תפקודי כבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תפקודי כבד
    טלי
    30/06/2011

    בחודשיים האחרונים התחילה אצלי תופעה חולפת (3 פעמים כבר) של כאב ברום הבטן המלווה בגרפסים רבים וקושי להוציא אותם. הכאב מקרין לגב ומרגיש כאילו קיבלתי מכה באיזור הקיבה והסרעפת. בפעם האחרונה שזה הופיע (בסופ"ש האחרון), גם לאחר שהכאב נסוג, ההרגשה היתה שהקיבה עדיין "תפוסה", כמו שריר שנתפס, עד שהשתחרר לאחר יום יומיים.
    ביצעתי מספר בדיקות מאז החלה התופעה, אני מצרפת גם בדיקות מלפני שהתחילה התופעה הנוכחית. קיימת עליה בתפקודי כבד. גם הגלוקוז וכולסטרול גבוהים יחסית. בת 39 (נושקת ל-40), בדר"כ בריאה, עוסקת בספורט ובמשקל תקין. עליי לציין כי לפני 4 שנים ילדתי בניתוח קיסרי לאחר רעלת הריון קשה (סמויה, ללא סימפטומים אופייניים שהתפרצה בשבוע 34). הייתי מעוניינת לדעת אם רעלת יכולה לפגוע בתפקודי כבד באופן כללי, גם לאחר הריון - למרות שהיו מספר בדיקות דם תקינות לאחר הלידה.

    תוצאות מאי 2009
    גלוקוז 101
    כולסטרול 206
    ALKP 56
    ALT 43
    AST 41
    בילירובין כללי 1.03

    תוצאות נובמבר 2010
    גלוקוז 99
    AKLP 47
    ALT 27
    AST 24

    תוצאות ינואר 2011
    גלוקוז 99
    כולסטרול 209
    ALKP 61
    ALT 78
    AST 41
    בילירובין כללי 1.49

    תוצאות מאי 2011
    גלוקוז 92
    כולסטרול 195
    ALKP 90
    ALT 87
    AST 58
    בילירובין 0.7

    תוצאות יוני 2011 (לאחר אפיזודה של כאבים)
    ALKP 127
    ALT 103
    AST 72
    בילירובין כללי 1.37
    WBC 11.10 (ספירה לבנה גבוהה ביחס לנורמה ובהחלט גבוהה ביחס ל"נורמה" שלי)
    רמת נאוטרופילים גבוהה 7.40

    עשיתי US בטן ויצא תקין לחלוטין וגם שתי בדיקות להליקובקטר פילורי ויצאו שלילית.
    ראיתי גסטרואנטרולוג השבוע וקבע לעשות לי אנדוסקופיה וקולונוסקופיה (הקולונוסקופיה נקבעה בגלל גילי ורקע משפחתי והאנדוסקופיה בגלל התלונות לאחרונה). הוא דווקא לא היה לחוץ מהממצאים והתיאורים.
    לעומת זאת, רופא המשפחה שלי ממש נלחץ, מה שהלחיץ אותי. הוא עכשיו רוצה שאעשה בדיקות דם שוב והוסיף הפעם גם בדיקות נוגדנים להפטיטיס וגם כל מיני מרקרים לסרטן (לבלב, קולון, שחלות)??!!. נקבע לי תור ל-CT בטן לשבוע הבא.

    בקיצור, אודה מאד לחוות דעת.

    בברכה,

    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקודי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    02/07/2011

    שלום טלי
    אכן אין צורך לדאוג יתרעל המידה. ההפרעה קלה ולא קשורה כנראה לתלונותייך. יש צורך לבצע בירור מקובל כפי שהוחל להבנתי על פי דברייך. ברוב המקרים קשורה הפרעה כזו לכבד שומני הגם שאינה באה לידי ביטוי באולטרסאונד. יש לקחת בחשבון את משקלך? (פקטור חשוב ביותר), האם את נוטלת תרופות כלשהן? מה רמת הטריגליצרידים? .
    הבירור האנדוסקופי קרוב לודאי לא יענה על סיבת ההפרעה אבל טוב שנעשה ללא קשר.
    אין קשר לרעלת ההריון שמסתיימת סמוך להריון ואינה משאירה נזק לכבד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד - השפעת משקל

    טלי
    03/07/2011

    קדם כל תודה על התשובה.

    ה-BMI שלי הוא נע בין 23.5-24, שהינו נורמלי, אם כי בתווך העליון של הנורמה, ויותר ממה שהייתי לפני ההריון :). מה שכן, מאד קשה לי לרדת במשקל, למרות מאמצים עילאיים. אני יחסית בכושר (שוחה) - עושה 2 קילומטר בבריכה (חתירה) ב-35 דקות.
    הכולסטרול שלי הוא גבוה מדי לטעמי (בגבול העליון של הנורמה) למרות שאני מאד מקפידה על תזונה נכונה (ללא אוכל מעובד, כמעט אך ורק עוף, ירקות ופירות טריים). הטריגילצרידים בממוצע בתווך הנורמה. לאחרונה כמעט חיסלתי לחלוטין פחמימות מהתפריט היומי. אינני יודעת אם תפקודי הכבד יכולים להיות מושפעים עד כדי כך מפרמטרים אלה שאינם חריגים מגבולות ה"תקין". אם היה לי כבד שומני, מדוע בנובמבר 2010 התוצאות היו תקינות? לא הייתי במשקל אחר אז.
    רציתי את חוות דעתך לנושא הכאב ברום הבטן, הספירה הלבנה הגבוהה וכן תפקודי כבד גבוהים - כולל בילירובין וALKP. האם מדובר בדלקת? האם דלקת בקיבה יכולה לגרום לעליה בתפקודי כבד?
    תודה מראש,
    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד - השפעת משקל - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    03/07/2011

    דלקת בקיבה לא קשורה בעליה באנזימי כבד וגם לא הכאב שמתארת ועליה בספירה הלבנה. אכן אין בנתונים שהבאת לחשוד בכבד שומני. הייתי מסתפק בשלב זה בהשלמת הבירור ואם הכל שלילי להסתפק במעקב בלבד. בחלק ניכר מן המקרים יש נסיגה של ההפרעה הנ"ל באופן ספונטני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - לאחר בירור CT

    טלי
    07/07/2011

    לאחר בדיקת CT בטן נמצא כי קיים קריש דם בוריד בכבד וכן הטחול מעט מוגדל.
    מה המשמעות? האם זו תופעה "נפוצה" לאישה בגילי?האם זה יכול להסביר את בדיקות הדם והתופעות שתיארתי?

    תודה,

    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - לאחר בירור CT - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    11/07/2011

    האם נמצאה פקקת של וריד השער או בורידי הכבד? הכאב יכול בהחלט להיות מוסבר ואם הפקקת היא בורידי הכבד אזי גם ההפרעה באנזימי הכבד. יש לפנות בדחיפות למומחה למחלות כבד ובמקביל לבצע בירור מקיף למצב של קרישתיות יתר (טרומבופיליה). יש להעריך האם יש צורך דחוף בטיפול בנוגדי קרישת הדם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובת פיענוח ה-CT

    טלי
    11/07/2011

    רשום בפיענוח ה-CT (מעבר לממצאים התקינים)

    הודגמה האדרה הטרוגנית של האונה השמאלית של הכבד ולא מזהים האדרה בסעיפים של הוריד הפורטלי לאונה השמאלית. הממצאים מתאימים לקריש בסעיף השמאלי של הוריד הפורטלי.
    הטחול מעט מוגדל.

    רופא המשפחה שלי שלח אותי שוב לבדיקות דם...
    כבר פניתי למומחה גסטרו שהוא אמור להיות גם מומחה כבד - כאמור, יש לי תור לאנדוסקופיה וקולונוסקפיה בסוף החודש.
    בלי שום קשר למקרה הנוכחי - כבר התחלתי בירור טרומבופיליה אצל המטולוג בגלל רעלת ההריון שהיתה. עשיתי את מכלול הבדיקות ואראה אותו ב-27 לחודש זה לתשובה בנושא זה.

    הכאבים בינתיים הפסיקו.

    האם יש צורך בטיפול דחוף? לפנות בדחיפות למומחה כבד?

    תודה,

    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - בדיקות דם

    טלי
    12/07/2011

    מבדיקות דם שביצעתי הבוקר רואים שכנראה נדבקתי ב-EBV. ה-IGN יצא שלילי (ולפי הבנתי זה מסמן שהמחלה אינה פעילה) וה-IGG EBNA הוא 271.
    אינזימי הכבד כמעט חזרו לנורמה (רק ה-ALT טיפה גבוה - 41).
    הספירה הלבנה שלי עדיין טיפה גבוה (מעל 10) וכן הנאוטרופילים.

    האם ייתכן כי תוצאת ה-CT העלתה בעיה בכבד, שאילולא ההפניה של הרופא לאור תחושתי הרעה - לא היתה מתגלה כלל? האם העובדה שאינזימי הכבד ירדו כעת יכול להצביע שדווקא הבעיה לא היתה בקריש אלא במחלה זיהומית?
    עליי לציין כי במהלך התקופה האחרונה שלא הרגשתי טוב לא היה לי חום או בלוטות לימפה מוגדלות. יכול להיות שבמקרה שלי הוירוס גרם לפגיעה זמנית בכבד ובטחול ומכאן גם נבע הכאב ברום הבטן?

    תודה,

    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו