מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פצעים על הפניםאלה12/08/2008
שלום רב!
אני בת 32, לאחר לידה, קרוב לשנה וחצי. עדיין מניקה.
קיבלתי ווסת כשנה וחודשיים לאחר לידה.
יוצאים לי פצעים ( תמיד סבלתי מכך), אומנם לא בכמויות מופרזות, אך מאוד מציקות. פצעים כאלה אדומים ומוגלתים. בתקופה האחרונה, בנוסף לפיגמנטציה שיצאה באזור ליד העף בשני צדדים, לאחר שפצע נעלם, נשארים לי סימנים בצבע חום או אפילו אדום. וזה פשוט לא נעלם ונראה כנקודת חן. האם יש משהו לעשות בנדון. גם לגבי פיגמנטציה. אני מנסה כל מיני דברים. אך לנקודות חומות, שום דבר לא מזיז. מה ניתן לעשות. אני ממש זקוקה לעזרה.
בנוסף לכך העור נראה לא חלק, וזה למרות שהלכתי באופן קבוע לקוסמטיקאית פרא רפואית שעובדת בפתח תקווה. היום על מנת לתת הזנה טובה לעור אני משתמשת בקרם של לידיה דיינוב - cellutone, ובערב משתמשת בקרם תוצרת ארץ נגד פיגמינטציה. לא בטוחה בשם (משהו עם royal ).רופא נתן לי משחה למרוח בערב עם ויטמין a ואמר למרוח בערב ובבוקר לשתוף טוב עם סבון ומייד למרוח קרם הגנה. נשמע לי מפחיד, כי יכול להיות שאני אזיק עוד יותר לעצמי.
אני אשמח לתגובתכם לכל הכתוב כאן.
שאלה נוספת האם יש לכם המלצה על קוסמטיקאית באזור מודיעין וגם באזור באר שבע עם נסיון ומקצועיות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים על הפנים
אורית בן יהודה12/08/2008היי ובורכה הבאה לפורום:)
אשיב לךתשובה מורחבת מאוחר יותר, אני בטיפולים.
אבקש לא לרשום שמות של קוסמטיקאיות במיוחד עם לא היית מרוצה.
הגירוי ליד האף כנראה מרטין A.
אשמח לענות על הכל בהרחבה, וגם לברר לך על קוסמטיקאית באזורך.
אבקש את סליחתך אך מחקתי את שם הקוסמטיקאית שרשמת , זה נוגד את כללי הפורום
תשובה נרחבת בהמשך
בברכה אורית אורמדיקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים על הפנים שאלה
אורית בן יהודה12/08/2008היי, בנתים רציתי לדעת האם את בהירת עור או כהת עור?, הדבר משמעותי להמלצה על חומרים
להבהרת העור.
בברכה אורית אורמדיקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וסימנים על הפנים
אלה12/08/2008אני בהירת עור. יציאת ברית המועצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וסימנים על הפנים
אלה12/08/2008בנוסף לכך העור שלי עדי ורגיש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וסימנים על הפנים
אלה12/08/2008בהמשך להתכתבותינו, שכחתי לציין שפנים שלי מתמלים מהר בשחורים, תוך חודשיים אני מלאה בהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וסימנים בפנים
אורית בן יהודה12/08/2008היי אלה:)
את סובלת מאקנה וכפי שכתבת, זמן רב, העם עברת בדיקה לשלילת חוסר איזון הורמונאלי?
הכתמים שאת מתארת מתחלקים לשני סוגים :
1.כתמי ההיריון הנקראים גם "מלזמה" ,אלו הם כתמים המופיעים בצורת פרפר באזור הלחיים
ולעיתים מעל השפה העליונה.
כתוצאה משינויים הורמונאליים בזמן הריון , לעיתים חולפים מעצמם אך לפעמים דרוש טיפול מתאים.
החומר שאת קיבלת להבהרה עובד לרוב על כתמי עור שאינם עמוקים, לכן נחוץ אבחון מדויק ע"
סורק עור המאפשר לאבחן את עומק הכתם ולהתאים טיפול נכון.
.2.כתמי עור כתוצאה מריפוי האקנה(פצעי בגרות), זהו מצב הנקרא פוסט אקנה.
פיגמנטציה(כתמי עור) נגרמת עקב שינוי במלנוציטים אלו הם התאים המייצרים את פיגמנט המלנין
בעלי שלוחות ארוכות הנשלחות אל התאים הסמוכים וכלפי מעלה אל השכבה העליונה בעור,בתאים
אלו נמצאים גרגירים הקובעים את צבע העור.
תפקיד המלנין הוא להגן מפני שמש,שיזוף למעשה הוא מנגנון של הגוף להגנה מפני השמש.
לצערנו, לא תמיד תהליך פיזור חלקיקי הצבע הוא אחיד(הפיגמנטים),והצטברות של פיגמנט באזור
אחד יוצרת כתמי עור.
במקרה שלך הייתי שוללת חוסר איזון הורמונאלי ואז יש לטפל באקנה בצורה נכונה.
את יכולה לקרוא בפורום, על מס' שיטות טיפול מומלצות.
אח"כ או במקביל( צריך לראות אתך כדי להחליט על תכנית טיפול מתאימה) לטפל
במלזמה ובפוסט אקנה במקביל.
בכל אופן, סלוטן, אינו חומר שמתאים לך ,זהו חומר שניתן לעור רגיל ויבש, במקרה שלך
הוא יכול לעורר פצעים.
ויטמין A שקיבלת הוא למעשה רטין A , חומר מצוין לריפוי אקנה ובכלל לשמירה על
עור צעיר.
את כתבת שעורך מאוד רגיש ולכן יש להיזהר עם השימוש ברטיןA, כנראה גורם לך
לקילוף ייתר ולתחושה של יובש אך הפתרון אינו סלוטן, את צריכה קרם לחות הכולל הגנה משמש
ונטול שומן , יש כזה לחווה זינגבויים.
הטיפולים להבהרת כתמים הם מגוונים, החל מרטין A + הידרו קינון המדכא את פעילות המלנוציטים,
במרשם רופא.
לעור רגיש כמו שלך הייתי נזהרת עם חומרים אלו, ישנם חומרים פחות אגרסיביים
שמבהירים יפה כתמי עור.
המקרה שלך ניתן לטיפול ואפשר להגיע לתוצאות מרשימות עם החומרים המתאימים,
לגבי קוסמטיקאית מומלצת כתבי לי מייל תמצאי אותו בחתימה האישית
שלי.
מקווה שעזרתי.
במידה ויש לך שאלות נוספות כתבי לי.
בברכה
אורית אורמדיקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וסימנים בפנים
אלה12/08/2008ערב טוב ותושה על התשובה. לגבי קרם של חווה. אם מדובר על קרם עם גוון כחול, שמוסיפים לתוכו ריכוזים שונים. היה לי כזה ואז לקראת חורף וגם באביב היה לי עור מאוד יבש, אז קוסמטיקאית הביא לי את סלוטן. מתשובתך אני לא הבנתי איזה מכשירים את ממליצה לי, לא מצאתי גם בתכתובת מול אנשים אחרים, לכל אחד יש ניואנסים משלו. אני אשמח להמלצות בשבילי. ולגבי רטין A. את לא ממליצה? ואם בכל מקרה אני אנסה? אך צריך להשתמש בו וכמה זמן? איפה אני יכולה לעבור הבחנה, באם מדובר בקוסמטיקאית בבית. האם קוסמטיקאיות עושות דברים כאלו? ולבסוף האם אפשר להצליח במאבק הנ"ל ובאיזה אחוז? לגבי הנקודות חומות, יש סיכוי להעלים אותם? ועוד, איפה עושים בדיקה לגבי פעילות הורמונאלית? זה בדיקות דם? או משהו יותר מסובח? לאיזה רופא צריך לגשת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וסימנים בפנים
אורית בן יהודה12/08/2008הי:)
הוספתי לך עוד תשובה תקראי.
ואני לא מתכוונת לקרם עם הגוון הכחול הוא נקרא אייג' פרוטקשין, אני מתכוונת לקרם הגנה
לעור שמן, מגיע בשפורפרת וצבעו לבן.
לדעתי את מבלבלת בין עור חסר לחות לעור יבש.
עור שמתמלא כל הזמן בשחורים הוא עור שמן!
ובמקרה שלך עור שמן וחסר לחות, לכן הייתי נותנת לך תוספת של חומצה הילארונית
הקושרת אליה לחות, וסרום לחותי .
בשום פנים ואופן לא קרם שמן כמו סלוטן.
ניתן לתת גם קרם זעתר של כריסטינה מתאים לעור רגיש ומגורה ולפצעונים ומונע תחושת יובש.
כמו כן הייתי ממליצה לך לשתות הרבה מיים ,לא קפה מאחר וקפה משתן.
לגבי בדיקות:
את יכולה לגשת לגניקולוג או לאנדרוקרינולוג . בדרך כלל זו בדיקת דם הנלקחת ביום השלישי או
הרביעי מקבלת המחזור החודשי, לאחר 3 שעות ערות.
לגבי הנקודות החומות(פגמנטציה) תלוי כמה זמן הן על פני העור וצריך לאבחן באיזו שכבה של העור
נמצאת הפיגמנטציה.
כעיקרון ככל שכתם העור חדש ולא עמוק מידי בתוך העור הסיכוי להבהירו גדול יותר.
אל תתיאשי ניתן להבהיר את כתמי העור ברוב המקרים . במיוחד אצל בהירות עור.
ובמקרים מסויימים אף להעלימם, . אך עליך לדעת שחומרי ההבהרה רק
מחזירים את הפיגמנט לשכבות העמוקות יותר של העור, כך שהכתמים לא נראים
על פני העור (השכבה הקרנית הנראית לעיין).
וגם לאחר שמגיעים לתוצאה צריך להשתמש בחומרי ההבהרה כ 3 פעמים בשבוע,
כדי שהכתם לא יצוף ויעלה שוב על פני העור החיצוני.
את פשוט צריכה קוסמטיקאית פרא רפואית מקצועית ובעלת נסיון.
בברכה
אורית אורמדיקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפנים שמתמלאים מהר בשחורים
אורית בן יהודה12/08/2008היי אלה:)
עור פנייך כנראה שמן, ובנוסף את משתמשת בחומרים המחמירים יצירת נקודות שחורות (סלוטן)
יכול מאוד להיות שעקב טיפול לא נכון, העור שלך מפתח אקנה(פצעים).
קיראי את תשובתי להגר:אקנה שלא חולף וכן את תשובתי- לשאלה....(זה השם בו היא היא
השתמשה) כותרתה :בנושא האקנה תשובה.
יש שם המלצות לטיפול נכון גם מבחינה הגיינית בבית ובכלל...
רציתי להוסיף שאם את שוקלת אמצעי מניעה לאחר קבלת המחזור, עלייך לדעת שגלולות
למניעת הריון גורמות למלזמה, כמו בהריון, אולי עליך לשקול אמצעי מניעה אחרים, שלא
יגרמו לך לכתמים בפנים, כמו כן, בזמן שימוש בגלולות ,אפילו עם תכשירים נכונים, יותר קשה
להבהיר את כתמי העור .
חוץ ממה שביקשתי ממך לקרוא, הטיפול עליו אני ממליצה מאחר ואמרת שעורך רגיש
הוא סבון של ביופור מכיל חומצות אלפא וביטא הידרוקסיות ושמן עץ התה, מתאים גם לעור רגיש
ולאקנה.
כמו כן קרם לאקנה של אותה חברה ,אינו מגרה את העור כמו חומרים עם ריכוזי חוצות גבוהים,
ויעיל מאוד.
לאחר טיפול נכון ושיפור במצב האקנה, יש לביופור קרם עור חלק ,המכיל ריכוזים נמוכים של
הידרוקינון (מבהיר את העור) שלא מגרה מידי עור רגיש ,יחד עם חומרים נוספים שמטפלים בפוסט
אקנה ,הקרם מקנה מרקם חלק לעור הפנים .
בנוסף כמו שכבר כתבתי קרם הגנה משמש של חווה זינגבויים ,המאזן עור שמן וחשוב מאוד
כאשר מדובר בהבהרת כתמי עור. למרוח מספר פעמים ביום.
במקרים של עור רגיש , אלו התכשירים אותם אני נותנת לשימוש בייתי, לא לכל אחת מתאים טיפול
בחומצות בריכוזים גבוהים.
כמו כן הידרוקינון + רטין A יכול לגרום לגירוי ייתר של עור רגיש.
בברכה אורית אורמדיקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וסימניפ בפנים
אלה13/08/2008אורית, המון תודה על התשובה. אני כבר מצפה להמלצותך על קוסמטיקאית. הסתכלתי על מרשם שנתך לי רופא, ומסתבר שלאר מדובר על ויטמין A אלא חומר שנקרא locacid למרות שאני זוכרת שהוא אמר שחומר מכיל ויטמין A. כמו כן הוא נתן לי דאלאגיס טי לשים נקודתית על פצעונים. לגבי כל ההמלצות של חומרים. איפה אפשר להשיג אותם? והאם כדאי לחכות עד ביקור אצל קוטסמטיקאית? תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים פיגמנטציה בפנים
אלה13/08/2008אורית, לגבי גלולות. אני לא משתמשת בגלולות כלל זמן ארוך, אני לא מעשנת כבר כ3 שנים ולא שותה קפה בכלל. אבל התרה נדבקת בכל מקרה :(
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהLOCACID רטין A
אורית בן יהודה13/08/2008היי אלה: זה כן רטין A
LOCACID זה השם הגנרי של רטין A , הוא מופיע גם בשם RET-AVIT שניהם רטין A , התרופה
מיוצרת ע"י שתי חברות וכל אחת נותנת לה שם גנרי אחר. מיועד לטיפול בפצעי בגרות
וגם למניעת קמטים ושימור וחידוש העור, זהו החומר היחידי שמשפעל את הדרמיס.
איזה ריכוז קיבלת?
לגבי השאר אני צריכה להתפנות ולברר לך על קוסמטיקאית פרא רפואית באמת טובה.
תמתיני קצת אני עסוקה עכשיו, עוד היום אשלח לך מייל.
בברכה אורית אורמדיקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וכתמים בעור
אלה13/08/2008היי אורית הריכוז שקבלתי creme tretinoin 0.05% אני יכולה לנסות את זה. כמה זמן צריך לנסות? וביום לשתוף עם ג'ל של חברת neuragina" זה בסדר? או צריך משהו ספציפי. והאם באמת יש צורך מייד למרול מגן בבוקר? תודה שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וכתמים בעור
אורית בן יהודה13/08/2008היי אלה:)
לפי מה שהבנתי את עדיין מניקה, אז את צריכה להתייעץ עם רופא ולוודא שזה בסדר.
נדמה לי שזה גם כתוב בדף התרופה.
במידה ואת מתחילה שימוש ברטין A לריפוי האקנה, תתחילי בהדרגה , ערב כן ערב לא
בכמות קטנה, עורך רגיש, בנוסף לפני המריחה מירחי מעט וזלין בקצוות האף ובחיבור השפתיים,
מקומות אלו נוטים לרגישות ולגירוי ייתר, הוזלין יגן שהחומר לא יגיע לשם.
לאחר שהעור מסתגל , את יכולה למרוח ערב ערב.
לא יודעת מה מכיל הג'ל של נטרוגינה, לדעתי יותר טוב סבון, את יכולה להשתמש בסבון
לתינוקות ודאי יש לך כזה.. הוא עדין ומתאים לשימוש עם רטין, עד שיהיו לך חומרים אחרים.
וכן מאוד !מאוד! חשוב למרוח קרם הגנה בזמן שימוש בחומרים קרטוליטים (גורמים לפילינג),
ולא מספיק פעם ביום את צריכה למרוח הגנה מס' פעמים ביום , אפילו שאת יוצאת לכמה דקות.
אחרת את תגרמי לעצמך נזק , כמו החמרת כתמי העור(פיגמנטציה) ובכלל חשוב למרוח
קרם הגנה ללא קשר לחומרים, קרינת השמש גורמת להזדקנות מוקדמת ולמלנומה (סרטן העור)
במיוחד אצל בהירות עור . ח ש ו ב! אין בכוונתי להפחידך, רק לעורר מודעות.
אכתוב לך מייל בהמשך.
בברכה אורית.
אורמדיקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וכמתים בפנים
אלה14/08/2008אורית שלום! רציתי לשאול בהקשר לויטמין A האם יש אפשרות למרוח לא לכל הפנים, אלא רק לאזורים הבעיתים? ועוד משהו, האם קרם SPF 30 מספיק יחד עם שימוש של ויטמין הנ"ל. אני בהירה אך לא "אלבנוס". גם אשמח אם תוכלי לברר מה הקוסמטיקאית מקצועית הקרובה ביותר לבאר שבע, או דרומה יותר או צפונה יותר (כי הבנתח ממך שבבאר שבע עצמה אין). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעים וכתמים בפנים
אורית בן יהודה14/08/2008הי אלה:)
רטין A נועד למריחה על כל הפנים. קרם הגנה 30 מספיק,לא לשכוח למרוח מס' פעמים ביום.
מתי את עוברת לבאר שבע?, שלחת לך במייל פרטים של קוסמטיקאית שקרובה מאוד למודיעין
(במכבים)
ביררתי עליה עוד פרטים, נאמר לי שהיא אחות במקצועה וקוסמטיקאית מעולה.
אני מציעה לך לגשת אליה כל עוד את במודיעין ולרכוש את המוצרים שהמלצתי לך
.
וקודם לעבור טיפול פנים, כי את מלאה בנקודות שחורות , רצוי לנקותן קודם ולפי המלצת
הקוסמטיאית להשתמש בחומרים.
אנסה לברר לך מה שבקשת שיהיו לי פרטים, אשלח לך מייל.
בהצלחה.
אורית אורמדיקס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


