ערכים גבוהים GOT GPT

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ערכים גבוהים GOT GPT
    מ
    27/04/2009

    אני בת 70 בריאה באופן כללי . מלפני שנה אני מטופלת עם סימבקור 10 מ"ג
    עקב כולסטרול גבוהה -בערך 230 ה-LDL היה גבוהה במיוחד 155.
    סובלת מאנמיה קלה ומברזל נמוך יחסי וברור לא העלה ממצא פתולוגי בכל הקשור לגסטרו.
    אתמול עברתי בדיקת דם וחוץ מ- GOT GPT הכול יצא בתחום הנורמה.
    GOT 48
    GPT 56

    לפני 4 חודשים גם עברתי בדיקות דם כאשר היה -31= GOT וה -=34 GPT יצאו בתחום הגבוה של הנורמה.
    אני לא סובלת מעודף משקל (רזה) ,אני לא מעשנת , לא שותה בכלל אלכוהול ולחץ הדם שלי נוטה לנמוך , ואני לא מבינה מאיין באו הערכים הגבוהים שמדאיגים אותי מאוד. מה דעתך ?
    איזה המשך בירור אתה ממליץ ? האם להמשיך ליטול את הסימבקור כרגיל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ערכים גבוהים GOT GPT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכים גבוהים

    פרופ` אלי צוקרמן
    30/04/2009

    הערכים שציינת אינם מאוד גבוהים והם בתחום של עלייה קלה בלבד. הפרעה קלה מסוג זה יכולה להגרם ע"ר כבד שומני באופן השכיח ביותר מכל הסיבות אע"פ שאין ביטוי לכך באולטראסאונד. לעתים העלייה נובעת מסיבות אחרות (תרופות וכו') כאשר סימבקור נמנה על סיבות אלה אולם בד"כ התופעה מתרחשת בחודשי הטיפול הראשונים. בכל מקרה, אין סיבה לדאגה מיוחדת או צורך בהפסקת התרופה. יש להמשיך לעקוב כל 2-3 חודשים אחר "תפקודי הכבד" המופרעים (ייתכן מאוד שיהיה שיפור ספונטני). במידה של עלייה נוספת יש להרחיב את הבירור כמקובל תוך התייעצות עם רופא מומחה למחלות כבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו