דו"ח: הכי פחות תלונות נגד קופ"ח מכבי

דו"ח שפרסם נציב הקבילות לחוק ביטוח הבריאות הממלכתי קובע כי בשנת 2005 היתה קופת חולים מכבי הקופה שנגדה הוגש אחוז התלונות המוצדקות הנמוך ביותר.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 02/08/2006 |
צפיות: 3,609
דו"ח שפרסם נציב הקבילות לחוק ביטוח הבריאות הממלכתי קובע כי בשנת 2005 היתה קופת חולים מכבי הקופה שנגדה הוגש אחוז התלונות המוצדקות הנמוך ביותר.

בשנת 2005 התקבלו אצל נציב הקבילות 7,437 קבילות, מהן 4,604 קבילות שנגעו לחוק ביטוח הבריאות הממלכתי, כאשר שאר הקבילות תקבלו בנוגע לענייני רישום בקופות החולים.

2,203 מן הקבילות היו נגד הכללית, 526 נגד מכבי, 381 נגד לאומית, ו-420 נגד קופת חולים מאוחדת. הנציבות עצמה טיפלה ב-2005 בסך של 5,753 קבילות, מתוכן 1,149 קבילות שהטיפול בהן התחיל לפני 2005. במהלך השנה הסתיים טיפול ב-4,107 תלונות.

851 מתוך סך כל הקבילות שהושלמו ב-2005 נקבעו כמוצדקות, 853 נקבעו כלא מוצדקות ו-969 נקבעו ככאלו שלא ניתן להענות לטיפול בהן.

בבחינה של מספר הקבילות ל-10 אלפים נפש (מדד משותף לארבע קופות החולים שנקבע לפי הרכב הגילאים לכל קבוצה), נמצא כי נגד קופת חולים לאומית הוגש מספר התלונות הגבוה ביותר (6.1 תלונות לכל 10 אלפים נפש), ולאחריה נגד קופת חולים מאוחדת (שש ל-10 אלפים) ונגד הכללית (5.4). נגד קופת חולים מכבי נרשם המספר הנמוך ביותר שלתלונות - רק 3.4 תלונות ל-10 אלפים נפש.

עוד עולה מהנתונים כי לכללית יש את מספר המבוטחים הגבוה ביותר מעל גיל 65 (דבר המשפיע כמובן על אופי הטיפול הרפואי הניתן ללקוחותיה) בעוד שהרכב המבוטחים בקופות אחרות הינו צעיר יותר. ככלל משקלן של הכללית, לאומית ומאוחדת עולה על משקלן במספר הנפשות המתוקננות.

מה חשבתם על הקופות? בואו לצפות בממצאי הסקר

באם מתעלמים מסוגיית הנפשות המתוקננות ומתייחסים לנתונים לפי מספר מהבוטחים בלבד נמצא כי מספר הקבילות הרב ביותר בשנת 2005 ל-10 אלפים היה נגד הכללית (5.9) לאומית (5.7) ומאוחדת (5.2), כאשר נגד מכבי הוגשו רק 3.2 קבילות לכל 10 אלפים איש.

ממשרד דוברת הכללית נמסר כי "שירותי בריאות כללית מעניקה ל- 3.8 מיליון לקוחותיה את השירות המקצועי והיעיל ביותר שניתן. בשעור הקבילות שנמצאו מוצדקות הכללית אינה עומדת בראש הרשימה. הכללית הינה היחידה הפרוסה בכל חלקי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת, מטפלת בחולים ובאוכלוסיות הקשות ביותר. עם זאת יודגש, כי הכללית עושה ופועלת ללא ליאות לצמצם ולהפחית את מספר הקבילות למינימום האפשרי".

דוברת המאוחדת, טל רבינא הגיב: "מספר הקבילות הולם את גודלנו באוכלוסייה ואולם הנתון הקובע הוא מספר התלונות שנמצאו מוצדקות. מעבר לכך, אציין רק כי אנו רואים בכל דוח כזה הזדמנות לבחינה עצמית ולשיפור השירות והעובדה היא שזה 14 שנים ברציפות שמאוחדת זוכה למקום הראשון בכל סקרי שביעות רצון הלקוחות".

מקופת חולים לאומית טרם נמסרה תגובה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר