מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפטיטיס ב'מושתל12/11/2010
ד"ר שלום
בן 23,עברתי השתלת כבד לפני 4 שני, רקע הפטיטיס ב'
יש לי כמה שאלות לגבי הנוגדנים של וירוס הפטיטיס ב', עשיתי בדיקות של HBSAg שיצא שלילי בתאריך 18.10.10, גם אני מקבל תרופה חדשה דרך הווריד ששמה Hepagam B שזה עושה נוגדנים לוירוס, הייתי מקבל Omri-heb לפני, אז אני לא מבין כמה נקודות, האם אני נשא הפטיטיס ב' או שאין לי את הוירוס בדם בכלל בגלל שעברתי השתלת כבד ? אני מקבל את התרופה הזו כי אני חולה הפטיטיס ב' אבל הוירוס לא פעיל ? או שאין לי בכלל את הוירוס בדם אבל יש חשש שיחזור ? למה אדם נורמלי שלא עבר את התהליכים הללו לא מקבל הנוגדנים כל כמה זמן בגלל שלא ידבק בוירוס הזה ? או שאדם נורמלי תמיד יש לו נוגדנים ואדם שעבר השתלה נעלמים הנוגדנים ?
עוד בדיקות שעשיתי בתאריך 18.10.10 :
HBSAb = 100 mIU/ml -גדול מ
Hepatitis B PCR = 10 IU/mL
שאר בדיקות הדם בקשר לכבד תקינים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס ב' - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן14/11/2010שלום רב
הסיבה למתן נוגדנים להפטיטיס B לאחר השתלה היא למנוע הדבקה של הכבד המושתל בנגיף ההפטיטיס (HBV). אם הרקע לפני ההשתלה היה הפטיטיס B הרי ששארית נגיף נשארה באתרים אחרים בגוף (כדוריות דם לבנות למשל) ובגלל הטיפול מדכא החיסון (למניעת דחית השתל) עלולה להיות עליה ברמת הנגיף ולהדביק הכבד המושתל. רמת הנוגדנים עלולה בהחלט לרדת לאחר ההשתלה בגלל הטיפול ולעתים להמחק לחלוטין. לעתים מתן נוגדנים "מבחוץ" ניתנת כאשר הכבד המושתל נתרם מתורם שנחשף לנגיף (HBcAb חיובי) או חיובי לנגיף עצמו. העובדה שאתה מקבל את הנוגדן כעת אינה אומרת שאתה נשא בהכרח (הרי ציינת ש HBsAg שלילי) אלא למנוע הדבקה מחודשת של הכבד המושתל משארית נגיף מאתרים אחרים בגוף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

