מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת 15אור12/07/2013
ביתי בת 15 התלוננה על כאבי ראש חזקים באזור המצח וסחרחורות. למחרת בבוקר התקשתה לקום מהמיטה לבדה. כשישבה בשירותים הרגישה רע מאד, ראשה נשמט לאחור, הפנים והשפתיים היו לבנות מאד . היא איבדה את ההכרה, השכבנו אותה על הרצפה, היה רעד קל כמו פרכוס בכפות הידיים. הפה והעיניים היו פתוחים. זה נמשך לדקה, לאחר מכן ישנה 5 שעות התלוננה על כאבי בטן וראש, הזיעה מאד. ערכנו בדיקת eeg כעבור 34 שעות מהאירוע הזה הבדיקה תקינה. (חשוב לציין שבעבר התעלפה מספר פעמיים ללא פרכוסים כשהתלוננה על כאבי בטן קשים) הופננו לנוירולוג על מנת להחליט על המשך הבדיקות. שאלותיי הם : 1. מה הסיכוי שבדיקת eeg תצא תקינה ובכל זאת קיימת אפילפסיה? 2. האם צריכים להיבדק גם כיוונים נוספים?, מה יכול להסביר את הפרכוס?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 15 - תגובה
ד``ר מרינה בוקסר15/07/2013שלום.
לפי התאור עדיין לא חד משמעי מדובר בהתקף אפילפטי, באבחנה מבדלת ישנה אפשרות שמדובר באירוע שנקראה התעלפות ( Syncope) לא מסיבה אפילפטית, מסיבות נוספות כמו שינויים בלחץ דם במעברים משכיבה לעמידה ( Orthostatism) או מסיבה לבבית ויש צורך להשלים בירור ע"ד Holter לב, ECHO לב או מדידות לחץ דם בשכחבה ועמידה.
לגבי בדיקת EEG, בדיקת EEG תקינה לא שוללת מחלת אפילפסיה.
התמונה הקלינית שאת מתארת יכולה להתאים גם ל- convulsive syncope, שזה התעלפות עם תנועות פרכוסיות אך עדעען זה לא אפילפסיה ולא חייבת טיפול אנטי אפילפטי במקרה זה.
בתודה, ד"ר בוקסר מרינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

