כבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כבד
    NoaRing
    04/11/2009

    בן 31, בריא ובמשקל תקין, לא שותה אלכוהול כלל, בבדיקות דם כלליות נמצאו תפקודי כבד בעייתים :
    GOT 97 (רף הנורמה העליון הוא 37)
    GPT 122 (רף הנורמה העליון הוא 41)

    בבדיקה נוספת לאחר כחודשיים חלה הטבה במצב, אך עדיין נראה בעייתי :
    GTO 32 (ירד מ 97 ל 32 וכעת בנורמה)
    GPT 66 (ירד מ 122 אך עדיין מחוץ לנורמה)
    בנוסף נבדק GGT (שלא נבדק קודם) והתקבל ערך גבוה של 115

    כמו כן נמצא Hepatitis A IgG חיובי, וגם EBV VCA_IgG עם ערך 35 (מחוץ לנורמה),
    וגם CMV IgG חיובי (2.5)

    1. אני מבין שנדבקתי בעבר בהפטיטיס A וגם ב CMV ומחלת הנשיקה,
    האם יתכן שהם גרמו נזק לכבד שבא לידי ביטוי בבדיקות הנוכחיות,
    כאשר חשוב לציין שבבדיקות דם מאמצע שנת 2005 תפקודי הכבד היו תקינים לחלוטין ?
    (ולא חליתי מאז כלל)

    2. האם הערכים הנוכחיים (בבדיקה השניה) גבוהים מספיק ע"מ לערוך בדיקה נוספת ?

    3. במידה ובבדיקה נוספת הערכים ישארו כפי שהם בבדיקה האחרונה,
    האם הם גבוהים מספיק ע"מ להתחיל בירור מקיף יותר בנוגע לכבד ?

    4. האם תחילת נטילת אומפרדקס כחודש לפני בדיקת תפקודי הכבד,
    יכול להסביר את תפקודי הכבד הבעייתים ?

    5. האם יתכן שנטילת תוסף אומגה 3 (שמן דגים בקפסולות) של חברה עולמית, מוכרת ואמינה מאוד בארץ,
    יכולה להסביר את הבעייתיות בתפקודי הכבד ?
    (בין הבדיקה הראשונה לשניה, שהראתה שיפור, הפסקתי את נטילת התוסף, אך יתכן וזהו קשר נסיבתי בלבד)

    6. כחודש לפני בדיקת תפקודי הכבד הראשונה, ולמשך שבועיים נטלתי שילוב אנטיביוטיקות אינטנסיבי,
    האם מרווחי הזמן הללו מאפשרים לאנטיביוטיקה להוות הסבר לתפקודי הכבד הבעייתים ?

    רוב תודות !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה בתפקודי כבד

    פרופ` אלי צוקרמן
    05/11/2009

    אכן ההפרעה אינה קשה. בשלב ראשון יש לברר אם ההפרעה הינה כרונית (כלומר נמשכת למעלה מ 6חודשים). אם ההפרעה נמשכת , אפילו ברמה קלה יותר, יש לבצע בירור ע"י רופא מומחה למחלות כבד שכולל אפשרות של כבד שומני (סיבה מאוד שכיחה להפרעה מסוג זה במיוחד אם קיימת עלייה במשקל סוכרת או רמה גבוהה של שומני הדם), מחלות כבד כרוניות ויראליות (הפטיטיס B או C), מחלות אוטואימוניות, מטבוליות וכו'. עצם העובדה שתפקודי כבד היו בעבר תקינים עוזרת לשלול חלק מהאפשרויות. לגבי הנגיפים שהזכרת אין הם גורמים למחלה כרונית פרט למקרים נדירים של EBV שמלווים בקליניקה מתאימה. במקרים בהם יש רמות משתנות של אנזימי כבד, יש לקחת בחשבון השפעת תרופות או מחלה אינטרקורנטית חולפת (כמו שפעת או זיהום אחר) שבמקרה שלך בהחלט אפשריות . בכל מקרה איני סבור שלתוספים שהזכרת יש חלק בכך. יש לבדוק בכל מקרה בדיקת דם להפטיטיס B ו C. אפילו שקיימת הטבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו