בדיקות דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות דם
    לימור
    31/03/2010

    דר שלום לפני שלושה שבועות עשיתי בדיקות דם תפקודי כבד ALT AST CK תקינים אך בילוריבין TOTAL 1.3 הרופאה אמרה הכול בסדר היום שוב עשו לי כי אני בהריון אז שוב כחלק מהבדיקות ולבדיקה ALT רשום לא בוצע דגימה המוליטית מה הכוונה???

    האם זה קשור להמולזיה?? לבילוריבין??

    איך יכול להיות שלפני חודש זה תקין?? מה צריך לעשות

    אני מאוד לחוצה תודה



    כבר דיברנו על זה בעבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימור

    פרופ` אלי צוקרמן
    31/03/2010

    לימור שלום
    ראשית אין סיבה לדאגה והרופאה צודקת.
    גם אם רמת בילירובין גבוהה מעט כבמקרה שלך, רוב הסיכויים שמדובר בתסמונת ג'ילברט, מצב גנטי ללא משמעות שהינו שכיח באוכלוסיה ומתבטא בעליית בילירובין (בעקר המרכיב הלא ישיר כאשר רמתו מעל 0.9)) עד רמות של 5-6 מ"ג/דל'. מאחר ותפקודי הכבד תקינים סביר להניח שמדובר בכך ואין צורך לדאגה או למעקב ובודאי אין לכך כל השלכה על ההריון. למען הסדר הטוב יש לבצע בדיקת דם על מנת לשלול מצב הנקרא המוליזה כרונית ועשוי להתנהג כך (תמס דם-מצב בו יש הרס כדוריות אדומות). איני סבור שמדובר בכך אולם לאבחנה מבוססת של תסמונת גילברט יש לשלול זאת ולבצע הבדיקות הבאות:
    בדיקת בילירובין ישיר ולא ישיר, ספירת דם, רמת הפטוגלובין, רטיקולוציטים ו LDH. אם כל הבדיקות (מלבד בילירובין) תקינות אז אכן מדובר בתסמונת הנ"ל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו