הפטיטיס B , משמעות בדיקות המעבדה ..

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפטיטיס B , משמעות בדיקות המעבדה ..
    בוריס
    23/03/2009

    שלום רב פרופ' אלי צוקרמן אני בן 23 נמצא כבר מספר שנים במעקב בעקבות הופעת הפטיטיס B , יש לי מספר שאלות עקב התוצאות האחרונות : השוותי את התוצאות הבדיקה של בילירובין לאלה של היום והקודמות , והמגמה מעורבת , לפעמים זה בתחום הנורמה ולפעמים זה חורג מהתחום ( כמו בבדיקה האחרונה ) , על מה זה מעיד ? HBS AG - חיובי , ו HBS AB שלילי , כלומר הגוף לא מפתח נוגדנים , מדוע ? , האם יש צורך בחיסון אולי ? ( אם אני לא טועה קבלתי חיסון נגד A עוד בהתחלה וזהו ) . אני שואף להתקבל ללימודי רפואה בקרוב , האם בהיותי נשאי של הפטיטיס B ,יש איזו שהיא השפעה על כך , כסטודנט וכרופאה בעתיד . תודה ענקית !!! תוצאות בדיקה אחרונות : | mg/dl | ( 0.3 ) 1.2 * 1.7 | Bilirubin Conjugated | mg/dl | ( 0 ) 0.2 * 0.3 | Bilirubin Unconjugated | mg/dl | ( 0.2 ) 1.2 * 1.4 | ALKP-Alkaline Phosphatase | u/l | ( 30 ) 120 * 160 | ALT (GPT) | U/l | ( 0 * 17 ) 37 | AST (GOT) | U/l | ( 10 * 23.3 ) 37 | GGT | U/l | ( 0 * 21.1 ) 55 | LDH-Lactic Dehydrogenase | u/l | ( 233 * 293 ) 440 | וירולוגיה Hepatitis B Surface Ag | | לחץ לתוצאות | Hepatitis B Core Ab | | חיובי | Hepatitis Be Ab | | חיובי | Hepatitis B Surface Ab | | שלילי |

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוריס

    פרופ` אלי צוקרמן
    26/03/2009

    רמת הבילירובין הגבוהה באופן קל ( ברובו "בלתי ישיר") אינה קשורה למחלת כבד ע"ר הפטיטיס B אלא למצב שכיח הנקרא תסמונת ג'ילברט (Gilbert syndrome) ואין לה כל חשיבות קלינית ואין זה מעיד כלל על החמרה במחלת כבד. יש כמובן לשלול (בהתייעצות עם הרופא המטפל) מצב של המוליזה (תמס דם כרוני קל).
    לגבי החיסון, מאחר ואתה נושא את הנגיף אין טעם או צורך בחיסון. החיסון שקיבלת להפטיטיס A אינו רלבנטי ל B.
    אין השפעה לזיהום בהפטיטיס B על היותך סטודנט לרפואה או בהמשך רופא . יש מצבים בהם מדובר ברופא העוסק בפעילות פולשנית עם עדות לעומס נגיפי גבוה מאוד, בהם ניתן לטפל ולהוריד את העומס הנגיפי בטיפול תרופתי. במצב שלך שתיארת כנשא אין בעיה מסוג זה או השפעה לעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו