מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח צינור המרהאריה26/07/2008
יש לי שגשוגת בצינור המרה (לא גידול גדול) ועדיין לא אובחן באופן חד משמעי כממאיר. עשיתי עד עתה פעמיים ERCP ונאמר לי לעשות פעם שלישית לצורך BRUSHING. נאמר לי שציטולוגיה מאיזור זה איננה חד משמעית. נאמר לי שבכל מקרה אאלץ לעבור ניתוח. במידה ויתגלה כממהיר הניתוח הוא מאד גדול ובמידה ולא ממאיר יכרת רק צינור המרה. אני הבנתי שבזמן הניתוח, כורתים את החלק עם השגשוגת וניתן לבדוק מידית האם יש גידולים ממאירים או לא. במידה ולא יגלו גידול ממאיר יעשה רק ניתוח של צינור המרה. האם הבנתי נכון? האם ניתן באמצע הניתוח לעשות ביופסיה כדי לגלות האם התאים ממאירים? (כיוון שכיום לאחר שעשו לי ביופסיה חיכיתי כעשרה ימים לקבלת תוצאה) במידה וזה נכון האם כדאי לעבור ERCP שלישי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח צינור המרה
פרופ` אלי צוקרמן29/07/2008ראה תשובתו של פרופ' מזרחי. יש להתייעץ עם כרורג כבד ודרכי מרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאריה
פרופ' סולי מזרחי02/09/2008לא ברור לי מה הכוונה בשגשוגת . יש תאים ממאירים או לא? מה התשובה הפתולוגות בלועזית ? מה גיל החולה?
אני חושב שמנתחים חולה ולא מחלה. אם יש איש בן 80 עם מחלות רקע רבות זה החלטה שונה מאשר איש בן 50 אשר היה בריא קודם לכן.
היות ואין מספיק נתונים בשאלה ,אענה ככלל :
מחלה ממארת של דרכי מרה היא אלימה ודוהרת. ויש לטפל בה באגרסיביות וניתוח גדול באדם שמסוגל לעמוד בניתוח כזה ואצל כירורג כבד בעל ניסיון ומיומנות. בכל מקרה ניתן במהלך הניתוח לקחת ביופסיה ולקבל תשובה מהפתולוג תוך כדי ניתוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

