מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מייק אפ ופג תוקפושואנה28/07/2008
שלום! קניתי מייק אפ לפני שנה במבצע 1+1 ועשיתי טעות כי אני לא משתמשת בו הרבה. מייק אפ אח מחזיק לי שנה!! שמתי לב שהמייק אפ השלם והסגור שאצלי במגירה (נוזלי של ג'ייד) פג תוקפו ב11/08. רציתי לדעת האם מותר להשתמש בו גם אחרי תאריך זה או שזה מסוכן? תודה על התשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיק אפ שפג תוקפו
אורית בן יהודה28/07/2008היי שואנה:)
ברוכה הבאה לפורום.
אני נוהגת לזרוק כל מוצר שפג תוקפו.
מרכיבים כימים שפג תקפם עלולים להיות מסוכנים , ולשנות את הרכבם.
ואף אם לא ,החומרים הפעילים כגון מסננן קרינה כבר לא פעילים.
ומה שמסוכן באמת זה לצאת לשמש ללא מסננן קרינה.
בכל מקרה את יכולה להתייעץ ביצרן.
בברכה
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אורית
שואנה28/07/2008אני בכל מקרה משתמשת במייק אפ רק בלילה כך שהמסנן קרינה זו לא בעיה עבורי..... פשוט חבל לי לזרוק מייק אפ סגור לגמרי... כל מקרה את יודעת אם יש מספר של שירות לקוחות של חברת ג'ייד בארץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שואנה
אורית בן יהודה28/07/2008אני ממש לא יודעת.<br />בכל מקרה התייעצתי עם ביולוגית ויצרנית מוצרי קוסמטיקה רפואית.<br />מייד אצרף לפורום מאמר מ ע נ י י ן שהיא כתבה בנושא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתי צריך לזרוק מוצר קוסמטי?
אורית בן יהודה28/07/2008<br /><br />באדיבות: רונית שגב<br /><br /><br />תאריך התפוגה של תרופות מצוין בעלון לצרכן, וקל לנו לדעת מתי הן כבר לא יעילות. בעולם הקוסמטיקה, משרד הבריאות (וה-FDA) אינם מחייבים לרשום תאריך תפוגה. יוצא הדופן היחיד הוא תרופות ללא-מירשם הנמכרות כמוצרי טיפוח, כמו קרמים שונים לאקנה, מקדמי הגנה וכדומה. אולם גם בנוהלים של אלה אין עקביות. <br />האיחוד האירופי ניסה להכניס קצת "סדר" לנושא, וביסס נוהל שמחייב את החברות באיחוד: על מוצרי הקוסמטיקה יהיה סמל בצורת קופסה פתוחה, ולידו האות M, שמשמעותה "חודשים" (Monthes) ולאחריה מספר. המספר ליד האות M הוא מספר החודשים שהמוצר הוא בתוקף לאחר פתיחתו. ישנם מעט יוצאי דופן לנוהל הזה – כמו תרסיסים, או מוצרים לשימוש חד פעמי.<br />כיצד התקופה הזאת נקבעת? שאלה טובה... האיחוד האירופי לא החליט מהם הכללים לפיהם ייקבע התוקף של מוצר. יש הבדל רב באורך חיי המוצר אצל שתי משתמשות שונות, עם הרגלים שונים והגרות בתנאי אקלים שונים. לדוגמה, משתמשת אחת הגרה באזור אקלים לח, מאחסנת את הקרם במקלחת, באור מלא, משתמת בו בידיים שאינן נקיות ולא מקפידה לסגור היטב את השפופרת בתום השימוש – מול משתמשת המאחסנת את המוצר במקום ממוזג, בתוך מגירה או ארון, משתמשת בו עם ידיים נקיות היטב, והנועלת היטב את המכסה. הגורמים הללו משפיעים רבות על אורך חיי המוצר, ועדיין לא דיברנו על תדירות השימוש בו. כך שההנחייה האירופית איננה מעשית במיוחד, ובפרט אם נודה שאף אחד מאיתנו לא זוכר מתי הוא פתח לראשונה את הקרם...<br />אולם מצד שני – כל החברות שמכבדות את עצמן, גם אלה שלא משתמשות בסמל הנהוג באירופה, מבצעות סוללה שלמה של מבחני יציבות לפני שהן מוציאות מוצר לשוק. המבחנים האלה כוללים חשיפת המוצרים למחזורים של טמפרטורות קיצוניות, בדיקות של היעילות של החומרים המשמרים לאורך זמן, בדיקת המוצר בתוך האריזה שנבחרה לו ובדיקה על פיסות עור של מתנדבים לשלילת האפשרות שהמוצר מגרה את העור , ועוד תופעות לוואי לא-צפויות. <br /> <br />המשך המאמר בהמשך השירשור המערכת מגבילה אותנו במס' מילים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך למאמר
אורית בן יהודה28/07/2008אז איך יודעים בכל זאת?<br />קודם כל, במידה ויש בכל זאת סימון על האריזה לגבי תאריך תפוגה, הוא יכול לשמש לנו כאינדיקציה במוצר הזה, וגם כתזכורת. רובנו לא נסתדר רק עם זה ולכן העצות הבאות תועלנה גם כן: כדאי להפסיק את השימוש במוצרים לאזור העיניים (כמו מסקרה) לאחר 4-6 חודשים, ומוצרי קוסמטיקה לפנים (קרם לחות, מייקאפ) לאחר שנה עד שנתיים. מוצרים באבקה –מומלץ להחזיק 2-3 שנים. השימוש במוצרי קוסמטיקה לעיניים הוא יותר מוגבל מאשר במוצרים אחרים. בגלל חשיפה לחיידקים והסיכון לדלקות בעיניים, יש מומחים הממליצים להחליף מסקרה בכל 3 חודשים. אם המסקרה התייבשה, החליפי אותה. אל תוסיפי מים (ובטח לא רוק...) כדי ללחח אותה כי זה עלול לזהם את המוצר. אם התפתחה דלקת בעיניים, התייעצי עם רופא מייד, ומומלץ להפסיק להשתמש בכל המוצרים לאזור העיניים, בהם השתמשת כשהזיהום התחיל.<br />מוצרי קוסמטיקה נוספים שיכולים להיות עם חיי מדף קצרים הם מוצרים "100% טבעיים" שעשויים להכיל חומרים רבים המהווים מצע טוב לגידול חיידקים. עוד סיכון במוצרים הטבעיים הוא זיהומם כתוצאה משימוש בחומרים משמרים טבעיים (שהם פחות יעילים) או היעדר כל חומר משמר. <br />גם השימוש בדוגמיות הפתוחות שיש בפארמים יכול לגרום לזיהום המוצרים הללו. אם את חייבת להתנסות במוצרים האלה השתמשי באפליקטור נקי, כמו למשל צימרון ("מקל לניקוי אוזניים") נקי. <br />ההנחיות האלה אינן מבוססות על הנחיות שפורסמו במקום רשמי כלשהוא, אך מבוססות על עצותיהם של גורמים בענף הקוסמטיקה. <br /><br />הכותבת היא רונית שגב ביולגית חוקרת של העור ויצרנית מוצרי קוסמטיקה רפואית. בעלת חברת ביופור<br /><br />מקווה שמאמר מרתק זה ענה שאלתך.<br /><br />בברכה <br /> אורית בן יהודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אורית
שואנה28/07/2008מאמר זה ענה לי על הרבה שאלות... חבל שבאמת במייק אפ שלי לא רשום כמה חודשים ניתן לשמור אותו לאחר הפתיחה ורק תאריך פג תוקף כי אפילו לא פתחתי אותו.... והוא אכן שמור במגירה כמו שציינה כותבת המאמר שככה הוא נשמר יותר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שואנה:)
אורית בן יהודה28/07/2008אני שמחה מהמאמר עזר, את יכולה לפנות אלי בכל שאלה , אשמח לעזור.
כמו שכתבת באמת קצת מבלבל, את תמיד יכולה לגשת לנקודות המכירה של גייד.
אולי שם יכולו לעזור לך.
פעם הבאה שאת קונה במבצע שימי לב לתאריך , לפעמים יצרנים רוצים להפטר ממוצרים שחיי
המדף שלהם קצרים.
בברכה
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


