תופעות לוואי קשות בשימוש בפגסיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תופעות לוואי קשות בשימוש בפגסיס
    יוליה
    05/03/2010

    פרופ' צוקרמן שלום,

    אני מטופלת בתרופות פגסיס וקופוגוס מזה כ-11 חודשים מתוך 12 חודשים עקב היפטיטיס סי.

    בשבועיים אחרוניים חוויתי בנוסף לעייפות ( המוגלובין נמוך 9.3) דופק מואץ ( 96 במנוחה) שבא והולך בעיקר בבוקר ובאמצע הלילה כאשר אני מתעוררת וקמה לשירותים למשל.
    התקף הדופק המהיר מלווה בקשיי נשימה (קלים) וכאבים בבית החזה העליון מצד שמאל.
    אתמול במהלך הלילה כאשר קמתי לשירותים ( לאט כמו שהמליצו לי) החל אצלי התקף דופק מהיר ומהר מאוד אף איבדתי את הכרתי לכמה שניות .
    סימפטומים אלו מופיעים בדרך כלל יומיים שלושה אחרי זריקת הפגסיס.

    אודה לך על תגובתך
    ועל המלצותיך בנידון

    תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לואי של פגסיס

    פרופ` אלי צוקרמן
    07/03/2010

    יוליה שלום
    מה שאת מתארת מתאים לשילוב של ירידה אורטוססטית בלחץ הדם (בזמן שינויי תנוחה) ןשל אנמיה משמעותית. לא הייתי משנה לקראת סוף הטיפול את מינון התרופות והייתי ממליץ על שתיה מרובה לאורך כל שעות היום כדי לשמור על נפח נוזלים ראוי. מאידך הייתי מבצע בדיקה ע"י הרופא המטפל (רופא משפחה או הרופא למחלות כבד) ומוודא שהדופק מהיר אמנם אבל לא מדובר בהפרעת קצב אלא תגובה של הלב והדופק לשינויים שהיזכרתי. אם את בגיל צעיר (<40) הייתי מייחס את קוצר הנשימה לאנמיה אבל הדבר מחייב בדיקה. אם את בגיל מבוגר יותר יש צורך בהערכה נוספת (לגבי הכאב בחזה וקוצר הנשימה בשילוב עם האנמיה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו