מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צהבת חסימתיתבועז04/10/2012
שלום, אמא שלי בת 84 אושפזה עם הבחנה של צהבת חסימתית כתוצאה מחסימה של דרכי המרה. בוצע לה ERCP ונתגלה כי החסימה לא נובעת מאבנים אלא מגידול. הוכנס סטנט ופתחו את דרכי המרה. בגלל גילה ומחלות הרקע שלה הוחלט לא לקחת ביופסיה מפני שהיא לא מועמדת לניתוח. מחלות הרקע שלה: סכרת, אחרי ארוע מוחי (לפני כשנה וחצי. האם הגידול הוא בלבלב? איך אנחנו יכולים לדעת אם זה גידול שפיר או ממאיר? כרגע היא מרגישה בטוב אבל אני חושש שמצבה עלול להתדרדר והיא תסבול. במכתב השחרור שלה מבית החולים נכתב "שב-ERCP נראתה היצרות כ-2 ס"מ כולדוכוס דיסטלי עם הרחבה מעל. הוחדר תותב פלסטי. לא נלקחה ביופסיה הוחדר צנתר לצינור הלבלב. בשל מצב החולה הבסיסי ומחלות הרקע אינה מועמדת לטיפול כירורגי." האם יש דרך לנסות לעזור לה שהיא לא תסבול? תודה בועז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת חסימתית - תגובה
פרופ` איתן מור10/10/2012שלום בעז
בהתחשב בגילה ומצבה ההחלטה היתה נכונה. לניתוח בגילה ועם רקע של אירוע מוחי בעבר יש סיכון גבוה לתמותה.
אם יהיו לה כאבים ניתן לטפל בה בתכשירים שונים אבל רצוי לחסוך לה עינוי של טיפולים רפואיים וניתוחים ושרק יגדילו את הסבל ולתת לה "לגמור בכבוד"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצהבת חסימתית
בועז16/10/2012תודה פרופ' מור
לאמא יש כל הזמן חום בממוצע של 38.3 אנחנו נותנים לה אקמול וזה עדיין לא יורד. בפעמים הקודמות שאישפזנו אותה בעקבות החום נתנו לה טיפול אנטיביוטי ישירות לוריד וזה הוריד את החום, אבל ברגע שהיא מגיעה הביתה החום מתחיל לעלות. האם יש משהו שניתן לעשות? האם החום בגלל הגידול?
בועז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצהבת חסימתית - תגובה
פרופ` איתן מור17/10/2012שלום בעז,
פעמים רבות לאחר ERCP במערכת שהיתה חסומה יש זיהום בדרכי מרה שקשה להפטר ממנו. נראה לי שהיא צריכה אנטיביוטיקה דרך הוריד לעיתים יש צורך בהחלפת הסטנט מוקדם יותר מהמתוכנן בשל חסימה של הסטנט עצמו. רצוי שאמא תיבדק שוב: לבצע אולטראסאונד חוזר לראות שאין הרחבה של דרכי המרה. לבדוק תפקודי כבד וספירת דם וכנראה תצטרך לקבל אנטיביוטיקה דרך הוריד לשבוע או 10 ימים נוספים. ניתן לסדר טיפול בית.
שתרגיש טוב
פר' מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

