שאלה על אורסוליט

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה על אורסוליט
    רוז
    20/07/2010

    שלום רב,

    סבתא שלי בת 93, אושפזה לפני כחודש עם כולנגיטיס קשה, כאשר היא היגיעה לאישפוז במצב של שוק ספטי. באישפוז עברה בדיקת US שהדגימה אבנים בכיס מרה, וכן ניסיון של ERCP שלא היצליח מסיבות טכניות. טופלה שמרנית ע"י אנטיביוטיקה, ושוחררה עם המלצה ל- ERCP חוזר.
    לציין שזה אינו אירוע ראשון, היו עוד 3 אירועים קלים יותר, שכללו צהבת קלה עם עליה בבילירובין הכללי עד 4 והפרעה קלה בטרנסאמינזות. בארועים הקודמים היא "הסתדרה" עם צום בבית, והבדיקות חזרו לנורמה.
    אנחנו חוששים מאוד לעשות ERCP חוזר בגלל הסיבוכים האפשריים, במיוחד כשהיא יצאה מאוד חלשה מהאישפוז. עוד יותר אנחנו חוששים מכוליצסטקטומי.
    לפי מה שהבנתי מקריאה בנושא, אין מניעה טובה לכולנגיטיס. אבל מצאתי שיש ניסיונות לטפל באבנים בכיס מרה ע"י אורסוליט. השאלה שלי האם ניתן לתת לה אורסוליט, בתקווה שזה ימנע התקף כולנגיטיס נוסף, ואולי ימיס את האבנים או הבוץ שיש לה במערכת המרה. האם זה משהו מקובל?

    תודה רבה מראש,
    רוז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על אורסוליט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרוז

    פרופ` איתן מור
    20/07/2010

    אין טיפול תרופתי יעיל להמסה של אבנים בכיס המרה. אם הסבתא שלך ניידת ואין לה מצב של דמנציה ואין מחלת לב או ריאה משמעותית הפתרון היעיל ביותר הוא בכל זאת ניתוח. ולא אכן רצוי ERCP שאני מקווה שיצליח בפעם השניה. אירוע נוסף של כולנגיטיס מסכן את חייה ועדיף טיפול בצורה מבוקרת כאשר אין לה דלקת פעילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו