מה הסיכון שהלמיקטל בדם שנמוך מתחת ל - 2 ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה הסיכון שהלמיקטל בדם שנמוך מתחת ל - 2 ?
    אורי
    14/01/2016

    שלום אשמח לדעת מה ההשפעה של הלמיקטל ומה הסיכון אם הלמיקטל נמוך מ-2 ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה הסיכון שהלמיקטל בדם שנמוך מתחת ל - 2 ? - תגובה

    ד''ר דנה אקשטיין
    16/01/2016

    אורי שלום,

    למיקטל הינה תרופה המשמשת למניעת התקפים אפילפטיים. אני מקווה שלזה התכוונת כששאלת מה השפעתה.
    במרבית האנשים יעילותה של למיקטל במניעת התקפים קשורה לריכוזים בדם שהם מעל 2. כלומר, אם הריכוז מתחת ל- 2 ישנה אפשרות מאוד סבירה שהתרופה אינה מגינה או אינה מגינה מספיק כנגד התקפים אפילפטיים. לכן יש צורך לעלות במינון על מנת להגיע לריכוזים גבוהים יותר בדם. כמובן ששינוים כאלו יש לבצע רק בהנחית הנוירולוג המטפל, אשר גם יכול להחליט, בחלק מהמקרים, על פי ההסתמנויות הקליניות של המחלה אצל חולה ספציפי, שגם ריכוזים מתחת ל- 2 הם יעילים מספיק.
    ככלל, מדידת ריכוזים של תרופות אנטיאפילפטיות בדם נועדה לעזור לנוירולוג להנחות את הטיפול התרופתי, אך הריכוז המתאים לכל חולה אינו אבסולוטי. הוא קשור לתגובותיו של החולה לטיפול ולהופעה של תופעות לוואי. כך שבהחלט יכול להיות שלחולים שונים יתאימו ריכוזים שונים בתוך הטווח ואף ישנם חולים שהריכוז המתאים עבורם נמצא מתחת או מעל לטווח הריכוזים הנחשב אופטימלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו