ביופסיה לגידול בכבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ביופסיה לגידול בכבד
    ע
    06/10/2008

    שלום רב, לאבי בן ה -68 התגלה גוש בכבד שנמצא במקום מרכזי וגם די גדול 5-7 ס"מ. MRI ו CT לא זיהו אם הוא שפיר או ממאיר. לאחר התייעצות עם שני רופאים מובילים בתחום הסתבר שהוא יהיה זקוק לניתוח ע"י כריתת האונה השמאלית של הכבד. רק לאחר מכן כנראה יוחלט על המשך טיפול בהתאם לאבחנת הפתולוג של הגידול. השאלה היא האם ביופסיה היא הכרחית לפני הניתוח כדי לדעת איך/מה לנתח והאם אפשר להמנע מניתוח? תודה, ע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביופסיה לגידול בכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: ע

    פרופ' סולי מזרחי
    07/10/2008

    אם מצבו הוא כזה ששיש צורך בכריתת אונה להוצאת הגידול (על פי שני מןמחים) אזי אין צורך בביופסיה אולם יש גם הסתייגות לבצוע ביופסיה של גוש בכבד ללא קשר לענין זה ולו רק בגלל החשש לפזור תהליך גידולי לאורך מסלול המחט החודרת לכבד לצורך הביופסיה ולכן חשוב לצרף עוד מידע לפני החלטה על ביופסיה כמו שליחת מרקרים לסרטן הכבד או לגרורה בכבד. וכבון חשוב עוד מידע החסר בשאלה כמו האם יש מחלת כבד או האם נתגלה מקור סרטן אחר השולח גרורות לכבד ובדומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו