2017 |
צפיות: 4,866
ויטמין K הוא תרכובת של מינרלים ושל חומרים מזינים נוספים אשר הכרחיים לתפקוד התקין של הגוף. הוויטמין אחראי על קרישת דם והוא מונע בחילות אצל נשים בהריון
קרא עוד
זרחן: כיצד הוא מועיל לבריאות הגוף?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 14/06/2017 |
צפיות: 4,459
זרחן הוא יסוד שלו תפקיד חשוב לתפקוד הגוף. הוא מגן על השיניים, מסייע לחילוף החומרים ושומר על איזון הורמונלי
קרא עוד
בורון: תוסף תזונה לחיזוק העצמות ולפיתוח הגוף
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 04/06/2017 |
צפיות: 5,429
בורון הוא יסוד חיוני אשר מסייע לתפקוד התקין של הגוף. הוא מונע דלקות מפרקים, מפחית תסמינים של גיל המעבר ומשפר את היכולות הקוגניטיביות
קרא עוד
כיצד סלניום מסייע לבריאות?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/05/2017 |
צפיות: 2,610
סלניום הוא מינרל הכרחי לתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע בוויסות הורמונים ומונע רדיקלים חופשיים
קרא עוד
יוד: מדוע הוא חיוני לתפקוד הגוף?
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 21/05/2017 |
צפיות: 2,091
יוד הוא מינרל אשר הכרחי לפעילות של בלוטת התריס ולחילוף החומרים. מחסור ביוד יכול לגרום להשמנת יתר ולבעיות פוריות
קרא עוד
אשלגן: יתרונות בריאותיים ומקורות טבעיים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 17/05/2017 |
צפיות: 1,828
אשלגן הוא מינרל אשר יש לו חשיבות רבה בתפקוד התקין של הגוף. הוא מסייע לקוגניציה, שומר על איזון סוכר בדם ומונע התכווצויות שרירים
קרא עוד