alpha fetoprotein גבוה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • alpha fetoprotein גבוה
    דורה
    06/05/2011

    שלום רב למנהלי הפורום,
    אני בת 61, מטופלת בסימווסטטין נגד כולסטרול במינון של 10 מ"ג. נמצאת כשלוש שנים בבירור של סיבה למיחושים בבטן עליונה צד ימין. ב-US בטן שעשיתי כבר כמה פעמים הכל תקין, חוץ מכבד שומני שלפעמים יש ולפעמים לא. גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה תקינים. בבדיקות דם מורחבות יצאה חריגה ב-ALPHA FETOPROTEIN . התוצאה היא 10.82כאשר הגבול העליון הוא 7.
    רציתי לבקש התייחסות לתוצאה הזאת ומה לעשות בהמשך.
    בתודה מראשת - דורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    alpha fetoprotein גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מידע נוסף

    דורה
    07/05/2011

    רציתי להוסיף לשאלה ששאלתי אתמול, שחוץ ממיחושים בצד ימין בטן עליונה, היו לי התקפי כאבים חזקים באיזור הקיבה. בבירור שנעשה אז, לפני כ-5 שנים, נבדק גם אמילז ונמצא גבוה - 160, כאשר הגבול העליון הוא 100. הכאבים האלה בינתיים הפסיקו, אבל המיחושים נשארו. הם מופיעים בזמן הליכה או עמידה בעיקר, או במאמץ גופני אחר, ומלווים בחולשה כללית. כשאני מתיישבת ונחה, זה עובר.
    אודה על תשובתכם לגבי הכיוון של המשך הבירור, - דורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • alpha fetoprotein גבוה - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    08/05/2011

    שלום רב
    רמה זו של AFP הינה תקינה ואין כל סיבה לדאגה. הדאגה הינה בחולי כבד כשהרמה מתחילה לעלות באופן הדרגתי וקבוע ו/או מגיעה לרמה של > 200. בגלל חריגות מינמליות שהינן בתחום ה"בריא" אין אנו ממליצים ביקת המרקר בבדיקות שיגרה. אין לכך שום ערך מלבד גרימת דאגה מיותרת.
    הסירי דאגה מליבך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך

    דורה
    09/05/2011

    תודה רבה לך פרופ' צוקרמן היקר, על כך שהרגעת אותי.
    אני גם קראתי בכמה אתרים רפואיים שרמת החלבון (AFP) עד 10 מ"ג\מ"ל נחשבת לתקינה. מה שהדאיג אותי מאוד זאת התגובה של רופאת המשפחה שלי ששלחה אותי דחוף לעשות CT בטן.
    האם לפי דעתך יש מקום לבדיקת CT במקרה שלי - שהוא בירור של מיחושים בבטן עליונה צד ימין שנמשכים כבר מעל שלוש שנים ומלווים בחולשה כללית? וכל הזמן הזה אני מרגישה שהתפקוד שלי נפגע, אני דואגת ונמצאת באי-וודאות.
    האם צריך להיות במעקב של רמת AFP?
    שוב רוצה להודות לך מכל הלב,
    בברכה - דורה צור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    11/05/2011

    שלום רב
    אין צורך לבצע CT בגלל רמת ה AFP אולם איני יכול להתערב בשיקולי הרופאה המטפלת לגבי בירור כאבי הבטן והחולשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו