צהבת מסוג סי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צהבת מסוג סי
    מיכאל
    16/04/2009

    אני נשא צהבת מסוג סי עוד בטרם עליתי ארצה. כנראה שנדבקתי בילדותי ממחט נגועה.

    לפי בדיקות הדם הערכים בגבול הנורמה.

    היום אני בן 17 ורוצה להתגייס אבל אני חושש שאם הצבא ידע שיש לי צהבת מסוג סי הוא לא ירצה בי.

    שאלתי - האם מניסיונך במצבי הרפואי אין סיבה שלא אתגייס או שהצבא לא רוצה אצלו חיילים עם צהבת סי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צהבת מסוג סי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צהבת מסוג C מיכאל

    פרופ` אלי צוקרמן
    17/04/2009

    יש בכל מקרה ליידע את רשויות הצבא כמתחייב בחוק וע"פ הצהרתך. לא בכל מקרה הצבא פוסל משירות (בעבר זה היה נכון). מציע לבצע ביופסיית כבד באם HCV RNA חיובי (כלומר עדות לזיהום בנגיף ולא רק בדיקת נוגדנים) או לבצע בדיקה לא פולשנית להערכת חומרת המחלה הנקראת fibrotest אולם אינה כלולה בסל הריאות ויש לשלם באופן פרטי (כ 700 ש"ח). במידה שחומרת הדלקת והצלקת בכבד מינימלית או קלה אין כל מניעה לשירות בצה"ל. לאור אנזימי כבד תקינם ובהנחה שאכן HCV RNA חיובי, יש סיכויים טובים שמחלתך קלה אולם יש להראות עובדות ע"פ הבדיקות שציינתי עבור צה"ל ולשכנע אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו