האם זו מחלת כבד ומה לא מתפקד בכבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם זו מחלת כבד ומה לא מתפקד בכבד
    l
    01/08/2011

    שלום,בן 44,
    עשיתי בדיקות כלליות ובכללן תפקודי כבד ויצאו תוצאות שהן מחוץ לנורמה:
    הטוטל בילירובין1.23mg/dl
    כולסטרול כולל 201mg/dl
    LDL145.60 mg/dl (יש רקע משפחתי אך הצלחתי להוריד בפברואר השנה ל109)
    HDL37.23mg/dl - (מפתיע כי אני עושה ספורט)
    monocytes % - 10.60
    אני מבין שיש כאן בעיה בהסעה של הביליר' אך זה משהו עמוק יותר כי הכולסטרול לא תקין ויש גם סממן למשהו וירלי.
    אשמח לדעת אם זה מצביע על מחלה ואיזה, איזה בדיקות נוספות אעשה והאם עלי לקחת תרופות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זו מחלת כבד ומה לא מתפקד בכבד - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    03/08/2011

    יש לראות את חלוקת הבילירובין (ישיר ולא ישיר) ואת תפקודי הכבד האחרים. במידה ומדובר בעלית בילירובין בלתי ישיר בעיקר, אנזימי הכבד תקינים ואין רמז לתמס דם- מדובר תסמונת ג'ילברט (ללא משמעות קלינית וללא מחלת כבד). איני סבור שי "משהו יותר עמוק".
    איני רואה את הבדיקות המעידות על "סממן לזיהום ויראלי".
    לגבי שומני הדם יש עוד גורמים המשפיעים על רמת ה HDL (גנטיים) ולא רק אלו הקשורים בפעילות גופנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו