האם רק השתלה ???

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם רק השתלה ???
    כיתי
    05/07/2009

    לצערי זה אני.
    בריא לחלוטין וביום בהיר יש לי PSC ושחמת.
    יש הצרויות והתרחבויות בדרכי המרה הכבדיות, יש דפוזיה של מיצי מרה לתוך הדם. יש גרד בלתי נסבל וחוסר אונים.

    האם יש התקדמות בנושא פתיחת ההיצרויות הללו? האם ניתן תיאורתית להגיע אליהן דרך דרכי המרה החיצוניות כמו בצינטור, ולהרחיבן, שמא מעדיפים שלא וללכת רק על השתלת כבד קשה? מדוע?

    האם יש מוקדי רפואה מתקדמים יותר מישראל בנושא? אני מסופק ,אבל אם מכירים - אשמח לקבל כתובת/ שם של מישהו.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם רק השתלה ???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתלת כבד- כיתי

    פרופ` אלי צוקרמן
    08/07/2009

    לצערנו לא תמיד ניתן לפתור את בעיית ההיצרויות ע"י ERCP (פרוצדורה לאבחון וטיפול בהצרות דרכי המרה ב PSC) במיוחד אם ההצרויות בעקר בדרכי המרה התוך כבדיות. הפתרון היעיל ביותר במצב של אי ספיקת כבד ע"ר PSC הוא השתלת כבד ואין טיפול אחר יעיל יותר. לעתים כשהבעייה העקרית היא הגרד ללא צהבת משמעותית או אי ספיקת כבד ניתן לטפל בגרד בתרופה הנקראת REVIA או naltrexone במינון 50 מ"ג (טבליה אחת, כאשר יש להתחיל ע מינון נמוך יותר ולעלות בהדרגה). התרופה אינה רשומה בארץ. מיובאת ע"י בתי מרקחת בודדים ויש למלא טופס מיוחד (29ג') ע"י הרופא למחלות כבד המטפל בך להשגתה .
    ברוב המקרים, מה שניתן לעשות בחו"ל ניתן לבצע גם בארץ . אחד המרכזים הטובים בעולם נמצא ב Mayo Clinic ב Rochester, USA .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה תודה. ועכשיו לחלק הכואב

    כיתי
    09/07/2009

    בדיוק כפי שכתבת: "לעתים כשהבעייה העקרית היא הגרד ללא צהבת משמעותית או אי ספיקת כבד"

    זה המצב אצלי כרגע. כל תפקודי הכבד במצב נורמלי.
    נוטל טונות אורסוליט.
    חי טוב מאד כולל ספורט ועבודה וטיסות לחו"ל ובנות.
    אבל .... ההצירויות והדפוזיות... והגרד הזה.. רצח.

    כעת לפרוגנוזה (!) כמה זמן פרופסור נותר לכבד שלי , אני בשנות ה 30 וכאמור אלבומין וקריאטנין וכל המדדים תקינים כולל GGT GPT ALT BILI. כמה זמן ע"פ הסטטיסטיקה הכואבת שלכם יש לכבד הסקלרוטי הפיברוטי ה PSC שלי לחיות??
    אנא היה ישיר, כבר עברתי את שלבי ההכרה ב"סופניות" שלי, ואין לי בעיה לדעת כדי לתכנן את הבאות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיתי

    פרופ` אלי צוקרמן
    12/07/2009

    לצערי הרב לא ניתן לענות על שאלתך ללא ידיעת כל הפרטים הרלבנטים והיכרות מעמיקה עמך ועם מחלתך. השתלת כבד במחלות כמו PSC מתבצעת לא רק בגלל קיצור תוחלת החיים כאשר יש אי ספיקת כבד אלא גם במקרים מסוימים לצורך שיפור באיכות החיים (גרד בלתי נשלט למשל או אירועים חוזרים של זיהום בדרכי המרה) גם אם התפקוד הכבדי לא נפגע באופן קשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבוצת תמיכה לחולי PSC.

    חיים בורמסטר
    10/12/2009

    שלום,
    גם אני חולה PSC כבר כמה שנים.
    יש לנו קבוצת תמיכה ב-Facebook
    PSC support in Israel. של חולי PSC בישראל
    תוכל לקבל עוד מידע ולדבר עם חולים אחרים.

    חיים בורמסטר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו