מומחים לביצוע ERCP

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מומחים לביצוע ERCP
    אריה
    19/07/2008

    עשיתי פעמיים ERCP לצורך בדיקה באם הגידול בצינור המרה הינו ממאיר, אך לא התקבלו תוצאות ברורות. אני אמור לעשות ERCP נוסף, ושנית נאמר לי שיעשה BRUSHING נאמר לי שב BRUSHING נלקחים תאים ןלא דגימות שלמות ולכן התוצאות לא חד משמעיות. האם ניתן לעשות ביופסיה(לא BRUSHING ) שתקח דגימות שיתנו תוצאה חד משמעית? האם ניתן לקבל רשימה של מומחים לבציצוע ERCP לצורך הנ"ל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מומחים לביצוע ERCP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: אריה

    פרופ' סולי מזרחי
    20/07/2008

    כאשר התהליכ החשוד לגידול הינו בדופן הצינור של דרכי המרה, ולא כגוש הלוחץ עליו מבחוץ אזי אין אפשרות לקחחת ממנו ביופסיה אלה "מגרדים " את הדופן ונשורת התאים בתוך נוזל המרה העובר שם נשלח לבדיקה ציטולוגית. בבדיקה ציטולוגית הפתולוג מסתכל בתאים הללו תחת מיקרוסקופ. לא תמיד הוא יראה תאים סרטניים ברורים. לעיתים הוא יכתוב "אטיפיה " או שנויים שיכולים להתאים לתאים סרטניים והתשובה לא תהיה חד משמעית. זה כבר לא תלוי בבצוע הercp . לכן איני חושב שיש צורך להחליף מבצע. בכל מרכז רפואי גדול בישראל יש היום מבצעי ercp מצויינים. אצלנו בסורוקה יש שלושה כאלה.
    אגב פעולה דומה נעשית לצורך זהוי תהליך ממאיר בדופן צינור הנשימה בריאה. גם שם לוקחים נשורת תאים לאבחון סרטן הריאה שתחילתו בדופן דרכי הנשימה.
    במצבים בהם יש גוש הלוחץ על דרכי המרה ניתן לבצע ביופסית מחט מוכוונת אולטראסאונד אנדוסקופי. דבר זה נעשה עם נסיון רב על ידי דר מלצר בבית חולים קפלן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביצוע פעולת ERCP

    נעמי
    24/08/2011

    פרופסור מזרחי שלום רב ,אמי בת 93 וחולת אלצהיימר,מאושפזת בתל ה שומר בשל דלקות חוזרות ונשנות בכיס המרה. יש לה אבנים בכיס המרה הרבה מאוד שנים ,המליצו לה לבצע ERCP אנו חוששים כי פעולה פולשנית על כל מה שמשתמע מכך עשוי לסכן אותה .אינני יותר מה יותר מסוכן ? אני מעתיקה מתוך מכתב הרופא את הנתונים:אבחנות .

    ASCENDING CHOLANGITIS CHOLEDOCHOLITHISIS
    אולטרא סאונד לבטן,כיס מרה גדול עם אבנים ללא עיבוי דופן. דרכי מרה תוך וחוץ כבדיים רחבים. אבנים ב-12 CBD ממ. ללא שינוי מבדיקה קודמת ב-27.7.11 ממצא לוואי -ציסטה לא פשוטה בשחלה שמאל.
    מהלך ודיון- עם קבלתה הוחל טיפול בטריביד ופלגיל עם תגובה טובה,היתה ללא חום במהלך אשפוזה. ב-18.8 בוצע USבטן-כיס מרה גדול ללא אבנים,ללא עיבוי דופן,דרכי מרה תוך וחוץ כבדיות מורחבים,אבנים ב12 CBD מ"מ,ללא שינוי מבדיקה קודמת.בשל נוכחות אבנים בכולודוכוס הוזמנה בדיקת ERCP להוצאתם.
    לאור זאת אודה לך על תשובתך הדחופה והמלצתך תודה מראש הבת
    ודיון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו