באיזה שלב מיילדים בכולסטזיס?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • באיזה שלב מיילדים בכולסטזיס?
    פרופ` אלי צוקרמן
    06/10/2010

    שלום רב,

    אני בהריון שבוע 35, בתחילת הריון בבדיקות שגרתיות גילו שאני נשאית לצהבת C, היתי במרפאת כבד המליצו לחזור רק לאחר לידה כי בהריון אין שום טיפול, תפקודי הכבד שלי תמיד קצת גבוהים בסביבות 60 U\L. לפני כחודש התחיל אצלי גרד מאוד מציק עד כדי כך שאני לא ישנה בלילות מתעוררת כל שעה, הפנו אותי למיון ושם נאמר לי או שזה גרד הריוני או אלרגיה נתנו לורטדין, לאחר מכן פניתי לרופא עור נתנה לי אהיסטון וקלמין, כל הפתרונות הללו לא כל כך עזרו לי עדיין יש גרד.
    אתמול ביצעתי שוב בדיקות דם להלן התוצאה:
    LIPEMIC INDEX NORMAL
    HEMOLYTIC IND. NORMAL
    ICTERIC INDEX +
    ALK.PHOSPHAT. 84.00 U/L ( 30.00- 140.00) (...*.....)
    ALT(GPT) 65.00 U/L ( 5.00- 40.00) (.........)*
    AST(GOT) 100.00 U/L ( 5.00- 40.00) (.........)*
    BILIRUB.TOTAL 1.46 MG/DL ( 0.30- 1.20) (.........)*
    GGT(GAMMA GT) 41.00 U/L ( 5.00- 38.00) (.........)*


    רופא נשים הפנה אותי לרופא המשפחה, ורופא המשפחה הפנה אותי למרפאת כבד ו US כבד , שאלתי לגבי התוצאות אם זה לא מסוכן הוא השיב שהתוצאה גבוהות מהנורמה אבל זה לא קריטי

    אני נורא לחוצה בחיפושים באינטרנט לדעתי המקרה שלי הוא כולסטזיז בהריון, ולפי מה שהבנתי זה מסוכן, ואף רופא מטפל שלי לא אמר לי שיכול להיות שזה המקרה.

    באיזה שלב מיילדים בכולסטזיס, לאיזה תוצאה מחכים? האם התוצאה שלי היא עדיין לא קריטית?

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפקודי כבד - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    10/10/2010

    שלום מאיה
    אכן הופעת גרד בשלב זה של ההריון קשורה לכולסטזיס של ההריון או בשפה רפואית: intrahepatic cholestasis of pregnancy או בקיצור IHCP.אין קשר בד"כ להפטיטיס C וחלק מהסיבוכים קשורים ללידה מוקדמת. אם הUS תקין (כפי שצפוי) הטיפול המומלץ הינו ursodeoxycholic acid הנקרא גם URSOLIT : שלוש טבליות של 300 מ"ג כל אחת. אין לתרופה תופעות לואי משמעותיות והיא אינה מסוכנת בהריון ולהיפך, באינדיקציה הספציפית הזו היא עוזרת הן בהקטנת שיעור ההתכוצויות המוקדמות והלידות המוקדמות והן בהקשר לגדר (60-70%). ההוראה ליילד קשורה בהחמרה בתפקודי הכבד, צהבת או גרד בלתי נשלט או כאשר יש סיבוכים מבחינה מיילדותית. ההפרעה עוברת זמן קצר לאחר הלידה (בד"כ ימים) כמו גם הגרד. בד"כ התרופות האנטי-היסטמיניות (אנטי אלרגיות ) לא מועילות במקרה זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    מאיה
    11/10/2010

    תודה על המענה,

    היתי במרפאת כבד והרופא אמר שעל פי בדיקות דם זה לא כולסטזיס, חזרתי לרופא משפחה הוא אמר לי להמשיך לקחת אהיסטון בגלל הגרד, והרופא נשים לא ממש נתן מענה אמר שהעניין הזה לא שייך אליו רק נתן לי הפניה לבדיקות דם לתפקודי כבד כדי לעקוב שהמצב לא יחמיר.
    האם ניתן לקחת אורסוליט כאשר יש גרד ואין כולסטזיס.
    הגרד ממשיך, אני ממש לא יודעת מה לעשות כי רופא משפחה אומר שהוא לא מבין בזה ורופא נשים גם לא מבין אני לא יודעת למי לפנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    13/10/2010

    גם אם אין הפרעה משמעותית באנזימי הכבד המהלך הקליני מתאים לכולסטזיס של הריון מאחר והאבחנה מבוססת על גרד שמופיע בשליש האחרון של ההריון בהעדר סיבה בולטת אחרת ועם US תקין גם ללא הפרעה משמעותית באנזימי כבד מאחר ואצלך לא ניתן להפריד בין עלית אנזימי כבד בגלל הפטיטיס C או עליה קלה נוספת על העליה הבסיסית, המיוחסת לכולסטזיס של הריון. מציע כהצעתי המקורית לשקול טיפול באורסוליט עד סוף ההריון. אין לי ספק שהגרד יעלם סמוך ללידה מה שיתמוך בכולסטזיס של הריון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    מאיה
    14/10/2010

    שלום,

    בשעה טובה שכנעתי את רופא משפחה, נתן ל מרשם לאורסופלאק 250 מ"ג,
    אמר לי לקחת כדור 1 אחרי אוכל, אני מבינה שזה אותו הדבר כמו אורסולית.
    האם המינון בסדר?תוך כמה זמן זה אמור להשפיע?

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    20/10/2010

    המינון 3 טבליות ליום של 250 אורסופלק או 300 מ"ג אורסוליט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו