חוששת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חוששת
    ריקי
    24/07/2009

    שלום
    גילו לאבי שחמת הכבד מסיבה לא ידועה ובנוסף כנראה שיש לו גידול סרטני
    אך הרופאים לא מאתרים את הגידול הוא עבר CT
    ומה שאותר זה קריש דם .
    החשש הגדול הוא שיש לו סרטן כבד מתקדם
    ולפי הרופאים במצב כזה אין הרבה מה לעשות
    האם יש איזה תרופה חדשה ???
    או טיפול מיוחד שלא נאמר לנו ???
    ומה ניתן לעשות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוששת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריקי

    פרופ` אלי צוקרמן
    26/07/2009

    לא תמיד מוצאים את הגידול בשלביו הראשונים ויש לעתים צורך במספר בדיקות הדמיה: CT תלת-פאזי לכבד, MRI וכו'. פקקת של וריד השער או סעיפיו (כפי שאני מנחש ממכתבך) אינו מאורע נדיר בשחמת ואינו בהכרח מעיד על גידול. בד"כ איו בעיה להדגים גידול כאשר יש כבר פקקת בוריד השער. הטיפול תלוי בממצאים בכבד, באיתור הגידול (אם מוצאים אותו), הגדרת גודלו ומידת חדירתו לכלי הדם, מצב הכבד (חומרת השחמת) , גיל החולה ומחלות רקע ועוד ולכן התשובה מורכבת מידי בלי ידיעת הפרטים. קיימות מספר אפשרויות הכוללות טיפול כרורגי (כריתת גידול או השתלת כבד) וטיפולים מקומיים כגון הזרקת אלכוהול לגידול, אבלציה טרמית באמצעות גלים קצרים (RFA) או כמואמבוליזציה (הזרקת חומר כמותראפי ישירות לגידול דרך עורק הכבד וחסימה זמנית של העורק המוביל דם לגידול. במקרים של מחלה מפושטת עם תפקוד כבדי סביר ניתן לשקול טיפול תרופתי
    (nexavar ).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו