תזונה נכונה לשיער בריא וחזק

שיער בריא אפשר להשיג לא רק על ידי שימוש במוצרי עיצוב שיער כמו שמפו או מרכך, אלא גם על ידי הרגלי תזונה נכונה שכוללים ויטמינים ומינרלים להם הוא זקוק. 9 מאכלים לשיער בריא וחזק.
מאת מערכת BeOK
| 16/03/2011 |
צפיות: 12,734
אם השיער שלך לא בריא באופן טבעי, שמפו, מרכך ושאר מוצרי עיצוב שיער לא יעזרו. השיער עשוי מחלבונים ותזונה נכונה ומאוזנת יכולה לספק חלבונים לשיערך. העור, צמיחת השיער והציפורניים מושפעים מהמזון שאנו אוכלים. אם את שומרת על תזונה נכונה כל גופך מרגיש בשינוי, וכך גם שיערך.

השיער שלך לא ישתנה מקצה לקצה, אבל תזונה נכונה שכוללת חלבונים וברזל יכולה בהחלט להועיל. היזהרי מתוספי מזון שלעתים משווקים אותם כמחזקי שיער. הם עלולים להוביל לתוצאה לא רצויה. נמצא, למשל, שעודף בוויטמין A עלול להביא לנשירת שיער. מומלץ לספק לשיער שלך את הויטמינים שהוא צריך דרך המזון עצמו. אז מה מומלץ לאכול?

למידע נוסף בנושא תזונה נכונה לשיער בריא היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום יופי
פורום שיער, עיצוב שיער, שיער יבש
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

1. סלמון


סלמון עשיר באומגה 3 ומהווה מקור איכותי לחלבונים, נוסף לכך שהוא עשיר בויטמין B12 וברזל. אומגה 3 מסייעת לבריאות הקרקפת. מחסור באומגה 3 יכול להביא לעור קרקפת יבש וכך לפגוע באיכות השיער. אם אתם צמחונים, תוכלו לכלול כפית או שתיים של זרעי פשתן טחונים בסלט למשל, המכילים גם הם אומגה 3.

2. ירקות בצבע ירוק כהה


תרד, ברוקולי, סלק הם מקור מעולה לויטמין C ולוויטמין A, שהגוף זקוק להם כדי ליצר סבום, חומר שומני שנמצא בזקיק השערה, מעין מרכך טבעי של הגוף.

3. שעועית וקטניות אחרות


כן, כן. קטניות כמו שעועית, אפונה ועדשים הם חלק חשוב בשמירה על תזונה נכונה שתטיב עם שערך. לא רק שהם עשירים בחלבונים, שעוזר לצמיחת השיער, אלא שיש בהם גם ברזל, אבץ וויטמין B. מומלץ לצרוך כשלוש כוסות של קטניות לשבוע.

4. אגוזים


אגוזים מסוג אגוזי ברזיל הם המקור הטבעי והטוב ביותר לסלניום, מינרל חשוב לבריאות הקרקפת שלך. אגוזים מכילים חומצה אלפא-לינולנית, חומצת אומגה 3 שעוזרת לבריאות הקרקפת. אגוזים הם גם מקור מעולה לאבץ, כך גם בקשיו, אגוזי פקאן ושקדים. מחסור באבץ יכול להביא לנשירת שיער, אז מומלץ לשמור על תזונה נכונה ולהוסיף אגוזים למיניהם לתפריט היומי שלך.

5. עוף


מאכלי עוף והודו עשירים בחלבונים איכותיים, להם זקוק השיער. בלי מספיק חלבונים איכותיים בתזונה היומית, יתכן שתרגישי שהשיער שלך הוא חלש ושביר, מעבר לכך שחלבונים מועילים לתפקוד מערכות חשובות בגופינו. מאכלי עוף מספקים גם ברזל עם רמת ספיגה טובה בגוף, כך שגופך יכול להנות מיתרונותיו.

6. ביצים


תזונה נכונה לשיער בריא כוללת בתוכה ביצים, בין אם הן מקושקשות, ביצים קשות או כחביתה. ביצים הן מקור מעולה לחלבונים, נוסף לכך שהן מכילות ויטמין B12 וביוטין.

7. חיטה מלאה


תזונה נכונה לשיער בריא מכילה מאכלים כמו לחם מקמח מלא, דגני בוקר מחיטה מלאה ועוד (כיום אפשר למצוא אפילו פיצות מחיטה מלאה). חיטה מלאה עשירה גם היא בברזל, באבץ ובוויטמין B.

למאמרים נוספים בנושא עיצוב שיער, תזונה נכונה ועוד:
14 מיתוסים על עיצוב שיער שכולנו מכירים
עיצוב שיער: כך תתאימי אותו למבנה הפנים
טיפוח שיער יבש: על מה חשוב להקפיד?
תוצרת בית: החלקת שיער טבעית
החלקה יפנית או ברזילאית, מה כדאי?

8. מוצרי חלב דל שומן


מוצרי חלב דל שומן כמו חלב או יוגורט הם מקור טוב לסידן, מינרל חשוב לצמיחת השיער. בנוסף, הם מכילים מי חלב וקזאין שהם שני מקורות חשובים לחלבונים איכותיים. מוצרי חלב טובים לאכילה בתחילת היום ומהווים חלק חשוב בשמירה על תזונה נכונה, אפשר להוסיף להם זרעי פשתן וכך גם להגדיל צריכת אומגה 3 ואבץ.

9. גזר


כדאי לשלב גזר בתזונה כיוון שהוא הוא מקור טוב לויטמין A, שעוזר לבריאות הקרקפת וכך גם לבריאות השיער.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

אבקת סודה לשתייה: שמפו טבעי המחזיר את חיות השיער ומעודד צמיחה
מאת מערכת BeOK
| 27/11/2016 |
צפיות: 2,936
בין השימושים הרבים שלה, אבקת סודה לשתייה משמשת גם כשמפו אשר מסיר לכלוך מהשיער, מזרז את הצמיחה שלו ומחזיר לו את הנפח ואת החיות הטבעית
קרא עוד
כיצד ההודיות שומרות על שיער בריא ומבריק?
מאת מערכת BeOK
| 02/11/2016 |
צפיות: 2,072
לשיער שופע, חזק ומבריק ההודיות משתמשות בג'ל אלוורה אשר מונע נשירת שיער, במים קרים לשמירה על הברק ובשמנים אתריים לחיזוק זקיק השערה
קרא עוד
מניעת נשירת שיער: 5 מאכלים לשמירה על שיער בריא וחזק
מאת מערכת BeOK
| 20/07/2016 |
צפיות: 14,243
נשירת שיער היא תופעה נפוצה שאנשים רבים סובלים ממנה. לפני שפונים לתכשירים כימיים, להלן רשימת מאכלים שיעזרו לכם למנוע נשירת שיער
קרא עוד
איך להוריד נפח בשיער באמצעות תכשירים טבעיים?
מאת מערכת BeOK
| 27/04/2016 |
צפיות: 23,865
לפעמים נדמה שבלתי אפשרי להוריד את הנפח בשיער, בייחוד כשלח בחוץ. מסתבר שישנן פתרונות פשוטים להכנה בבית, שיעזרו לשיער לשרוד את הקיץ הישראלי. בכתבה הבאה שש דרכים להורדת הנפח בשיער
קרא עוד
החלקת קראטין: למי מתאים לעבור שיקום והחלקת שיער באמצעות קראטין?
מאת מערכת BeOK
| 08/03/2016 |
צפיות: 27,920
החלקת קראטין היא החלקת שיער זמנית המעניקה שיקום וריענון לשיער צבוע, פגום ויבש. הטיפול מיועד לשיער שאיבד את שכבת הקרטין הטבעית שלו עקב פעולות כימיות כמו הבהרה, פסים והחלקה יפנית
קרא עוד
סקר: גברים מעדיפים שיער ארוך
מאת מערכת BeOK
| 31/07/2014 |
צפיות: 47,515
שיער ארוך מושך גברים לא פחות מישבן יפה או חזה זקור, כך מגלה סקר שנערך לאחרונה. גברים רבים מעדיפים נשים עם שיער ארוך, כזה שיוכלו ללטף ולמשש ורבים עוד יותר מחשיבים שיער ארוך לנשי
קרא עוד
שמירה על שיער בריא בקיץ
מאת מערכת BeOK
| 24/07/2014 |
צפיות: 46,097
שיער בריא ושופע היה מאז ומתמיד מושא לאובססיה ולהתפעלות. אולם, הקיץ שנמצא בעיצומו עלול להיות חסר רחמים כלפי השיער שלנו. בכתבה זו תלמדו כיצד ניתן לשמור על שיער בריא - גם בקיץ
קרא עוד
זה לא חפיף! חפיפה נכונה לשיער בריא
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2014 |
צפיות: 49,697
שיער נקי ובריא מתקבל משילוב של תזונה נכונה וחפיפה נכונה. על תזונה נכונה לשיער שלכם תמצאו כתבות רבות באתר שלנו. הפעם אספנו עבורכם את הטיפים החיוניים ביותר לחפיפה נכונה כדי לקבל שיער מבריק ויפה
קרא עוד
כך תמנעו נזק לשיער
מאת מערכת BeOK
| 26/06/2014 |
צפיות: 47,199
השיער שלנו ניזוק ממקורות רבים - חום, קור, יובש, רוח, לכלוך, זיהום אוויר ועוד. מהם המקורות הנפוצים ביותר לגרימת נזק לשיער, כיצד ניתן לשמור על שיער בריא ומבריק? כל הפתרונות בכתבה הבאה
קרא עוד
נשירת שיער - כל הפתרונות
מאת ד"ר סוזי קגן, ד"ר קלרה קרבלניק ואמיר אליהו
| 11/06/2014 |
צפיות: 49,332
כמעט כל אישה מכירה את התחושה. היא חופפת שיער ולפתע מרגישה שחלק ממנו נשאר בידה. נשים אחרות יראו את השיער שהן איבדו על המסרק. לשיער תפקיד חשוב לבניית הביטחון העצמי שלנו. כל מה שרצית לדעת על נשירת שיער ודרכי המניעה בכתבה הבאה
קרא עוד