שאלה בקשר לנגע היפראקוגני

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בקשר לנגע היפראקוגני
    זיו
    02/04/2009

    שלום רב
    אני פונה בשמה של אמא שליבת 62.5. לפני כשנתיים גילו לאמי אבנים בכיס המרה.היו כאבים צד ימין של הבטן שלאחר מכן חלפו/שקטו עד שהופיעו שוב לפני כ 4 חודשים אך הפעם יותר חזקים. לאחר שעשתה US בפעם השניה ראו שוב שיש אבנים והוחלט לבצע ניתוח לכריתת כיס מרה אשר נעשה לפני כ3 שבועות. סמוך לתאריך הניתוח עברה שוב US בו נראו אבנים בכיס המרה וגם נגע היפראקוגני 2.8 ס"מ באונה הימנית. מסכנה סופית היתה המנגיומה בכבד. בדיקות דם המצביעות על תפקוד הכבד שנעשו לפני הניתוח היו תקינות לגמרי
    (13-35) AST (GOT) 15
    (4-31) ALT (GPT) 13
    Alkaline Phosph. 89 (35-104
    Bilirubin 0.29 (0.1-1)
    GGT 30.8 (6-42
    Albumin 4.3 (3.4-4.8)
    נכון להיום אחרי 3 שבועות מרגישה עדיין כאבים בצד ימין, יש חולשה חזקה, אין רצון לאכול, אין חום, עייפות גדולה מאוד. כל פעולה קטנה של סיבוב או משהו אחר גורמת לכאבים. יש תחושות של נידנוד/מציקנות בצד ימין של הבטן. כמו כן יש הרגשה של קיפאון מקומי פנימי.
    הופנתה לעשות בדיקת איזוטופים - מיפוי כבד תוך הזרקה של חומר ניגוד.
    רציתי לשאול האם התופעות שהזכרתי אמורים לחלוף? כי אני יודע אחרי ניתוח כזה אנשים חוזרים די מהר לשגרה ולא חשים יותר כאבים.
    כמו כן האם זה מצביע על איזשהן בעיות בכבד, תפקודו וכו'?
    האם זה היה מיותר לבצע ניתוח לכריתת כיס מרה למרות שראו את בעיית המנגיומה?
    האם זה יכול להתפתח לדברים יותר חמורים חו"ח?

    סליחה על כ"כ הרבה שאלות.

    אשמח לקבל תשובות ועזרה בנושא.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיו

    פרופ` אלי צוקרמן
    02/04/2009

    ההמנגיומה הוא ממצצא מקרי: גידול שפיר של כלי דם שלא עובר התמרה ממאירה-סרטנית. אין קשר לממצא עם הכאבים אותם סבלה אמך. גם הניתוח לא קשור לממצא. אם הממנגיומה נראית כהמנגיומה טיפוסית ב US אין צורך בבדיקות נוספות כמו מיפוי מאחר והן מבלבלות לעתים. נסימפטומים של אבנים בכיס מרה צריכים לחלוף לאחר הניתוח אלא אם הסיבה לכאבים הייתה אחרת. התפקוד הכבדי לגמרי תקין. לעתים כאבים לאחר ניתוח שאינם דומים לכאבים לפניהניתוח שנמשכים מס' שבועות. בחלק מהמקרים יש אבנים בדרכי המרה (חדשות) גם לאחר הוצאת כיס המרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו