חיסון לקדחת צהובה ותכנון הריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חיסון לקדחת צהובה ותכנון הריון
    נעה
    23/03/2013

    שלום רב
    קיבלתי חיסון לקדחת צהובה לפני שבוע (תכננתי לנסוע לדרום אמריקה ובסוף הנסיעה בוטלה) וללא קשר אנחנו מתכננים הריון כבר המון זמן.
    לגמרי במקרה (הרופא לא טרח להגיד לי את זה בזמן החיסון) גיליתי שאסור לי להכנס להריון סמוך לנטילת החיסון משום שזה חיסון של חיידק חי-מוחלש ולא מומת. שאלתי 2 רופאים ושניהם אמרו לי שאסור להכנס להריון לפחות 6 שבועות מיום קבלת החיסון וליתר ביטחון הם ממליצים להמנע חודשיים-שלושה. בנוסף שאלתי את המרכז הטרטולוגי והם אמרו שאין שום מחקר שאומר שהחיסון הנ"ל גורם ליותר מומים/הפלות אפילו אם הוא נלקח בזמן ההריון.
    אני מאד לא רוצה לעשות הפסקה בניסיונות להרות כרגע מסיבות שלא אפרט פה (אלא אם כן זה הכרחי).

    1) האם אסור לי להכנס להריון בזמן הקרוב ? אם כן כמה זמן להמנע?
    2) מה הסיבה שאמרו לי שאסור? חשש מהתפרצות המחלה בזמן ההריון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון לקדחת צהובה ותכנון הריון - תגובה

    ד''ר מוטי גרופר
    24/03/2013

    שלום רב,
    החיסון נגד קדחת צהובה הינו אכן יחודי בכך שמדובר בוירוס חי מוחלש, ולא במומת, ולכן קיים סיכון קטן לתחלואה במחלה עצמה ובאפקטים של הוירוס עצמו בהתחסנות.
    לגבי הריון- קיימת אזהרה מיוחדת בכל המקרים של מתן חיסון חי מוחלש. הבטיחות של החיסון הנ"ל לא נבדקה בצורה מספקת במצבי הריון, למרות שיש עדויות חלקיות על היעדר אפקט מזיק. ההמלצה העולמית היא להימנע מהתחסנות בזמן הריון אלא אם כן אין ברירה, ולא להיכנס להריון לפחות חודש לאחר קבלת החיסון, מחשש להעברה של הוירוס לעובר עם תוצאות לא ידועות.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    נעה
    24/03/2013

    תודה רבה על התגובה.
    האם תוכל לייעץ לי כמה זמן להמתין? חודש זה מספיק?
    האם יש דרך לדעת מבדיקות דם האם השפעת החיסון תמה? (לדוגמא אם רואים שפיתחתי נוגדנים)
    אין לי בעיה לחכות חודש או כמה שצריך, אני רק רוצה להיות בטוחה שזה לא יפגע בעובר בוודאות

    תודה מראש וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה - תגובה

    ד''ר מוטי גרופר
    28/03/2013

    ההמלצה של רוב האירגונים העולמיים היא להמתין לפחות חודש. מאחר ואין מידע ודאי, אם רוצים ללכת על הבטוח ביותר כנראה שיש להמתין עד מקסימום של 3 חודשים לפי מידת הדחיפות. אם לא ניתן להמתין, סביר להניח שחודש הינו זמן סביר בכל קנה מידה.
    אין דרך לדעת מבחינת בדיקות דם על העיתוי.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום