כיס מרה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כיס מרה
    יוני
    11/08/2008

    אני כבן 44 , לפני כמה כ 4 שנים נגלה אצלי פוליפ בכיס המרה בגודל של 8 מ"מ לערך. אין כל כאבים והנושא נבדק באמצעות אולטרא סאונד כ -3 פעמים ללא שינוי, רופא המשפחה ורופא גסטרו המליצו על הפסקת המעקב. רופא גסטרו אחר המליץ לבצע בדיקת קולון סקופיה בשל עבר של גידול סרטני TCC בשלפוחית השתן כשהייתי בגיל 28. בדיקה זו היתה ללא ממצאים. אותו רופא גסטרו המליץ גם לכרות את כיס המרה. לפני כשנתים חליתי לצערי בלוקימיה אקוטית AML-M2 , לאחר כימוטרפיה, והקרנות, כניסה להפוגה , ובהמלצת הרופאים, הייתי בר מזל והיה לי תורם להשתלת מח עצם אותה עברתי בהצלחה לפני כשנה וחצי, כרגע נמצא במצב טוב עם מעט תופעות לוואי שקשורות בהשתלה. במהלך שהותי בבית חולים בוצעה שוב בדיקת אולטרא סאונד בטן בשל סיבה אחרת והפוליפ בכיס המרה ניצפה אך ללא שינוי בגודל. שאלותי הן: 1. האם עלי לבצע מעקב לאותו פוליפ בכיס המרה ? 2. מה דעתכם לגבי כריתת כיס המרה? 3. אם כורתים את כיס המרה, מה הן תופעות הלוואי, להבנתי ניתן לנהל חיים רגילים ללא כיס מרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיס מרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיס מרה

    פרופ' סולי מזרחי
    13/08/2008

    יש לבצע מעקב אחר הפוליפ באולטראסאונד פעם בשנה. אין צורך לנתח את כיס המרה ולהוציאו. הסטטיסטיקה היא שמתחת לגיל 50 אין צורך להוציא פוליפ שגודלו פחות מ 10 מ"מ.
    ניתן לנהל חיים רגילים ללא כיס מרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו