מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כבדאייל דן28/03/2010
שלום
אני בחור בן 41 בריא בדרך כלל. משקל 62 גובה 1.77
לא משתמש בתרופות חוץ מכ 4-5 אקמול בשבוע כבר 15 שנים עקב כאבי גב-צוואר.
לפני חצי שנה לאחר קצת כאב במותן רופא המשפחה נתן לי US בטן עליונה שיצא תקין לחלוטין.
לפני שבועיים החלו לי כאבים ברום הבטן וחומציות רבה. רופא המשפחה אמר שזה כנראה מהקיבה ונתן לי לוסק שבינתיים רק הקל בקצת אבל לא פתר את הבעיה.
בדיקות דם שביצעתי לפני 4 ימים תקינות לחלוטין - ספירת דם תקינה, שקיעת דם = 20,
תפקודי כבד תקינים בתוך הנורמה, תפקודי כליות תקינים, כימיה, שומנים, סוכר, בדיקת שתן,
עמילאז הכל תקין.
בהמלצת הרופא ביצעתי היום בבוקר גם US בטן עליונה בצום. בבדיקה -
טחול, כיס מרה, דרכי מרה, לבלב, כליה ימנית, כליה משאלית, אאורטה, רטרופריטונאום - כתוב הכל תקין.
לעומת זאת בסעיף הכבד כתוב כך:
"כבד בגודל ומרקם תקינים. בשער הכבד הודגם קשר איזואקוגני לפרנכימה של הכבד
בגודל של 1.8*1.0 ס"מ - קשר לימפה? - למעקב".
אציין שהבדיקה בוצעה על ידי אותה רופאה שלפני חצי שנה לא מצאה שום ממצא ב US.
אשמח לדעתך
1. מה משמעות ממצא זה? האם הוא מעיד על סכנה לגידול? מחלת כבד?
2. האם בעקבות כך עליי להפסיק לקחת אקמול כי הכבד בסיכון?
3. איזה מעקב נדרש לדעתך?
תודה רבה!!
אייל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אייל דן
פרופ` אלי צוקרמן28/03/2010ממצא של קשר לימפה (מתאים ע"פ התיאור) בשער הכבד הינו ממצא שכיח שאינו צריך להדאיג יתר על המידה ואופיו ברוב המכריע של המקרים שפיר. יחד עם זאת יש צורך לחזור על בדיקת ה US בעוד כ 3-4 חודשים ואם אין שינוי בגודל הממצא (כצפוי) לבצע בדיקה נוספת לאחר 6 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
אייל דן28/03/2010המון תודות על תשובתך
עם כך נדרשים כמה חודשי המתנה ומתח נפשי...
האם אפשר להעריך בערך מה הסיכוי שמדובר בבעיה?
האם זה 90 אחוז שהכל בסדר ו 10 אחוז שלא או נניח 50 - 50?
במידה וזה בעיה האם זה מעיד על גידול?
אשתי בדיוק נכנסה להריון ומאוד מלחיץ אותי כל הנושא הזה...
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאייל
פרופ` אלי צוקרמן28/03/2010יותר מ 90 אחוזים שהכל בסדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ולסיום...
אייל דן28/03/2010המון תודות :)
הרגעת אותי. אשתי נלחצה מאוד...
עד שנדע שהכל בסדר בקשר ללימפה בכבד
האם יש איזה שהן הגבלות ?
למשל לצמצם את כמות האקמול? להמנע מלוסק/גסטרו או כדורים שיכולים להכביד על הכבד??
באמת המון תודה והערכה!
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאייל דן
פרופ` אלי צוקרמן31/03/2010אין צורך בהגבלה כלשהיא . כאמור יש צורך בהמשך מעקב.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

