6 ויטמינים שאסור לוותר עליהם

הם נמצאים בפירות וירקות, בבשר, במוצרי חלב ואפילו במים , הם חיוניים לגוף, עוזרים במניעת מחלות, מחזקים את המערכת החיסונית. ויטמינים - וכל מה שצריך זה לדעת עליהם קצת יותר
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 22/02/2008 |
צפיות: 17,248
אורח החיים שלנו מאופיין בסדר יום עמוס ומתח נפשי ופיזי. בנוסף, השימוש במזון תעשייתי, עם ערך תזונתי נמוך, מקשה עלינו לשמור על התזונה הנכונה.

ויטמינים מהווים חלק בלתי נפרד מתזונה נכונה והם חשובים לבריאותנו: ויטמינים הכרחיים לתהליכי בנייה שונים בגוף, לחיזוק העצמות והשיניים, לבריאות העור והעיניים ולמערכת החיסון.

כדי לעזור לכם לדעת לאיזה ויטמין אתם זקוקים, ליקטנו עבורכם מידע על שישה ויטמינים ומינרליים החיוניים לשמירה על בריאותכם, מתוך שש כתבות נבחרות בנושא:

אומגה 3 - חומצת שמן דגים חיונית לגוף, גוף האדם אינו יכול לייצר את חומצות השומן הללו ולכן יש לקבלן מהמזון. מומלץ לצרוך שתי מנות דג בשבוע, או להשלים חוסרים באמצעות תוספי תזונה.

למידע בריאותי נוסף היכנסו לפורומים:
פורום ויטמינים ותוספי תזונה
פורום תזונה ודיאטה
פורום בישול בריאות
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת נשים בהריון

בשל המחסור התזונתי באומגה 3 וצריכה מועטה של דגי ים, תוספת אומגה 3 חשובה ומומלצת כבר בשלבי ההתפתחות הראשונים לאורך הילדות ובמהלך החיים הבוגרים. מתלבטים? קיראו על: אומגה 3: דגים או תוספי מזון?

ויטמין D - ויטמין D הינו לא רק ויטמין, מדובר בהורמון, שגופינו מסוגל לבנות בעצמו. תאי העור מסוגלים לייצר ויטמין D בעת חשיפה לאור השמש, דקות מועטות בשמש חזקה בכל יום, מייצרות כמות מספקת של הויטמין.

ויטמין D דרוש לגוף כמשפר ספיגת סידן בעצמות. לויטמין D תפקיד מכריע גם במניעת סוגי סרטן שונים כגון סרטן הלבלב (פנקריאס), סרטן השחלות וסרטן הערמונית. רוצים לדעת עוד על ויטמין D?

ויטמין C - ויטמין C מהווה חלק בתהליכי הטמעת סידן בעצמות, ספיגת ברזל מהמעיים והפיכת חומצה פולית לפעילה. הוא מסייע בפירוק כולסטרול ומשקעים שומניים בדם, ובכך מעכב התפתחות של טרשת עורקים.

ויטמין C מחזק את ההגנה הטבעית, על ידי ייצור כדוריות דם לבנות ומניעת אלרגיות. ויטמין C ניתן למצוא בנבטים, תות שדה, קיווי, פלפל אדום, פפאיה, אננס, ברוקולי, אפונה ירוקה, שעועית ירוקה ופירות הדר. היכנסו לכתבה: סי, סי, זה ויטמין C.

לכתבות נוספות בנושא ויטמינים:
ויטמינים - איך לתת אותם לילדים?
ויטמינים - ושלא יעבדו עליכם
תזונה נכונה, למניעת הזדקנות העור
לאכול כמעט הכל, עם כולסטרול
למה לי לקחת תוסף תזונה?

אבץ - אבץ נלחם בגירויים בעור, עוזר לשמירת עור חלק ומוצק, מסייע למערכת החיסון, הוא חשוב לנשים בהריון, עוזר לטיפול באקנה (ובעוד עשרות תופעות) ומהווה מרכיב חשוב במאכלים מעוררי תאווה.

אבץ מצוי בבשר רזה וביצים, סרדינים או טונה, בצדפות ואפילו בפופקורן. לימדו על אבץ: אבץ - מילון מונחים.

סידן - מינרל הדרוש לבנייה, חיזוק ושמירה על עצמות הגוף. הוא ממלא תפקיד חשוב בקרישת הדם, בתפקוד תקין של הלב ומערכת העצבים, בהגנת השיניים מפני עששת ובמניעת יתר לחץ דם וסרטן המעי הגס.

סידן נמצא בחלב ומוצריו, ירקות ירוקים עליים (ברוקולי, כרוב עלים) טחינה גולמית, קטניות ומוצרי סויה מועשרים בסידן, שומשום מלא או טחון, פרג, דגים, עופות, אגוזים, שקדים, ומוצרים מועשרים בסידן דוגמת דגני בוקר. שכחו מחלב - כל האמת על סידן.

ויטמין B - תורם לחילוף חומרים ובניית אנרגיה בגוף. חשוב למערכת העצבים והלב, מסייע לתהליכי למידה וזיכרון, לבריאות העור והציפורניים. אם מופיעות תופעות של עייפות, תשישות סחרחורת וכדומה, מומלץ לבדוק חוסר בוויטמין.

ויטמיני B מצויים במזון בבשר, דגים, דגנים מלאים, מוצרי חלב, ביצים, קטניות, אגוזים ומרבית הירקות, חוסר בויטמין B מאפיין בעיקר צמחונים וטבעונים, אך נפוץ בכלל האוכלוסייה. כיצד לעשות סדר בארון הוויטמינים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר