הפטטיס BC AB TOT

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפטטיס BC AB TOT
    שירה
    28/08/2011

    ד"ר נכבד,

    בת 53. מאד מאד רזה. ללא כולסטרול, במעקב אחר כבד שומני שנצפה ב-U.S. עקב עליה קלה של אנזימי כבד לפני כמספר חודשים ביצעתי לפני שבוע בדיקה לאנזימי כבד ובדיקה להפטטיס A,B,C והתוצאות כדלקמן:


    1470 = IGG כשטווח הנורמה הינו 700-1600.

    IGM = 181 כשטווח הנורמה הינו 40-230.

    IGA = 347 גשטווח הנורמה הינו 70-500.

    אפטטיס A IGG =
    POSITIVE


    אפטטיס BS AB =
    2.64 NEGATIVE (אני שואלת: מה המשמעות של המספר 2.64)???.

    אפטטיס BS AG =
    NEGATIVE

    אפטטיס BC AB TOT =
    POSITIVE

    אפטטיס C AB =
    NEGATIVE

    אפטטיס A IGG =
    POSITIVE

    אפטטיס BS AB =
    2.29 NEGATIVE (אני שואלת: מה המשמעות של המספר 2.29)?????

    אפטטיס BS AG =
    NEGATIVE

    אפטטיס C AB =
    NEGATIVE

    אנזימי הכבד בתווך הנורמה GOT 30 כשטווח הנורמה 0-31.

    GPT 32 כשטווח הנורמה 0-34

    GGT 30 כשתווך הנורמה 0-30.


    ברצוני לציין עוד דבר ולנסות להבינו:

    בשנת 2003 נבדק לי

    הפטטיס C AB =
    NEGATIVE

    הפטטיס BS AG =
    NEGATIVE

    הפטטיס BS AB =
    0 (כשטווח הנורמה 0-1000)
    NEGATIVE

    הפטטיס A IGM=
    NEGATIVE

    הפטטיס A AB TOTAL =
    POSITIVE

    לא נבדק ב- 2003 הפטטיס BC AB TOT.

    מה זה אומר שבשנת 2003 פיספסו משהו?

    שהיה לי הפטטיס ולא עלו על כך?

    לציין, שלא זכור לי שעשיתי חיסון להפטטיס כלשהו אי פעם.
    קראתי בפורום כי קיים סיכוי של מספר אחוזים בשנה להפוך באופן ספונטני ממצב שנדבקתי בעבר לנשא? היתכן? זה מפחיד אותי מאד.

    והאם כעט אני צריכה לעשות חיסון של הפטטיס? לפי איזה פרמטר אתה רואה את זה?

    מה ההבדל בין התשובות של שנת 2003 לבדיקות הנוכחיות מהשבוע הזה?
    שאלה נוספת:

    האם עלי להתחסן כנגד A? ו-B?

    האם זה מסוכן בגילי להתחסן לנ"ל?

    האם יש לחיסון השלכות לא טובות על כבד ובפרט כבד שומני? במידה ויש לי נוגדנים ל-B, האם יזיק להתחסן ו/או לא יואיל?

    האם בכלל אני יכולה להתחסן כי אני מבינה מתוך קריאה בפורום שלמי שנדבק כבר אין טעם לחסן אותו.

    אני די מבולבלת רופא משפחה אומר שאני לא צריכה להתחסן כי נחשפתי לנגיף ורופא אחר אומר לי להתחסן. מה דעתך??

    באם תוכל לענות לי על כמה שיותר שאלות אודה לך.




    תודה על תשובותייך וסבלנותך מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפטטיס BC AB TOT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטטיס B ואו כבד שומני?

    שירה
    29/08/2011

    שאלה:

    מכיוון שאני בבירור לגבי כבד שומני לציין שאין לי כולסטרול, סוכרת, לא השמנה, לא שותה אלכוהול ואין גורמי סיכון, היה לי לפני מספר חודשים GGT 77 ואחר כך ירד ל- 68 ושאר אנזימי הכבד היו תקינים. אחרי בדיקה נופת עלו כל אנזימי הכבד במעט ואח"כ התנרמלו, ושוב עליה קלה של האנזימם ושוב התנרמלו בוצעה כעת גם הבדיקה של ההפטטיס שהראה כפי שציינתי BCAB חיובי.
    שאלתי היא האם בעצם אין לי כבד שומני (רק עפ"י U.S. שביצעתי לפני כחצי שנה) אלא עליה באנזימי הכבד נובעת מוירוס הפטטיס?

    מה דעתך?

    מה עלי לעשות כעת?

    האם אני יכולה להתחסן או שכבר חיסון מבחינתי שאני מבינה שנחשםתי לוירוס לא רלוונטי כבר?

    אני מאד מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפטטיס BC AB TOT - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    31/08/2011

    הבדיקות שבוצעו ב 2003 לא כללו HBcAb אולם אין זה אומר שנדבקת בהפטיטיס B. אם ממוצא מרוקאי או רומני ונולדת במרוקו רוב הסיכויים שנחשפת לנגיף בגיל צעיר אולם אינך נושאת אותו. בבדיקות אין עליה של אנזימי כבד. את מחוסנת באופן טבעי להפטיטיס B ומחוסנת גם להפטיטיס A. אינך צריכה חיסון להפטיטיס B אלא אם למשל נוסעת לאזורים אנדמיים יש צורך בזריקת חיסון אחת כ"תזכורת" למערכת החיסונית. הסירי דאגה מליבך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת הבהרה

    שירה
    31/08/2011

    פרופסור שלום רב,

    תודה על תשובתך.

    אני ילידת הארץ. הורי ממוצא מרוקו. האם זו הסיבה שאני נחשפתי לוירוס? אפשר אולי הסבר קטן?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת הבהרה - תגובה

    פרופ` אלי צוקרמן
    31/08/2011

    אכן תתכן חשיפה אם אמך נשאה את הנגיף בעת לידתך . השכיחות של נשאות הנגיף גבוהה ביוצאי צפון אפריקה ולכן ההסתברות שנחשפת בילדותך. אם ניתו, היה רצוי לבדוק את אימך ל HBsAg, HBcAb , HBsAb.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו