להחליף פרוגרף בתרופה אחרת?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • להחליף פרוגרף בתרופה אחרת?
    מושתל
    22/11/2010

    ד"ר שלום
    עברתי השתלת כבד לפני 4 שנים, בן 23
    רציתי לשאול בקשר לסכנת התרופות שמקבלים לאחרת השתלת הכבד, בכל התקופות הייתי מקבל את התרופות במינון גבוה, ועכשיו אני מקבל סלספט 1500x2 ופרוגרף 2x2 ואדיפוביר כדור אחד ביום, וכמובן Hepagam b שזה תחליף ל-Omri hep כל חודשיים בערך . השאלה שלי היא לגבי הפרוגרף, קראתי הרבה שהתרופה הזו עושה הרבה בעיות בעתיד כמו גידולים בעור ואפילו סרטן, ויש מישהוא שיש לו גידולים בעור שהוא בן 63 ומטופל אצל רופא עור שהוא מושתל כליה ומקבל פרוגרף, וגם כתוב על כל התרופות שהם עלולות לעשות בעיות של סרטן בעתיד, השאלה שלי היא מה כדאי לעשות בשביל להפחית סכנות בעתיד ? אמרו לי שיש תרופה מחליפה את פרוגרף והיא יותר טובה ששמה רפמיון, האם זה נכון שהתרופה הזאת היא תחליף לפרוגרף ? ויותר טובה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה

    מושתל
    22/11/2010

    לפני חודש עשיתי בדיקה של רמת הפרוגרף בדם עם מינון של יום 2x2 ויום שני כדורים בבוקר וכדור בערב, התוצאה היתה 13.2 האם הרמה הזאת גבוה ? כי למרות זאת היה לי דחיה קלה, התחלתי לקבל את המינון 2x2 . מה הרמה הנורמלית של הפרוגרף בדם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להחליף פרוגרף בתרופה אחרת? - תגובה

    פרופ` איתן מור
    22/11/2010

    ראשית אתה מקבל את השילוב התרופתי הטוב ביותר ואין שום סיבה להחליף לרפאימון כי הסיכון לדחיה יהיה גדול יותר שטיפול בתרופה זו. גם לה יש תופעות לואי כגון אנמיה (חסר דם) עליית רמת שומנים בדם ופרוטאינוריה (הפרשת חלבון בשתן). בחולים בהם יש הדרדרות בתפקוד הכלייתי וחולים באמת עם נגעים ממאירים בעור ייתכן ואכן קיים יתרון לרפאימון על פני הפרוגרף. בהעדר סיבוכים אלו אין סיבה להחליף את הטיפול.
    רמת הפרוגרף המומלצת בשלב זה של 4 שנים לאחר ההשתלה היא בין 5-8 נג/מל בעיקר כאשר שאתה מקבל גם הסלספט. כדאי ששאלות אלו תפנה לצוות המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו