מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אנזימי כבד גבוהים מאודברק30/06/2010
לרופאים שלום רב,
בן 43 בריא בד"כ, לפני כחודשיים היה לי וירוס דומה לשפעת קלה ומאז לא חזרתי לעצמי – התופעות הן של עליות וירידות של הרגשה כללית רעה בעיקר בערבים או אחרי מאמץ הרגשה של פחות אנרגיה בגוף, מלווה בעייפות עם כאב עמום מעל החזה באזור הסמפונות.
רופא המשפחה שלח אותי לבדיקות כלליות והתוצאות שאינן תקינות הן:
T4 Free= 20.8 pmol/L תחום נורמלי: (10-20)
T3 Free= 7.7 pmol/L תחום נורמלי: (3.5-6.5)
TSH <0.03 mIU/L זה נמוך מאוד
GOT (AST)= 60 U/L תחום נורמלי: (0-35)
GPT (ALT)= 105 U/L תחום נורמלי: (0-45)
GGT= 148 U/L תחום נורמלי: (0-55)
כדי לבדוק אמינות התוצאות נבדקו שוב תפקודי הכבד והפעם הערכים גבוהים יותר:
GOT (AST)= 88 U/L
GPT (ALT)= 131 U/L
GGT= 178 U/L
הפרש בין שתי הבדיקות שבועיים.
רציתי לשאול:
1. האם יש קשר בין הערכים הגבוהים של בלוטת התריס ובין הערכים הגבוהים של אנזימי הכבד או שכל אחד קשור לבעיה אחרת?
2. ממה לדעתכם יכולים לנבוע הערכים הגבוהים של אנזימי הכבד האם זה מסוכן? אציין שאני רזה (לא אוכל כמעט אוכל שומני ואין לי נטייה להשמנה) ולא שותה אלכוהול אף פעם.
3. קבעתי תור למומחה לכבד אבל זה בעוד כחודשיים האם הטיפול דורש דיחוי או שהוא דחוף ומה אפשר לעשות עד שיגיע התור?
בתודה מראש, ברק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנזימי כבד גבוהים
פרופ` אלי צוקרמן30/06/2010שלום רב
ראשית, אנזימי הכבד אינם גבוהים מאוד ובהחלט עשויים להיות קשורים במחלה הויראלית שעברת. לא נראה שקיימת סכנה בערכים כאלה של אנזימי כבד ויש צורך במעקב (בדיקה חוזרת כל 2-3 שבועות). בינתיים יש להשלים בירור מקיף כמקובל המכוון גם לאפשרויות נוספות. יש לברר האם אנזימי הכבד נבדקו בעבר והאם נמצאו תקינים או האם זו הבדיקה הראשונה מאחר ואז אין בטחון שיש קשר בין המחלה שעברת וההפרעה באנזימי כבד. בנוסף, ההפרעה עלולה להימשך מס שבועותואין צורך בחרדה מיותרת מאחר ואין סכנה וההפרעה הפיכה אם קשורה למחלה הויראלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותשובה
ברק01/07/2010לרופא שלום רב,
תודה רבה על ההתייחסות בהחלט הרגעת אותי ועכשיו אמשיך בבירור,
ד"א בדקו לי תפקודי כבד ובלוטת התריס בנובמבר 2008 (בדיקה שגרתית) ואז הכל היה תקין.
תודה שוב,
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

