סרטן בכבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן בכבד
    ניר
    24/10/2011

    לאבי, בן 75 , התגלה סרטן במעי הגס לפני מעט יותר משנה. הגיע לבי"ח עם חסימת מעי, עבר כריתה של המעי הגס והיה עם סטומה. לאחר סגירת הסטומה כתוצאה מסיבוך, הסתובב תקופה נוספת עם סטומה במעי הדק. נאמר לנו כי הגידול היה נקודתי. הבלואות שהוסרו היו נקיות. קיבל טיפול כימוטרפי בכדורים. לאחר ניתוח נוסף הכל "נסגר" ועובד כראוי.
    בבדיקת CT שגרתית נצפו 2 גידולים קטנים ולא ברורים בדופן הקיבה. שאר האיברים אובחנו כנקיים. נשלח לעשות CT PET ולאחריו נאמר לנו כי למרות תוצאות ה CT הרגיל ולמרות המרקרים שהיו תקינים יש גידול בכבד. הגידולים הקטנים אינם ממאירים.
    האם המשמעות היא כי הגידול קטן ובתחילת דרכו? האם סיכויי ההחלמה גבוהים יותר?
    האם הטיפול האפקטיבי היחיד הוא ניתוח?!

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן בכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן בכבד - תגובה

    פרופ` איתן מור
    26/10/2011

    רצוי יעוץ חוזר עם האונקולוג המטפל.
    אם אכן יש גרורה בודדת בכבד שנה לאחר הממצא הראשוני הטיפול היעיל ביותר הוא כריתה של הגידול. מובן שיש לבחון את הCT ולהעריך את מצבו הגופני של אבא לפני ניתוח. לעיתים יש מקום לטיפול מקדים כמותרפי+ אווסטין ומעקב CT וביצוע הניתוח לאחר הטיפול הכל בתיאום עם האונקולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו