MRI כבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • MRI כבד
    טלי
    31/01/2011

    שלום,
    בת 27, הפטיטיס B. במעקב קבוע. יש לי ממצא (כנראה המנגיומה) בסגמנט 7 של הכבד בגודל של כ-1.2 ס"מ. מכיוון שבבדיקת האולטרסאונד האחרונה המליצו על בדיקה מקיפה יותר בעקבות ההמנגיומה והסננה שומנית נשלחתי ל-CT ואחריו לבדיקת MRI.
    פענוח ה-MRI:
    הכבד תקין בגודלו ובמבנהו. קיים וריאנט אנטומי של אונה ימנית מאורכת. ללא הסננה שומנית בולטת. בסגמנט 7 נמצא ממצא פוקלי בעל אות גבוה ב-T2 ונמוך ב-T1 בקוטר כ-1.5 ס"מ. יתכן המנגיומה אך ללא האדרה טיפוסית.
    בנוסף נכתב :
    - כיס מרה ללא פגמי מילוי ודאיים.
    - שינויים פיברונודולריים בבסיסי הריאה ימין - פוסט דלקתי?
    - ציסטה זעירה בזנב הלבלב שקוטרה כ-4 מ"מ - לביקורת.

    אודה למענה על מספר שאלות:
    1. האם בבדיקת MRI ניתן לראות אם קיים פיברוזיס בכבד? אני מאוד מודאגת בשל ההפטיטיס B.
    2. מה זה אומר "וריאנט אנטומי של אונה ימנית מאורכת"?
    3. כשנכתב "ללא הסננה שומנית בולטת" - זה אומר שהכבד לא שומני, בניגוד למה שנמצא באולטרסאונד?
    4. מה זה אומר "שינויים פיברונודולריים בבסיסי הריאה ימין - פוסט דלקתי?"?
    5. האם עליי לדאוג מהציסטה בלבלב? לא ראו את זה מעולם בבדיקות האולטרסאונד או בבדיקת ה-CT. איזו ביקורת עליי לערוך?
    6. לגבי ההמנגיומה - איך לדעת בוודאות שמדובר בהמנגיומה? (אציין כי הגודל כמעט ולא השתנה בשנתיים האחרונות מאז שראו אותה).

    מצטערת שמאוד ארוך.
    תודה מראש.
    טלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    MRI כבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI כבד - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    01/02/2011

    שלום רב
    1. ב MRI לא ניתן לקבוע פיברוזיס אלא רק בביופסיית כבד או באופן לא פולשני בבדיקת פיברוסקן (עדיפה ביופסיה)
    2. וריאנט אנטומי הינו כשמו: וריאציה נורמלית של מבנה ללא חשיבות. אין מדובר בפגם
    3. אין חשיבות רבה להבדלים בהערכת מידת ההסננה השומנית בין ה US ו MRI. יש חשיבות לדעת אם יש פיברוזיס ודלקת בנוסף (ביופסיה יכולה לענות על השאלה).
    4. לגבי הממצא בריאה יש להתייעץ עם מומחה ריאות.
    5. ציסטה זעירה בלבלב- בקורת MRI בעוד כ6-8 חודשים. קרוב לודאי ללא חשיבות.
    6. המעקב אחר ההמנגיומה בUS לאור העובדה שאין האדרה טיפוסית ב MRI. יש לעקוב אחר גודל הממצא בעוד 6-8 חודשים. MRI שיבוצע כמעקב לציסטה בלבלב יענה גם על המעקב הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המפורטת.

    טלי
    01/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו