קליטה מופחתת - מיפוי כבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קליטה מופחתת - מיפוי כבד
    מני
    27/10/2010

    שלום רב,
    אני בן 33
    לפני כמה חודשים אובחנה אצלי מחלת הנשיקה, בבדיקת ה-US הובחן ממצא בכבד ונאמר לי לחזור לבצע אולטרסאונד נוסף לאחר שאבריא.

    לאחר שערכי תפקודי הכבד חזרו לנורמה ביצעתי שוב US והאבחנה הייתה:
    כבד שומני, באונה הימנית בחלק התחתון הודגם איזור היפואקוגני - איזור ללא הסננה שומנית?
    מומלץ המשך בירור

    הופנתי לביצוע מיפוי כבד ולהלן התוצאות:
    כבד בגודל תקין
    הקליטה בכבד מופחתת בחלק אחורי ובחלק תחתון קידמי של האונה הימנית

    טחול בגודל תקין וגם קליטה תקינה
    לא נצפה COLLOID SHIFT לטחול וגם לא למח העצם

    בעקבות הקליטה המופחתת הומלץ על המשך בירור

    חזרתי עם הממצאים לרופא המשפחה והוא אמר שהממצא מאשר את ההבחנה על איזור ללא הסננה שומנית ולכן אין צורך לדעתו לבצע סקירות נוספות אלא רק טיפול בכבד השומני (דיאטה ופעילות גופנית)

    האם אני יכול להיות רגוע ולא להמשיך בבירור (למשל לבקש CT)?
    האם האבחנות להלן שוללות אפשרות שהממצא הינו גידול כלשהוא?

    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קליטה מופחתת - מיפוי כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קליטה מופחתת - מיפוי כבד - תגובה

    פרופ` איתן מור
    29/10/2010

    הרופא צודק גם בקשר להמלצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו